quovadis schreef:
Diezelfde scholen die nog geen week volledig openzijn bedoel je?
Ik zie duidelijk een grotere stijging vanaf ze terug open zijn. Voor het eerst sinds half juli tekenden ze terug >1k gevallen op. Sinds precies die dag doet Denemarken het trouwens ook slechter dan wij, ondanks meer gevaccineerden. En het verschil met ons land loopt elke dag meer uit.
Directe stijging kan verklaard worden door testen op school, net zoals hier.
quovadis schreef:Ik blijf wachten op de gigantische daling volgens uw theorie van 4 weken gesloten scholen. Die heeft nog niemand gezien vrees ik en jij ook niet
Dat zijn 4 weken met het behoud van de maatregelen natuurlijk, en dat is nu niet het geval. Ik heb nooit gezegd 4 weken de scholen sluiten maar tegelijk wel de sluizen aan de grenzen volledig open zetten en grote evenementen toelaten. Ik heb de rol van import altijd erkend, ook tijdens de zomervakantie vorig jaar.
Nu, ik teken op dat we nu al met 6 weken open economie (nochtans waren de horeca en kappers de grote schuldigen), import uit donkerrode zones (vaak zonder quarantaine of verplichte test), onbeperkte import uit "heel hoog risico" landen, volop import uit extreem risico "10% positief" landen, inreisbeperkingen die bij de meest lakse van de EU horen, grote evenementen, afnemende immuniteit bij de oudsten, records aan testen, enz we
nu nog steeds minder gevallen optekenen dan tijdens 90% van het schooljaar en een immunoloog al pleit om de maatregelen volledig af te schaffen want zijn IC zijn grotendeels leeg en Jambon eist om de crisisfase onmiddellijk te eindigen.
Hopelijk blijft dat zo vanaf 1 september. Vanaf dan neemt die massale import weer heel sterk af, dus dat is dan geen excuus meer en het is dan aan de scholen om het niet te verpesten en ons weer in maatregelen te storten zoals ze vorig jaar gedaan hebben! En daar valt ook de "pasjesmaatschappij" onder zoals dat in Frankrijk nu het geval is. Het dient ook opgemerkt dat het "veel testen op scholen" niet langer een excuus vormt (en het eigenlijk nooit geweest is) - deze zomervakantie zijn al die testrecords immers aan diggelen geslagen en toch nog steeds minder gevallen.