Pagina 5 van 5
Re: Uitgaande VoIP providers
Geplaatst: 12 nov 2011, 10:51
door VOiD
Nee, je kan betamax perfect op verschillende locaties aanmelden, geen enkel probleem (denk dat ik zelfs een account heb die permanent op 3 locaties is aangemeld).
Re: Uitgaande VoIP providers
Geplaatst: 12 nov 2011, 11:03
door Goztow
En zo dus je freedays delen (behalve voor gelijktijdige gesprekken)...
Re: Uitgaande VoIP providers
Geplaatst: 12 nov 2011, 11:07
door satsurfer
jumblo staat altijd ingelogd op mijn fritzbox. Als ik dan via Csipsimple wil bellen op mijn smartphone met jumblo, geeft hij melding: onvoldoende krediet (terwijl er wel genoeg krediet op staat).
met voipbuster kan ik wel op 2 locaties ingelogd zijn....en gebruik maken van freedays.
Re: Uitgaande VoIP providers
Geplaatst: 12 nov 2011, 11:38
door philippe_d
Goztow schreef:Philippe, ik dacht dat je bij een betamax provider nooit op twee plaatsen tegelijk kan aangemeld zijn? Als ik bijvoorbeeld op mijn software van jumblo aanmeld, dan wordt mijn Siemens sip automatisch afgemeld. Althans, dat dacht ik? Is dit niet zo?
Ik denk eerder omgekeerd: Als je op je Siemens sip aanmeldt, word je op de software van jumblo afgemeld.
Maar we spraken hier over registraties met verschillende SIP devices (niet SIP + soft client).
Op zich is dat ook niet dramatisch dat je afgemeld wordt: van zodra je een uitgaande call doet wordt je logon terug meegestuurd. Het aangemeld blijven is alleen nodig voor binnenkomende gesprekken (wat je in principe niet hebt met Betamax, tenzij je binnenkomende gesprekken verwacht op je Betamax sip-uri.
Re: Uitgaande VoIP providers
Geplaatst: 12 nov 2011, 13:56
door ubremoved_15739
VOiD schreef:Belt er hier iemand internationaal met Betamax ? De laatste dagen is het weer huilen met de pet op, geen spraak, gehakkel etc. Kwaliteitsverschil met andere aanbieders is dag en nacht (Weepee, 3stars).
Net zoals Philippe heb ook ik geen enkel probleem ondervonden met internationale gesprekken (continentaal en intercontinentaal).
Re: Uitgaande VoIP providers
Geplaatst: 12 nov 2011, 15:07
door ubremoved_15739
philippe_d schreef:We hebben het hier op het Forum al over gehad hoe het zit als je op meerdere plaatsen gelijktijdig geregistreerd bent. Er werd toen beweerd dat er maar één van beide locaties gebruik zou kunnen maken van de Freedays. De tweede locatie zou dan buiten de FUP vallen.
Ik heb enkele maanden terug eens geprobeerd om
eenzelfde betamax account gelijktijdig te registreren op twee Siemens Gigaset basisstations.
Dit lukte niet.
En dit zowel voor een Jumblo als een Poivy account. Enkel via het laatst aangemelde basisstation konden uitgaande gesprekken via Jumblo (of Poivy) gevoerd worden.
Ook bij WeePee was (en is) dit niet mogelijk.
Eerste scenario.
Beide basisstations stonden achter dezelfde Bbox2 en hebben (uiteraard) hetzelfde extern IP adres.
Wel had ik ervoor gezorgd dat er verschillende SIP en RTP poorten ingesteld stonden op de basisstations.
Tweede scenario.
Het eerste basisstation stond achter de Bbox2 (met een eigen IP adres).
Het tweede basisstation stond achter een router dewelke een eigen PPPoE sessie opzette (en dus een ander extern IPadres had).
Twee
verschillende betamax accounts (zowel voor Jumblo als Poivy een bijkomende account aangemaakt) op deze basisstations lukte uiteraard wel. En dit voor beide scenario's.
Ondanks dat de beide basisstations in het eerste scenario hetzelfde externe IP adres hebben (van de Bbox2), konden zowel voor Jumblo als voor Poivy de "Freedays" succesvol gebruikt worden.
Re: Uitgaande VoIP providers
Geplaatst: 12 nov 2011, 16:26
door VOiD
Net getest hier: 3x aangemeld met dezelfde account (powervoip). Alle 3 simultaan geregistreerd en geen enkel probleem om uit te bellen !
Re: Uitgaande VoIP providers
Geplaatst: 28 jan 2012, 21:04
door rmag
VOIPalot.com heeft zijn tarieven voor Belgische mobiel connecties verder laten dalen tot 0.045 $/min. (connection fee 0.039)
Hiermee wordt VOIPalot, een van de goedkoopste voip providers.
Re: Uitgaande VoIP providers
Geplaatst: 28 jan 2012, 22:32
door 2Flip
Indien je bereid bent een connection fee te betalen (omdat je vooral wat langere gsm-gesprekken voert, want pas voordeliger dan bv jumblo vanaf 3de minuut), zijn er toch beter betamax-alternatieven (eveneens 0.039 connection fee):
- Megavoip: Belgium (Mobile) $ 0.025 $ 0.028
- CosmoVoip: Belgium (Mobile) $ 0.026 $ 0.030
- VoipBlazer: Belgium (Mobile) $ 0.026 $ 0.030
Re: Uitgaande VoIP providers
Geplaatst: 29 jan 2012, 14:49
door rmag
Dan wordt het tijd dat ik van provider wissel, zal een account bij Megavoip aanmaken.
Uitgaande VoIP providers
Geplaatst: 01 feb 2012, 22:36
door FidoDido
Zonet cosmovoip account aangemaakt en opgeladen (10€).
Vraagje: zijn de beltarieven vast of kunnen ze varieren over de tijd bij 1 aanbieder (cosmo in mijn voorbeeld).
Vb nu staat be land 0.01 en be mob 0.02
Kan dat morgen anders zijn?
Of blijft het tarief steeds hetzelfde?
Re: Uitgaande VoIP providers
Geplaatst: 02 feb 2012, 02:22
door ubremoved_15739
Ja, dat kan
in principe morgen reeds anders zijn. Echter, zo'n vaart zal het allicht niet lopen.
Mocht er een tariefverandering plaatsvinden dan zal je dit ook terugvinden op
hun website.
Rates are subjected to change without notice.
Re: Uitgaande VoIP providers
Geplaatst: 02 feb 2012, 10:49
door johcla
Tarieven kunnen iedere dag wijzigen.
Op zich is dat niet erg: dan bel je je krediet op en registreer je je daarna bij een goedkopere kloon.
Re: Uitgaande VoIP providers
Geplaatst: 19 apr 2012, 20:27
door jorgo
Ik heb als ik oproepen ontvang vanaf InternetCalls regelmatig last van een storend "getik" op de lijn.
Hebben jullie hier ook last van?
Re: Uitgaande VoIP providers
Geplaatst: 20 apr 2012, 11:09
door Michael
Daar had ik de laatste tijd ook last van, daarom nu OVH
Re: Uitgaande VoIP providers
Geplaatst: 20 apr 2012, 11:28
door Goztow
jorgo schreef:Ik heb als ik oproepen ontvang vanaf InternetCalls regelmatig last van een storend "getik" op de lijn.
Hebben jullie hier ook last van?
Mijn vrouw heeft er ook over geklaagd, inderdaad. Het is blijkbaar de gebelde (enkel GSM) die dat tikkend geluid krijgt en niet diegene die opbelt. Ik vraag me af of bepaalde betamax providers wat lagere "prioriteit" in routering of zo krijgen / zetten. Voor ons is het niet zo erg: wij bellen altijd heel kort naar GSM's. Op vaste lijnen komt het niet voor blijkbaar.
Re: Uitgaande VoIP providers
Geplaatst: 20 apr 2012, 11:31
door fryelectro
Dat is hetgeen velen zich uiteindelijk wel zullen afvragen. Hoe slaagt dellmont(of betamax of whatever) er in om calls te termineren, vér onder de terminatietarieven. Is er niemand met telecomkennis van zaken die dit kan uitleggen? Is dit legaal, grijze zone of maken ze gebruik van "gaten" in het systeem ?
Re: Uitgaande VoIP providers
Geplaatst: 20 apr 2012, 11:39
door Goztow
Ik vermoed dat het iets te maken heeft met het feit dat ze vanuit het buitenland werken en dus niet onderhevig zijn aan Belgische wetgeving, maar verder heb ik er ook het raden naar. Maar het zal me als consument worst wezen
.
Re: Uitgaande VoIP providers
Geplaatst: 20 apr 2012, 11:56
door jorgo
Uit een (voor mij redelijk gefrustreerd overkomende) reactie van WeePee op userbase blijkt dat Dellmont, die vanuit Luxemburg opereren, zich niet aan de reguleringen van het BIPT (hoeven te?) houden en bijgevolg met veel minder kosten zitten.
Het BTW tarief in Luxemburg is ook 15% wat een pak lager is dan de 21% in België. Verder zullen hier nog wel fiscale voordelen aan verbonden zijn, zoals een lagere vennootschapsbelasting en dergelijke?
Ik ben echter niet thuis in alle details wat fiscaliteit betreft - verbeter me gerust als ik hier fout in zit.
Daarnaast werken ze voor zover ik het zie ongeveer als volgt:
internetcalls, easyvoip, justvoip, poivy, jumblo, ... zijn allemaal dochterondernemingen die gelanceerd worden tegen lage prijzen. Dit wordt opgemerkt, klanten komen, inkomsten stromen binnen en de kwaliteit wordt bewust hoog gehouden omdat ze weten dat virale marketing het aantal klanten nog doet toenemen.
Het zou me niets verwonderen mochten ze hier met verlies werken, maar dit doen slechts beperkte tijd.
Na een bepaalde periode verhogen ze gewoon de tarieven, terwijl ze de routering van gesprekken een lagere prioriteit / kwaliteit geven. Je bent als klant toch gebonden aan je belkrediet van 10 euro of een veelvoud hiervan.
Dit zou voor mij het getik verklaren, wat ik in het begin niet had.
Veel consumenten kiezen voor gemakzucht, en hebben geen zin om maandelijks een nieuw account te registreren voor een paar cent per minuut te besparen. Aan deze "luiheid" verdienen ze ongetwijfeld veel geld.
Ik denk ook dat er slechts een marginaal percentage van hun klanten op regelmatige basis de tarieven evalueert, en van daaruit de uitgaande routering gaat aanpassen om altijd het goedkoopst te bellen.
Ook ronden ze gesprekken af per minuut, terwijl het in België verplicht is om na de eerste minuut per seconde af te rekenen.
Enfin, dit is mijn speculatie, mocht iemand meer informatie hierover hebben, do share!
Re: Uitgaande VoIP providers
Geplaatst: 20 apr 2012, 12:12
door Goztow
Tja, zelfs aan laat ons zeggen het dubbele: 4 of 5 cent per minuut kan je toch niet verwachten dat ze fortuinen verdienen!
Re: Uitgaande VoIP providers
Geplaatst: 20 apr 2012, 12:16
door fryelectro
en moet een operator die een call vanuit het buitenland op een BE gsm nummer aanbiedt ook geen bepaald bedrag betalen dat hoger ligt dan bij vaste lijnen? Hoe worden terminatietarieven in die zin behandeld?
Re: Uitgaande VoIP providers
Geplaatst: 20 apr 2012, 12:19
door Catchthemoment
Als ik bovenstaande reacties lees, dan zou er een kwaliteitsverschil zijn tussen de verschillende betamax providers (terwijl het dezelfde firma is). Zelf ben ik momenteel bij 12VOIP en zou graag overgaan naar VOIPBUSTERPRO, doch eerlijk gezegd durf ik dit niet daar ik momenteel een zeer goede kwaliteit heb en uiteraard niet weet wat ik ga krijgen bij VOIPBUSTERPRO.
Het zou natuurlijk fantastisch zijn, moesten we een kwaliteitsvergelijk hebben van de betamax providers.
PS: zijn er misschien mensen die beiden (12VOIP en VOIPBUSTERPRO) geprobeerd hebben?....en uiteraard een idee hebben van de kwaliteit van beiden tov elkaar ?
Re: Uitgaande VoIP providers
Geplaatst: 20 apr 2012, 12:57
door iceke
Volgens mij is er gewoon geen kwaliteitsverschil. Er zijn verschillende factoren waardoor je verbinding soms niet optimaal is, 1 daarvan is de lijnkwalitiet van je voipprovider, andere zijn je data verbruik atm, je internet provider, je router of telefoon, enz...
Re: Uitgaande VoIP providers
Geplaatst: 20 apr 2012, 12:59
door blidi
Ik bel regelmatig met mijn smartphone via MobileVoip met zowel Telbo als InternetCalls. De tikken bij het gebelde nummer komen zowel bij Telbo als InternetCalls voor.
Ik bel regelmatig naar een proximusnummer en dit nummer klaagt inderdaad over de tikken. Bel ik naar een Base nummer dan hoor ik mijn contact niet klagen.
Re: Uitgaande VoIP providers
Geplaatst: 20 apr 2012, 13:01
door Goztow
Het kan toeval zijn maar bij ons leek het echt samen te vallen met de overstap. Maar mss is dat ook niet gerelateerd en is het een algemeen probleem momenteel.
[ Post made via mobile device ]
Re: Uitgaande VoIP providers
Geplaatst: 20 apr 2012, 13:23
door jorgo
iceke schreef:Volgens mij is er gewoon geen kwaliteitsverschil. Er zijn verschillende factoren waardoor je verbinding soms niet optimaal is, 1 daarvan is de lijnkwalitiet van je voipprovider, andere zijn je data verbruik atm, je internet provider, je router of telefoon, enz...
Hier heb ik ook al aan gedacht, maar veronderstel volgende configuratie:
gsm -> belt in naar weepee nummer gekoppeld aan asterisk -> asterisk : belt uit naar mobiel nummer (mobile vikings, m.a.w. base)
Indien ik de technische kant van het verhaal correct begrijp:
wanneer de gsm met de asterisk server verbinding maakt, gaat deze uitbellen naar het mobiele nummer via internetcalls over SIP.
SIP staat echter voor Session Session
Initiation Protocol, anders gezegd de eigenlijke audioverbinding gaat van de gsm naar het mobiel nummer via RTP, en dit is wat de kwaliteit beïnvloed.
De verschillende omgevingsvariabelen die de geluidskwaliteit zouden kunnen beinvloeden zoals cpuload, latency, jitter (!) spelen dus bij zowel de asterisk server als de sip server geen rol.
WEL bij de RTP sessie en de gsm die de oproep maakt, en deze die de oproep ontvangt.