Verhoging download snelheid bij Scarlet en Belgacom ?

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
ouarachi
Member
Member
Berichten: 62
Lid geworden op: 02 apr 2013, 13:04
Bedankt: 35 keer

kan iemand mij helpen wat de resulaat van mijn post betekend? volgens scarlet zal ik maar blijven op 30Mbps volgens belgacom niet
ouarachi
Member
Member
Berichten: 62
Lid geworden op: 02 apr 2013, 13:04
Bedankt: 35 keer

Radix schreef:Mijn lijn is ook aanpast ;-)

Afbeelding

hoe ver woon je van de centrale als ik vragen mag?
Radix
Plus Member
Plus Member
Berichten: 188
Lid geworden op: 31 jan 2006, 14:11
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

volgens de tool minder dan 270 meter

Code: Selecteer alles

**************************************
* VDSL2Tool 2.3 - http://hierzo.net/ *
**************************************
                        download          upload
Line:                  50192 kbps        6048 kbps
Modem max:             105488 kbps        n/a Estimated!
Calculated max:        86611 kbps         18146 kbps Estimated!
Profile:               17a
Line length:           270 m Estimated!
Training margin:       21.3 dB
Attenuation:           8.8 dB
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

ouarachi

40/6 zou eventueel nog juist kunnen maar ik vrees er voor !
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

@ Radix

daar zit de 70/6 mogelijkheid in .
ouarachi
Member
Member
Berichten: 62
Lid geworden op: 02 apr 2013, 13:04
Bedankt: 35 keer

jackho schreef:ouarachi

40/6 zou eventueel nog juist kunnen maar ik vrees er voor !
toen ik die tool heb gedownlod, stond er als loin admin, en een pasw. als ik mijn login ingeef en paswoord dan blijft die tool draaien. moet ik nu mijn login ingeven en paswoord of zo laten?
Gebruikersavatar
vuurvos
Erelid
Erelid
Berichten: 978
Lid geworden op: 11 jul 2011, 22:34
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 211 keer
Bedankt: 208 keer
Contacteer:

philippe_d schreef:Maar zoals je kan zien in de grafiek: het verschil tussen de 'gelukkigen' (<300m) en de 'ongelukkigen' zal met vectoring nog groter zijn dan nu !!!
Dat klopt niet. Zo zou er bvb. kunnen gekozen worden om élke klant tot bvb. 1000 meter van de ROP op 50/6 te zetten. DSM is DLM niet. DLM monitort en schakelt naar omhoog en naar omlaag. Dat heb je niet meer met vectoring.

PS: teer niet teveel op die grafiek, is wat mij betreft achterhaald
PS2: buiten ROPs worden er ook VBB (VDSL2 Boost Box) kasten geplaatst. Daarop hangen dan klanten die maximum op 400 meter wonen.
Laatst gewijzigd door vuurvos op 02 apr 2013, 20:05, 2 keer totaal gewijzigd.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

login = admin
paswoord = serienummer van de BBox2 (staat op onderkant van de modem)
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Radix
Plus Member
Plus Member
Berichten: 188
Lid geworden op: 31 jan 2006, 14:11
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

jackho schreef:@ Radix

daar zit de 70/6 mogelijkheid in .
hoe kan ik dat bekomen?
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Door geduld te hebben en DLM zijn ding te laten doen :)

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Door gewoon af te wachten tot de DLM zijn werk gedaan heeft.
Dat kan wel weken duren.
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2759
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

Scarlet heeft z'n website vandaag aangepast, maar daarbij valt wel op dat ze Scarlet One nu vergelijken met Belgacom Comfort in plaats van Belgacom Maxi (wat een jaar geleden al eens ter sprake kwam in dit topic: Scarlet One niet meer echt voordelig), waardoor de One qua marketing opnieuw tegenover Belgacom's mainstream abo gezet wordt, zoals dat voor het wegvallen van de Belgacom Intense formule het geval was. Qua snelheden blijft Scarlet wel op het hogere Maxi niveau en hopelijk blijft dat ook zo.
Gebruikersavatar
vuurvos
Erelid
Erelid
Berichten: 978
Lid geworden op: 11 jul 2011, 22:34
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 211 keer
Bedankt: 208 keer
Contacteer:

^ Klopt, Scarlet is default een Maxi
ouarachi
Member
Member
Berichten: 62
Lid geworden op: 02 apr 2013, 13:04
Bedankt: 35 keer

philippe_d schreef:login = admin
paswoord = serienummer van de BBox2 (staat op onderkant van de modem)

ik heb sagem en die paswoord is automatisch ingevuld ik moest gewoon kliken op mijn modem. maar nu is mijn vraag hoe ver woon ik bij de centrale?
gm123
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1106
Lid geworden op: 08 mar 2009, 22:27
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 119 keer

Aangezien Belgacom het nog niet eens officieel heeft aangekondigd nog maar net heeft aangekondigd wil ik nog niet van stapel lopen, maar is het mogelijk dat DLM of welk systeem dan ook uitstaat op mijn lijn? Bij de vorige upgrade, van 12 naar 25 Mbit denk ik dat het was, heb ik gewacht en gewacht om het uiteindelijk aan een technieker hier op het forum te vragen om mij over te schakelen omdat het niet automatisch gebeurde. Zou dat nu terug het geval kunnen zijn?
Laatst gewijzigd door gm123 op 02 apr 2013, 20:09, 1 keer totaal gewijzigd.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

fryelectro schreef:

Code: Selecteer alles

                       download          upload
Line:                  69976 kbps        6048 kbps
Hier ook nog steeds cap op 30 mbit :(
Ik neem aan dat je dit getest hebt, met een laptop direct op je BBox2 (dus geen wireless, en geen router ertussen).
Want alle andere speedtests hebben geen zin.

Indien je geen hogere snelheid krijgt na een nieuwe PPPoE sessie, dan moet je Belgacom contacteren, gezien je vanaf vandaag officiëel de 50mbps moet halen (indien je modem snel genoeg synct).

Edit
Is dit dezelfde lijn waarmee je enkele weken geleden (http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... 60#p480528) nog op 30 mbps stond? Zoals je ziet DLM hoeft geen 90 dagen te duren :)
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

ouarachi schreef:ik heb sagem en die paswoord is automatisch ingevuld ik moest gewoon kliken op mijn modem. maar nu is mijn vraag hoe ver woon ik bij de centrale?
Je hebt het zelf gepost: volgende de modem tool zit je op 631m van de ROP.
Je hebt puur geluk dat je met deze lijnwaarden op een 17a profiel bent terecht gekomen (tenzij Belgacom de criteria versoepelde)
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
bvhaute
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 39
Lid geworden op: 10 dec 2011, 00:13
Bedankt: 3 keer

Zit er voor mij een verhoging in (zie waardes hieronder)?

Code: Selecteer alles

**************************************
* VDSL2Tool 2.3 - http://hierzo.net/ *
**************************************
                        download          upload
Line:                  29920 kbps        6048 kbps
Modem max:             92964 kbps        n/a Estimated!
Calculated max:        76328 kbps         15992 kbps Estimated!
Profile:               17a
Line length:           259 m Estimated!
Training margin:       25.5 dB
Attenuation:           13.1 dB
Ik moet eveneens zeggen dat ik mijn laatste profielverhoging ook enkel maar verkregen heb via iemand hier op userbase, ondanks tot driemaal toe het aan Scarlet zelf te hebben gevraagd (met 3X als antwoord dat ik al op het hoogst mogelijke profiel stond).
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

vuurvos schreef: Dat klopt niet. Zo zou er bvb. kunnen gekozen worden om élke klant tot bvb. 1000 meter van de ROP op 50/6 te zetten. DSM is DLM niet. DLM monitort en schakelt naar omhoog en naar omlaag. Dat heb je niet meer met vectoring.
Met of zonder vectoring, de wetten van de physica zullen niet veranderen.
Het enige dat vectoring zal doen is de ruis (crosstalk) wegnemen.
Met andere woorden: jouw lijn zal (bijna) géén last meer hebben van de naburige lijnen, je zal dus de maximale snelheden krijgen, alsof jouw lijn de enige is met VDSL2.

Wel hier geldt ook: hoe verder hoe lager de sync. Er zullen dus altijd klanten zijn die vlak tegen de ROP zitten, en anderen die er verder van af wonen, toch ??

DSM staat voor dynamic spectrum management, dus ik neem aan dat er ook een zekere monitoring gaat plaatsvinden ...
PS: teer niet teveel op die grafiek, is wat mij betreft achterhaald
Als je een betere grafiek hebt, mag je die gerust posten hoor. Deze is voorlopig de enige die we hebben :(.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
vuurvos
Erelid
Erelid
Berichten: 978
Lid geworden op: 11 jul 2011, 22:34
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 211 keer
Bedankt: 208 keer
Contacteer:

philippe_d schreef:
vuurvos schreef: Dat klopt niet. Zo zou er bvb. kunnen gekozen worden om élke klant tot bvb. 1000 meter van de ROP op 50/6 te zetten. DSM is DLM niet. DLM monitort en schakelt naar omhoog en naar omlaag. Dat heb je niet meer met vectoring.
Met of zonder vectoring, de wetten van de physica zullen niet veranderen.
Het enige dat vectoring zal doen is de ruis (crosstalk) wegnemen.
Met andere woorden: jouw lijn zal (bijna) géén last meer hebben van de naburige lijnen, je zal dus de maximale snelheden krijgen, alsof jouw lijn de enige is met VDSL2.

Wel hier geldt ook: hoe verder hoe lager de sync. Er zullen dus altijd klanten zijn die vlak tegen de ROP zitten, en anderen die er verder van af wonen, toch ??
Heb je eigenlijk gelezen wat ik geschreven heb ? Ik zal het nog eens herhalen:
Zo zou er bvb. kunnen gekozen worden om élke klant tot bvb. 1000 meter van de ROP op 50/6 te zetten
Ja, je leest het goed. Elke klant ! Bron: interne en betrouwbare bron. Maar deze grafiek die op het internet te vinden is geeft toch ook al een idee dat 50/6 voor elke klant van 0 tot 1000 meter wel degelijk kan. Ik zeg hierbij trouwens niet dat jouw stelling omtrent de wetten van de physica niet meer van toepassing is. Deze blijven uiteraard gelden.
Als je een betere grafiek hebt, mag je die gerust posten hoor. Deze is voorlopig de enige die we hebben :(.
Heb mijn bron aangesproken, de grafiek ziet er in werkelijkheid veel rechter uit. En neen, die grafiek mag hier (nog) niet gepost worden om gekende redenen. Welke bron heb jij trouwens ? Het internet ? Let wel, er is wel degelijk interessante lectuur te vinden. Kijk hier maar eens. Leuke quote:
There is a large uncertainty in the resulting VDSL2 bit rate for a given loop length. With vectoring this uncertainty is almost removed
PS:
het verschil tussen de 'gelukkigen' (<300m) en de 'ongelukkigen' zal met vectoring nog groter zijn dan nu !!!
Deze opmerking stoort me het meest en is flagrant onjuist
Laatst gewijzigd door vuurvos op 03 apr 2013, 05:02, 8 keer totaal gewijzigd.
ouarachi
Member
Member
Berichten: 62
Lid geworden op: 02 apr 2013, 13:04
Bedankt: 35 keer

philippe_d schreef:
ouarachi schreef:ik heb sagem en die paswoord is automatisch ingevuld ik moest gewoon kliken op mijn modem. maar nu is mijn vraag hoe ver woon ik bij de centrale?
Je hebt het zelf gepost: volgende de modem tool zit je op 631m van de ROP.
Je hebt puur geluk dat je met deze lijnwaarden op een 17a profiel bent terecht gekomen (tenzij Belgacom de criteria versoepelde)

sorry ik ben een leek. wat betekend 17a? zal mijn download ook verhogen o niet? volgens scarlet blijf ik op 30Mbps omdat ze zegen dat ik op 1500m woon van de centrale. ik heb gebeld naar bg en die zeiden moest je zo ver van de centrale zitten zou je nooit 28Mbps halen. terwijl ik dat wel haal
DIBO
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 839
Lid geworden op: 28 mar 2009, 22:21
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 88 keer

Gebruikersavatar
tomw
Premium Member
Premium Member
Berichten: 573
Lid geworden op: 04 sep 2008, 13:32
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 10 keer

Hier ook nog steeds 'slechts' 30Mbit, ik ben ik blijde verwachting :p
Chapeau aan alle Belgacom mannen om deze verhoging opnieuw mogelijk te maken! :beerchug:
Gebruikersavatar
vuurvos
Erelid
Erelid
Berichten: 978
Lid geworden op: 11 jul 2011, 22:34
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 211 keer
Bedankt: 208 keer
Contacteer:

ouarachi schreef:sorry ik ben een leek. wat betekend 17a?
Betere en completere uitleg kan je hier vinden. Bottom line is: hoe groter het spectrum is (in MegaHertz) hoe méér draaggolven er kunnen zijn. En het is zo dat de bits (0 en 1) worden gemoduleerd per draaggolf. Dus, eindresultaat, meer bits die effectief worden gemoduleerd en dus stijgen de snelheden.
ouarachi
Member
Member
Berichten: 62
Lid geworden op: 02 apr 2013, 13:04
Bedankt: 35 keer

Dus met 17a zit ik heel goed?
DIBO
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 839
Lid geworden op: 28 mar 2009, 22:21
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 88 keer

^ beter dan verwacht gezien de afstand; maar meer dan de huidige 30/6 snelheid hoef je dit jaar niet te verwachten op die lijn
Gebruikersavatar
vuurvos
Erelid
Erelid
Berichten: 978
Lid geworden op: 11 jul 2011, 22:34
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 211 keer
Bedankt: 208 keer
Contacteer:

ouarachi schreef:Dus met 17a zit ik heel goed?
Waarschijnlijk terug een geval van zeer goede gedocumenteerde waarden, zodat je dus probleemloos werd geprovisioned op 30/6 (17a profiel) maar waar je een serieuze slechte binnenbekabeling hebt !

PS: sorry to confuse you even more !
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

ouarachi schreef: sorry ik ben een leek. wat betekend 17a? zal mijn download ook verhogen o niet? volgens scarlet blijf ik op 30Mbps omdat ze zegen dat ik op 1500m woon van de centrale. ik heb gebeld naar bg en die zeiden moest je zo ver van de centrale zitten zou je nooit 28Mbps halen. terwijl ik dat wel haal
- Hoever je van de centrale woont is van geen enkele belang. Je kan gerust 1500m van de centrale wonen, of zelfs 4 km
- Wat van belang is, is hoever je van de ROP woont. De ROP is een kastje op de hoek van de straat, waar het VDSL2 signlaal op jouw lijn gezet wordt.
- In jouw geval blijk je 631m (geschat) van de ROP te wonen, maar de snelheid die je krijgt is waarschijnlijk wel het maximum die je kan krijgen.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
vuurvos
Erelid
Erelid
Berichten: 978
Lid geworden op: 11 jul 2011, 22:34
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 211 keer
Bedankt: 208 keer
Contacteer:

philippe_d schreef:
vuurvos schreef: Dat klopt niet. Zo zou er bvb. kunnen gekozen worden om élke klant tot bvb. 1000 meter van de ROP op 50/6 te zetten. DSM is DLM niet. DLM monitort en schakelt naar omhoog en naar omlaag. Dat heb je niet meer met vectoring.
Met of zonder vectoring, de wetten van de physica zullen niet veranderen.
Het enige dat vectoring zal doen is de ruis (crosstalk) wegnemen.
Met andere woorden: jouw lijn zal (bijna) géén last meer hebben van de naburige lijnen, je zal dus de maximale snelheden krijgen, alsof jouw lijn de enige is met VDSL2.

Wel hier geldt ook: hoe verder hoe lager de sync. Er zullen dus altijd klanten zijn die vlak tegen de ROP zitten, en anderen die er verder van af wonen, toch ??

DSM staat voor dynamic spectrum management, dus ik neem aan dat er ook een zekere monitoring gaat plaatsvinden ...
PS: teer niet teveel op die grafiek, is wat mij betreft achterhaald
Als je een betere grafiek hebt, mag je die gerust posten hoor. Deze is voorlopig de enige die we hebben :(.
Ik wacht nog steeds vol ongeduld op een reactie van jou (negatief of positief). Alhoewel je enkel door deductie en door internetbased info only je gelijk wilt behalen, vind ik het steeds meer storend dat je jouw "aannames" zodanig pusht dat ze als de "waarheid" moeten worden aangenomen ! Jouw opmerkingen i.v.m. DSM zijn onjuist ! Maar ja, zoals gewoonlijk weet jij het beter, het principe van "de beste stuurlui staan aan de wal" zeker ?
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Wow even temporiseren, mensen. Laat ons proberen samen op te bouwen.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

@ vuurvos ,

je zegt .....zodat je dus probleemloos werd geprovisioned op 30/6 (17a profiel) maar waar je een serieuze slechte binnenbekabeling hebt !


Wat ik niet goed begrijp is, waarom je dan niet op een repair profiel wordt gezet bij een slechte binnenbekabeling.
Ik kan mss beter de vraag anders stellen, wanneer of hoe wordt er juist beslist om iemand op een repair profiel te zetten, hoe werkt dat eigenlijk ?
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1841
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer
Contacteer:

mr. green schreef:Hier in Gent nog steeds 30/2. Met een Distance van 539 m (Attenuation 14,5 dB , Training margin 20 dB) mag ik een verhoging vergeten zeker ? En zeggen dat er zo'n bak van Belgacom op het einde van de straat staat (exact 170 m van hier).
Ook Gent, voor herstart van modem lage waarden +- 20Mbs (terwijl ik bij de vorige snelheidsverhoging naar 30Mbs effectief 29Mbs haalde ...). Ik heb toen ook wel eerst de modem moeten heropstarten dmv lange druk op ovale knop alvorens ik snelheidswinst haalde (en de verhoging was toen al weken van kracht).

Ik heb dat nu dan maar weer gedaan. Resultaat is hoger maar nogal teleurstellend: tss 27 en 31 Mbs. De rop staat beneden in de kelder.
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Het wil niet zeggen omdat de ROP tegen uw voordeur staat dat het koperpaar van daar direct naar je huis loopt.
Je zou in feite de kabel moeten kunnen zien ipv van de ROP !
Joneszy
Plus Member
Plus Member
Berichten: 209
Lid geworden op: 08 jan 2010, 13:10
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 4 keer

Daarnet een "expert" van de technische dienst aan de lijn gehad die zegt dat de download op 30 blijft :roll:
jeeeezus , er gaat straks een andere expert terugbellen... :cop:
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

▲ Wat was je probleem ook weer ? ik vind dit hier niet direct terug !
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

vuurvos schreef:
philippe_d schreef: Als je een betere grafiek hebt, mag je die gerust posten hoor. Deze is voorlopig de enige die we hebben :(.
Ik wacht nog steeds vol ongeduld op een reactie van jou (negatief of positief). Alhoewel je enkel door deductie en door internetbased info only je gelijk wilt behalen, vind ik het steeds meer storend dat je jouw "aannames" zodanig pusht dat ze als de "waarheid" moeten worden aangenomen ! Jouw opmerkingen i.v.m. DSM zijn onjuist ! Maar ja, zoals gewoonlijk weet jij het beter, het principe van "de beste stuurlui staan aan de wal" zeker ?
Met deze wil ik mij excuseren als ik jou de indruk heb gegeven dat ik het beter weet dan jij.
Dat is absoluut niet het geval, en de meeste kennis over Dare, DLM, DSM hebben we van jou gekregen ...

Ik zal in mijn volgende posts beter accentueren wat ik "als aanname" verkondig, in plaats van "als waarheid".
En inderdaad, de info die ik post is soms gekregen door "eigen deductie" en "internet based" (zoals dat fameuze kaartje) ... bij gebrek aan betere info.

Waarschijnlijk was mijn statement dat "het verschil tussen de 'gelukkigen' (<300m) en de 'ongelukkigen' zal met vectoring nog groter zijn dan nu !!!" overdreven (volgens jou het meest storend en flagrant onjuist) :(.

Wat ik eigenlijk bedoelde (als antwoord op de vraag van hardyscript of ze (Belgacom) "niet beter hadden gewacht op Vectoring om alle klanten samen gelukkig te maken") is dat bij ieder systeem (ADSL, ADSL2+, VDSL2, DLM, DSM) er klanten zullen zijn, die "uit de boot vallen" voor de hoogste snelheid, en dus "minder geluk" zullen hebben.

En hopelijk zullen de boostboxen het aantal "lange afstand" klanten drastisch verminderen ....

Ik hoop dat dit hiermee recht gezet is.
Nogmaals, sorry ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
ouarachi
Member
Member
Berichten: 62
Lid geworden op: 02 apr 2013, 13:04
Bedankt: 35 keer

philippe_d schreef:
ouarachi schreef: sorry ik ben een leek. wat betekend 17a? zal mijn download ook verhogen o niet? volgens scarlet blijf ik op 30Mbps omdat ze zegen dat ik op 1500m woon van de centrale. ik heb gebeld naar bg en die zeiden moest je zo ver van de centrale zitten zou je nooit 28Mbps halen. terwijl ik dat wel haal
- Hoever je van de centrale woont is van geen enkele belang. Je kan gerust 1500m van de centrale wonen, of zelfs 4 km
- Wat van belang is, is hoever je van de ROP woont. De ROP is een kastje op de hoek van de straat, waar het VDSL2 signlaal op jouw lijn gezet wordt.
- In jouw geval blijk je 631m (geschat) van de ROP te wonen, maar de snelheid die je krijgt is waarschijnlijk wel het maximum die je kan krijgen.
en welke snelheid is dat? wat is mijn maximum snelheid die ik krijg?
Joneszy
Plus Member
Plus Member
Berichten: 209
Lid geworden op: 08 jan 2010, 13:10
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 4 keer

jackho schreef:▲ Wat was je probleem ook weer ? ik vind dit hier niet direct terug !
dat mijn modem al maanden op 50/6 synct, maar dat ik de nieuwe verhoging downloadcap naar 50mbit nog niet heb.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

ouarachi schreef: en welke snelheid is dat? wat is mijn maximum snelheid die ik krijg?
zoals je hier gepost hebt: 30 mbps
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1764
Lid geworden op: 14 dec 2005, 11:58
Locatie: 03BOO0
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer

Joneszy schreef:
jackho schreef:▲ Wat was je probleem ook weer ? ik vind dit hier niet direct terug !
dat mijn modem al maanden op 50/6 synct, maar dat ik de nieuwe verhoging downloadcap naar 50mbit nog niet heb.
Hier van't zelfde: modem synct op 70/6 maar download nog steeds 30 mbit. Ik heb al een paar keer de pppoe sessie opnieuw gestart maar dat helpt niet.

Ik moet er wel bijzeggen dat ik nog een Internet Intense abo heb (helaas ben ik één van die gekken die veel te veel betaalt, maar daar wordt aan gewerkt ;) )
Edpnet VDSL XL - 100/30 Fritz!Box 7530
Orange go plus
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”