Mijn kleine frustratie van de dag ...

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

didi79 schreef:
Op 150m van mijn werk sta ik met de wagen aan een groot kruispunt aan de lichten aan te schuiven om links af te slaan. Ik sta stil, start-stop legt de motor af.
Een minuutje later wordt het groen... maar ik krijg mijn wagen niet meer gestart! Batterij levert duidelijk niet meer genoeg vermogen voor de starte
Op dat gebied is mijn frustratie tweeërlei :
1) dat ze zoiets ooit uitgevonden hebben
2) dat het standaard altijd ingeschakeld staat en ik het manueel moet uitschakelen. Ik heb 1 keer met dat start/stop systeem gereden omdat ik eerst niet wist hoe het uit te schakelen. Nu ALTIJD uit.
Kutsysteem ook al.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Ramaht
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1278
Lid geworden op: 05 jul 2008, 10:36
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 150 keer

Bij onze mitsu beschermt dat systeem zichzelf, als batterij te zwak is, motor te koud, regen actief etc, valt die niet uit. Of voet op koppeling houden. Startstop werkt daarbij op batterij. Die heeft controleled voor die start stop, die ook oranje pinkt als hem niet wilt stilvallen omwille van bovenstaande redenen.

De Citroën zit dat op de distributie riem dacht ik, maar is automaat en dat kan je niet je voet op koppeling houden natuurlijk. Als je voet van rem haalt, is die direct gestart - startmotor moet niks doen, gaat opmerkelijk sneller. Veel kms dus batterij lading nooit een probleem. In de file gaat dat uit, maar anders kom ik daar niet aan. (Mss in zomer, want dan valt u airco ook uit aan de lichten)

En die systemen werken goed, geen klagen van. Mitsu 9j oud en 150k km’s - originele batterij. Citroen 3j oud en 160k km.
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Ik betwijfel dat s/s systemen écht bijdragen tot minder uitstoot.
Het zal vooral in de testcyclus iets uitmaken en dus hebben we die "draak" cadeau gekregen.
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

In files, als je staat te wachten op een parking,... Daar alleszinds wel. Hoe hatelijk is het niet dat er iemand blijft zitten in de wagen aan bvb een supermarkt en dat ding blijft maar vervuilen...
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

De allereerste keer dat ik met zo een systeem reed en die motor stopte met draaien op een drukke steenweg aan de verkeerslichten: ik dacht dat ik het ging besterven. Bij het loslaten van rempedaal begon de motor gelukkig weer te draaien. Nooit, maar dan ook nooit meer voor mij. Je zal maar meemaken wat didi79 tegenkwam. Ik had die auto tweedehands van mijn broer overgenomen. Hij had het mij niet verteld en ik wist niet dat die auto met dat systeem uitgerust was.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4657
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

't Is gewoon een kwestie van wennen.
Op een plek waar ik onmiddellijk weg wil kunnen, blijf ik gewoon met de voet op de koppeling. Als het zo'n super irritante file is waar je telkens een paar seconden stil staat schakel ik het systeem uit.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

Wat is Amazon gewoon een vreselijke webshop om sommige zaken te zoeken. Ik ben eens aan het kijken om goedkoop een 4TB externe HDD te scoren voor mijn PS5, maar dat is gewoon rampzalig qua chaos in het aanbod. Als je op 1 specifiek model zoekt, krijg je nog altijd een hoop verschillende hits, die dan toch weer andere modellen blijken te zijn. Ook kan je bij sommige producten dan de capaciteit selecteren, maar blijken dan SSD, 2.5" HDD en 3.5" HDD gewoon op 1 hoopje gegooid te zijn. Ook vaak levertijden van weken. En foto's die precies toch ook niet overeenkomen met wat ik via reviews vind.
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Jack Daniels schreef:Nooit, maar dan ook nooit meer voor mij. Je zal maar meemaken wat didi79 tegenkwam.
Idd, na 9 jaar een versleten batterij :eek: wat een kutsysteem! /s Een wagen kan om 1001 andere reden in panne vallen, start-stop lijkt mij daar niet echt het probleem in te zijn :-) .
Momenteel men eerste wagen met het systeem (en sinds kort ook op die van men vrouw), die vallen niet eens stil als de batterij te leeg is en starten alweer als ze te leeg loopt tijdens gebruikt. Het is wel wennen en het zou geen dealbreaker zijn moest het niet op een wagen zitten, maar ik gebruik het toch veel nu het er wel op zit.
Of het milieuvriendelijker is, geen idee, aan een overweg wel neem ik aan, aan een stoplicht eerder niet waarschijnlijk vanwege de korte duur.

OT: Snee onder men nagel + laatste dag verlof vandaag, zoals altijd te kort
Tomby schreef:Ik ben eens aan het kijken om goedkoop een 4TB externe HDD te scoren voor mijn PS5
Deze heb ik mij gekocht voor men Series X, was promo toen en tevreden van.
9livesuni
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 962
Lid geworden op: 25 jun 2012, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 72 keer

Twee jaar wacht ik al op die broek. Eindelijk beschikbaar en toch koos ik ervoor om er een nachtje over te slapen. Gevolg 36€ duurder. Dank u amazon. :bang:
Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2635
Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 133 keer

MClaeys schreef: ...
na 9 jaar een versleten batterij :eek: wat een kutsysteem! /s Een wagen kan om 1001 andere reden in panne vallen, start-stop lijkt mij daar niet echt het probleem in te zijn :-)
...
De gemiddelde levensduur van een standaard auto accu zonder start/stop is iets van 7 à 8 jaar, dan vind ik 9 jaar nog heel goed.
De accu die gebruikt wordt bij start/stop systemen zijn dan ook een van het type Absorbed Glass Matt. afgekort AGM.
https://www.accudeal.nl/start-stop-agm-accu/
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
Ramaht
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1278
Lid geworden op: 05 jul 2008, 10:36
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 150 keer

Koop dan maar elektrische, want denk dat ze het allemaal hebben nu.
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

lacer schreef:De gemiddelde levensduur van een standaard auto accu zonder start/stop is iets van 7 à 8 jaar, dan vind ik 9 jaar nog heel goed.
Vandaar de /s :wink: ik dacht dat start/stop batterijen sneller stuk gingen, maar dat zal misschien ook puur de oude generatie zijn
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5759
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1057 keer
Bedankt: 435 keer

MClaeys schreef:Deze heb ik mij gekocht voor men Series X, was promo toen en tevreden van.
Thanks. Ben uiteindelijk gegaan voor deze :
6TB ipv de geplande 4TB, want was nog geen 10 euro extra. En moest ook niet persé een 2.5" zijn, want de disk kan netjes weg in het TV-meubel.
powaq
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 944
Lid geworden op: 16 sep 2008, 11:43
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 62 keer

devilkin schreef:In files, als je staat te wachten op een parking,... Daar alleszinds wel. Hoe hatelijk is het niet dat er iemand blijft zitten in de wagen aan bvb een supermarkt en dat ding blijft maar vervuilen...
Zouden absurd zware boetes op mogen staan wat mij betreft. De hoeveelheid mensen die voor niks hun auto's stationair laten draaien is om ziek van te worden.
Heb hier al jaren auto's met start/stop, nog nooit een probleem met gehad, noch met de batterij.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Mijn voorstel: we verbieden vanaf vandaag alle auto's. Kunnen jullie ook niet meer zagen over die enkeling die eens zijn auto stationair laat draaien. Want serieus gasten, als ik die commentaren lees, ik denk dat ofwel ik ofwel jullie op een andere planeet leven. Beetje zoals mij vriendin, die kan ook zo overdrijven. Als ik haar eens iets gezegd heb en een paar weken later zeg ik het nog eens, dan is haar reactie: ge hebt dat al ik weet niet hoe dikwijls gezegd. Jullie zijn van hetzelfde kaliber. Ze zien 1 auto eens stationair draaien en hun conclusie is dat half België dat doet.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Geen idee hoe recent je nog op een parking van een supermarkt geweest bent maar elke keer passeer ik er toch een stuk of 5. Op 1 parking. En dat loopt op, ja.

Nu ja YMMV. Trek het je vooral zo hard niet aan, he. Dit is uiteindelijk een zaag topic [emoji16]
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

devilkin schreef:Geen idee hoe recent je nog op een parking van een supermarkt geweest bent maar elke keer passeer ik er toch een stuk of 5. Op 1 parking. En dat loopt op, ja.

Nu ja YMMV. Trek het je vooral zo hard niet aan, he. Dit is uiteindelijk een zaag topic [emoji16]
Quasi elke dag. Aldi is hier om de hoek. En dan kom ik voorbij de parking van de gamma en nog een aatal andere winkels maar ik zie dat nergens. Zouden die zagers ook hun motor uitzetten als ze staan aan te schuiven bij de drive-in van macdo? De vraag stellen is ze beantwoorden.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
powaq
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 944
Lid geworden op: 16 sep 2008, 11:43
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 62 keer

Jack Daniels schreef:Mijn voorstel: we verbieden vanaf vandaag alle auto's. Kunnen jullie ook niet meer zagen over die enkeling die eens zijn auto stationair laat draaien. Want serieus gasten, als ik die commentaren lees, ik denk dat ofwel ik ofwel jullie op een andere planeet leven. Beetje zoals mij vriendin, die kan ook zo overdrijven. Als ik haar eens iets gezegd heb en een paar weken later zeg ik het nog eens, dan is haar reactie: ge hebt dat al ik weet niet hoe dikwijls gezegd. Jullie zijn van hetzelfde kaliber. Ze zien 1 auto eens stationair draaien en hun conclusie is dat half België dat doet.
Ik begrijp niet goed hoe je zo tekeer kan gaan tegen kleine zaken die alleen maar helpen om onze planeet iets minder snel kapot te krijgen. Wat win je er in godsnaam bij om tegen zaken te zijn die goedbedoeld zijn en ons als mens en planeet vooruit helpen ipv achteruit? Dit soort mentaliteit zorgt ervoor dat de "oplossingen" pas komen als het al te laat is. Genre, het 7e kind is platgereden, we zullen eens iets doen aan het kruispunt. Het moet altijd eerst volledig mis gaan alvorens we er iets aan doen.

En ja er zijn absurd veel mensen die stationair draaien voor niks. Ze zijn hier nu in onze straat aan het werken. Er komt af en toe een camion zand laden en lossen. Die staat daar soms UREN te draaien zonder ook maar enige activiteit. Waarom toch?
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

powaq schreef:Ze zijn hier nu in onze straat aan het werken. Er komt af en toe een camion zand laden en lossen. Die staat daar soms UREN te draaien zonder ook maar enige activiteit. Waarom toch?
Stop met leugens te verkondigen. Recht over mijn deur wordt ook gewerkt, hier komen ook vrachtwagens om te lossen en te laden. Nog geen enkele met draaiende motor weten wachten.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Jack Daniels schreef: Quasi elke dag. Aldi is hier om de hoek. En dan kom ik voorbij de parking van de gamma en nog een aatal andere winkels maar ik zie dat nergens. Zouden die zagers ook hun motor uitzetten als ze staan aan te schuiven bij de drive-in van macdo? De vraag stellen is ze beantwoorden.
Dunno - ik kom er niet ;) en gezien ik met een hybrid rij (nee, ik ben niet heiliger dan de paus) schakelt die motor zich inderdaad uit als je stil staat - en de enige manier dat ik daar zou invloed over kunnen uitoefenen is door op m'n gaspedaal te gaan staan, wat al dubbel idioot is.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Wat gek. Ik heb een automaat en om de motor weer te starten moet ik gewoon de voet van het rempedaal halen, zelfs geen gas geven.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Gebruikersavatar
devilkin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4884
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 341 keer
Contacteer:

Andere systemen... eigenlijk nog nooit met een start-stop (niet hybrid) gereden.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
quovadis
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 15 feb 2016, 12:19
Uitgedeelde bedankjes: 234 keer
Bedankt: 39 keer

Jack Daniels schreef:
powaq schreef:Ze zijn hier nu in onze straat aan het werken. Er komt af en toe een camion zand laden en lossen. Die staat daar soms UREN te draaien zonder ook maar enige activiteit. Waarom toch?
Stop met leugens te verkondigen. Recht over mijn deur wordt ook gewerkt, hier komen ook vrachtwagens om te lossen en te laden. Nog geen enkele met draaiende motor weten wachten.
leugens? Als dat bij hem zo is, is dat toch geen leugen?

En ja hier zijn er ook vaak vrachtwagens die uren aan stuk stationair draaien zonder enige reden.
powaq
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 944
Lid geworden op: 16 sep 2008, 11:43
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 62 keer

Jack Daniels schreef:
powaq schreef:Ze zijn hier nu in onze straat aan het werken. Er komt af en toe een camion zand laden en lossen. Die staat daar soms UREN te draaien zonder ook maar enige activiteit. Waarom toch?
Stop met leugens te verkondigen. Recht over mijn deur wordt ook gewerkt, hier komen ook vrachtwagens om te lossen en te laden. Nog geen enkele met draaiende motor weten wachten.
Are you kidding me? WAAROM zou ik dat verzinnen?
Gebruikersavatar
Sasuke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4854
Lid geworden op: 13 aug 2003, 20:25
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 332 keer
Contacteer:

Jack Daniels schreef:
powaq schreef:Ze zijn hier nu in onze straat aan het werken. Er komt af en toe een camion zand laden en lossen. Die staat daar soms UREN te draaien zonder ook maar enige activiteit. Waarom toch?
Stop met leugens te verkondigen. Recht over mijn deur wordt ook gewerkt, hier komen ook vrachtwagens om te lossen en te laden. Nog geen enkele met draaiende motor weten wachten.
Niks leugens, das bij ons ook soms zo zene ... ben vorige week nog gaan klagen daarover bij de buren. Zwarte rookpluimen af en toe, dreunend lawaai, en allemaal voor niks. Toegegeven, ze begrepen het en excuseerden zich voor de onachtzaamheid.
Who the fxxk is General Failure and why is he reading my hard disk ?
Afbeelding
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Als verschillende mensen met dezelfde opmerking afkomen is dat al een teken dat de vermelding "enkeling" niet meer opgaat. Het is ook nergens voor nodig en heeft zelfs voor de betrokkene zelf enkel dure nadelen.

Ik spreek geregeld af aan het station om me op te pikken. Terwijl ik daar sta te wachten zijn er telkens diverse auto's die ook wachten op iemand en ook daar laten sommigen hun wagen draaien :bang: De laatste keer had mijn lift wat vertraging en moest ik wat langer wachten, een vrouw zat lekker in haar wagen te candy crushen met de motor aan gedurende 30 minuten! Brandstof is voor sommigen nog altijd te goedkoop :roll:
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4657
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

Dizzy schreef:Brandstof is voor sommigen nog altijd te goedkoop :roll:
goedkoop? gratis ja...
quovadis
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 15 feb 2016, 12:19
Uitgedeelde bedankjes: 234 keer
Bedankt: 39 keer

cadsite schreef:
Dizzy schreef:Brandstof is voor sommigen nog altijd te goedkoop :roll:
goedkoop? gratis ja...
niet iedereen met een salariswagen heeft ook een ongelimiteerde tankkaart ;-)
decat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1656
Lid geworden op: 31 jan 2007, 11:53
Locatie: Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 104 keer

devilkin schreef:Geen idee hoe recent je nog op een parking van een supermarkt geweest bent maar elke keer passeer ik er toch een stuk of 5. Op 1 parking. En dat loopt op, ja.
Is dat niet normaal als ge maar alleen de winkel binnen moogt? :lol:
Mag iemand die wacht op zijn partner zich nog een beetje warm houden?
Hier is de SS via ODB voor altijd uitgezet, liever wat vervuilen dan met kosten te zitten voor een nieuwe starter.
Om dat te compenseren zitten wij thuis met thermisch ondergoed, winterkleding, wanten en muts in de zetel.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

Dizzy schreef:De laatste keer had mijn lift wat vertraging en moest ik wat langer wachten, een vrouw zat lekker in haar wagen te candy crushen met de motor aan gedurende 30 minuten! Brandstof is voor sommigen nog altijd te goedkoop :roll:
Dan had uw lift ook 30 minuten vertraging? En net zoals alle anderen die hier over uren spreken met de chronometer in de hand?
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

decat schreef:Om dat te compenseren zitten wij thuis met thermisch ondergoed, winterkleding, wanten en muts in de zetel.
:bdaysmile:
quovadis
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 15 feb 2016, 12:19
Uitgedeelde bedankjes: 234 keer
Bedankt: 39 keer

Jack Daniels schreef:
Dizzy schreef:De laatste keer had mijn lift wat vertraging en moest ik wat langer wachten, een vrouw zat lekker in haar wagen te candy crushen met de motor aan gedurende 30 minuten! Brandstof is voor sommigen nog altijd te goedkoop :roll:
Dan had uw lift ook 30 minuten vertraging? En net zoals alle anderen die hier over uren spreken met de chronometer in de hand?
als je volledige dag thuis werkt, dan kan je dat perfect horen als het over meerdere uren gaat.

En waarom je in godsnaam mensen moet beginnen verwijten voor leugenaar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5514
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 313 keer

Jack Daniels schreef:
Dizzy schreef:De laatste keer had mijn lift wat vertraging en moest ik wat langer wachten, een vrouw zat lekker in haar wagen te candy crushen met de motor aan gedurende 30 minuten! Brandstof is voor sommigen nog altijd te goedkoop :roll:
Dan had uw lift ook 30 minuten vertraging? En net zoals alle anderen die hier over uren spreken met de chronometer in de hand?
Ja, er was een ongeval gebeurd onderweg waardoor de weg een tijdje geblokkeerd was. Geen erg, het was een mooie zonnige dag. Toch stond dat mens daar een half uur in haar draaiende auto te swipen alsof haar leven er vanaf hing :)

Het was dus niet om haar warm te houden want ik had zelfs geen vest aan buiten. Gewoon totaal nutteloos. Ze had ook de persoon kunnen vragen hoe lang die nog onderweg was en dus de motor stilleggen maar ja, dat record he.
Hoe krommer de tenen, hoe gevoeliger de schenen
brubbel
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 833
Lid geworden op: 04 jul 2012, 16:55
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 167 keer

Dizzy schreef:Het was dus niet om haar warm te houden want ik had zelfs geen vest aan buiten.
Zie het positief: *dankzij* deze mensen kán je zonder vest naar buiten ;)
sky
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1154
Lid geworden op: 22 mei 2003, 20:23
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
Bedankt: 100 keer

Ik erger me aan mensen die zich ergeren aan firmawagens, en te pas en te onpas verwijzen naar salariswagens. Die firmawagenrijders geven toch ook geen kritiek op het loon van de criticasters .
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

Met het risico het firmawagentopic nieuw leven in te blazen.
Een firmawagen geeft wel bizarre incentives natuurlijk. Een elektrische fiets kost me alleen geld. Als ik alles met mijn firmawagen blijf doen kost me dat niets meer dan nu. Mijn ebike moet ik zelf kopen en zelf onderhouden.
Financieel geeft de firmawagen mij de incentive om geen fiets te nemen.

Overigens staat die sinds maart meer stil dan wat anders.
Normaal tank ik 1500L per jaar (grofweg zoveel als om ons huis te verwarmen, toen dat nog op mazout verwarmd werd),
nu zit ik aan 350L op 9 maanden :).
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4657
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
Bedankt: 344 keer
Contacteer:

sky schreef:Ik erger me aan mensen die zich ergeren aan firmawagens, en te pas en te onpas verwijzen naar salariswagens. Die firmawagenrijders geven toch ook geen kritiek op het loon van de criticasters .
Ik erger me aan mensen die overal kritiek in zien.
Een neutrale vaststelling is al een verwijt van een criticaster blijkbaar.

Ik heb geen salariswagen, ik heb bewust bedankt. Ik zie veel te goed hoe mijn collega's en ex-collega's overgestapt zijn van fiets&eigen auto naar 100% salariswagen. Eentje woont zelfs op minder dan 500m van 't werk en komt nu alle dagen met de auto. :bang:
Ik heb voor alle duidelijkheid geen probleem met een salariswagen, ik ben er ook niet jaloers op.
powaq
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 944
Lid geworden op: 16 sep 2008, 11:43
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 62 keer

heist_175 schreef:Overigens staat die sinds maart meer stil dan wat anders.
Normaal tank ik 1500L per jaar (grofweg zoveel als om ons huis te verwarmen, toen dat nog op mazout verwarmd werd),
nu zit ik aan 350L op 9 maanden :).
Ik heb met mijn auto dit jaar nog maar 1x getankt, we rijden nu vooral met m'n vriendin haar auto of met de fiets eigenlijk. Mijn auto is op mijn vennootschap, dus mijn geld, die van haar is via haar werkgever dusja.. Maar zelfs die auto heeft dit jaar nog geen 6000km gedaan.

De firma van de tankkaarten mailt/belt mij elke maand met de vraag of er een probleem is met de kaarten :lol:
cadsite schreef:Eentje woont zelfs op minder dan 500m van 't werk en komt nu alle dagen met de auto. :bang:
Ik ben absoluut geen tegenstander van bedrijfswagens, in tegendeel. Maar dat soort mensen zouden zich toch echt moeten schamen. Ik heb ook nooit het concept gesnapt van mensen die ineens meer gaan rijden met een firmawagen. Compleet absurd dat je dat doet.
sky
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1154
Lid geworden op: 22 mei 2003, 20:23
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
Bedankt: 100 keer

Was geen persoonlijke kritiek, daarom dat ik je ook niet ge-quote heb, maar het viel wel op dat omdat iemand zijn auto stationair laat draaien er dadelijk de saliriswagen en zogezegde gratis brandstof wordt bijgehaald.

:beerchug: :wink:
Gebruikersavatar
heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 13045
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
Bedankt: 856 keer

powaq schreef:
cadsite schreef:Eentje woont zelfs op minder dan 500m van 't werk en komt nu alle dagen met de auto. :bang:
Ik ben absoluut geen tegenstander van bedrijfswagens, in tegendeel. Maar dat soort mensen zouden zich toch echt moeten schamen. Ik heb ook nooit het concept gesnapt van mensen die ineens meer gaan rijden met een firmawagen. Compleet absurd dat je dat doet.
De mensen die hun auto gebruiken voor afstanden <1km en zonder noemenswaardige bagage, zou je geen eten willen geven.
Aan de schoolpoort staan er massa's auto's van mensen uit de buurt die nadien terug naar hun "thuisoffice" rijden.

@meer rijden
Een firmawagen met "gratis" tankkaart leent zich wel meer tot (winkel)uitstapjes wat verder weg, het kost toch niets (marginale kost voor de gebruiker/chauffeur = €0).
Het blijft een perverse incentive. Schaf de tankkaart al eens af, of voer een hogere VAA in voor die tankkaart, of belast het gebruik van de tankkaart, als aparte VAA (dus reëel verbruik).
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”