Pagina 34 van 39

Re: Generation Connect

Geplaatst: 20 jan 2012, 12:05
door selder
FlashBlue schreef:Selder,

Roaming kan je manueel aanzetten via het voicemenu 1911 , maar het is mogelijk dat ook "roaming barring" enabled is, en dat kan je zelf niet uitzetten.
Heb hetzelfde probleem gehad,( http://www.redefined.be/2011/12/19/the- ... ga-deel-3/ )

Beste wat je kan doen is evt naar de klantendienst bellen (vanaf een ander toestel), +32 (0)78 05 6000 .
Net gebeld, en inderdaad, standaard staat die optie blijkbaar aan op Pay&Go kaartjes. Binnen een uurtje of 2 zou de blokkering eraf gehaald moeten zijn...

Re: Generation Connect

Geplaatst: 20 jan 2012, 12:25
door Marlboro
Eva: goed om weten, das ook beter dan bij mv dan want bij deze om 16 uur herladen is ook op die dag voor 16 uur terug herladen. Vind da nie zo leuk ze dat zo doen.

[Afbeelding Post made via mobile device ]

Re: Generation Connect

Geplaatst: 20 jan 2012, 14:20
door selder
heb nu wel verbinding met T-Mobile (en dus geen "no service" meer), maar toch werkt het nog niet ...

Re: Generation Connect

Geplaatst: 20 jan 2012, 14:33
door xenne
heb je problemen met data of met bellen? of beide?

Re: Generation Connect

Geplaatst: 20 jan 2012, 14:50
door selder
Beide...

[Afbeelding Post made via mobile device ]

Funki business, nu lijkt het wel te werken...

Re: Generation Connect

Geplaatst: 24 jan 2012, 08:58
door 2Flip
Weet iemand of de promo bonus geldig is na elke herlading, of enkel bij herladingen binnen de 31 dagen?

[edit: met "promo" bedoelde ik bonus, maar mijn vraag is ondertussen al beantwoord]

Re: Generation Connect

Geplaatst: 24 jan 2012, 09:17
door xenne
welke promo?

[Afbeelding Post made via mobile device ]

Re: Generation Connect

Geplaatst: 24 jan 2012, 10:12
door mcenet1
Even een klein vraagje, :roll:

Mijn geldigheid van gen conn. loopt tot de 27ste
als ik nu herlaad op bvb de 25ste, loopt de volgende geldigheid dan af op terug de 25ste ? (en ben je maw 2 dagen kwijt) of blijft dit de 27ste ?
thx

Re: Generation Connect

Geplaatst: 24 jan 2012, 10:21
door LPS
Hoe krijg ik mijn data- en sms-bonussen ?
Om de bonussen voor sms en surfvolume te krijgen, hoef je enkel voor een bedrag van € 20 of meer te herladen.
http://www.generation-connect.be/static ... tions.aspx

Generation Connect

Geplaatst: 24 jan 2012, 10:38
door FidoDido
mcenet1 schreef:Even een klein vraagje, :roll:

Mijn geldigheid van gen conn. loopt tot de 27ste
als ik nu herlaad op bvb de 25ste, loopt de volgende geldigheid dan af op terug de 25ste ? (en ben je maw 2 dagen kwijt) of blijft dit de 27ste ?
thx
Je bonussen zijn 31 dagen geldig vanaf de laatste oplading.

Info te vinden op:
http://www.generation-connect.be/staticpage/nl/

Re: Generation Connect

Geplaatst: 24 jan 2012, 10:59
door mcenet1
Ok Fido, maar dit was niet de vraag ,ik spreek hier niet over bonussen.
de vraag ging over de geldigheid,
"Mijn geldigheid van gen conn. loopt tot de 27ste
als ik nu herlaad op bvb de 25ste, loopt de volgende geldigheid dan af op terug de 25ste ? (en ben je maw 2 dagen kwijt) of blijft dit de 27ste de volgende maand ?"

Re: Generation Connect

Geplaatst: 24 jan 2012, 11:12
door LPS
Als het je het hebt over geldigheid dan kan dat over twee dingen gaan:
- geldigheid van de bonus (lees: gratis stuff bij een herlading): 31 dagen (zie Fido)
- geldigheid van de belwaarde (= 12 maanden)

En aangezien je over 'de volgende maand' spreekt, denk ik dat Fido toch al een antwoord heeft gegeven op jouw vraag (al kan het zijn dat jij het geen bonus noemt maar in wezen gaat het wsl over het zelfde).

Re: Generation Connect

Geplaatst: 24 jan 2012, 11:31
door mcenet1
Als ik op de Hello app kijk staat daar bij mijn mobiel internet resterend krediet: 1424mb valid until 27/01/2012


Afbeelding

Re: Generation Connect

Geplaatst: 24 jan 2012, 12:56
door Lord Utopia
Da's de herlaadbonus voor het surfen. Dat is 31 dagen geldig na je herlaadbeurt.

Re: Generation Connect

Geplaatst: 24 jan 2012, 13:16
door mcenet1
pf moeilijke vraag blijkbaar. ok laat maar, zal het wel ondervinden als ik herlaad.

Re: Generation Connect

Geplaatst: 24 jan 2012, 13:22
door nickz
Moeilijke vraag? Neen, moeilijk van begrip blijkbaar!
Zoals FidoDido al zei, vervallen je bonussen 31 dagen na je laatste herlaadbeurt (uiteraard de laatste die recht geeft op bonussen, dus € 20 of meer). Is dat nu echt zo moeilijk om te begrijpen, djezes...

Edit: de enige bonus die niet vervalt, is die voor dataroaming (= mobiel internet in het buitenland).

Re: Generation Connect

Geplaatst: 24 jan 2012, 13:36
door philippe_d
Ik denk dat mcenet1 het volgende bedoelt (en dat zijn vraag niet goed begrepen is):

- stel je vorige bonus loopt af op 27 januari
- je herlaadt (met 20 €) op 25 janurai (je wacht dus niet tot je vorig krediet afgelopen is)
- krijg je dan 31dagen bij vanaf 25 januari (met andere woorden: je verliest 2 dagen), of vanaf 27januari (met andere woorden: je krijgt 31 dagen bij je vorige periode)

Voortgaand op de vorige antwoorden (en op de info op http://www.generation-connect.be/staticpage/nl/) is het dus duidelijk dat je 31 dagen krijgt vanaf de herlading (dus vanaf 25 januari) ... en je dus die dagen verliest als je te vroeg herlaadt.

Re: Generation Connect

Geplaatst: 24 jan 2012, 13:41
door nickz
Uiteraard bedoelde hij dat, maar het antwoord stond er (31 dagen na laatste herlaadbeurt) en dan begint hij van "dat was niet de vraag" etc. :roll:

Re: Generation Connect

Geplaatst: 24 jan 2012, 16:13
door Proximus
Sorry voor de verwarring, ik heb me fout uitgedrukt. Wanneer je een herlading doet is het altijd die datum dat geldig is, maw als je de 25ste herlaadt blijft je bonus geldig tot de 25ste de volgende maand,bonus is altijd 31 dagen geldig.Mvg Eva

Re: Generation Connect

Geplaatst: 24 jan 2012, 16:35
door nickz
Eva, wil jij nu zeggen dat de 31 dagen altijd bijgeteld worden bij de vorige geldigheidsdatum? M.a.w. als ik 12 keer na elkaar herlaad, zouden mijn bonussen een jaar lang geldig blijven?

Re: Generation Connect

Geplaatst: 24 jan 2012, 17:20
door Marlboro
Eva_van_Belgacom schreef:FidoDido; je geldigheidsperiode blijft altijd de 27ste. Dus moest je nu herladen op de 25ste ben je geen 2 dagen kwijt en je datum is nog steeds 27ste.
Mvg Eva
Hug? Klopt toch niet denk ik, ik moest de 13de herladen, ik heb de 12de herladen, nu staat er op mijn bundel tot 12 februari geldig is, als ik morgen zou herladen zal mijn bundel tot de 25ste februari geldig zijn, zo werkt het toch altijd al?

Re: Generation Connect

Geplaatst: 25 jan 2012, 00:07
door dieterdr
Modbreak:
CrossPosting
Hallo Eva,

ik heb gelezen dat je hier meer actief bent dan op 9lives vandaar nog eens mijn vraag.

Ik heb een generation connect sim kaart ontvangen met een nieuw oproepnummer terwijl ik mijn huidig nummer wil behouden! Ik ben er bijna zeker van dat ik dit ook aangevinkt heb via de website maar bij de infodienst zeggen ze van niet aan de hand van het ordernummer. Is er een mogelijkheid om het nummer dat ik gekregen heb te vervangen door mijn huidig nummer?

Alvast bedankt!

Re: Generation Connect

Geplaatst: 25 jan 2012, 00:10
door ChelloExtremer
idd wat 'Eva' zegt klopt niet (sry om Belgacom tg te spreken) ... er worden geen 31 dagen bijgeteld. Het is zoals anderen hier zeggen ... 31dagen na laatste herlaadbeurt voor de bonus (20eur+), en voor geldigheid v/d kaart is het 1jaar na laatste herlaadbeurt (15eur +). Je kan uw geldigheid niet 'opbouwen'.

Re: Generation Connect

Geplaatst: 25 jan 2012, 00:36
door Kitt
Yep dat klopt hier al getest ... de 31 dagen komen gewoon bij de dag dat je herlaad ..helaas ..
Dus eigenlijk moet je tot laatste dag wachten om geen dag te verliezen .. herladen op 31 dec is geldig tot 31jan .. ook als is huidige bonus bijvoorbeeld tot 10 jan geldig ...

Re: Generation Connect

Geplaatst: 25 jan 2012, 10:30
door xenne
Eva_van_Belgacom schreef:Sorry voor de verwarring, ik heb me fout uitgedrukt. Wanneer je een herlading doet is het altijd die datum dat geldig is, maw als je de 25ste herlaadt blijft je bonus geldig tot de 25ste de volgende maand,bonus is altijd 31 dagen geldig.Mvg Eva
bedankt voor de correctie, Eva :wink:

Re: Generation Connect

Geplaatst: 25 jan 2012, 18:31
door nickz
Eva, zou jij de volgende problemen eens kunnen melden bij de bevoegde diensten? Ik heb dit al meermaals geprobeerd via 6000, maar ze zijn nog steeds niet opgelost:

- Controle van het dataverbruik via http://m.skynet.be/my-account werkt niet:

Afbeelding

Ik weet dat hier ook apps voor bestaan, maar als er een mobiele website is, mag men toch wel verwachten dat deze functioneert denk ik.

- Online sms'en (via de e-Services) geeft nog steeds een onterechte foutmelding bij Generation Connect-klanten:

Afbeelding

Deze foutmelding verschijnt vreemd genoeg enkel als de sms-blokkeringsdienst gedeactiveerd is. Als hij geactiveerd is, is online sms'en juist wel mogelijk.

Re: Generation Connect

Geplaatst: 25 jan 2012, 19:35
door 2Flip
@ Nickz: Ivm het niet online kunnen sms'en:
Ik kreeg te horen dat dit enkel mogelijk was icm een abo, dus NIET voor gewone pay & go gebruikers.

Re: Generation Connect

Geplaatst: 25 jan 2012, 19:42
door nickz
@2Flip: Dan hebben ze jou blaasjes wijsgemaakt :-D
Ik heb vroeger jarenlang Pay&Go gehad, en die functie heeft steeds gewerkt. Toen ik dit bovendien aan de klantendienst meldde, ging de medewerker akkoord dat die melding onjuist is en ging hij dit melden zei hij. Bovendien werkt het wél als je de sms-blokkering activeert, maar dan kan je uiteraard niet meer sms'en via je gsm.
Het is wel zo dat je maar één gratis sms per dag hebt via die dienst. Van je andere gratis sms'en kan je dus geen gebruik maken.

Re: Generation Connect

Geplaatst: 25 jan 2012, 19:54
door 2Flip
Dat is mogelijk, ik heb ook jaren gebruikt gemaakt van online sms'en (al was het niet vaak). Dus ik moet zeggen dat ik er ook van verschoot.
In een topic op de belgacom community zei Eva echter:
"De SMS on line is niet beschikbaar voor klanten met een Pay&go; deze dienst wordt enkel aangeboden voor klanten met een abonnement."
Nu ja, intussen al een andere oplossing gevonden; dus voor mij is het niet meer nodig :D

Re: Generation Connect

Geplaatst: 26 jan 2012, 08:25
door silencer
Geen signaal meer sinds gisterenmiddag: nog geen sim kaart gekregen (normale procedure zeker(veiligheid)?)
krisken schreef:Ik heb anders ook nog geen play and gold smsje gekregen...
Kun je je registreren voor Play and gold only (promo's etc. uitgevinkt bij registratie) ?
Al weet ik niet of ik dat wel wil.

Re: Generation Connect

Geplaatst: 26 jan 2012, 10:07
door silencer
Dat wordt min. 3d zonder mijn telefoonnr (gelukkig heb ik nog een reserve MV kaart).
Was te verwachten natuurlijk, zondernr overdracht gaat het blijkbaar wel goed.

Re: Generation Connect

Geplaatst: 27 jan 2012, 01:49
door REZ3R0
Nog even een laatste update over mijn ervaring met Generation Connect. Dit is de laatste keer dat ik ooit gebruik zal maken van een dienst van Proximus. Na meer dan 20 dagen na mijn oorspronkelijke bestelling van Generation Connect, bijna 2 maanden geleden, hebben ze eindelijk de problemen die ik ondervond met niet te kunnen bellen, smsen, op internet gaan, belkrediet dat verdween, etc.. opgelost. Dit was echter na dat ik een klacht heb neergelegd bij te telecom ombuds. Proximus heeft me voerigens €20 belkrediet cadeau gedaan nadat de problemen waren "opgelost", maar toen was mijn oorspronkelijke €20 al in rook opgegaan. Nu heb ik voor de 1ste keer bijgeladen en binnen het uur was mijn €20 verdwenen door internet gebruik dat rechtstreeks van mijn belkrediet afging ipv mijn internetbundel. Maw, Proximus heeft juist niets opgelost. Ik heb nog nooit met geen enkel bedrijf zo'n slechte ervaring gehad. In mijn oorspronkelijke post over mijn problemen raadde ik iedereen of om dit pakket te nemen, misschien hebben jullie meer geluk dan ik, maar ik blijf daar nu zeker bij.

Re: Generation Connect

Geplaatst: 27 jan 2012, 01:51
door Kitt
silencer schreef:Geen signaal meer sinds gisterenmiddag: nog geen sim kaart gekregen (normale procedure zeker(veiligheid)?)
krisken schreef:Ik heb anders ook nog geen play and gold smsje gekregen...
Kun je je registreren voor Play and gold only (promo's etc. uitgevinkt bij registratie) ?
Al weet ik niet of ik dat wel wil.
Als je ze morgen nog niet hebt ( vrijdag ) stap dan toch gewoon een Belgacom winkel/agent binnnen en dringt aan op een sim kaart swap ...
Is amper 5 min werk ... blij dat ik het gedaan heb of ik zat 4-5 dagen zonder gsm ....
Bel evenuteel eerst naar helpdesk van proximus voor Simkaartnummer ( hoewel ze dit meteen kunnne zien in het systeem )

Pay & Gold smsjes krijg ik na herlading .. schijnt dat je dit kan activeren met een sms .. stond hier ergens in een Topic ..

Re: Generation Connect

Geplaatst: 28 jan 2012, 00:42
door ChelloExtremer
SMS 'START' naar 8930 ... maar normaal is Pay & Gold actief 'by default' (is alleen voor mensen die Pay & Gold gedesactiveerd hebben via klantendienst ofzo).
Kan wel een week ofzo duren na herladen voordat je uw code krijgt.

Re: Generation Connect

Geplaatst: 28 jan 2012, 01:26
door silencer
Is dat een gratis sms ?

[Afbeelding Post made via mobile device ]

Re: Generation Connect

Geplaatst: 28 jan 2012, 01:43
door ChelloExtremer
ja

Re: Generation Connect

Geplaatst: 28 jan 2012, 10:02
door silencer
Ligt het aan mij of is die generation connect erg traag ?
Bestand van 65MB downloaden, gaat gewoon niet vooruit (0kb/0) :s (85 dBm ontvangst).

Generation Connect

Geplaatst: 28 jan 2012, 10:44
door MClaeys
Dat ligt aan u, hier heb ik enkele updates van apps binnen getrokken die ruim over de 65Mb gingen en dat ging zeer vlot :) alleja, tkan ook aan Proximus liggen natuurlijk, probeer eens op een andere locatie :P

Re: Generation Connect

Geplaatst: 28 jan 2012, 11:53
door TiTanium
De laatste keer heb ik mijn gpsmappen geüpdate via GC en die 160Mb was verbazend snel binnen. Continu aan 500~550 KB/s (4 ~ 4,5Mbps) met hier en daar een piek.

Re: Generation Connect

Geplaatst: 29 jan 2012, 03:53
door Michael
Binnen weekje ga ik ook stap zetten naar Generation Connect, nu nog BASE postpaid 0, geen contractduur.
Wat is nu de beste en snelste manier om over te schakelen, gewoon via de site of proxi kaartje kopen en naar klantendienst bellen om te veranderen naar GC?