Dit lijkt me toch onlogisch ? Ik verwacht eerder dat de volledige versie (met FXS) voor de residentiele markt gebruikt zou worden (ivm. telefonie migratie naar full ip) en de BBOX3 access voor de professionele klanten (die gebruiken toch een aparte router, wifi,voip centrale etc.)vuurvos schreef:Dat klopt. De 3 versies zijn:
* BBOX3 voor de professionele markt met 2 FXS poorten, dit is de volledige versie
* BBOX3 voor de residentiële markt, dit is dezelfde als hierboven, maar heeft geen FX poorten
* BBOX3 access, heeft minder Flash geheugen (64 MB), minder RAM geheugen (128 MB), geen WAN poort, geen WIFI, geen USB, geen FXS poorten
BBOX3 komt eraan!
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
- Bedankt: 214 keer
Internet: EDPNet VDSL
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
Telefonie: OVH
GSM: Proximus
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
- Bedankt: 25 keer
jammer dat er nog geen dsm is ik kijk er wel een beetje naar uit naar hogere download snelheid! Nu heb ik 12mbps
- vuurvos
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 211 keer
- Bedankt: 208 keer
- Contacteer:
De volledige versie met FXS poorten is niet voor de residentiële markt omdat i-Talk commerciëel niet meer bestaat. I-Office daarentegen behoort toe aan de professionele markt. De rol van de BBOX3 access is me anderzijds onduidelijk.VOiD schreef:Dit lijkt me toch onlogisch ? Ik verwacht eerder dat de volledige versie (met FXS) voor de residentiele markt gebruikt zou worden (ivm. telefonie migratie naar full ip) en de BBOX3 access voor de professionele klanten (die gebruiken toch een aparte router, wifi,voip centrale etc.)vuurvos schreef:Dat klopt. De 3 versies zijn:
* BBOX3 voor de professionele markt met 2 FXS poorten, dit is de volledige versie
* BBOX3 voor de residentiële markt, dit is dezelfde als hierboven, maar heeft geen FX poorten
* BBOX3 access, heeft minder Flash geheugen (64 MB), minder RAM geheugen (128 MB), geen WAN poort, geen WIFI, geen USB, geen FXS poorten
Je mag dit alles uiteraard onlogisch vinden maar het is zoals het is. De tijd zal wel raad brengen zeker ?
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
Ja, op termijn wel, maar er zal wel een gedetailleerd implementatieplan bestaan, zoiets als:gm123 schreef:Ik ben eens benieuwd of ze deze ook voor bestaande klanten gaan aanbieden en niet enkel voor nieuwe klanten eens het zover is.
- nieuwe VDSL2 klanten > Bbox3
- klanten die TV upgraden naar HD > BBox3
- klanten die een hogere snelheid wensen > BBox3
- enz ...
Ik vermoed eerder dat "Bbox3 access" specifiek zal zijn voor de OLO's, die al lang "vechten" voor een eigen router (die ze ook zelf kunnen "beheren" via TR69 enz). Belgacom geeft hen geen toegang tot de Bbox, dus een systeem met 2 toestellen is hier misschein de oplossing: de "BBox3 access" als pure modem (beheerd door Belgacom), en de OLO router (beheerd door de ISP)VOiD schreef:Dit lijkt me toch onlogisch ? Ik verwacht eerder dat de volledige versie (met FXS) voor de residentiele markt gebruikt zou worden (ivm. telefonie migratie naar full ip) en de BBOX3 access voor de professionele klanten (die gebruiken toch een aparte router, wifi,voip centrale etc.)
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
- Bedankt: 343 keer
Voor gebruikers die puur gebruik willen maken van eigen hardware kan die versie dan ook wel handig zijn. Ik vraag me af welke versies gewoon te koop zullen zijn en tegen welke prijs
- fryelectro
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
- Bedankt: 143 keer
Ben benieuwd welke chipset er gaat inzitten. Maw of ze de ikanos fusiv blijven volgen of niet.
Edpnet VDSL XL - 100/30 Fritz!Box 7530
Orange go plus
Orange go plus
- vuurvos
- Erelid
- Contacteer:
Ik vermoed dat je vermoedens correct zijnphilippe_d schreef:Ik vermoed eerder dat "Bbox3 access" specifiek zal zijn voor de OLO's, die al lang "vechten" voor een eigen router (die ze ook zelf kunnen "beheren" via TR69 enz). Belgacom geeft hen geen toegang tot de Bbox, dus een systeem met 2 toestellen is hier misschein de oplossing: de "BBox3 access" als pure modem (beheerd door Belgacom), en de OLO router (beheerd door de ISP)
- vuurvos
- Erelid
- Contacteer:
Dit keer ben je verkeerd. Een kennis van mij is een tester van een BBOX3 en gebruikt een USB poort om een externe harde schijf aan te sluiten. In de GUI moet wel Samba (SMB) en DLNA worden aangevinkt want die twee staan standaard uit.MClaeys schreef:En weer een stel onbruikbare usb-poorten...
Met de Android app Bubble UPNP kan ie dan muziek, video, foto's, ... streamen naar zijn smartphone.
Conclusie: de USB poorten zijn wel degelijk bruikbaar
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
- Bedankt: 343 keer
Een leuke twist, eindelijk activeren ze de USB-poorten eens. En het is een nette box met zo te horen toffe features, ik zou haast overwegen de Sagem te vervangen door een BBox 3 als hij uit is
+ ge had het zelf ook niet echt verwacht preciesvuurvos schreef:Je hebt waarschijnlijk gelijk maar wie weet zijn ze toch bruikbaar, heb jij een bron die specifiek vermeldt dat ze onbruikbaar zijn ?MClaeys schreef:En weer een stel onbruikbare usb-poorten...
-
- Moderator
Zoals je hier op Userbase reeds in October vorig jaar kon lezen:fryelectro schreef:Ben benieuwd welke chipset er gaat inzitten. Maw of ze de ikanos fusiv blijven volgen of niet.
- De leveranciers van de nieuwe BBox3 zijn Sagemcom en Technicolor (*)
- De chipset leveranciers zijn Broadcom en Ikanos.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
- Petervanakelyen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 98 keer
- Bedankt: 169 keer
Als de release niet geplaagd wordt door firmware bugs (zoals de verscheidene voorbeelden die we gezien hebben -en nog steeds zien- met de bbox2), kan de bbox3 nog een waardig alternatief worden voor de Fritz!Box.
Ik ben alleszinds blij dat ze het designbureau van de bbox2 niet hebben aangesproken voor het design van de bbox3
[ Post made via mobile device ]
Ik ben alleszinds blij dat ze het designbureau van de bbox2 niet hebben aangesproken voor het design van de bbox3
[ Post made via mobile device ]
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 31 keer
toch leuk dat ze er in eens en wan port opzette voor in de toekomst glasvezel te kunnen aansluiten.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
- Bedankt: 143 keer
- Contacteer:
Tja, hoe zit het eigenlijk met de voipmogelijkheden ? Kan dat echt een fritzbox vervangen (meerdere sipaccounts, antwoordapparaat met voicemail etc ) ?Petervanakelyen schreef:Als de release niet geplaagd wordt door firmware bugs (zoals de verscheidene voorbeelden die we gezien hebben -en nog steeds zien- met de bbox2), kan de bbox3 nog een waardig alternatief worden voor de Fritz!Box.
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
-
- Moderator
Op de BBox3 residential zit geen Voip
Op de BBox3 professional zit Voip, maar dat zal wellicht ingesteld staan op i-Talks (zoals de BBox2)
Op de BBox3 professional zit Voip, maar dat zal wellicht ingesteld staan op i-Talks (zoals de BBox2)
Laatst gewijzigd door philippe_d 12 maa 2013, 13:16, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: typfout georrigeerd
Reden: typfout georrigeerd
- vuurvos
- Erelid
- Contacteer:
^ Op de BBox3 residential zijn er geen poorten aanwezig om 1 tot max. 2 gewone klassieke telefoontoestellen aan te sluiten zoals bij de BBOX-2. I-Talk wordt commerciëel niet meer geleverd.
Op de BBox3 professional zitten er wél 2 zulke poorten. En de VOIP zal gedaan worden door een I-Office (correct me if I'm wrong) abbonement. Dit werkt volgens mij inderdaad zoals I-Talk op de BBOX2.
Maar ik vraag me dan wel af wat BGC gaat doen voor zij die al I-Talk hebben (zoals mezelf) ? Gaan ze die dan een BBOX3 professional leveren ? Logisch gezien wel vermits het verschil tussen een professional en een residential BBOX3 enkel en alleen die poorten zijn (en OK, de mogelijkheid om een SIP account in te geven).
Iemand die het antwoord heeft ?
Op de BBox3 professional zitten er wél 2 zulke poorten. En de VOIP zal gedaan worden door een I-Office (correct me if I'm wrong) abbonement. Dit werkt volgens mij inderdaad zoals I-Talk op de BBOX2.
Maar ik vraag me dan wel af wat BGC gaat doen voor zij die al I-Talk hebben (zoals mezelf) ? Gaan ze die dan een BBOX3 professional leveren ? Logisch gezien wel vermits het verschil tussen een professional en een residential BBOX3 enkel en alleen die poorten zijn (en OK, de mogelijkheid om een SIP account in te geven).
Iemand die het antwoord heeft ?
-
- Moderator
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Die worden vriendelijk verzocht om naar WeePee of OVH te gaan
Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
- vuurvos
- Erelid
- Contacteer:
Waarom betalen als ik het al heb ? Heb het zelfs gratis gekregen. En neen, ik bel daar normaal niet mee, maar ik heb die gewoon als backup. Dus niet beginnen over hoevel cent per minuut etc.krisken schreef:Die worden vriendelijk verzocht om naar WeePee of OVH te gaan
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
- Bedankt: 88 keer
En wat met de Scarlet, EDPnet, Dommel, etc. telefonieklanten?? Zal dan toch ook een BBOX3 Pro moeten worden, niet ?vuurvos schreef:Maar ik vraag me dan wel af wat BGC gaat doen voor zij die al I-Talk hebben?
-
- Moderator
Da's toch niet moeilijk hé: die krijgen de gepaste BBox3 (de benaming residential/professional is waarschijnlijk gewoon gebruikt - tijdens de development - om een onderscheid te maken, en heeft niets met het type abonnement/klant te doen)vuurvos schreef:Maar ik vraag me dan wel af wat BGC gaat doen voor zij die al I-Talk hebben (zoals mezelf) ?
Tenzij de OLO's kiezen voor een eigen modem, in samenhang met de "BBox3 access" (= modem/only).DIBO schreef: En wat met de Scarlet, EDPnet, Dommel, etc. telefonieklanten?? Zal dan toch ook een BBOX3 Pro moeten worden, niet ?
De migratie naar all ip houdt niet in dat alle klanten met een VOIP modem uitgerust worden, maar dat de IP telefonie in de ROP getermineerd wordt, en vanaf de ROP's een analoog signaal op de lijn gezet wordt (in plaats van de LEX).VOiD schreef: Dit lijkt me toch onlogisch ? Ik verwacht eerder dat de volledige versie (met FXS) voor de residentiele markt gebruikt zou worden (ivm. telefonie migratie naar full ip) en de BBOX3 access voor de professionele klanten (die gebruiken toch een aparte router, wifi,voip centrale etc.)
Vandaar dat keuze van een versie zonder FXS wel een logsiche keuze lijkt voor de mass market.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 483 keer
- Bedankt: 98 keer
- Contacteer:
Wanneer zou deze bbox dan echt worden gelanceerd, in de zin van dagen/weken/maanden?
Ik was van plan binnenkort een nieuwe router te kopen, maar deze bbox heeft eigenlijk alles wat ik moet hebben (Gigabit Ethernet, wifi N en USB HDD Sharing), dus het is waarschijnlijk slimmer gewoon even te wachten en de nieuwe bbox te kopen?
Ik was van plan binnenkort een nieuwe router te kopen, maar deze bbox heeft eigenlijk alles wat ik moet hebben (Gigabit Ethernet, wifi N en USB HDD Sharing), dus het is waarschijnlijk slimmer gewoon even te wachten en de nieuwe bbox te kopen?
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 8 keer
hm dan moet ik nog ff geduld hebben dus, als de berichten waar zijn voor me flippende modem te vervangen
Internet = EDPNet VDSL (50/10)
Telefonie = EDPNet - WeePee
TV = TVV APP - Disney+
Mobile = Orange
Netwerk = Ubiquiti
Telefonie = EDPNet - WeePee
TV = TVV APP - Disney+
Mobile = Orange
Netwerk = Ubiquiti
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 483 keer
- Bedankt: 98 keer
- Contacteer:
Kan je deze dan ook niet gewoon kopen zoals je dat met de bbox 2 nu ook kan? Zoals gewoonlijk zal het dus wachten worden .
-
- Moderator
Geduld is toch een mooie deugd
We moeten gewoon afwachten tot Belgacom de Bbox3 effectief begint uit te leveren.
Dan zullen ook wel de modaliteiten bekend gemaakt worden.
Je kan wel begrijpen, dat ze niet gelijktijdig enkele miljoenen klanten kunnen gaan omzetten naar de BBox3.
Er zal dus waarschijnlijk wel een goed doordacht plan bestaan voor de uitrol, met prioriteiten, zoals ...
We moeten gewoon afwachten tot Belgacom de Bbox3 effectief begint uit te leveren.
Dan zullen ook wel de modaliteiten bekend gemaakt worden.
Je kan wel begrijpen, dat ze niet gelijktijdig enkele miljoenen klanten kunnen gaan omzetten naar de BBox3.
Er zal dus waarschijnlijk wel een goed doordacht plan bestaan voor de uitrol, met prioriteiten, zoals ...
- - alle nieuwe klanten > BBox3
- klanten die upgraden van ADSL2+ naar vdsl2 > Bbox3
- klanten die upgraden naar HD TV, of nieuwe Belgacom TV Klanten > BBox3
- vervanging van defecte BBox2 > Bbox3
- en misschien als laatste prioriteit: klanten die op eigen verzoek een BBox3 willen ?
- hardyscript
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 299 keer
- Bedankt: 29 keer
- Contacteer:
@ philippe_d
Indien die B-Box3 gebruik maakt van Vectoring en hierdoor hogere snelheden kunnen toegepast worden zullen ze (hopelijk) ook
eerst denken aan de personen die een maxi abbo hebben en op een lagere snelheid surfen om die EERST om te ruilen.
Indien die B-Box3 gebruik maakt van Vectoring en hierdoor hogere snelheden kunnen toegepast worden zullen ze (hopelijk) ook
eerst denken aan de personen die een maxi abbo hebben en op een lagere snelheid surfen om die EERST om te ruilen.
- Splitter
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
- Bedankt: 446 keer
hardy: en wat voor zin heeft dat?
iedereen op de ROP moet een vectoring-friendly/capable modem hebben zodat ze elkaar niet storen.
stel dat er mensen zijn die een bbox2 hebben met een comfort abbo en de tr069 uitstaat.
die modems worden dus niet vectoring-friendly omdat de update niet kan worden gepusht.
zit jij daar als enige met je maxi abbo en de bbox3, storen die comfort abbo's met een bbox2 je zodat je toch geen voordeel eruit haalt
(i know, ik overdrijf, maar dat mag in de voormiddag wel, toch? )
iedereen op de ROP moet een vectoring-friendly/capable modem hebben zodat ze elkaar niet storen.
stel dat er mensen zijn die een bbox2 hebben met een comfort abbo en de tr069 uitstaat.
die modems worden dus niet vectoring-friendly omdat de update niet kan worden gepusht.
zit jij daar als enige met je maxi abbo en de bbox3, storen die comfort abbo's met een bbox2 je zodat je toch geen voordeel eruit haalt
- hardyscript
- Premium Member
- Contacteer:
dus als ik het goed begrijp moet de hele straat aangepast worden voor die vectoring ?
-
- Moderator
Alle Belagcom abbo's hebben tegenwoordig 30 mbps download. Het verschil is alleen de upload (2,5/3/4) en andere voordelen (mailboxen, internet overal, volume).hardyscript schreef:Indien die B-Box3 gebruik maakt van Vectoring en hierdoor hogere snelheden kunnen toegepast worden zullen ze (hopelijk) ook eerst denken aan de personen die een maxi abbo hebben en op een lagere snelheid surfen om die EERST om te ruilen.
Dus ik zie niet in waarom ze eerst zouden moeten denken aan de personen met een maxi abbo.
Wanneer DSM ingevoerd wordt, zullen ze dan misschien wel prioriteit geven aan klanten die op een ROP staat met vectoring.
Maar laat ons nu toch nog niet gaan speculeren over de uitrol van de BBox3. Anders zijn we weeral bezig met op voorhand kritiek te geven op iets waarvan we geen info hebben .
Ik heb er het volste vertrouwen in dat Belgacom daar zeer goed over nagedacht heeft. Zoiets is een mega project dat jaren voorbereid wordt.
Ik neem aan dat Belgacom maatregelen zal nemen, door alle niet vectoring-friendly modems in snelheid te gaan beperken (of zelfs geen sync te geven), zodat cross-talk zal vermeden worden.Splitter schreef:zit jij daar als enige met je maxi abbo en de bbox3, storen die comfort abbo's met een bbox2 je zodat je toch geen voordeel eruit haalt
Volgens mij gaat dit argument dus niet op.
De hele straat moet inderdaad tenminste vectoring-friendly modems hebben (vb BBox2 met laatste FW), anders gaat het systeem niet werken.hardyscript schreef:dus als ik het goed begrijp moet de hele straat aangepast worden voor die vectoring ?
- hardyscript
- Premium Member
- Contacteer:
@ splitter
Als mijn vriendelijke buurman/vrouw heeft zitten spelen me de B-Box waardoor Belgacom die niet kan updaten is de rest van de straat de dupe
Als mijn vriendelijke buurman/vrouw heeft zitten spelen me de B-Box waardoor Belgacom die niet kan updaten is de rest van de straat de dupe
- vuurvos
- Erelid
- Contacteer:
^ Heb je Phillipe's uitleg -zoals gewoonlijk uitstekend - dan niet gelezen ?
Het is wel geen decoder héphilippe_d schreef:Persoonlijk zou ik nu geen BBox3 willen, en liever nog een 6-tal maand wachten tot alle kinderziektes eruit zijn. En die zullen er in elk geval wel zijn met zo'n nieuwe hardware/software ....
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
- Bedankt: 277 keer
Een 6-tal maanden wachten! zou dit voldoende zijn want nu is de bbox2 zijn firmware niet volledig in orde wel kleine details maar toch !
"Ik neem aan dat Belgacom maatregelen zal nemen, door alle niet vectoring-friendly modems "
ik heb op de vraag wat indien je de firmware update niet kunt uitvoeren op mijn bbox ?
Het antwoord was dan zal je in de problemen komen maar verder uitleg konden (wilden ) ze mij niet geven dus inderdaad ze zullen wel zorgen dat je moet hun opbellen om één of andere reden zoals je zegt Philippe.
"Ik neem aan dat Belgacom maatregelen zal nemen, door alle niet vectoring-friendly modems "
ik heb op de vraag wat indien je de firmware update niet kunt uitvoeren op mijn bbox ?
Het antwoord was dan zal je in de problemen komen maar verder uitleg konden (wilden ) ze mij niet geven dus inderdaad ze zullen wel zorgen dat je moet hun opbellen om één of andere reden zoals je zegt Philippe.
- vuurvos
- Erelid
- Contacteer:
Awel, dat vind ik nu ook. Nooit problemen gehad. Ook niet als hij splinternieuw was. Waarom er dan 6 maand moet gewacht worden is me écht een raadsel. Het is juist in de testperiode dat alle bugs worden gemeld naar de vendor(s) en er zal geen grote uitrol zijn indien de grote en minder grote bugs eruit zijn. Dat er ná de uitrol nog wel updates gaan komen is uiteraard busyness as usual.gm123 schreef:De bbox2 doet toch perfect wat hij moet doen? Als je echt meer functionaliteit nodig hebt zet je er een eigen router achter en voila.