Vrij Downloaden - FAQ

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
frado
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 934
Lid geworden op: 10 aug 2006, 19:39
Bedankt: 4 keer

eens je gewend bent aan snel internet ben je minder geneigd om naar iets tragers terug te keren:D
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

De vraag is dan wel of je het gaat voelen. Want het is niet enkel de snelheid die speelt, maar ook dingen als routing en peering, voor het openen van webpagina's. Voor het echt downloaden zal je voor kleinere bestanden heel weinig merken, maar voor bestanden van meerdere gigabyte gaat het natuurlijk een derde langer duren. Maar of het nu 2 uur duurt of 3, maakt dat op zich iets uit? Met TNT moet je die nu toch 's nachts downloaden. Of mis ik iets?
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Vicarious
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 45
Lid geworden op: 21 dec 2009, 12:37

dasmewat schreef:En weer een topper erbij !

Een vriendin met fiber 100 heeft 70 gig gebruikt (puur overdag) en de inmiddels beroemde mail ontvangen..Goe bezig TN :bang:


Wat verwacht ze dan ?
Dat ze elke dag 70 GB er kan doorjagen omdat ze fiber en vrij downloaden heeft.
Lijkt me dan ook logisch dat Telenet een mail stuurt.
Voor Telenet is 70 GB per dag gewoon teveel en daarom de mail.
Doe die 70 over 3 dagen en je krijgt geen mails.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Ik denk dat ze dat nochtans wel mag verwachten... Ik heb maar 30 Mbit en ga er vandaag ook een 40 GB doorjagen en ik verwacht niet dat mijn ISP daarover gaat reclameren.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
dasmewat
Plus Member
Plus Member
Berichten: 191
Lid geworden op: 07 jan 2010, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 14 keer

Zij deed er 3 of 4 dagen over meen ik me te herinneren ...Stoute meid zei TN ! Ze vond dat ze voor bijna 100 Eur per maand wel gebruik van haar dure abo mocht maken maar inmiddels is ze elders klant geworden,,,,,,,groot gelijk heeft ze

even een update,ik heb de dame in questie gesproken ..ze had 76 gig in 3 dagen gebruikt toen de mail kwam.Ze had haar favoriete serie gevonden ergens en wilde die eens compleet hebben :-)

Ik vind het lef hebben van Telenet om zo iemand op de vingers te tikken :cop: Kan toch ni é,zo veel geld vragen en dan zo kinderachtig doen ..
Studenteninternet
Plus Member
Plus Member
Berichten: 203
Lid geworden op: 20 mar 2010, 17:53
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 11 keer
Contacteer:

Vicarious schreef:Doe die 70 over 3 dagen en je krijgt geen mails.


FOUT!
Van zodra je over de 10GB per dag (piekuren) gaat is 't bingo na een paar dagen.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Klopt studenteninternet, dat is ook wat ik hoor bij de andere gebruikers hier (en iemand die ik persoonlijk ken). Achja laat TN gewoon zitten met zijn abo en pak een 30mbit VDSL abonnement bij één of andere provider (if beschikbaar uiteraard) : OK het is (minimum) een derde trager, maar bvb bij dommel (waarmee ik toch elke week 200GB verzet wegens downloaden van backups van server) klagen ze daar niet over. Volgens pfsense heb ik deze week 72GB verzet via skynet en 250GB via dommel...Niemand hoor ik klagen. En resultaten van december 2010 : 350GB skynet en 970GB dommel :)

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Bij Scarlet en EDPnet zouden ze ook niet mogen klagen.
dasmewat
Plus Member
Plus Member
Berichten: 191
Lid geworden op: 07 jan 2010, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 14 keer

Even doorrekenen,,,die madam heeft +/- 25 gig per dag gebruikt,en dat 3 dagen op rij == mail telenet :bang:

Ik was vroeger klant bij Dommel en had een abo wat minder dan de helft koste.Ik mocht daar zo veel downloaden als ik wilde,,Geeft stof tot nadenken,niet waar ?
Vicarious
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 45
Lid geworden op: 21 dec 2009, 12:37

Idd stof tot nadenken maar tot op heden is er nog niets veranderd en als het dan al gaat veranderen moet je zeker niets speciaals verwachten.
dasmewat
Plus Member
Plus Member
Berichten: 191
Lid geworden op: 07 jan 2010, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 14 keer

Ik heb geen clue of Telenet ooit inziet dat ze belachelijk bezig zijn.Op dit moment zijn ze hun monopolie positie aan het verliezen en dat baart ze duidelijk zorgen ,Ze reageren in ieder geval als een klein kind,dat zegt genoeg.Wat ze zouden moeten leren is dat ze afgestraft worden als ze blijven lucht verkopen.Mensen blijven dat toch niet eeuwig pikken,,Kan ik me in ieder geval niet voorstellen
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

goh, pikken en niet pikken ;-) Ik ben 6 maand klant geweest bij TN, als je doet wat je moet doen heb je helemaal geen problemen... 'S nachts 400 a 500gig per maand dowloaden was geen probleem... maar als je dan ziet dat het bij BGC anders kan voor minder geld, tja, dan ben ik met halve snelheid ook tevreden (ook al betaal ik nu nog ff Intense voor maar 16mbps te krijgen)
Thallyos
Member
Member
Berichten: 70
Lid geworden op: 07 aug 2006, 14:49
Bedankt: 1 keer

Ik betaal toch met plezier voor wat snelheid, als ik het dan ook zeker kan krijgen.

ADSL heeft mij lang kunnen bekoren, maar ik heb nog nooit op een 'goede' locatie gezeten en dus nooit het maximale uit mijn lijn kunnen halen.

Nu kan ik 's morgens opstaan om zes uur en tegen zeven uur, wanneer ik naar het station vertrek, staan alle series die die dag uitkomen mooi op de laptop voor onderweg. Eenmaal je zo'n luxe gewoon bent wil je toch echt niet meer terug.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

gebruik sabnzbd en sickbeard... dan staan ze om 5 uur automatisch op je notebook en maakt het niet echt uit of ze tegen 16, 30 of 100 mbps binnenkomen.
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2490
Lid geworden op: 23 jan 2010, 15:45
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Zoiets maakt wel uit... Met ADSL haal je soms grote HD films niet binnen op een nachtje, terwijl je dat met Telenet wel kunt doen. Of als je dringend goesting hebt in een film... :roll:
Ik bv. mis mijn 30Mbps enorm op kot, maar ben uiterst tevreden over de echte unlimited :)
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Sorry, maar grote HD films wat is dat ? en hoeveel kan je er dan downloaden bij telenet per maand ? 2 ?
Kijk, ik weet ook wel dat 30mbps leuker is dan 16mbps, maar voor veel toepassingen maakt dat geen zak uit, ttz enkel voor het downloaden haal je daar voordeel uit. En laat dat nu juist het probleem zijn van TN. Of je spreid je downloads over een maand en doet dat 's nachts, of je zit constant met de poepers dat je op smallband gaat vliegen. Voor mij is 16mbps goed genoeg, ik stel mijn downloads uit tot 's nachts of download ze automatisch 's nachts. Ik heb dus amper last van die 16mbps tov 30mbps.(Dat BGC me het dubbele aanrekent voor wat ik krijg nemen we er voorlopig maar bij)
dasmewat
Plus Member
Plus Member
Berichten: 191
Lid geworden op: 07 jan 2010, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 14 keer

Telenet zegt dat je moet downloaden in de groene uren,,,dat betekent je pc aan laten staan als normale mensen slapen..Dat heeft werkelijk niets met vrij downloaden te maken eerder met een provider die zijn beloftes niet na wilt komen of niet na kan komen ! Niet willen is oerstom,niet kunnen stinkt big time :nono:
Ashmed
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 26
Lid geworden op: 24 nov 2010, 15:13

De groen gele uren duren maandag dinsdag donderdag en vrijdag tot +- 16 uur,dan slapen die mensen lang hoor.
Kijk even onder mijn Telenet,wat zijn de drukke en rustige periodes.
Je kan snachts nog rustig slapen zo.
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2385
Lid geworden op: 23 dec 2007, 15:56
Locatie: nevele
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 101 keer

iceke schreef:gebruik sabnzbd en sickbeard... dan staan ze om 5 uur automatisch op je notebook en maakt het niet echt uit of ze tegen 16, 30 of 100 mbps binnenkomen.


Heb je daar een tuto van? Heel handig lijkt me dat!

Sorry, maar grote HD films wat is dat ? en hoeveel kan je er dan downloaden bij telenet per maand ? 2 ?

Zoals mijn 2 adsl lijnen 640kbs => 2.3GB per uur dus ga er van uit dat een nacht min 6uur is heb je toch 13.8Gb binnen en dat zijn bij de grootse Hd films te vinden eenmaal daarboven kan je zowel de Full BD downloaden!
Ik heb er geen probleem mee om lang te wachten genoeg Hd films staan om intussen te kijken terwijl er een download.

http://web.forret.com/tools/filesize.as ... s&dur=3600

edit: er valt nog een ban uit te delen denk ik?
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
dasmewat
Plus Member
Plus Member
Berichten: 191
Lid geworden op: 07 jan 2010, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 14 keer

Beste ashmed = rr= snorretje = = = ?

Telenet verkoopt abo's voor veel geld onder de naam vrij downloaden ..Wanneer ze dan achteraf zeggen dat het helemaal niet vrij is zijn ze fout bezig.Onder vrij downloaden versta ik ,en met mij veel meer normaal denkende mensen ,dat je gebruik van je dure product mag maken wanner het je uitkomt,,Daar betaal je veel geld voor ! Niet meer of minder dan dat..
knuppel
Member
Member
Berichten: 54
Lid geworden op: 03 mar 2010, 00:06
Bedankt: 17 keer

Als Telenet voor iets gezorgd heeft (buiten voor de portefeuille van Liberty, enkele Vlaamsche politici en den Duco) is het zeker dat een aantal mensen buiten proportie belang hechten aan piek downloadsnelheid. Precies een sekte die voor je deur staat op zaterdagmorgen. "meneer, wij zijn van Telenet en we komen u het snelste internet aanbieden". "Nope, niet geinteresseerd". "Mogen we misschien een folder achterlaten?" Beng, deur dicht.... :lol:

Wat voor mij telt is comfort, en ik mag er niet aan denken om een fortuin per maand uit te geven voor internet, waarbij ik niet eens weet of ik het kan gebruiken. Waarom wordt voor veel Telenet forumleden snelheid ineens irrelevant als je op smalband wordt gegooid? Als je echt veel wilt downloaden zou ik voor een echte unlimited gaan, anders gewoon voor een provider waar ik niet voortdurend door wordt in de zak gezet. Op het einde van de rit is snelheid, eens je er voldoende hebt, irrelevant: voor het surfen is je PC vaalk de zwakste schakel, voor downloaden haal ik met mijn 20Mbps connectie sneller films en muziek binnen dan ik kan bekijken/beluisteren. Ik betaal alvast niet extra voor een fake 100Mbps. Is alsof je een Porsche wil om in de file te gaan staan.... Waste of money.
dasmewat
Plus Member
Plus Member
Berichten: 191
Lid geworden op: 07 jan 2010, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 14 keer

Ik heb nu FN en gebruik dat voor mijn werk en daarbij past de snelheid goed (realtime grafieken etc etc )..Ik ben met knuppel eens dat als het gaat om een film afhalen de snelheid niet echt belangrijk is..Of het 30 min langer duurt mag de pret niet drukken...De dreigende houding van TN dat geeft mij een vies gevoel in mijn mond ..Ik heb nooit zo een k..mail gehad maar ik weiger pertinent naar hun regenboog te kijken..Mocht ik de befaamde mail krijgen stap ik op,zo simpel is het.. Liever wat langzamer op de ring tuffen maar dan wel bij een provider die zijn beloftes nakom
Akuma
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 37
Lid geworden op: 06 dec 2010, 15:18

Weet je waar ik het vliegend schijt van krijg:Dat grote bedrijven zoals TN,BGC,Electrabel etc geen zak doen voor langdurige klanten.Mijn vriendin heeft al internet sinds TN dat ding op de markt heeft gebracht,we waren een van de eersten om het Shake 75 aan te schaffen etc.

Vorige week belde TN ons:Ja,meneer,ik zie dat u al heel erg lang klant bent bij ons,en we willen iets voor u doen.Zei tegen het hostessje aan de foon,dat ik even moest gaan zitten,want dat ik dacht dat er een mirakel was gebeurd....Ze lachte eens en het volgende wat ze me zei was:Weet u dat we goedkope GSM abbo's aanbieden?

Ik heb nog nooit zo vlug in mijn hele leven de telefoon neer gegooid...
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5757
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

Die zal gedacht hebben proberen gaat mee. Maar inderdaad als ze iets hebben voor u is het altijd in eigen belang.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3870
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
Bedankt: 318 keer

Ik heb net 60 belminuten gratis ontvangen omdat ik mijn simkaart verplicht moet veranderen. 6 maand geldig vanaf het gebruik met de nieuwe simkaart.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

ja akuma ge moet zelf vragen é om een promo te hebben
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
dasmewat
Plus Member
Plus Member
Berichten: 191
Lid geworden op: 07 jan 2010, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 14 keer

Zo een madam die je lastig valt met aanbiedingen wordt gewoon gestuurd é.. Ze bellen iedereen en tis storend.Zo storend dat ik na het derde keer duidelijk maakte dat ze alle abo's die liepen mochten beëindigen als ze nog een keer belde.dat onthouden ze wel ,,,ne tip dus !
En dat ze nix doen voor mensen die lang trouw zijn is triest maar waar.Meer concurrentie zal ze pas wakker schudden ..
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

mijn neef heeft nu ook waarschuwing gehad van telenet teveel downloaden na 6 dagen.
Heb eens gebeld, maarja zoals standaard é en exacte volumes kunnen ze nie zeggen.
enige wat ze wel zeiden is voor belgacom is het gemakkellijk ze hebben zoveel internetklanten niet.
Ik heb toen gezegd als da het probleem is moet ge geen nieuwe meer aanvaarden é !!!!
heb dan nog een paar mensen aan de lijn gehad en de laatste zei dat er veel klachten waren.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5757
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

Belgacom heeft zoveel klanten niet? Ik denk dat belgacom meer klanten hebben dan dat ze denken weliswaar veel op adsl(2).
Maar hun kabel trekt den boel ook niet meer zenne. Ik moet nu zeggen ik ben al 5 dagen op rij van 0.00 tot 8.00 full speed aan het downloaden en men meter gaat voor de verandering niet zo snel richting rood.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

proximusboyke schreef:mijn neef heeft nu ook waarschuwing gehad van telenet teveel downloaden na 6 dagen.
Heb eens gebeld, maarja zoals standaard é en exacte volumes kunnen ze nie zeggen.
enige wat ze wel zeiden is voor belgacom is het gemakkellijk ze hebben zoveel internetklanten niet.
Ik heb toen gezegd als da het probleem is moet ge geen nieuwe meer aanvaarden é !!!!
heb dan nog een paar mensen aan de lijn gehad en de laatste zei dat er veel klachten waren.

Zoveel internetklanten niet??? Wat voor ronduit belachelijke zever is mij dat :D Mochten ze mij dat proberen verkopen, denk dat ze onmiddellijk als antwoord zouden hebben "telenet heeft het juist makkelijk, ze richten zich enkel op vlaanderen" :-) Ik denk dat mocht je alle klanten van TN en BGC samentellen samen met de maximale snelheden van de abo's van hun klanten, dat bgc toch de winnaar zou zijn ze :)

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

Hij download enkel in de groene uren, download nie meer dan anders en deze maand heeft hij prijs.
De mijne is ook al goe aan het gaan :cop:

hopelijk kan quistnix ons vertellen voor waneer vdsl beschikbaar is voor mijn neef
Laatst gewijzigd door proximusboyke op 10 jan 2011, 17:57, 1 keer totaal gewijzigd.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5757
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

Ik weet dat er ongelooflijk veel van telenet al zijn weggegaan richting een vdsl2 lijn. Ik ga ook volgende maand alleen hebben ze de pech dat veel van mijn familie volgen. Mijn familie zit 90% goed voor de 30/6 lijn. Alleen willen ze hun tv van telenet houden zoals ik kwestie om een backup te houden.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
Gebruikersavatar
ctgilles
Plus Member
Plus Member
Berichten: 208
Lid geworden op: 22 mei 2006, 19:48
Locatie: 016
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 4 keer

Lord Utopia schreef:Bij Scarlet en EDPnet zouden ze ook niet mogen klagen.

EDPnet is gewoon zalig :D Goeie service en totnogtoe geen problemen. In het weekend vul ik mijn harde schijven, goed voor een 500 à 700GB traffiek gedurende het weekend. Als het mogelijk is zet ik die 's nachts op, maar soms staat het open van vrijdagavond tot zondagavond. Als EDPnet me zou vragen om meer 's nachts te doen, dan doe ik dat ook (ik ben niet asociaal). Maar nog geen klacht gehoord... Ik zit op 60m van de ROP :beerchug: en dus zou de lijn meekunnen tot 170mbit volgens de tool. :-o

Ik krijg hier op kot (Expressnet XL) zelfs mails van Telenet dat ik moet minderen met mijn ongelimiteerd... :? 1 probleem: ik heb gelimiteerd internet (100GB). Die mannen zijn toch ongelofelijk! Het snelste internet, ook voor zware bestanden! -> 2 zinsdelen, 2 leugens! Ten eerste is mijn VDSL2 sneller aan 30mbit 24/7 terwijl ik hier in Leuven met momenten nog geen 400kb/s haal! Ten tweede is hun fup een lachertje...
En dan hebben ze nog het lef om te zeggen dat het aan mijn lijn ligt :lol: In een nieuwbouw van <1 jaar oud met de juiste bekabeling. Goed zo mannen! :bang:
edit: ah ja, dus ik mail voor die snelheid... reactie na 4 dagen: UW schuld, technieker sturen kost €75 /edit

Ze beseffen toch dat hun systeem met kleurtjes enkel gaat leiden tot meer rood, en dus meer zogezegde grootverbruikers? Maarja, het brengt op zeker? Maar extra capaciteit kost geld en dat willen ze niet natuurlijk.
Laatst gewijzigd door ctgilles op 11 jan 2011, 20:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
Bedankt: 542 keer

+1
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

ctgilles schreef:Ze beseffen toch dat hun systeem met kleurtjes enkel gaat leiden tot meer rood, en dus meer zogezegde grootverbruikers? Maarja, het brengt op zeker? Maar extra capaciteit kost geld en dat willen ze niet natuurlijk.


klopt, meer grootgebruikers zal leiden tot meer uurtjes waarin telenet vind dat ze rood zijn zodat hun grootgebruikers vaker op 512kbps dichtgeknepen worden

en zo weet je nooit waar je staat, gezien telenet zijn rode uurtjes naar eigen goeddunken mag aanpassen

als telenet ook nog eens vindt dat ze niet moeten bewijzen dat er effectief sprake is van een verbruik dat 2x hoger is dan het gemiddelde alvorens ze je op smallband mogen zetten (ze weigeren het gemiddelde mede te delen), dan kunnen ze alles beweren

ze zijn zo dom om hun ultiem bedrijfsgeheim (het gemiddelde van alle gebruikers van je internetproduct) in de contractuele voorwaarden te zetten, dus vroeg of laat zullen ze de cijfertjes moeten geven

voorlopig krijgen we vage niet objectieve niet meetbare kleurtjes in de plaats enkel geschikt voor randdebielen zoals in de film Idiocracy
Gebruikersavatar
ctgilles
Plus Member
Plus Member
Berichten: 208
Lid geworden op: 22 mei 2006, 19:48
Locatie: 016
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 4 keer

klopt, meer grootgebruikers zal leiden tot meer uurtjes waarin telenet vind dat ze rood zijn zodat hun grootgebruikers vaker op 512kbps dichtgeknepen worden
en zo weet je nooit waar je staat, gezien telenet zijn rode uurtjes naar eigen goeddunken mag aanpassen
als telenet ook nog eens vindt dat ze niet moeten bewijzen dat er effectief sprake is van een verbruik dat 2x hoger is dan het gemiddelde alvorens ze je op smallband mogen zetten (ze weigeren het gemiddelde mede te delen), dan kunnen ze alles beweren


Volg de redenering:
-> Grootverbruikers op smallband => gemiddelde verbruik van alle users daalt.
~> Herhaal deze operatie vele keren en uw limiet schuift op naar 0.

Het is natuurlijk met een korrel zout, zelfs TN zou dat niet zover durven pushen. Maar het is duidelijk dat ze zo op een kunstmatige manier het verbruik aan banden blijven leggen. Zeker als er daar nog een paar abo's tussenzitten die helemaal geen ongelimiteerd nodig hebben, en dan waarschijnlijk nog enkele werknemers/telenet lijnen die ook veel te weinig verbruiken. Alles voor de stats!

Uiteindelijk kan je met die kleuren alles bewijzen. gewoon genoeg met de oren trekken en ze komen er nog :lol:
Afbeelding
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

we zullen zien wat er maandag zal gebeuren hé !
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
dasmewat
Plus Member
Plus Member
Berichten: 191
Lid geworden op: 07 jan 2010, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 14 keer

Telenet moet gewoon kappen met BS te verkopen..Hun hele verhaal met vrij downloaden stinkt van af dag een ..Dat verhaal is verzonnen door marketing mensen omdat er druk was van de politiek..Ik denk dat ze nooit de intentie hebben gehad om mensen de vrijheid te geven waar ze recht op hebben.,,,,,,,,,en zeker voor betalen !!
Wel slim van ze natuurlijk,,Voor veel geld abonnementen verkopen en achteraf hun beloftes niet nakomen .Het is echt ongelofelijk dat ze ermee wegkomen .Geen enkele protest van de politiek (wat wil je ook in België :oops: )maar ook bijv Test aankoop reageert niet..Te gek voor woorden :bang:
Studenteninternet
Plus Member
Plus Member
Berichten: 203
Lid geworden op: 20 mar 2010, 17:53
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 11 keer
Contacteer:

+1
Gebruikersavatar
ctgilles
Plus Member
Plus Member
Berichten: 208
Lid geworden op: 22 mei 2006, 19:48
Locatie: 016
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 4 keer

Ik heb hier een privé bericht ontvangen van gebruiker GUSTAAF2. Nuja, "bericht". Eerder zo'n passief agressief gelul van een Telenet fanboy. Kennelijk is hij een beetje in zijn gat gebeten door mijn comments :lol: Gezien er onder zijn bericht geen disclaimer staat, ben ik vrij het hier te quoten :angel: Ik ben ook zo vriendelijk geweest de spellingsfouten eruit te halen, de zinnen verbeteren heb ik niet gedaan want ik wil mijn hele dag niet verspillen! Ah ja, en ik apprecieer zo'n PM berichten namelijk niet :) Als je dan toch de onnozelaar uithangt, doe het dan en pleine publique...
Bewijs ne keer hier op het toegevoegde forum jouW originele verbruikersstanden zoals q-tec het heeft gedaan,of jouW verbruikers sChema van EDPnet. Dat wil ik wel eens zien.Niet hanDgeschreven totals.
Ik heb fibernet100 en colLega turbo
Fibernet100=35GB per uur Turbo 10GB per uur.

En wat kost je internet? Mijn kost €35 per maand. Fibernet100 kost €99 per maand. Kostenverschil? Nuja, iedereen is vrij om te betalen wat hij/zij wil. Hoe idioot ik dat ook vind. €99! Daarvoor heb ik bijna 3 maand internet. En dan komen we ongeveer gelijk uit in throughput... Ah neen, das waar... Ik heb geen idiote kleuter-kleurtjes en kan mijn plan trekken.
Bovendien is 30mbit (3.6mb/s) gelijk aan een 13GB per uur échte traffiek (of denk je dat er een verschil is tussen metrische en empirische uren? :lol: ). Gisterenavond zat ik hier op mijn Telenet aan 500kb/s ipv de 3,6mb/s waarvoor deze 30mbit lijn geadverteerd wordt. Oei... Dan wordt het al moeilijker om 13GB per uur binnen te trekken! (Ik haal hier NOOIT de opgegeven snelheid, buiten op onderstaande speedtest die in het begin van de lijn is uitgevoerd 's nachts.
JouW EDPnet30Mbps ook max 10gb per uur.
Weekend vrijdag avond tot zondagavond 24x2=48uren x10gb=480GB,en dan moet je 48uren op volle speed katoen geven.
Van al jouW praat geloof ik niets van.
Bewijs hier op de link jouW gelijk,anders hou in de toekomst die onzin voor jezelf.
Je bent 3.5x trager dan mijn fibernet100.

Je bent ongeveer 3x duurder dan mijn EDPnet! En haal je die opgegeven 100mbit constant? (antwoord = neen) Ik haal mijn 30mbit wel de hele tijd :wink: En in uw berekening mist ge nog een derde

Van 1/1 tot 4/1 ben ik thuis geweest. Van een hardcore fanboy verwacht ik niet dat ge het gelooft hoor, en dat kan me geen reet schelen. Ik ben vergeten van de deurwaarder te laten vaststellen wanneer ik net thuis was... Sorry! :roll:
In my edpnet:
Download Upload Totaal
Totaal verbruik (Bruto) 572.336,24 12.443,19 584.779,43
Bruto = totale traffiek

Als ik toekom met mijn uren in't weekend zet ik Newsleecher op scheduled zodat ik het netwerk zoveel mogelijk 's nachts belast. Een vriendelijke ISP met goede service krijgt dit automatisch gedaan van zijn gebruikers. Een ISP die SS-praktijken toepast, krijgt steeds de wind van voren zoals dit hele subforum aantoont. Ik kan enkel getuigen over MIJN ervaringen met BEIDE isp's.

Helaas moet ik stoppen als mijn externe 2.5" volstaat (500GB) maar ik heb nu een 1TB disk liggen :banana: Op normalere weekends verzet ik rond de 300GB, maar alles hangt af van wat welke week uitkomt en hoeveel ik heb kunnen bekijken. Raw BD is niet aan mij besteed, ik ben al blij met recoded 720p/1080p rips...

Nuja, als ik van Gustaaf2's spelling iets kan afleiden, dan is het wel dat de cijfertjes hierboven te groot zijn om door hem bevat te kunnen worden. Btw, ge staat vanaf nu op mijn ignore list (vijandenlijst? rly?) dus van u ga ik geen last meer hebben :bdaysmile:

Ik weet 1 ding: als ik dit forceer met de FUP van Telenet heb ik smallband aan mijn kloten :)


proximusboyke schreef:we zullen zien wat er maandag zal gebeuren hé !

Het is te hopen! Als Telenet verbetert moet de rest volgen! Dus dat is voor alle internetgebruikers interessant!
Laatst gewijzigd door ctgilles op 12 jan 2011, 10:56, 2 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”