Pagina 36 van 39

Re: Generation Connect

Geplaatst: 31 jan 2012, 17:10
door Marlboro
xenne schreef: op tijd herladen? wat is dat? je gaat toch maar bijladen op moment dat je behoefte hebt om dat te doen... als je nog €22 krediet heb lijkt het me aangewezen dat eerst op te gebruiken

Dat is pure geldverspilling voor mij.

Het is 0.50 cent per 1MB = 50 euro voor slechts 100MB.

22 euro surfen = geldverspilling. Daar heb je nog geen 50MB voor, ik verbruik dit binnen de 2 dagen die 50MB.

Hetgeen ik dus doe is iedere maand gewoon op tijd herladen en zo spaar ik mijn belkrediet op voor als ik op reis ofzo ga zodat ik een groot bedrag heb staan zodat ik ook in den buitenland goed kan blijven surfen. Of ik spaar het op voor het geval ik eens iemand tegen kom (nieuw vriendin ofzo, da kost geld ze).

Re: Generation Connect

Geplaatst: 31 jan 2012, 18:50
door krisken
Yeps marlboro, zo doe ik het ook! :)

Re: Generation Connect

Geplaatst: 31 jan 2012, 21:51
door LPS
Of opmaken via http://www.betaallijn.be/ (1.17 cashen per 2 euro)

Re: Generation Connect

Geplaatst: 31 jan 2012, 21:56
door nickz
Ik heb de belwaarde die ik nog bij Mobile Vikings had opgemaakt via http://www.targetpay.com/. Die hebben de hoogste uitbetalingsverhouding (€ 1,316 voor een oproep naar een 0905-nummer met vaste kost van € 2 per gesprek). Nadeel is wel dat ze pas uitbetalen naar Belgische rekeningnummers als je minstens € 50 hebt verdiend.

Edit: Ik zou wel aanraden om hier niet in te overdrijven! Proximus geeft tenslotte 2 GB data, 10 MB dataroaming en 2000 sms'en gratis, dus als ze zien dat ze hier te weinig aan verdienen omdat veel mensen hun belkrediet opbellen naar dergelijke betaallijnen, zouden ze hun aanbod wel eens kunnen herzien! € 20 per maand is sowieso geen hoge prijs voor al die bonussen. Dan nog eens meer dan de helft van dat bedrag terug willen krijgen is een beetje profiteren...

Re: Generation Connect

Geplaatst: 31 jan 2012, 22:19
door Marlboro
krisken schreef:Yeps marlboro, zo doe ik het ook! :)
Al zit ik er ook wel aan te denken om daar zelf een kaartje te nemen alsk op reis ben, als ge daar prepaid kaartje kan nemen en bv 500MB-1GB hebt voor bv max 30 euro ofzo, ga ik nie twijfelen ze :).

Re: Generation Connect

Geplaatst: 31 jan 2012, 22:34
door LPS
nickz schreef:Ik heb de belwaarde die ik nog bij Mobile Vikings had opgemaakt via http://www.targetpay.com/. Die hebben de hoogste uitbetalingsverhouding (€ 1,316 voor een oproep naar een 0905-nummer met vaste kost van € 2 per gesprek). Nadeel is wel dat ze pas uitbetalen naar Belgische rekeningnummers als je minstens € 50 hebt verdiend.

Edit: Ik zou wel aanraden om hier niet in te overdrijven! Proximus geeft tenslotte 2 GB data, 10 MB dataroaming en 2000 sms'en gratis, dus als ze zien dat ze hier te weinig aan verdienen omdat veel mensen hun belkrediet opbellen naar dergelijke betaallijnen, zouden ze hun aanbod wel eens kunnen herzien! € 20 per maand is sowieso geen hoge prijs voor al die bonussen. Dan nog eens meer dan de helft van dat bedrag terug willen krijgen is een beetje profiteren...
Ik denk niet dat dat profiteren is, het is zelfs in hun voordeel aangezien zij ook een deel krijgen voor het bellen naar die betaallijnen (een relatief groot deel zelfs, vandaar de 'lage' opbrengsten voor de klant). Als je via hun netwerk belt betalen ze naar eigen netwerk quasi niets, naar andere netwerken enkel terminatietarieven. Aan het bellen naar die betaallijnen verdienen ze zelfs nog, dus het is in beider voordeel (winwin!).

Re: Generation Connect

Geplaatst: 31 jan 2012, 23:05
door nickz
Niet zo veel hoor. Niet vergeten dat er in de € 20 die je betaalt ook 21% BTW inbegrepen is. Hetgeen Proximus uiteindelijk overhoudt is dus € 20 / 1,21 = € 16,529. Bij een betaallijn van € 2 per gesprek is dat dus € 1,653. Je krijgt bij TargetPay € 1,316 uitbetaald, dus is er nog € 0,337 over, oftewel 20% van die € 1,653. Van die 20% houdt Proximus een deel, het andere deel is winst voor TargetPay. Het percentage dat Proximus zo uiteindelijk overhoudt is dus relatief laag, zeker t.o.v. wat ze zouden overhouden als je alles zou opgebruiken via hun netwerk (100%).

Ik hoop dat je dus inziet dat Generation Connect niet zou blijven bestaan als iedereen zijn belkrediet volledig zou opbellen naar betaallijnen en voor de rest enkel belt via VoIP.

Re: Generation Connect

Geplaatst: 31 jan 2012, 23:32
door LPS
Ik koop 20€ belwaarde, en ik bel 10x 2€ op naar TargetPay. Er gaat 10x 2€ van mijn belwaarde af. Proximus betaalt hiervan een deel aan de uitbater van die betaallijn (vb 1.8 € per gesprek van 2€, hypothetisch), en zelf houden ze 0.20€. Die betaallijneigenaar geeft dan een deel van zijn 1.8 € aan de klant (zijnde 1.316 bij TargetPay). Ik denk dat het deel dat Proximus voor zichzelf houdt (geen idee hoeveel) zeker voldoende zal zijn om genoeg winst te maken om het rendabel te laten zijn. Ze gaan zichzelf toch niet in de vingers snijden?

Re: Generation Connect

Geplaatst: 31 jan 2012, 23:36
door krisken
Proximus heeft nog kosten : terminatietarief aan de telefoonprovider van targetpay.

Re: Generation Connect

Geplaatst: 31 jan 2012, 23:39
door nickz
Ik denk dat mijn berekening wel duidelijk maakt dat de opbrengsten voor Proximus véél lager zijn dan wanneer je je minuten gewoon opbelt naar normale nummers. In hun business model wordt er dan ook vanuit gegaan dat je je € 20 niet (volledig) opbelt aan betaallijnen. anders zouden ze al die bonussen niet gratis geven.

Re: Generation Connect

Geplaatst: 01 feb 2012, 19:48
door vDR
ik zit nog steeds met het probleem dat ik niet kan smsen doordat m'n bundel afgelopen is? iemand al een oplossing ?

Re: Generation Connect

Geplaatst: 01 feb 2012, 22:29
door xenne
bel eens naar de 6000. hier is het goed gekomen na zo'n 24uur, maar ik weet niet of dit spontaan goed gekomen is of dat er een interventie is geweest na klacht. in elk geval is er geen feedback meer geweest van proximus, ook geen compensatie

Generation Connect

Geplaatst: 01 feb 2012, 22:31
door FidoDido
vDR schreef:ik zit nog steeds met het probleem dat ik niet kan smsen doordat m'n bundel afgelopen is? iemand al een oplossing ?
Persoonlijk zou ik herladen. Ook al heb je nog belwaarde. Tegen volgende maand zullen ze het probleem wel hebben opgelost, en ondertussen kan je verder.

Re: Generation Connect

Geplaatst: 01 feb 2012, 23:31
door Marlboro
Ik wil dit echt wel eens weten nu want ik zie hier en elders toch redelijk wat mensen telkens zeggen dat ze niet binnen de maand opnieuw herladen?
Ik richt dit naar de mensen toe die surfen op hun smartphone en vooral mv of gc hebben en dus surfen mee hun smartphone.

Boemelen jullie dan gewoon jullie geld op die je dan nog hebt? Want zelfs al heb je die 20 euro belkrediet niet opgedaan, je kan daar max 40 MB maar mee surfen?

Alleeja, tis gewoon datk da nie goed snap,ik vind het gewoon beter je altijd op tijd herlaad, spaar je je geld op, toch een goede zaak?
Maar dat mooie 20 euro (als je werkelijk niks hebt opgedaan van dat belkrediet) zomaar versmossen aan bv dus surfen vind ik onbegrijpelijk?

Re: Generation Connect

Geplaatst: 01 feb 2012, 23:49
door nickz
Marlboro schreef:Maar dat mooie 20 euro (als je werkelijk niks hebt opgedaan van dat belkrediet) zomaar versmossen aan bv dus surfen vind ik onbegrijpelijk?
Tja, ik vind dat ook, maar dat moeten ze zelf maar weten he...

Re: Generation Connect

Geplaatst: 01 feb 2012, 23:55
door Marlboro
Nickz; tuurlijk, van mij doet iedereen wat deze wil, ik zeg niet wat anderen moeten doen maar ik vraag het me gewoon af en heb gewoon maar mijn mening gegeven dat zoiets doen pure geldverspilling is :). Wie ben ik om de ander de les te gaan spellen?
Twas maar een vraag en ik wil altijd wel dudelijk maken er beter manieren zijn e.

Re: Generation Connect

Geplaatst: 02 feb 2012, 00:07
door nickz
Het is inderdaad geldverspilling. Ik denk dat het ook daarom is dat Proximus het bij deze formule niet verplicht gemaakt heeft om binnen de maand te herladen om opnieuw je bonussen te krijgen (in tegenstelling tot bv. Pay&Go Generation). Herlaad je niet binnen de maand, dan is je belwaarde toch snel opgesoupeerd door mobiel internet. Pure winst voor hen.

Re: Generation Connect

Geplaatst: 02 feb 2012, 00:22
door Lord Utopia
Maar wie dan nooit naar het buitenland gaat en uiteindelijk met een herlaadkaart met 100 euro komt te zitten, mogen die daar dan niet mee gaan internetten?
Je kan evengoed packs van 200 MB gaan activeren (als je daarmee voldoende hebt - misschien wat meer verbinden met wifi enzo).

Re: Generation Connect

Geplaatst: 02 feb 2012, 00:27
door Marlboro
Lord uptopia; dan vind ik het slimmer om da betaalsysteem te gebruiken; je hebt bv 200 euro op je kaart staan, je krijgt er 119 euro ofzo op je bankrekening terug gestort= 6 maand gratis herladen aan 20 euro en dan heb je opnieuw bv 100 euro ofzo opgespaart :). Das dus idd ook een hele goeie optie vind ik voor mensen die nooit naar den buitenland gaan.

Ik ga (bijna) ieder jaar een week op reis of ga europees mee de voetbal gaan kijken dus ik weet ik da goed kan gebruiken maar ook hier zou het wel eens kunnen ik het slimmer zal aanpakken en in dat land zelf dan een prepaid kaartje gebruiken dan betaal je mss 20 euro voor 500-1GB ofzo, daar kom ik wel net mee toe voor die 1 week en komt goedkoop uit.

Re: Generation Connect

Geplaatst: 02 feb 2012, 00:28
door nickz
Of gewoon wat meer bellen naar uw lief/vrienden/familie/... Dat lijkt me dan een iets nuttigere besteding dan € 10 te betalen voor packs van 200MB :-)

@Marlboro: veel plezier met het volledig opbellen van € 200 naar betaallijnen, daar ga je even zoet mee zijn :-D
Zoals ik eerder al zei, zal Proximus wel maatregelen nemen als ze zien dat ze te weinig verdienen aan Generation Connect omdat te veel hebzuchtige mensen hun belkrediet (volledig) opbellen naar betaallijnen. Ik hoop alleen dat de andere mensen daar dan geen slachtoffer van gaan zijn.

Re: Generation Connect

Geplaatst: 02 feb 2012, 00:36
door Marlboro
Maja nickz; bellen doe ik zeer zelden en ik kan naar andere mensen gratis bellen als deze bv ook viber/line/forfone/voxer en dergelijke meer op hun smartphone staan hebben + ik heb zo'n applicatie (forfone) waar ik 5 euro heb opgezet en ik kan daar ong 4u10min mee bellen (via wifi/3G) naar gewone telefoons of smarphone nrs. :)

Dusja :), ook mmsen doe ik nu extreem veel omdat ik weet ik er nu geen 0.25 cent meer aan kwijt ben, via apps allemaal gratis en verbruikt bijna geenen data, denk maar aan opgenoemde apps maar vooral whatsapp nog de beste in is.

Zo kan ik echt zeer veel geld opsparen en heb ik mogelijkheden zat om er het een of ander mee te doen, dat is zoals hier gebleken voor iedereen verschillend maar het lijkt me toch het snuggerst om dit in den buitenland op te bruiken of gewoon idd via die betaallijnen te regelen, toch nice ge mooi geld terug gestort krijgt en zo terug kan gebruiken en in feite gratis kan heropladen :).

Ik had vorig jaar nog een aboke bij proximus; 40 euro voor alles per maand voor minder en ik had nikske over want da geld of belmin die ik telkens nie had opgebelt was ik voor noppes kwijt, ik ben alvast tevreden nu en moet geen abo meer hebben.

PS: ik weet wel nie hoe die betaallijn juist werkt? Hoe ga da in zijn werk dan? En is dat telkens naar een betalend nummer dat je belt?

Re: Generation Connect

Geplaatst: 02 feb 2012, 00:47
door nickz
Ik heb ook Skype/Viber/WhatsApp om gratis te bellen en sms'en, en MobileVoip om gratis naar vaste lijnen te bellen (ook internationaal, 120 dagen gratis na een herlading van € 10 bij justvoip.com).
Nadeel Skype: contactpersoon moet online zijn.
Nadeel Viber: verbinding valt regelmatig weg.
Nadeel MobileVoip: gesprekskwaliteit niet altijd goed.
Nadeel van alle VoIP-systemen: gaat praktisch niet via EDGE.
Vandaar dat ik toch regelmatig nog op de "klassieke" wijze bel. Gemakkelijk en beste gesprekskwaliteit bij een matige verbinding. En op die manier wordt dat belkrediet ook nog nuttig gebruikt :-)

Re: Generation Connect

Geplaatst: 02 feb 2012, 02:26
door cyberbozzo
Wat zijn jullie ervaringen met Betamax klonen over 3G?
Niet over EDGE natuurlijk.

Ben zelf wat aan het experimenteren, maar wat stilgelegen wegens geen tijd.

Altijd goede kwaliteit? Of matig?
Ervaringen met Viber/Skype interesseren me minder.

Ik gebruik enkel standaard SIP met CsipSimple als Android client...

Re: Generation Connect

Geplaatst: 02 feb 2012, 08:26
door silencer
Csipsiple heeft geen g711 ondersteuning (hier toch niet), werkt beter dan g722.

Re: Generation Connect

Geplaatst: 02 feb 2012, 08:43
door theduvelking
Marlboro schreef:... toch nice ge mooi geld terug gestort krijgt en zo terug kan gebruiken en in feite gratis kan heropladen :).
...
Da klinkt zoals diene snuggeren bij exotische liefde en zijn Russische "vriendin".

Hij moest naar ginder afreizen om ze te gaan halen en da zou hem €1000 kosten, maar als hij geld zou opsturen zou hij maar €700 kwijt zijn. Volgens hem was de keuze rap gemaakt, want als hij het opstuurde deed hij er €300 winst aan ... :roll:

Wat mijn punt is, gratis herladen doet ge niet. Ook niet volgens uw methode. :bang:

Re: Generation Connect

Geplaatst: 02 feb 2012, 10:28
door silencer
Belachelijke discussie! 15c herlading is nog steeds mijn favoriet.

Re: Generation Connect

Geplaatst: 02 feb 2012, 10:59
door krisken
Waarom is deze discussie belachelijk? Ergens volg ik Marlboro volledig. Ik heb een GSM van het werk waarmee ik 4u kan/mag bellen naar alle nrs in BE. Méér dan genoeg voor mij! En met mijn eigen gsm sms ik vooral, en gebruik ik voor internet met de apps die hier al genoemd zijn.

Gevolg : ook ik zit te denken om in het vervolg voor 20 euro te herladen en deze meteen op te bellen via een betaallijn. Ik krijg dan nog een leuk bedrag terug op de rekening en ik heb weer een maand gratis internet en smsjes...

Waarom zou ik dat geld voor te herladen gebruiken om te bellen als ik het gratis kan via het werk? k Heb juist ns gekeken : in januari iets van een 500 smskes verstuurd en 750MB data verbruikt. Dus met wat GC mij geeft (2000smsjes en 2000MB data) kom ik ruim toe! :)

Re: Generation Connect

Geplaatst: 03 feb 2012, 12:47
door Marlboro
nickz schreef:Ik heb ook Skype/Viber/WhatsApp om gratis te bellen en sms'en, en MobileVoip om gratis naar vaste lijnen te bellen (ook internationaal, 120 dagen gratis na een herlading van € 10 bij justvoip.com).
Nadeel Skype: contactpersoon moet online zijn.
Nadeel Viber: verbinding valt regelmatig weg.
Nadeel MobileVoip: gesprekskwaliteit niet altijd goed.
Nadeel van alle VoIP-systemen: gaat praktisch niet via EDGE.
Vandaar dat ik toch regelmatig nog op de "klassieke" wijze bel. Gemakkelijk en beste gesprekskwaliteit bij een matige verbinding. En op die manier wordt dat belkrediet ook nog nuttig gebruikt :-)
Probeer eens met de app voxer walkie talkie, tis wel nie zoals bellen, werkt echt op de walkie talkie manier, je kan dus nie overal zomaar gaan bellen tenzij je koptelefoontje ofzo ophebt anders hoort iedereen at je maat zegt op vb de tram, trein enz... Maar deze werkt het beste via edge, voordeel is ook de ingesprokne berichten gewoon terug kan beluisteren.

Ik heb ook nog forfone; ik heb eens 5 euro opgezet, wat een afzetterij, er staat dat ge aan 1.9 cent belt en wat blijkt in de praktijk? Ik belde ong 30-40 sec naar mijn broer op 3G wat zeer goed werkte dat wel maar ik was zomaar eventjes 28cnt kwijt,lol. Purea fzetterij, schrijven dat he maar 1.9cent kwijt bent per minuut en ge zijt er minstens 28 cent kwijt wat zeer duur toch is.

EDIT:
krisken schreef:Waarom is deze discussie belachelijk? Ergens volg ik Marlboro volledig. Ik heb een GSM van het werk waarmee ik 4u kan/mag bellen naar alle nrs in BE. Méér dan genoeg voor mij! En met mijn eigen gsm sms ik vooral, en gebruik ik voor internet met de apps die hier al genoemd zijn.

Gevolg : ook ik zit te denken om in het vervolg voor 20 euro te herladen en deze meteen op te bellen via een betaallijn. Ik krijg dan nog een leuk bedrag terug op de rekening en ik heb weer een maand gratis internet en smsjes...

Waarom zou ik dat geld voor te herladen gebruiken om te bellen als ik het gratis kan via het werk? k Heb juist ns gekeken : in januari iets van een 500 smskes verstuurd en 750MB data verbruikt. Dus met wat GC mij geeft (2000smsjes en 2000MB data) kom ik ruim toe! :)
Voor alle duidelijkheid, die betaallijn zal ik nooit gebruiken he, ik ga ieder jaar op reis of mee de voetbal naar den buitenland, ik probeer dan zoveel mogelijk op te sparen, bellen doe ik thuis via wifi mee viber ofzo of via 3G en als ik op edge zit mee proximus gebruik ik voxer walkie talkie naar de mensen die deze ook staan hebben en zo ben ik nooit belkrediet kwijt al moet ik zeggen dat ik dus nooit veel bel, mijn bedrag zou sowieso goed blijven oplopen. Dus gebruik ik het voor in den buitenland, lekker makkelijk en bij een kaart heb je een groter voordeel dan bij een abo, geld op is geld op, bij een abo wist ik het niet en zat ik meerdere jaren geleden aan een rekening van 600 euro's voor slechts 50MB te verbruiken in spanje.

Re: Generation Connect

Geplaatst: 03 feb 2012, 12:54
door xenne
Marlboro schreef:
xenne schreef: op tijd herladen? wat is dat? je gaat toch maar bijladen op moment dat je behoefte hebt om dat te doen... als je nog €22 krediet heb lijkt het me aangewezen dat eerst op te gebruiken
Dat is pure geldverspilling voor mij.
Het is 0.50 cent per 1MB = 50 euro voor slechts 100MB.
22 euro surfen = geldverspilling. Daar heb je nog geen 50MB voor, ik verbruik dit binnen de 2 dagen die 50MB.
persoonlijk zijn er periodes waar ik veel data verbruik, enkele 100MB's per dag, maar er zijn ook periodes dat ik een week niets verbruik, dus dan kan ik data volledig afzetten en kan ik mijn volgende oplading uitstellen. echter als je data laat opstaan kan je idd maar beter opladen anders gaat je belwaarde te snel dalen en je kunt deze dan beter gebruiken om te bellen... enfin, ondertussen heeft ze bijgeladen en meteen een sms play&gold ontvangen (dus blijkbaar is dit niet enkel op dinsdag)

Re: Generation Connect

Geplaatst: 04 feb 2012, 16:22
door silencer
Bellen via voip via csimple gaat zeer goed over 3G.
btw pcma =&711
Je kunt al de andere codecs uitzetten, zodat je enkel pcma gebruikt.
Daarnet 30 min gebeld via sip via GC, bij MV ook geen probleem (maar mindere ontvangst binnen).
Btw smsen kan ook via csipsimple (betrouwbaarheid?)

Re: Generation Connect

Geplaatst: 06 feb 2012, 15:13
door zjazjoe
Marlboro schreef: Ik heb ook nog forfone; ik heb eens 5 euro opgezet, wat een afzetterij, er staat dat ge aan 1.9 cent belt en wat blijkt in de praktijk? Ik belde ong 30-40 sec naar mijn broer op 3G wat zeer goed werkte dat wel maar ik was zomaar eventjes 28cnt kwijt,lol. Purea fzetterij, schrijven dat he maar 1.9cent kwijt bent per minuut en ge zijt er minstens 28 cent kwijt wat zeer duur toch is.
Er staat toch op de site dat het 22 en beetje meer cent is per minuut. Ik denk dat je gewoon verkeerd gelezen hebt. 2 cent voor vaste lijn en 22 voor mobiel

Re: Generation Connect

Geplaatst: 06 feb 2012, 15:17
door Marlboro
Ja, tis idd zo als je naar een gsm belt je meer kwijt bent, naar gsm ist wel goedkoop.
Zetk geen geld meer op ze al moet ik wel zeggen het via 3G zeer goed werkt.

Ik ga eens kijken hoe de prijzen zijn bij skype, tis als ik zelf eens moet bellen naar iemand anders datk goedkoper kan bellen.
Mijn belkrediet spaar ik op alsk naar den buitenland ga, ik surf er daar liever mee :).

Re: Generation Connect

Geplaatst: 06 feb 2012, 15:27
door zjazjoe
Iemand ervaring met

LINE en WOWTALK ? Beiden zijn viber alternatieven. Laatst val ik vrij vaak weg bij viber en wil graag een stabielere verbinding

Re: Generation Connect

Geplaatst: 06 feb 2012, 15:34
door Marlboro
LINE werkt de ene keer ook beter dan de andere keer, hangt er echt vanaf.

Die andere ken ik nie, eens downloaden se.

Wat je kan testen is forfone, ik meende dat deze beter werkt. (is gratis, uiteraard net zoals bij de andere apps moete u maten ook die app installeren).

UPDATE; net een testje gedaan met forfone naar ne maat van mij; ik zat op wifi, deze op edge met mobile vikings= da ging niet.
Nadien mijne maat 3G aangezet= ging heel goed :).

Tja, het werkt goed maar je moet minstens 3G of wifi hebben.

Via EDGE ben je wel beter af met walkie takie, enige nadeel is, als je dat berichtje dan wil laten afspelen dan hoort iedereen dat natuurlijk, je moet al ne koptelefoon ofzo meehebben dan :).
Maar walkie talkie hebben we getest met beiden op edge bereik en ik moet zeggen dat redelijk goed ging.

Ik heb ondertussen wowtalk getest; ik terug op wifi, mijne maat op edge en eens 3g getest en beiden gingen goed.
Dan ik ook op edge en deze ook op edge en dat ging niet.

Re: Generation Connect

Geplaatst: 06 feb 2012, 23:29
door mgo72
Paar weken buitenland en paar problemen gevonden.

Mijn allereerste kaart die ik doorgaf aan medewerker heeft precies idd probleem van saldo hebben, maar niet kunnen bellen. Zit nu ook in buitenland en is dus iets voor later!


Heeft iedereen een herlaadbeurt als compensatie gekregen?
Heeft iedereen als compensatie play and gold gekregen? Gekregen voor de eerste laadbeurt ( 20 euro om GC te worden ?

Re: Generation Connect

Geplaatst: 06 feb 2012, 23:39
door xenne
enkel één play and gold gekregen na de eerste oplading, niet voor GC te worden.
die laadbeurt ter compensatie zal wel alleen voor de early adopters geweest zijn

Re: Generation Connect

Geplaatst: 07 feb 2012, 23:44
door MrMittens
Gisteren heb ik ook een simkaart besteld van Promixus' Generation Connect, het leek me wel een mooi aanbod met het betere 3G netwerk in vergelijking met BASE/Mobile Vikings. Maar, rond de middag kom ik tot de vaststelling dat ik al een tijdje geen bereik heb op mijn gsm... het verzoek tot nummeroverdracht bleek reeds ingediend te zijn, en de Proximus SIM kaart is nergens te bespeuren.

Nu heb ik ook nog eens de klantendienst van de Vikings gebeld omdat er weliswaar nog belkrediet (en een bundel) op stond, zij gaan ervoor zorgen dat er morgen een nieuwe bruikbare SIM in de bus ligt. Ondertussen kan niemand mij bereiken, en ik moet de Proximus klantendienst contacteren om het zaakje geregeld te krijgen met het veranderde SIM nummer, met als risico dat ze mij weer afsluiten. Ik begin hier eerlijk gezegd een beetje het schijt van te krijgen.

Is iedereen die is overgestapt ook zomaar onverwachts afgesloten van het netwerk? :bang:

Re: Generation Connect

Geplaatst: 08 feb 2012, 07:30
door silencer
Ja, al had ik nr overdracht zelf aangevraagd, na 3d zonder bereik had ik de nieuwe simkaart. Het blijft belgacom he, geen MV service.

Maar kun je nu eigenlijk surfen in het buitenland of moet je daarvoor eerst bellen naar de helpdesk (om iets te activeren) ?

Re: Generation Connect

Geplaatst: 08 feb 2012, 10:23
door LPS
MrMittens, ik snap niet goed wat MV je nu gaat opsturen? Je nummer is al overgenomen door Proximus, alleen je hebt (jammergenoeg) je simkaart nog niet. De sim die MV u gaat opsturen gaat er eentje zijn met een ander nummer denk ik... Wat bedoel je met veranderde simkaartnummer?
Belkrediet en evt bundels ben je altijd kwijt als de nummerportering uitgevoerd wordt, dus als ze dit snel uitvoeren ben je dit ook snel kwijt. Het best is om je belwaarde voor de aanvraag al quasi op te maken (paar euro overhouden).

Het bulkt hier de laatste tijd van de verhalen van mensen die te vroeg afgesloten zijn, mss moeten de toekomstige klanten die mee in rekening nemen bij hun overweging (lijkt het wel). Vreemd dat Proximus dat blijft doen...

(edit typo)

Re: Generation Connect

Geplaatst: 08 feb 2012, 13:55
door MrMittens
@Silencer

Op het moment dat ik had gebeld naar de MV helpdesk was mijn frank nog niet gevallen dat dit door de overschakeling was, en vrijwel zeker ook niet bij de persoon aan de andere kant van de lijn. Ik had gewoonweg niet verwacht dat dit zo snel zou gebeuren, bij de overschakeling naar MV destijds was het allemaal goed geregeld met een activeringscode en de hele poespas.

De overschakeling is trouwens nu wel in orde, de SIM kaart van Proximus is toegekomen. Ik veronderstel dat ze bij MV wel zullen zien dat er een nummeroverdracht heeft plaatsegevonden, en geen nieuwe SIM zullen opsturen. Ondertussen staat het belkrediet nog op mijn MV account, hopelijk blijft het daar staan want het is niet onwaarschijnlijk om op termijn terug te gaan. Daar is het eigenlijk altijd al goed geweest.

@LPS

Het is wel enigszins komisch dat een gevestigd 'bedrijf' met het grootste aandeel in de zakelijke markt een pak minder professioneel overkomt dan een provider die zich voornamelijk richt tot jongeren. :-)