Vrij Downloaden - FAQ

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

Moustache schreef:
dasmewat schreef:Sorry dames en heren maar wat lees ik veel BS reacties ! Je komt niet in de 'problemen' als je download als normale mensen slapen en tis maar voor de rest van je facturatie periode dat ze je snelheid verlagen.Indien Telenet je snelheid je op 25/45/50 pct zet,mag je dan ook de rekening evenredig verlagen ?? Leuke rechtzaak zou dat worden..


Begin maar 'n gerechtelijke procedure.Zal jou dit al zeggen,je hebt geen poot om op te staan.
Test aankoop heeft ook klacht ingediend paar maand geleden tegen Telenet,wegens aanpassing algemene voorwaarden,waar blijft de uitslag.(DOOFPOT)
Als jij te snel gereden hebt,en 1 maand rijverbod opgelegd krijgt,betaal jij dan ook minder wegenbelasting.


als je te hard gereden hebt krijg je meetbare en objectieve cijfers

als je bij telenet te veel gedownload hebt, krijg je geen cijfers

zelfs niet na een aangetekend schrijven
zelfs niet na een procedure via de ombudsdienst

nochtans is pas van grootgebruik sprake als je minstens 2x het gemiddelde hebt gedownload, en zolang telenet het gemiddelde weigert te geven, is er geen enkele manier om vast te stellen of grootgebruik van toepassing is
dasmewat
Plus Member
Plus Member
Berichten: 191
Lid geworden op: 07 jan 2010, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 14 keer

Helemaal mee eens wat hier boven staat..Telenet ,en hier heb je het woord weer :-D besodemiterd zijn klanten...Ik kan er nix anders van maken..Er moet toch iemand zijn met gezond verstand in dat bedrijf ?? Laat ze gewoon cijfers aan vast plakken ..Met zo een abo zo veel etc etc..Alleen dat durfen ze niet,,Ze kunnen dat waarschijnlijk niet waarmaken de stoefers .Verkopen wel,leveren niet.Shame on you Telenet,,,big time !
Moustache
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 48
Lid geworden op: 24 okt 2010, 17:40

dasmewat schreef:Ze kunnen dat waarschijnlijk niet waarmaken de stoefers .Verkopen wel,leveren niet.Shame on you Telenet,,,big time !


Hier maken ze het in elk geval waar,en bij de meeste andere ook.Ik krijg waarvoor ik betaal.Ik ben ex BGC ,ken die kant ook.
Ook niet allemaal goud wat blinkt.Belangena niet.Of waarom denk je dat ik vertrokken ben.Ook niet de snelheid die ik normaal moest halen.Op papier alles,maar in werkelijkheid veel minder.Zo is het bij de meeste.
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
Bedankt: 542 keer

Moustache schreef:Hier maken ze het in elk geval waar,en bij de meeste andere ook.Ik krijg waarvoor ik betaal.Ik ben ex BGC ,ken die kant ook.
Ook niet allemaal goud wat blinkt.Belangena niet.Of waarom denk je dat ik vertrokken ben.Ook niet de snelheid die ik normaal moest halen.Op papier alles,maar in werkelijkheid veel minder.Zo is het bij de meeste.
Jij vergelijkt ook altijd jouw inbelmodem van Belgacom met FiberNet 100 van Telenet. :bang:

Intussen heeft Belgacom VDSL2 en de minimale sync ligt daar op 16 MBit/sec de maximale op 30Mbit/sec.
Vergelijk dit met bijvoorbeeld Telenet TurboNet: minimaal 0.5Mbit/sec en maximaal 30Mbit/sec.
Vergelijk dit met bijvoorbeeld Telenet FiberNet 50: minimaal 0.5Mbit/sec en maximaal 50Mbit/sec.
Vergelijk dit met bijvoorbeeld Telenet FiberNet 100: minimaal 0.5Mbit/sec en maximaal 100Mbit/sec.

Je zal bij Telenet maar het grootverbruikersprofiel hebben.
Dan mag je zondags van 12u00 tot 23u00 effectief maar gebruikmaken van 0.5Mbit/sec.
Ook de andere dagen van de week komt TeleNet dan doelbewust roet in het eten gooien.

Een overzicht van welke bandbreedte Telenet ter beschikking stelt aan haar klanten in grootverbruikers profiel.
Afbeelding

De zondag is dan rustdag bij Telenet.
Afbeelding

Snelheidsprofielen van andere dagen vindt men op deze link.
Moustache
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 48
Lid geworden op: 24 okt 2010, 17:40

De statistieken die jij hier toont,staan ruim 4 maand onder mijn Telenet.
Bekijk de rustige en drukke periode kalender.Niets verplicht jou.
Voor mij is het nie moeilijk,smalband ontwijken.Ook zondag niet.
Hoe komen andere Telenetters aan 400GB en meer(in de groene periode),hier op het forum,dat ik helemaal niet nodig heb.
Wie dat niet kan,heeft problemen,en moet conclusie trekken.
Wil ik 'n groot bestand downloaden,dan doe ik dat gewoon overdag,zie hierboven linker colom Unlimited.
Daar heb ik 'n andere provider niet voor nodig,anders was ik wel gebleven.
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
Bedankt: 542 keer

Moustache schreef:De statistieken die jij hier toont,staan ruim 4 maand onder mijn Telenet.
Bekijk de rustige en drukke periode kalender.Niets verplicht jou.
Voor mij is het nie moeilijk,smalband ontwijken.Ook zondag niet.
Hoe komen andere Telenetters aan 400GB en meer(in de groene periode),hier op het forum,dat ik helemaal niet nodig heb.
Wie dat niet kan,heeft problemen,en moet conclusie trekken.
Wil ik 'n groot bestand downloaden,dan doe ik dat gewoon overdag,zie hierboven linker colom Unlimited.
Daar heb ik 'n andere provider niet voor nodig,anders was ik wel gebleven.

Tegen de forum regels in heb ik je bericht maar gequoted alvorens jij je bericht wederom talloze malen aanpast ná dat iemand een reactie plaatst ....

Maar goed. Effe ter zake.
Dat men in de groene periode veel kan downloaden bij Telenet is wel duidelijk en zelfs veel meer dan 400GB. Maar dat maakt de producten van Telenet geheel niet bijzonder. Zelfs met een VDSL2 product met de minimale sync van 16 Mbit/sec kan je per maand meer binnenhalen dan je lief is (een kleine 5000 GB).

De vraag die Telenet duidelijk uit de weg gaat is: hoeveel datatrafiek men in de rode uren mag genereren?
Hiervan vind ik niet het minste cijfer terug op de site van Telenet. Maar dan ook niet het minste, zelfs geen aanwijzing!
Hierop focusseren lijkt me nochtans wel bijzonder nuttig. Zeker indien men ernstige verschillen tussen de producten wil aankaarten.

Wel, mijn praktische ervaring met Telenet TurboNet was dat ik slechts vijf uren (dit is ongeveer 60GB) in de rode uren heb kunnen downloaden. Nadien werd mij het grootverbruikersprofiel aangemeten.

Allicht kunnen diverse gebruikers eens aangeven hoeveel GB zij hebben kunnen downloaden in de rode uren.
Met andere woorden: focusseren op wat mogelijk is in deze rode uren.

Jou moet ik die vraag uiteraard niet stellen aangezien jij in de rode uren niet actief bent en er aldus ook geen zinnig antwoord kan op geven. Maar dat wisten we al.
Moustache
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 48
Lid geworden op: 24 okt 2010, 17:40

eternum schreef:Allicht kunnen diverse gebruikers eens aangeven hoeveel GB zij hebben kunnen downloaden in de rode uren.
Met andere woorden: focusseren op wat mogelijk is in deze rode uren.

Jou moet ik die vraag uiteraard niet stellen aangezien jij in de rode uren niet actief bent en er aldus ook geen zinnig antwoord kan op geven. Maar dat wisten we al.

Succes! Hopelijk komen er hier veel reacties.Ben benieuwd.
Mischien beter een nieuwe topic starten voor dit probleem.
Is beter te volgen.
Laatst gewijzigd door Moustache op 17 nov 2010, 09:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

ik zat met mijn FN100 aan iets meet dan 89GB
maar ik denk dat deze snel zullen verwijderd worden !
Aangezien er een een splitsing van deze tread bestaat speciaal voor cijfers !
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Gelieve de cijfers in het desbetreffende topic te houden.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
blowie
Starter
Starter
Berichten: 17
Lid geworden op: 29 mar 2010, 20:47

Wat een lachertje die telenet.
Heb dan toch de stap genomen om men abbo op te zeggen. Een 3 tal weken geleden al. Na 3 weken wachten op de opzegbrief nog maar eens terug gebeld.
Blijkt dat de opzegbrief naar men oud adres, waar ik al 6 jaar niet meer woon is gestuurd. Goeie bal telenet!
Nu hopen dat ik hem volgende week krijg, en dan kunnen eindelijk men laatste 30 dagen ingaan...

Het zijn toch echt sletten die van telenet... is niet te schatten... vrij downloaden my ass, met zen allen naar een deftige provider, waar er wel geluisterd wordt naar de klant :)
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1613
Lid geworden op: 05 mei 2008, 12:32
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 85 keer

30 dagen beginnen te tellen vanaf dat JIJ de aangetekende opzegbrief verzendt. (eventueel +1 dag voor het onderweg zijn)
Dat Telenet niet antwoordt op die brief of verkeerd antwoordt, dat is hun probleem!
Studenteninternet
Plus Member
Plus Member
Berichten: 203
Lid geworden op: 20 mar 2010, 17:53
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 11 keer
Contacteer:

Ben blij dat ook anderen nu beginnen inzien dat je in de rode uren bijna NIKS kan/mag downloaden of je word als grootverbruiker aanzien.
Als ik lees dat proximusboyke na 89GB in de rode uren op smalband zit met Fibernet 100 stel ik me daar toch serieuze vragen bij!
Vragen bij de telenet policy voor alle duidelijkheid, niet bij de echtheid van de cijfers, want die komen overeen met ook mijn ervaringen.

1. Dit is welgeteld 2 uur downloaden aan de max snelheid die je verbinding biedt en je vliegt op smalband. (wie wil er nu Fibernet 100 op zo'n manier????)
2. Vroeger had je met Fibernet 100 een limiet van 250GB :-)

:bang:
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5757
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

Ik denk dat fiber 100 wel wat meer mag als een ander omdat ze daar toch veel geld van krijgen. Ik zou zeggen test het eens :p
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

titanium
ik ben het aan het testen
antwoord : noppe
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5757
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

Ik zou zeggen. Stampt da buiten!
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

tis toch gratis :-D na 6 maand ga ik dan downgraden
in de groene uren is het wel geen probleem om binnen te halen
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Yogi
Pro Member
Pro Member
Berichten: 266
Lid geworden op: 10 jul 2008, 10:28
Bedankt: 1 keer

hmm, de telemeter is precies toch echt dynamisch, ook al zit je niet in het rood.

gisteren avond zat ik op arrow05, en vanavond kijk ik nogmaals en staat hij terug op arrow04. Wel beiden geel natuurlijk, maar toch, hij gaat ineens achteruit :D
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Ben je blijven downloaden Proximusboyke ? op hoeveel staat de teller ondertussen ?
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5757
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

Yogi schreef:hmm, de telemeter is precies toch echt dynamisch, ook al zit je niet in het rood.

gisteren avond zat ik op arrow05, en vanavond kijk ik nogmaals en staat hij terug op arrow04. Wel beiden geel natuurlijk, maar toch, hij gaat ineens achteruit :D


Bij mij gaat ie snel naar geel en blijft die vrij lang in het geel ongeacht wat ik doe. (download altijd 's nachts)
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

iceke in de groene uren geen probleem maar dan slaap ik
148 gb
belgacom 487 gb
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
frado
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 934
Lid geworden op: 10 aug 2006, 19:39
Bedankt: 4 keer

181 gb kunnen downlaoden deze maand. Zojuist de 10gb bericht gekregen. Triest! Zelfs geen mail of niks gekregen met de waarschuwing vooraf.
Gebruikersavatar
klooooon
Pro Member
Pro Member
Berichten: 337
Lid geworden op: 06 jan 2007, 17:40
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 18 keer

zit voorlopig aan 197 gig (maand starte op 2-11) alleen maar overdag gedownload !!
Meter staat nu bijna in het rood
Dus als ik het allemaal tijdens de nacht zou doen haal ik de 500 gig denk ik wat voor mij al meer als voldoende is
dasmewat
Plus Member
Plus Member
Berichten: 191
Lid geworden op: 07 jan 2010, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 14 keer

En weer een topper erbij !

Een vriendin met fiber 100 heeft 70 gig gebruikt (puur overdag) en de inmiddels beroemde mail ontvangen..Goe bezig TN :bang:
Bunga
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 105
Lid geworden op: 26 nov 2010, 13:39

klooooon schreef:zit voorlopig aan 197 gig (maand starte op 2-11) alleen maar overdag gedownload !!
Meter staat nu bijna in het rood



Ook al staat de meter in het rood,nog dan kan je overdag in de groene periode op volle snelheid downloaden.
Enkel in de rode periode wordt je tijdelijk op smalband gezet.
pennywise
Pro Member
Pro Member
Berichten: 243
Lid geworden op: 21 aug 2007, 15:26
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Heb de mail dit weekend ook gehad.

Heb noch bij Dommel, noch op VDSL2 Pro compact bij belgacom ooit een mail gehad, en daar heb ik maanden van 500 GB gehaald en meer.

Als telenet graag wil dat ik groen ga downen, dan zal ik dat doen, maar ze mogen voor mijn part volgens jaar hun fibernet steken waar het zonlicht niet wil schijnen, ik betaal geen 80 euro om mails te krijgen dat ik teveel download.

En tot mijn contract afloop down ik de meeste nutteloze bullshit in de groene zones conform hun FUP
9/11 Was an inside job, re-open the 9/11 Investigation!
kloon
Plus Member
Plus Member
Berichten: 203
Lid geworden op: 04 sep 2005, 18:18
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 14 keer

Bunga schreef:
klooooon schreef:zit voorlopig aan 197 gig (maand starte op 2-11) alleen maar overdag gedownload !!
Meter staat nu bijna in het rood



Ook al staat de meter in het rood,nog dan kan je overdag in de groene periode op volle snelheid downloaden.
Enkel in de rode periode wordt je tijdelijk op smalband gezet.



Heb dan uiteindelijk om mijn mail ontvangen .
319 gig heb ik er kunnen uit halen ( alleen maar tijdens de dag gedownload dus niet naar de rusttige uren gekeken )
a.noniem
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 04 sep 2010, 21:05
Bedankt: 2 keer

telemeter.jpg
(130.83 KiB) 83 keer gedownload
Nog 2 dagen te gaan tot einde looptijd van deze periode en heb ongeveer een 250GB gedownload.

Meter heeft geen enkele keer in het rood gestaan.
Wat me wel duidelijk is geworden, is zolang je niet in de rode uren download laten ze je met rust, want van mijn 250GB heb ik het meeste voor de middag afgehaald, niet snachts.
Met deze stand van meter en aantal dagen dat ik nog voor de boeg heb, haal ik voor mij persoonlijk meer dan voldoende eruit.
Afbeelding
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

Ik ben heel de poppenkast beu, ik ga downgraden naar een 100GB abbonnementje bij Telenet.
Ik wil kunnen downloaden als het MIJ uitkomt, niet als het Telenet uitkomt. En ik wil weten waar ik sta.

Ik betaal dan 30 eur minder, ik krijg wel minder maar ik weet tenminste waar ik sta.

Er is niks fair aan de FUP van telenet. Goodbye.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

je kan dit abo niet meer krijgen
en wacht gewoon even af ze zijn alles aan het aanpassen
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
aceke
Plus Member
Plus Member
Berichten: 192
Lid geworden op: 06 dec 2010, 17:11
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 15 keer

het gaat allemaal verbeteren zodra ze meer mensen op fibernet gaan zetten, dan zijn de nodes minder belast
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Eh? Fibernet heeft toch ook traffic nodig?
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Goztow schreef:Eh? Fibernet heeft toch ook traffic nodig?


Ja, maar die mogen dat alléén 's nachts verbruiken :lol:
aceke
Plus Member
Plus Member
Berichten: 192
Lid geworden op: 06 dec 2010, 17:11
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 15 keer

ja maar op docis 2 hebben ze maar 1 kanaal beschikbaar bij docis 3 hebben ze er 4 beschikbaar
dit resulteerd in een ontlasting van de nodes
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Een schaamteloze kick:
Met gebruiker met TurboNet geschreven. Hij heeft 120 GB gedownload waarvan zeker de helft 's nachts. Kreeg daarnet een waarschuwing dat hij nog 10 GB mag verbruiken.
Gebruikersavatar
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3412
Lid geworden op: 03 sep 2003, 19:18
Locatie: (Ledegem)West vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

aceke schreef:ja maar op docis 2 hebben ze maar 1 kanaal beschikbaar bij docis 3 hebben ze er 4 beschikbaar
dit resulteerd in een ontlasting van de nodes

Dat kan mss wel, bron ? dat het voor een onlasting zou zorgen?
maar Docsis 2.0 zou toch nog beter zijn dan hun Docsis 1 die ze nu uitsturen in mechelen.
Volgens wikipedia

Code: Selecteer alles

Verbeteringen 2.0 tov 1.1
Enkele van de belangrijkste verbeteringen van versie 2.0:

aanzienlijke verhoging bandbreedtes, met name upstream
verbeterde stabiliteit bij ruis
betere foutcorrectie

http://nl.wikipedia.org/wiki/Data_Over_ ... cification

een minimum upgrade naar Docsis 2.0 voor alle abo's (tot en met ComfortNet) zou een eerste stap in de goede richting zijn om hun netwerk beter te maken, de hogere abo's kunnen dan op D3
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5757
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

Euh +/- 450Gb gedownload (alleen 's nachts) ik sta in het kleurtjeeeeeeeeeuh...
Afbeelding
Sinds ik deftig van men oren heb gemaakt is dat precies het maximum dat men meter klimt. Heb hen ook gezegd dat ik ging vertrekken vanaf de moment men contract verloopt. :!: tenzij ze in januari met iets straf afkomen :!:
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

't Is maar wat je straf noemt...
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5757
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

Straf: 60/5 zodat ze met alles hoger zitten als belgacom intense. En de prijs mag lager maar geen € hoger.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
frado
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 934
Lid geworden op: 10 aug 2006, 19:39
Bedankt: 4 keer

Straf zou zijn moesten ze dat vrij downloaden eens normaliseren. Deze week aan EDPnet gevraagd hoeveel ik zou kunnen halen qua snelheid op vdsl 2. Ze konden me zeggen dat ik waarschijnlijk maar een 20 mbit profiel kan hebben:(
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

"Maar"...
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”