Pagina 5 van 6

Re: VoipTiger.com: Nieuwe Belgische VoIP Provider

Geplaatst: 12 jun 2013, 12:50
door JanD25
Hierbij mijn ervaringen na 1 week met VoipTiger

situatie :

2 vaste nummers overgedragen naar VoipTiger, hierna
09_mijn_tel en 09_mijn_fax genoemd. Je moet voor een
overdracht Uw laatste factuur uploaden en een formulier
van Voxbone invullen, ondertekenen en uploaden.

09_mijn_fax wordt ingesteld met fax2email, 09_mijn_tel moet
doorschakelen naar 0496_mijn_gsm na x seconden.
Alles valt makkelijk in te stellen,
maar snel blijkt er met het doorschakelen een probleem te zijn,
sommige oproepen worden niet doorgeschakeld en de opbeller krijgt een
soort bezettoon te horen. Na heel wat tests en diverse mails gewisseld met
support van VoipTiger, blijkt dat de oproepen die komen van een privenummer
of iemand die op zijn gsm gebruik maakt van "hide my caller id", een bezettoon
krijgen i.p.v. doorgeschakeld te worden naar 0496_mijn_gsm. Die oproepers kunnen
nochtans wel gewoon rechtstreeks naar 0496_mijn_gsm bellen. Andere oproepen worden
zonder probleem doorgeschakeld naar 0496_mijn_gsm.

Na al dat testen bleek er bij de diverse vaste telefoons en gsm's die daarvoor gebruikt zijn toch
belkrediet verdwenen te zijn, niettegenstaande er geen gesprek tot stand kwam.
Voor nieuwe tests werd de doorschakeling uitgezet en er bleek belrediet af te gaan
bij de bellers naar 09_mijn_tel, ook als daar niet wordt opgenomen !
Dat ik een doorschakeling had ingesteld bleek dus niet de oorzaak te zijn.

Support van VoipTiger liet ondertussen (op 11 juni) per mail weten "iets gewijzigd" te hebben
om het onterecht aanrekenen van gesprekskosten te verhelpen. Ik heb daarvoor deze morgen (12juni)
nog 1 enkele test gedaan, en er bleek nog altijd belkrediet te verdwijnen zonder dat er een
gesprek tot stand kwam. Ook getest met lijnen die geen setup kost aanrekenen, dus dat is ook niet de
oorzaak.

Support is wel aanwezig, zelfs dikwijls nog na de werkuren.

Helaas is het beoordelen van de gesprekken zelf door bovenstaande een beetje
achterwege gebleven, alhoewel ik op dat vlak geen problemen heb ondervonden.

In de call history wordt het netwerk van de bestemmeling soms foutief aangeduid, ik
denk dat dat bepaald wordt op basis van de prefix, dus 0475 = proximus enz.
Dit is voor zeer veel gsm's niet meer juist, maar who cares ?

Besluit : voor wie outbound wil bellen is dit zeker en vast het proberen waard, je neemt daarvoor
ook bijna geen risico, maar als je nummers overdraagt voor inbound stellen zich nog enkele
problemen die helaas afbreuk doen aan de ontelbare mogelijkheden die VoipTiger biedt.

mvg,
Jan

Update hieronder in post van 12 juni !

Re: VoipTiger.com: Nieuwe Belgische VoIP Provider

Geplaatst: 12 jun 2013, 16:30
door Pico
Heb dit zelf ook eens getest, en inderdaad was daar ook niet van op de hoogte (staat nergens vermeld op hun site!)
bij het opbellen van het inkomend VoipTiger DID-nummer wordt er vanaf de eerste beltoon
aangerekend aan de opbeller, zelfs al wordt er niet opgenomen!

Niet echt klantvriendelijk dus als je als zelfstandige/KMO uw nummers bij VoipTiger hebt
en uw klanten laat betalen voor niet beantwoorde oproepen! :nono:

Geplaatst: 12 jun 2013, 16:50
door johcla
Voiptiger neemt dan de oproep aan en simuleert de beltoon totdat de ontvanger zelf opneemt.
Bij weepee is dit ook, afhankelijk van een setting. Als weepee fax-detectie moet doen, doen ze hetzelfde. Anders werkt het als bij een gewone oproep en is het pas betalend als er echt wordt opgenomen.

Re: VoipTiger.com: Nieuwe Belgische VoIP Provider

Geplaatst: 18 jun 2013, 08:38
door JanD25
Update van mijn post van 12 juni :

Als U mij opbelt, kost wachten tot ik opneem aan U geen belkrediet meer :-D
Krijgt U voor een of andere reden een bezettoon te horen, dan kost U dat ook
geen belkrediet meer :-) (update 21/06)
Doorschakelen anonieme oproep : niet gewijzigd :cry:

Opmerkingen worden door support blijkbaar ernstig genomen en waar mogelijk verholpen,
mits gebruikers de moeite doen om ze te melden natuurlijk.

Ondertussen ook gestart met uitgaand bellen via VT en dat lijkt toch allemaal
vlot en met degelijke kwaliteit te verlopen.

mvg,
Jan

Re: VoipTiger.com: Nieuwe Belgische VoIP Provider

Geplaatst: 18 jun 2013, 08:58
door devastator
Staat een blacklist op de todo list?
Echt irritant als ik mijn voicemail wil bellen.

Daardoor staat CallTiger momenteel helaas uit :|

Re: VoipTiger.com: Nieuwe Belgische VoIP Provider

Geplaatst: 18 jun 2013, 10:10
door philippe_d
De CallTiger App (waar ik trouwnes heel tevreden over ben) initieert de call via een SMS in geval je smartphone geen internet heeft (3G of WLAN).
Weet iemand of je zo'n callback ook zou kunnen opzetten door zelf en sms te sturen?
Ik denk hierbij aan GSM gebruikers die geen smartphone hebben, maar een groot aantal sms in de belbundel.

Zo'n sms moet eigenlijk niet veel meer bevatten dan het nummer dat je wil bellen, toch?

Zelfde vraag voor de Betamax call-back?

Re: VoipTiger.com: Nieuwe Belgische VoIP Provider

Geplaatst: 18 jun 2013, 10:23
door johcla
Voorbeeld van de betamax callback url staat hier uitgelegd:

http://progx.ch/home-voip-appel-3-1-1.html

Re: VoipTiger.com: Nieuwe Belgische VoIP Provider

Geplaatst: 18 jun 2013, 11:49
door MVA
Ik heb geprobeerd om na te gaan wat in er in de sms staat die call-tiger verstuurd. Verder dan dat de SMS naar 0479057868 (een proximus-nr) gaat ben ik niet gekomen. De gestuurde sms valt nergens terug te vinden, zelfs niet in de raw sms-database die ik via adb en root-toegang kon downloaden van mijn telefoon ...

Re: VoipTiger.com: Nieuwe Belgische VoIP Provider

Geplaatst: 25 jun 2013, 17:41
door VoipTigerJelle
devastator schreef:Staat een blacklist op de todo list?
Echt irritant als ik mijn voicemail wil bellen.

Daardoor staat CallTiger momenteel helaas uit :|
Beste, waarschijnlijk heeft u niet de laatste versie: 1.25. Deze onderschept nummers <7 cijfers niet. Zodanig worden oproepen naar VM en hulpdiensten niet inderschept door CallTiger.

EDIT:
ygeffens schreef:Op mijn iOS toestel, is daar de app gewoon "VoipTiger"?

Werkt die ook met callback?

Kan ik ook een callback naar een niet-belgisch nummer laten gebeuren?
Ik heb namelijk voor elk land waar ik naar reis een plaatselijke simkaart.
Beste, de app kan in elk land gebruikt worden. U kan in elk land uw GSM nummer in de app wijzigen als u er een andere simkaart insteekt. De iOS versie is "Waiting for review" bij Apple. Kan elk moment goedgekeurd worden.

Re: VoipTiger.com: Nieuwe Belgische VoIP Provider

Geplaatst: 26 jun 2013, 20:03
door jorgo
Jammer genoeg wel geen te beste ervaringen met hun support :-(

Op 08/06 een gedetailleerd ticket aangemaakt (duidelijke beschrijving vh probleem, logs, screenshot) en tot op heden nog altijd geen reactie.
Jammer, want ik wou er een tweede account aanmaken om op een andere locatie ook gebruik te maken van hun diensten.

Re: VoipTiger.com: Nieuwe Belgische VoIP Provider

Geplaatst: 08 jul 2013, 11:39
door Vaganzza
Ik heb een groot deel van het topic gelezen, maar niet gevonden waar je kan zien hoe lang je Call-Tiger belwaarde nog geldig is (ik zie het in de Android app ook niet staan). Dus weet iemand waar ik dit kan vinden? Ik kan ook niet goed onthouden wanneer mijn 6 maanden om zijn. Ook op de Call-Tiger website kan je niet inloggen, dus ook dat is geen optie.

Re: VoipTiger.com: Nieuwe Belgische VoIP Provider

Geplaatst: 08 jul 2013, 12:05
door philippe_d
Vaganzza schreef:Ik heb een groot deel van het topic gelezen, maar niet gevonden waar je kan zien hoe lang je Call-Tiger belwaarde nog geldig is.
http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... 40#p491373 :).

Hier antwoordt VoipTiger dat je belkrediet niet vervalt, op voorwaarde dat je het tenminste één keer per 6 maand gebruikt (dus min. één telefoontje om de zes maanden).

Re: VoipTiger.com: Nieuwe Belgische VoIP Provider

Geplaatst: 08 jul 2013, 12:54
door Vaganzza
Dat heb ik wel gevonden, maar dat was mijn vraag niet: hoe kan ik zien wanneer mijn belwaarde vervalt? Want het gebeurt wel dat ik een tijdje daar niet mee bel.

Re: VoipTiger.com: Nieuwe Belgische VoIP Provider

Geplaatst: 24 jul 2013, 00:08
door Vaganzza
Ik probeerde vandaag voor de eerste maal te bellen via Call-Tiger, ik heb deze ingesteld dat wanneer ik een nummer wil bellen er gevraagd wordt via wat ik wil bellen. Bij die opties staat Call-Tiger er niet tussen (enkel Telefoon en Viber staan er als opties). Wanneer ik in Call-Tiger zet: use this service to make all calls, dan krijg ik hetzelfde resultaat...

Dit op een S3 mini met Android 4.1.2. Weet iemand hier raad mee hoe ik dit kan oplossen?

Re: VoipTiger.com: Nieuwe Belgische VoIP Provider

Geplaatst: 24 jul 2013, 10:26
door philippe_d
Als je bij de eerste keuzemenu (Telefoon - Viber) voor Telefoon kiest, wat gebeurt er dan?
Misschien krijg je nu een 2de keuzemenu met de CallTiger optie?

Re: VoipTiger.com: Nieuwe Belgische VoIP Provider

Geplaatst: 24 jul 2013, 11:50
door Vaganzza
Bedankt, dat is het inderdaad! :banana:

Re: VoipTiger.com: Nieuwe Belgische VoIP Provider

Geplaatst: 09 sep 2013, 20:03
door jorgo
Is het eigenlijk mogelijk het callerid van een inkomende oproep op een andere lijn door te sturen als callerid bij voiptiger?
Dus: iemand met nummer 111 belt naar nummer 222 (wat bij WeePee staat). In de PBX wordt 111 doorgeschakeld naar 333, waarbij 333 het callerid ziet van 111, dat binnenkwam op 222(van bij WeePee)?

Re: VoipTiger.com: Nieuwe Belgische VoIP Provider

Geplaatst: 11 sep 2013, 19:22
door JanD25
@ jorgo,
Ik heb al sinds 2 maanden 2 lijnen bij voiptiger en ik kan U wel helpen bij een experimentje.
begrijp ik het goed als volgt :?
je hebt nu al 222 bij weepee en zou daar een doorschakeling instellen naar een nieuw te nemen 333 bij voiptiger, maar je wil caller id van 111 niet
kwijtraken, of schakel je zelf door via een eigen PBX bij U thuis of op kantoor ?

mvg,
Jan

Re: VoipTiger.com: Nieuwe Belgische VoIP Provider

Geplaatst: 11 sep 2013, 19:44
door jorgo
Er is momenteel een doorschakeling voor inkomende oproepen op nummer 222, wat bij WeePee staat.
Dit gebeurd door een PBX (asterisk), waarbij de inkomende oproep via VoipTiger naar 333 wordt doorgeschakeld.
Nu ziet nummer 333 altijd het nummer wat bij VoipTiger staat, ongeacht wie er belt.

Mijn vraag is dus of het mogelijk is het CID door te sturen bij VoipTiger (wat binnenkomt op 222), zodat nummer 333 ziet wie er echt heeft gebeld.

Re: VoipTiger.com: Nieuwe Belgische VoIP Provider

Geplaatst: 11 sep 2013, 19:52
door philippe_d
Dit gaat nooit als je de doorschakeling programmeert op een eigen PBX.
Want daar hebben ze geen controle op, en je zou dan gelijk welke caller-id kunnen meesturen.
Bij een doorschakeling wordt altijd het nummer meegestuurd van de lijn, waarover de doorschakeling verloopt.

Anders is het, als de doorschakeling bij de provider gebeurt: dan ziet de bestemmeling het nummer van de oproeper.
Als je een doorschakeling programmeert bij WeePee op lijn 222 (via de klantentool), naar lijn 333, dan gaat 333 zien wie er echt heeft gebeld.

Re: VoipTiger.com: Nieuwe Belgische VoIP Provider

Geplaatst: 11 sep 2013, 23:00
door VOiD
Sommige providers laten dit wel toe, althans op ISDN.

Re: VoipTiger.com: Nieuwe Belgische VoIP Provider

Geplaatst: 19 okt 2013, 11:10
door philippe_d
Ik zag op het Franstalig Forum dat de VoIPTiger App nu ook beschikbaar is voor iOS (hoewel nog niet officiëel meegedeeld op hun website).

Je krijgt ook 0,50€ belkrediet, en je kan via de App belkrediet bijkopen, maar alleen bedragen van 1€ en 2€ .
Voor hogere bedragen moet je volgende link gebruiken: http://www.call-tiger.com/en/topup

Waarom alleen 1€ en 2€? Blijkbaar zijn dit de bedragen die door Apple goedgekeurd zijn?
Betalen via Paypal is voorzien voor later.

Bron: http://forum.adsl-bc.org/viewtopic.php? ... 1#p1345911

Re: VoipTiger.com: Nieuwe Belgische VoIP Provider

Geplaatst: 21 okt 2013, 22:31
door exop
Het mag gezegd worden vind ik. De callTiger app is geweldig.
Callback werkt uitstekend! Weinig vertraging op het gesprek, althans een pak beter dan BetaMax.

Re: VoipTiger.com: Nieuwe Belgische VoIP Provider

Geplaatst: 04 nov 2013, 16:35
door jos123
Wij zijn momenteel bezig met Voiptiger.

Echt geweldig, super service, kwaliteit, scherpe prijzen!

Calltiger app ook heel interessant, nu beschikbaar voor Android & Ios.

Re: VoipTiger.com: Nieuwe Belgische VoIP Provider

Geplaatst: 16 nov 2013, 13:59
door nephilimhell
ja, ik ben ook tevreden van voiptiger en call-tiger.

wel jammer dat vandaag hun service eruit ligt zo te zien.

zelfs beide websites zijn ontoegankelijk?
www.voiptiger.com en www.call-tiger.com

hopelijk komt er snel nieuws met uitleg van wat er gaande is en wanneer we opnieuw kunnen bellen

Re: VoipTiger.com: Nieuwe Belgische VoIP Provider

Geplaatst: 16 nov 2013, 19:19
door jos123
nephilimhell schreef:ja, ik ben ook tevreden van voiptiger en call-tiger.

wel jammer dat vandaag hun service eruit ligt zo te zien.

zelfs beide websites zijn ontoegankelijk?
http://www.voiptiger.com en http://www.call-tiger.com

hopelijk komt er snel nieuws met uitleg van wat er gaande is en wanneer we opnieuw kunnen bellen
Hoelang waren ze buiten service?

[Afbeelding Post made via mobile device ]

Re: VoipTiger.com: Nieuwe Belgische VoIP Provider

Geplaatst: 17 nov 2013, 09:07
door nephilimhell
2u later kreeg ik mail dat er serverproblemen waren en dat het opgelost was en ze de server gaan vervangen

[Afbeelding Post made via mobile device ]

Re: VoipTiger.com: Nieuwe Belgische VoIP Provider

Geplaatst: 30 nov 2013, 08:08
door mgo72
Ok. Ga deze eens testen.

Had nog wel aantal vragen:

In buitenland zijn de prijzen allemaal afhankelijk van land en nummer dat je wilt bellen.

Is er een verschil in kwaliteit tussen de VOIPtiger en de CALLtiger?
Want de voip is denk ik goedkoper.

Bij iPhone app is het bellen niet automatisch denk ik bij contacten.

Iemand ervaring met de CALLtiger PRO?


Manuel gonzalez

Re: VoipTiger.com: Nieuwe Belgische VoIP Provider

Geplaatst: 19 jan 2014, 19:54
door jphermans
Kan er ook in de cloud een andere sip provider ingesteld worden of is dit niet mogelijk.

Re: VoipTiger.com: Nieuwe Belgische VoIP Provider

Geplaatst: 19 jan 2014, 22:00
door jos123
Het enige wat mogelijk is een nummer laten weergeven die niet bij hen ligt.

[Afbeelding Post made via mobile device ]

Re: VoipTiger.com: Nieuwe Belgische VoIP Provider

Geplaatst: 27 feb 2014, 15:47
door jorgo
Krijgt nog iemand onterecht dit soort mails (er is voldoende krediet beschikbaar)?
Dear jorgo,

The remaining credit on your main account currently amounts to €0,00000000. Please purchase additional credit in the Shop in due time to avoid having your active services (Phone Number(s), Channels, Recharge Groups,.) blocked.

You are receiving this email because you activated this notification on MyVoipTiger. If you should want to change the settings for this option, you can do so under Credit Remaining in the Call/Credit Details section.

If you pay by wire transfer, please make sure to fill in the correct reference. Eg.: ICE00101233141676WT. A wire transfer can take up to 5 days to complete.

If you have any questions, please contact us by opening a ticket on MyVoipTiger.

Re: VoipTiger.com: Nieuwe Belgische VoIP Provider

Geplaatst: 27 feb 2014, 16:23
door jos123
Ja, maar niet op de hoofdrekening = main account.

Re: VoipTiger.com: Nieuwe Belgische VoIP Provider

Geplaatst: 27 feb 2014, 19:44
door jorgo
Ben weer mee, ik wil eigenlijk verwittigd worden wanneer het krediet van mijn SIP account lager is dan een bepaald bedrag maar blijkbaar is dat niet mogelijk.
Heb de melding dan maar uitgezet.

Re: VoipTiger.com: Nieuwe Belgische VoIP Provider

Geplaatst: 02 maa 2014, 09:37
door heist_175
Waar kan je die melding uitzetten?
Sinds een paar dagen krijg ik dat ook, hoewel mijn Call-Tiger nog €10 krediet heeft.

Een beetje de klanten pesten :bang:

Re: VoipTiger.com: Nieuwe Belgische VoIP Provider

Geplaatst: 02 maa 2014, 13:42
door jorgo
Inloggen - Telephony Settings - Call/Credit details - Please inform me by email when the credit on my main account is less than €

Re: VoipTiger.com: Nieuwe Belgische VoIP Provider

Geplaatst: 22 maa 2014, 17:03
door jorgo
SIP registratie bij VoipTiger lukt niet hier en zelfs de website is niet bereikbaar, bij jullie ook?
http://downforeveryoneorjustme.com/voiptiger.com geeft alvast aan dat ik niet alleen ben.

Edit: te vroeg gepanikeerd, inmiddels al weer werkend

Re: VoipTiger.com: Nieuwe Belgische VoIP Provider

Geplaatst: 07 apr 2014, 14:26
door jorgo
Problemen met SIP registratie bij VoipTiger, al van vannacht.
Ben ik de enige?

Re: VoipTiger.com: Nieuwe Belgische VoIP Provider

Geplaatst: 07 apr 2014, 15:25
door blidi
Bij mij werkt alles naar behoren.

Re: VoipTiger.com: Nieuwe Belgische VoIP Provider

Geplaatst: 22 apr 2014, 10:03
door exop
Tegenwoordig heb ik enorm veel ruis en onderbrekingen op mijn gesprekken via de callback app voor Android. De persoon aan de andere kant verstaat me ongelofelijk slecht.

Iemand met gelijkaardige problemen en/of een oplossing?

Re: VoipTiger.com: Nieuwe Belgische VoIP Provider

Geplaatst: 22 apr 2014, 12:19
door wied
een keer proberen via een betamax kloon misschien! Mijn freevoipdeal callback (android) werkt al lange tijd zoals het moet :-D