Het grote Cityconnect topic - Deel1
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Eerst nog eens snel hun netconnect klanten uitmelken
-
- Plus Member
- Contacteer:
Andere kunnen het ook proberen , ik vind dit gewoon niet eerlijk tov bestaande klanten in het leuvense. Ben trouwens maar een 3 tal maanden klant.
Ik vraag het desnoods 100 maal aan
Ik vraag het desnoods 100 maal aan
-
- Erelid
Jesus, zie dat ze je eventueel niet meer toelaten
Want 100 keer misbruik maken van hun systeem...
Want 100 keer misbruik maken van hun systeem...
-
- Plus Member
- Contacteer:
Ze hebben geluk dat er geen alternatieven zijn. Een maandje of 2 wachten is nog niet zo erg maar ze moeten weten dat klanten kleine kinderen zijn ...en als je hun speelgoed niet geeft , zijn ze niet tevreden....
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Die cityconnect is dat ook op het Belgacom netwerk? Bij belgacom kom ik namelijk wel in aanmerking voor een ADSL2+ lijn...
-
- Erelid
En hoe weet jij dat? Bieden ze ADSL2+ aan bij Belgacom? Dat moet nieuw zijn zeker ?snakeboots schreef:Die cityconnect is dat ook op het Belgacom netwerk? Bij belgacom kom ik namelijk wel in aanmerking voor een ADSL2+ lijn...
Neen, Dommel gebruikt eigen apparatuur. Het enige dat van Belgacom is, is de koperdraad naar je huis toe, de last-mile.
- Patje
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
- Bedankt: 79 keer
Ik denk dat hij bedoelt met belgacom netwerk = turboline netwerkLord Utopia schreef:En hoe weet jij dat? Bieden ze ADSL2+ aan bij Belgacom? Dat moet nieuw zijn zeker ?snakeboots schreef:Die cityconnect is dat ook op het Belgacom netwerk? Bij belgacom kom ik namelijk wel in aanmerking voor een ADSL2+ lijn...
Neen, Dommel gebruikt eigen apparatuur. Het enige dat van Belgacom is, is de koperdraad naar je huis toe, de last-mile.
de cityconnect wordt via bruo gedaan denk ik, correct me if im wrong
@ Snakeboots Verklaar u nader met die adsl2+ van Belgacom .....
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
- Bedankt: 48 keer
E-Leven is een alternatief in het Leuvensetarzan1990 schreef:Ze hebben geluk dat er geen alternatieven zijn. Een maandje of 2 wachten is nog niet zo erg maar ze moeten weten dat klanten kleine kinderen zijn ...en als je hun speelgoed niet geeft , zijn ze niet tevreden....
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
- Bedankt: 214 keer
Zijn alle aanvragen voor Cityconnect nu uitgesteld tot 1 jan ? Als ik de check doe op hun site ben ik aansluitbaar maar ik kan niet bestellen.
Ik dacht dat enkel de bestaande klanten moesten wachten tot 1 jan ?
bel eens naar de helpdesk want het is redelijk onduidelijk.VOiD schreef:Zijn alle aanvragen voor Cityconnect nu uitgesteld tot 1 jan ? Als ik de check doe op hun site ben ik aansluitbaar maar ik kan niet bestellen.
- xenne
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
normaal gezien zou het voor nieuwe klanten mogelijk MOETEN zijn, en als ik op bestellen klik lijkt hier toch te werken zennne.VOiD schreef:Zijn alle aanvragen voor Cityconnect nu uitgesteld tot 1 jan ? Als ik de check doe op hun site ben ik aansluitbaar maar ik kan niet bestellen.
denk dat je het zo niet moet zien, ze concentreren zich gewoon eerst fkes op nieuwe klanten, begrijpelijk hé. misschien moet de hele procedure om klanten over te zetten nog uitgewert worden. naar het schijnt is hun winstmarge op cityconnect veel groter dan op netconnect. dus ook betaal je als klant meer, voor dommel is het niet zo dat ze veel meer aan jou verdienen.Lord Utopia schreef:Eerst nog eens snel hun netconnect klanten uitmelken
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
-
- Erelid
Ja precies, zien of het systeem die mensen al aankunnen.
Maar het was eerder als grap bedoeld xenne
Maar het was eerder als grap bedoeld xenne
-
- Plus Member
Ja werk bij Belgacom en heb mijn lijn is getest op digitale TV niet dat ik dat zou willen maar wou eens weten of dat mogelijk was. En het was mogelijk met een ADSL2+ lijn. VDSL is bij mij nog niet mogelijkPatje schreef:@ Snakeboots Verklaar u nader met die adsl2+ van Belgacom .....
- yama
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
- Bedankt: 5 keer
snakeboots schreef:Ja werk bij Belgacom en heb mijn lijn is getest op digitale TV niet dat ik dat zou willen maar wou eens weten of dat mogelijk was. En het was mogelijk met een ADSL2+ lijn. VDSL is bij mij nog niet mogelijkPatje schreef:@ Snakeboots Verklaar u nader met die adsl2+ van Belgacom .....
Werken bij belgacom en geabonneerd bij dommel zijt ge niet beschaamd .
grapje
-
- Plus Member
Nee . Zit nog altijd op het belgacom netwerk éyama schreef:Werken bij belgacom en geabonneerd bij dommel zijt ge niet beschaamd .
grapje
Wat ik niet goed begrijp is waarom ze een duurder abonnement (Netconnect ) zouden vervangen door een goedkoper abonnement ( Cityconnect )
Daarom denk ik dat het niet ( nooit? ) overal zal beschikbaar worden maar alleen op plaatsen waar er potentiëel veel nieuwe aansluitingen te rapen vallen.
Daarom denk ik dat het niet ( nooit? ) overal zal beschikbaar worden maar alleen op plaatsen waar er potentiëel veel nieuwe aansluitingen te rapen vallen.
Daarom dat het ook CITYconnect noemt.rottekop schreef:Wat ik niet goed begrijp is waarom ze een duurder abonnement (Netconnect ) zouden vervangen door een goedkoper abonnement ( Cityconnect )
Oftewel vertaald: city = stad.
Zeer verhelderende tussenkomst.tomg1804 schreef: Daarom dat het ook CITYconnect noemt.
Oftewel vertaald: city = stad.
Alsof afstand in een klein landje als België een rol speelt. Je kan hier geen 100 meter stappen of je komt een huis tegen.
- Patje
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
- Bedankt: 79 keer
Dat is mss wel waar, maar hoe zit het dan met mensen die 4 , 5 , 6 km van de centrale wonen.rottekop schreef:
Alsof afstand in een klein landje als België een rol speelt. Je kan hier geen 100 meter stappen of je komt een huis tegen.
afstand speelt wel degelijk een rol als het op internet aankomt qua snelheid
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
- deej
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 4 keer
In een stad kan je veel makkelijker je investering in DSLAMs en huurlijnen terug verdienen aangezien het potentieel klanten veel hoger ligt.rottekop schreef:Alsof afstand in een klein landje als België een rol speelt. Je kan hier geen 100 meter stappen of je komt een huis tegen.
Als kleine provider die niet massaal kan adverteren op tv kan je in een boerengat van 5000 inwoners een DSLAM niet rendabel maken, tenzij misschien een kwart van die bevolking naar je abonnement overstapt want je moet tellen in gezinnen, niet in inwoners.
In een stad is dat makkelijker: in Leuven bedien je met 3 DSLAMs (Leuven, Kessel-Lo, Heverlee) een gebied waar meer dan 100 000 bewoners zitten, studenten niet meegerekend. Daar moet je relatief gezien al veel minder % van de gezinnen overtuigen om klant te worden om rendabel te zijn (en gezin mag je ruim nemen: een éénpersoonsgezin is ook een gezin).
Dus ja, het CityConnect model is redelijk goed uitgekiend en ik denk dat Dommel er wel in zal slagen hierdoor nog meer te groeien.
Akkoord dat er mensen zo ver van een centrale zitten. Maar hoe komt dit? Dan moet het toch zijn dat:Patje schreef:Dat is mss wel waar, maar hoe zit het dan met mensen die 4 , 5 , 6 km van de centrale wonen.rottekop schreef:
Mogelijkheid 1: BGC heeft hun centrales op een heel slechte plaats gezet ( niet centraal ) want tussen dorpen en gemeenten zal er niet veel meer tussenzitten dan 4 à 5 Km.
Mogelijkheid 2: Woningen worden steeds verder weg van de centrale gebouwd. Wat dan wil zeggen dat BGC geen centrales meer bijplaatst en bijgevolg komen we weer bij Mogelijkheid 1.
Of er zijn nog meer mogelijkheden?
Het huidige klantenbestand hebben zij toch ook verworven zonder reclame?deej schreef:
In een stad kan je veel makkelijker je investering in DSLAMs en huurlijnen terug verdienen aangezien het potentieel klanten veel hoger ligt.
Als kleine provider die niet massaal kan adverteren op tv kan je in een boerengat van 5000 inwoners een DSLAM niet rendabel maken, tenzij misschien een kwart van die bevolking naar je abonnement overstapt want je moet tellen in gezinnen, niet in inwoners.
In een stad is dat makkelijker: in Leuven bedien je met 3 DSLAMs (Leuven, Kessel-Lo, Heverlee) een gebied waar meer dan 100 000 bewoners zitten, studenten niet meegerekend. Daar moet je relatief gezien al veel minder % van de gezinnen overtuigen om klant te worden om rendabel te zijn (en gezin mag je ruim nemen: een éénpersoonsgezin is ook een gezin).
Dus ja, het CityConnect model is redelijk goed uitgekiend en ik denk dat Dommel er wel in zal slagen hierdoor nog meer te groeien.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
jarottekop schreef:Akkoord dat er mensen zo ver van een centrale zitten. Maar hoe komt dit? Dan moet het toch zijn dat:Patje schreef:Dat is mss wel waar, maar hoe zit het dan met mensen die 4 , 5 , 6 km van de centrale wonen.rottekop schreef:
Mogelijkheid 1: BGC heeft hun centrales op een heel slechte plaats gezet ( niet centraal ) want tussen dorpen en gemeenten zal er niet veel meer tussenzitten dan 4 à 5 Km.
Mogelijkheid 2: Woningen worden steeds verder weg van de centrale gebouwd. Wat dan wil zeggen dat BGC geen centrales meer bijplaatst en bijgevolg komen we weer bij Mogelijkheid 1.
Of er zijn nog meer mogelijkheden?
centrale plaatsen in boerengat is niet rendabel
Ja, maar vraag aan het overgrote deel van de bevolking naar Dommel en de meeste zullen enkel de strips van Dommel de hond kennen, maar niet de internetprovider.rottekop schreef:Het huidige klantenbestand hebben zij toch ook verworven zonder reclame?
Ik denk dat naarmate hun klantenbestand groeit zij dan ook wel reclame zullen gaan beginnen maken, vooral dan voor hun CityConnect-producten (vanzelfsprekend natuurlijk in de regio's waar het beschikbaar is). Denk ik, he.
- deej
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 4 keer
Klopt maar met Netconnect resellen ze het Belgacom aanbod en doen ze beroep op de infrastructuur van Belgacom. Met CityConnect investeren ze zelf in eigen materiaal, een wereld van verschil voor je business plan. Vandaar dat voor CityConnect boeregaten en provinciestadjes niet interessant zijn; te weinig potentiële klanten.rottekop schreef:Het huidige klantenbestand hebben zij toch ook verworven zonder reclame?
Al (veel) mensen hier die Dommel Cityconnect hebben besteld?
Soms mensen van Herent of omgeving?
-
- Elite Poster
Ik heb besteld ... ik woon in LeuvenZerror schreef:Al (veel) mensen hier die Dommel Cityconnect hebben besteld?
Hou er rekening mee dat je in Herent aangesloten wordt op de LEX van Leuven (vismarkt). De afstand is dus vaak 5km en hoger.Zerror schreef:Al (veel) mensen hier die Dommel Cityconnect hebben besteld?
Ik woon 'vlak' tegen Leuven.
Brut gemeten zit ik op zo'n 3.5 à 4 km. De volledige downloadsnelheid haal ik dus absoluut niet. Maar met zo'n 8-10 Mbit down zou ik al meer dan tevreden zijn.
Het gaat me vooral om de hogere limiet (bijkomend upload die niet meetelt) en de hogere uploadsnelheid.
Ik ga sowieso nog wachten tot ik meer mensen hun 'ervaring' hoor en liefst van een paar mensen uit de buurt, zodat ik weet aan welke snelheden ik me kan verwachten.
Ikzelf woon in Herent, als je van Leuven Herent binnenkomt zegmaar.
De Mechelsesteenweg meteen afslaan en dan een stukje verder de Bijlokstraat volgen. Als ik iemand vind die ook ongeveer in deze 'regio' woont, zou dus zeer handig zijn ivm informatie over de snelheden etc.
Brut gemeten zit ik op zo'n 3.5 à 4 km. De volledige downloadsnelheid haal ik dus absoluut niet. Maar met zo'n 8-10 Mbit down zou ik al meer dan tevreden zijn.
Het gaat me vooral om de hogere limiet (bijkomend upload die niet meetelt) en de hogere uploadsnelheid.
Ik ga sowieso nog wachten tot ik meer mensen hun 'ervaring' hoor en liefst van een paar mensen uit de buurt, zodat ik weet aan welke snelheden ik me kan verwachten.
Ikzelf woon in Herent, als je van Leuven Herent binnenkomt zegmaar.
De Mechelsesteenweg meteen afslaan en dan een stukje verder de Bijlokstraat volgen. Als ik iemand vind die ook ongeveer in deze 'regio' woont, zou dus zeer handig zijn ivm informatie over de snelheden etc.
-
- Plus Member
- Contacteer:
Ik ben van herent maar moet wachten (heb netconnect ) tot begin volgend jaar.
Ik ben een van de (vele?) ex-UPC klanten en denk uiteraard sterk aan overstappen naar Dommel. Ik heb de hele thread gelezen, maar zit toch nog met een aantal vraagjes:
1. Per 10 December worden alle UPC klanten automatisch overgeschakeld naar Telenet, en tot 31 December kunnen zij gemakkelijk afstand nemen van dat abbonement, correct? Na 1 Januari 2008 is er weer een opzegtijd of hoe zit dat precies? Ik neem aan dat het in ieder geval interessanter zal zijn om zo snel mogelijk over te stappen?
2. Ik zal dan waarschijnlijk ook de Belgacom Discoverylijn nemen, ook al biedt Dommel ook internet aan zonder die lijn, maar dan is het duurder - dus ja Hoe lang duurt het zo ongeveer van internetbestelling van dommel tot activatie van het signaal, installeren modem en surfen? Ik wil niet bijvoorbeeld een week of 2 zonder internet zitten.
3. Ik ben dus ook dringend op zoek naar mensen in Leuven (liefst dan nog uit mijn regio, Tervuursepoort) om reacties over de snelheid te weten te komen. Ik neem aan dat jullie 15nov besteld hebben, maar de verbinding is nog steeds niet actief?
4. Het afzeggen van mijn UPC/Telenet doe ik zeker best nadat mijn Dommel connectie werkt? Maar aangezien dat dus liefst voor 31dec gebeurt heb ik eigenlijk zo heel veel tijd niet meer...
Dank.
1. Per 10 December worden alle UPC klanten automatisch overgeschakeld naar Telenet, en tot 31 December kunnen zij gemakkelijk afstand nemen van dat abbonement, correct? Na 1 Januari 2008 is er weer een opzegtijd of hoe zit dat precies? Ik neem aan dat het in ieder geval interessanter zal zijn om zo snel mogelijk over te stappen?
2. Ik zal dan waarschijnlijk ook de Belgacom Discoverylijn nemen, ook al biedt Dommel ook internet aan zonder die lijn, maar dan is het duurder - dus ja Hoe lang duurt het zo ongeveer van internetbestelling van dommel tot activatie van het signaal, installeren modem en surfen? Ik wil niet bijvoorbeeld een week of 2 zonder internet zitten.
3. Ik ben dus ook dringend op zoek naar mensen in Leuven (liefst dan nog uit mijn regio, Tervuursepoort) om reacties over de snelheid te weten te komen. Ik neem aan dat jullie 15nov besteld hebben, maar de verbinding is nog steeds niet actief?
4. Het afzeggen van mijn UPC/Telenet doe ik zeker best nadat mijn Dommel connectie werkt? Maar aangezien dat dus liefst voor 31dec gebeurt heb ik eigenlijk zo heel veel tijd niet meer...
Dank.
- fieldoxide
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
- Bedankt: 25 keer
Ik ben van Heverlee ,afstand tot de centrale is ongeveer 3.5 km .VOiD schreef:Ik heb ook besteld, zit in Herent kant Brusselsesteenweg op ong 3.6km van de centrale.
Welke centrale zou dit dan zijn,weet iemand waar dommel centrales heeft staan voor hun cityconnect formule en of er nog in de toekomst gaan bijkomen ?
Vismarkt in Leuvenfieldoxide schreef:Ik ben van Heverlee ,afstand tot de centrale is ongeveer 3.5 km .VOiD schreef:Ik heb ook besteld, zit in Herent kant Brusselsesteenweg op ong 3.6km van de centrale.
Welke centrale zou dit dan zijn,weet iemand waar dommel centrales heeft staan voor hun cityconnect formule en of er nog in de toekomst gaan bijkomen ?
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 53 keer
Voor zover ik heb begrepen ga je opnieuw een jaarcontract aan bij Telenet als je de overstap maakt. Dat wil dus zeggen: een JAAR wachten eer je kan overstappen. Dommel is gewoon te laat komen aandraven met hun Cityconnect, helaas...
-
- Elite Poster
Waarom te laat ? Ik ben nog niet omgezet van Chello naar Telenet EN ... Telenet zegt mij nergens in een contract of brief dat ik een OYO aanga wanneer ik overstap. Vanwaar heb je dit ?wimpie3 schreef:Voor zover ik heb begrepen ga je opnieuw een jaarcontract aan bij Telenet als je de overstap maakt. Dat wil dus zeggen: een JAAR wachten eer je kan overstappen. Dommel is gewoon te laat komen aandraven met hun Cityconnect, helaas...