Geplaatst: 24 aug 2008, 17:00
Hoop dat ze tegelijk met de speedpacks de Homeconnecters ook overzetten op adsl2+
Users United
https://test-goztow.userbase.be:443/forum/
https://test-goztow.userbase.be:443/forum/viewtopic.php?t=19852
Stormlord schreef:Ik zie dat de speedpack keuze optie is verschenen op de CRM, echter als je hem wil aanvragen verschijnt er na bevestiging van de aanvraag bij mij onmiddelijk een foutmeldingsscherm van Schedom met daar onder "fout... error..." - iemand soortgelijke ervaring? Er wordt verder geen uitleg gegeven.
Volgens een belgacom medewerker zou er nog maar 52% (van de 85% Adsl2+ netwerk) kunnen aangeslotenMadmaN schreef:activation of speedpack not possible
we are sorry to inform you that the activation of a speedpack is currently not possible at your location. check back regularly to see when this situation should change for....
ZUUUUCHTTTT
Ja dat denk ik ook dat er geen 85% aansluitbaar is, want ik val ook uit de boot (zoals vele anderen) voor een hogere speed.ketter schreef:Hop Patje daar heb je het al.
Dat zeg ik toch al weken dat er geen 85% aansluitbaar is.![]()
Wees maar gerust dat ze op dit mom ook niet aan de 52% geraken.
Ze hebben jaren stilgestaan bij Belgacom en nu zal er plots 85% aansluitbaar zijn,dat geloof je zelf toch niet.
met de aansluitbaarheids test (telefoon nr) kan je al zien met welke snelheid je aankan (4Mb/4,6Mb of de 12Mb)dean3009 schreef:Ik zou graag willen testen of dit bij mij ook werkt of niet. Als ik op die knop druk, wordt het dan direct aangevraagd, of zeggen ze eerst, dat je niet/wel aangesloten kan worden, en dat je dan op "next" moet klikken.
Je mag er gerust op klikken, dan moet je nog kiezen voor Yes/No.dean3009 schreef:Ik zou graag willen testen of dit bij mij ook werkt of niet. Als ik op die knop druk, wordt het dan direct aangevraagd, of zeggen ze eerst, dat je niet/wel aangesloten kan worden, en dat je dan op "next" moet klikken.
Ok, bedankt.Kurt Breezer schreef:Je mag er gerust op klikken, dan moet je nog kiezen voor Yes/No.dean3009 schreef:Ik zou graag willen testen of dit bij mij ook werkt of niet. Als ik op die knop druk, wordt het dan direct aangevraagd, of zeggen ze eerst, dat je niet/wel aangesloten kan worden, en dat je dan op "next" moet klikken.
Heb je het over deze test van dommel?Patje schreef:met de aansluitbaarheids test (telefoon nr) kan je al zien met welke snelheid je aankan (4Mb/4,6Mb of de 12Mb)
Mahimahi schreef:Zone 052 'Activation Speed Pack not possible.
Mahimahi schreef:Nu is het anders alles stond de vorige keer op 4.6proficiat, u bent ook aansluitbaar op het dommel.com netwerk!
op uw telefoonlijn is het momenteel mogelijk om een van volgende internet-aansluitingen te bestellen:
- adsl netconnect start: maximum downloadsnelheid tot 4.0 mbit/sec en upload maximaal aan 256 kbit/sec
- adsl netconnect lite: maximum downloadsnelheid tot 12.0 mbit/sec en upload maximaal aan 448 kbit/sec
- adsl netconnect: maximum downloadsnelheid tot 12.0 mbit/sec en upload maximaal aan 448 kbit/sec
- adsl netconnect plus: maximum downloadsnelheid tot 12.0 mbit/sec en upload maximaal aan 320 kbit/sec
- adsl netconnect pro: maximum downloadsnelheid tot 4.6 mbit/sec en upload maximaal aan 512 kbit/sec
op uw telefoonlijn is het momenteel mogelijk om een van volgende all-in-one aansluitingen te bestellen:
- adsl homeconnect: maximum downloadsnelheid tot 12.0 mbit/sec en upload maximaal aan 448 kbit/sec
momenteel is er nog geen exacte timing voor de beschikbaarheid van onze andere xdsl-producten op uw locatie.
om uw aanvraag te starten klikt u in de productpagina van de verbinding op het winkelkarretje!
hier idem (al kon het toch niet met onze lijnwaarden):MadmaN schreef:activation of speedpack not possible
we are sorry to inform you that the activation of a speedpack is currently not possible at your location. check back regularly to see when this situation should change for....
ZUUUUCHTTTT
Ja blijf maar dromen. Adsl2+, dat ze al een tijd hadden doen ze al heel moeilijk over, wat VERPLICHT opengesteld is laat staan vdsl2. Good will acties moet je zeker niet verwachten van Belgacom. Als ze konden dan zat je nog steeds op een 28k lijn.silencer schreef:hier idem (al kon het toch niet met onze lijnwaarden):MadmaN schreef:activation of speedpack not possible
we are sorry to inform you that the activation of a speedpack is currently not possible at your location. check back regularly to see when this situation should change for....
ZUUUUCHTTTT
mss is het positief en wil BGC iedereen meteen op vdsl2 zetten (aan adsl snelheden).
officieel adsl2+ snelheid, officieus vdsl2.broli schreef:Ja blijf maar dromen. Adsl2+, dat ze al een tijd hadden doen ze al heel moeilijk over, wat VERPLICHT opengesteld is laat staan vdsl2. Good will acties moet je zeker niet verwachten van Belgacom. Als ze konden dan zat je nog steeds op een 28k lijn.silencer schreef:hier idem (al kon het toch niet met onze lijnwaarden):MadmaN schreef:activation of speedpack not possible
we are sorry to inform you that the activation of a speedpack is currently not possible at your location. check back regularly to see when this situation should change for....
ZUUUUCHTTTT
mss is het positief en wil BGC iedereen meteen op vdsl2 zetten (aan adsl snelheden).
Omdat nog niemand (Homeconnect / speedpack) is overgeschakeld naar adsl2+.sithlord2 schreef:Ik ben nu HomeConnect klant, en surf aan 4,6Mbs. Nu heb ik gewoon voor de lol nog eens de aansluit-check gedaan op de dommelsite met mijn adres, en ik krijg het volgende terug:
op uw telefoonlijn is het momenteel mogelijk om een van volgende all-in-one aansluitingen te bestellen:
- adsl homeconnect: maximum downloadsnelheid tot 12.0 mbit/sec en upload maximaal aan 448 kbit/sec
Waarom zit ik dan nog steeds 4,6Mbs ipv 12Mbs ?
Er zijn er al wel met homeconnect die overgeschakeld zijn, maar nog niet veel.Yogi schreef:Omdat nog niemand (Homeconnect / speedpack) is overgeschakeld naar adsl2+.
Wie?BBB schreef:Er zijn er al wel met homeconnect die overgeschakeld zijn, maar nog niet veel.Yogi schreef:Omdat nog niemand (Homeconnect / speedpack) is overgeschakeld naar adsl2+.
Met de zoekfunctie had je dit waarschijnlijk ook kunnen vinden of door te kijken in het topic ADSL2+ 12 Mbps, maar ik zal hier even herhalen:broli schreef:Wie?
Deep4Space schreef:Ik kan je bevestigen dat er toch wel al degelijk mensen bij dommel zijn die overgeschakeld werden naar ADSL2+.
Ikzelf heb sinds eind juli ADSL2+ (via Homeconnect (actief sinds eind juni) en kwam van Netconnect), zijnde het wel dat de snelheid niet onmiddellijk naar 12Mbps is gebracht.
Bij omschakeling naar ADSL2+ werd mijn snelheid in een eerste fase verhoogd naar 6Mbps. Pas na telefonisch contact opnemen met dommel (vorige week) hebben ze mijn snelheid aangepast naar 9Mbps.
Nu waarom niet rechtstreeks niet naar 12Mbps is mij ook een raadsel maar ben al zeer gelukkig dat ik mij bij een van de weinige gelukkigen mag rekenen. Zal volgende week dan maar eens terugbellen om naar 12Mbps overgeschakeld te worden. (Ter info: mijn maximale lijnwaarde geeft een max van +-16Mbps aan)
Zo zie je maar dat het ook vlug kan gaan. Vanaf dan ADSL2+expected activation date :
28/08/2008
(14.00u - 18.00u)
Waar heb je dit tezien gekregen? Ik zie enkel Activated or activation requested staan bij de statusKurt Breezer schreef:Zo zie je maar dat het ook vlug kan gaan. Vanaf dan ADSL2+expected activation date :
28/08/2008
(14.00u - 18.00u)
Hopelijk krijgen homeconnecters, die ook kunnen profiteren van ADSL2+, ook zo snel een activatie ... hopelijk worden ze niet achteraan op de lijst gezetKurt Breezer schreef:Zo zie je maar dat het ook vlug kan gaan. Vanaf dan ADSL2+expected activation date :
28/08/2008
(14.00u - 18.00u)
Zijn er nog mensen met dit probleem?we are sorry to inform you that an unknown error occured. please check back later.
Als uw lijnwaardes goed zijn dan is dat eigenlijk (dikke) zever.ctgilles schreef:Ik heb eens gebeld en het gaat niet want ik zit 3.5km van de centrale... Raar dat het via BGC zelf wél zou gaan hè. Bende amateurs maar helaas wel de enige optie voor menskes die grote volumes willen verzetten
Het zijn geen waardes voor 12Mbit, maar 6 of 8Mbit moet wel lukken.Ruismarge: 10.6 dB (downstream) / 21 dB (upstream)
Lijndemping: 40.2 dB (downstream) / 19 dB (upstream)
Uitgangsvermogen: 19.9 dBm (downstream) / 11.9 dBm (upstream)
Ofwel hebben ze me wéér herstoken op die centrale wat me eigenlijk niet zou verbazen.Downstream Margin: 29 db
Upstream Margin: 20 db
Downstream Line Attenuation: 4 db
Upstream Line Attenuation: 1.5 db
Downstream Transmit Power: 11 db
Upstream Transmit Power: 11 db
normaal is ADSL2+ dus sneller,Maximale lijnsnelheid: 5472 kbps (downstream) / 1024 kbps (upstream)
Ruismarge: 9.1 dB (downstream) / 18 dB (upstream)
Lijndemping: 42.7 dB (downstream) / 18 dB (upstream)
Uitgangsvermogen: 19.8 dBm (downstream) / 11.9 dBm (upstream)
Naar wat kijkt hun test dan? (Of klopt mijn vermoeden dat die test (bijna) niets doet?)Yogi schreef:nja, misschien hebben ze nog geen ADSL2+ in je lokale centrale
Heel goed zelfs, je zou normaal de maximum snelheid moeten kunnen halen.ctgilles schreef:Afaik zijn mijn waardes toch niet slecht?
scarlet heeft zen eigen netwerk, niet dat van belgacom.ctgilles schreef:Bij Dommel blijven ze claimen dat ik te ver van de centrale zit >3km terwijl ik weet dat dat niet zo is.
De clou is als ik toch zo ver zou zitten, dan zit ik op centrale in Aarschot (3200 - ipv 3130) waar ADSL2+ wél beschikbaar zou zijn (ref: site Scarlet)
Afaik zijn mijn waardes toch niet slecht?
En als ik toch op de centrale hier in Betekom zit dan moeten ze maar nen technieker sturen om het aan te passen en dan betaal ik graag 50 euro ervoor.
De laatste 3 maanden heb ik al 10-20 keer zitten bellen (ik wacht al 5 weken op mn Homeconnect actievatiebrief). Steeds krijg ik DEZELFDE persoon aan de lijn --> Ik denk dat hij er alleen voor staat, max 2 personen daar.BBB schreef:Ik wilde wat meer info over de overschakeling naar ADSL2+ van dommel maar bellen naar de helpdesk heeft nu precies niet veel zin.
Ofwel zijn er juist veel aan het bellen ofwel willen ze tegen mij niet spreken, ondertussen toch 40min aan het wachten en nog altijd geen antwoord. (Ik dacht dat het beter geworden was ... misschien ben ik een pechvogel)
Hier is geen ADSL2+ beschikbaar: 24Mbit gaat niet en daar neem ik vrede mee.Yogi schreef:scarlet heeft zen eigen netwerk, niet dat van belgacom.
En ofwel zien ze bij dommel niet dat je van centrale verhuisd ben, ofwel is er in die centrale geen ADSL2+ en hebben ze de dichtsbijzijnde centrale genomen.
Doch, vind het raar dat ze je niet gewoon op ADSL2+ zetten, ofwel blijft het onveranderd 4.6 (lager zal je niet gaan, ook niet met ADSL2+ dacht ik), ofwel stijgt het, dus waarom willen ze je niet op adsl2+ zetten?