Kan je daar dan nergens de klok instellen of een NTP server opgeven ?skynetbbs schreef:- De Sagem modem leeft in het jaar 2003... en geeft ook dhcp leases uit die geldig zijn in 2003
Snow: the beginning
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
-
- Premium Member
- Berichten: 552
- Lid geworden op: 01 dec 2008, 18:52
- Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
- Bedankt: 28 keer
Zou ik wachten tot 1 juni om te zien of ze nog wat korting (lees activeringskosten gratis zouden maken) extra zouden geven?
Het "lanceringsaanbod" staat er wel al maanden, maar die activeringskost is toch wel het enige minpunt. Hopelijk zullen ze het niet ineens verdubbelen.
Het "lanceringsaanbod" staat er wel al maanden, maar die activeringskost is toch wel het enige minpunt. Hopelijk zullen ze het niet ineens verdubbelen.
Al meer dan 2 maanden wacht ik op een aansluiting van Snow.
Bij de bestelling van Snow, werd er afgesproken voor een technieker die ging langskomen. 1 dag voor datum werd ik gebeld door een helpdeskmedewerker van Belgacom dat de technieker niet kon komen en dat ik nog gecontacteerd ging worden door Snow voor een nieuwe afspraak.
Inderdaad, ik werd 2 dagen later gecontacteerd door Snow om te zeggen dat de aansluiting niet is kunnen doorgaan. En dat er mij nog eens iemand ging bellen voor een nieuwe afspraak.
Na 3 weken zonder iets te horen, heb ik zelf maar gebeld. Medewerker kwam met de uitleg, het ligt bij Belgacom en ik moest nog even geduld hebben.
1 Week later, nog maar eens gebeld, terug: het ligt bij Belgacom.
Kan ik dan tenminste een reden krijgen waarom mijn aansluiting niet is kunnen doorgaan?
Nee, dat konden ze met niet geven.
Kan er dan een status opgevraagd worden van mijn aansluiting bij Belgacom?
Nee, dat ligt bij Belgacom en kunnen we niet nazien. Nog even geduld aub...
Dus, er wordt verondersteld dat ik gewoon blijf wachten op mijn aansluiting, waarschijnlijk totdat mijn probleem ergens diep in een database komt te staan als een onopgeloste ticket, dat niemand wil openen. En hopen dat het dan vanzelf maar verdwijnt.
Mijn abonnement is dan ook vanaf vandaag opgezegd.
Bij de bestelling van Snow, werd er afgesproken voor een technieker die ging langskomen. 1 dag voor datum werd ik gebeld door een helpdeskmedewerker van Belgacom dat de technieker niet kon komen en dat ik nog gecontacteerd ging worden door Snow voor een nieuwe afspraak.
Inderdaad, ik werd 2 dagen later gecontacteerd door Snow om te zeggen dat de aansluiting niet is kunnen doorgaan. En dat er mij nog eens iemand ging bellen voor een nieuwe afspraak.
Na 3 weken zonder iets te horen, heb ik zelf maar gebeld. Medewerker kwam met de uitleg, het ligt bij Belgacom en ik moest nog even geduld hebben.
1 Week later, nog maar eens gebeld, terug: het ligt bij Belgacom.
Kan ik dan tenminste een reden krijgen waarom mijn aansluiting niet is kunnen doorgaan?
Nee, dat konden ze met niet geven.
Kan er dan een status opgevraagd worden van mijn aansluiting bij Belgacom?
Nee, dat ligt bij Belgacom en kunnen we niet nazien. Nog even geduld aub...
Dus, er wordt verondersteld dat ik gewoon blijf wachten op mijn aansluiting, waarschijnlijk totdat mijn probleem ergens diep in een database komt te staan als een onopgeloste ticket, dat niemand wil openen. En hopen dat het dan vanzelf maar verdwijnt.
Mijn abonnement is dan ook vanaf vandaag opgezegd.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1664
- Lid geworden op: 07 mei 2006, 21:18
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 23 keer
Afgelopen maandag geen digitale tv meer van snow bij m'n ouders... de snowbox bleek stuk... chance dat telenet het "analoge" signaal nog niet is komen uitzetten... dus we konden nog even "overleven"
Vandaag installateur langsgeweest... snowbox vervangen...
we vroegen achter die *2*de snowbox (we hebben nl 3 televisies in huis) en overal reeds een "netwerkkabel" gelegd...
maar dat ging niet te weinig kastjes en nog teveel kinderziektes
kasjes moeten regelmatig vervangen worden
deze installateur gaat nog een jaar wachten om snow te zetten bij hem thuis wegens de vele kinderziektes
hmm...
Vandaag installateur langsgeweest... snowbox vervangen...
we vroegen achter die *2*de snowbox (we hebben nl 3 televisies in huis) en overal reeds een "netwerkkabel" gelegd...
maar dat ging niet te weinig kastjes en nog teveel kinderziektes
kasjes moeten regelmatig vervangen worden
deze installateur gaat nog een jaar wachten om snow te zetten bij hem thuis wegens de vele kinderziektes
hmm...
-
- Elite Poster
- Berichten: 1315
- Lid geworden op: 10 jun 2013, 21:23
- Locatie: Oostende
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 66 keer
Allee, uw Snow avontuur is geëindigd voordat ze begonnen is; een kind dat doodgeboren is als het waredancorave schreef:Al meer dan 2 maanden wacht ik op een aansluiting van Snow.
Bij de bestelling van Snow, werd er afgesproken voor een technieker die ging langskomen. 1 dag voor datum werd ik gebeld door een helpdeskmedewerker van Belgacom dat de technieker niet kon komen en dat ik nog gecontacteerd ging worden door Snow voor een nieuwe afspraak.
Inderdaad, ik werd 2 dagen later gecontacteerd door Snow om te zeggen dat de aansluiting niet is kunnen doorgaan. En dat er mij nog eens iemand ging bellen voor een nieuwe afspraak.
Na 3 weken zonder iets te horen, heb ik zelf maar gebeld. Medewerker kwam met de uitleg, het ligt bij Belgacom en ik moest nog even geduld hebben.
1 Week later, nog maar eens gebeld, terug: het ligt bij Belgacom.
Kan ik dan tenminste een reden krijgen waarom mijn aansluiting niet is kunnen doorgaan?
Nee, dat konden ze met niet geven.
Kan er dan een status opgevraagd worden van mijn aansluiting bij Belgacom?
Nee, dat ligt bij Belgacom en kunnen we niet nazien. Nog even geduld aub...
Dus, er wordt verondersteld dat ik gewoon blijf wachten op mijn aansluiting, waarschijnlijk totdat mijn probleem ergens diep in een database komt te staan als een onopgeloste ticket, dat niemand wil openen. En hopen dat het dan vanzelf maar verdwijnt.
Mijn abonnement is dan ook vanaf vandaag opgezegd.
Nee serieus nu, volgens mij heeft Belgacom niet graag concurrentie en dat ze u daarom op die manier willen dwarsbomen waar ze ook in geslaagd zijn.
Moest je bij Belgacom TV ingeschreven zijn, dan zou nog geen 2 dagen duren en zouden er al staan.
Aansluiting direct gedaan.
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Geloof je dit werkelijk zelf dat Belgacom zich hiermee gaat bezig houden? Ooit gehoord van het BIPT? Belgacom zou het zelfs nog niet moeten wagen om met dergelijke praktijken te beginnen...
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Elite Poster
- Berichten: 1664
- Lid geworden op: 07 mei 2006, 21:18
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 23 keer
geloven? genoeg meegemaakt hoor...
Belgacom springt zelfs om vlug wat kabels opnieuw aan te leggen...putje maken... te lassen... te upgraden als je op HUN aanbod komt
zelfs je signaal zal het maximum halen terwijl bij de concurrentie je het laagste krijgt...
het beste plekje op de patchpanelen krijgt in hun rops
het bipt? gaan we lachen?
Belgacom springt zelfs om vlug wat kabels opnieuw aan te leggen...putje maken... te lassen... te upgraden als je op HUN aanbod komt
zelfs je signaal zal het maximum halen terwijl bij de concurrentie je het laagste krijgt...
het beste plekje op de patchpanelen krijgt in hun rops
het bipt? gaan we lachen?
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Alé...wat heb jij dan zoal meegemaakt?
Toen ik hier net kwam wonen lag er hier ook nog geen telefoonkabel binnen en ging ik internet-only nemen (adsl) bij toen de alternatieve operator dxadsl.be. Ondanks dat ik 3km van de centrale woon, had ik wel een 4.4mbit verbinding, die later naar 6mbit ging. Toen vdsl2 hier beschikbaar kwam, was dit binnen de week gepiept...en dat was voor de overname door belgacom!
Toen ik hier net kwam wonen lag er hier ook nog geen telefoonkabel binnen en ging ik internet-only nemen (adsl) bij toen de alternatieve operator dxadsl.be. Ondanks dat ik 3km van de centrale woon, had ik wel een 4.4mbit verbinding, die later naar 6mbit ging. Toen vdsl2 hier beschikbaar kwam, was dit binnen de week gepiept...en dat was voor de overname door belgacom!
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
- Splitter
- Elite Poster
- Berichten: 4578
- Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
- Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
- Bedankt: 446 keer
hoewel ik het bipt ook wel een grote grap vind, heb je het toch niet echt juist hoor skynetbbs
- Belgacom springt zelfs om vlug wat kabels opnieuw aan te leggen...
=> niet bepaald, als het kan voorkomen worden zoveelste liever: er zijn altijd te weinig lassers (harde job)
vaak zal het ook veel vlotter gaan als je bv zelf een kabel tot aan de rooilijn voorziet (net zoals bij TN, enige verschil is dat hun aansluiten op die paddestoel)
- te upgraden als je op HUN aanbod komt
=> je krijgt waarvoor je operator kiest: als je bij een OLO zit die tegen belgacom zegt "die steken we op een adsl poort", dan zal dat zo zijn.
zeggen ze op vdsl, dan is dat op vdsl.
zelfs bij belgacom zelf worden nog klanten op adsl gezet (en met adsl2 zelfs tv krijgen)
- het beste plekje op de patchpanelen krijgt in hun rops
ken je wel iets van de belgacom infrastructuur? er is geen "beste plekje" op de rops: er zijn enkel poorten, en die worden uitgegeven naargelang binnengekomen bestellingen.
als een poort hergebruikt moet worden, kan dat eveneens voor een BGC klant als voor een OLO zijn, daar zit dus echt geen verschil op.
hoewel je bepaalde zaken op BGC mag steken (en/of het BIPT), moet je toch niet alles in dat daglicht bekijken:
KPN heeft ongetwijfeld géén zin om te betalen voor laswerken, en dus zeggen zij "FOERT" tegen belgacom.
voor belgacom maakt laswerken voor eigen rekening of voor die van derden écht niet uit: als de rekening maar gedragen kan worden door degene die er baat bij heeft.
en op dat vlak heb je gelijk: belgacom zal niet staan te springen om een lasser te betalen voor werk waar zij niets aan terugverdienen...
zou jij dan wél gratis gaan werken voor je baas? of denk je dat je baas jou zou blijven betalen als hij gratis diensten leverde voor de concurrentie?
van zodra KPN zegt "ok, er moet laswerk gebeuren, en we betalen die kost" dan zal belgacom wel gaan lassen, no worries.
- Belgacom springt zelfs om vlug wat kabels opnieuw aan te leggen...
=> niet bepaald, als het kan voorkomen worden zoveelste liever: er zijn altijd te weinig lassers (harde job)
vaak zal het ook veel vlotter gaan als je bv zelf een kabel tot aan de rooilijn voorziet (net zoals bij TN, enige verschil is dat hun aansluiten op die paddestoel)
- te upgraden als je op HUN aanbod komt
=> je krijgt waarvoor je operator kiest: als je bij een OLO zit die tegen belgacom zegt "die steken we op een adsl poort", dan zal dat zo zijn.
zeggen ze op vdsl, dan is dat op vdsl.
zelfs bij belgacom zelf worden nog klanten op adsl gezet (en met adsl2 zelfs tv krijgen)
- het beste plekje op de patchpanelen krijgt in hun rops
ken je wel iets van de belgacom infrastructuur? er is geen "beste plekje" op de rops: er zijn enkel poorten, en die worden uitgegeven naargelang binnengekomen bestellingen.
als een poort hergebruikt moet worden, kan dat eveneens voor een BGC klant als voor een OLO zijn, daar zit dus echt geen verschil op.
hoewel je bepaalde zaken op BGC mag steken (en/of het BIPT), moet je toch niet alles in dat daglicht bekijken:
KPN heeft ongetwijfeld géén zin om te betalen voor laswerken, en dus zeggen zij "FOERT" tegen belgacom.
voor belgacom maakt laswerken voor eigen rekening of voor die van derden écht niet uit: als de rekening maar gedragen kan worden door degene die er baat bij heeft.
en op dat vlak heb je gelijk: belgacom zal niet staan te springen om een lasser te betalen voor werk waar zij niets aan terugverdienen...
zou jij dan wél gratis gaan werken voor je baas? of denk je dat je baas jou zou blijven betalen als hij gratis diensten leverde voor de concurrentie?
van zodra KPN zegt "ok, er moet laswerk gebeuren, en we betalen die kost" dan zal belgacom wel gaan lassen, no worries.
- gbmed
- Erelid
- Berichten: 542
- Lid geworden op: 07 apr 2013, 18:44
- Uitgedeelde bedankjes: 228 keer
- Bedankt: 126 keer
Rotervaringen zijn dit. Te weinig kastjes, teveel kinderziektes, moeten regelmatig vervangen worden, technieker die het product de grond inboort. En net dán begin je op Belgacom af te geven. Goe bezig man, nog veel plezier met je sneeuwellende.skynetbbs schreef:Afgelopen maandag geen digitale tv meer van snow bij m'n ouders... de snowbox bleek stuk... chance dat telenet het "analoge" signaal nog niet is komen uitzetten... dus we konden nog even "overleven"
Vandaag installateur langsgeweest... snowbox vervangen...
we vroegen achter die *2*de snowbox (we hebben nl 3 televisies in huis) en overal reeds een "netwerkkabel" gelegd...
maar dat ging niet te weinig kastjes en nog teveel kinderziektes
kasjes moeten regelmatig vervangen worden
deze installateur gaat nog een jaar wachten om snow te zetten bij hem thuis wegens de vele kinderziektes
hmm...
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
En nu Scarlet Trio eraan komt aan 39 euro... gaan ze nog veel zwarte sneeuw zien bij Snow vrees ik.
- Splitter
- Elite Poster
- Berichten: 4578
- Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
- Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
- Bedankt: 446 keer
heel toffe ervaring: tijdje terug ineens niks meer.... geen int, tel, tv ....
dus bel je: "alles is hier nog actief, ik geef het door, maar dat is pas voor maandag" (sja, het was vrijdag)
maandag niks... dinsdag bel je terug, blijkt daar ineens niet alles in orde te zijn...
ik zou hebben opgezegd....
nog wat dagen en gezoek verder blijkt er een "foutje" te zijn gemaakt door een medewerker bij snow....
was mijn abbo "per ongeluk" opgezegd en daar konden ze niets aan doen...
nu moet ik het ZELF terug aanvragen.... want dat kunnen ze blijkbaar niet in orde brengen zonder dat ik het terug aanvraag.
ook snowzone was gelijk onbruikbaar: dus facturen e.d. kon ik niet gebruiken.
ook leuk detail: ze zijn blijkbaar verplicht om in de gesprekken te melden "u kan dat ook opzoeken via snowzone",
diezelfde waarvan ik gemeld had dat ik er niet meer op kon enzo.
enige vorm van compensatie of dergelijke vermelden ze ook niets van, in tegendeel: ze willen nog dat ik een deel betaal...
maar ik dacht dat je snow *VOORAF* betaalde / maand ? en dat ik dus nog moest *TERUG* krijgen?
doordat ik niet meer op snowzone kan, kan ik dit dus ook niet meer controleren (hoe handig voor snow he?)
wel "hoef ik de installatiekosten niet opnieuw te betalen" als ik het nu terug aanvraag.
vraag blijft nog of ik dat zal doen, gezien de negatieve ervaringen.
ik heb echt -tot op heden- geen enkel goed woord over snow.
eigenlijk, ik heb geen goed woord meer over kpn group belgium, tout court.
dus bel je: "alles is hier nog actief, ik geef het door, maar dat is pas voor maandag" (sja, het was vrijdag)
maandag niks... dinsdag bel je terug, blijkt daar ineens niet alles in orde te zijn...
ik zou hebben opgezegd....
nog wat dagen en gezoek verder blijkt er een "foutje" te zijn gemaakt door een medewerker bij snow....
was mijn abbo "per ongeluk" opgezegd en daar konden ze niets aan doen...
nu moet ik het ZELF terug aanvragen.... want dat kunnen ze blijkbaar niet in orde brengen zonder dat ik het terug aanvraag.
ook snowzone was gelijk onbruikbaar: dus facturen e.d. kon ik niet gebruiken.
ook leuk detail: ze zijn blijkbaar verplicht om in de gesprekken te melden "u kan dat ook opzoeken via snowzone",
diezelfde waarvan ik gemeld had dat ik er niet meer op kon enzo.
enige vorm van compensatie of dergelijke vermelden ze ook niets van, in tegendeel: ze willen nog dat ik een deel betaal...
maar ik dacht dat je snow *VOORAF* betaalde / maand ? en dat ik dus nog moest *TERUG* krijgen?
doordat ik niet meer op snowzone kan, kan ik dit dus ook niet meer controleren (hoe handig voor snow he?)
wel "hoef ik de installatiekosten niet opnieuw te betalen" als ik het nu terug aanvraag.
vraag blijft nog of ik dat zal doen, gezien de negatieve ervaringen.
ik heb echt -tot op heden- geen enkel goed woord over snow.
eigenlijk, ik heb geen goed woord meer over kpn group belgium, tout court.
-
- Starter
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 12 jul 2013, 21:21
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 3 keer
Ik maak sinds midden juni gebruik van Snow tripple pack. Daarvoor was er analoge kabel (15,20 Eur/maand). Ik had begrepen dat ik een utp kabel naar mijn tv moest leggen en plaats voorzien voor de modem + stopcontacten waar het koperpaar binnenkomt. Dankzij de info op userbase en enkele andere sites was ik naar volgende opstelling gekomen: (afschrijving op 3 jaar)
1) Snow: 39 EUR/maand
2) Installatie: 99 EUR dus 99 EUR : 3 jaar : 12 maanden = 2,75 EUR / maand
3) Fon simple: 40 EUR aankoop (40 : 3 jaar : 12 maanden = 1,11 EUR/maand)
4) Freevoipdeal: 10 EUR (10,75 EUR bij reseller) of 1000 cent : 0,5 cent / min = 2.000 min bellen op 180 dagen (+- 338 min/maand). Dus 10,75 : 180 x 365 : 12 = 1,82 EUR/maand om naar GSM te bellen met mijn smartphone via wifi. Als bonus heb ik hier 120 "Freedays" om op deze wijze naar vaste lijnen tijdens de piekuren te bellen. Dankzij 3) kan ik ook via Fon ook onderweg gebruik maken van deze service.
Totaal = 44,68 EUR/maand.
Wil je altijd gratis naar vaste lijnen kunnen bellen, dan moet je 4) om de 120 dagen vernieuwen en wordt het 45,58 EUR/maand. Er gelden beperkingen voor de freedays (300 min per week) bij Freevoipdeal.
Tot op heden zijn wij thuis tevreden over alle aspecten van mijn bestelling bij Snow/FON/Freevoipdeal. Installatie was afgelopen na 45 minuten en tot vandaag geen kinderziekten ondervonden. De vaakst bekeken HD kanalen heb ik op het home screen gezet. Voor het slapen gaan zet ik met een schakelaar de stroom naar de decoder en alle andere apparatuur rondom de TV uit. Ik moet toevoegen dat wij maar "basic" tv kijken, maar wel intensiever gebruik maken van het internet (2 laptops / desktop / 2 smarthones / 1 dect+skype phone / android hdmi stick).
De help desk werd 1 maal gebeld om de domiciliëring af te spreken. Dit verliep vlot. Gezien de 1ste betaling nog dient te gebeuren kan ik weinig zeggen over het resultaat.
Het grootste nadeel is dat je moet rekening houden om te telefoneren naar een vaste lijn: Tussen 17u en 8u via snow en daarbuiten met Freevoipdeal.
1) Snow: 39 EUR/maand
2) Installatie: 99 EUR dus 99 EUR : 3 jaar : 12 maanden = 2,75 EUR / maand
3) Fon simple: 40 EUR aankoop (40 : 3 jaar : 12 maanden = 1,11 EUR/maand)
4) Freevoipdeal: 10 EUR (10,75 EUR bij reseller) of 1000 cent : 0,5 cent / min = 2.000 min bellen op 180 dagen (+- 338 min/maand). Dus 10,75 : 180 x 365 : 12 = 1,82 EUR/maand om naar GSM te bellen met mijn smartphone via wifi. Als bonus heb ik hier 120 "Freedays" om op deze wijze naar vaste lijnen tijdens de piekuren te bellen. Dankzij 3) kan ik ook via Fon ook onderweg gebruik maken van deze service.
Totaal = 44,68 EUR/maand.
Wil je altijd gratis naar vaste lijnen kunnen bellen, dan moet je 4) om de 120 dagen vernieuwen en wordt het 45,58 EUR/maand. Er gelden beperkingen voor de freedays (300 min per week) bij Freevoipdeal.
Tot op heden zijn wij thuis tevreden over alle aspecten van mijn bestelling bij Snow/FON/Freevoipdeal. Installatie was afgelopen na 45 minuten en tot vandaag geen kinderziekten ondervonden. De vaakst bekeken HD kanalen heb ik op het home screen gezet. Voor het slapen gaan zet ik met een schakelaar de stroom naar de decoder en alle andere apparatuur rondom de TV uit. Ik moet toevoegen dat wij maar "basic" tv kijken, maar wel intensiever gebruik maken van het internet (2 laptops / desktop / 2 smarthones / 1 dect+skype phone / android hdmi stick).
De help desk werd 1 maal gebeld om de domiciliëring af te spreken. Dit verliep vlot. Gezien de 1ste betaling nog dient te gebeuren kan ik weinig zeggen over het resultaat.
Het grootste nadeel is dat je moet rekening houden om te telefoneren naar een vaste lijn: Tussen 17u en 8u via snow en daarbuiten met Freevoipdeal.
Laatst gewijzigd door sha4096 23 jan 2014, 22:46, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
- Berichten: 3288
- Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
- Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
- Bedankt: 60 keer
Hey,ik kom eens hier kijken,omdat ik de Scarlet Trio gevolgd heb,en ik vind de aanbieding van Snow wel beter,zeker als je meer,dan maar een occasionele (af en toe) kijker bent.
Waarom?? wel,omdat het scarlet product moeilijk te personaliseren is.Tzz,als je de gemeenschappelijke zenders neemt v/d One en de Trio,tot daar aan toe.Maar alle andere zenders,die alleen op de One zitten,die kan je nooit meer krijgen op de Trio.(Kvind dat ondermaats)
De extra packs,zijn deze die zowel bij alle belgacom tv produkten gegeven worden,en dezelfde packs die bij de One pack gegeven worden.
En die kosten dan nog allen min. een 6€ per pack.Ik hoop dat het toch nog in orde komt met Snow,want hun aanbieding is verre van slecht.
Kwil nog zeggen,dat ik bij verandering van abbo,bij Scarlet(van internet en tel,naar One,all inn) 6,5 weken moeten wachten heb,eer er een tech. kon komen.
Waarom?? wel,omdat het scarlet product moeilijk te personaliseren is.Tzz,als je de gemeenschappelijke zenders neemt v/d One en de Trio,tot daar aan toe.Maar alle andere zenders,die alleen op de One zitten,die kan je nooit meer krijgen op de Trio.(Kvind dat ondermaats)
De extra packs,zijn deze die zowel bij alle belgacom tv produkten gegeven worden,en dezelfde packs die bij de One pack gegeven worden.
En die kosten dan nog allen min. een 6€ per pack.Ik hoop dat het toch nog in orde komt met Snow,want hun aanbieding is verre van slecht.
Kwil nog zeggen,dat ik bij verandering van abbo,bij Scarlet(van internet en tel,naar One,all inn) 6,5 weken moeten wachten heb,eer er een tech. kon komen.
-
- Starter
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 12 jul 2013, 21:21
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 3 keer
Van een filmpje heb ik geen weet, maar voor zover ik zie kan je er maar 1 uitzending mee opnemen en geen "hele reeks".
Toch ook nog even vermelden dat er géén email account inbegrepen is (bvb @snow.be). Persoonlijk geen gemis.
edit 11/9/2013: meerdere afleveringen opnemen werkt nu wel correct.
Toch ook nog even vermelden dat er géén email account inbegrepen is (bvb @snow.be). Persoonlijk geen gemis.
edit 11/9/2013: meerdere afleveringen opnemen werkt nu wel correct.
Laatst gewijzigd door sha4096 11 sep 2013, 08:28, in totaal 2 gewijzigd.
Thanks om dat toch even te bevestigensha4096 schreef:Van een filmpje heb ik geen weet, maar voor zover ik zie kan je er maar 1 uitzending mee opnemen en geen "hele reeks".
Toch ook nog even vermelden dat er géén email account inbegrepen is (bvb @snow.be). Persoonlijk geen gemis.
edit 11/9/2013: meerdere afleveringen opnemen werkt nu wel correct.
Je kan dus vanaf nu zeggen neem alle toekomstige afleveringen op van programma x?
- proximusboyke
- Elite Poster
- Berichten: 6939
- Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
- Locatie: kortrijk
- Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
- Bedankt: 364 keer
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Vraag is of dit 25000 klanten zijn op dit moment, of 25000 klanten die ooit klant zijn geweest, en teruggekeerd zijn naar hun oude provider (of nieuwe provider gezocht).
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
- Splitter
- Elite Poster
- Berichten: 4578
- Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
- Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
- Bedankt: 446 keer
sja, als je kijkt dat ze na 3 maanden 15.000 klanten hadden, en dan nu zeggen 25000 + 5000 in het activatieproces...
ze hebben dus 3 maanden een bloei gehad en die is dan afgezwakt blijkbaar, wss ook met vele klanten die het begin van snow niet konden uitstaan,
of, zoals in mijn geval, waar snow zelf "per ongeluk" de stekker heeft uitgetrokken en de klant die fout zélf moet rechtzetten.
naar het schijnt is het systeem nu wel wat stabieler, maar ik ben toch niet van plan nog een keer base te proberen hoor
ze hebben dus 3 maanden een bloei gehad en die is dan afgezwakt blijkbaar, wss ook met vele klanten die het begin van snow niet konden uitstaan,
of, zoals in mijn geval, waar snow zelf "per ongeluk" de stekker heeft uitgetrokken en de klant die fout zélf moet rechtzetten.
naar het schijnt is het systeem nu wel wat stabieler, maar ik ben toch niet van plan nog een keer base te proberen hoor
- Devilzown
- Elite Poster
- Berichten: 1247
- Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
- Locatie: Antwerpen
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 59 keer
De kinderziektes zijn er ondertussen wel grotendeels uit. Helpdesk etc kan ik me niet over uitspreken.
Op de moment vind ik het TV gedeelte zelfs ronduit aangenaam werken. Prefereer het zelfs boven Belgacom tv met v5.
Op de moment vind ik het TV gedeelte zelfs ronduit aangenaam werken. Prefereer het zelfs boven Belgacom tv met v5.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2786
- Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
- Locatie: Antwerpen... naast de parking
- Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
- Bedankt: 248 keer
ze hebben ook iedereen schrik aangejaagd. Overal waar ik kwam, las ik slechte commentaar.
Vooral dan bugs in de software (vooral opnames), telefoon die niet werkte, en afspraken van techniekers voor te installeren die telkens verzet werden, of gewoonweg niet kwamen opdagen.
Ik heb ook de indruk, dat het nu wel betert... maar... ondertussen is scarlet trio er ook.
Vooral dan bugs in de software (vooral opnames), telefoon die niet werkte, en afspraken van techniekers voor te installeren die telkens verzet werden, of gewoonweg niet kwamen opdagen.
Ik heb ook de indruk, dat het nu wel betert... maar... ondertussen is scarlet trio er ook.
de koe zegt boe
-
- Elite Poster
- Berichten: 1664
- Lid geworden op: 07 mei 2006, 21:18
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 23 keer
Goh hooguit dat wifi verbinding regelmatig beperkt is (169.) en je manueel disconnect/reconnect...voor een nieuw correct ip...
Ook regelmatig 5min geen internet/tv omdat ppoe sessie vroegtijdig herstart?
"oude" software van 2009 op de modems
Best onboard wifi vervangen door eigen wifi met vast ip voor beter bereik en snelheid...
Tv is ok... Telefoon gebruik ik zelden maar was geen meerprijs...
De snowzone even gebruikt (8 belgische zenders op ipad) maar om een of andere reden kon geluid alleen via Bluetooth/koptelefoon...niet uit ingebouwde speakers...3euro nt waard.
Geen smtp server wel gemis voor mensen met digitale faxmachine die geen gmail ondersteunen...(of waar je anders 3euro voor met betalen?)
Ik heb alvast voldoende zenders aan goede kwaliteit...en onbeperkt internet. Ken er eentje die idd naar telenet terugkeerde en binnen de 10d op smallband kwam (100gb erdoor)... Voor een evenwaardig gebruik betaal je dus 3x meer voor 3x minder bij een ander
[ Post made via mobile device ]
Ook regelmatig 5min geen internet/tv omdat ppoe sessie vroegtijdig herstart?
"oude" software van 2009 op de modems
Best onboard wifi vervangen door eigen wifi met vast ip voor beter bereik en snelheid...
Tv is ok... Telefoon gebruik ik zelden maar was geen meerprijs...
De snowzone even gebruikt (8 belgische zenders op ipad) maar om een of andere reden kon geluid alleen via Bluetooth/koptelefoon...niet uit ingebouwde speakers...3euro nt waard.
Geen smtp server wel gemis voor mensen met digitale faxmachine die geen gmail ondersteunen...(of waar je anders 3euro voor met betalen?)
Ik heb alvast voldoende zenders aan goede kwaliteit...en onbeperkt internet. Ken er eentje die idd naar telenet terugkeerde en binnen de 10d op smallband kwam (100gb erdoor)... Voor een evenwaardig gebruik betaal je dus 3x meer voor 3x minder bij een ander
[ Post made via mobile device ]
-
- Premium Member
- Berichten: 719
- Lid geworden op: 21 nov 2005, 14:17
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 18 keer
Hoeveel streams neemt de snowbox simultaan op?En is het dan nog mogelijk een 3de tekijken? Of werken ze ook met nPVR zoals belgacom/scarlet?
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
Op mijn 20/2 profiel kan ik met 1 snowbox 1 HD en 1 SD stream gelijktijdig opnemen. Beide streams worden bewaard op de hard disk.Fluppeke schreef:Hoeveel streams neemt de snowbox simultaan op?En is het dan nog mogelijk een 3de tekijken? Of werken ze ook met nPVR zoals belgacom/scarlet?
De interface vind ik persoonlijk beter dan die van Belgacom TV maar alle bugs zijn nog niet opgelost:
- gedetailleerde info over de uitzending bevat nog fouten (franstalige info, onder het veld datum en uur van uitzending komt het type uitzending (bv. 'serie')
- foto's die bij de uitzendingen horen worden vreemd uitgelijnd of niet correct weergegeven
Bovenstaande GUI-foutjes zijn cosmetisch hinderlijk maar vormen buiten dat geen gigantisch grote ergernis.
Ik erger me persoonlijk veel meer aan onderstaande:
- situatie: 1 opname HD is bezig, er staat live een andere HD zender op en je gaat in het menu een bestaande HD opname starten. Bij de start van die opname krijg je een foutmelding dat deze niet kan worden gestart. Blijkt dat de live HD zender die op dat moment achter het menu speelt niet echt op pauze gaat waardoor het lijkt alsof hij 3 HD streams moet gaan verwerken en dat doet ie niet. Oplossing hiervoor is naar een SD-zender zappen (de andere HD opname blijft lopen) en dan kan hij een bestaande HD opname wel beginnen afspelen.
- het beeld van de snowbox is niet schermvullend. Mijn Panasonic Plasma TV ziet hier erg van af en is ook de reden dat mijn snowbox al sinds januari niet meer wordt gebruikt (omdat we de Bhaalu box hebben = ZALIG). Rondom het beeld blijft een kader van 3-4 cm zwart (in alle richtingen). Alle mogelijke instellingen geprobeerd om in het menu van mijn Panasonic het beeld "uit te rekken" in alle richtingen maar krijg niet alles beeldvullend. Ook geprobeerd op 2 Samsung LCD's en probleem blijft (alleen iets minder gevaarlijk voor de LCD-techniek). Dit lijkt me een dikke bug, want bij het opstarten van de decoder zie ik initieel 1 seconde mooi vullend beeld (net voordat hij het home-screen van SNOW laadt).
En neen heeft niet te maken met een 4:3 instelling op een 16:9 TV, staat allemaal goed
Bij de telenet decoder en belgacom tv decoder heb ik wel altijd perfect schermvullend beeld gehad.
Telefonie werkt bij mij perfect. Omwille van een nieuw nummer ook geen horror-verhalen van overdracht bij Belgacom. Op SAGEM telefoonpoort 1 zit een Belgacom DECT-set (3 draadloze toestelletjes gekoppeld aan dat station). Op de tweede telefoonpoort een oudere vaste telefoon. Beide doen het perfect, en ik kan tussen mijn 3 DECTS de oproepen doorschakelen.
Tja die SAGEM/BBOX2 modem blijft een verhaal apart (maar die nadelen gelden ook voor Belgacom, Scarlet en EDPNet). Bij mij staat hij enkel ingeschakeld als domme modem en handelt mijn eigen router de PPPoe sessie, DHCP, wifi,... af. De SAGEM firmware bij SNOW is vrij recent en zou ook vector-friendly moeten zijn (een afgeleide van de Belgacom firmware). Die 2009 version die veel mensen verkeerd aanduiden als firmware heeft te maken met de VDSL-techniek en is voor alle operators gelijk...
De login-gegevens van SNOW in de SAGEM zijn identiek aan de login-gegevens van mijn SNOWzone (om facturen en opties te raadplegen).pauwelyn schreef:Heb je de inloggegevens van Snow gekregen? Bij mij kwam de Sagem al ingesteld, en heb ik geen inlog gegevens.
- Devilzown
- Elite Poster
- Berichten: 1247
- Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
- Locatie: Antwerpen
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 59 keer
Voor die zwarte rand op het beeld is ondertussen een oplossing. Sinds de laatste update kan je de randen manueel aanpassen. Staat bij opties - audio/video oid. Enkele plaatsen onder waar je fullscreen/16:9/4:3 kan kiezen.
Bij een Panasonic kan je ook in het menu beeldscan uitzetten. Dan is het ook opgelost.
Bij een Panasonic kan je ook in het menu beeldscan uitzetten. Dan is het ook opgelost.
-
- Premium Member
- Berichten: 719
- Lid geworden op: 21 nov 2005, 14:17
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 18 keer
Scarlet trio wil hier maar 1 stream tegelijk op de HDD zetten en 1 npvr opname.. een derde programma live kijken is wel mogelijk. En die nPVR opnames in de cloud werken dan ook enkel als je niet opneemt met de knop 'serieopname'. (30/6 profiel, hopelijk via DLM meer binnenkort)
Leuk om te horen dat het bij snow beter is op dat vlak. Voor mij is het grote nadeel dat ik een eventuele 2debox ook moet huren (bij belgacom kan ik gewoon een 2dehandse box kopen)
Leuk om te horen dat het bij snow beter is op dat vlak. Voor mij is het grote nadeel dat ik een eventuele 2debox ook moet huren (bij belgacom kan ik gewoon een 2dehandse box kopen)
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
-
- Elite Poster
- Berichten: 1664
- Lid geworden op: 07 mei 2006, 21:18
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 23 keer
Je kunt een snowbox overnemen vAn een ex snow gebruiker en die dan voor 25euro laten activeren op je account... Geen huur dan... Je krijgt geen geld terug als je je snow materiaal terugstuurt...zelf verkopen ze idd geen extra materiaal voorlopig...
[ Post made via mobile device ]
[ Post made via mobile device ]
Beste,
Graag had ik geweten of de nr herkenning bij het telefoongedeelte bij Snow nu al werkt???
Wij kunnen ons momenteel niet abonneren op deze dienst via de snowzone en Snow zegt det het geblokkeerd is omdat er technische problemen zijn. Duurt nu al zeker 3 maanden. Weet iemand daar iets meer van en wat zijn de vooruitzichten??,
Groeten,
Remco12
Graag had ik geweten of de nr herkenning bij het telefoongedeelte bij Snow nu al werkt???
Wij kunnen ons momenteel niet abonneren op deze dienst via de snowzone en Snow zegt det het geblokkeerd is omdat er technische problemen zijn. Duurt nu al zeker 3 maanden. Weet iemand daar iets meer van en wat zijn de vooruitzichten??,
Groeten,
Remco12
Anders wil ik die wel overnemen.Splitter schreef:ik heb er hier anders wel nog eentje in de aanbieding voor - laat ons zeggen - 50 euro ?
( en als ik de sagem nog terug zou vinden gooi ik die er gratis bij )
Verstuurd van mijn C1505 met Tapatalk
- Splitter
- Elite Poster
- Berichten: 4578
- Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
- Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
- Bedankt: 446 keer
@pauwelyn: is goed, laat je gegevens maar even weten in PM en dan handelen we dat zo af
zal ik morgen eens even kijken waar die sagem ligt en krijg je die er ook bij.
kan wel zijn dat de decoder een update moet krijgen als je hem aansluit, want hij is al even van snow af,
maar gezien ze met een soort webinterface werken denk ik dat dat nogal mee zal vallen.
zal ik morgen eens even kijken waar die sagem ligt en krijg je die er ook bij.
kan wel zijn dat de decoder een update moet krijgen als je hem aansluit, want hij is al even van snow af,
maar gezien ze met een soort webinterface werken denk ik dat dat nogal mee zal vallen.