Vrij Downloaden - FAQ

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

lijk me iets van RR die vraagt ook altijd bewijzen :bang:
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Gebruikersavatar
ctgilles
Plus Member
Plus Member
Berichten: 208
Lid geworden op: 22 mei 2006, 19:48
Locatie: 016
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 4 keer

Ik moet geen 20 ziljoen terabytes aan limiet hebben! Maar ik wil wel zo vrij zijn om binnen te halen wat ik wil, wanneer dan ook. En atm gaat dat niet bij Telenet (bijv. piekuren en je trekt een game binnen van over de 10GB, over Steam om maar iets legaals te zeggen... dan loop je het risco)
Maar ik moet wel zeggen dat het beter is dan de 10GB van vroeger hè :)
Afbeelding
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

proximusboyke schreef:lijk me iets van RR die vraagt ook altijd bewijzen :bang:
Kan goed zijn : http://userbase.be/forum/memberlist.php ... le&u=16658 kijk naar de registratiedatum :)

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
Bedankt: 542 keer

Bwah, dan geven we hen toch een bewijs dat het met VDSL2 wel mogelijk is om in 1 ruk te downloaden, zonder snelheidsbeperkingen en wanneer men wil! Dus ook in de "drukke uren" van Telenet. :wink:

Onderstaand een voorbeeld van 21/12/2010 - 25/12/2010 nádat er in de voorgaande dagen reeds ruim 431 GB datatrafiek was geweest.
Tijdens de weergegeven periode van 21/12/2010 - 25/12/2010 was er bijkomend ruim 936 GB datatrafiek en dit in één ruk.
Abonnement: Belgacom Favorite met optie onbeperkt downloaden (max. 25 Mbit/s download, max. 3,5 Mbit/s upload).

Dinsdag 21 december 2010.
Afbeelding

Woensdag 22 december 2010.
Afbeelding

Donderdag 23 december 2010.
Afbeelding

Vrijdag 24 december 2010.
Afbeelding

Zaterdag 25 december 2010.
Afbeelding

Dagoverzicht tot 25 december 2010.
Afbeelding


Vergelijkbare gegevens heb ik ook van een Telenet TurboNet abonnement: deze vindt men hier (link) op dit forum. Reeds eerdere data (augustus 2010) hier (link).

Om de vergelijking ook in het kort kostentechnisch te belichten:
  • Huidige jaarprijs voor een Telenet TurboNet abonnement: 735.84 euro (12*61,32)
  • Huidige jaarprijs voor een Belgacom Favorite abonnement met optie onbeperkt downloaden: 641,52 euro (12*53,46)
Dat is dus zonder rekening te houden met de huidige promoties (bij Belgacom momenteel 6 maanden aan 50% van de prijs). Beiden hebben gratis installatie en activatie bij online bestelling. Voor Scarlet klanten bedraagt de huidige jaarprijs van het abonnement 420 euro (12*35)...

PS De hoeveelheid datatrafiek over de gehele maand december 2010 lag nog "ietsje" hoger (om en bij de 2 TB = 2000GB).
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

Hier mijn traffic testjes. Reset de 4e, grootgebruiker profiel tijdens de 6e al bereikt.
Eenmaal het profiel van grootgebruiker toegekend is, kan je duidelijk veel minder traffic doen normaal (zie maar vanaf de 7e).

Afbeelding

Bij telenet kan je dus op 2 dagen worst-case reeds als grootgebruiker gebrandmerkt zijn.
Als je dagelijks dus nog minder dan de helft van de dagtraffiek kan verzetten tov dagen zonder grootgebruikersprofiel dan wil dit toch zegen dat telenet de snelheid HET GROOTSTE DEEL VAN DE TIJD afknijpt, en dit in tegenstelling tot wat ze op hun site schrijven:

http://onlinesupport.telenet.be/content ... op-een-rij
Zelfs als je op een bepaald moment als 'grootverbruiker' (bij buitensporig volumeverbruik) wordt opgemerkt, blijf je meestal met volledige snelheid surfen. Alleen in de allerdrukste periodes zal Telenet de snelheid tijdelijk aanpassen. Dit gebeurt in verschillende stappen, met een minimum gegarandeerde snelheid van 512 Kbps. Dit is voldoende voor de belangrijkste internetactiviteiten zoals e-mailen, sociale netwerking, surfen, opzoeken...
pure marketing blah blah, niet meetbaar, niet objectief. Als je 'meestal' aan volle snelheid zou blijven surfen, dan zou de traffiek niet zo drastisch afgeknepen worden.

PS: 50GB / dag is meeeeeeeeeeeer dan genoeg. Dat is niet het punt, het punt is dat telenet zich achter vage, niet-objectieve en niet-meetbare criteria schuilt, en dat bovenstaande tekst op hun site eigenlijk bedrog is. Als je minder dan de helft traffic kan doen is dit niet 'tijdelijk'.
dasmewat
Plus Member
Plus Member
Berichten: 191
Lid geworden op: 07 jan 2010, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 14 keer

Ik heb ook zo nette bericht van GUSTAAF2 gekregen..Ik zal je niet belachelijk om je skraaiffouten Gustaaf, ik ben tenslotte ook niet Nederlandstalig :oops: ..Wij doen ons best om zo correct mogelijk Nederlands te schrijven,toch ? ...Voor de rest beste RR,Mousctache,Gustaaf 1,2,3 etc etc,,,stop met je bullshit !
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

hey is mij vergeten te stalken :bang:
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

De mooiste klucht vond ik zopas.
Ik belde hoe het kwam dat ik met mijn 65gb al meer dan halfweg stond terwijl vroeger moeiteloos 250gb kon gedownload worden
en dat mijn neef na paar dagen al volledig in het rood stond.
Antwoord : meneer jullie zijn echt wel uitzonderingen, ik werk hier al jaren en sinds het vrij downloaden bent U de 2de die klaagt over de meter.
Niemand heeft daar problemen mee;
Hen hem gevraagd wat hij bedoelde 2de afgelopen uur dag week maand.
Toen ik zei dat hij maar vanavond ne keer moest kijken op ub hoeveel klachten daar opstaan, was zijn antwoord : daar hou ik me niet mee bezig met een site die verzuring van de maatschappij in de hand werkt :oops:
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
dasmewat
Plus Member
Plus Member
Berichten: 191
Lid geworden op: 07 jan 2010, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 14 keer

Ik heb niet al het nieuws kunnen volgen vandaag maar aangezien Telenet een 'revolutie aankondigde ' was ik toch benieuwd toen ik thuis kwam..

Ik heb niet alles kunnen lezen maar mijn eerste voorzichtige conclusie is dat ze snellere abonnementen leveren ,die natuurlijk duurder gaan zijn !

Ik lees niets over verhoging van limieten of echt vrij downloaden..Das een hele goede zet Telenet..Laat de klant meer betalen zodat je ze rapper

op smalband kan zetten ..Heb ik de juiste conclusie getrokken hoop ik echt dat de klanten blijven bij hun oude afspraak.Waarom in de naam van

Thor en Odin zou je meer betalen voor iets wat je toch niet mag gebruiken :nono: Of de conclusie trekken dat het misschien toch beter is om elders

je zuur verdiende centen uit te geven ? Ik moet nog 2 maanden wachten,ik gun ze de centen niet zomaar ,,,,,,
Laatst gewijzigd door dasmewat 13 jan 2011, 17:47, in totaal 1 gewijzigd.
Studenteninternet
Plus Member
Plus Member
Berichten: 203
Lid geworden op: 20 maa 2010, 17:53
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 11 keer
Contacteer:

proximusboyke schreef:daar hou ik me niet mee bezig met een site die verzuring van de maatschappij in de hand werkt :oops:
Stoute stoute UB, zo de waarheid durven vertellen!
Heb je dat gesprek niet opgenomen? :-) :bdaysmile:
zirou
Member
Member
Berichten: 51
Lid geworden op: 20 jan 2006, 16:56
Locatie: Limburg

Moet de Telemeter niet terug gaan als je een paar dagen niets gaat downloaden?
Dit gebeurd bij mij namelijk niet (zit nu in het oranje sinds een dag of 4 en heb daarna geen downloads meer gestart) maar als ik het volgende lees zou het dus wel weer groen moeten worden:

Oranje
* Je verbruikt meer dan het gemiddelde
* Als je minder gaat downloaden, zal de Telemeter weer groen kleuren
* Als je evenveel blijft downloaden, zal de Telemeter oranje blijven
* Als je meer gaat downloaden, zal de Telemeter rood worden

Ik heb mijn downloads ingesteld tussen 2u en 7u om altijd in het groen te zijn en niets op zaterdag en zondag. Verder heb ik de download op max 1.5MB/s ingesteld ipv de 2.5MB/s die ik haal. Ik zet niet meer dan 10GB per nacht, meestal tussen 4GB en 8GB. Nu heb ik een 90GB gedownload sinds de laatste reset en kom ik dus in de Oranje zone, daarom dacht ik eens kijken of de meter ook terug gaat :-D
maar tot nu toe niets, ze bedoelen waarschijnlijk dat die terugspringt als de meter weer gereset wordt...
Telenet Business Shake M
60Mbps/5Mbps
SBV6120E
DrayTek Vigor 2130 Gigabit LAN/WAN

Afbeelding
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

ja die kan zakken, maar kan ook niet zakken.

Als je dag 1 van je aanrekeningsperiode gek doet rekenen ze die data om naar je volledige maand (bv. 50gig X30 = 1500gig = meterke naar rechts)
ALs je dat spreid over 5 dagen is dat 10 X30 = 300gig is meterke amper naar rechts...

Als je dus dag 1 50gig dag 2 10gig dag 3 10gig enz. doet dan zal je die meter zien dalen...

Maw je meter zal minder snel blozen wanneer je je downloads spreid dan wanneer je met pieken gaat downloaden aan het begin van je aanrekeningsperiode.
Maar er zit wel ergens een harde limiet op +/_ 0.5TB, dus ook al download je (500/30) 16gb per dag in de groene uren, je meter zal blijven stijgen tot hij die limiet haalt..
zirou
Member
Member
Berichten: 51
Lid geworden op: 20 jan 2006, 16:56
Locatie: Limburg

Nou dan is mijn configuratie toch wel goed lijkt mij, nooit meer dan 10GB per nacht, altijd in de groene uren en dan nog max 1.4MB/s.

Zou ik 8GB per nacht (groen) x30 dagen lang downloaden kom ik op een 240GB, dan zou ik zeggen alles groen :-D
Maar zoals ik al eerder heb gelezen is het allemaal niet zeker hoe het echt in elkaar zit... per regio/per node/vanaf 100Gb begint het te stijgen...

Nu vraag ik me af hoe snel die van oranje naar rood zal springen als ik zo blijf downloaden... zou verwacht dat ik nooit in de rode zone terecht zou komen maar heb zo het gevoel dat het toch anders gaat :-(

Heb het gevoel dat die meter zelf omhoog is gegaan vandaag terwijl ik al 4 dagen niets meer gestart heb, en behalve mijn Windows-Antivirus-AntiMalware updates en wat surfen heb ik geen downloads gehad. Dan kunnen die "zeg alles samen 100MB" toch geen invloed hebben ook is het in de rode uren....
Telenet Business Shake M
60Mbps/5Mbps
SBV6120E
DrayTek Vigor 2130 Gigabit LAN/WAN

Afbeelding
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Kan je daar iets mee winnen ? met in het groen te blijven staan bedoel ik.
Gebruik je internet abbo gewoon op tot aan het gaatje. Wat jij nu doet is juist wat Telenet voor ogen had met hun stomme meter. nl. mensen ontmoedigen om meer te downloaden.
zirou schreef:... 240GB, dan zou ik zeggen alles groen :-D
dat is de helft van je harde limiet dus zou ik zeggen oranje..
Yogi
Pro Member
Pro Member
Berichten: 266
Lid geworden op: 10 jul 2008, 10:28
Bedankt: 1 keer

ach, ik heb in de laatste 2 dagen toch wel 60 gig gedownload (sinds Fiber60) en sta nog altijd helemaal links :)
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

de laatste twee dagen mag je zelfs 500gig downloaden, enkel de eerste 2 dagen mag je dat niet doen ;-)
Yogi
Pro Member
Pro Member
Berichten: 266
Lid geworden op: 10 jul 2008, 10:28
Bedankt: 1 keer

ne, ik bedoelde afgelopen 2 dagen :)... ik zit een 1,5 week in men maand..

Heb de indruk dat het de laatste maand al wat beter is en dat je toch wel wat meer kan verzetten (zeker als je er op let). Maar heb ook al eens een 8gig tijdens rode uren gedownt zonder enige veranderen
zirou
Member
Member
Berichten: 51
Lid geworden op: 20 jan 2006, 16:56
Locatie: Limburg

iceke schreef: Gebruik je internet abbo gewoon op tot aan het gaatje. Wat jij nu doet is juist wat Telenet voor ogen had met hun stomme meter. nl. mensen ontmoedigen om meer te downloaden.
zirou schreef:... 240GB, dan zou ik zeggen alles groen :-D
iceke ik ben pas bij TN dus is het voor mij nog uitzoeken hoe die meter werkt, niet dat als je in het oranje komt je nog maar zeg 20-30 gb in groene periode kunt download, dat van die 500GB wist ik nog niet. Heb hier al zoveel gelezen over mensen die daar niet aan komen aan die 500gb zelfs in de groene uren...

Maar in de laatste dagen voor de reset zou ik dus nog veel kunnen downloaden? Ik ga niet overdrijven met downloaden maar 500GB moet ik voor dat geld zeker krijgen :-)

Wordt trouwens de meter de laatste dag om 0:00u gereset?
Telenet Business Shake M
60Mbps/5Mbps
SBV6120E
DrayTek Vigor 2130 Gigabit LAN/WAN

Afbeelding
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3870
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
Bedankt: 318 keer

300 GB op een nacht tussen 23 en 8 uur 's morgens is perfect mogelijk zonder in het rood te komen. Je moet welweten dat dit streekgebonden is, en het voor iedereen verschillend is.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Geen idee, ik ben overgestapt naar BGC juist omdat er geen transparantie is rond het vrij downloaden (en TN dus op elk moment hun eigen regels kan veranderen)
Maar als je deze thread enige tijd volgt dan kan je stellen dat ze voor hun smallband politiek een gemiddelde trekken per dag over jouw afrekeningsperiode(dus veel downloaden op dag 1 is nefast voor dat gemiddelde) & dat er ergens een harde limiet zit rond de 500gig waar je niet over geraakt ook al download je alles in de groene uren (die harde limiet wordt dus steeds kleiner als je veel data verzet in de rode uren (factor 8 ?)

Hun meterke is dus enkel een indicatie hoe dicht je gemiddeld tegen deze limiet zit.

Persoonlijk vind ik 500gig per maand meer dan voldoende (maar dan moet je je wel aan hun regels houden) vooral de onzekerheid om ooit op een te krappe smallband te vallen deed me besluiten om over te stappen naar BGC (waar ik amper 16,5mbps haal en betaal voor 30mbps) waar ik me helemaal geen zorgen hoef te maken welke dag van de maand het is of welk uur van de dag het is.

Verder hoef je je niet echt zorgen te maken over het tijdstip van de reset, 1 of 2 dagen smallband in de avond als je het noodlot wil tarten moet je er dan maar bij nemen ;-)

mailracer schreef:300 GB op een nacht tussen 23 en 8 uur 's morgens is perfect mogelijk zonder in het rood te komen. Je moet welweten dat dit streekgebonden is, en het voor iedereen verschillend is.
In hun faq staat duidelijk dat het niet streekgebonden is, maar als je geen cijfers of spelregels vrijgeeft is dit natuurlijk makkelijk te misbruiken om hun meest belaste nodes toch sterker te limiteren
zirou
Member
Member
Berichten: 51
Lid geworden op: 20 jan 2006, 16:56
Locatie: Limburg

Nou als ik hier vdsl2 kon krijgen had ik dat zeker gedaan, zat al jaren lang op een 3,3Mbps profiel bij Dommel en was het wachten op vdsl2 nu beu.
Dus een jaartje (misschien meer) bij TN tot ik hier ook vdsl2 krijg en dan weer overstappen. Ben geen fan van TN zoals veel op het forum maar goed voor mij helaas de enige optie. De concurrentie op het Dsl gebied heeft het volgens mij wel verbeterd, limieten snelheden en prijzen. Misschien wordt het ook beter als er op de kabel ook een paar concurrenten komen. Maar goed dan zal ik waarschijnlijk al weer op dsl zijn :-D

Smallband is voor mij geen optie, dat moet ik echt niet hebben. Ik heb hier een server die altijd online moet zijn en op smallband gaat het niet werken.
Dan valt er niet meer op te werken denk ik (als ik op 512 zou komen).
Dus toch maar zorgen dat ik daar niet op kom, dan hoop ik toch dat ik eerst een mail krijg voor ik op smallband kom...
Telenet Business Shake M
60Mbps/5Mbps
SBV6120E
DrayTek Vigor 2130 Gigabit LAN/WAN

Afbeelding
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

na 422.06GB zit ik op smallband

Afbeelding

daarvoor moet een mens dan 99€ betalen
lang leve vdsl2
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
dasmewat
Plus Member
Plus Member
Berichten: 191
Lid geworden op: 07 jan 2010, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 14 keer

Best wel triest zoiets ..Zit er op dit forum niet iemand van TN (charlotte ?)
Zo ja, zou jij dan zo vriendelijk willen zijn om duidelijk te vertellen of Telenet liever geen klanten willen die gebruik maken van hun dure abo .. Zodoende raken jullie misschien van klanten af die jullie toch niet willen.De uitleg met de kleuren kennen we al dus graag meer duidelijkheid ..Dank alvast
Joopie
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 43
Lid geworden op: 21 jan 2011, 08:15
Bedankt: 42 keer

proximusboyke schreef:na 422.06GB zit ik op smallband

Afbeelding

daarvoor moet een mens dan 99€ betalen
lang leve vdsl2
Dat is al jaren zo bij Telenet.
Je kan vrij vertrekken naar vdsl2.
Waarom niet overstappen als ze smalband niet toepassen.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

joopie of moet ik zeggen remko RR dat weet je wel dat ik vdsl2 heb en die zal ik uiteraard houden
en na mijn 6 maand gratis telenet de overige 6 maand op het laagste abo zetten
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Joopie
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 43
Lid geworden op: 21 jan 2011, 08:15
Bedankt: 42 keer

incl 50 euro activatie,maar wel 1 jaar en geen 6 maand.
Telenet werkt met (een) jaar contracten,en dat gaat in voege na de gratis periode.
Ook al blijf je bij fibernet.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

nee niet waar dit heeft kwaliteitsopvolging mij duidelijk gezegd en staat ook duidelijk op de faktuur abo loopt nog 6 maand na gratis !
En het is niet zo zoals bij belgacom dat een wijzing een jaarcontract is.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

En wat zijn je bevindingen buiten het "vrij downloaden" ?
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

een prima product !!
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

heb nu zowel telenet als belgacom
beiden aan het downloaden om te downloaden
bij telenet zit ik in het rood dus zal ik zeker op smallband zitten in rode uren !
belgacom gewoon verder doen

heb afgelopen 36 uur

down 78 357 156 kb

up 19 615 443
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
CowboyJohnny
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 feb 2011, 14:12

Hi
Ik heb verleden week donderdag fibernet100 laten instaleren.
Hebben ook VDSL2 al 'n hele tijd.Omdat we met meer personen in huis zijn.Groot gezin.
Test gedaan!Ik haal met fibernet100 zo 'n 35GB op 'n uurtje,met VDSL2 10 GB.
We gebruiken fibernet100 in de groene uren,in de rode uren VDSL2.
Geen probleem hier met smalband.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

156€ per maand aan internet is wel een beetje heel veel
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
CowboyJohnny
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 feb 2011, 14:12

Wat is er niet duur.
'n groot gezin mag wel iet hebben he' Ook HD via fibernet100 is prachtig.
Telenet fiber100 is wel klasse,hebben het nu ' paar dagen,net 'n rakket.
daffeh
Plus Member
Plus Member
Berichten: 116
Lid geworden op: 29 jan 2007, 10:07
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Zoveel klasse vind ik dat niet als je nog een backup abbo moet pakken voor als de raket zonder brandstof zit.
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2273
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:56
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 153 keer

CowboyJohnny schreef:Ook HD via fibernet100 is prachtig.
Wat is het verschil met HD op een BasicNet-lijntje?
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

ddd : niks :-)

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Joopie
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 43
Lid geworden op: 21 jan 2011, 08:15
Bedankt: 42 keer

ddd schreef:
CowboyJohnny schreef:Ook HD via fibernet100 is prachtig.

Wat is het verschil met HD op een BasicNet-lijntje?
Niets Hij bedoelde eigenlijk zijn fibernet100
Last Result:
Download Speed: 98520 kbps (9890 KB/sec transfer rate)
Upload Speed: 4848 kbps (499 KB/sec transfer rate)
Latency: 32 ms
Wed Feb 16 2011 11:29:55 GMT+0100 (Romance (standaardtijd))
Laatst gewijzigd door Joopie 16 feb 2011, 11:35, in totaal 1 gewijzigd.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

CowboyJohnny schreef:Wat is er niet duur.
'n groot gezin mag wel iet hebben he' Ook HD via fibernet100 is prachtig.
Telenet fiber100 is wel klasse,hebben het nu ' paar dagen,net 'n rakket.
prachtig tot wanneer je op verlaagde snelheid komt (wat je nooit kan voorspellen bij telenet met hun flubberende telemeter die niet meetbaar en niet objectief is en enkel kleurkes toont en niks concreet: telenet deelt immers jouw verbruikt alsook het gemiddelde verbruik van alle gebruikers van je interproduct NIET mee, zelfs niet na een aangetekend schrijven)

eenmaal op verlaagde snelheid kan je tijdens de normale avonduren zelfs geen 360p minder-dan-SD kwaliteit youtube van de allerlaagste kwaliteit zonder zware haperingen zien

dan ben je vet met je 100mbps gereduceerd tot 0.5 mbps
Joopie
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 43
Lid geworden op: 21 jan 2011, 08:15
Bedankt: 42 keer

Als je daar aan twijfelt,niet naar Telenet komen.
Disme
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 43
Lid geworden op: 08 jul 2010, 11:28

Als je daar aan twijfelt,niet naar Telenet komen.
Tja ... als je er al bent is er weinig aan te doen hé. :roll:

Ik word na 400 GB in de groene uren elke maand als 'grootverbruiker' aangemerkt met als gevolg verlaagde snelheid.

Het ironische van de zaak is dat ik me idd inhoud zolang ik niet op verlaagde snelheid val. Maar van zodra ik op verlaagde snelheid terugval gooi ik alle remmen los (uit frustratie/boosheid) en voor het einde van mijn periode haal nog zeker meer dan een TB binnen. Ik laat dan gewoon alles 24/24 lopen. :angel:
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”