Belgacom TV Replay: een nieuwe manier van televisie kijken

Nieuws omtrent telecom
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2654
Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer

CBS is zo een bijvoorbeeld.
Gebruikersavatar
gbmed
Erelid
Erelid
Berichten: 542
Lid geworden op: 07 apr 2013, 18:44
Uitgedeelde bedankjes: 228 keer
Bedankt: 126 keer

r2504 schreef:
johcla schreef:het geeft wel extra comfort vind ik
Moest het voor alle zenders en programma's werken misschien wel... maar de gemiddelde kijker zal gewoon niet begrijpen waarom het niet altijd werkt.

Verder blijf ik erbij dat voor mij (iets persoonlijks dus) 36u gewoon belachelijk is... ik zit niet dagelijks voor het kastje... dus dan moet ik mijn kijkgewoonte nog steeds aanpassen (alléén schuift ze eventueel een dagje op).
Ik heb dit zoals Johcla ook uitgetest en het geeft me ook extra comfort en ik zal er zeker voor betalen. Trouwens, meneer "r2504", heb jij dit uitgetest en kan je dus meespreken over wat deze dienst in de praktijk kan beteken ? Neen, uiteraard niet. Waarom geef je er dan commentaar op ? Onder het motto "de beste stuurlui staan aan de kant" zeker ?

Jouw persoonlijke kijkgewoonte interesseert mij geen bal. Dat jij in JOUW SPECIFIEKE geval 36 uur belachelijk vind is dan ook volstrekt IRRELEVANT ! Wat bezielt je dan om hier je zever te blijven posten ? Get a live :bang:
Afbeelding Afbeelding
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

gbmed schreef:Trouwens, meneer "r2504", heb jij dit uitgetest en kan je dus meespreken over wat deze dienst in de praktijk kan beteken ? Neen, uiteraard niet. Waarom geef je er dan commentaar op ?
Laat die meneer er maar af... en mag ik ook nog een mening hebben ja ? Trouwens ik denk niet dat je hiervoor echt een tester moet zijn om te beseffen wat dergelijke aanbod te bieden heeft... die gegevens zijn ondertussen meer dan duidelijk (hoe de UI eruit ziet dat zal jij beter kunnen zeggen, maar 36u blijven volgens mij nog steeds 36u).
gbmed schreef:Jouw persoonlijke kijkgewoonte interesseert mij geen bal. Dat jij in JOUW SPECIFIEKE geval 36 uur belachelijk vind is dan ook volstrekt IRRELEVANT ! Wat bezielt je dan om hier je zever te blijven posten ? Get a live :bang:
Jou pracht ervaring is niet meer of minder persoonlijk dan die van mij... of moet plots iedereen wild zijn van TV Replay omdat jij dat denkt ?
Gebruikersavatar
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1778
Lid geworden op: 28 dec 2008, 19:38
Uitgedeelde bedankjes: 346 keer
Bedankt: 250 keer

gbmed schreef:Get a life
Héla, de juiste schrijfwijze gebruiken als we op de man gaan spelen hé. :roll:
Afbeelding
Gebruikersavatar
gbmed
Erelid
Erelid
Berichten: 542
Lid geworden op: 07 apr 2013, 18:44
Uitgedeelde bedankjes: 228 keer
Bedankt: 126 keer

r2504 schreef:
gbmed schreef:Jouw persoonlijke kijkgewoonte interesseert mij geen bal. Dat jij in JOUW SPECIFIEKE geval 36 uur belachelijk vind is dan ook volstrekt IRRELEVANT ! Wat bezielt je dan om hier je zever te blijven posten ? Get a live :bang:
Jou pracht ervaring is niet meer of minder persoonlijk dan die van mij... of moet plots iedereen wild zijn van TV Replay omdat jij dat denkt ?
Neen, dat is het nu net. Jij hebt géén ervaring in het échte gebruik. Ik wel. En nét deze (praktijk)ervaring claim jij ten onrechte ! Niemand hoeft wild te zijn van TV Replay "omdat" ik dat denk. Jij denkt genoeg te weten met je theoretische kennis ! Deze kennis "vernauw" je bovendien door te stellen dat jij specifiek niets hebt aan "maar 36 uur".

Het gaat er trouwens niet om of onze "ervaring" minder of meer persoonlijk is. Wat bedoel je ten andere met "ervaring" ? Ervaring is een vorm van kennis of inzicht, die door ondervinding geleerd wordt.

Nu, ik zie je al afkomen met het volgende: "waar heb ik specifiek gezegd dat ik "ervaring" heb ?". Welnu, in de zin "Jou pracht ervaring is niet meer of minder persoonlijk dan die van mij". Los van het feit dat het minder of meer persoonlijk is, uit deze zin staat het onomstotelijk vast dat je mijn "ervaring" met jouw "ervaring" vergelijkt, hetgeen dus niet klopt.
Afbeelding Afbeelding
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1403
Lid geworden op: 08 dec 2008, 22:54
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 299 keer

gbmed schreef: Ik heb dit zoals Johcla ook uitgetest en het geeft me ook extra comfort en ik zal er zeker voor betalen.
Hier drie euro, daar twee euro oh ja en voor die optie ook nog eens tien euro erbij .... veel te duur voor iets die gratis is op dit moment. en als ik het vergeten ben van op te nemen of live te kijken, tja dikke pech. maar daar vergaat de wereld niet van hoor. er is een loonstop in dit land afgekondigd voor jaren ver. Gans die telecom winkel betalen we nu al de duurste tarieven? Wonder boven wonder voor en hier geld de indexatie stop niet en kan men lustig de prijzen verder de hoogte injagen.. Dus we worden met de dag verder richting armoede geduwd.

Als de concurrentie dan zou volgen en de trend is dat je moet betalen om op te nemen of om de reclame door te spoelen? Tja, dan zal die tv hier buiten vliegen. Maar ik weiger het normaal te vinden om nog eens boven de standaard tarieven extra te moeten betalen voor zogenaamde extra comfort pakketten.
Als de grens bereikt is, wat heeft de "Medialaan" of de adverteerders dan bereikt? Ze zijn een potentiële klant kwijt omdat ik dan helemaal geen reclame meer zal zien. Zelfs niet aan X2 of X6 snelheid bij het doorspoelen. Daarmee snijden ze zelf toch in hun eigen vlees?

Straks zal je moeten extra betalen om de tv gids te raadplegen of per aanslag op de afstandsbediening. Zappen kast u twee euro extra en als je meer dan twee keer per minuut wenst te veranderen van post moet je zeven euro bij betalen. Zo kan ik er nog wel enkele uit mijn duim zuigen.

Als jij daar wenst voor te betalen iedere maand, dat is uw goed recht. Zal wel een kwestie van prioriteiten, waarden en normen zijn? TV kijken wordt dan een voorecht voor de "happy few". De bovenklasse die het zich nog kan permitteren om zeven euro neer te leggen om Replay van 36 uur met doorspoelen te betalen iedere maand opnieuw.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

wie het nu goed of slecht vindt hangt van persoonlijke smaak en behoeftes af,
het zullen in ieder geval toch de klanten zijn die in de toekomst zullen bewijzen of ze er willen voor betalen en het een succes zal worden !
Gebruikersavatar
gbmed
Erelid
Erelid
Berichten: 542
Lid geworden op: 07 apr 2013, 18:44
Uitgedeelde bedankjes: 228 keer
Bedankt: 126 keer

Muziekbos schreef:Daarmee snijden ze zelf toch in hun eigen vlees?

Straks zal je moeten extra betalen om de tv gids te raadplegen of per aanslag op de afstandsbediening. Zappen kast u twee euro extra en als je meer dan twee keer per minuut wenst te veranderen van post moet je zeven euro bij betalen. Zo kan ik er nog wel enkele uit mijn duim zuigen.

Als jij daar wenst voor te betalen iedere maand, dat is uw goed recht. Zal wel een kwestie van prioriteiten, waarden en normen zijn? TV kijken wordt dan een voorecht voor de "happy few". De bovenklasse die het zich nog kan permitteren om zeven euro neer te leggen om Replay van 36 uur met doorspoelen te betalen iedere maand opnieuw.
Lees dit nog eens:
vverbeke schreef:We moeten ook een beetje realistisch zijn hé, die TV programma's worden niet voor niks gemaakt. Mogelijk blijven er teveel centen plakken bij Belgacom of Telenet, maar dat is een andere discussie, de zenders moeten hun inkomsten ergens uithalen. Je kan niet én klagen dat er alleen nog brol is op tv, én verwachten dat het allemaal zo weinig mogelijk mag kosten. Opnieuw, of we hier in België teveel betalen en of die centen misschien aan de verkeerde vingers (dus niet de TV makers) blijven plakken is een andere discussie.
Als het altijd gratis moet zijn ga je enkel nog brol op TV krijgen. Het is in feite een vicieuze cirkel. Eenieder zijn gedacht. Maar hier stopt het voor mij. Was al bijna vergeten waarom ik hier bijna nooit meer kom.
Afbeelding Afbeelding
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

gbmed schreef:Neen, dat is het nu net. Jij hebt géén ervaring in het échte gebruik.
Als je spreekt over het echte gebruik dan heb je het over de user interface... maar die staat totaal los van het aanbod.

Hoe prachtig die user interface ook is, als het aanbod maar 36u is, beperkt tot een aantal zenders en zelfs programma's dan ben je niets verder met een pracht UI.
gbmed schreef:Jij denkt genoeg te weten met je theoretische kennis !
Ik baseer me gewoon op FEITEN... 36u is, zijn en blijven 36u... theorie of praktijk maken hier niets uit. Het betekend gewoon dat als ik het gisteren gemist heb dat ik het vandaag MOET bekijken... da's voor mij een zeer beperkte (kijk)ervaring. Ik vraag me trouwens wat je ervaring met Bhaalu dan zou zijn... Replay TV is namelijk niets, nada, zero in vergelijking met dergelijk product !
gbmed schreef:Als het altijd gratis moet zijn ga je enkel nog brol op TV krijgen.
Als ik een standaard opname bekijk van gisteren en hier de reclame doorspoel is er geen probleem... doe ik identiek hetzelfde via Replay TV en plots is het een drama ? Mij lijkt het dat de kijker in beide gevallen de pest heeft aan reclame maar blijkbaar willen de zenders dat niet begrijpen... of zijn ze nu echt zo naïef dat de kijker die er niet voor wil betalen er toch naar zal kijken (nee, die zal zoals vroeger gewoon naar het WC gaan en zo de reclame "doorspoelen").
gbmed schreef:Was al bijna vergeten waarom ik hier bijna nooit meer kom.
Ik herinner je er graag aan... maar blijkbaar heb je het moeilijk de mening van iemand anders te respecteren.
Nick
Member
Member
Berichten: 84
Lid geworden op: 02 mar 2010, 08:01
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Persoonlijk denk ik niet dat ik hier nood aan heb.
Ik neem programma's op en vergeet ik er een keer eentje dan heb ik zoiets van: pech... volgende keer beter

Het staat momenteel nog in z'n kinderschoenen; dus nog niet veel zenders in aanbod, geen grote tijdspanne en duur.
Maar ik moet er dan ook wel bij zeggen dat dit innovatie is en het enkel maar zal beter worden (meer zenders, ongelimiteerde duur, misschien zelfs ooit in het basis pakket zonder doorspoelen?) dus wacht ik dat dan liever voor mezelf nog af.
Gebruikersavatar
gbmed
Erelid
Erelid
Berichten: 542
Lid geworden op: 07 apr 2013, 18:44
Uitgedeelde bedankjes: 228 keer
Bedankt: 126 keer

r2504 schreef:
gbmed schreef:Neen, dat is het nu net. Jij hebt géén ervaring in het échte gebruik.
Als je spreekt over het echte gebruik dan heb je het over de user interface... maar die staat totaal los van het aanbod.

Hoe prachtig die user interface ook is, als het aanbod maar 36u is, beperkt tot een aantal zenders en zelfs programma's dan ben je niets verder met een pracht UI.
Neen, dat heb je verkeerd. Ik heb het helemaal niet over de UI. Ik heb het over het gemak om tot 36 uur vroeger te kunnen kijken op verschillende zenders.

Ik weet dat jij dit niet ver genoeg in de tijd vindt, en je bent trouwens helemaal niet de enige, wél in tegendeel. Maar voor sommigen - waaronder mezelf - is het wél genoeg. Dat is alles wat ik wou posten. En de prijs die ervoor gevraagd wordt vind ik OK.

PS: neen, ik heb het helemaal niet moeilijk met iemands mening, behalve misschien met die van jou soms ;-)
Afbeelding Afbeelding
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8445
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Reclame is altijd al gebaseerd geweest op een leugen.
De leugen was:
Wij zenden "gratis" (enfin, de klant merkte dat niet echt want die betaalde voor zijn tv distributie) series en films uit.
In ruil daarvoor "kijkt" u naar reclame. In werkelijkheid zapten de mensen, of gingen ze naar toilet of de keuken.
Dat kon niet gemeten worden, en zo bleef de illusie bestaan.
Nu staat die onder druk, niet omdat er iets veranderd is, wel omdat er eindelijk beter gemeten kan worden hoeveel mensen doorspoelen of zappen.

Het is een beetje zoals reclame op het internet.
In het begin werd je betaald om reclame op je site te zetten (of kreeg je gratis webruimte met een reclamebalkje boven).
Toen werd het de reclamemakers duidelijk dat weinig mensen dit lazen (we leren onbewust reclame niet te zien), en begonnen ze pas te betalen als iemand op hun reclame klikte. Dus vroeger site eigenaars aan hun lezers om zeker op de banners te klikken.
Dan begonnen de reclamemakers te beseffen dat van alle mensen die op banners klikken, slechts weinigen iets kopen op hun site. Dus begonnen ze pas te betalen voor mensen die na doorverwijzing via een banner ook werkelijk een transactie deden.

Alleen had je dus via internet een veel betere manier om zoiets te meten.
Via tv kon dat lang niet, dus bleef die "leugen" bestaan.
De "stilzwijgende afspraak" was: De zenders zenden in ruil voor gratis programmas een beetje reclame uit, de reclamemakers gaan ervan uit dat iedereen die naar het programma kijkt ook naar de reclame kijkt, en wij zappen effe weg of spoelen door.
En nu dat dat gemeten kan worden valt die hele constructie als een kaartenhuisje in mekaar natuurlijk. De reclamemakers willen niet meer betalen voor mensen waarvan ze weten dat ze zappen of doorspoelen, de mensen voelen zich "bedrogen" omdat die stilzwijgende afspraak verbroken wordt, en de zenders zitten tussen twee vuren, want zij overleefden op die "afspraak".

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Tv reclame werkt wel hoor. Daar zijn tal van voorbeelden van. Of denk jij dat iemand pringles kocht voordat die met tv reclame startten?

[Afbeelding Post made via mobile device ]
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4340
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

Goztow schreef:Tv reclame werkt wel hoor. Daar zijn tal van voorbeelden van. Of denk jij dat iemand pringles kocht voordat die met tv reclame startten?
Wat zijn pringles?

Ik denk dat er veel mensen zijn waarbij reclame wel werkt anders zouden zaken als tv shopping niet blijven duren. Sommigen zijn nu eenmaal meer te beinvloeden dan anderen. Reclame voor een nieuw product zal natuurlijk wel werken, je moet eerst weten dat iets bestaat voor je het koopt natuurlijk.
Aan de andere kant zijn er ook mensen waar reclame (bijna) niet werkt. Ik ben ook nog nooit van merk veranderd omdat er reclame gemaakt werd voor een concurrent.

Op de PCs krijg ik geen reclame te zien en op TV gaat de meeste tijd naar de VRT (die ook te veel sponsorspots uitzenden). Uitzonderlijk willen we naar iets kijken op de commerciële zenders en dan wordt dat netjes opgenomen (analoog met HDrecorder) zodat de reclame er tegen x128 doorvliegt. Van het ogenblik dat er gedwongen naar reclame moet gekeken worden of betaald om reclame niet te moeten zien mogen ze hun programma's houden.

Voor de rest vind ik 36u uitstel ook wat te weinig en 4 Euro om reclame door te kunnen spoelen? Dream on...
Bye, Maurice
https://on4bam.com
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8445
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Ik zeg niet dat reclame niet werkt.
Ik zeg dat het gepanikeer over doorspoelen gebaseerd is op een illusie: dat die mensen anders allemaal naar de reclame zouden kijken. En vroeger was dat niet meetbaar, dus hadden we met z'n allen een stilzwijgende afspraak: de zenders betaalden programmas met reclame, die gekocht werd door adverteerders op basis van het aantal kijkers, terwijl die kijkers in grote getalen zapten, muten en/of iets anders gingen doen tijdens die reclame.
En nu dat dit meetbaar is willen de adverteerders niet meer betalen voor kijkers die uitgesteld kijken, omdat ze ervan uitgaan dat die doorspoelen.

Dat je internet reclame "niet ziet", btw, daar bestaat onderzoek over.
Ze hebben een hele tijd geleden eens getest met een website waarin de knop "volgende pagina" verborgen zat in een blok dat hard leek op een reclameblok, en een meerderheid van de gebruikers kon die knop niet vinden. Je mag dan mss onbewust reclame zien op internet, je ogen registreren ze meestal niet bewust meer (je weet hoe een reclameblok eruitziet en gaat die negeren) en je klikt er al zeker niet meer op.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Laatst gewijzigd door ITnetadmin op 21 feb 2014, 11:31, 1 keer totaal gewijzigd.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Voor wie pringles niet kent : https://www.google.be/search?q=pringles ... 20&bih=948 :-)

En ja, ik at dat al van voor de reclame. Al jaren eigenlijk...

Maar ik vermoed dat men gelijk heeft : TV reclame werkt niet omdat men er amper naar kijkt. Toen ik vroeger (analoge tv) tv keek wachtte ik tot de reclame om tijdens een film even naar het toilet te gaan. En dan meteen wat fris halen uit de keuken, even de mail checken en een 10 minuten later keek ik terug tv. Nu spoel ik gewoon door. Uiteraard zullen er altijd wel tv kijkers zijn die de nieuwste reclame van Dash uit het hoofd kennen (die al 10 jaar beweren dat het witter dan wit wast, terwijl het altijd een nieuw product is).

Dat is gelijk de kinepolis hé : de ene reclame achter de andere voor je de film krijgt. Gevolg is dat mensen een ticket kopen online, eerst iets gaan drinken en om T+15 minuten naar binnen gaan, want dan is de reclame (bijna) op zn eind.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8445
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Als je tegenwoordig bij kinepolis op t+15 binnengaat zit je garanti nog in de reclameblok. Die passen zich ook aan aan de klanten die het doorhebben hoor. Dit is natuurlijk weer een andere zaak. Bij kinepolis heb je nl duur betaald voor een film en nog duurder voor de snacks, dus is die reclame "met je voeten spelen"; een beetje zoals ondoorspoelbare reclame en piraterijwaarschuwingen op dvds (hallo, ik heb net betaald voor dat ding).

[Afbeelding Post made via mobile device ]
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

Goztow schreef:Tv reclame werkt wel hoor. Daar zijn tal van voorbeelden van. Of denk jij dat iemand pringles kocht voordat die met tv reclame startten?

[Afbeelding Post made via mobile device ]
De beste reclame is nog steeds de mond op mond reclame. Om op jouw voorbeeld in te pikken. Ik kende Pringles niet, tot ik op reis vertrok naar Turkije en mijn vriendin perse een halve valies Pringles van daar meesmokkelde naar België. Het was in België toen nog niet of amper te krijgen. Wel, dat was de beste reclame ooit. Een goed product verkoopt zichzelf he. Kijk maar naar Whatsapp, ze hebben nooit enige vorm van reclame gemaakt voor hun product.

Vaak is reclame ook bedoeld om een nieuw product te lanceren. In het begin verkoopt dat product enorm goed, eens de reclame van de buis is, verkoopt het plots stukken slechter. Succesvol zal reclame altijd zijn. Een vriend van mij is Apotherker, en wanneer hij reclame ziet van een product bestelt hij meteen bij, en dan komen mensen dat product ook kopen. Het lompe aan mensen,... Kennen jullie de Perdolan reclame waar ze de hoofdpijn weggommen? Het is niet de eerste persoon die een doosje kwam halen en wat later terug in de apotheek stond omdat de gom er niet bij zat.
stefke
Pro Member
Pro Member
Berichten: 425
Lid geworden op: 19 dec 2002, 20:15
Locatie: Tremelo
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 21 keer

Weet er iemand wanneer de andere zenders (vijf vtm ka2) er bij komen, denk dat dit volgens een vroegere mededeling 15 april was. Merk er nog niet van en bij Belgacom op de site ook geen verder info te vinden.
Gebruikersavatar
gbmed
Erelid
Erelid
Berichten: 542
Lid geworden op: 07 apr 2013, 18:44
Uitgedeelde bedankjes: 228 keer
Bedankt: 126 keer

Zeer goede vraag, ik kijk er ook enorm graag naar uit. Het heeft hoe dan ook met centen te maken, business as usual. Iemand die iets meer weet graag ??
Afbeelding Afbeelding
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

De uitbreiding wordt met enkele weken uitgesteld. De klanten krijgen een verwittiging via TV Bannering en een brief.
Fluppeke
Premium Member
Premium Member
Berichten: 719
Lid geworden op: 21 nov 2005, 14:17
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 18 keer

Muziekbos schreef:
gbmed schreef: Straks zal je moeten extra betalen om de tv gids te raadplegen of per aanslag op de afstandsbediening. Zappen kast u twee euro extra en als je meer dan twee keer per minuut wenst te veranderen van post moet je zeven euro bij betalen. Zo kan ik er nog wel enkele uit mijn duim zuigen.
Eigenlijk best vreemd dat niemand daar op inpikte met de naam flex-view. Bij telenet moest je in de beginne inderdaad extra betalen voor extra diensten zoals de tv-gids te raadplegen en als ik me niet vergis was dat 5€/m.

Over tv replay.. ik heb sowieso geen bereidheid tot betalen voor dergelijke diensten. In het geval van de openbare omroep vind ik dat ronduit schandalig dat we , net zoals in nederland, geen uitzending gemist hebben. De programma's zijn immers gemaakt met publieke middelen en horen mijn inziens dus ook toe aan iedereen. Zoiets dan betalend aanbieden via dergelijke platforms is schandalig en kan blijkbaar enkel in een apenland waarbij de dividenden van het staatsbedrijf bgc heilig zijn.
Zelfs de commerciële omroepen doen in nederland hieraan mee.
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Fluppeke schreef:Eigenlijk best vreemd dat niemand daar op inpikte met de naam flex-view. Bij telenet moest je in de beginne inderdaad extra betalen voor extra diensten zoals de tv-gids te raadplegen en als ik me niet vergis was dat 5€/m.
Flexview was de dienst die je toeliet te programmeren vanaf je TV gids... zonder Flexview moest je manueel start/stop tijden ingeven.

Flexview is wel nooit echt betalend geweest... de eerste 6 maanden was het een gratis promo en daarna is het volledig gratis geworden.
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2386
Lid geworden op: 23 mar 2009, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 646 keer
Bedankt: 149 keer

Lord Utopia schreef:De uitbreiding wordt met enkele weken uitgesteld. De klanten krijgen een verwittiging via TV Bannering en een brief.
Gisteren heb ik de brief ontvangen. Uitbreiding is met een maand uitgesteld, als compensatie is TV Replay gratis tot 11 juni.
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1315
Lid geworden op: 10 jun 2013, 21:23
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

Die TV replay begint stilletjesaan zijn nut te verliezen, zeer veel programma's zijn niet te bekijken vanwege de TV rechten, het toppunt is dat Ter Zake ook niet meer te bekijken valt via TV replay. :x
Als ze zo voortdoen zullen ze die TV replay mogen opdoeken en durven ze nog reclame op de TV te maken, dat is nogal durven! :twisted:
Ik overweeg serieus om die TV replay te supprimeren want ik heb niet veel zin om nog verder € 7/maand te betalen voor iets dat zo goed als nutteloos is en in feite zijn geld niet waard is.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Waarom zou je TV Replay nemen als je Bhaalu (zelfs gratis) kan krijgen ?
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

voor "Ter Zake" heb je TV-Replay zelfs niet nodig, aangezien je deze gratis via on demand kunt opvragen.
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1315
Lid geworden op: 10 jun 2013, 21:23
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

Als je programma's via on demand opvraagt is dat altijd in SD, terwijl via TV replay men nog altijd de mogelijkheid heeft om deze in HD te bekijken.
Dat Belgacom maakt dat men programma's on demand ook in HD kan bekijken.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Beter SD dan niks zou ik denken , maar inderdaad HD is nog beter en UD nog beter.
Eens bij Dominique op tafel gaan kloppen :wink:
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1166
Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

idd dat zit me ook dwars ivb terzake...
Nog iets gisteren na de 2e verlenging Nederland costa rica in slaap gevallen en dacht deze morgen door te spoelen maar gezien de diamond league erna grijs was, afgeblokt op dat tijdstip en midden de verlengingen dus...geen doorspoelen mogelijk tot het einde van dat replay programma !!!!!
Denk serieus om alles op de server op te nemen en dat replay gedrocht op te zeggen.(wat valt er nog te bekijken met al dat grijs en dat voor 7€/m)
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Eerlijk gezegd zie ik er persoonlijk het nut niet van in, aangezien je inderdaad het ook in nPVR kunt doen.
Akkoord het voordeel tov nPVR is dat als je het vergeten bent om in NPVR te programmeren dan kan je met TV Replay wel nog (sommige programma's) het programma opvragen, wat reclame doorspoelen betreft bij TV Replay+ kan je eveneens in NPVR, dus heel veel voordelen aan TV Replay heb je echt niet of het zou moeten zijn dat ik nog iets belangrijks over het hoofd zie !
Steven_09
Plus Member
Plus Member
Berichten: 147
Lid geworden op: 04 sep 2012, 07:15
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 62 keer

Ik heb even overwogen om mijn proefabonnement te verlengen, maar toen ze dat 'uitroepingsteken' ingevoerd hebben (programma niet opnieuw te bekijken), heb ik de boel na een paar dagen opgezegd, zelfs nog tijdens de gratis proefperiode. Het is gewoon belachelijk hoeveel programma's niet opnieuw te bekijken zijn. Het grote voordeel van het systeem (iets dat je per ongeluk gemist hebt, of vergeten programmeren hebt, toch bekijken), is grotendeels verloren gegaan. Als je dan ziet hoeveel ze er maandelijks voor vragen, dan is het niet een beetje, maar hopeloos 'over-priced'. Mocht het gratis zijn en inbegrepen in het pack, dan zou het mooi meegenomen zijn, maar geen haar op mijn hoofd dat er aan denkt om voor deze feature te betalen.

Ik ben er mij van bewust dat Belgacom er uiteraard niet zelf voor kiest om een programma al dan niet in TVReplay aan te bieden (die beslissing ligt bij de rechtenhouders), maar ze kiezen wel zelf hoeveel ze er voor vragen.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Inderdaad volgens mij wordt de kans groot dat het wel eens in een Pakprijs zal inbegrepen worden zonder meerprijs en des te vlugger hoe meer er TV-Replay opzeggen :wink:
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Proxuimus heeft TV Replay+ tijdelijk gedeactiveerd op TV Overal,
Dit werd gedaan om netwerkvertragingen in het streamen te vermijden,
TV Replay is wel mogelijk, maar als bij u TV Replay+ actief staat kan je dus ook TV Replay niet gebruiken in TV Overal.

Wanneer TV Replay+ terug in dienst komt, wisten ze nog niet juist.
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1166
Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

Zojuist op alle devices even gecheckt, doorspoelen met tv replay+ werkt perfect, (begot zelfs op de pc werkt alles eindelijk weer !!!)
(maar tegen vanavond kan alles weeral soep zijn hé, je bent nooit zeker bij Proximus tvoveral/app/pc)
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Bedoel je nu dat het bovenstaande bericht :
" Proxuimus heeft TV Replay+ tijdelijk gedeactiveerd op TV Overal......."
Dan eigenlijk totaal niet correct is, of begrijp ik je uitleg verkeerd ?
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1166
Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

Ja inderdaad, TV replay+ werkt op TV overal, hier toch...
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Wel straf!
Maken ze dan de mensen zo maar van alles wijs !! of zou TVR+ over TVO, dan niet bij iedereen buiten dienst gezet geweest zijn?
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1166
Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

Moet wel meegeven dat ik ongeveer een week problemen heb gehad op TV overal op PC, niet kunnen inloggen of mededeling dat ik geen TV Replay abbonee was, MAAR dan enkel op PC, op alle mobile devices werkte TV replay+ zonder probleem

Verstuurd vanaf mijn Nexus 5 met Tapatalk
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Ofwel moeten er misschien problemen geweest zijn in bepaalde regio's, wie weet !
Plaats reactie

Terug naar “Telecom nieuws”