Snelheids verhoging komt er aan???

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
FlatLine
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 dec 2008, 17:36

Na mijn mail naar Dommel vanmorgen, zowat direct antwoord gehad:

Geachte,

Het toeval wil dat ze op DIT moment uw lijn aan het omzetten zijn.

expected activation date : 16/02/2009
(14.00u - 18.00u)

Na 18u zou u op ads2+ moeten staan.

Veel plezier ermee!


Dan benieuwd thuisgekomen:

"Internet"
Downstream-snelheid: 11998 kbps
Upstream-snelheid: 509 kbps

"ADSL Lijn"
Lijnmodus: ADSL2+
Maximale lijnsnelheid: 22268 kbps (downstream) / 1313 kbps (upstream)
Ruismarge: 18.3 dB (downstream) / 31.5 dB (upstream)
Lijndemping: 21.3 dB (downstream) / 6.9 dB (upstream)
Uitgangsvermogen: 18.4 dBm (downstream) / 12.2 dBm (upstream)

Kan ik meer aan met deze waardes of schakeld dommel nog niemand over naar de 24mbit?

Speedtest, Upload wat pover precies:
Afbeelding
a3ke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2377
Lid geworden op: 07 nov 2007, 21:52
Locatie: 2800 Mechelen
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

FlatLine schreef:
Kan ik meer aan met deze waardes of schakeld dommel nog niemand over naar de 24mbit?



12 Mbit is max dat je zal krijgen al lijkt het dat je misshcien meer aankan , het is immers BCG dat dit beslist en niet dommel (voorlopig)

Er moet ook trouwens cityconnect ook nog eens voor jou beschikbaar zijn en zelfs indien dat beschikbaar is voor jou moet je eerst een termijn van minstens 1 jaar uitdoen bij bcg (contractueel zo tussen dommel en bcg)
The eternal and true pessimist :D
Nysos
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 34
Lid geworden op: 20 nov 2006, 10:38

Mijn Internet lag er ook uit vandaag. Dit zijn m'n lijnwaarden:

Downstream-snelheid: 4213 kbps
Upstream-snelheid: 509 kbps
PPPoE-doorvoer: Uitgeschakeld
ADSL-lijn

Status: Kabel aangesloten
Lijnmodus: ADSL2+
Maximale lijnsnelheid: 15464 kbps (downstream) / 1277 kbps (upstream)
Ruismarge: 28.3 dB (downstream) / 30.3 dB (upstream)
Lijndemping: 27.4 dB (downstream) / 8.9 dB (upstream)
Uitgangsvermogen: 20.4 dBm (downstream) / 12.1 dBm (upstream)

Kan ik ADSL2+ aan?

De maximale lijnsnelheid lijkt hoger maar m'n effectieve snelheid is niet veranderd..

Edit: Heb m'n modem gereset en't is in orde!
Edit2: Of toch half, heb niet de volle 12Mbps precies
Downstream-snelheid: 9023 kbps
Upstream-snelheid: 509 kbps
PPPoE-doorvoer: Uitgeschakeld
ADSL-lijn

Status: Kabel aangesloten
Lijnmodus: ADSL2+
Maximale lijnsnelheid: 16700 kbps (downstream) / 1329 kbps (upstream)
Ruismarge: 17.5 dB (downstream) / 31.8 dB (upstream)
Lijndemping: 25.9 dB (downstream) / 9 dB (upstream)
Uitgangsvermogen: 18.2 dBm (downstream) / 12.2 dBm (upstream)

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Nysos op 16 feb 2009, 21:08, 1 keer totaal gewijzigd.
frado
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 934
Lid geworden op: 10 aug 2006, 19:39
Bedankt: 4 keer

Nja aan uw waardes te zien hebt ge niet veel meer dan ik nu haal met gewoon 4.6mbit op max..
a3ke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2377
Lid geworden op: 07 nov 2007, 21:52
Locatie: 2800 Mechelen
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

9 of 12 Mbit zal je effectief syncen

zoals al ettelijke keren tot vevelens toe gezegd , die schatting van maximale lijnwaarden is bogus ...
The eternal and true pessimist :D
woete
Plus Member
Plus Member
Berichten: 153
Lid geworden op: 09 jun 2007, 23:16
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 2 keer

Sint-Job-in-'t-goot vandaag ook adsl2 geactiveerd.
synd aan 12mbits, en haal 1150kbytes / sec constant. joepie, maar vooral EINDELIJK na het lange wachten

hier is trouwens helemaal geen belgacom technieker thuis langsgeweest. Hij belde even opvoorhand dat hij in de centrale draadjes ging klaar steken.
dr.trimble
Pro Member
Pro Member
Berichten: 372
Lid geworden op: 22 jan 2007, 19:52
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 4 keer

Daarnet ff gebeld met de technische dienst van Dommel om uitleg ivm met de snelheidsverhoging.
Zoals eerder vermeld moest iedereen die een snelheidsverhoging ging krijgen een email ontvangen hebben. Dit was dus bij mij niet het geval.
Enkel de abonnees die dichter dan 2000m van de centrale wonen komen in aanmerking voor de snelheidsverhoging. Er zijn blijkbaar gesprekken met hun leverancier (belgacom) om abonnees die verderaf wonen ook een verhoging te geven maar het klonk niet alsof hiervoor binnenkort een oplossing zal komen.
Wederom een teleurstelling voor velen dus. :bang:
Jippe
Plus Member
Plus Member
Berichten: 128
Lid geworden op: 09 sep 2007, 22:20

Met andere woorden, er zijn er dus die grote kosten gedaan hebben: een siemensmodem aangekocht en je kan er niet alles uithalen waarvoor het dient 'adsl2'.
Wellicht kan men bij Dommel over enkele jaren aangesloten worden op vdsl2 mààr dan dient men weer een nieuwe modem aan te kopen, want dat siemensbakske is enkel voor adsl2, of gaat men die modems gratis omruilen? Dommel had beter eerst onderzocht waar men de adsl2 kan krijgen, zo zouden er dan minder teleurgestelden zijn.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Jippe schreef:Met andere woorden, er zijn er dus die grote kosten gedaan hebben: een siemensmodem aangekocht en je kan er niet alles uithalen waarvoor het dient 'adsl2'.
Wellicht kan men bij Dommel over enkele jaren aangesloten worden op vdsl2 mààr dan dient men weer een nieuwe modem aan te kopen, want dat siemensbakske is enkel voor adsl2, of gaat men die modems gratis omruilen? Dommel had beter eerst onderzocht waar men de adsl2 kan krijgen, zo zouden er dan minder teleurgestelden zijn.

:roll:

Wat voor een onzin is dat... ADSL2+ is afstandsafhankelijk, daar kan dommel niets aan doen... ADSL2+ kan met overal krijgen, 't is Belgacom die moeilijk doet ivm strenge voorwaarden, daar kan dommel óók niets aan doen.
Homeconnect op VDSL2, misschien, hopelijk :)
frado
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 934
Lid geworden op: 10 aug 2006, 19:39
Bedankt: 4 keer

dr.trimble schreef:Daarnet ff gebeld met de technische dienst van Dommel om uitleg ivm met de snelheidsverhoging.
Zoals eerder vermeld moest iedereen die een snelheidsverhoging ging krijgen een email ontvangen hebben. Dit was dus bij mij niet het geval.
Enkel de abonnees die dichter dan 2000m van de centrale wonen komen in aanmerking voor de snelheidsverhoging. Er zijn blijkbaar gesprekken met hun leverancier (belgacom) om abonnees die verderaf wonen ook een verhoging te geven maar het klonk niet alsof hiervoor binnenkort een oplossing zal komen.
Wederom een teleurstelling voor velen dus. :bang:

Heb ook gebeld, en de mevrouw zei dat BGC nog kon bellen, tot voor 1 maart. Email heb ik ook nog niet gehad. Ik ben wél homeocnnect, en zit op 1km vd centrale. Ik gok dat ik maar zal afwachten op een telefoontje(wat ik 9/10 keren niet zal kunnen beantwoorden door school). Iemand al zo'n telefoon gehad? Welk soort nr is dat? Wrs niet eentje dat je kan terugbellen?
TylerDurden
Plus Member
Plus Member
Berichten: 136
Lid geworden op: 09 nov 2007, 20:59
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 6 keer

Jippe schreef:Met andere woorden, er zijn er dus die grote kosten gedaan hebben: een siemensmodem aangekocht en je kan er niet alles uithalen waarvoor het dient 'adsl2'.
Wellicht kan men bij Dommel over enkele jaren aangesloten worden op vdsl2 mààr dan dient men weer een nieuwe modem aan te kopen, want dat siemensbakske is enkel voor adsl2, of gaat men die modems gratis omruilen? Dommel had beter eerst onderzocht waar men de adsl2 kan krijgen, zo zouden er dan minder teleurgestelden zijn.


ADSL2 zal niet de hoofdreden zijn waarom Dommel voor hun Homeconnect product heeft gekozen voor de Siemens router. Een managed VOIP sectie daarentegen wel. ADSL2 zal uiteraard ook wel een must geweest zijn gezien de koppeling met hun eigen ADSL2+ infrastructuur waar die beschikbaar is.

Daarenboven zal de meerkost voor een ADSL2 chipset boven een ADSL chipset verwaarloosbaar zijn, naar alle waarschijnlijkheid maken ze zelfs geen ADSL only chipsets meer.
Gebruikersavatar
darkzero
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 848
Lid geworden op: 08 feb 2006, 17:10
Locatie: Borgloon
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 33 keer

dr.trimble schreef:Enkel de abonnees die dichter dan 2000m van de centrale wonen komen in aanmerking voor de snelheidsverhoging. Er zijn blijkbaar gesprekken met hun leverancier (belgacom) om abonnees die verderaf wonen ook een verhoging te geven maar het klonk niet alsof hiervoor binnenkort een oplossing zal komen.

zever. ik zit op meer dan 2km van de centrale en ben ook woensdag overgezet geweest op 9mbps. heb geen mail gehad van dommel.
chessboxing
Plus Member
Plus Member
Berichten: 112
Lid geworden op: 02 aug 2008, 12:04
Locatie: Oostende

Die mail is bogus, want mijn vriendin heeft niets gekregen en zit toch om 9mbit. Ik heb ook niets gekregen en nog steeds op 4.6mbits, gvd!! Wat ik nu mij afvraag is, wat er dan gebeurt met mij, die nog op 4.6mbit zit?
Afbeelding
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 mar 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

Simpel : je blijft zitten waar je zit ... op 4,6
Gebruikersavatar
FredWP
Plus Member
Plus Member
Berichten: 158
Lid geworden op: 30 jun 2008, 22:29
Locatie: Zonhoven

Al de upgrades zouden gedaan worden tot en met 1 maart werd mij verteld. Dus simpel, de kans zit er nog in dat je upgrade krijgt.

Het enige wat zal gebeuren is dat je mogelijk gebeld zal worden door Belgacom. Voor de rest werd mij niets verteld over mails enzovoort (wel naar Netconnect klanten, niet naar Homeconnect klanten).
:3
chessboxing
Plus Member
Plus Member
Berichten: 112
Lid geworden op: 02 aug 2008, 12:04
Locatie: Oostende

ik zal vrijdag eens bellen, of ik dus op de lijst sta voor snelheidsupgrade.
Pfff ik kan maar moeilijk verzoenen dat ik geen snelheidsupgrade zou krijgen, en 24mbps dus cityconnect is al enige tijd beschikbaar in Oostende. En cityconnect is toch van dommel dus waarom mij dan niet direct op 24mbit.
Afbeelding
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

chessboxing schreef:ik zal vrijdag eens bellen, of ik dus op de lijst sta voor snelheidsupgrade.
Pfff ik kan maar moeilijk verzoenen dat ik geen snelheidsupgrade zou krijgen, en 24mbps dus cityconnect is al enige tijd beschikbaar in Oostende. En cityconnect is toch van dommel dus waarom mij dan niet direct op 24mbit.

Tja, als je niet langer dan 1 jaar klant bent, denk ik niet dat ze je overschakelen op cityconnect. 24 Mbps is een maximum, als je verder dan 3 km van de centrale woont, ga je niet veel winst maken op ADSL2+, zelfs niet bij Cityconnect, buiten de hogere uploadsnelheid.
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

Is er eigenlijk een lijst bekend ? Met HC abbonnees die door Belgacom omgeschakeld zullen worden ?
Zou je dit bij Belgacom bv kunnen navragen ? (ik heb eens naar Dommel gemaild hiervoor, maar die konden me geen verdere info geven)

Ik hoef niet tegen 1 maart omgeschakeld te worden. 1 april is ook goed voor mij (tenminste, als het geen grap is dan :wink:) Zolang ik maar omgeschakeld geraak (en niet vergeten word). Het zou stom zijn, moest Belgacom op 1 maart stipt met de omschakelingen stoppen. En daardoor een heleboel mensen in de kou laten staan...
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
Gebruikersavatar
Tiptronic
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 29
Lid geworden op: 04 feb 2006, 16:21
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Is er nu iemand die 24mbps haalt? Ik heb een stuk of 5 mensen overgebracht naar cityconnect, max is 12mbps en die wonen ±1km van centrale.
Afbeelding
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 mar 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

Voor de geïnteresseerden, er staat een documentje op de website van het BIPT betreffende de deployment curves van Belgacom voor ADSL2+.

Daarin staat onder andere dat op dit moment BGC officieel geen 12Mbit/s oplevert voor klanten die verder dan 1.346 meter van de centrale zitten.

Link : http://www.bipt.be/nl/614/ShowDoc/3009/LLU_en_Bitstream/Raadpleging_van_11_februari_2009_met_betrekking_to.aspx
Gebruikersavatar
Cristallx
Member
Member
Berichten: 99
Lid geworden op: 01 nov 2006, 16:36
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 15 keer

Hello,
Heb vorige week volgend mailtje van Dommel ontvangen.

Geachte Klant,
Momenteel maakt u gebruik van een dommel.com adsl internetaansluiting met een maximale snelheid van 4.60 mbit/sec.
Nazicht van uw specifieke technische situatie heeft aangetoond dat u de snelheid van deze lijn kan verhogen tot maximaal 12.00 mbit/sec via de nieuwe adsl2+ standaard. Dat is dus tot bijna 3 maal sneller dan u nu gewoon bent!
Indien u hiervan gebruik wenst te maken, betaalt u een eenmalige aanpassingskost van 29.95 euro, uw huidige maandelijkse bijdrage blijft dus onveranderd.
U kan vanaf heden deze snelheidsverhoging (activatie speedpack) aanvragen via uw controlpanel op https://crm.schedom-europe.net, klik op "mijn pakketten", klik op "i" naast uw adsl-account, hier kan u de aanvraag van een speedpack starten.

Heb dus vorige week woensdag via het controlpanel de aanvraag gedaan. Dit staat er nu bij mijn account in het controlpanel ...
"adsl2+ speedpack: enabled or activation requested"
Iemand een idee hoelang het duurt voor de verhoging geactiveerd wordt ?

Ps. Zit ongeveer 700m van de centrale.
Blijft ze eindelijk slapen .... Slaapt ze :-(
Gebruikersavatar
Tiptronic
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 29
Lid geworden op: 04 feb 2006, 16:21
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Bij mij heeft het 8 dagen geduurd. Aangevraagt & betaalt 06/02 -> actief 13/02
Afbeelding
Gebruikersavatar
Cristallx
Member
Member
Berichten: 99
Lid geworden op: 01 nov 2006, 16:36
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 15 keer

Thanks voor de snelle reactie.

Ben benieuwd, dan zou het deze week in orde moeten zijn ... let's hope !
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

In dat document zie ik volgende tekst staan:

Code: Selecteer alles

De alternatieve operatoren herinneren eraan dat ze sinds de eerste BROBA ADSL2+ consultatie
aandringen op bijkomende profielen zodat ze hun productportfolio voldoende kunnen differentiëren.
Het huidige addendum zorgt volgens de OLOs voor verbeteringen wat profielen betreft, maar legt daarnaast zonder rechtvaardiging bijkomende beperkingen voor ADSL2+ op. Het gaat onder meer over de verplichting om een nieuw profiel 6 maanden op voorhand aan te vragen en de veel te strenge deployment curve.


Homeconnect is op 1 juli van start gegaan (met 12 Mpbs geadverteerd). Die eerste 12 Mpbs connecties lopen nu pas van de band. In dit document staat, dat ISP's tot 6 maanden moeten wachten voor de eerste omschakeling. Als ik dit goed interpreteer, ligt Belgacom waarschijnlijk aan de basis waarom de 12 Mpbs bij HC zolang uitbleef.

De "veel te strenge deployment curve", zal o.a. die 1.346 meter zijn, waarover Uzzi spreekt. Enfin, eerst even verder lezen. Alvorens ik teveel begin te speculeren (op wetteksten :wink: )
Laatst gewijzigd door Gent32m op 18 feb 2009, 10:56, 2 keer totaal gewijzigd.
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
Gebruikersavatar
Tiptronic
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 29
Lid geworden op: 04 feb 2006, 16:21
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Ik heb 2 dagen op voorhand een mail gekregen dat ze het speedpack gingen activeren.
Afbeelding
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 mar 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

@ Gent32m

Ik weet dat je erop gebrand bent om de schuld bij BGC te leggen en Dommel vrij te pleiten, maar ik ben er vrij zeker van dat uw interpretatie verkeerd is.

Wat ze hier bedoelen is als een alternatieve ISP over een nieuw profiel wil beschikken (fictief voorbeeld : 14Mbit/s download en 1,8Mbit/s upload) dan moeten ze dit profiel 6 maanden op voorhand aanvragen bij BGC. Het 12Mbit/s profiel is een bestaand profiel dat vanaf het begin beschikbaar is, dus dit kan de reden niet zijn voor de vertragingen.
Waarmee ik niet gezegd heb dat BGC hoegenaamd niets te maken heeft met de vertragingen ;-)
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

Er staan best wel interessante zaken in dat document.
Een korte greep eruit...

Code: Selecteer alles

De OLOs verwerpen de nieuwe regel waardoor Belgacom de toelating krijgt om een attenuatiedrempel per profiel vast te leggen en alle orders boven die drempel te weigeren. Dergelijke regel is onaanvaardbaar volgens de OLO’s zolang de maximale afstand voor de gebruikte technologie (bijv. 6.5dB voor ADSL2+) niet overschreden wordt. Daarenboven wordt via deze regel een discriminatie met ADSL ingevoerd.

Het Instituut is van mening dat de alternatieve operatoren net zoals met de ADSL-profielen de mogelijkheid moeten hebben om op eigen risico een hogere bit rate te gebruiken. Als er een probleem is, moet de OLO eerst het profiel aanpassen volgens de tabel alvorens een repair onder SLAvoorwaarden mogelijk is.

De alternatieve operatoren vinden de door Belgacom vastgelegde maximale bitrates veel te laag. Voor een 12Mb profile is er geen oplevering toegelaten voor klanten die zich meer dan 1346m van de centrale bevinden en in geval van repair wordt deze onterecht lage lengte verder verlaagd tot 385m.

De OLO’s klagen aan dat ze door dergelijke beperking niet ten volle kunnen genieten van de voordelen van ADSL2+ in vergelijking met ADSL. Door artificieel de bandbreedtes voor BROBA ADSL2+ te beperken, alhoewel het technisch mogelijk is, zorgt Belgacom er volgens hen voor dat de competitie geen aantrekkelijke en innovatieve retailaanbiedingen aan zeer hoge snelheid kan lanceren. De alternatieve operatoren vragen aan het BIPT om de prestaties van de Belgacom curve te verbeteren.

Belgacom merkt op dat dezelfde uitrolregels gebruikt worden voor Belgacom haar eigen retaildiensten en dat deze regels noodzakelijk zijn om de stabiliteit3 van alle lijnen in het Belgacom netwerk te garanderen. Het enige effect van hogere bitrates is volgens Belgacom onstabielere lijnen, het in gevaar brengen van VoIP en TV diensten en meer klachten van de eindgebruikers.

Belgacom merkt op dat de 24Mb nooit haalbaar is in de praktijk door ruis & attenuatie. De reden waarom geen repair mogelijk is boven 13Mb is omdat de kans groot is dat een te hoge bandbreedte de hoofdoorzaak is van het probleem.
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
doolbyd
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 42
Lid geworden op: 16 sep 2005, 10:58

Zijn er al verhogingen bij hc'ers in de zone 050 gemeld ?
Gebruikersavatar
Cristallx
Member
Member
Berichten: 99
Lid geworden op: 01 nov 2006, 16:36
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 15 keer

@ Tiptronic

Tiptronic schreef:Ik heb 2 dagen op voorhand een mail gekregen dat ze het speedpack gingen activeren.


Ik betaal wel via domicilering, er is echter nog niets van mijn rekening gehaald ... en een mail heb ik ook nog niet ontvangen.
Blijft ze eindelijk slapen .... Slaapt ze :-(
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

Uzzi schreef:Waarmee ik niet gezegd heb dat BGC hoegenaamd niets te maken heeft met de vertragingen ;-)

Idd, als je die tekst leest, voel je alvast de onvrede (bij de alternatieve ISP's) en de terughoudendheid van Belgacom (inzake ADSL2+). Ik denk dat Belgacom grotendeels verantwoordelijk is voor deze vertragingen (alsook de beperkingen die het oplegt). Echter, dit is hun stiel (ik kan daar zelf niet over oordelen of die "vertragingen", "lagere profielen" terecht zijn).

Voor een stuk zal Belgacom wss gelijk hebben, maar voor een stuk ook niet. Ik denk dat ze zich te erg indekken, wat tot onvrede bij de alternatieve ISP's leidt. Het besluit van die tekst vind ik dan ook niet slecht. Leg meer verantwoordelijkheid bij die alternatieve ISP's. Laat hen die profielen aanmaken. In geval van problemen, kunnen ze nog altijd teruggeschakeld worden.

Stel dat in de praktijk 60 mensen van de 100, 12 Mpbs aankunnen. Maar Belgacom slechts 30 van hen op 12 Mpbs zet (omdat ze TE strenge specs vastleggen). Is dit dan niet stom ? De praktijk (na grondig onderzoek) zou die "norm" moeten vastleggen, vind ik. En niet zozeer een eenzijdige beslissing door b.v. een Belgacom directie.

Of dit effectief het geval is, weet ik niet.
Maar er lijken wel signalen in die richting te zitten (als je het document doorleest...)
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
tw2007
Plus Member
Plus Member
Berichten: 149
Lid geworden op: 18 dec 2007, 16:25

Cristallx schreef:@ Tiptronic

Tiptronic schreef:Ik heb 2 dagen op voorhand een mail gekregen dat ze het speedpack gingen activeren.


Ik betaal wel via domicilering, er is echter nog niets van mijn rekening gehaald ... en een mail heb ik ook nog niet ontvangen.


Dommel int haar facturen via domiciliëring pas enkele dagen voor de vervaldatum van de factuur, dus je zal waarschijnlijk nog een week of twee - drie moeten wachten. Ik heb het in de eerste week van februari aangevraagd en de factuur zal waarschijnlijk pas eind februari betaald worden (hopelijk met activatie begin maart).
Gebruikersavatar
Cristallx
Member
Member
Berichten: 99
Lid geworden op: 01 nov 2006, 16:36
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 15 keer

tw2007 schreef:
Cristallx schreef:@ Tiptronic

Tiptronic schreef:Ik heb 2 dagen op voorhand een mail gekregen dat ze het speedpack gingen activeren.


Ik betaal wel via domicilering, er is echter nog niets van mijn rekening gehaald ... en een mail heb ik ook nog niet ontvangen.


Dommel int haar facturen via domiciliëring pas enkele dagen voor de vervaldatum van de factuur, dus je zal waarschijnlijk nog een week of twee - drie moeten wachten. Ik heb het in de eerste week van februari aangevraagd en de factuur zal waarschijnlijk pas eind februari betaald worden (hopelijk met activatie begin maart).


********** .... sorry :cry:

Modedit : vloeken moet nu ook weer niet eh ;)
Blijft ze eindelijk slapen .... Slaapt ze :-(
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 mar 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

1. Dat BGC veel te streng is bij het toelaten van een upgrade naar 9 of 12Mbit/s is duidelijk. Er zijn hier genoeg prachtige lijnwaardes langsgekomen van van verbindingen die makkelijk 12Mbit/s aankunnen maar helaas net iets te ver van de centrale liggen.

2. Dat BGC de alternatieve ISP's tracht (passief of actief) tegen te werken door allerlei regeltjes en verplichtingen op te leggen is eveneens duidelijk. Deze regeltjes en verplichtingen zijn evenwel voor alle alternatieve ISP's dezelfde. Op dat vlak is er dus geen discriminatie ;-)

3. Dat de upgrade van HC naar 12Mbit/s zo lang geduurd heeft, is en blijft hoofdzakelijk de fout van Dommel zelf. Er is maar één uitleg mogelijk : geld. Hoe komt het dat bij bijvoorbeeld Edpnet 12Mbit/s wel al een tijd beschikbaar is en gebruikt wordt terwijl het bij Dommel HC zo lang geduurd heeft ? het zijn beide alternatieve ISP's en ze moeten dus beiden aan dezelfde verplichtingen voldoen. Dommel heeft zichzelf in zijn voet geschoten door HC aan 12Mbit/s aan te bieden. Ze hadden bij HC beter geld gevraagd voor een upgrade naar 9 of 12Mbit/s, dan hadden de upgrades al lang plaats gevonden.
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

Uzzi schreef:Ze hadden bij HC beter geld gevraagd voor een upgrade naar 9 of 12Mbit/s, dan hadden de upgrades al lang plaats gevonden.


Dat vind ik ook. Maar kijk, nu krijgen we ze gratis. Zij het, dat we er iets langer op hebben moeten wachten.

Overigens, die verwachtingen naar ADSL2+ zijn best niet te hooggespannen. Immers moet je (gezien de strenge eisen van Belgacom) al veel geluk hebben, dat je er tenvolle gebruik van kunt maken :-(
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
Gebruikersavatar
ceurrrix
Premium Member
Premium Member
Berichten: 687
Lid geworden op: 26 feb 2004, 06:57
Locatie: Temse

Gent32m schreef:
Uzzi schreef:Ze hadden bij HC beter geld gevraagd voor een upgrade naar 9 of 12Mbit/s, dan hadden de upgrades al lang plaats gevonden.


Dat vind ik ook. Maar kijk, nu krijgen we ze gratis. Zij het, dat we er iets langer op hebben moeten wachten.

Overigens, die verwachtingen naar ADSL2+ zijn best niet te hooggespannen. Immers moet je (gezien de strenge eisen van Belgacom) al veel geluk hebben, dat je er tenvolle gebruik van kunt maken :-(


:angel: Ze hadden het geld ,bestemd voor die gratis maand moeten gebruiken
dan hadden de klanten er tenminste nog iets voor gekregen :banana:
Een beeld,vertelt meer dan 1000 woorden en wie wind zaait,kan storm oogsten!
Museum of Talking Boards + Word Lingo = :think:
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

ceurrrix schreef:Ze hadden het geld ,bestemd voor die gratis maand moeten gebruiken
dan hadden de klanten er tenminste nog iets voor gekregen


Welk geld ? Ik heb mijn gratis maand gehad (de 3de maand na mijn activatiedatum).
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
kaise1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1166
Lid geworden op: 18 jan 2006, 11:03
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 10 keer

Gent32m schreef:
Uzzi schreef:Ze hadden bij HC beter geld gevraagd voor een upgrade naar 9 of 12Mbit/s, dan hadden de upgrades al lang plaats gevonden.


Dat vind ik ook. Maar kijk, nu krijgen we ze gratis. Zij het, dat we er iets langer op hebben moeten wachten.

Overigens, die verwachtingen naar ADSL2+ zijn best niet te hooggespannen. Immers moet je (gezien de strenge eisen van Belgacom) al veel geluk hebben, dat je er tenvolle gebruik van kunt maken :-(


jama eerst ff kijken of er ook zo'n strenge adsl2+ eisen gaan zijn ivb afstand, attenuaton voor de netconnect abbo's... dus netconnecters posten maar die lijnwaarden van jullie 9/12 Mbit speedpack :wink:
Gebruikersavatar
yama
Premium Member
Premium Member
Berichten: 643
Lid geworden op: 24 jul 2007, 16:40
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 5 keer

DSL Status: Connected
DSL Modulation Mode: MultiMode
DSL Path Mode: Fast
Downstream Rate: 4640 kbps
Upstream Rate: 512 kbps
Downstream Margin: 26 db
Upstream Margin: 19 db
Downstream Line Attenuation: 26 db
Upstream Line Attenuation: 6.5 db
Downstream Transmit Power: 11 db
Upstream Transmit Power: 19 db


kan geen speedpack hebben :cry: :cry:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Pegasuz
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 25
Lid geworden op: 17 jun 2008, 10:42
Locatie: Lovendegem (Gent)
Contacteer:

Ik stuurde vorige week de volgende vraag naar dommel: "heeft u enig idee wanneer de verhoging naar 12Mbit zal plaatsvinden bij mijn abonnement?"

Nu antwoord gekregen:

Bedankt voor uw mail!

Als u geen mail ontvangen heeft of nog geen telefoon gehad heeft
van een technieker van belgacom, dan is het niet van toepassing op uw locatie.
Als u voor 1/03 niets gehoord heeft zal het niet doorgaan.


Altijd leuk te horen... :cry:
GunSmoke007
Pro Member
Pro Member
Berichten: 236
Lid geworden op: 10 jul 2008, 14:49
Locatie: Puurs
Bedankt: 5 keer

Das leuk om dat idd te lezen, ik heb ook nog niets gehoord. Dus 9/10 zal het bij mij ook niets worden dan :p Nochtans zit ik niet ver van de centrale.
Anyway ik had er toch al geen hoop meer op dus veel maakt het allemaal niet meer uit.
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”