BBOX-3 ervaringen

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
FUBAR
Plus Member
Plus Member
Berichten: 104
Lid geworden op: 30 dec 2004, 20:26
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 4 keer

Ik ben in 7 haasten mijn netwerkconfiguratie van 10.0.0.0/24 naar 192.168.1.1/24 aan het omzetten zodat ik de b-box3 in plaats van mijn FritzBox kan zetten. :(

Het is wel heel erg jammer dat Belgacom zo'n strikt beleid voert voor zijn internetaansluitingen, zelfs voor professionele klanten. Weet jij of deze beperkingen ook gelden als je een vast IP adres (als optie) neemt?

Alleszins heel erg bedankt voor de snelle en duidelijke hulp!
FUBAR
Plus Member
Plus Member
Berichten: 104
Lid geworden op: 30 dec 2004, 20:26
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 4 keer

Ik heb een eigen DHCP server, en dat gaf natuurlijk problemen met de ingebouwde DHCPd in de b-box3. Ik dacht dat het een simpele kwestie was van de DHCP server uit te zetten in de b-box3 management pagina, maar toen kon ik ook geen TV meer kijken. De Belgacom TV decoder gaf na het opstarten een zwart scherm met "Network problem".

Ik heb het DHCP-verkeer gesniffed dat ontstaat wanneer de decoder boot. Ik zag daar de verwachte berichten passeren van mijn eigen DHCP server, maar ook nog een paar stiekeme replies van de b-box3! Deze geeft de decoder het IP 192.168.1.64, dat verschilde van wat mijn DHCP server uitdeelde, maar waarschijnlijk belangrijker: er volgden nog meer interessante replies.

Op basis daarvan heb ik de volgende configuratie voor de Belgacom TV decoder opgebouwd:

Code: Selecteer alles

host belgacomtv {
        hardware ethernet               10:5f:49:00:00:00;
        fixed-address                   192.168.1.64;

        next-server                     81.245.3.187;
        filename                        "CVT/2/239.255.1.218:64010+SA=239.255.1.218:64010+SAP/3/239.192.4.63:9875"; 

        option domain-name-servers      195.238.16.47,195.238.16.48;
        option ntp-servers              195.238.16.47,195.238.16.48;
        
}
Deze configuratie kun je gewoon tussen je andere host declarations zetten als je de ISC DHCP server gebruikt. Pas natuurlijk wel "hardware ethernet" aan je eigen situatie aan!

Ik vraag me wel af hoe lang dit zal werken, aangezien die filename string eruitziet alsof hij wel eens kan veranderen. Hopelijk kan ik de nieuwe config dan weer met een simpele sniff vinden.

De volgende stap is om de b-box3 te vervangen door de Fritz!Box 7390 en te kijken of het blijft werken. Maar dat is voor een andere keer.

[update]
Het IP-adres 192.168.1.64 is geen vereiste voor de TV decoder om te blijven werken. Ik vermoed dat het vooral om de boot image te doen is.
[/update]
Bucky
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 33
Lid geworden op: 12 nov 2009, 10:41
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Ik heb na het lezen van deze post vernomen dat de Admin & Expert toegang niet toegankelijk is op B-box3. Hoe kan ik mijn lijnwaarden zien op de b-box3?

Ik kan hier nergens iets van terugvinden. Iemand enig idee of dit mogelijk is?
ISP: Belgacom
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Is inderdaad nog altijd niet mogelijk
je kan alleen via een speedtest ongeveer uitvissen wat je lijnwaarde is !
fren
Starter
Starter
Berichten: 24
Lid geworden op: 03 feb 2014, 12:05
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 1 keer

Hallo,

Ik probeer een Vigor 2750n te configgen met een OBOX3 vanwege de vectoring die komt maar ik slaag er niet in om een PPPoE sessie op te zetten vanaf de Vigor :(
Iemand soms ervaring hier mee of kan me in de juiste richting wijzen?
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Vertel dan toch eerst eens wat je al geprobeerd hebt, hoe je die aan de O-box hebt aangesloten, enz ...

De Vigor 2750n een modem/router, die je dus op een ADSL/VDSL moet aansluiten.
Voor zover ik weet is er geen "WAN" poort, of ook geen mogelijkheid om een LAN poort te gebruiken als WAN.
In dit geval is deze modem niet te gebruiken als router achter de O-box3.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
Seal
Pro Member
Pro Member
Berichten: 315
Lid geworden op: 28 feb 2004, 22:29
Locatie: Antwerpen

jackho schreef:Is inderdaad nog altijd niet mogelijk
je kan alleen via een speedtest ongeveer uitvissen wat je lijnwaarde is !
Vrees dat dit niet waar is.
Pagina hiervoor staat toch hoe dit moet?
Surf naar http://192.168.1.1/57../gui/tpl/src/int ... twork.html en eens daar, verander dan gewoon het laatste gedeelte naar wan.html zodat je dus http://192.168.1.1/57../gui/tpl/src/internet/wan.html krijgt.
Uiteraard het ip aan te passen aan je eigen subnet.

Probeer nog te achterhalen hoe ik die config kan bewaren. Want als ik 'm kan bewaren, kan ik er ook andere dingen mee :wink:
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Goed nieuws als dat waar is, ik zelf heb geen bbox3 maar ik heb hier altijd gelezen dat je hiervoor een expert of admin paswoord nodig had om je lijn waarden af te lezen
Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2635
Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 133 keer

Seal: ik krijg een 404 error
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

diederik
Premium Member
Premium Member
Berichten: 490
Lid geworden op: 12 feb 2009, 13:55
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 8 keer

hier werken de linken ook niet
Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2635
Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 133 keer

Jamaar dat ip adres klopt toch als je het zelf niet aangepast had :http://192.168.1.1
Of is het die /57 die erachter staat ? Oh nee, ik zie het al, die dots .... wat moet daar staan dan ?
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
brampiec
Plus Member
Plus Member
Berichten: 102
Lid geworden op: 27 nov 2010, 16:59
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 4 keer

Ik heb zonet mijn defect bbox2 vervangen door een bbox3. Het is zo een sagen model. Is er eigenlijk enig verschil tussen de sagen en de technicolor?

Ik heb al gemerkt dan mijn synchro is terug gevallen naar 30/6, voorheen had ik 50/6.

Ik merk wel dat mijn FON-hotspot niet meer werkt. Hij staat wel op enabled maar geeft de volgende status melding: Hotspot is Down: heartbeat triggered offline.
Kan dit zijn dat het even duurt eer dat de FON hotspot terug actief is? De bbox3 staat nog maar 2u op.

Thanks!
Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2635
Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 133 keer

FUBAR schreef: In de statuspagina van de bbox-3 heb ik ook per toeval een aantal extra tabbladen gevonden met meer informatie over de netwerkverbinding die de bbox-3 heeft opgezet. Als je naar http://192.168.1.1/57../gui/tpl/src/int ... twork.html surft, zie je extra tabbladen "WAN", "VLAN10", "VLAN20" en "VLAN30" staan. Als dat niet het geval is, moet je de source van deze pagina openen en zoeken naar "VLAN" om achter de links te komen.
Heb zitten zoeken in de source naar "VLAN", in paginainfo en met Firebug. Niks gezien dat op deze URL leek :?

@Seal, hoe hebt jij het uitgevoerd ?
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
brampiec
Plus Member
Plus Member
Berichten: 102
Lid geworden op: 27 nov 2010, 16:59
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 4 keer

Ik heb via de volgende pagina van de bbox3 mijn verbindings statistieken kunnen opvragen: http://192.168.1.1/57../gui/tpl/src/internet/wan.html
Screen Shot 2014-02-03 at 21.01.45.png
Volgens de modem zou mijn verbinding toch zeker een 60/6 profiel moeten aankunnen.
Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2635
Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 133 keer

Da's van een Bbox3 made by Sagem nietwaar ? Ik zie ook dat je nog naar beneden kunt scrollen...
Bij een Technicolor nog niet zo'n venster tegengekomen. Aan de kleurtjes te zien zie ik dat het een andere Bbox3 is.
Vanuit welke pagina vertrek je en waar klik je vervolgens op ?
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
brampiec
Plus Member
Plus Member
Berichten: 102
Lid geworden op: 27 nov 2010, 16:59
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 4 keer

Ja dat klopt dat het een sagen model is. Er staat inderdaad nog meer info op die pagina, allemaal verbindingsstatistieken.

Ik log gewoon in met het standaard user account en dan vanaf de overzichtspagina geef ik de volgende url in de adresbalk in: http://192.168.1.1/57../gui/tpl/src/internet/wan.html
Gebruikersavatar
Seal
Pro Member
Pro Member
Berichten: 315
Lid geworden op: 28 feb 2004, 22:29
Locatie: Antwerpen

Die dots etc horen er echt te staan. Is eigen aan het OS/webserverke van die router.
Nu, ik weet dat er bij de b-box2 ook zo van die "hidden" pages waren. Bij die b-box3 zal dat ook wel zijn, je moet ze alleen vinden uiteraard.
En ik heb inderdaad een b-box3 made by Sagem.
qless
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1584
Lid geworden op: 13 dec 2002, 11:44
Locatie: Lokeren
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 127 keer
Contacteer:

Doet de bbox3 van technicolor dat ook? Dan kan ik de VDSL2Tool aanpassen.
Moet je ingelogd zijn om die pagina te kunnen openen? Er staat meer info dan in de admin interface!
Gebruikersavatar
Seal
Pro Member
Pro Member
Berichten: 315
Lid geworden op: 28 feb 2004, 22:29
Locatie: Antwerpen

@qless, idd. Eerst aanmelden alvorens je die data kan zien.
Nu, dat is iets wat je toch al doet dus die data kan je perfect ondervangen lijkt me.
If you need a tester ... :-D
qless
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1584
Lid geworden op: 13 dec 2002, 11:44
Locatie: Lokeren
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 127 keer
Contacteer:

Ik heb nog steeds een bbox3 liggen, eens kijken of dat een technicolor of een sagen is... Kun je dat aan buitenkant zien?
Gebruikersavatar
Seal
Pro Member
Pro Member
Berichten: 315
Lid geworden op: 28 feb 2004, 22:29
Locatie: Antwerpen

Bij mij staat er vanachter op de sticker toch Sagemcom. Vermoedelijk zal daar bij u dan iets van Technicolor staan?
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

die van technicolor heeft op zijn label iets staan van TG589Bvn en die van Sagemcom begint met een S
Bij Sagem zijn de Ethernet poorten gesplits per 2
Bij Technicolor staan ze alle vier naast elkaar
brampiec
Plus Member
Plus Member
Berichten: 102
Lid geworden op: 27 nov 2010, 16:59
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 4 keer

Zit Eva van Belgacom hier nog ergens op het forum?

Zoals ik al eerder zei heb ik problemen met mijn FON hotspot na de installatie van de bbox3. Hij geeft de melding Heartbeat triggered offline.
Ik heb eens geprobeerd de functie off en on te zetten en daarna kwam de hotspot voor 5min online en verdween hij terug.

Misschien antwoord al gevonden op de Technische pagina, best dus nog maar even wachten.

"Haertbeat triggered offline" betekent dat de modem zich als hotspot aanmeldt, maar dat de modem door FON niet als hotspot herkend wordt. Dit fenomeen is logisch bij nieuw geplaatste modems. Bij de initiële ZTC verstuurt de nieuwe modem zijn unieke sleutel naar FON, en dient FON deze te verwerken. We hebben al gemerkt dat dit in sommige gevallen een week (of soms langer) kan duren eer FON de modem als hotspot toelaat. Een nieuwe modem zal dus niet helpen, integendeel. In dit geval zit er niets anders op dan te wachten.

Wat je kan proberen is regelmatig eens fon disablen, en terug enablen in je modem. De modem gaat dan 3 pogingen doen om de fon hotspot te registreren bij fon. Indien het niet lukt zal je na 10min terug de melding "Heartbeat triggered offline" krijgen.


Hoelang zou het duren eer dat ik terug mijn 50/6 profiel zou hebben van voordien?
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Dat je uw fon kwijt bent na installatie van een nieuwe bbox is normaal aangezien hij terug een unieke sleutel moet opsturen naar FON, en dit kan enkele weken duren.
Als ik het mij nog goed herinner was het iets van 2 a 3 weken bij mij , nadat ik een defecte bbox2 vervangen had met een andere bbox2
Luke
Plus Member
Plus Member
Berichten: 123
Lid geworden op: 29 dec 2006, 14:14
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 3 keer

qless schreef:Doet de bbox3 van technicolor dat ook? Dan kan ik de VDSL2Tool aanpassen.
Moet je ingelogd zijn om die pagina te kunnen openen? Er staat meer info dan in de admin interface!

Kan het vanavond eens op mijn technicolor testen.
Laatst gewijzigd door Luke op 04 feb 2014, 18:06, 1 keer totaal gewijzigd.
brampiec
Plus Member
Plus Member
Berichten: 102
Lid geworden op: 27 nov 2010, 16:59
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 4 keer

Ik ben gisteren toevallig op mijn verbindings data uitgekomen. Ik was volgende url "http://192.168.1.1/57../gui/tpl/src/int ... twork.html" die ik hier op het forum gevonden had aan het checken in een ander browser tablad. Door dan een logout te doen zag ik plots al de andere tabkes (wan, vlan10, ...). Toen ik er daarna op klikte was er geen info te zien. Dan heb ik opnieuw ingelogd en ben ik rechtstreeks naar de gevonden url gegaan. En daar had ik toen alle info van mijn verbinding.
jackho schreef:Als ik het mij nog goed herinner was het iets van 2 a 3 weken bij mij , nadat ik een defecte bbox2 vervangen had met een andere bbox2
Moet je regelmatig je FON hotspot uit en terug aan zetten om het volledig in orde te krijgen of gebeurd dit automatisch?
fren
Starter
Starter
Berichten: 24
Lid geworden op: 03 feb 2014, 12:05
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 1 keer

philippe_d schreef:Vertel dan toch eerst eens wat je al geprobeerd hebt, hoe je die aan de O-box hebt aangesloten, enz ...

De Vigor 2750n een modem/router, die je dus op een ADSL/VDSL moet aansluiten.
Voor zover ik weet is er geen "WAN" poort, of ook geen mogelijkheid om een LAN poort te gebruiken als WAN.
In dit geval is deze modem niet te gebruiken als router achter de O-box3.
Ja sorry, had ni veel tijd om uitleg te posten maar ik vreesde al dat het niet ging lukken. Ik weet dat het modem/router inéén is maar wou het toch eens proberen :)

Vigor via LAN 1 aangesloten aan LAN poort 1 van BBOX3
PPPoE op BBOX3 disabled, PPPOE ingesteld op Vigor maar no go. Kheb al met verschillende settings gespeeld maar de pppoe komt er niet door :(
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Moet je regelmatig je FON hotspot uit en terug aan zetten om het volledig in orde te krijgen of gebeurd dit automatisch?

Dit is bij mij dan automatisch in orde gekomen , ik moet er wel bij zeggen dat ik toch altijd, en nu nog, de bbox stroomloos zet iedere avond en ieder morgen terug stroom op, wat er dus op neer komt dat ik automatisch iedere morgen in feite een reset doe van mijn bbox, maar of dit echt nodig is omdat je fon hotspot terug actie zou komen dat weet ik niet 100% zeker, mss af en toe eens een reset doen kan nooit kwaad.
diederik
Premium Member
Premium Member
Berichten: 490
Lid geworden op: 12 feb 2009, 13:55
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 8 keer

Hier technicolor en al die linken werken niet. Ook als ik ingelogd ben via user.
Luke
Plus Member
Plus Member
Berichten: 123
Lid geworden op: 29 dec 2006, 14:14
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 3 keer

Yup, hier ook Technicolor en 404's , damn
Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2635
Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 133 keer

Dus, bij een Sagemcom werkt het maar bij een Technicolor niet :bang: , hopelijk vind men bij die laatste toch een achterpoortje
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
qless
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1584
Lid geworden op: 13 dec 2002, 11:44
Locatie: Lokeren
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 127 keer
Contacteer:

Bij een technicolor zou je dit URL moeten gebruiken:
http://192.168.1.1/network-expert-dsl.lp?ip=

Echter, dat werkt alleen als je als admin bent ingelogd, zodra je uitgelogd bent of als user inloged werkt dit niet meer en krijg je weer de inlog pagina.
diederik
Premium Member
Premium Member
Berichten: 490
Lid geworden op: 12 feb 2009, 13:55
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 8 keer

Ok, bedankt. Maar eigenlijk zijn we er dus niet veel mee aangezien we niet kunnen inloggen als admin.
TOC
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 17 sep 2013, 16:20

Ik heb al een paar maanden een BBOX3 en mag zeker niet klagen over de werking ervan, integendeel. Waar ik met de BBOX2 op fully routed modus redelijk wat problemen ondervond (toen ook nog de oudere decoders) werkt de BBOX3 in combinatie met 2 nieuwe decoders super.

Wat ik heel jammer vind is dat je zo beperkt bent om zelf zaken op de BBOX3 in te stellen. Wat ik bvb. heel graag zelf zou willen instellen zijn de DNS servers die worden gebruikt. Ik heb al gelezen dat die met het User account niet aan te passen zijn. Nu mijn vraag: is het mogelijk om een Admin/Expert login te bekomen? Het zal dan over tijdelijke routertoegang gaan aangezien die paswoorden constant veranderen (als ik het goed versta...) maar dat vind ik niet erg. Ik zou gewoon graag 1 maal willen inloggen en de DNS aanpassen.

De technische dienst van BGC vertelde me dat ze zelf geen toegang hebben tot de Admin/Expert profielen dus ook geen (tijdelijke) toegang kunnen geven. Het ligt niet in mijn aard om hun niet te geloven maar in een andere topic op userbase (http://userbase.be/forum/viewtopic.php?p=524096) las ik dat techniekers wel een tijdelijke Expert login bijhebben die je eventueel kan krijgen. Dit lijkt elkaar toch wat tegen te spreken.

Weet ook iemand of dit systeem zo zal blijven of dat het User profiel opnieuw toegang gaat krijgen tot meer zaken (zoals DNS maar er zijn nog veel andere dingen die je nu niet meer ziet).

Alvast bedankt!
flupke19
Premium Member
Premium Member
Berichten: 461
Lid geworden op: 23 mei 2013, 08:37
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 97 keer

TOC schreef: De technische dienst van BGC vertelde me dat ze zelf geen toegang hebben tot de Admin/Expert profielen dus ook geen (tijdelijke) toegang kunnen geven.
dat klopt, de helpdesk heeft geen toegang tot die database
Het ligt niet in mijn aard om hun niet te geloven maar in een andere topic op userbase (http://userbase.be/forum/viewtopic.php?p=524096) las ik dat techniekers wel een tijdelijke Expert login bijhebben die je eventueel kan krijgen. Dit lijkt elkaar toch wat tegen te spreken.
klopt ook, techniekers die installaties doen, of thuis problemen komen nakijken, krijgen een Expert paswoord voor eenmalig gebruik, dat nadien wordt overschreven.
Weet ook iemand of dit systeem zo zal blijven of dat het User profiel opnieuw toegang gaat krijgen tot meer zaken (zoals DNS maar er zijn nog veel andere dingen die je nu niet meer ziet).
yep, dit gaat zó blijven :-(
Gebruikersavatar
foxhound
Plus Member
Plus Member
Berichten: 198
Lid geworden op: 06 mei 2009, 16:35
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 19 keer

Mooi dat die workaround bestaat. Hopen nu dat ze die er niet uit patchen.
Eindelijk dus nog eens mijn lijn stats kunnen zien.

Iemand enig idee of ik met een noise margin van 20/14 (Down/Up) een kans op 30/2 heb indien DLM langskomt?
Of is dit niet te zien met deze waardes alleen.

Zit op ongeveer 480M van de ROP volgens de VDSLTool vroeger toen ik nog een Sagem had bij Dommel.
Afbeelding
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Inderdaad met zoon waarde zou de DLM je dit kunnen toekennen
Vaako
Plus Member
Plus Member
Berichten: 210
Lid geworden op: 30 dec 2005, 21:56
Locatie: Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 89 keer
Bedankt: 23 keer

Waar kan men informatie vinden (changelog) welke veranderingen in de nieuwe firmware zijn aangebracht?

Ik heb nu 10.5.D.W.CY sinds een week geleden:

Code: Selecteer alles

Serial Number
CP13****************
Uptime
3 Days 1h 42min 55Sec
Software Version
10.5.D.W.CY
Hardware Version
B
WAN MAC Address
A4-B1-E9-**-**-**
Datapump Version
A2pv6F038k1.d24h
Greetings, Vaako

edpnet 100/40 Lijnprofiel 91Mbps Down / 37Mbps Up http://www.speedtest.net/result/7275351336.png
TV Vlaanderen | Dreambox DM500HD + USB-Mod | firmware OpenPLi v4.0 + FlashExpander | WaveFrontier T90 v2
flupke19
Premium Member
Premium Member
Berichten: 461
Lid geworden op: 23 mei 2013, 08:37
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 97 keer

euh, heb jij toevallig geen o-box3v? Want de 10.5.D.W.CY komt eigenlijk overeen met de 10.5.D.U.CX die momenteel op de bboxen staat
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”