Belgacom vernieuwt internetaanbod volledig: snel en onbprkt

Nieuws omtrent telecom
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

MRC101 schreef:Als ze opeens gratis modems moeten uit delen alle klant en de nog eens moeten overzetten in de centrales zijn ze een fortuin kwijt voor de aankoop van modems, verzendingskosten en werkuren.


Tja, wat denk je dat Telenet doet... zij hebben ook alle oude CDLP modems moeten vervangen door DOCSIS 2.0 modems.

MRC101 schreef:Waarom denk je dat Telenet docsis 3.0 enkel gebruikt voor nieuwe klanten en abonnenmenten met een super hoge prijs. Moest telenet dit goedkoper aanbieden of de gewone abonnementen op docsis 3.0 snelheden zou zetten zouden ze dit zeker ook niet gratis doen.


Omdat er geen enkele reden momenteel is om DOCSIS 2.0 modems te vervangen als deze voldoen voor de specificaties van het product. Eens we een halfjaar verder zijn (en de stock DOCSIS 2.0 modems is uitgeput) zal TN vermoedelijk ook enkel en alléén nog DOCSIS 3.0 modems installeren (en stilletjes de oudere uitfaseren).

Bij BGC heb je dus een totaal ander verhaal... ADSL voldoet gewoon niet voor de huidige productspecificaties, maar men vertikt het je over te zetten op VDSL2 :!:
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2169
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

r2504 schreef:Bij BGC heb je dus een totaal ander verhaal... ADSL voldoet gewoon niet voor de huidige productspecificaties, maar men vertikt het je over te zetten op VDSL2 :!:

Belgacom zelf (van Scarlet lees ik wel zo'n verhalen)? Herinner me vroeger wel dat ze enkel maar geneigd waren dit te doen indien je ook voor TV koos. Of gaat het nog altijd over diezelfde kwestie?
Zou toch maar pover zijn met de product specs waar ze nu mee pronken...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

TomG schreef:Belgacom zelf ?


Dat lees ik hier toch... dus als trouwe klant zou ik mij stevig bedrogen voelen. 20 Mbit op papier... maar men laat je rustig verder doen met je ADSL modem :eek:

Misschien dat BGC klanten kunnen antwoorden... maar wie van hen heeft reeds het aanbod (bij TN moet ik er ook niet achterlopen) gehad om spontaan over te schakelen naar VDSL2... of erger, wie is een VDSL2 aansluiting geweigerd bij de vraag voor overschakeling ?
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2048
Lid geworden op: 06 dec 2004, 16:26
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

Ik ben (schat ik) een goed anderhalf jaar geleden op VDSL2 gezet geweest nadat ik problemen ondervond met Belgacom TV. Voordien weet ik niet goed meer op wat ik zat: ADSL2+ of VDSL1. Ze (de technieker) hebben het alleszins zelf voorgesteld.

Mijn ouders zitten ook bij Belgacom en hebben daar alleszins nog een 'gewone' 4Mbit ADSL aansluiting (die op de koop toe de laatste tijd vrij slecht werkt). Ze verhuizen echter volgende maand en we gaan er dus geen tijd en moeite meer insteken om dat te laten aanpassen.

'k Ben ook benieuwd hoe (en óf) ze dat gaan aanpakken voor alle bestaande klanten die nog op ADSL zitten (en geen BTV hebben).
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2169
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

Zo te zien schakelen ze klanten niet uit eigen wil over, maar enkel als ze het vragen.

Maw, de grote massa (die geen BGC TV heeft) kan uit onwetendheid nog even verder aan 4 Mbit. Dat is toch wat ik vermoed.
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1577
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24

als vdsl2 technisch mogelijk, wordt je daar op overgezet.
belgacom zal dat niet weigeren. momenteel is vdsl2 voor 75% beschikbaar.
het kan dus ook best zijn dat het technisch NOG niet mogelijk en dat je op adsl of adsl2+ blijft zitten.
welke effe kijken op de site of het mogelijk is of niet en indien ja, bellen naar de 080022800 en zij doen het nodige.
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
gm123
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1106
Lid geworden op: 08 mar 2009, 22:27
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 119 keer

Toen ik hoorde dat vdsl2 beschikbaar werd voor gewone internet klanten heb ik gewoon gebeld en enkele weken later zat ik, gratis, op vdsl2 met de oude Internet Generation van 2 jaar terug ( belgacom go eigenlijk met 50gb ).
Daar ging wel een verlenging van het contract mee gepaard, maar daar zit ik niet mee in. Alles werkt hier perfect.

Het is toch logisch dat ze niet uit eigen wil zomaar even iedereen gaan overzetten? Zij die er niet om vragen hebben het waarschijnlijk helemaal niet nodig.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

hollebollegijs schreef:als vdsl2 technisch mogelijk, wordt je daar op overgezet.
belgacom zal dat niet weigeren.


Dat zou mooi zijn... maar het is niet spontaan... je moet dus zelf erachter vragen ?

En je hangt terug een jaar vast ? (wat ook niet echt correct is)
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

r2504 schreef:
hollebollegijs schreef:als vdsl2 technisch mogelijk, wordt je daar op overgezet.
belgacom zal dat niet weigeren.


Dat zou mooi zijn... maar het is niet spontaan... je moet dus zelf erachter vragen ?

En je hangt terug een jaar vast ? (wat ook niet echt correct is)

en zelfs 50 euro voor betalen als Go-gebruiker. Geen wonder dat zoveel mensen met een Go nog 4 Megabit halen.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

of doen zoals ik dreigen met op te stappen en ze geven dan wel gratis :-D
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13589
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

r2504 schreef:
hollebollegijs schreef:als vdsl2 technisch mogelijk, wordt je daar op overgezet.
belgacom zal dat niet weigeren.


Dat zou mooi zijn... maar het is niet spontaan... je moet dus zelf erachter vragen ?

En je hangt terug een jaar vast ? (wat ook niet echt correct is)

Wat noem jij spontaan? BGC moet al zijn klanten opbellen, een technieker erop af sturen met een nieuwe modem en installeren bij hen? Want ze kunnen moeilijk gewoon de lijn op VDSL2 zetten en de modem opsturen "trekt uwe plan". Dat lijkt me niet echt haalbaar. Het is veel haalbaarder op aanvraag of bij abowijzigingen updates door te voeren.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2048
Lid geworden op: 06 dec 2004, 16:26
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

Hopelijk zetten ze het ook zo in de brief die ze naar alle klanten gaan sturen deze maand: "Contacteer ons en we zorgen dat u uw 20 Mbps (indien mogelijk) krijgt."
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Goztow schreef:Wat noem jij spontaan? BGC moet al zijn klanten opbellen, een technieker erop af sturen met een nieuwe modem en installeren bij hen?


Nogmaals... hoe denk je dat Telenet dit gedaan heeft bij de overgang van CDLP naar DOCSIS modems ?

Inderdaad, al hun klanten gecontacteerd met het verzoek tot het maken van een afspraak.

Kan toch niet moeilijk zijn een brief te sturen met... Geachte klant, om U optimaal van Uw snelheid te laten genieten is het noodzakelijk dat Uw modem vervangen wordt. Dit kan na telefonische afspraak, en zal gratis gebeuren door een technieker ter plaatse.
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2169
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

Het verschil is wel dat Telenet hun modems beheert en er een beperkt aantal modellen in omloop zijn, terwijl via DSL de kant de keuze heeft (en er dus een allegaartje aan modems actief is). Dit ligt nu natuurlijk wel anders met de verplichte VDSL2 modems. Als ik me niet vergis blijven die eigendom van Belgacom (als je tenminste daar klant bent). Al dan niet in theorie.

Ergens lijkt het mij dan ook niet zo evident dat users die zelf een eigen modem kochtten plots zomaar een modem op de kosten van Belgacom toegestuurd zal krijgen.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

TomG schreef:Ergens lijkt het mij dan ook niet zo evident dat users die zelf een eigen modem kochtten plots zomaar een modem op de kosten van Belgacom toegestuurd zal krijgen.


Waarom is het niet evident... je huidge modem voldoet niet... en je krijgt een nieuwe van BGC (omdat ze enkel nog hun eigen modems toelaten). Nu BGC kan nog altijd kiezen om je niet te dwingen... maar het minste wat men kan doen is het toch aanbieden aan de (onwetende) klant.
MRC101
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1538
Lid geworden op: 31 mar 2005, 21:27
Locatie: Gent
Bedankt: 5 keer

Bij elke provider waar ik tot nu toe bij geweest ben moest ik zelf mijn modem kopen en moest deze zelf vervangen als deze kapot was (soms verwacht men zelf dat je er een reserve had om te testen als de lijn niet goed werkte).

Dat ik nu een modem gratis krijg als ik zou overstappen naar Belgacom vind ik al goed. Tijdens de garantie periode krijg je een nieuwe bij defect en meestal daarna ook nog.
Op dit moment krijg je zelf een nieuwe om sneller te kunnen sufren zelf een nieuwe. En dat allemaal op Belgacom hun kosten (niet dat ze niet genoeg geld hebben).

Zijn er veel klanten, die hun digibox/-corder bij Telenet kochten (of gratis kregen), die gratis een nieuwe HD digibox/-corder kregen omdat er nu HD zenders aangeboden worden. Wat bij belgacom ook hetzelfde verhaal is.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

MRC101 schreef:Bij elke provider waar ik tot nu toe bij geweest ben moest ik zelf mijn modem kopen en moest deze zelf vervangen als deze kapot was


Uiteindelijk heb je zo de meeste vrijheid... maar als men je een specifiek type verplicht, en het dan nalaat om je op de nieuwe technologie over te schakelen zit er toch wel iets stevigs fout. Maar los van wie de modem koopt, of hem vervangt... het ontbreekt hier gewoon aan de essentiele informatie plicht naar klanten toe.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13589
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Vele klanten WILLEN niet een dag vrijaf nemen om BGC zijn boel te doen vervangen. Als het voor hen werkt om te surfen, is het al goed. Dus nogmaals: waarom niet gewoon op vraag dan ;).
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
BasMSI
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1007
Lid geworden op: 17 mei 2008, 16:59

Staan alle poorten gewoon weer open?

Want daar zeggen ze niets over, net zo min als Telenet iets zegt over de poorten t.e.m. 1024 die ze dicht hebben zitten!

Hoe staat het daar mee?
Sagem VDSL2 + Fritz!Box 7390 + Dommel + Nomado + Dreambox 600PVR -> Alles opgelost :-)

Afbeelding
MRC101
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1538
Lid geworden op: 31 mar 2005, 21:27
Locatie: Gent
Bedankt: 5 keer

r2504 schreef:
MRC101 schreef:Bij elke provider waar ik tot nu toe bij geweest ben moest ik zelf mijn modem kopen en moest deze zelf vervangen als deze kapot was


Uiteindelijk heb je zo de meeste vrijheid... maar als men je een specifiek type verplicht, en het dan nalaat om je op de nieuwe technologie over te schakelen zit er toch wel iets stevigs fout. Maar los van wie de modem koopt, of hem vervangt... het ontbreekt hier gewoon aan de essentiele informatie plicht naar klanten toe.

Ge hebt gelijk.
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2169
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

BasMSI schreef:Staan alle poorten gewoon weer open?

Want daar zeggen ze niets over, net zo min als Telenet iets zegt over de poorten t.e.m. 1024 die ze dicht hebben zitten!

Hoe staat het daar mee?

Voor zover ik weet staan die onder 1024 nog steeds toe bij Telenet, en kan je 23/80/443 zelf openzetten bij Belgacom (hopelijk permanent).
Yargo
Pro Member
Pro Member
Berichten: 239
Lid geworden op: 16 apr 2008, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 1 keer

Ik ben erover aan het denken om over te stappen op Belgacom Plus. Dat is nu 6 maanden met 50% korting dus dat lijkt me wel interessant.

Heb je met dat internet abbonement ook nog eens die extra kosten van de telefoonlijn of raw copper?

tx
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Yargo schreef:Ik ben erover aan het denken om over te stappen op Belgacom Plus. Dat is nu 6 maanden met 50% korting dus dat lijkt me wel interessant.

Heb je met dat internet abbonement ook nog eens die extra kosten van de telefoonlijn of raw copper?

tx

Neen.
Yargo
Pro Member
Pro Member
Berichten: 239
Lid geworden op: 16 apr 2008, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 1 keer

Lord Utopia schreef:
Yargo schreef:Ik ben erover aan het denken om over te stappen op Belgacom Plus. Dat is nu 6 maanden met 50% korting dus dat lijkt me wel interessant.

Heb je met dat internet abbonement ook nog eens die extra kosten van de telefoonlijn of raw copper?

tx

Neen.


Ok, dus buiten die 28.52€ de eerste 6 maand zijn er geen bijkomende kosten?
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Yargo schreef:Ok, dus buiten die 28.52€ de eerste 6 maand zijn er geen bijkomende kosten?

Nope. De modem is gratis. Misschien eventueel activatiekosten van 50 euro, maar dat weet ik niet.
jorgo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 839
Lid geworden op: 21 dec 2009, 15:59
Uitgedeelde bedankjes: 146 keer
Bedankt: 30 keer

Yargo schreef:Ik ben erover aan het denken om over te stappen op Belgacom Plus. Dat is nu 6 maanden met 50% korting dus dat lijkt me wel interessant.


Waar kan je die promotie terugvinden?
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

jorgo schreef:
Waar kan je die promotie terugvinden?

Op de Belgacom homepage.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

als je via internet laat activeren betaal je geen activatiekost !
je kan ook een trucje toepassen bellen naar kd om zogezegd info te vragen als ze vragen of je intresse hebt en of ze mogen aansluiten zeg je nee ik ga via internet doen daar is het gratis activatie 99% zeker dat ze u ook gratis activatie geven
want via telefoon gaat het toch sneller
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
jorgo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 839
Lid geworden op: 21 dec 2009, 15:59
Uitgedeelde bedankjes: 146 keer
Bedankt: 30 keer

Bedankt Lord Utopia, ik had eerst op de website gekeken bij http://www.belgacom.be/private/hbsres/j ... rName=adsl maar daar stond het niet, blijkbaar was er een apparte pagina hiervoor.

Ik heb even liggen rekenen en kom bij hetvolgende uit, klopt dit?

vanaf 01/03 wordt internet plus internet intense, FUP 20/2mbit dmv VDSL2 (als er geen VDSL2 is zetten ze je dan op een 18/1.2mbit adsl2+ profiel?)

normaal is dit 57,05€ per maand, nu 6 maanden aan 28.50

De andere maanden zijn aan volle prijs dus 6 maanden aan 57,05€. Per maand betaal je dus gemiddeld (28.50*6 + 6*57.05) / 12 =42.775€

Hierbij zit een gratis modem en er zijn geen activeringskosten, ook heb je geen vaste lijn meer nodig
patman
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 26 dec 2005, 11:44

Hoe ben je zeker van dat je VDSL2 krijgt met Belgacom Plus ?

Misschien ben ik paranoid... Ik will dat niet bestellen en dan horen "18Mbps is het maximum, maar hier is en ADSL modem en een 3.3 Mbps profiel".
jorgo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 839
Lid geworden op: 21 dec 2009, 15:59
Uitgedeelde bedankjes: 146 keer
Bedankt: 30 keer

LE-ZEN

Die methodes worden hier constant aangehaald en je kan altijd naar de klantendienst bellen om nog zekerder te zijn.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

jorgo schreef:vanaf 01/03 wordt internet plus internet intense, FUP 20/2mbit dmv VDSL2 (als er geen VDSL2 is zetten ze je dan op een 18/1.2mbit adsl2+ profiel?)

Neen. Indien er geen VDSL2 is, word je op ADSL2+ gezet met maximaal 12/0,5 Mbps.
De promotie zal vanaf de omschakeling dus 28 euro per maand kosten. Voor de rest heb je gelijk.

patman schreef:Hoe ben je zeker van dat je VDSL2 krijgt met Belgacom Plus ?

Misschien ben ik paranoid... Ik will dat niet bestellen en dan horen "18Mbps is het maximum, maar hier is en ADSL modem en een 3.3 Mbps profiel".
Ga naar www.belgacomtv.be -> productinfo -> beschikbaarheid. Wanneer je televisie in HD kan ontvangen, is VDSL2 bij jou beschikbaar.
Ze geven je sowieso een Bbox2-modem, deze modem kan ADSL, ADSL2+ en VDSL2 aan. Later hoef je dus niet te veranderen van modem.
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

jorgo schreef:vanaf 01/03 wordt internet plus internet intense, FUP 20/2mbit dmv VDSL2 (als er geen VDSL2 is zetten ze je dan op een 18/1.2mbit adsl2+ profiel?)

Wie zegt dat er eventueel adsl2+ aanwezig is ? (heb je alsnog geluk) anders valt men terug op gewone adsl....
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
jorgo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 839
Lid geworden op: 21 dec 2009, 15:59
Uitgedeelde bedankjes: 146 keer
Bedankt: 30 keer

Omdat die er in mijn geval is, ik maak er momenteel gebruik van.

Lord Utopia en / of anderen, is er echt alleen maar een adsl2+ profiel van 12/0,5 Mbps bij BGC mogelijk? Nu heb ik bij EDPnet een 15mbit profiel, zou het niet mogelijk zijn dat op z'n minst te behouden?
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

de profielen zijn vastgelegd bij belgacom.
Ze gaan heus geen ander profiel voor u maken omdat je van een andere provider komt.
Zoals ze hier al zeiden je kijkt best op de site of je hd kan ontvangen
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

jorgo schreef:Omdat die er in mijn geval is, ik maak er momenteel gebruik van.

Lord Utopia en / of anderen, is er echt alleen maar een adsl2+ profiel van 12/0,5 Mbps bij BGC mogelijk? Nu heb ik bij EDPnet een 15mbit profiel, zou het niet mogelijk zijn dat op z'n minst te behouden?

In Wholesale zijn er maar twee ADSL2+-profielen (toch met ADSL2+-snelheden): 9/512 en 12/512. De klanten die nu nog op het vorige scarlet-netwerk zitten (jij dus onder andere), wordt overgezet op een vergelijkbaar profiel. Zal dus òf 12 of 9/512 zijn.
Maar ook daar lijkt verandering in te komen. Dommel is blijkbaar in staat om 12/640 aan te bieden via Belgacom.

Je kan dezelfde hoge snelheid behouden door over te stappen op VDSL2 (VDSL Home).
Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 mar 2007, 13:46
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

Lord Utopia schreef:Dommel is blijkbaar in staat om 12/640 aan te bieden via Belgacom.
Via Belgacom ? I beg you pardon ? Dus als een Belgacom klant die op 9/512 staat naar Dommel verhuist dan kan Dommel 12/640 aanbieden ? Dat geloof je nu toch zelf niet ? PS: qua upstream kan dit technisch wel, maar niet in downstream.
Gebruikersavatar
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1910
Lid geworden op: 23 nov 2006, 08:55
Twitter: WimVerlinden
Locatie: Kortenberg
Uitgedeelde bedankjes: 51 keer
Bedankt: 91 keer
Contacteer:

Lord Utopia schreef:In Wholesale zijn er maar twee ADSL2+-profielen (toch met ADSL2+-snelheden): 9/512 en 12/512. De klanten die nu nog op het vorige scarlet-netwerk zitten (jij dus onder andere), wordt overgezet op een vergelijkbaar profiel. Zal dus òf 12 of 9/512 zijn.
Maar ook daar lijkt verandering in te komen. Dommel is blijkbaar in staat om 12/640 aan te bieden via Belgacom.

Ik ben deze week door EDPnet overgeschakeld en heb nog steeds een 10/740 profiel op ADSL2+.
Status ............. ENABLED
State .............. Connected
Mode ............... NORMAL
Standard ........... AUTO2PLUS
Bert ............... OFF
Autoretrain ........ ON
Carrier ............ EC
Link state ......... Up
Up time ............ 227294 sec
Connection ......... ADSL2+
Rx rate ............ 9998 kbps
Tx rate ............ 733 kbps
ATU-R SNR margin ... 21.5 dB
ATU-C SNR margin ... 35 dB
ATU-R Attenuation .. 6.0 dB
ATU-C Attenuation .. 10.5 dB
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

quistnix schreef:
Lord Utopia schreef:Dommel is blijkbaar in staat om 12/640 aan te bieden via Belgacom.
Via Belgacom ? I beg you pardon ? Dus als een Belgacom klant die op 9/512 staat naar Dommel verhuist dan kan Dommel 12/640 aanbieden ? Dat geloof je nu toch zelf niet ? PS: qua upstream kan dit technisch wel, maar niet in downstream.

Och jong. Ambeteert mij ne keer niet. Ge leest weeral wat er totaal niet staat. :roll:
Dat is dan goed nieuws Seagull. Misschien hanteert Belgacom nu dezelfde profielen.
MRC101
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1538
Lid geworden op: 31 mar 2005, 21:27
Locatie: Gent
Bedankt: 5 keer

Alle providers werken nu toch met Belgacom, daar NMBS het Scarlet netwerk overkocht. Of ben ik verkeerd?
Plaats reactie

Terug naar “Telecom nieuws”