Tik/Pub start aktie tegen de Datalimieten !

Nieuws omtrent telecom

Op welke provider of systeem zit je nu en wat verkies je?

Telenet - een hogere snelheid
25
3%
Telenet - een hogere / geen limiet
154
21%
ADSL - een hogere snelheid
178
24%
ADSL - een hogere / geen limiet
274
37%
VDSL/ADSL2+ - een hogere snelheid
30
4%
VDSL/ADSL2+ - een hogere / geen limiet
68
9%
Kabel andere - een hogere snelheid
2
0%
Kabel andere - een hogere / geen limiet
15
2%
 
Totaal aantal stemmen: 746
Zambo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1184
Lid geworden op: 04 apr 2006, 17:00
Locatie: West-Vlaanderen

Ik ben geen grootverbuiker, ik down wel eens een distro van Linux en kijk wle eens naar You Tube. Op zich kan ik rondkomen met mijn limiet, als ik mijn meter goed in de gaten hou, van 12Gb. Maar ik heb mijn opzeg toch gedaan omdat Telenet er wel erg veel naast slaat (upc, rode knop, limieten, ...). Ik heb een abonnement gevonden die in de eerste plaats veel goedkoper is dan die van Telenet en die mij meer te beiden heeft.
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1621
Lid geworden op: 30 mei 2006, 13:20
Twitter: goendi
Locatie: Antwerpen
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Hoi allen
Ofwel kan ik niet goe rekenen,ofwel schort er iets aan m"n profiel(da van Belgacom uiteraard) bezit sinds kort BGTV -via VDSL /2 streamen /2 pc's /de tv-toestellen werken perfect,en de pc's ook ,wat ik mij afvraag is het volgende;m'n "pakket" beslaat 17MB, waarvan per stream +/-4.5Mb = +/- 9Mb rest er dus nog 8Mb ,voordien had ik adsl-go en mijn downstream was toen nagenoeg altijd 3.3Mb,en dat ivm de lengte van mijn lijn deze gelimiteerd was door BGC(anders te pas en te onpas verbrekingen)Nu krijg ik nog steeds dezelfde meetresultaten (alleen upstream is nu +/- 500kbps ,ondanks LAN-kaart 100Mb /Modem kan 52Mb aan ,waar blijven die overige Mbsssss????


1. wrong forum... wrong subject...
2. of je nu via VDSL zit of niet, het is je product dat bepaald wat je stream is. Je TV's lopen via een aparte VP/VC. Het is je synchronisatiesnelheid die 17mbit is, maar -niet- je surfsnelheid. Als je een ADSL go abonnement hebt, staat dat gecapped op 4.6 mbit op de VP/VC van je internet connectie.
patteken 14
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 24 nov 2004, 22:34
Locatie: Denderleeuw

jaja kan ik begrijpen , maar zit dan toch nog altijd met dat tekort van om en bij de 1Mbs , en dit met een lijn die nu echt goed is (alleen mijn isdn-lijn komt nog via koper tot op de ROP-kast /250m van m'n deur),en de rest via glasvezel dewelke aldaar gebundeld worden.Mijn modem werkt slechts op 40% relatieve capaciteit??? Raar
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

patteken 14 schreef:jaja kan ik begrijpen


Blijkbaar niet... wrong forum, wrong subject !
hellsnake
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1107
Lid geworden op: 21 jan 2007, 12:04
Contacteer:

patteken 14 schreef:jaja kan ik begrijpen , maar zit dan toch nog altijd met dat tekort van om en bij de 1Mbs , en dit met een lijn die nu echt goed is (alleen mijn isdn-lijn komt nog via koper tot op de ROP-kast /250m van m'n deur),en de rest via glasvezel dewelke aldaar gebundeld worden.Mijn modem werkt slechts op 40% relatieve capaciteit??? Raar

bel dan naar belgacom dat ze je profiel verhogen.
Gebruikersavatar
ceurrrix
Premium Member
Premium Member
Berichten: 687
Lid geworden op: 26 feb 2004, 06:57
Locatie: Temse

Een jaar na datum kunnen we besluiten dat alle beetjes,wat geholpen hebben , :D

en we nu betere tot limietloze downloadvolumes hebben

Dank aan allen die hebben bijgedragen om dit te bereiken :angel:


+3 :evil:tjes
Een beeld,vertelt meer dan 1000 woorden en wie wind zaait,kan storm oogsten!
Museum of Talking Boards + Word Lingo = :think:
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Uiteindelijk heb je inderdaad gelijk. Of dat deze actie daar voor gezorgd heeft durf ik te betwijfelen, maar het is een feit dat 'de groten' tegenwoordig voor de gemiddelde gebruiker niet meer zó achterhinken qua specificaties. Enkel de prijs is nog opvallend hoger, maar bij Telenet wordt dat in bvb. een 'shake' gecompenseerd ...
Gebruikersavatar
localhost
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1315
Lid geworden op: 14 mei 2006, 17:23
Twitter: amedee
Locatie: Sint-Niklaas
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer
Contacteer:

meon schreef:Uiteindelijk heb je inderdaad gelijk. Of dat deze actie daar voor gezorgd heeft durf ik te betwijfelen, maar het is een feit dat 'de groten' tegenwoordig voor de gemiddelde gebruiker niet meer zó achterhinken qua specificaties. Enkel de prijs is nog opvallend hoger, maar bij Telenet wordt dat in bvb. een 'shake' gecompenseerd ...

Ik denk dat het een natuurlijke evolutie was.
De actie van Tik zal hooguit de plannen die bij de providers al lang op de tekentafel lagen, met enkele maanden vervroegd hebben. Op niveau van de providers was het maar gerommel in de marge.

Ik hoop dat de impact groter was op de bewustmaking van de klanten, namelijk dat zij weten dat er andere providers zijn, met zelfde kwaliteit en lagere prijs.
Als er nu veel meer verloop is tussen providers onderling, dan vind ik dat een veel belangrijker resultaat dan deze of gene provider die z'n specificaties verbetert.

My two cents.
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
Gebruikersavatar
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2755
Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
Uitgedeelde bedankjes: 181 keer
Bedankt: 142 keer
Contacteer:

Andere evolutie is dat de providers die unlimited aanbieden en echt in de ogen van de klant het "ideale" product hebben tegen een lage prijs, zich op andere vlakken laten aftroeven bv. support.
Dit wordt hopelijk geen tendens..
Plaats reactie

Terug naar “Telecom nieuws”