Pagina 5 van 27

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 19 jan 2012, 19:49
door cb-dude
Zonet alle gegevens ontvangen.

Eergisteren geregistreerd, vandaag de vraag gehad voor bewijs van identiteit + akte van de onderneming. Dit deze namiddag doorgestuurd en nummer is per direct geactiveerd.

zonet in X-lite getest en werkt perfect.

de nummer reeks voor de 056 zone is 056 94 1X XX

nu nog activeren in asterisk en we zijn weg :)

VoIP nummer OVH

Geplaatst: 19 jan 2012, 22:04
door krisken
Er zullen hier wel mensen zitten die inmiddels bij OVH VoIP telefonie hebben afgenomen en die geen nummerportering hebben aangevraagd maar een volledig nieuw nummer hebben genomen.

Kan iemand mij eens de eerste 5 cijfers van zijn telefoonnummer laten weten? Dus zonenummer en het eerstvolgende "blok" (laatste 4 cijfers heb ik niet nodig)? Gewoon om bij BIPT op te zoeken onder welke naam ze registreren of gebruik maken van een derde partij.

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 19 jan 2012, 22:13
door Tomsworld
@krisken nummerportering is nog geen eta voor, ze schieten maar heel moeizaam op met de validatie van de procedures.

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 19 jan 2012, 22:14
door krisken
011 en 056 zone heb ik inmiddels reeds...maar benieuwd ivm 09 zone ;-)


//edit : gevonden : http://www.bipt.be/nl/161/ShowDoc/504/D ... _-_Nl.aspx helaas staat OVH er nergens goed op.

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 19 jan 2012, 22:59
door pussyfooter
@Krisken:

03 386

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 20 jan 2012, 00:03
door ubremoved_15739
eternum schreef:De mogelijkheid om Belgische telefoonnummers te porteren naar OVH zal allicht tussen 6 en 20 januari 2012 in werking te treden.
[snip]
Een planning op zijn Frans... 8)

Afbeelding

Bron: Roadmap van OVH, versie 11/01/2012

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 20 jan 2012, 02:18
door Ken
eternum schreef:Een planning op zijn Frans... 8)
Eerder dankzij een log en oud Belgisch systeem :p

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 21 jan 2012, 19:53
door proz
* : Vers 99 numéros différents maximum par mois. Dans la limite de 60 minutes de communication par appel, au-delà facturation à la seconde (voir les tarifs). Gesprekken worden inderdaad aangerekend na 60min.
2Flip & phillippe_d, jullie hebben gelijk.
Wat zou de achterliggende reden voor die 60 minutenregel?

Er zullen hier wel mensen zitten die inmiddels bij OVH VoIP telefonie hebben afgenomen en die geen nummerportering hebben aangevraagd maar een volledig nieuw nummer hebben genomen.
Nieuw nummer zit sowieso in abo. De mensen met nummerportering gebruiken het nieuwe nummer gewoonweg niet.

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 21 jan 2012, 20:33
door Goztow
60 minutenregel is om te vermijden dat je hem als babyfoon gaat gebruiken (no kidding).

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 21 jan 2012, 20:45
door VOiD
:worship: :smash2:

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 22 jan 2012, 20:35
door silencer
eternum schreef:Jep, die zijn precies goed bezig.
Ook noodnummers kan je bellen (in tegenstelling tot vb WeePee).
En nog 21 diensten die ik niet allemaal gelezen heb (fax, antwoordapparaat, blokkeren anonieme oproepen, doorschakelen, ...)
Werkt dit goed ?
Zou een nr overdracht overwegen.

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 22 jan 2012, 22:05
door raf1
Ik gebruik OVH-telefonie nu sinds november en ik ben over het algemeen zeer tevreden. Gesprekken verlopen probleemloos en geluidskwaliteit is zeer goed. Vooral het webbased administratiepaneel is echt een enorm voordeel ten opzichte van klassieke telefonie. Alle beschikbare opties zijn realtime configureerbaar en je telefoonlijn en belforfaits zijn gemakkelijk aan te passen of op te zeggen.

Een aantal zaken zijn echter nog niet in orde:
- Belgische verkorte nummers, bijvoorbeeld 1207 of 1700 zijn dus niet bereikbaar
- Belgische nummeroverdracht, reeds drie maanden uitgesteld en nog steeds niet zeker dat lanceerdatum 3 februari wordt gehaald
- Belgisch dialplan niet geïmplementeerd op serverniveau, dus mogelijks een trage call setup als je ATA geen dialplan ondersteunt.

Het blijkt dus duidelijk dat dit een Franse operator is die z'n eerste stapjes op de Belgische markt zet. De support verloopt bij voorkeur in het Frans, ideaal dus om je Frans nog eens herop te frissen. Ik heb bovenstaande problemen reeds gemeld en kreeg altijd vlot antwoord. Maar de oplossing van deze tekortkomingen is blijkbaar een ander paar mouwen aangezien OVH vaak afhankelijk is van de snelheid waarmee Belgacom en andere operatoren deze zaken opvolgen...

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 23 jan 2012, 01:45
door krisken
Tip als je belt met een ATA : # achter nummer zetten

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 23 jan 2012, 17:47
door ubremoved_15739
silencer schreef:
eternum schreef:Jep, die zijn precies goed bezig.
Ook noodnummers kan je bellen (in tegenstelling tot vb WeePee).
En nog 21 diensten die ik niet allemaal gelezen heb (fax, antwoordapparaat, blokkeren anonieme oproepen, doorschakelen, ...)
Werkt dit goed ?
Zou een nr overdracht overwegen.
Van wat ik tot op heden getest heb, werkt dit inderdaad goed. Telefoon, fax, antwoordapparaat, blokkeren anonieme oproepen, doorschakelen, ... (Zie tevens opmerkingen van raf1)
Facturatie is tevens heel netjes (bij mij verloopt dit via credit kaart). Met uiteraard alle gespreksdetails zodat je alles perfect kan volgen.
Zelfs indien je VoIP telefoontoestel niet bereikbaar is krijg je een e-mail. (Mijn power adapter op het basisstation had blijkbaar de geest geven ...)

Van zodra de nummeroverdraagbaarheid beschikbaar is, willen kennissen ASAP hun Telenet nummer naar OVH gaan overdragen.
In totaal (telefonie en internet ) zouden ze dan gemakkelijk een 500 a 600 euro per jaar besparen ...
Ik ben benieuwd of er iemand bij het porteren van het nummer stokken in de wielen gaat steken. :wink:

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 23 jan 2012, 20:41
door VOiD
Hier ook wel best tevreden.

Minpunten die ik zie:
- Je kan niet je eigen CLIP meesturen (zoals Betamax clonen)
- Ze durven nogal wel eens interventies doen waardoor je 's morgens eens een reset moet uitvoeren
- Hun roadmap heeft veel weg van een Belgische regeringsvorming :lol:
- Trunking aanbod niet bruikbaar in Belgie

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 23 jan 2012, 21:03
door satsurfer
eternum schreef:Van zodra de nummeroverdraagbaarheid beschikbaar is, willen kennissen ASAP hun Telenet nummer naar OVH gaan overdragen.
In totaal (telefonie en internet ) zouden ze dan gemakkelijk een 500 a 600 euro per jaar besparen ...
is dat niet wat overdreven? :?

Je betaalt 5 €/maand extra bij Telenet voor gratis naar ALLE vaste nr's te bellen na 16 u. + 1000 belminuten naar gsm. na 16 u.
Bij mijn weten is er nog geen 1 voip operator die dit kan evenaren, misschien in de nabije toekomst wel, maar ik betwijfel.

OVH: 1,2 €/maand, daar zijn je gesprekken naar mobiele nr.'s nog niet bijgeteld...

enige grote voordeel met DID nr. is CLIP/CNIP gratis + nomadisch gebruik,....misschien zie ik andere voordelen over het hoofd...

http://telenet.be/1115/nl/thuis/shakes/ ... igitale-tv
fibernet shake: 50 €/maand (internet + televisie)
http://telenet.be/1113/nl/thuis/shakes/ ... -telefonie
fibernet shake: 55 €/maand (internet + televisie + telefonie)

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 23 jan 2012, 21:22
door VOiD
@eternum

Ik ben ook wel geinteresseerd in het belgedrag van je kenissen. Hoeveel bellen die dan wel niet om zo'n besparing te realiseren ?

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 23 jan 2012, 23:40
door ubremoved_15739
satsurfer schreef:
eternum schreef:Van zodra de nummeroverdraagbaarheid beschikbaar is, willen kennissen ASAP hun Telenet nummer naar OVH gaan overdragen.
In totaal (telefonie en internet ) zouden ze dan gemakkelijk een 500 a 600 euro per jaar besparen ...
is dat niet wat overdreven? :?
Neen.

Op dit ogenblik betalen ze bij Telenet gemiddeld iets rond de 90 euro per maand voor telefonie en internet (7 à 9 GB per maand verbruik).
De genomen opties en gesprekken (ook in de piekuren) inclusief.
Onder aan de streep dus.

Wat is voldoende voor hen:
  • Telenet Basic internet (24.95 euro) of Belgacom Internet Start (24.95 euro), bij deze laatste wel de VDSL2 variant liefst (mocht het nodig zijn);
  • Voor gesprekken naar de vaste lijn en de nooddiensten: bij OVH 1.18 euro /maand (Ligne SIP Individuelle);
  • Voor mobiele gesprekken: Megavoip of Jumblo (of konsoorten) met een geschat verbruik van max 3 à 5 euro per maand afgaand op hun verbruik bij Telenet;
  • Samen ongeveer dus iets rond de 30 euro per maand.
Het verschil is dan iets in de buurt van een 60 euro per maand. Eén derde dus ongeveer ...
Take or give a few.

Voorlopig zal het internet van Telenet blijven. Doch dit zou nog kunnen veranderen. En dit net omwille van het nieuwe VoIP gebruik.
Met Wireshark, heb ik reeds aanmerkelijke kwalitatieve verschillen vastgesteld tussen VoIP gesprekken op een Telenet lijn en een VDSL2 lijn. Gelet op de door Telenet gehanteerde overboekingsfactor en traffic shapping hoeft dit niet te verbazen natuurlijk. Daar ter plaatse heb ik zulke metingen nog niet gedaan. Doch mocht het zijn dat de VoIP gesprekskwaliteit op de Telenet lijn niet voldoet dan zal deze Telenet lijn vervangen worden door een Belgacom VDSL2 lijn.

In feite was het een vrij geanimeerd gesprek tussen een pro-Telenet klant (het snelste, maar een beetje meer hier en een beetje meer daar, met nog enkele kleine beperkingen, etc.) en een iets meer exotische telecom gebruiker 8) .
Totdat we ons daadwerkelijke gebruik en bijhorende rekeningen open en bloot naast elkaar hebben gelegd... :angel:

Uiteindelijk zal het voor hen neerkomen op een verlaging van de internet formule en overstappen op VoIP. (Telenet heeft bovendien geen shake meer voor enkel internet en telefonie. Ze betalen nu zelfs voor een TV, internet, telefonie shake. Alhoewel ze geen TV hebben.)
Hierbij dient toch ook nog te worden opgemerkt dat de functionaliteiten die OVH met hun VoIP product voor de consumenten markt aanbiedt toch ook nog enkele extra, daadwerkelijk nuttige, items bevat. En dit inbegrepen in het maandelijks bedrag van 1.18 euro: een fax, blokkeren anonieme oproepen, volledige historiek belgedrag, ken al je bellers, ...
Afin, men kan ze hier allemaal nalezen. In 't frans. Évidemment... :wink:

Nu ben ik nog wel iets vergeten: een VoIP telefoon. :think:
Doch 75 euro plus transport zal er wel af kunnen zeker? :wink:

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 23 jan 2012, 23:43
door proz
+ geen jaarlijkse kabelkosten meer

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 23 jan 2012, 23:47
door ubremoved_15739
Ik dacht niet dat ze deze kabelkost moeten betalen omdat ze geen TV hebben.
Maar ze betalen wel voor de triple shake (wegens geen "internet + telefonie only" shake).

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 24 jan 2012, 13:52
door philippe_d
Dat kan volgens mij niet. Je kan geen triple shake hebben (= incl huur digicoder) zonder kabel abbo.

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 24 jan 2012, 14:19
door ubremoved_15739
Ze hebben uiteraard ook geen decoder.

De triple shake (zonder opties) was voordeliger dan de losse producten (zonder opties): telefonie (nu Freephone Europe) en internet (nu Fibernet). Daarbovenop betaalt men nu nog wat extra opties en gesprekken. De kennissen waren van mening dat ze écht een voordelig tarief hadden...

Indien beide partijen (Telenet en de klant) dit samen overeenkomen, lijkt er mij niets onmogelijks hieraan.
Het kan dus wel. Je hoeft geen decoder te installeren. Toch?

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 24 jan 2012, 19:12
door silencer
eternum schreef:
silencer schreef:
eternum schreef:Jep, die zijn precies goed bezig.
Ook noodnummers kan je bellen (in tegenstelling tot vb WeePee).
En nog 21 diensten die ik niet allemaal gelezen heb (fax, antwoordapparaat, blokkeren anonieme oproepen, doorschakelen, ...)
Werkt dit goed ?
Zou een nr overdracht overwegen.
Van wat ik tot op heden getest heb, werkt dit inderdaad goed. Telefoon, fax, antwoordapparaat, blokkeren anonieme oproepen, doorschakelen, ... (Zie tevens opmerkingen van raf1)
Facturatie is tevens heel netjes (bij mij verloopt dit via credit kaart). Met uiteraard alle gespreksdetails zodat je alles perfect kan volgen.
Zelfs indien je VoIP telefoontoestel niet bereikbaar is krijg je een e-mail. (Mijn power adapter op het basisstation had blijkbaar de geest geven ...)

Van zodra de nummeroverdraagbaarheid beschikbaar is, willen kennissen ASAP hun Telenet nummer naar OVH gaan overdragen.
In totaal (telefonie en internet ) zouden ze dan gemakkelijk een 500 a 600 euro per jaar besparen ...
Ik ben benieuwd of er iemand bij het porteren van het nummer stokken in de wielen gaat steken. :wink:
Werken de noodnummers? Is dé reden waarom ik dit overweeg ipv WeePee.

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 24 jan 2012, 19:25
door philippe_d
eternum schreef:Indien beide partijen (Telenet en de klant) dit samen overeenkomen, lijkt er mij niets onmogelijks hieraan.
Het kan dus wel. Je hoeft geen decoder te installeren. Toch?
Natuurlijk hoef je die niet te installeren. Maar je betaalt er wel voor in een triple shake, het zou me dus ten zeerste verwonderen dat ze geen kabelkosten betalen ...

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 24 jan 2012, 19:29
door VOiD
Factuur eens grondig bekijken zou ik zeggen...

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 25 jan 2012, 00:15
door silencer
Werken de noodnummers (staat in dit topic ergens vermeld) ?
Heeft iemand dit al effectief getest ?

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 25 jan 2012, 00:29
door ubremoved_15739
Jawel, die werken en dat werd effectief getest. Zie berichten in dit topic rond 12-14 oktober.

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 27 jan 2012, 09:24
door raf1
Belgische nummeroverdracht opnieuw twee weken uitgesteld naar 17 februari. http://www.ovh.com/fr/roadmap.pdf
Als dit nog lang gaat duren, zou ik m'n nummer beter naar een andere VoIP-aanbieder overdragen. Iemand tips? Liefst zonder jaarcontract of hoge opzegvergoeding.

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 27 jan 2012, 09:34
door 2Flip
Weepee lijkt me de goedkoopste dan (éénmalig 18euro).

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 27 jan 2012, 09:43
door VOiD
Maar dan zit je wel met een hoge opzeggingsvergoeding het eerste jaar. Nuja, ik zie ook niet in waarom je dat zou doen vermits het toch een éénmalige kost is.

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 27 jan 2012, 10:26
door raf1
Heb Weepee al eens grondig bekeken, geen optie wegens opzegvergoeding van 350 euro. Ik leg mijn nummer geen jaar vast bij een VoIP-provider want ik beschouw dit nog altijd als een "best effort"-technologie die geen enkele garantie biedt. Hoe betaal ik trouwens 18 euro aan Weepee als je blijkbaar vouchers via één of ander webshopgedoe moet kopen aan 10 euro per stuk. Op hun website vind ik ook geen duidelijke productomschrijving en prijsaanduiding. Dat schept alvast geen vertrouwen en ook mede daardoor wil ik geen Weepee. Achter de schermen hebben ze misschien een ijzersterke infrastructuur, als de frontend om de productportfolio te raadplegen en te beheren op niets trekt dan stopt het voor mij.

En nu terug on topic. Zal nog eens contact opnemen met OVH en daarna desnoods eens met het BIPT om te horen welke Belgische snoodaards niet willen meewerken aan het nummeroverdrachtproject van OVH. Belgacom organiseert die nummeroverdracht-testprocedures nog steeds zeker?

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 27 jan 2012, 10:43
door krisken
Bij inschrijving bij weepee krijg je 2 euro belwaarde. Je moet voor 20 euro bijladen. Totaal tegoed is dus 22 euro. Kostprijs van een DID bij Weepee is 18 euro. Dus heb je 4 euro belwaarde over.

VoIP een best effort noemen vind ik serieus overdreven. Ooit bij stilgestaan dat als je jouw bewering volgt Belgacom de enige speler is op de Belgische markt die geen best-effort telefonie verkoopt? Ook telenet werkt via VoIP hoor, al van in het begin!

En de problemen met OVH daar heeft Belgacom niks mee te maken. Zij moeten continue nummers op hun systeem overnemen, maar er ook continue afstaan naar grotere spelers (Colt, BT, Telenet, ...) als naar kleinere spelers (3stars, weepee, mobistar, base, ...) op de vaste telefoniemarkt. Dat ze dan juist nummeroverdrachten naar OVH gaan tegenwerken is dus iets dat mij onmogelijk lijkt.

Het KAN - nogmaals : KAN - zijn dat OVH bvb nog niet de overeenkomsten heeft met alle andere providers mbt telefonie...

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 27 jan 2012, 11:03
door VOiD
Raf1, ik volg je niet hoor:

- Waarom wil je op voip overstappen als dit volgens jou toch 'best-effort' technologie is ? Neem een goeie oude koperen lijn.
- Je wil exact 18€ betalen ? Die 2€ is jou teveel ??
- Wat is er niet duidelijk aan de prijzen bij Weepee ? Dat schept geen vertrouwen ? Maar OVH die keer op keer hun planning aanpassen da's dan wel ok ?

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 27 jan 2012, 11:09
door skynetbbs
Bij Alditalk moet je toch ook "herlaad" kaarten betalen?
imho koopt deze persoon niet graag via internet.

Als je er niet in geloofd misschien je nummer niet porteren maar een nieuw nummer aanvragen bij Weepee?
20 euro "investering" om iets te testen vind ik nog redelijk schappellijk :-)

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 27 jan 2012, 11:11
door Goztow
Vroeger was er de tussenoplossing met de discovery lijn, maar ja... daar heeft BGC uiteindelijk genoeg van gekregen :P.

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 27 jan 2012, 11:20
door krisken
raf1 schreef:Op hun website vind ik ook geen duidelijke productomschrijving en prijsaanduiding.
Welke producten vind je dan niet terug op hun website, en welke prijzen?

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 27 jan 2012, 11:34
door raf1
krisken schreef:Welke producten vind je dan niet terug op hun website, en welke prijzen?
Hoe betaal ik exact 18 euro aan Weepee voor alleen een nummeroverdracht?
Wat zijn de exacte kenmerken van een FWD-account?
Wat is de tarifering voor doorgeschakelde gesprekken?
Waarom lees ik pas na een loginprocedure met telefonische bevestiging dat hun VoIP-dienst een jaarcontract betreft en de opzegvergoeding voor een geografisch nummer het eerste jaar 350 euro bedraagt?

Zulke informatie moet toch wel op een vrij toegankelijke website staan!

Ik koop trouwens heel wat via internet, uitsluitend via degelijke webshops maar als de prijsaanduiding en productinformatie niet correct is, zal je als webshop aan mij niets verkopen.

En over best effort: IP zonder QOS is best effort. En als nieuwe klant zonder ervaring met VoIP-telefonie wil ik eerst zelf een aantal maanden het product uittesten zonder jaarcontract met hoge opzegvergoeding.

Buitenlandse webbedrijven hebben het allemaal veel beter begrepen hoor. Heel vaak krijg je een maand "free trial" ofwel een maandelijks opzegbaar product.
krisken schreef:En de problemen met OVH daar heeft Belgacom niks mee te maken.
Wie organiseert de technische testprocedures voor nummeroverdracht voor nieuwe operatoren die op de Belgische markt actief worden?
Ik heb begrepen dat niet alles door het 'onafhankelijke' NPA (Number Portability Association) gebeurt maar dat er noodzakelijkerwijs nog heel wat zaken door de voormalige monopolist moeten geregeld worden.

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 27 jan 2012, 11:56
door bobsys1
raf1 schreef:En als nieuwe klant zonder ervaring met VoIP-telefonie wil ik eerst zelf een aantal maanden het product uittesten zonder jaarcontract met hoge opzegvergoeding.
@raf

Kun je bij Weepee niet een nieuw account openen (zonder nummeroverdracht) en gratis uitproberen ten belope van 2 euro outgoing calls ?
Dan kun je toch helemaal gratis inkomende gesprekken testen en voor 2 euro uitgaande gesprekken testen. Wil je meer uitgaande gesprekken testen dan koop je toch eenmalig bij bvb VOIPSTUNT bvb 10 euro belkrediet kopen ??? Misschien is dat alleen voor een T38 lijn waarvoor geen nummer nodig is??? Want dat heb ik namelijk eens getest.

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 27 jan 2012, 12:02
door philippe_d
Kunnen we wat on-topic blijven ?
Dit is een OVH topic, geen WeePee topic.

OVH vergelijken met andere VoIP providers is nog wel on-topic, maar een uitgebreide discussie over WeePee hoort hier niet thuis.

Re: OVH: DID in België

Geplaatst: 27 jan 2012, 14:42
door Tomsworld
raf1 schreef: Wie organiseert de technische testprocedures voor nummeroverdracht voor nieuwe operatoren die op de Belgische markt actief worden?
Ik heb begrepen dat niet alles door het 'onafhankelijke' NPA (Number Portability Association) gebeurt maar dat er noodzakelijkerwijs nog heel wat zaken door de voormalige monopolist moeten geregeld worden.
Dat is de verantwoordelijkheid van het bipt die dat laat uitvoeren door crdc vzw.