Tja, maar ze moeten er dan iets mee doen he.Kenw00t schreef:Maar anderzijds helpt Big Brother ook voor de veiligheid: steeds meer gemeentes zetten ANPR-systemen rond het op- en afrittencomplex van de autosnelweg. Ook trajectcontrole gebruikt ANPR om geseinde wagens eruit te halen, of geeft de politie een mogelijkheid om achteraf te kijken waar een vluchtauto gepasseerd is.
Enkele jaren geleden kennis gemaakt met homejacking, resultaat: 2 auto's gestolen
Mijn auto wordt enkele minuten na de inbraak geflitst op de ring in Waregem, richting Deerlijk (door rood gereden).
Denk je dat ze - tijdens het onderzoek naar deze diefstal - ooit de nummerplaten gecheckt hebben van de flitspalen?
Want dan hadden ze kunnen weten dat de gangsters richting Frankrijk gevlucht waren (in plaats van de oost-europa theorie die ze eerst verzonnen).
Nee hoor, hoewel de nummerplaat geseind was, en dus geschrapt in het DIV, kreeg ik enkele weken later netjes de boete in de bus.
En omdat ik deze boete (natuurlijk) niet had betaald, kreeg ik 6 maanden later een uitnodiging van het Parket om mij te gaan verantwoorden op de Rechtbank in Kortrijk waarom de boete niet betaald was
Ik bedoel maar: ja, de systemen zijn er, maar ze moeten er dan ook iets mee doen!