Coronavirus (Covid-19) outbreak [afgesplitst]

Niet-technische onderwerpen of technisch-gerelateerde onderwerpen waar maatschappelijk debat over bestaat. Lees de extra regels in de sticky, aub!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Om een exponentiële curve aan te kunnen, zal uw oneliner "zo hard als nodig" niet volstaan.
Dweilen met de kraan open is zelden een goed idee.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

We dwijlen altijd met de kraan open in de zorg...
We blijven roken, we blijven rommel eten, we blijven ongezond leven, we blijven fijn stof in de lucht pompen, we blijven... vul maar aan, ik ben er waarschijnlijk nog een hoop vergeten.


Voor ik het vergeet :
https://www.rtbf.be/info/societe/detail ... d=10878058
Gebruikersavatar
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Berichten: 5132
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Ik denk (en dat denk ik en ik niet alleen al even) dat we nog even met dit virus gaan zitten. Op een bepaald moment gaat het endemisch moeten worden.
Vaccinatie is goed zolang het vaccin werkt en genoeg mensen het doen, en dan heb ik het niet over de mensen hier die het niet doen, maar een gigantisch stuk van de wereldbevolking die er gewoon niet toe komen.
Als er daardoor ginder (of hier) nieuwe varianten ontstaan waarop de vaccins minder vat hebben, moeten we weer allemaal aan de spuit (in de veronderstelling dat ze snel een nieuw vaccin kunnen produceren). Waarschijnlijk zal dat de realiteit worden.

Het wordt tijd dat men het virus niet meer als uit te roeien hoofdprobleem ziet, maar de echte problemen zo goed als mogelijk gaat aanpakken, namelijk de capaciteit van de zorg en kwetsbare groepen beschermen. Niet dat de mensen van de zorg het probleem zijn, integendeel, maar wel hun capaciteit. We hebben nu al meer dan een jaar gehad om ergens containers te zetten en mensen op te leiden voor een specifieke taak (niet als volledige verpleegkundigen, maar zodanig dat ze bv. specifieke taken gelinkt aan corona patiënten wel tot een goed einde kunnen brengen). Daar hadden ze beter wat geld in gestoken i.p.v. contact tracing. Dan konden de niet-IC patiënten mogelijk buiten de ziekenhuizen opgevangen worden. Wat betreft IC-patiënten zou men eventueel ook gezocht kunnen hebben naar oplossingen, al zal dat iets moeilijker zijn (maar daarom niet onmogelijk).
Daarnaast moet de focus verlegd worden naar de zwakkeren. En niet door onschuldige kinderen bv. verder en verder te onderdrukken, maar door oplossingen te zoeken direct bij de zwakkeren om hun te beschermen (doe de preventie daar waar het het meeste effect heeft).

En laat a.u.b. die nutteloze Gestapo-pasjes vallen. Als het zo door gaat is klimaat niet meer onze hoofdzorg voor de toekomst.
Voer desnoods de basisregels terug (hard) in, die die echt wel recht tot bestaan hebben (wetenschappelijk gezien), o.a.:
- Afstand houden
- Goed verluchten
En om de (onwillende/-kunnende) medemens wat te helpen (en de zorg te ontlasten) kan telewerk bv. (terug) de norm worden en kunnen massa events waar afstand houden moeilijk is geschrapt worden of enkel toegankelijk worden op basis van een negatieve test (want enkel dat is relatief safe).
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1749
Lid geworden op: 24 aug 2011, 10:27
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 140 keer

NuKeM schreef: En laat a.u.b. die nutteloze Gestapo-pasjes vallen. Als het zo door gaat is klimaat niet meer onze hoofdzorg voor de toekomst.
Voer desnoods de basisregels terug (hard) in, die die echt wel recht tot bestaan hebben (wetenschappelijk gezien), o.a.:
- Afstand houden
- Goed verluchten
En om de (onwillende/-kunnende) medemens wat te helpen (en de zorg te ontlasten) kan telewerk bv. (terug) de norm worden en kunnen massa events waar afstand houden moeilijk is geschrapt worden of enkel toegankelijk worden op basis van een negatieve test (want enkel dat is relatief safe).
Evenementen (langdurig) verbieden, en mensen verplicht laten thuiswerken, zijn net zo goed Gestapo-acties. :cop:
Iedereen heeft uiteraard een eigen mening/voorkeur.
Maar persoonlijk heb ik liever een pasje dan geen toegang tot kantoor of geen evenementen.
Gebruikersavatar
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Berichten: 5132
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Thuiswerken als dat kan is toch geen straf (ok voor de eenzamen die op het werk hun direct sociaal contact hadden).
En evenementen verbieden, daar ben ik ook geen fan van, daarom testen, bv. aan de ingang (desnoods ook aanrekenen). Velen roken, drinken of wat nog, dan zal zo'n stokje in de neus voor een feestje er ook wel van af kunnen. Daarnaast ook controle en handhaving op goede verluchting binnen bv. horeca, is niet zo moeilijk. Nu zien we dat bv. in het buitenland de CST wordt gebruikt om dan minder aandacht te moeten hebben voor verluchting (want dat kost geld).
Pasjes zijn zo goed als nutteloos en worden enkel nog maar gebruikt als controle en drukkingsmiddel (of achterdeurtje).
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1749
Lid geworden op: 24 aug 2011, 10:27
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 140 keer

NuKeM schreef:Thuiswerken als dat kan is toch geen straf (ok voor de eenzamen die op het werk hun direct sociaal contact hadden).
Er zijn genoeg samenwonenden die geen (2) bureau(s) in hun huis hebben.
Bij ons was het afwisselen wie in de keuken leefkamer moest werken tijdens de 1ste lockdown.
En neen, niet iedereen woont groot genoeg om zomaar een bureau bij te zetten.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Geweldig, geen graten zien in verplichte vaccinatie & thuiswerk als gestappomaatregel zien omdat je en tafel of stoel te weinig hebt :bang: i give up.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4357
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 100 keer

Ja umm jij hebt makkelijk praten iceke.

Sinds het begin van de lockdown eet ik, werk ik en doe ik men vrije tijd aan 1 en dezelfde tafel en dat steekt enorm tegen hoor....
Gebruikersavatar
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Berichten: 5132
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Evident is het inderdaad niet (op een woensdag namiddag kan ik bv. ook niet thuiswerken, want dan willen de kinderen aandacht), daarom misschien niet verplichten maar sterk aanbevelen. Helaas zal niet elke werkgever (of zelfs werknemer) van de beste wil zijn dus daar kan/mag je niet echt op rekenen.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

heist schrijft: ...Dweilen met de kraan open is zelden een goed idee...

Tijdens coronatijd zijn het "geldkranen" die open staan! De Zorg had daarbij prioriteit moeten krijgen zodat onze mensen niet weggekaapt worden door Nederlandse ziekenhuizen...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

iceke schreef: Ik laat me tegenwoordig elke week testen op zaterdag....om iets te kunnen gaan eten met mijn dochter na de zwemles op maandag.
Ik veronderstel dat je daar de absurditeit ook van inziet, niet ?
Dat is een gevolg van het CST, en je weet hoe ik daarover denk. Ik denk dat je dat binnenkort ook kwijt bent als een PCR test, wat nog altijd nog de beste garantie is, niet meer gaat volstaan voor het CST.
timmermc schreef: Dit is nu toch wel één van de beste uitspraken hier in dit forum onderwerp gepost.
Die is hier onder andere vormen al regelmatig gevallen maar daar komt het in essentie wel op neer en dat was spijtig genoeg te verwachten. Het is altijd de schuld van een ander en we weten waartoe dat lijdt. We zijn goed op weg...
NuKeM schreef:Het wordt tijd dat men het virus niet meer als uit te roeien hoofdprobleem ziet,
Dat was al vanaf het begin wel duidelijk maar het is niet omdat het niet uit te roeien is, dat je het niet wat meer onder controle kan houden door het aantal besmettingen terug te dringen want dat is het eerste dat zou moeten gebeuren en daar breng je de juiste en vrij simpele basisregels ter sprake.
Wat er nu gebeurt is het omgekeerde, namelijk de viruscirculatie aanwakkeren omdat men denkt op een veilige manier ons terug aan het consumeren te krijgen, want laat dat duidelijk zijn, dat is de grootste bezorgdheid van onze beleidsmakers.
iceke schreef:Geweldig, geen graten zien in verplichte vaccinatie & thuiswerk als gestappomaatregel zien omdat je en tafel of stoel te weinig hebt :bang: i give up.
Ik snap je punt. Maar ik snap dat van Stroper ook. Het is voor niemand simpel. Tegenover telewerk staat dan weer dat het grosse van de werkende bevolking dagelijks naar de werkvloer moet met kans op blootstelling want het is daar niet de veiligste plek.

Ondertussen krijgt Jan Modaal zoveel tegenstelling dat die daar tureluur van wordt. Een paar voorbeelden. Een minister die (terecht) pleit voor meer telewerk maar tegelijk hemel en aarde beweegt om het 'nachtleven' open te houden door middel van Gestapo regels (dank NuKeM :wink:) of een fact check op een openbare omroep die stelt dat het niet bewezen is dat een immuniteit na infectie beter is dan na vaccinatie. En dan lezen we dit : Steven Van Gucht: ‘Wie ernstig ziek is geweest, heeft waarschijnlijk ook wel de sterkste immuunrespons.’ .

Een mens zou van minder zot worden.
willde
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 36
Lid geworden op: 09 dec 2020, 14:11
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer

Wat is dat toch met die overdrijvingen?
Blijkbaar vindt iedereen hier zichzelf en de huidige situatie het centrum van het universum.
Stop met die onnozele Gestapo vergelijking, dat is echt belachelijk.
Probeer je eens in te denken wat er toen allemaal in de wereld gebeurde en schaam je diep.
Totaal geen historisch besef en veel zelfmedelijden, echt "niveau nihil jong" :roll:
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

Niet zien wat er aan het gebeuren is, is net een gebrek aan historisch besef. Al van in het begin van de coronacrisis worden groepen mensen geviseerd. Als een overheid dan ook nog eens een controlesysteem invoert dat mensen gaat uitsluiten van de maatschappij... Of we moeten bepaalde definities gaan herzien?
Intriest is het dan ook nog eens, als het, zoals voorspeld, geen reet helpt omdat het probleem onder de gehele bevolking zit.
willde
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 36
Lid geworden op: 09 dec 2020, 14:11
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer

Al van in het begin van de coronacrisis worden groepen mensen geviseerd.
Wie wordt er eigenlijk "geviseerd" door wie? Iedereen wordt tegenwoordig wel "geviseerd" lijkt me.
We moeten vechten tegen een virus, maar we vechten liever onderling. :roll:
Bovendien had ik het over echt historisch besef, niet over nieuws van enkele weken geleden.
Ik word zot van die hyperbolen over WOII door mensen vol zelfmedelijden en geen kennis van het verleden.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

boonpwnz schreef:Ja umm jij hebt makkelijk praten iceke.

Sinds het begin van de lockdown eet ik, werk ik en doe ik men vrije tijd aan 1 en dezelfde tafel en dat steekt enorm tegen hoor....
Mijn vriendin is sinds de eerste lockdown nog geen uur op haar werk geweest, dus ik snap perfect hoe dat moet voelen en hoeveel dat doorweegt op je privé...
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

willde schreef: Wie wordt er eigenlijk "geviseerd" door wie? Iedereen wordt tegenwoordig wel "geviseerd" lijkt me.
Jij spreekt over historisch besef terwijl je niet ziet wat er in het hier en nu onder je neus aan het afspelen is.
In het begin van de coronacrisis waren het de mensen die zich niet aan 'de regels' hielden en de hamsteraars van schijtpapier. Dan waren het de Marokkanen en de Joodse gemeenschap. We mogen de Walen en de Brusselaars uiteraard niet vergeten. En nu zijn het de niet gevaccineerden die door een legitieme keuze wel degelijk geviseerd worden door de overheid dan nog wel die het lef niet heeft om een verplichting op te leggen maar mensen wel uit de maatschappij wil weren. Segregatie, zegt u dat iets?
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Dus als elke dag wel iemand (maar telkens een andere groep) zich geviseerd voelt, lijkt het toch niet bepaald op de maatschappij onder Adolf en de Gestapo?
Gebruikersavatar
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Berichten: 5132
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

willde schreef:
Al van in het begin van de coronacrisis worden groepen mensen geviseerd.
Wie wordt er eigenlijk "geviseerd" door wie? Iedereen wordt tegenwoordig wel "geviseerd" lijkt me.
We moeten vechten tegen een virus, maar we vechten liever onderling. :roll:
Bovendien had ik het over echt historisch besef, niet over nieuws van enkele weken geleden.
Ik word zot van die hyperbolen over WOII door mensen vol zelfmedelijden en geen kennis van het verleden.
De vergelijking gaat op (natuurlijk niet 100%, want andere tijden, andere 'problemen', andere spelers), maar het gaat om wat er achter zat. Ook in die tijden handelden al die mensen (die nu aan de slechte kant van de geschiedenis staan) uit een overtuiging, een geloof van (in hun ogen) echt iets goed te doen. Hun overtuiging dreef hun zo ver dat ze bv. eenheden als de Gestapo opzette die zonder enige vorm van juridische procedures anders denkende konden doen 'verdwijnen'. Dezelfde Gestapo die voor zover ik weet ook pasjes controleerde (en afstempelde).
Ik zie hier nu achterliggend hetzelfde gebeuren. We zitten met een regime dat een bepaalde overtuiging heeft en eigenlijk toch wel wat buiten zijn grenzen werkt (niet echt verkozen en ontbreken of twijfelachtige wetten). Ze viseren volgens hun ideologie verschillende groepen en willen die 'onderdrukken' of onder controle krijgen (niet gevaccineerden, kinderen, feestvierders, bankjeszitters, ...). Andersdenkenden worden bespot, weggezet als leugenaars en geweerd uit 'hun' media (zie in dat kader ook de docu's van Tegenwind en toegegeven, er zullen altijd 'wappies' zijn). Hun pasje deed me dan ook aan de Gestapo denken.
Ik begrijp dat de Gestapo en het regime waaronder ze zaten veel mensenlevens heeft verwoest, op die directe vergelijking doel ik dan ook niet, wel de ideologische beweegredenen en uitvoering. We zullen mogelijk pas binnen tientallen jaren weten hoe de geschiedenis deze periode zal neergeschreven hebben.
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

Het is zelfs al lang niet meer viseren als het over de niet gevaccineerden gaat want daar worden wel degelijk acties tegen gevoerd. Wanneer je een groep mensen, op basis van hun legitieme keuze, van de maatschappij gaat uitsluiten omdat je als overheid er niet in slaagt de belangen van de bevolking en de volksgezondheid te dienen en dan maatregelen, die al lang in de grijze zone zitten, gaat versterken, dan denk ik dat we met een heel groot ethisch probleem zitten. 'De Gestapo' en 'den Dolf' zijn dan termen om sommige mensen eens met hun neus op de feiten te drukken want de oogjes zijn blijkbaar nog altijd niet open gegaan.
willde
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 36
Lid geworden op: 09 dec 2020, 14:11
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer

Dus er wordt in diverse fora/media een schuldige gezocht (daarvoor dienen die fora lijkt het wel en natuurlijk om je frustraties af te reageren) en dat is dan "segregatie"? Dat is gewoon kortzichtig denken, ons voorgedaan door bepaalde "calimero partijen".
Bewaar dat zwaarwichtige woord voor andere periodes en/of andere landen in de wereld.
We moeten in onze favoriete taverne onze smartphone laten zien en dat is dan "segregatie". :roll:
We zullen dit rangschikken onder "Vlaamse veerkracht"! Oh wat zijn we er erg aan toe. :-(
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

NuKeM schreef:Ik zie hier nu achterliggend hetzelfde gebeuren. We zitten met een regime dat een bepaalde overtuiging heeft en eigenlijk toch wel wat buiten zijn grenzen werkt (niet echt verkozen en ontbreken of twijfelachtige wetten).
Welke bubbel serveert u het nieuws?
Het "regime" is wel verkozen, ze hebben een meerderheid in het parlement. En zelfs dat is geen vereiste, maar goed. Lees de regels er maar op na.
De wettelijke basis voor de regels is al meermaals onvoldoende geacht door lagere rechtbanken, maar die uitspraken werden telkens tegengesproken door een hogere rechtbank. Dat sommige de uitspraak van de lagere rechtbank wél onthouden en de tegenspraak door de hogere rechtbank niet, zegt meer over die personen dan over de wettelijke basis, zij die zich erop beroepen of de rechtbank(en) zelf.

Het edict hierboven blijft dus overeind: als je deze periode gaat vergelijken met Gestapo-tijden, lag je tijdens de geschiedenisles waarschijnlijk te slapen.
Ondanks enkele suggesties in niet-corona tijden, kan er niemand zonder rechterlijk uw deur instampen om u van uw bed te lichten. Dat was zo voor corona, dat is zo tijdens de lockdowns en nu nog steeds. Er is dus geen willekeur.

Gestapo-etc wordt ingeroepen door wappies die geen historisch besef hebben. En of je wappies in het Journaal moet uitnodigen? Waarom dan geen islamisten of terroristen? Het gaat telkens over hetzelfde: een waanidee met geweld willen opleggen, buiten de maatschappij om (dus niet via verkiezingen, vertegenwoordiging, rechtbank, ...).
Gebruikersavatar
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Berichten: 5132
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

heist_175 schreef:Welke bubbel serveert u het nieuws?
Het "regime" is wel verkozen, ze hebben een meerderheid in het parlement. En zelfs dat is geen vereiste, maar goed. Lees de regels er maar op na.
De wettelijke basis voor de regels is al meermaals onvoldoende geacht door lagere rechtbanken, maar die uitspraken werden telkens tegengesproken door een hogere rechtbank. Dat sommige de uitspraak van de lagere rechtbank wél onthouden en de tegenspraak door de hogere rechtbank niet, zegt meer over die personen dan over de wettelijke basis, zij die zich erop beroepen of de rechtbank(en) zelf.
Kan zijn, ik volg het 'nieuws' niet echt meer. Nu, goedkeuring hogere rechtbank maakt iets nog niet goed. Eenieder mag daar een mening over hebben.
Het edict hierboven blijft dus overeind: als je deze periode gaat vergelijken met Gestapo-tijden, lag je tijdens de geschiedenisles waarschijnlijk te slapen.
Ondanks enkele suggesties in niet-corona tijden, kan er niemand zonder rechterlijk uw deur instampen om u van uw bed te lichten. Dat was zo voor corona, dat is zo tijdens de lockdowns en nu nog steeds. Er is dus geen willekeur.
Geslapen niet nee, maar ik ben geen historicus. Nu, ik herinner me toch uit het 'nieuws' dat er in het begin van de lockdown her en der werd 'binnengevallen' (okok aangeklopt) omdat men zich niet aan de 'regels' hield. Ik herinner me dat ik bang was gepakt en beboet te worden omdat ik een tegen-de-regels autoritje aan het maken was met mijn kinderen zodat ze eens buiten die vier muren waren. Ik herinner me heel wat wenkbrauw fronsende regeltjes en maatregelen.
Er zijn in de geschiedenis wel meer momenten geweest waar mensen tegenover elkaar stonden met verschillende overtuigingen. Laat ons hopen dat dit niet op de spits gedreven wordt.
Gestapo-etc wordt ingeroepen door wappies die geen historisch besef hebben. En of je wappies in het Journaal moet uitnodigen? Waarom dan geen islamisten of terroristen? Het gaat telkens over hetzelfde: een waanidee met geweld willen opleggen, buiten de maatschappij om (dus niet via verkiezingen, vertegenwoordiging, rechtbank, ...).
Waarom niet. Een gezonde overtuiging vorm je zelf door alle kanten van het verhaal te 'aanhoren', niet door ze opgedrongen te krijgen als 'regel' en enige juiste visie.
Het is niet gemakkelijk meer tegenwoordig om een goed debat te hebben. Alles moet in oneliners en meermaals door de 'vereenvoudig' molen omdat men denkt dat anders niemand het gaat snappen. Gevolg is dat nuance verloren gaat en alles teveel zwart wit wordt. Sommige dingen zijn inderdaad moeilijk te begrijpen als je geen expert bent, maar doe dan toch een beetje moeite in de media om het zo goed mogelijk uit te leggen, haal het wat minder door de molen. Laat ook gerust anderen aan het woord, als hun overtuiging geen steek houdt dan vallen ze wel door de mand in bv. een goed debat of goed journalistiek onderzoek, nu moeten we de journalist en politicus maar geloven op zijn woord.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

NuKeM schrijft: ...We zullen mogelijk pas binnen tientallen jaren weten hoe de geschiedenis deze periode zal neergeschreven hebben...

Ik hoop dat we vandaag, in "real-time" dus, beseffen hoe alles verandert! Zo niet, dan worden we in snelheid gepakt en zullen (onaangename) verrassingen te verwerken krijgen...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

NuKeM schreef:Nu, goedkeuring hogere rechtbank maakt iets nog niet goed. Eenieder mag daar een mening over hebben.
Dus je zegt dat de wetten twijfelachtig zijn, maar tegelijk erken je uitspraken van de rechtbank niet?
Dat vind ik erger dan een ritje tijdens de eerste lockdown. Islamisten erkennen de rechtbank ook niet trouwens, of je dat goed gezelschap acht, laat ik aan uw mening over.
Het is niet gemakkelijk meer tegenwoordig om een goed debat te hebben. Alles moet in oneliners en meermaals door de 'vereenvoudig' molen omdat men denkt dat anders niemand het gaat snappen. Gevolg is dat nuance verloren gaat en alles teveel zwart wit wordt. Sommige dingen zijn inderdaad moeilijk te begrijpen als je geen expert bent, maar doe dan toch een beetje moeite in de media om het zo goed mogelijk uit te leggen, haal het wat minder door de molen. Laat ook gerust anderen aan het woord, als hun overtuiging geen steek houdt dan vallen ze wel door de mand in bv. een goed debat of goed journalistiek onderzoek, nu moeten we de journalist en politicus maar geloven op zijn woord.
Er zijn nog massa's gelegenheden waar de debatten niet op 20sec "ingeblikt" moeten worden, maar waar je net pagina's de tijd krijgt om uw betoog te stofferen. Ik moet de eerste wappie nog een betoog van meer dan de spreekwordelijke 2frank zien opbouwen, waar iemand die het secundair succesvol doorlopen heeft niet meteen doorfietst.
De filmpjes van wappies, flappies en andere kwieten die graag in de belangstelling staan, die hier gepost worden als De Waarheid, zijn dan ook gewoon tenenkrullend. Dat slimme mensen - hier op UB zitten ook slimme wappies - zich door zo'n onzin laten inpakken, daar zal ik wel te dom voor zijn :).
Gebruikersavatar
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Berichten: 5132
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

heist_175 schreef:Dus je zegt dat de wetten twijfelachtig zijn, maar tegelijk erken je uitspraken van de rechtbank niet?
Dat vind ik erger dan een ritje tijdens de eerste lockdown. Islamisten erkennen de rechtbank ook niet trouwens, of je dat goed gezelschap acht, laat ik aan uw mening over.
Is dat niet gewoon politiek? Dingen anders willen zien? Het niet eens zijn met de genomen beslissingen of wetten? Je gaat het te ver zoeken.
Er zijn nog massa's gelegenheden waar de debatten niet op 20sec "ingeblikt" moeten worden, maar waar je net pagina's de tijd krijgt om uw betoog te stofferen.
Ze komen helaas niet tot mij via de gangbare paden. Sociale media daar zit ik (gelukkig) niet op en daar verwacht ik ook geen grondige analyses te vinden. Aan de andere kant van het spectrum, wetenschappelijke publicaties (in goede journals met goede peer reviews) ga ik ook niet opzoeken, nemen (gelukkig) hun tijd om gepubliceerd te raken of komen soms na de feiten, zijn teveel gericht op experten en ik heb er helaas de tijd niet voor mij daarin in te werken. Ik mis gewoon goed verstaanbare en correcte onderzoeksjournalistiek. Ik wil gewoon weten en begrijpen wat er gaande is en waarom beslissingen genomen worden, ik wil het niet gewoon ingelepeld krijgen als een baby die maar het volle vertrouwen moet hebben in zijn voogden dat ze de goede beslissingen nemen.
Als ik de huidige beslissingscultuur zie is die erg politiek/economisch en komt men met Belgische oplossingen af die geen oplossing zijn voor het probleem, maar een compromis tussen getroffen partijen.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

heist_175 schreef:En of je wappies in het Journaal moet uitnodigen? Waarom dan geen islamisten of terroristen? Het gaat telkens over hetzelfde: een waanidee met geweld willen opleggen, buiten de maatschappij om (dus niet via verkiezingen, vertegenwoordiging, rechtbank, ...).
Er is bij mijn weten welgeteld 1 wappie aan het woord gelaten op de vrt nl. Sam Leendert
[youtube]yreB8VCy5T4[/youtube]
Geen 2 minuten aan het woord & onstlagen omdat hij zij dat de vaccins besmettingen niet tegenhouden.

maar je hebt gelijk hoor MVR heeft meer tijd om zijn betoog uit te leggen :angel:
https://eswi.org/eswi-tv/marc-van-ranst ... ngagement/

[youtube]5ANOVSjDUd4[/youtube]
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

willde schreef: We moeten in onze favoriete taverne onze smartphone laten zien en dat is dan "segregatie". :roll:
Je kan gaan minimaliseren maar het is uiteraard veel meer dan dat. Doorloop het forum eens? Ik weet het, niet simpel, maar er zijn uitspraken die toch je nekharen doen omhoog gaan. Ook waar sommige politici van dromen. Dit is stigmatisering en pure discriminatie op basis van medische gegevens en het weigeren van een experimenteel medicijn.

Een paar voorbeelden :

* Niet gevaccineerden zijn egoïsten
* Niet gevaccineerden financieel laten opdraaien voor hun zorg
* Tot zelfs uitsluiten van zorg!
* Een minderheid in lockdown steken, zeg maar huisarrest cfr Oostenrijk
* Niet gevaccineerden uitsluiten van het nachtleven, (VDB) wat dat ook mag zijn
* De Croo : "Deze epidemie is een epidemie van niet-gevaccineerden aan het worden.”
* Niet gevaccineerden de toegang tot de werkvloer ontzeggen
...
En dat allemaal op basis van een niet verplicht vaccin. Tja. Misschien kunnen we de niet gevaccineerden al voor dat ze besmet zijn de ratel in de hand duwen?
decat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1656
Lid geworden op: 31 jan 2007, 11:53
Locatie: Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 104 keer

Als ze zo hun best doen om de negatieve gevolgen te censureren of dokters / professors uit hun functie ontslaan omdat ze iets aan het licht brengen zit er een serieuze haar in de boter zit. Die laatste zijn ook medisch opgeleide individuen, hun bevindingen worden door pharma betaalde experts van tafel geveegd en tot een maximum gecensureerd. Er staat NIETS negatief in de media terwijl wanneer men goed zoekt genoeg berichten en cijfers over de gevolgen van de vaccins kan vinden.
Tot bovenstaande gebeurtenissen was ik ook er 'pro", begin pandemie kon je 'plannen' terugvinden over wat ons de komende jaren te wachten zou staan. Dat nu opnieuw lezen is wel even slikken.

In Australië werd het ondertussen zeer extreem en zal ons hier ook te wachten staan.
Ze mogen gelukkig nog boodschappen gaan doen.

https://www.nsw.gov.au/covid-19/stay-sa ... vaccinated
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Nog iemand die zijn bubbel tot waarheid verheft.
De "mainstream" media staat vol met berichten die bulken van de nuances, maar niet van de rabiate afkeer tov vaccins. Als je afkeer zoekt, zal je het op Russia Today of YouTube moeten zoeken. Nuances en "de andere kant" van de hoeraberichten, kan je in de mainstreammedia zeker wel vinden.
Sterker nog: je kan er nauwelijks naast kijken.

Suggesties:
DeTijd, VRT, DeStandaard.
Gebruikersavatar
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Berichten: 5132
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Uit die suggesties kan enkel De Tijd nog op bijval rekenen. De anderen doen een goede poging, maar zijn (naar mijn gevoel) niet objectief genoeg of draaien teveel door de vereenvoudigde journalistiek 'molen'.
Maar kom, ieder zijn gedacht en visie. Daar is geen probleem mee. Het wordt wel een probleem als we/ze het gaan opdringen.
Ik zou niet liever hebben dat iedereen (vrijwillig) gevaccineerd was met een goed vaccin, maar dat is een utopie, zeker op wereldlijk vlak. Tijd om de realiteit voor ogen te zien en er correct naar te handelen.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

decat schreef:Als ze zo hun best doen om de negatieve gevolgen te censureren of dokters / professors uit hun functie ontslaan omdat ze iets aan het licht brengen zit er een serieuze haar in de boter zit. Die laatste zijn ook medisch opgeleide individuen, hun bevindingen worden door pharma betaalde experts van tafel geveegd en tot een maximum gecensureerd.
Dokters worden geschorst voor een jaar, zonder enige onderbouwing van de orde waarop ze zich beroepen, buiten dan "misleidende informatie" zonder het bewijs daarvan te leveren wat precies misleidend dan wel is:

http://www.hippocrates-belgium.be/opgelegde-sancties

Mensen aanzetten tot informed consent kan een dokter zijn job kosten.
decat schreef: Er staat NIETS negatief in de media terwijl wanneer men goed zoekt genoeg berichten en cijfers over de gevolgen van de vaccins kan vinden.
Bizar dat ten tijde van voor de vaccins, elke uitzondering op de regel in het nieuws kwam.
Maar sinds de vax, mensen met bijwerkingen, de spijtoptanten, zij die in de IC en ziekenhuizen echt zien wat er gebeurt: waarom komen die NIET in het nieuws? Dat zou toch groot nieuws zijn.

Bvb het interview op ATV dat ziekenhuizen vol liggen met alleen nog gevaccineerden op de IC, waarom komt dat niet op VRT of VTM?

Waarom een éénzijzige waarheid, die alles wat de vaccinatiecampagne zou kunnen ondermijnen, censureert? Wie zijn de opdrachtgevers achter dit beleid?


Hier nog een mooi voorbeeldje van de VRT predictive programming, door de vraagstelling "wie volgt?"

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/11/15 ... -gevaccin/

Ook HLN probeert nu mensen te winnen voor vaccinatie. Een mediakanaal hoort neutraal te zijn, ipv propaganda te verspreiden. Tenzij ze gestuurd worden.
decat schreef: Tot bovenstaande gebeurtenissen was ik ook er 'pro", begin pandemie kon je 'plannen' terugvinden over wat ons de komende jaren te wachten zou staan. Dat nu opnieuw lezen is wel even slikken.

In Australië werd het ondertussen zeer extreem en zal ons hier ook te wachten staan.
Ze mogen gelukkig nog boodschappen gaan doen.

https://www.nsw.gov.au/covid-19/stay-sa ... vaccinated
Als het al zover komt. Ik vermoed dat er weldra een zeer grote uitval gaat komen. Dat kan je gewoon zelf zien aan de hand van de UK cijfers waar de RRR ondertussen overwegend negatief is, en bij ons al bij de 65+ is de RRR -15.6% .... en UK loopt een paar maand vooruit op ons vaccinatieschema.

https://theexpose.uk/2021/11/06/uk-gov- ... oping-ade/

Dat de zorg gaat crashen is niet onrealistisch, en iedereen vaxxen gaat niks oplossen, en al zeker niet met een verouderde vax op basis van de alpha variant die als bijwerking heeft wat er in bovenstaand artikel wordt uitgelegd. Verklaar anders maar eens de negatieve RRR.
decat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1656
Lid geworden op: 31 jan 2007, 11:53
Locatie: Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 104 keer

heist_175 schreef:Nog iemand die zijn bubbel tot waarheid verheft.
De "mainstream" media staat vol met berichten die bulken van de nuances, maar niet van de rabiate afkeer tov vaccins. Als je afkeer zoekt, zal je het op Russia Today of YouTube moeten zoeken. Nuances en "de andere kant" van de hoeraberichten, kan je in de mainstreammedia zeker wel vinden.
Sterker nog: je kan er nauwelijks naast kijken.

Suggesties:
DeTijd, VRT, DeStandaard.
Er zijn voldoende voorbeelden dat men aan vaccins kan linken, toch doen ze het niet. Erger nog, ze mogen niet.
Het hoog aantal sporters met hartproblemen bijvoorbeeld, ook onder de gewone bevolking is er een stijging van hartproblemen. Vorige week het overlijden van een pro vax cardioloog, twee weken na de booster dood in zijn bed teruggevonden. En dan het in dezelfde lijn hoog aantal plotselinge domestic overlijdens in de UK. Op FB zit ik in een B/NL groep waar men over problemen praat. Discussies zijn er niet toegestaan, daar gaan lullen dat de vaccins niet veilig zijn etc = kick. Het is enkel een groep om ervaringen / bijwerkingen te delen en heb ondertussen genoeg gelezen dat mijn keuze rechtvaardigd.
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

decat schreef:ook onder de gewone bevolking is er een stijging van hartproblemen
Stats?
Of worden die ook doodgezwegen :)?
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1728
Lid geworden op: 30 mei 2012, 01:03
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 22 keer

decat schreef: Het hoog aantal sporters met hartproblemen bijvoorbeeld, ook onder de gewone bevolking is er een stijging van hartproblemen.
Kan je dat ook aantonen met cijfers, want dat eerste is iets dat ook al voor corona bestond.

Van dat tweede had ik ook graag cijfers gehad.

In Israël was het boostervaccin bij de risicogroepen een succes, het aantal besmettingen is er sinds de laatste weken spectaculair gedaald, net als de ziekenhuisopnames. En wij maar denken dat het niet werkt tegen de deltavariant.
Gebruikersavatar
timmermc
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 900
Lid geworden op: 07 nov 2012, 18:00
Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
Bedankt: 35 keer

willde schreef:Ik word zot van die hyperbolen over WOII door mensen vol zelfmedelijden en geen kennis van het verleden.
Ik heb ouders en familie gehad die de woelige tijden van de jaren 40 hebben meegemaakt. Zelfs hard aan de lijve ondervonden.
Ik heb een vader gehad die verplicht afgevoerd werd naar 'das Heimatland',en degenen die achterbleven een formuliertje met stempelje moesten tonen om zich te bewegen. Kom mij dus niet te vertellen dat ik van die tijd weinig afweet en dat dit wat nu gebeurt geen vergelijk heeft.
Dan moet je nodig die zonnebril afzetten zodat je een heldere kijk krijgt op wat er nu aan de hand is, het is heel wat verfijnder en beter uitgewerkt dan in die periode toen.

Op schoolbanken werd er héél weinig over die vreselijke onderdrukking gesproken, het werd verdrongen. De periode van de collaboratie lag waarschijnlijk te vers nog in ieders geheugen en er waren leerlingen die in familieverband er nog direct mee te maken hadden, onderwijzers en onderwijs hielden het liever bij een Guldensporenslag in de geschiedenisles.

Laat ons hopen dat dit nooit in uitzending gaat:
2019: (VRT): Kinderen van de collaboratie.
2039: (?): Kinderen van de vaccinatie.

Maar we wijken af.
Aan zee schijnt de zon altijd...☀️
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

phil48 schreef:
decat schreef: Het hoog aantal sporters met hartproblemen bijvoorbeeld, ook onder de gewone bevolking is er een stijging van hartproblemen.
Kan je dat ook aantonen met cijfers, want dat eerste is iets dat ook al voor corona bestond.

Van dat tweede had ik ook graag cijfers gehad.
https://theexpose.uk/2021/11/14/dr-clar ... ensorship/

Why Are More People Dying from Heart Disease?

At the end of September, using data from ONS, Dr. Craig highlighted that excess deaths in the UK for the week ending 10 September 2021 were showing an alarming increase in heart disease mortality. Specifically, there were:

24% more heart failure deaths than baseline

19% ischaemic heart disease

16% cerebrovascular disease (strokes)

18% other circulatory diseases
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

Velen zijn blijkbaar de discussie al vergeten tijdens de eerste golf. Een discussie die ook hier op UB werd gevoerd. 'Was het verantwoord om een hele maatschappij te gijzelen voor ouderen die hun leven al gehad hadden en anders toch binnenkort dood zouden gaan.'

Of om het met de woorden van schrijfster Zwagerman (De Telegraaf) te zeggen : "De emotie moet echt uit het coronadebat. Het dorre hout wordt gekapt, misschien een paar maanden eerder dan zonder virus. Moet iedereen die nog in de bloei van zijn zit, daar alles voor opofferen?"

Ik ben dat nog niet vergeten. Hier wordt de waarde van een leven meer of minder afgewogen dan een ander leven. De geschiedenis is minder ver af dan we denken.
phil48 schreef: Kan je dat ook aantonen met cijfers, want dat eerste is iets dat ook al voor corona bestond.
Weer die cijfers... Ontsteking van de hartspier en het hartzakje zijn erkende weliswaar zeldzame bijwerkingen van het Pfizer en Moderna vaccins. Het staat in hun voorlopige bijsluiter.
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1728
Lid geworden op: 30 mei 2012, 01:03
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 22 keer

petrol242 schreef: Weer die cijfers... Ontsteking van de hartspier en het hartzakje zijn erkende weliswaar zeldzame bijwerkingen van het Pfizer en Moderna vaccins. Het staat in hun voorlopige bijsluiter.
Ook besmet zijn met corona kan tot hartklachten leiden.

https://coronaplein.nu/informatie/effec ... et-je-hart

De klachten die je door corona aan je longen en luchtwegen kunt krijgen, hebben invloed op het hart. Denk aan hoesten, kortademigheid en een longontsteking. Het hart moet daarbij harder werken om het zuurstofrijke bloed door het lichaam te pompen. Daarnaast kan een virus in het hart terechtkomen, waardoor de hartspier ontstoken kan raken.
Ordon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1573
Lid geworden op: 27 apr 2019, 06:52
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 70 keer

ub4b schreef:Ik vermoed dat er weldra een zeer grote uitval gaat komen. Dat kan je gewoon zelf zien aan de hand van de UK cijfers waar de RRR ondertussen overwegend negatief is, en bij ons al bij de 65+ is de RRR -15.6% .... en UK loopt een paar maand vooruit op ons vaccinatieschema.

https://theexpose.uk/2021/11/06/uk-gov- ... oping-ade/

Dat de zorg gaat crashen is niet onrealistisch, en iedereen vaxxen gaat niks oplossen, en al zeker niet met een verouderde vax op basis van de alpha variant die als bijwerking heeft wat er in bovenstaand artikel wordt uitgelegd. Verklaar anders maar eens de negatieve RRR.
Toch wel straf dat je je moet wenden tot een obscure website die, naar eigen zeggen, gecensureerd wordt door minstens: Google, Facebook en Twitter.
Theexpose.png
Theexpose.png (33.01 KiB) 220 keer bekeken
Afin, het zegt erg veel.
Of hoe iemand, die ooit zei voorstander te zijn van peer review, kan afglijden naar het niveau van een Britse rioolwebsite...
Opzoek naar de, haast wanhopige, bevestiging van het eigen negatieve gedachtengoed...
Sciensano_RRR_15.png
Sciensano_RRR_15.png (22.34 KiB) 220 keer bekeken
Jouw "-15%".
Hebben we sedert "de stolp" van onze maatschappij ging (op 1 oktober jongstleden) veel mensen op de been gezien én in grote groepen?
Jep.
Ook de +65 jarigen die meer dan zes maanden geleden hun prikjes gehad hebben.
Een prikje waarvan de efficiëntie tegen besmetting dramatisch gedaald was/is, zonder dat ze dit wisten.
Zij waren de eersten in de rij hé.
En ook zij, "volledig gevaccineerden", waanden zich "veilig"...
Vele "niet gevaccinneerden" in deze leeftijdsgroep hebben zich nooit zo "veilig" gewaand, mijn inziens.
En vertonen een ander sociaal gedrag.
Iets wat ook het UK Health Security Agency opmerkt in haar rapport.
Jij: ... niet.
Nochtans verwijs je expliciet naar hun rapporten.

Net zoals in de UK SARS-CoV-2 voor velen niet meer lijkt te bestaan sedert de Britse premier in juli de gok nam door alle coronaregels in één keer af te schaffen: Covid? Dat is alleen nog iets voor ‘the elderly’...

Doch wil jij met jouw eigen simplistische visie de getallen van België en het United Kingdom "effe" vergelijken.
Meer, je negeert zelfs de belangrijke bijschriften van die documenten van Engelse overheid.
Documenten die je bovendien zelf aanhaalt als "bewijs"...
Comparing case rates among vaccinated and unvaccinated populations should not be used to estimate vaccine effectiveness against COVID-19 infection.
.
The case rates in the vaccinated and unvaccinated populations are unadjusted crude rates that do not take into account underlying statistical biases in the data and there are likely to be systematic differences between these 2 population groups.
For example:
  • people who are fully vaccinated may be more health conscious and therefore more likely to get tested for COVID-19 and so more likely to be identified as a case (based on the data provided by the NHS Test and Trace)
  • many of those who were at the head of the queue for vaccination are those at higher risk from COVID-19 due to their age, their occupation, their family circumstances or because of underlying health issues
  • people who are fully vaccinated and people who are unvaccinated may behave differently, particularly with regard to social interactions and therefore may have differing levels of exposure to COVID-19
  • people who have never been vaccinated are more likely to have caught COVID-19 in the weeks or months before the period of the cases covered in the report. This gives them some natural immunity to the virus for a few months which may have contributed to a lower case rate in the past few weeks
Heel misschien heb je je roeping gemist.
Heel misschien...

Dat er binnenkort heel wat meer mensen komen te overlijden omdat hun sociaal gedrag drastisch gewijzigd is, is heel aannemelijk.
Dat dit komt door de werking van de vaccins op het immuunsysteem: 't ja, dat maak jij er van... zonder een bewijs te leveren.

Afin ja, heel misschien heb je jouw roeping gemist.
Jobke zoeken bij het UK Health Security Agency? :wink:
Ahum.

EDIT:
ub4b schreef:https://theexpose.uk/2021/11/14/dr-clar ... ensorship/

Why Are More People Dying from Heart Disease?

At the end of September, using data from ONS, Dr. Craig highlighted that excess deaths in the UK for the week ending 10 September 2021 were showing an alarming increase in heart disease mortality. Specifically, there were:

24% more heart failure deaths than baseline

19% ischaemic heart disease

16% cerebrovascular disease (strokes)

18% other circulatory diseases
Ja, ja, allemaal zaken die ook al aan Covid-19 gelinkt werden, nog voor er van vaccins sprake was. :lol:
Haha, ja, "maar het zijn de vaccins"... volgens jou.
Lijkt me dat je hélémaal verblind bent door jouw obsessieve zoektocht naar "bewijs dat de vaccins slecht zijn" :!:

Misschien kan je beter een jobke zoeken bij "The Exposé"?
Héél misschien... :lol:
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
Bedankt: 271 keer

phil48 schreef: Ook besmet zijn met corona kan tot hartklachten leiden.
En ge kunt zelfs van de ziekte covid-19 dood gaan. Wat wil je daar nu eigenlijk mee zeggen?
Ik zal het nog eens herhalen, myocarditis en pericarditis zijn wel degelijk, zij het zeldzame bijwerkingen van Pfizer en Moderna vooral bij jonge mannen. Het staat in hun bijsluiter.
En zoals bij elke bijwerking, hoe ernstig ook, kan je zeggen dat er een afweging gemaakt wordt om een vaccin in te zetten waar het voor ontwikkeld is, maar altijd in het achterhoofd houden dat het risico op een ernstige bijwerking nooit weg is. Of mag dat ook al niet meer gezegd worden?
Plaats reactie

Terug naar “Maatschappelijke uitdagingen / discussies (niet technisch)”