Pagina 5 van 16
Re: Internet on Mobile aanbod aangepast
Geplaatst: 22 mei 2015, 12:31
door theduvelking
Re: Internet on Mobile aanbod aangepast
Geplaatst: 22 mei 2015, 12:45
door jnsvr
bartman schreef:Ik heb zonet bij wijze van proef eens 5 euro belkrediet geladen maar hoeveel data heb ik nu? Aan de ene kant lijkt het of je bij iom enkel 10 15 of 20 euro kan herladen maar toch kon ik voor 5 euro herladen. Ik heb een account aangemaakt op hun website, alles ingevuld maar bij het inloggen ben ik Bart anonymus??? en heb ik volgens hen een iPhone 5s???( heb een nexus5)
https://www.mobistar.be/sites/b2c/files ... bile_5.pdf
Geen data dus. Enkel €5 extra belkrediet.
Re: Internet on Mobile aanbod aangepast
Geplaatst: 22 mei 2015, 15:33
door JoskeVermeulen
iRockabizzydilly schreef:Lijkt inderdaad capped, ze doen dat dan ook officieel voor alle abonnementen onder de 45 EUR, met uitzondering van Generation Connect (tenzij dat intussen gewijzigd is door het stoppen van dit tariefplan)
Ik kan bevestigen dat GC nog uncapped is tot op heden. (3x getest > avg. 65Mbps dl)
Nu heb ik Mobistar sim ontvangen en op het eerste zicht ziet het er zeker nog deftig uit maar toch niet zo goed als Proximus in mijn geval, of het die €5 minder waard is in mijn omstandigheden om over te stappen moet ik nog eens goed bekijken.
Re: Internet on Mobile aanbod aangepast
Geplaatst: 22 mei 2015, 15:43
door iRockabizzydilly
Da's natuurlijk altijd een eigen overweging, maar je mag niet vergeten dat het niet enkel 5 EUR goedkoper is, maar ook nog eens het dubbel van het datavolume dat je krijgt bij GC. Dat wist je waarschijnlijk al, maar toch zeker een extra om in overweging te nemen.
Edit: Waarom krijgt deze post een "blokkeer" beoordeling??
[ Post made via mobile device ]
Re: Internet on Mobile aanbod aangepast
Geplaatst: 22 mei 2015, 16:53
door iRockabizzydilly
En opnieuw:
Gisteren binnen op de Vlasmarkt te Gent (Het kon niet drukker zijn: donderdagavond + Jupiler Pro League gewonnen dus echt wel héél veel mensen op kleine oppervlakte - ongetwijfeld heel veel verkeer van mensen die vanalles posten of checken op sociale media etc.)
3G, -80 dBm
4G, -82 dBm
Opnieuw zie ik hier geen belachelijke (3G) snelheden, ondanks dat de drukte op het net echt wel héél groot moest geweest zijn (op die locatie was het te vergelijken met Gentse Feesten).
Re: Internet on Mobile aanbod aangepast
Geplaatst: 22 mei 2015, 17:23
door krisken
Om 21u was de match toch nog volop bezig?
Re: Internet on Mobile aanbod aangepast
Geplaatst: 22 mei 2015, 17:27
door TiTanium
iRockabizzydilly schreef:Opnieuw zie ik hier geen belachelijke (3G) snelheden
Ik zie ze wel... Zie screenshots! + voor de echtheid de links naar de testjes...
Antwerp Nucleus ->
http://www.speedtest.net/my-result/a/1292608548
Evere Mobistar NV ->
http://www.speedtest.net/my-result/a/1292613395
Dit is echt wel belachelijk laag...
Re: Internet on Mobile aanbod aangepast
Geplaatst: 22 mei 2015, 18:31
door iRockabizzydilly
krisken schreef:Om 21u was de match toch nog volop bezig?
Tijd juist omzetten
, Pacific Daylight Time scheelt 9u met onze tijd, geen 7u...
En Titanium: Die resultaten verwonderen mij serieus :S. Met welke APN is dat op de tablet?
Re: Internet on Mobile aanbod aangepast
Geplaatst: 22 mei 2015, 18:35
door TiTanium
euh die van de simkaart? mworld denk ik.
Re: Internet on Mobile aanbod aangepast
Geplaatst: 22 mei 2015, 18:41
door iRockabizzydilly
Wat ik wel al eens gemerkt heb en in een ander topic vrij uitgebreid het beschreven*: Verander eens de APN naar "iphone.mobistar"? Deze werkt ook voor Android (meermaals getest intussen) en kan met momenten serieus betere resultaten geven. Voor de zekerheid wel even vliegtuigmodus aanzetten of herstarten na het opslaan van andere APN
. En dan terug dezelfde test dezelfde locatie en dezelfde servers, kans is groot dat de resultaten anders zullen zijn.
*
https://userbase.be/forum/viewtopic.php ... &start=300
Re: Internet on Mobile aanbod aangepast
Geplaatst: 22 mei 2015, 18:56
door TiTanium
Poging 01: Ping 55 Down 7,47 Up mislukt
Poging 02: Ping 41 Down 5,87 Up 1,11
Poging 03: Ping 73 Down 4,84 Up 1,13
Poging 04: Ping 51 Down 7,05 Up 1,07
Poging 05: Ping 63 Down 5,40 Up 1,08
Varieert een beetje, maar is wel aanvaardbaar. Alleen heb ik nu het gevoel dat mobi* discrimineert? Waarom betere resultaten via iphone.mobistar???
4G is ook iets hoger dan normaal...
Ik krijg die mpay ook niet in orde, alleen voor mobistarklanten zegt hij? kan dat kloppen?
Re: Internet on Mobile aanbod aangepast
Geplaatst: 22 mei 2015, 21:00
door mgo72
Waar halen jullie die grote snelheden? Ik heb die Huawei E5786 en ik geraak niet boven de 16.
Re: Internet on Mobile aanbod aangepast
Geplaatst: 22 mei 2015, 21:31
door TiTanium
Ik begin mij stilletjes aan te ergeren...
Als ik iets wil aankopen via Google Play krijg ik: "this service is only available to mobistar clients" en zie nergens iets verkeerd...
Die app werkt ook nog niet maar dat via de site werkt naar behoren dus dat is nog goed.
edit:
Voor alle Mobistar-klanten
Activeer nu -> knop doet niets?
Re: Internet on Mobile aanbod aangepast
Geplaatst: 22 mei 2015, 23:23
door bartman
jnsvr schreef:bartman schreef:Ik heb zonet bij wijze van proef eens 5 euro belkrediet geladen maar hoeveel data heb ik nu? Aan de ene kant lijkt het of je bij iom enkel 10 15 of 20 euro kan herladen maar toch kon ik voor 5 euro herladen. Ik heb een account aangemaakt op hun website, alles ingevuld maar bij het inloggen ben ik Bart anonymus??? en heb ik volgens hen een iPhone 5s???( heb een nexus5)
https://www.mobistar.be/sites/b2c/files ... bile_5.pdf
Geen data dus. Enkel €5 extra belkrediet.
ik kon met die 5 euro belwaarde ook op 4G surfen
Re: Internet on Mobile aanbod aangepast
Geplaatst: 22 mei 2015, 23:58
door AndRo555
mgo72 schreef:Waar halen jullie die grote snelheden? Ik heb die Huawei E5786 en ik geraak niet boven de 16.
Verbonden via wifi aan die Huawei? Indien ja, via 5GHz? Want als het 2.4GHz is moet je niet veel meer gaan verwachten, dat kan hard fluctueren ifv het aantal 2.4GHz netwerken en niet 802.11 2.4GHz rommel in de buurt.
Re: Internet on Mobile aanbod aangepast
Geplaatst: 23 mei 2015, 02:46
door mgo72
Just. Ik krijg mijn 5 GHZ niet geactiveerd.
Re: Internet on Mobile aanbod aangepast
Geplaatst: 23 mei 2015, 10:16
door jnsvr
bartman schreef:jnsvr schreef:bartman schreef:Ik heb zonet bij wijze van proef eens 5 euro belkrediet geladen maar hoeveel data heb ik nu? Aan de ene kant lijkt het of je bij iom enkel 10 15 of 20 euro kan herladen maar toch kon ik voor 5 euro herladen. Ik heb een account aangemaakt op hun website, alles ingevuld maar bij het inloggen ben ik Bart anonymus??? en heb ik volgens hen een iPhone 5s???( heb een nexus5)
https://www.mobistar.be/sites/b2c/files ... bile_5.pdf
Geen data dus. Enkel €5 extra belkrediet.
ik kon met die 5 euro belwaarde ook op 4G surfen
Natuurlijk, maar het gaat niet gepaard met een extra gratis databundel, wat wel is vanaf 10EUR.
Re: Internet on Mobile aanbod aangepast
Geplaatst: 23 mei 2015, 11:33
door koach
TiTanium schreef:Ik begin mij stilletjes aan te ergeren...
Als ik iets wil aankopen via Google Play krijg ik: "this service is only available to mobistar clients" en zie nergens iets verkeerd...
Die app werkt ook nog niet maar dat via de site werkt naar behoren dus dat is nog goed.
edit:
Voor alle Mobistar-klanten
Activeer nu -> knop doet niets?
Geduld hebben ik had dat probleem ook vroeger toen ik nog android gebruikte , dit lost zichzelf op
Re: Internet on Mobile aanbod aangepast
Geplaatst: 23 mei 2015, 11:33
door iRockabizzydilly
iRockabizzydilly schreef:Da's natuurlijk altijd een eigen overweging, maar je mag niet vergeten dat het niet enkel 5 EUR goedkoper is, maar ook nog eens het dubbel van het datavolume dat je krijgt bij GC. Dat wist je waarschijnlijk al, maar toch zeker een extra om in overweging te nemen.
[ Post made via mobile device ]
Waarom krijgt deze post een "blokkeer" beoordeling?
Er staat nu eens niks verkeerd of onzinnig in!!
Re: Internet on Mobile aanbod aangepast
Geplaatst: 23 mei 2015, 12:18
door JoskeVermeulen
Van mij komt het alleszins niet
Ik ga in ieder geval naar dit prepaid plan overstappen eind volgende maand als geen van de andere providers met een alternatief komen. Weet er iemand of de Mobistar app (android) widgets heeft? Want ik gebruik dit nu onder Proximus en het is wel heel handig en als ik het goed herinner heeft MV dit ook (base niet?).
Re: Internet on Mobile aanbod aangepast
Geplaatst: 23 mei 2015, 13:43
door iRockabizzydilly
TiTanium schreef:Alleen heb ik nu het gevoel dat mobi* discrimineert? Waarom betere resultaten via iphone.mobistar???
4G is ook iets hoger dan normaal...
Ik krijg die mpay ook niet in orde, alleen voor mobistarklanten zegt hij? kan dat kloppen?
Nee, je bent een Mobistarklant dus dat zou moeten werken, de app zou trouwens intussen ook al moeten werken... Maar blijkbaar nog steeds niet? Ik neem aan dat je de app volledig afsloot ook in achtergrond? Alleszins precies veel langer dan wat 'normaal' is bij hen op dat vlak.
En discrimineren, ik denk het niet. Toch niet echt 'discriminatie' en zeker niet op basis van toestel (die naam van andere APN zou misschien anders doen vermoeden, maar het is niet dat je met die APN ineens als een iPhone op het net registreert). Het is wel zo dat die verschillen totaal niet te vinden zijn bij abonnementen (ik moet wel direct toegeven dat ik het nog maar op 1 abonnement heb geprobeerd intussen, maar dus geen van beide APN's geeft een verschil) en dat "mworld.be" ongeveer identiek (dat varieert natuurlijk altijd) presteert als "iphone.mobistar". Er is trouwens nog een andere APN die ze gebruiken: "web.pro.be" maar die lijkt vooralsnog enkel te werken wanneer je een zakelijk abonnement hebt.
Vermoedelijk zit het hem hier dus in prioriteiten van prepaid versus postpaid, vroeger werkte de "iphone.mobistar" trouwens totaal niet met een prepaid simkaart (ook niet in iPhones). Het is pas al even na de lancering van 4G dat ze dat op een of andere manier gewijzigd hebben (Je kon bij testlaunch bijvoorbeeld wel op 4G met "iphone.mobistar" maar niet op 3G, en met "mworld.be" wel op beide). Misschien zitten die prioriteitsinstellingen nog wat anders op de "mworld.be" APN of dergelijke... In ieder geval zou één APN met full priority op dat vlak alles vereenvoudigen.
Re: Internet on Mobile aanbod aangepast
Geplaatst: 23 mei 2015, 16:19
door jnsvr
JoskeVermeulen schreef:Van mij komt het alleszins niet
Ik ga in ieder geval naar dit prepaid plan overstappen eind volgende maand als geen van de andere providers met een alternatief komen. Weet er iemand of de Mobistar app (android) widgets heeft? Want ik gebruik dit nu onder Proximus en het is wel heel handig en als ik het goed herinner heeft MV dit ook (base niet?).
Jep, alle apps van Mobile Vikings (iOS, Android, Windows Phone) bevatten een widgets/live-tile.
Re: Internet on Mobile aanbod aangepast
Geplaatst: 24 mei 2015, 12:08
door iRockabizzydilly
Om volledig te antwoorden op uw vraag
: Ja, de Mobistar app heeft een Android widget. In een screenshot in dit topic:
https://userbase.be/forum/viewtopic.php ... 8&start=20 kan je die trouwens zien staan.
Re: Internet on Mobile aanbod aangepast
Geplaatst: 24 mei 2015, 22:53
door TiTanium
Vandaag zat ik op de camping van Merksplas en had ik mijn tablet meegepakt met de IOM simkaart. Ik had natuurlijk de andere simkaarten ook mee...
Ik heb daar niks verbinding gehad, kreeg ook niets ingeladen met de "E". IOM heeft me daar zwaar teleurgesteld. Concullega's kwamen daar wel beter voor de dag. Base H+ en Px H+, resultaten lagen dicht bij elkaar, beide rond de 6 a 7Mbps. Up was rond de 1Mbps.
Thans volgens hun site zou ik daar tussen de 60 en de 90 moeten halen... Ik heb nergens op de camping hoger gehad dan dat E-tje
Re: Internet on Mobile aanbod aangepast
Geplaatst: 24 mei 2015, 23:20
door iRockabizzydilly
Er zijn natuurlijk altijd lokale voorbeelden, maar 'k moet wel zeggen dat ik het inderdaad ook opmerkelijk vind dat de site anders aangeeft voor die locatie. Het is iets dat uiteraard voorkomt, maar ik had het zelf nog niet zo frappant geconstateerd bij Mobistar (wat ik niet kan zeggen van de Proximuskaart). Ik zie ook dat je blijkbaar een melding van issues kreeg op speedtest en edge, dat kan eventueel nog liggen aan die APN switch (als je die al niet had teruggedraaid). 't Moet zijn dat het daar toch nog niet geoptimaliseerd is qua dekking, misschien de moeite om eens aan hen te melden? Als we hun campagne mogen geloven...:
'k Moet wel zeggen dat op vlak van 3G (dus toen ik 4G uitschakelde) ik toch ook even wat minder kreeg dan verwacht vandaag in het centrum van Gent. Al stond ik wel aan het Emile Braunplein tijdens de kampioenviering, en blijkt nu dat er 125000 supporters waren in het centrum van Gent. Op zich dan ook weer logisch dat er een impact merkbaar was (echter niet op 4G maar dat was te verwachten). In ieder geval heb ik bij grote evenementen/grote drukte in Gent centrum altijd al bij de andere twee spelers serieuze issues gehad (nog voor lancering 4G bij Px tijdens Gentse Feesten thuis niet kunnen bellen, sms'en met tot 3u vertraging toekomen en ontvangen en inkomende oproepen die niet doorkomen en pas 3 kwartier later gemeld werden enz., en tijdens GF2014 serieuze Base/MV issues: zowat iedereen die ik kende met Base of MVNO op Base had gedurende enkele dagen in het beste geval Edge dekking, meestal GPRS in heel het stadscentrum) dus is het iets typisch en dus ook nog steeds (ergens jammer genoeg) normaal.
Re: Internet on Mobile aanbod aangepast
Geplaatst: 24 mei 2015, 23:34
door TiTanium
Ik heb beide apn instellingen gebruikt, geen verschil tussen beide. Tot hiertoe blijft mobistar voor mij in het verliezend kamp zitten. Maar ik blijf voorlopig testen op de plaatsen waar ik met regelmaat kom. Ik heb dan ook een logboek aangelegd. Op het moment komt voor mij Base als beste uit de bus. Wat voor u natuurlijk anders kan zijn. Maar als je met grote cijfers uitpakt op de site (90%...) dan verwacht ik toch op meeste plaatsen geen E meer te zien. Proximus was vorige week ook zeer teleurstellend in Schilde. Met momenten niks ontvangst, Base vollentuub en mobistar (men neef had dat) was schappelijk. Dus ik besef dat er altijd verschillen zitten in de locaties, ik ben nu aan het uitzoeken wat voor mij het beste zou zijn.
Re: Internet on Mobile aanbod aangepast
Geplaatst: 25 mei 2015, 11:14
door iRockabizzydilly
Dat kan inderdaad voor iedereen wat anders liggen, zeker omdat dat locatie gebonden is. Bij mij thuis (binnen) bijvoorbeeld is Base veruit de beste. Volledige 3G en 4G dekking, met heel hoge snelheden op beide als gevolg. In het stadscentrum zijn ze zeker ook OK, maar dan heb je zo buurten aan het station en omgeving bijvoorbeeld waar je ineens terugvalt op Edge, waar de andere twee maximale 4G hebben (zelfs een locatie waar ik destijds bij testlaunch Mobistar 4G al direct 89Mbit down haalde, en dat was toen hoogste in België). Of aan het station zelf op een doordeweekse dag: je staat buiten in open lucht en je hebt uitstekende 4G dekking maar je FaceTime audio oproep is van een vrij slechte kwaliteit terwijl je dat nooit eerder voorhad op 4G en zelfs 3G bij de anderen wel integendeel. Dat is dan toch wel jammer, en ligt hoogstwaarschijnlijk aan capaciteit (en prioriteiten zouden geen issue mogen geweest zijn want het was met een Base abonnement). En dan die rare 4G issues die nog steeds af en toe de kop opsteken en blijkbaar nationaal voorkomen... Dat weerhoudt mij dan om voor mezelf Base als daily driver te gebruiken. En buiten Gent is het met momenten nog opvallender, met Base moet je al niet ver buiten Gent gaan om Edge te hebben en met de andere twee volledige 3G en 4G.
Re: Internet on Mobile aanbod aangepast
Geplaatst: 25 mei 2015, 11:52
door TiTanium
iRockabizzydilly schreef:Waarom krijgt deze post een "blokkeer" beoordeling?
Er staat nu eens niks verkeerd of onzinnig in!!
Ik kan u al vertellen dat ze niet van mij komt, maar ik vind het wel grappig als iemand een slechte snelheid of een minder goede status post met betrekking tot Mobistar dat die ook een blokkeer knop krijgt. Ook al dient die daar niet voor,
dit dient om posten die echt ongewenst zijn te blokkeren. Tot men grote spijt wordt deze nog steeds "misbruikt"... Ook jij gebruikt deze verkeerd...
Mooi voorbeeld:
Mijn post is mooi onderbouwt, ik heb effectief de moeite gedaan om een screenshot te nemen om mijn stelling te staven. Ik heb moeite gedaan om op die grote camping rond te gaan om te zien of het op dat stuk geen blind spot was. Ik heb geen onwaarheden verkocht en toch krijg ik een blokkeerknop
Ik weet dat ze niet van u komt, maar ik geef toch even aan dat deze nog steeds fout wordt gebruikt en iedereen deelt in de koek
Re: Internet on Mobile aanbod aangepast
Geplaatst: 25 mei 2015, 12:29
door Goztow
Tegelijkertijd heeft het totaal geen invloed indien er niet minstens een aantal anderen hetzelfde doen.
[ Post made via mobile device ]
Re: Internet on Mobile aanbod aangepast
Geplaatst: 26 mei 2015, 21:22
door decat
Vandaag eindelijk beginnen testen. De verschillen tussen mworld en iPhone.mobistar zijn op zijn minst frappant.
Re: Internet on Mobile aanbod aangepast
Geplaatst: 26 mei 2015, 21:38
door iRockabizzydilly
Dat zijn inderdaad serieuze verschillen! In ieder geval zijn de resultaten met "iphone.mobistar" APN uitstekend. Locatie?
Re: Internet on Mobile aanbod aangepast
Geplaatst: 26 mei 2015, 21:47
door decat
3400 Landen, tegen Tienen en Sint Truiden.
Onder mworld was ik teleurgesteld maar met de iphone resultaten is de tevredenheid aanzienlijk gestegen.
Re: Internet on Mobile aanbod aangepast
Geplaatst: 26 mei 2015, 21:50
door TiTanium
Die iphone.mobistar blijf ik toch ook als apn houden. Ik heb nu mijn IOM in mijn 4G MIFI gestoken met die iphone apn. Morgen ga ik op veel verschillende plaatsen moeten werken en zal dan ook op elke locatie een testje doen. Resultaten volgen morgen. Ik raad dan ook iedereen om iRockabizzydilly zijn geadviseerde apn te gebruiken, resultaten liggen daar echt stuk hoger. Wat mijn vermoeden van discriminatie alleen maar verhoogt.
Re: Internet on Mobile aanbod aangepast
Geplaatst: 27 mei 2015, 00:33
door bartman
Ik merk op het eerste zicht geen of nauwelijks verschil op 4g. Op mijn Nexus 5 haal ik in Tienen zo rond de 10 a 12 down en bijna 1 up
Re: Internet on Mobile aanbod aangepast
Geplaatst: 27 mei 2015, 16:42
door JoskeVermeulen
Ik heb dus beslist om deze week al over te stappen naar IOM gezien mijn bonussen gaan vervallen + concurrentie is goed, alleen jammer van 30c/min bellen. Wat gaat er met mijn belkrediet bij Proximus gebeuren? Best dat ik het opgebruik voor het verloren gaat?
Re: Internet on Mobile aanbod aangepast
Geplaatst: 27 mei 2015, 16:49
door jnsvr
Belkrediet gaat altijd verloren bij een overdracht. Denk niet dat Proximus je belkrediet gaat overdragen naar Mobistar
Re: Internet on Mobile aanbod aangepast
Geplaatst: 27 mei 2015, 19:33
door conexio
Je kan via
http://www.betaallijn.be de helft terugkrijgen.
Re: Internet on Mobile aanbod aangepast
Geplaatst: 28 mei 2015, 02:13
door decat
Wat testen van Brussel vandaag. Om 14h had ik aan reyers 66 Mbit. Daarna in de Wetstraat binnenshuis 6 a 8. Hoe later het werd hoe hoger de snelheid. Top was Sint Lambrechts Woluwe iets na middernacht.
Re: Internet on Mobile aanbod aangepast
Geplaatst: 28 mei 2015, 08:32
door iRockabizzydilly
Die resultaten binnen zullen vermoedelijk op LTE800 geweest zijn.
[ Post made via mobile device ]
Re: Internet on Mobile aanbod aangepast
Geplaatst: 28 mei 2015, 08:53
door satsurfer
@JoskeVermeulen: je kan via beltegoed.nl uw belkrediet opbellen en zo een 15 EUR mobistar tempo herlaadkaart in return krijgen. Gaat perfect om IOM op te laden. Zorg dat je bij aanvraag nummer overdracht nog een 2 EUR of zo staan hebt, anders ben je het kwijt.