Petitie lokt al bijna 40.000 tegenstanders rekeningrijden
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 85 keer
@Jack Daniels:
Jij mag zeggen dat wegen er slecht bijliggen omdat aannemers volgens jou doelbewust minder asfalt gebruiken dan zou moeten.
Ik mag niet zeggen dat dat misschien komt doordat aannemers niet altijd kunnen doen wat ze willen om allerhande redenen want dat heeft uiteindelijk niks met de staat van de wegen te maken.
Een zebrapad in klinkers spuiten gaat natuurlijk niet, nee, daarvoor breek je de straat open en vul je dat gat op met klinkers!
En inderdaad, ze hadden dat beter gespoten, dat is net het punt...
Wat heeft de mobiliteitsproblematiek in en rond Dendermonde dan met de toestand van onze wegen te maken?
Serieus blijven aub.
Jij mag zeggen dat wegen er slecht bijliggen omdat aannemers volgens jou doelbewust minder asfalt gebruiken dan zou moeten.
Ik mag niet zeggen dat dat misschien komt doordat aannemers niet altijd kunnen doen wat ze willen om allerhande redenen want dat heeft uiteindelijk niks met de staat van de wegen te maken.
Een zebrapad in klinkers spuiten gaat natuurlijk niet, nee, daarvoor breek je de straat open en vul je dat gat op met klinkers!
En inderdaad, ze hadden dat beter gespoten, dat is net het punt...
Wat heeft de mobiliteitsproblematiek in en rond Dendermonde dan met de toestand van onze wegen te maken?
Serieus blijven aub.
- Ofloo
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 92 keer
het omgekeerde heb ik ook al gezien, weet nog goed dat ze de lange beeldenkensstraat in Antwerpen volledig gerenoveerd hadden, nog geen week later moesten ze er wat in de grond doen, wat denk je, die is helemaal uit klinkers, hop met de slijpschijf er in en daarna gewoon asvalt erover !?
Het is gewoon schandalig, .. hoe men soms te werk gaat ik heb in brussel al gezien dat ze de straat aanleggen en achter die mannen die de straat aanleggen lopen ze de dals er terug uit te smijten om kabel in de grond te steken !? Maar goed, ..
Het is gewoon schandalig, .. hoe men soms te werk gaat ik heb in brussel al gezien dat ze de straat aanleggen en achter die mannen die de straat aanleggen lopen ze de dals er terug uit te smijten om kabel in de grond te steken !? Maar goed, ..
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 85 keer
De gebeuren inderdaad nogal toeren, al zal dit in andere landen ook wel gebeuren.
Vorige in maand in Duitsland ook een paar serieuze bulten ontmoet op de Duitse snelwegen, langs de andere kant ook werven die er vorig jaar ook al waren.
Rekeningrijden is niet de oplossing, het is symptoombestrijding.
Vorige in maand in Duitsland ook een paar serieuze bulten ontmoet op de Duitse snelwegen, langs de andere kant ook werven die er vorig jaar ook al waren.
Rekeningrijden is niet de oplossing, het is symptoombestrijding.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 384 keer
- Bedankt: 740 keer
Doelbewust heb ik nergens beweerd, maar ik zou er niet van verschieten dat het zo is. En vertel mij dan eens waarom je in onze buurlanden op de snel- en andere wegen geen karresporen van vrachtwagens aantreft? Hier is het gewoon schering en inslag. Remember het nieuwe wegdek op de E17 een jaar of 2, 3 geleden? Als ik van Aalst naar Dendermonde rijd langs Gijzegem: die dubbele vaksbaan is gewoon levensgevaarlijk op het rechter rijvak. Sporen over zowat de hele lengte. Ik kan je verzekeren, als het regent zoals het de laatste tijd al geregend heeft, dan zorg ik dat ik met de linkerwielen bijna op de witte stippellijn in het midden van de weg rijd. Met linker- en rechterwielen in die sporen rijden, waar een paar centimeter regenwater in staat, is vragen om problemen.tb0ne schreef:@Jack Daniels:
En een aannemer moet niet doen wat hij wilt: hij moet doen waar hij voor betaald wordt en dat is de wegen herstellen zodat ze de eerste 10 jaar geen onderhoud of herstelling nodig hebben. En de toestand van de wegen heeft wel degelijk ALLES met de aannemer te maken.
Stel dat jouw huis schots en scheef gebouwd wordt. Jouw fout? Nee. Mijn fout? ook niet. Schuld van de overheid? Zeker niet. Schuld van de aannemer? Zeker weten.
MacMini M1 - MacMini M2 - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
- MClaeys
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
- Bedankt: 347 keer
Goztow schreef:Vind je het zo raar dat je best een vast inkomen hebt om te huren? Die 3 maanden dat lijkt me wel wat veel.
[Post made via mobile device ]
nee, wel dat ze dit vragen want niemand heeft zaken met wat ik verdien tenzij ik dit zelf bekend zou willen maken.
Dat telt ook voor de andere gegevens die daar op staan.
Sent from my Lumia 920 using Tapatalk
- Goztow
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 1673 keer
- Bedankt: 1450 keer
Goh ze vragen het en jij kan vriendelijk neen zeggen. Als jij dat niet wil dan kan niemand je daartoe verplichten. Maar dan moet je ook de gevolgen ervan dragen.
[
Post made via mobile device ]
[

- Teebee
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
- Bedankt: 40 keer
Heb pas een maand rondgereden in Nieuw-Zeeland, en dat land is een pak groter dan hier, maar heb op die 6200km bijna geen enkele slechte weg tegengekomen. Hell, die leken allemaal zo goed als nieuw, zelfs de kleinste zijwegen waren zeker zo goed/beter als hier. Echt om jaloers van te worden.
Waarom kan dat in zo'n land wel (met 1/3 de van de inwoners tov hier) , en moeten ze hier van alles gaan uitvinden om inkomsten te creëren, terwijl ze de corruptie eruit moeten halen, en belgie een veel mooiere plaats zou zijn.

Waarom kan dat in zo'n land wel (met 1/3 de van de inwoners tov hier) , en moeten ze hier van alles gaan uitvinden om inkomsten te creëren, terwijl ze de corruptie eruit moeten halen, en belgie een veel mooiere plaats zou zijn.

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
- Bedankt: 300 keer
Goh, onze loonschalen staan gewoon open en bloot op het internet. Staan vast voor de hele sector.MClaeys schreef:Goztow schreef:Vind je het zo raar dat je best een vast inkomen hebt om te huren? Die 3 maanden dat lijkt me wel wat veel.
nee, wel dat ze dit vragen want niemand heeft zaken met wat ik verdien tenzij ik dit zelf bekend zou willen maken.
Dat telt ook voor de andere gegevens die daar op staan.
- Ofloo
- Elite Poster
Inderdaad fout van de aannemer, maar het is aan de overheid om hier toezicht op te houden en te zorgen dat dit niet gebeurd, als jouw huis scheef staat en jij zegt niks, dan blijft dat scheef staan, .. en als een aannemer zoiets doet, neem jij volgende keer die zelfde aannemer, in jouw geval zet je geen 10 huizen en foutjes gebeuren nu eenmaal, .. maar dan trek je toch uw conclusies, ..Jack Daniels schreef:Doelbewust heb ik nergens beweerd, maar ik zou er niet van verschieten dat het zo is. En vertel mij dan eens waarom je in onze buurlanden op de snel- en andere wegen geen karresporen van vrachtwagens aantreft? Hier is het gewoon schering en inslag. Remember het nieuwe wegdek op de E17 een jaar of 2, 3 geleden? Als ik van Aalst naar Dendermonde rijd langs Gijzegem: die dubbele vaksbaan is gewoon levensgevaarlijk op het rechter rijvak. Sporen over zowat de hele lengte. Ik kan je verzekeren, als het regent zoals het de laatste tijd al geregend heeft, dan zorg ik dat ik met de linkerwielen bijna op de witte stippellijn in het midden van de weg rijd. Met linker- en rechterwielen in die sporen rijden, waar een paar centimeter regenwater in staat, is vragen om problemen.tb0ne schreef:@Jack Daniels:
En een aannemer moet niet doen wat hij wilt: hij moet doen waar hij voor betaald wordt en dat is de wegen herstellen zodat ze de eerste 10 jaar geen onderhoud of herstelling nodig hebben. En de toestand van de wegen heeft wel degelijk ALLES met de aannemer te maken.
Stel dat jouw huis schots en scheef gebouwd wordt. Jouw fout? Nee. Mijn fout? ook niet. Schuld van de overheid? Zeker niet. Schuld van de aannemer? Zeker weten.
Dat is van uitgaande dat een er een aannemer aan te pas gekomen is sommige zaken zijn gewoon gedaan door weet ik veel wat "de technische dienst" van de stad zeker, .. er zijn toch dingen die de stad gewoon zelf doet, ..
En dan zijn er nutsbedrijven die gaten maken en in slechte staat achterlaten, .. is dat de fout van de overheid, nee, .. maar moet de overheid hier iets aan doen, zeker het feit dat er niks mee gebeurd is dan weer hun fout.
Water lekken die niet opgelost worden, .. veel water lekken worden gewoon niet opgelost of blijven veel te lang liggen, .. waardoor er hele verzakkingen komen, .. ik weet plaatsen waar er in de zomer bij 30°C gewoon water op de straat staat, .. dat uit de grond komt. Is wel een jaar of 5 geleden dat ik er geweest ben, maar ook hier is de overheid niet rechstreeks verantwoordelijk, maar ik vind wel, het feit dat ze er niks aan doen is het ook hun verantwoordelijkheid, ..
Dat heet plichtsverzuim !
Bij grote werken is altijd iemand die toezicht houdt, .. het feit dat een aannemer hiermee weggeraakt, .. tja aangezien het zoveel gebeurd denk ik corruptie en anders is die mens niet bekwaam.
- MClaeys
- Elite Poster
Voor zover ik weet MOGEN ze die gegevens niet vragen, dus is het al helemaal oneerlijk als dat als gevolg heeft dat je geen kans maakt op een bepaald huurhuis. Dat het moeilijk is een huurder buiten te zetten bij problemen is niet mijn schuld (noch die van andere mensen die een huurhuis zoeken). Dat is de schuld van de regering die dit met allerhande regeltjes enorm moeilijk en omslachtig maken. Het moet mogelijk zijn om een slechte huurder met een korte procedure uit te kunnen zetten (dat het voor de goede huurder moeilijk blijft is goed).Goztow schreef:Goh ze vragen het en jij kan vriendelijk neen zeggen. Als jij dat niet wil dan kan niemand je daartoe verplichten. Maar dan moet je ook de gevolgen ervan dragen.
Ik wil op een officieel document verklaren dat ik vast werk heb en dat ik de huur kan betalen, en meer zou niet nodig moeten zijn want dat document kunnen ze dan tegen u gebruiken.
Een reden te meer dat je geen kopie moet doorgeven van uw loonfiches etc... Dat ze het dan maar via de officiële kanalen opzoeken of opvragen.Muziekbos schreef:Goh, onze loonschalen staan gewoon open en bloot op het internet. Staan vast voor de hele sector.
- Goztow
- Administrator
Net zomin is het de schuld van de verhuurder dat hij een huurder niet makkelijk kan eruit zetten en dus probeert hij zich anders in te dekken.
Vragen is niet verboden. Alleen kan je het niet afdwingen.
[
Vragen is niet verboden. Alleen kan je het niet afdwingen.
[

- Ofloo
- Elite Poster
En wanneer ben je een slechte huurder dan komt die discussie, .. en het kan niet dat jij ontslagen wordt, .. allé begrijp me niet verkeerd iedereen moet gewoon zijn huur betalen !MClaeys schreef:Voor zover ik weet MOGEN ze die gegevens niet vragen, dus is het al helemaal oneerlijk als dat als gevolg heeft dat je geen kans maakt op een bepaald huurhuis. Dat het moeilijk is een huurder buiten te zetten bij problemen is niet mijn schuld (noch die van andere mensen die een huurhuis zoeken). Dat is de schuld van de regering die dit met allerhande regeltjes enorm moeilijk en omslachtig maken. Het moet mogelijk zijn om een slechte huurder met een korte procedure uit te kunnen zetten (dat het voor de goede huurder moeilijk blijft is goed).Goztow schreef:Goh ze vragen het en jij kan vriendelijk neen zeggen. Als jij dat niet wil dan kan niemand je daartoe verplichten. Maar dan moet je ook de gevolgen ervan dragen.
Ik wil op een officieel document verklaren dat ik vast werk heb en dat ik de huur kan betalen, en meer zou niet nodig moeten zijn want dat document kunnen ze dan tegen u gebruiken.
Laatst gewijzigd door Ofloo 15 feb 2014, 12:46, in totaal 1 gewijzigd.
- MClaeys
- Elite Poster
Een slechte huurder moet je inderdaad kunnen bewijzen. Iemand die nooit betaald of die het kot afbreekt lijkt me eenvoudig te bewijzen...
Iedereen kan ontslagen worden, of je nu loonfiches voorlegt of niet.
- Ofloo
- Elite Poster
Ge kunt ook zoiets als een huur pas maken, net zoals een car pass maar met wat zijn we dan bezig, .. ik ga er vanuit dat zulk soort huurders meestal in sociale woningen terecht komen.
- Goztow
- Administrator
Ik denk dat dat ook niet de kwestie is. Kijk, iedereen kan in miserie terecht komen. Jij en ik kunnen alletwee je werk verliezen.MClaeys schreef:Een slechte huurder moet je inderdaad kunnen bewijzen. Iemand die nooit betaald of die het kot afbreekt lijkt me eenvoudig te bewijzen...
Maar hier gaat het bij de start van de huurovereenkomst om een check om te weten of iemand niet gewoon bij je afkomt om een goed te huren terwijl hij daar gewoon niet de middelen voor heeft. Stel ik ben een werkloze met een vervangingsinkomen van 1.000 euro. Ik kom bij jou toe dat iuk een huis wil huren aan 900 euro per maand. Vind jij niet dat de verhuurder eigenlijk het recht zou moeten hebben om te weten dat deze persoon in de praktijk nooit zijn huur zal kunnen betalen? Dan kan er nog altijd met de hurder afgesproken worden dat iemand van zijn familie of vrienden borg staat voor hem zodat hij alsnog kan aanspraak maken op de huur van dit huis.
Je kan er zeker niet zeker mee zijn dat iemand zal betalen. Want voor hetzelfde geld verdient iemand 2.000 euro maar heeft hij alle maanden al schulden at te betalen voor 1.500 euro. Maar het is beter dan niks, meen ik dan.
Als iemand dan zijn werk verliest, dan verwacht ik dat hij met zijn hurbaas gaat spreken over mogelijke oplossingen. Bijvoorbeeld meer gespreid betalen, in afwachting van een nieuwe job te vinden.
- Ofloo
- Elite Poster
Vind jij het ook niet erg dat het al zo ver gekomen is dat een gemiddelde huurprijs boven de 500 euro is meer dan de helft dan sommige mensen hun inkomen !? voor een huis dat je huurt, .. in mijn ogen is dat erom vragen.
Maar goed ik ga er vanuit dat mensen ook wel weten dat je een huis van 900 niet moet huren als je maar 1000 euro inkomen hebt, .. anders is er meer gaande.
Ik wil ook niet zeggen dat het verlies van een job rechtvaardigt uw huur niet te betalen, enkel dat het kan gebeuren en als je dan gaat praten dan wil dat nog niet zeggen dat de verhuurder hiermee akkoord gaat dus wanneer ben je dan een slechte huurder.
Maar goed ik ga er vanuit dat mensen ook wel weten dat je een huis van 900 niet moet huren als je maar 1000 euro inkomen hebt, .. anders is er meer gaande.
Ik wil ook niet zeggen dat het verlies van een job rechtvaardigt uw huur niet te betalen, enkel dat het kan gebeuren en als je dan gaat praten dan wil dat nog niet zeggen dat de verhuurder hiermee akkoord gaat dus wanneer ben je dan een slechte huurder.
- Goztow
- Administrator
De huur is proportioneel mee omhoog gegaan met de aankoopprijs. Vind je dat zo raar?
Je moet toch wel een rendement van minimum een 3 procent nastreven wetende dat je twee maanden huur al mag rekenen voor taksen en zo te betalen. 500 maal 10 gedeeld door 3 procent geeft 166.666 euro. Zoek jij eens een huisje of zelfs appartement te kopen voor die prijs, notariskosten en werken inbegrepen? Van die drie procent opbrengst moet je ook nog werken en zo betalen.
[
Je moet toch wel een rendement van minimum een 3 procent nastreven wetende dat je twee maanden huur al mag rekenen voor taksen en zo te betalen. 500 maal 10 gedeeld door 3 procent geeft 166.666 euro. Zoek jij eens een huisje of zelfs appartement te kopen voor die prijs, notariskosten en werken inbegrepen? Van die drie procent opbrengst moet je ook nog werken en zo betalen.
[

-
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 241 keer
- Bedankt: 757 keer
De huurprijzen zijn veel te hoog ja.
En al zeker in streken als Leuven, waar de lagere marktsegmenten allemaal in studentenkoten en studios zijn omgebouwd.
Ik geef grif toe dat ik het streefdoel "huurprijs is 1/3e van het loon" bijlange niet haal.
Maar iirc is het wel degelijk verboden om naar bewijs van inkomsten te vragen. Het probleem is dat de verhuurder er zich geen bal van aantrekt, en dt je als potentiele huurder moeilijk kunt gaan klagen wanneer je nog geen contract getekend hebt.
Nu, ik geef ook toe dat de wet de huurder soms iets te veel beschermt.
Een huurder die goede wil toont om te betalen mag je niet uitzetten, en dat kan extreem worden. Als je 6 maand geen huur betaalt kan je uitgezet worden, betaal je in die periode 10 euro, dan is dat "goede wil tonen". Sorry hoor, maar zelfs als huurder gaat mij dat net iets te ver.
En ja, ik vind het raar dat de huur de aankoopprijs volgt. De meeste verhuurders hebben die prijs nl niet betaald, maar hebben hun panden al jaaaaren. Dit is gewoon een pervers spelletje "zoveel mogelijk winst maken", en dat vind ik niet kunnen op de kap van mensen, zeker niet als het gaat om en basisbehoefte.
[
En al zeker in streken als Leuven, waar de lagere marktsegmenten allemaal in studentenkoten en studios zijn omgebouwd.
Ik geef grif toe dat ik het streefdoel "huurprijs is 1/3e van het loon" bijlange niet haal.
Maar iirc is het wel degelijk verboden om naar bewijs van inkomsten te vragen. Het probleem is dat de verhuurder er zich geen bal van aantrekt, en dt je als potentiele huurder moeilijk kunt gaan klagen wanneer je nog geen contract getekend hebt.
Nu, ik geef ook toe dat de wet de huurder soms iets te veel beschermt.
Een huurder die goede wil toont om te betalen mag je niet uitzetten, en dat kan extreem worden. Als je 6 maand geen huur betaalt kan je uitgezet worden, betaal je in die periode 10 euro, dan is dat "goede wil tonen". Sorry hoor, maar zelfs als huurder gaat mij dat net iets te ver.
En ja, ik vind het raar dat de huur de aankoopprijs volgt. De meeste verhuurders hebben die prijs nl niet betaald, maar hebben hun panden al jaaaaren. Dit is gewoon een pervers spelletje "zoveel mogelijk winst maken", en dat vind ik niet kunnen op de kap van mensen, zeker niet als het gaat om en basisbehoefte.
[

- Goztow
- Administrator
Tja, je betaalt naargelang de "waarde" van het goed natuurlijk. Dan vind je het eigenlijk ook niet normaal dat wie een huis kocht 35 jaar geleden en het nu verkoopt, er nu 3 keer de prijs voor krijgt?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
- Bedankt: 328 keer
Dat is toch gewoon vraag en aanbod.
Als je kan verhuren aan €700 waarom zou je dan verhuren aan €600.
Zou anders maar raar zijn, iemand die nu een huis koopt mag dan aan volle pot verhuren want hij heeft ook volle pot betaald.
Iemand die hetzelfde huis al 20 jaar heft moet de huurprijzen van 20 jaar geleden hanteren ...
Iedereen snapt toch dat dit niet erg logisch is.
Als je kan verhuren aan €700 waarom zou je dan verhuren aan €600.
Zou anders maar raar zijn, iemand die nu een huis koopt mag dan aan volle pot verhuren want hij heeft ook volle pot betaald.
Iemand die hetzelfde huis al 20 jaar heft moet de huurprijzen van 20 jaar geleden hanteren ...
Iedereen snapt toch dat dit niet erg logisch is.
-
- userbase crew
Nee, ik vind dat niet normaal. Maja, ik weet ook dat ik daar een uitzondering op ben.
Als je iets koopt en later verkoopt, zorg je er voor dat je de originele prijs met inflatie aanpassing plus een beetje winstmarge vraagt. En huizen slijten, dus eigenlijk daalt die waarde, want bij de meeste die op de markt komen is zoiezo werk aan.
Enkel over de grondwaarde kan je nog apart discussieren.
Er is ook geen reden om dezelfde huurprijs te vragen voor een nieuw huis als voor een oud. Dit is gewoon grof winstbejag op de kap van een basisbehoefte. Die met het nieuwe huis heeft meer betaald en kan dus meer vragen. De andere heeft minder betaald en al meer huur gekregen (want verhuurt al langer), dus hoeft zeker niet even veel te vragen.
Vraag en aanbod zou niet mogen spelen op de huurmarkt (of op enige andere basisbehoefte). Ik kan niet tegen onbegrensd kapitalisme, dit is voor mij exact hetzelfde als de profiteurs die (oa in amerika) de prijs van water, benzine en batterijen vertwintigvoudigen als er een storm of een ramp gebeurd is.
En de overheid had daar al lang iets aan moeten doen vind ik.
Iedereen heeft recht op een dak boven het hoofd aan een betaalbare prijs.
Vroeger kocht je een huisje, betaalde je 20 jaar af, en daarna was dat van jou, en had je een kost minder. Nu begin je er als alleenstaande niet aan, zelfs met 2 zonder gespaard basiskapitaal gaat het niet (ik ken koppels die bij hun ouders moeten wonen om te kunnen sparen voor basiskapitaal, want de huur is te duur). En als je al een lening krijgt voor die veel te dure huizen kan je 30-40 jaar afbetalen. In Nederland hebben ze al leningen op 2 generaties. Waar gaat dat stoppen?
De waarde van huizen is gewoon veel sterker gestegen dan de welvaart, en dat kan niet vind ik.
[
Als je iets koopt en later verkoopt, zorg je er voor dat je de originele prijs met inflatie aanpassing plus een beetje winstmarge vraagt. En huizen slijten, dus eigenlijk daalt die waarde, want bij de meeste die op de markt komen is zoiezo werk aan.
Enkel over de grondwaarde kan je nog apart discussieren.
Er is ook geen reden om dezelfde huurprijs te vragen voor een nieuw huis als voor een oud. Dit is gewoon grof winstbejag op de kap van een basisbehoefte. Die met het nieuwe huis heeft meer betaald en kan dus meer vragen. De andere heeft minder betaald en al meer huur gekregen (want verhuurt al langer), dus hoeft zeker niet even veel te vragen.
Vraag en aanbod zou niet mogen spelen op de huurmarkt (of op enige andere basisbehoefte). Ik kan niet tegen onbegrensd kapitalisme, dit is voor mij exact hetzelfde als de profiteurs die (oa in amerika) de prijs van water, benzine en batterijen vertwintigvoudigen als er een storm of een ramp gebeurd is.
En de overheid had daar al lang iets aan moeten doen vind ik.
Iedereen heeft recht op een dak boven het hoofd aan een betaalbare prijs.
Vroeger kocht je een huisje, betaalde je 20 jaar af, en daarna was dat van jou, en had je een kost minder. Nu begin je er als alleenstaande niet aan, zelfs met 2 zonder gespaard basiskapitaal gaat het niet (ik ken koppels die bij hun ouders moeten wonen om te kunnen sparen voor basiskapitaal, want de huur is te duur). En als je al een lening krijgt voor die veel te dure huizen kan je 30-40 jaar afbetalen. In Nederland hebben ze al leningen op 2 generaties. Waar gaat dat stoppen?
De waarde van huizen is gewoon veel sterker gestegen dan de welvaart, en dat kan niet vind ik.
[

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
- Bedankt: 328 keer
Dus ik mag mijn huis maar verhuren aan €500 omdat ik dat zo al 10 jaar doe terwijl ik er gemakkelijk €900 voor kan krijgen, want ik heb er in die tijd niet zoveel voor betaald.
Ik verkoop mijn huis aan de gangbare marktprijs.
Diegene die mijn huis gekocht heeft die mag dan wel aan €900 verhuren, of moet die verlies doen dan ?
Komaan zeg
Ik verkoop mijn huis aan de gangbare marktprijs.
Diegene die mijn huis gekocht heeft die mag dan wel aan €900 verhuren, of moet die verlies doen dan ?
Komaan zeg

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
- Bedankt: 66 keer
Waarom al dat geklaag over onze banken die de mensen in het zak zetten links en rechts? We doen immers hetzelfde, zoveel mogelijk winst! We springen met z'n allen op de kar van het onroerend goed, zonder ons vragen te stellen.
-
- userbase crew
Dat is het hem he. Het is niet omdat je er makkelijk 900 voor kan krijgen dat je dat ook moet doen. Als je met 500 elke maand er winst aan maakt hoef je toch echt geen 900 te vragen, tenzij je gulzig bent.
[
[

-
- userbase crew
Hangt ervan af, verkoop je dat huis dan aan aankoopprijs, aangepast voor inflatie plus een kleine winstmarge, of aan marktprijs, die vaak veel groter dan de originele aankoopprijs is?
En ja, ik blijf vinden dat wanneer je verhuurt en je kosten eruit haalt plus een kleine winstmarge, je goed boert en dus geen enkele reden hebt om het onderste uit te kan te halen uit winstbejag, omdat "de markt dit toelaat".
[
En ja, ik blijf vinden dat wanneer je verhuurt en je kosten eruit haalt plus een kleine winstmarge, je goed boert en dus geen enkele reden hebt om het onderste uit te kan te halen uit winstbejag, omdat "de markt dit toelaat".
[

- Goztow
- Administrator
Ik neem aan dat jij dan een loonopslag weigert als je al genoeg verdient om van te leven. Want tenslotte ben je anders wel gulzig.
En die loonsopslag gaat ook ten kozte van ofwel klanten ofwel andere werknemers...
[
En die loonsopslag gaat ook ten kozte van ofwel klanten ofwel andere werknemers...
[

-
- userbase crew
Eigenlijk wel. En ik zou me eigenlijk een beetje generen dat je gewoon rechtuit durft de volle pot te vragen die je kunt eruit halen, maar dat is nu eenmaal de maatschappij waarin we leven, niet? Als iedereen het doet riskeer je jezelf arm te maken wanneer je niet volgt.
Nu, ik geef gerust toe dat mijn meningen hierover niet helemaal realistisch of praktisch zijn, maar ik hou echt niet van een maatschappij waar geld centraal staat. Laat ons snel werk maken van fabrication tech als 3d printers zodat op lange termijn de hele geld economie overbodig wordt. (zoek op: post-scarcity economy)
In navolging van een ander topic over bijverdienen: ik geneer me al om geld te vragen om iemands pc te fixen, ook al kan die dat zelf niet. Vaak is het maar een knopje of 3 indrukken en ze kunnen verder. En als ik dat dan kan vind ik het niet eerlijk om mensen die dat niet kunnen uit te buiten, ipv mijn diensten gratis ter beschikking te stellen. Als je ziet dat sommigen daar dan 50 euro voor durven vragen...
Zo ben ik nu eenmaal, liever gratis kennis uitwisselen... (dat hele gedoe over betalen voor opleidingen gaat er bij mij ook niet in, kennis zou moeten gratis ter beschikking gesteld worden)
En qua loonsopslag, ik verdien nog lang niet genoeg om comfortabel te leven (mooi huis, auto, reizen en sparen voor het pensioen).
Maar laat me het zo stellen: als ik CEO was die een toploon verdiende, zou ik me generen om een loonsopslag te aanvaarden in deze tijden.
[
Nu, ik geef gerust toe dat mijn meningen hierover niet helemaal realistisch of praktisch zijn, maar ik hou echt niet van een maatschappij waar geld centraal staat. Laat ons snel werk maken van fabrication tech als 3d printers zodat op lange termijn de hele geld economie overbodig wordt. (zoek op: post-scarcity economy)
In navolging van een ander topic over bijverdienen: ik geneer me al om geld te vragen om iemands pc te fixen, ook al kan die dat zelf niet. Vaak is het maar een knopje of 3 indrukken en ze kunnen verder. En als ik dat dan kan vind ik het niet eerlijk om mensen die dat niet kunnen uit te buiten, ipv mijn diensten gratis ter beschikking te stellen. Als je ziet dat sommigen daar dan 50 euro voor durven vragen...
Zo ben ik nu eenmaal, liever gratis kennis uitwisselen... (dat hele gedoe over betalen voor opleidingen gaat er bij mij ook niet in, kennis zou moeten gratis ter beschikking gesteld worden)
En qua loonsopslag, ik verdien nog lang niet genoeg om comfortabel te leven (mooi huis, auto, reizen en sparen voor het pensioen).
Maar laat me het zo stellen: als ik CEO was die een toploon verdiende, zou ik me generen om een loonsopslag te aanvaarden in deze tijden.
[

-
- userbase crew
Absoluut. Je kan niet anders dan geven en nemen. Ik zou niets liever doen dan enkel vrijwilligerswerk, maar er moet nu eenmaal geld binnenkomen 
[

[

- MClaeys
- Elite Poster
Dat deed ik ook gratis, met als gevolg dat ik men hele vrije tijd kon gaan depanneren op den duur en mensen vies gezind werden als ik wel geld begon te vragen. Het werd op den duur puur profiteren. Trouwens zij die het meeste hebben zijn het moeilijkste om te betalen, terwijl ik het dan voor een alleenstaande gepensioneerde die het niet breed heeft gratis wil doen maar die er op staat om me wat in mijn handen te stoppen. Ik vraag 30 euro voor een uur werk, niet overdreven in mijn ogen omdat ik dikwijls ook langer bezig ben maar niks extra vraag. Maar het is genoeg om een bepaald volkske af te schrikken dus het volstaat.ITnetadmin schreef: In navolging van een ander topic over bijverdienen: ik geneer me al om geld te vragen om iemands pc te fixen, ook al kan die dat zelf niet. Vaak is het maar een knopje of 3 indrukken en ze kunnen verder. En als ik dat dan kan vind ik het niet eerlijk om mensen die dat niet kunnen uit te buiten, ipv mijn diensten gratis ter beschikking te stellen. Als je ziet dat sommigen daar dan 50 euro voor durven vragen...
Sent from my Lumia 920 using Tapatalk
-
- userbase crew
We zijn een beetje zoals dokters he, van zodra mensen weten wat je doet wordt je verwacht gratis te helpen 
"Ah, je bent dokter? Ik heb al een tijdje pijn in m'n schouder..."
"Ah, je bent ITer? Mijn pc doet al een tijdje raar..."
Nu, ik vraag ook geld hoor. Dat leer je direct, geen gratis consults behalve voor de familie en de beste vrienden.
Maar ik vraag het niet graag. Voor mensen die er niks van kennen was de prijs mss de reparatie waard, maar ik vind mijn IT skills echt niet zoveel geld waard en ik durf eigenlijk nooit goed daar geld voor te vragen.
[

"Ah, je bent dokter? Ik heb al een tijdje pijn in m'n schouder..."
"Ah, je bent ITer? Mijn pc doet al een tijdje raar..."

Nu, ik vraag ook geld hoor. Dat leer je direct, geen gratis consults behalve voor de familie en de beste vrienden.
Maar ik vraag het niet graag. Voor mensen die er niks van kennen was de prijs mss de reparatie waard, maar ik vind mijn IT skills echt niet zoveel geld waard en ik durf eigenlijk nooit goed daar geld voor te vragen.
[

- Splitter
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 68 keer
- Bedankt: 598 keer
om nog eens terug te komen op de originele kwestie van de thread, gezien dat proefproject maandag van start gaat (dacht ik?)
ik ben TEGEN enige vorm van rekeningrijden in het huidige belgie.
MAAR als ze *ALLE* andere aan het rijden gerelateerde taksen afschaffen, dan zou ik er weleens voor kunnen zijn.
het is te zeggen: verkeerstaksen, biv, en accijnzen op benzine allemaal weg en enkel het rekeningrijden als alternatief:
op die manier zou je letterlijk enkel je verbruik betalen en zou het voor de meeste wss goedkoper uitkomen.
maar zelfs dan zie ik de "eerlijkheid" er niet helemaal mee in: niet iedereen heeft de luxe korter bij het werk te gaan wonen,
sommigen moeten rondrijden voor hun werk, en niet overal is openbaar vervoer praktisch of haalbaar.
dus, op dit ogenblik is rekeningrijden gewoon niet eerlijk, al willen ze het wel zo doen uitschijnen
ik ben TEGEN enige vorm van rekeningrijden in het huidige belgie.
MAAR als ze *ALLE* andere aan het rijden gerelateerde taksen afschaffen, dan zou ik er weleens voor kunnen zijn.
het is te zeggen: verkeerstaksen, biv, en accijnzen op benzine allemaal weg en enkel het rekeningrijden als alternatief:
op die manier zou je letterlijk enkel je verbruik betalen en zou het voor de meeste wss goedkoper uitkomen.
maar zelfs dan zie ik de "eerlijkheid" er niet helemaal mee in: niet iedereen heeft de luxe korter bij het werk te gaan wonen,
sommigen moeten rondrijden voor hun werk, en niet overal is openbaar vervoer praktisch of haalbaar.
dus, op dit ogenblik is rekeningrijden gewoon niet eerlijk, al willen ze het wel zo doen uitschijnen
-
- Plus Member
- Bedankt: 12 keer
Haha alle taksen, bijlange niet. Zelfs de toltunnels blijven en er komer er nog bij, oosterweelde traject.
Wees gerust, het zal alleen maar meer kosten. Het zijn en blijven politiekers die ons volledig leegmelken.
Wees gerust, het zal alleen maar meer kosten. Het zijn en blijven politiekers die ons volledig leegmelken.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
- Bedankt: 222 keer
Rekening rijden is wel eerlijk. Taksen op brandstoffen zullen echt niet zakken of wegvallen, anders komen de inwoners van buurlanden massaal bij ons tanken.
Wat ze in mijn ogen moeten doen... Mensen die een gemiddelde rijden, die hun totaalplaatje blijft hetzelfde als wat ze nu jaarlijks aan taks betalen. Mensen die minder rijden doen profijt, mensen die meer rijden zorgen er voor dat het totaalplaatje voor de overheid hetzelfde blijft. Op die manier moet je ook geen bakje in je wagen monteren en bang hebben dat uw privacy wordt geschonden, enkel je kilometers doorgeven. Vooral in die laatste groep kan je een gedragswijziging teweeg brengen. Alleen... Ik mag het niet aanhalen want dan ben ik aan het "bashen"... Wat met de privé kilometers van bedrijfswagens? Hoe ga je dat controleren? Ik vind immers dat deze mensen dan ook de centjes zelf mogen ophoesten voor wat ze privé rijden.
In alle geval, de paar keer dat ik een bedrijfswagen had moest ik dagelijks de kilometer stand opschrijven en binnenbrengen op het secretariaat, op die manier kon er niet echt gefoefeld worden. Nu ja, al die systemen zorgen voor extra rompslomp voor de overheid en bedrijven dat het systeem er nooit zal komen denk ik. Het lijkt me makkelijker om de accijnzen op diesel (en mindere mate benzine) meer te verhogen. Meer inkomsten voor de overheid, en mensen die veel rijden gaan dat ook wel voelen.

In alle geval, de paar keer dat ik een bedrijfswagen had moest ik dagelijks de kilometer stand opschrijven en binnenbrengen op het secretariaat, op die manier kon er niet echt gefoefeld worden. Nu ja, al die systemen zorgen voor extra rompslomp voor de overheid en bedrijven dat het systeem er nooit zal komen denk ik. Het lijkt me makkelijker om de accijnzen op diesel (en mindere mate benzine) meer te verhogen. Meer inkomsten voor de overheid, en mensen die veel rijden gaan dat ook wel voelen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 384 keer
- Bedankt: 740 keer
Aan het einde van mijn salaris houd ik nog een stukje maand over.
MacMini M1 - MacMini M2 - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
- Splitter
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 68 keer
- Bedankt: 598 keer
slafes: en wat doe je dan met kleine zelfstandigen die bv electricien zijn, of schrijnwerker, of ... en dus kilometers MOETEN doen om bij hun klanten te komen?
die hebben het nu al moeilijk genoeg niet te verzuipen in allerlei kosten...
die hebben het nu al moeilijk genoeg niet te verzuipen in allerlei kosten...