Fon HotSpot info actief @ e-services

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
jorisx
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 40 keer

maar je kan dan ondertussen wel al zelf gebruik maken van andere fon hotspots... ook al is uw BBOX2 nog niet geupdate.
gedeco
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 10 keer

Dizzy schreef: Het heeft voor mij dus nog geen zin een account aan te maken. Bij de router kan ik Fon nog niet zien en dus ook niet activeren/aanpassen.
Een account heb je wel nodig indien je een andere FON hotspot wenst te gebruiken.
Original Pentium of Borg: Division is futile - your decimals will be
approximated.
jan28
Premium Member
Premium Member
Twitter: xtrshop
Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
Bedankt: 47 keer
Contacteer:

Nog even geduld blijkbaar
Mijn Belgacom Fon

Mijn Belgacom Fon-instellingen beheren
Mijn Belgacom Fon-overzicht

Goed nieuws! Surft u af en toe op verplaatsing via uw laptop, tablet of smartphone? In samenwerking met Fon, bieden we u gratis het grootste wifi-hotspotnetwerk van het land aan.

Neem vanaf vandaag als Belgacom Internet-klant deel aan de eerste fase. Meer weten over deze gratis dienst, de veiligheid en de impact op uw verbinding.
Selecteer een internetverbinding:

Het antwoord op al uw vragen over het gebruik van Belgacom Fon vindt u op de helppagina's.

Wegens technische problemen is deze dienst momenteel niet beschikbaar. Gelieve later opnieuw te proberen. Wij verontschuldigen ons voor dit ongemak.
Afbeelding
Gray
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 339 keer
Bedankt: 145 keer

Voor bij wie het nog niet werkt kan een 'restore to factory default configuration' van de bbox helpen ;)
powaq
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 62 keer

Het werkt blijkbaar toch al hoor. Ik heb vanmiddag thuis mijn account aangemaakt en ik zit nu op een Fon ingelogd ergens in Antwerpen. En ik haal 2,84mbit down en 3,29mbit up.
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
Bedankt: 542 keer

Betekent het activeren/deactiveren van de FON-dienst ook een nieuw jaarcontract?

En, euh, feitelijk is dit toch ook een aanpassing van de Algemene Voorwaarden ... wegens het gekozen opt-out model.
De definities weerhouden in deze Belgacom Fon voorwaarden zijn dezelfde als deze in de Belgacom Internet Algemene Voorwaarden en Gebruiksvoorwaarden, waarvan de Belgacom Fon voorwaarden een complement zijn tenzij afwijkend beding in deze Belgacom Fon Optie.
Bron: Algemene voorwaarden voor het gebruik van Belgacom Fon

Edit:
3.5 De wijziging of stopzetting van de Belgacom Fon Optie is zonder gevolg voor het Belgacom Internet contract waarvan Belgacom Fon Optie slechts een voor de Klant gratise optie is.
Xplod
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer

Situatie hier en er uiteindelijk een vraagje over ....

- wireless staat uit op de Bbox2 omdat ik erna mijn eigen N-router gebruik voor mijn thuisnetwerk en eigenlijk wil ik dat dus ook zo houden. Als ik wifi dus uit laat staan op mijn Bbox2 wegens zelf niet nodig .... want met al die wifi signalen hier al in de lucht .... zal ik dan nog gebruik kunnen maken van FON buitenshuis.
- op mijn N-router filter ik op MAC adress en maak dus geen gebruik van sleutels. Voor de FON zal dit dus waarschijnlijk niks uitmaken.
- Ik heb een FON account aangemaakt op eServices maar ik kan de app op mijn iPhone nog niet installeren omdat deze nog niet beschikbaar blijkt te zijn in de app store ... beetje geduld oefenen dus.
- mijn Bbox2 lijkt nog nie ge-updated te zijn naar de nodige software, wachten of zelf forceren en zal die dan automatisch wifi terug aanzetten op mijn Bbox2 ?
- Hoe zie je dat vlan10 en vlan20 aanstaan. Onder het vlan10 box staan de knoppen "connect / disconnect", onder de vlan20 de knoppen "release / renew"

shoot :wink:
Proximus
ISP Official
ISP Official
Twitter: proximus
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 106 keer
Contacteer:

Beste,

Voor meer informatie kan u op volgende link terecht. http://www.belgacom.be/belgacom/be-nl/c ... _res.page?

Mvg,
Eva van Belgacom.
Vragen over Proximus? Bezoek ons Online helpcenter.
Meer info over de medewerkers van het Proximus forum? Bezoek de webpagina.
mistertaliban
Starter Plus
Starter Plus
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 3 keer

Desondanks ik een Philips ADSL modem heb (zo'n blauwe) heb ik me een FON account kunnen aanmaken op e-services. In de buurt is iemand met FON wiens signaal ik af en toe te pakken krijg, zal dan eens testen of ik me kan aanmelden.
jorisx
Premium Member
Premium Member

Xplod schreef: - wireless staat uit op de Bbox2 omdat ik erna mijn eigen N-router gebruik voor mijn thuisnetwerk en eigenlijk wil ik dat dus ook zo houden. Als ik wifi dus uit laat staan op mijn Bbox2 wegens zelf niet nodig .... want met al die wifi signalen hier al in de lucht .... zal ik dan nog gebruik kunnen maken van FON buitenshuis.
In de begin periode zal je nog gebruik kunne maken van FON buitenshuis. Nadien zou er normaal controle komen of je eigen FON actief staat, om je al dan niet buitenshuis toegang te geven tot FON.
Hoe lang deze periode zal duren is niet gekend...
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

Xplod schreef: - mijn Bbox2 lijkt nog nie ge-updated te zijn naar de nodige software, wachten of zelf forceren en zal die dan automatisch wifi terug aanzetten op mijn Bbox2 ?
na een factory reset komt draadloos altijd aan te staan (onbeveiligd nog wel), je kan het uiteraard via de webinterface terug afzetten. ook de Fon Hotspot (indien beschikbaar) kan je via webinterface aan en afzetten
- Hoe zie je dat vlan10 en vlan20 aanstaan. Onder het vlan10 box staan de knoppen "connect / disconnect", onder de vlan20 de knoppen "release / renew"
als er IP adres bijstaat is het actief. vlan 10 is voor internet. vlan 20 voor italk en binnenhalen software updates, vlan 30 voor tv (enkel zichtbaar in fully routed mode)
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Xplod
Premium Member
Premium Member

Komt FON, na een geforceerde firmware update, automatisch actief bij iedereen met een een Bbox2 .... of moet de persoon in kwestie dus zelf manueel de zaak activeren ... ?
Of komt die firmware update helemaal niet geforceerd en moet je sowieso alles zelf activeren ?
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 23 keer

firmware updaten
default settings activeren
je "private wifi" weer beveiligen
en je zou dan die fon_belgacom moeten zien

btw maps.fon.com is geupdate
ze hebben alle "oude" niet werkende fonspots terug verwijderd ... dus de kaarten zijn weer 'deftig'
heb hooguit 1 nieuwe spot gezien die ik nog niet kende... eens uitvissen of dat een fon_belgacom is
er is geen specifiek belgacom logo'tje voorzien precies
Chris_147
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 2 keer

jorisx schreef:Wat gebeurt er wanneer je uw BBox enkel laat opstaan 's avonds en in het weekend?
  • krijg je dan onbeperkt toegang tot de fon-hotspots
  • krijg je geen toegang tot de fon-hotspots
  • krijg je enkel toegang tot de fon-hotspots indien je eigen BBox aanstaat
  • of krijg je soms wel en soms geen toegang tot de fon-hotspots, kan me wel inbeelden dat er niet continu gepolled wordt of je BBox al dan niet aanstaat
Dit is ook wel een belangrijke vraag voor mij.
Zelf zet ik 's nachts meestal de BBox af (is toch weer 12W uitgespaard), werk ik overdag niet thuis, dan gaat hij dus pas 's avonds weer aan.
Vertrek ik op vakantie, dan zet ik het zeker af. En vooral op vakantie lijkt die FON me wel handig, dus ga ik dat dan kunnen gebruiken?
krisken
Moderator
Moderator
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Dat zal niet gaan...

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster

normaliter neemt fon manueel op arbitraire wijze een "steekproef"...Welke heartbeats enkele uren niet meer gezien zijn in hun database...
en schakelen ze accounts aan/uit...
omgekeerd ook...stel je 'roaming rights' zijn weg... en je zet het impulsief aan kan het 1-2 dagen duren

Dus mensen die thuis hun adsl modem uitzetten...en op vakantie vertrekken...kwamen vaak na enkele dagen tot de constatatie dat hun access geweigerd werd... de tip die we dan meestal geven is om een mechanische klok te plaatsen zodat je fonera/bbox2 elke dag herstart zodat ie zeker niet kan "vastlopen" ofzo waardoor hij geen heartbeat geeft... het gebeurd niet vaak maar meestal wel als je 1000km van je fonera/bbox bent verwijderd :-)

langs de andere kant stel dat ik tijdens de dag wifi nodig heb en ik passeer langs jouw huis... dan ga ik er toch vanuit dat die 24/24h draait ... en niet wanneer jij thuis bent... er is al een technische limiet van amper 20 meter bereik ofzo laten we hopen dat de meerderheid achter de garagepoort zit :-)
tenzij jij het leuk vindt dt je op vakantie bent en dezelfde ervaring gaat hebben...alle locaties die je op voorhand in kaart brengt zijn ook alleen maar actief als JIJ net niet in de buurt bent (maar de eigenaar wel net thuis)...

kortom is het je die 0,12 euro/jaar waar aan electriciteitsbesparing?
krisken
Moderator
Moderator
Contacteer:

k Moet zeggen...was gisteren even op verplaatsing bij een vriendin en toen viel t mij plots binnen dat ik voor Userbase een MSN-meeting had...snel laptop bovengehaald, en dan begon het...wat was haar verdomde paswoord weer van haar wifi. Gelukkig heb ik wel een UTP kabel bij mijn laptop steken dus was het een eitje om die eruit te vissen...en 5 minuten later in te loggen.

Fon had dit allemaal perfect kunnen voorkomen...

Telefonie = EDPnet + OVH
Chris_147
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 2 keer

Tja, dat is ook waar en had ik ook al wel bedacht.
Voornaamste reden dat ik hem 's nachts afzet is omwille van de WiFi straling.
Ja, is niet bewezen dat het slecht is, zelf vind ik het eigenlijk ook maar dom om daar bang voor te zijn.
Maar aan de andere kant mag het in de meeste scholen niet meer en zo, en die BBox staat wel net onder mijn dochter haar bed.
Beter voorkomen dan genezen denk ik maar (Asbest iemand?) en dus iedere avond die BBox uit (kost me toch geen moeite)
Echt voordeel: minder stroomverbruik, mogelijk voordeel: minder straling, nadeel: geen.

Wil jij dan 's avonds mijn FON gebruiken? Pech denk ik dan. Woon op de buiten, dus 's nachts een auto voor mijn deur staat me ook niet aan...
Als ik nu nog in Antwerpen woonde, dan zou ik het waarschijnlijk wel aan laten.

Wil ik op vakantie FON gebruiken, dan laat ik dus mijn BBox aanstaan.
Kitt
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: kitt1977
Uitgedeelde bedankjes: 129 keer
Bedankt: 45 keer
Contacteer:

Blijkbaar is die heartbox op de BBOX2 nog altijd niet ok ..

Hotspot info

Hotspot: Enabled

Service status: hotspot is down : heartbeat triggered offline

Als ik de hotspot disable en weer enable werkt het voor 10 min .. en dan weer triggered offline ..
krisken
Moderator
Moderator
Contacteer:

Chris : gewoon bbox verplaatsen? :p En in welke scholen is wifi verboden? Dat zou pas volledig stupide zijn, zowat de helft van de scholen is bezaaid met GSM masten op t dak! En allemaal hebben ze daar een GSM in de broekzak die max 2 Watt geeft...en das ngo altijd meer dan WiFi...

Telefonie = EDPnet + OVH
xenne
Elite Poster
Elite Poster

waar kan je die status pagina zien Kitt? is dat ergens op de website van Fon?
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster

in Frankrijk is wifi verboden op scholen...kwestie van de leerlingen niet nodeloos van straling te voorzien
overijverige oudercomitées...

de statuspagina staat op je bbox 192.168.1.1 onder "hotspot"
krisken
Moderator
Moderator
Contacteer:

skynetbbs : bedankt voor je toelichting.
Maar één woord voor : belachelijk!

Telefonie = EDPnet + OVH
BasicQ
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 7 keer
Contacteer:

skynetbbs schreef:
ze hebben alle "oude" niet werkende fonspots terug verwijderd ... dus de kaarten zijn weer 'deftig'
heb hooguit 1 nieuwe spot gezien die ik nog niet kende... eens uitvissen of dat een fon_belgacom is
Zou die kaart er hier binnenkort ook zo oranje uitzien als in de UK? :)
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster

Kitt schreef:Blijkbaar is die heartbox op de BBOX2 nog altijd niet ok ..

[snip]

Als ik de hotspot disable en weer enable werkt het voor 10 min .. en dan weer triggered offline ..
Idem hier,
Mijn bbox2 hotspot zijn hartslag valt ook weg.
Cardiac arrest ... :lol:
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster

BasicQ schreef:
skynetbbs schreef:
Zou die kaart er hier binnenkort ook zo oranje uitzien als in de UK? :)
ja net zoals in Portugal & Brazilie & Japan .... daar waar het FON systeem door "ISP's" wordt gepushed op hun internet modems gaat het over een miljoen installaties per land...

in Frankrijk was het een opt-in en dat was een "fail"... amper 100.000 Fransen hebben zich ingeschreven...waardoor je meer kans hebt op wifi in de McDonalds dan bij iemand die opt-in heeft gedaan... hopelijk zal dat ooit nog in een opt-out veranderen

aangezien de "kwaliteit" van de huis-installaties maar zus en zo is (jij gaat je internet modem niet zo potitioneren dat iemand van buitenaf er optimaal aan kan... er zitten zelfs geen externe antennes op) moeten we gaan voor kwantiteit
xenne
Elite Poster
Elite Poster

skynetbbs schreef:de statuspagina staat op je bbox 192.168.1.1 onder "hotspot"
oké... deze heb ik nog niet.... ook niet gekregen na een factory reset van de modem
krisken
Moderator
Moderator
Contacteer:

Voor de mensen die problemen hebben met de heartbeat : op http://www.cardioservice.be/nl/ kan u producten kopen om deze werkende te krijgen. Mocht u hierin falen, dan kan u steeds Belgacom melden dat uw modem officieel dood is en krijgt u een nieuwe...

//sorry, kon t niet laten ;)

Telefonie = EDPnet + OVH
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Xplod schreef:Komt FON, na een geforceerde firmware update, automatisch actief bij iedereen met een een Bbox2 .... of moet de persoon in kwestie dus zelf manueel de zaak activeren ... ?
Of komt die firmware update helemaal niet geforceerd en moet je sowieso alles zelf activeren ?
Alle antwoorden op deze vragen staan al in deze topic. Gelieve enkele bladzijden terug te keren en eens alles rustig door te lezen.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Petervanakelyen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 98 keer
Bedankt: 169 keer

xenne schreef:oké... deze heb ik nog niet.... ook niet gekregen na een factory reset van de modem
Even manueel updaten naar de 60A05G firmware, restoren naar factory defaults, wachten tot ZTC compleet is het zou er bij moeten staan. :)
Ik wacht hier ook geduldig af tot de heartbeat actief wordt, op dit moment zijn de meeste links in het portal ook dood.
philippe_d
Moderator
Moderator

Gezien er - voorlopig - nog geen controle gebeurt of op jouw BBox2 daadwerkelijk de FON aanstaat, kan je bijgevolg nu al een Fonspot gebruiken met je Belgacom Fon logon.

Ik zou dus rustig afwachten tot je modem automatisch geupdated wordt, in plaats van te proberen om uw bbox2 manueel te gaan updaten (tenzij je zelf je eigen Fonspot dringend nodig hebt).
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
krisken
Moderator
Moderator
Contacteer:

Ook manueel doen als je vlan 20 uitgeschakeld hebt (voip enzo)

Telefonie = EDPnet + OVH
Xplod
Premium Member
Premium Member

skynetbbs schreef:firmware updaten
default settings activeren
je "private wifi" weer beveiligen
en je zou dan die fon_belgacom moeten zien
Maar ik gebruik mijn "private wifi" niet op mijn Bbox2 .... en 2 wifi netwerken in huis ... voor wat is dat nu goed ... zeker als diegene die ik constant gebruik "N" is en die van de bbox2 "G"
philippe_d
Moderator
Moderator

Niemand is verplicht he.
Is toch vrij simpel: als jij beslist om je BBox2 wireless niet te gebruiken, dan beslis je ook om van andere Fonspots geen gebruik te maken ...
Kitt
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: kitt1977
Uitgedeelde bedankjes: 129 keer
Bedankt: 45 keer
Contacteer:

Heeft er niemand dat probleem met "HeartBeat" ?

Mijn FON_BELGACOM ssid blijft zichtbaar , maar als de heartbeat weg is kan je er niks mee doen ... ( meestal na 10 min gaat die offline )
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster

Jawel, nog steeds. Na ongeveer 10 minuten down.
FON_BELGACOM is dan niet zichtbaar met inSSIDer en konsoorten...

Afbeelding

Wat wel héél bijzonder is: indien ik de hotspot disable dan blijft mijn Bbox2 wel zijn FON_BELGACOM SSID uitzenden, zonder down te gaan. :roll:
Verbinding maken met het FON_BELGACOM netwerk is dan wel niet mogelijk.

Echt vertrouwenwekkend komt zulks toch niet over voor een security device.

Afbeelding
testertje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 68 keer

Gisteren is mijn bbox2 automatisch geüpdatet naar A05G.
In de e-services is FON geactiveerd en staat in groen.
In m'n bbox staat er geen enkele FON optie. Ik heb de bbox al eens naar fabrieksinstellingen gezet, maar nog steeds geen FON optie.
Moet BGC nog iets anders activeren?
Victory Not Vengeance
xenne
Elite Poster
Elite Poster

hier hetzelfde testertje
jorisx
Premium Member
Premium Member

testertje schreef:In m'n bbox staat er geen enkele FON optie
Optie staat in de linkerkolom, bij de "advanced settings" en noemt "hotspot".
powaq
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 62 keer

Hier niet hoor. Ook met die 60A05G firmware. Fon werkt trouwens wel als ik ergens anders op een Fon probeer in te loggen, zoals ik had gemeld in een eerder bericht.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”