Vrij Downloaden - FAQ

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

Het probleem is niet dat jij vlot het dubbele van vroeger kan verbruiken, het probleem is dat nieuwe (en natuurlijk ook oude) klanten niet weten wat/waar/hoeveel ze kunnen verbruiken, je krijgt enkel een richtlijn(telemeter & faq) Ik kan best leven met "veel" en "fup"als ik hun richtlijnen toepas, alleen is "veel" bij telenet zeer weinig en "fup" een verdoken limiet.
Dat een provider een "fup" clausule inbouwt in hun contract is niet meer dan normaal, maar dan moeten ze inbreuken daartegen geval per geval bekijken en niet systematisch door een algoritme dat niet bekend is voor hun gebruikers.
Rikkyrocker
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 349
Lid geworden op: 12 jul 2010, 13:23
Bedankt: 1 keer

iceke schreef:Het probleem is niet dat jij vlot het dubbele van vroeger kan verbruiken, het probleem is dat nieuwe (en natuurlijk ook oude) klanten niet weten wat/waar/hoeveel ze kunnen verbruiken, je krijgt enkel een richtlijn(telemeter & faq) Ik kan best leven met "veel" en "fup"als ik hun richtlijnen toepas, alleen is "veel" bij telenet zeer weinig en "fup" een verdoken limiet.
Dat een provider een "fup" clausule inbouwt in hun contract is niet meer dan normaal, maar dan moeten ze inbreuken daartegen geval per geval bekijken en niet systematisch door een algoritme dat niet bekend is voor hun gebruikers.



Met Expressnet en lager heb je dat probleem niet.
Als Turbo toch niet is verbeterd,neem dan toch Expressnet,is al beter dan Turbo voor 1 juli.En even snel.
En de telemeter zoals vroeger,en nachtsurfen + prijs volume blokken gehalveerd.
Het probleem voor ons is,ze hebben weinig concurentie.
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

1 Turbo is niet verbeterd, waar je vroeger een streefgetal had, heb je dat nu niet meer, oke je kan meer downloaden, je weet alleen niet hoeveel.
2 Turbo is niet verbeterd, vroeger betaalde je bij wanneer je over je limiet ging, nu maken ze je leven moeilijk.
3. En lager abbo is niet aan de orde, 200gig volume blokken kosten je 100€ extra
4. Concurrentie heeft er niks mee te maken, die hebben ze namelijk wel aan BGC met hun "fup" die wel correct is.
5. Een hoger abbo is ook niet aan de orde, Fibernet L kost me 20€ meer per maand en geeft me niks meer dan wat turbonet me eigenlijk belooft. namelijk een redelijke datavebruik.

Waar ik je wel gelijk in geef is dat alle mensen die wel tevreden zijn over turbonet beter kunnen overstappen naar expressnet, je kan amper minder downloaden en spaart 200€ uit per jaar ;-)
Rikkyrocker
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 349
Lid geworden op: 12 jul 2010, 13:23
Bedankt: 1 keer

iceke schreef:1 Turbo is niet verbeterd, waar je vroeger een streefgetal had, heb je dat nu niet meer, oke je kan meer downloaden, je weet alleen niet hoeveel.
2 Turbo is niet verbeterd, vroeger betaalde je bij wanneer je over je limiet ging, nu maken ze je leven moeilijk.
3. En lager abbo is niet aan de orde, 200gig volume blokken kosten je 100€ extra
4. Concurrentie heeft er niks mee te maken, die hebben ze namelijk wel aan BGC met hun "fup" die wel correct is.
5. Een hoger abbo is ook niet aan de orde, Fibernet L kost me 20€ meer per maand en geeft me niks meer dan wat turbonet me eigenlijk belooft. namelijk een redelijke datavebruik.

Waar ik je wel gelijk in geef is dat alle mensen die wel tevreden zijn over turbonet beter kunnen overstappen naar expressnet, je kan amper minder downloaden en spaart 200€ uit per jaar ;-)


1.Ik weet al lang hoeveel,500GB en meer hier Turboxl incl Telefoon 70 euro.200GB is voor mij al zat genoeg.
2.Als ze mij het leven moeilijk maken,vertrek ik op staande voet,en wacht geen maanden.
3.Volume blokken zijn helft beterkoop geworden.
4.Terwijl Fiberne L z'n GB's binnen zijn,moet BGC VDSL nog 45 procent van dezelfde weg afleggen.zonder rust pauzes.Met adsl nog veeeel langer.75 procent of meer.
5.Snelle auto kost nu eenmaal veel geld,en Fibernet L INCL 1TIB volume 84,50 Euro incl.

Iedereen moet zelf beslissen,wat ie wil,als stappen ze morgen allemaal over naar BGC of andere provider,zal mij 'n zorg wezen.
http://userbase.be/nieuws - kijk bij D....L en geld verdienen
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6667
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

1. dat weet je niet, dat denk je (en daar zit hem dus het probleem)en volgende maand kan dat dus weer eens anders zijn.
2. als je gemiddeld gebruik 200gb is is er "nu" dus geen probleem, maar wat morgen ? TN geeft nu echt geen garantie's.
3. Dat staat dan toch nog niet aangegeven op de website
4. Leuk, spijtig dat ze dan op 24uur op zijn.. dat is het hem nu juist, hoe kan je nu van fup spreken als je limiet direct op is ?
5. Fibernet L is een pro abbo. Een camionette, geen lambo.
Rikkyrocker
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 349
Lid geworden op: 12 jul 2010, 13:23
Bedankt: 1 keer

iceke schreef:1. dat weet je niet, dat denk je (en daar zit hem dus het probleem)en volgende maand kan dat dus weer eens anders zijn.
2. als je gemiddeld gebruik 200gb is is er "nu" dus geen probleem, maar wat morgen ? TN geeft nu echt geen garantie's.
3. Dat staat dan toch nog niet aangegeven op de website
4. Leuk, spijtig dat ze dan op 24uur op zijn.. dat is het hem nu juist, hoe kan je nu van fup spreken als je limiet direct op is ?
5. Fibernet L is een pro abbo. Een camionette, geen lambo.


Heb jij soms problemen,dat ik me bij Telenet zo goed voel.Betaal ik Telenet of jij.
Trouwens het gaat jou geen bal aan wat ik verkies.Al betaal ik morgen het dubbel.
En wat je geloofd of niet,is jou probleem.En morgen,ik leef vandaag.
VDSL is al voorbijgestreefd,en is nog maar voor 75 procent beschikbaar in Vlaanderen.
Lik jij maar uit jou Belgacommetjes.Je hoeft je niet te haasten.Je kan dit trouwens WANNEER JEZELF WIL.
En NIET zoals anderen het willen. :angel: Smakelijk.
Laatst gewijzigd door Rikkyrocker op 23 okt 2010, 14:52, 2 keer totaal gewijzigd.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Of we jou bekeerd krijgen of niet zal ons worst wezen. Als jij je goed voelt bij telenet : zoveel te beter! Maar dan moet je ook eens leren dat elk product, elk merk, elk bedrijf zowel positieve als negatieve kanten heeft! Ik begin meer en meer het vermoeden te krijgen dat als je iets hoort dat tegen jouw pro-telenet-mentaliteit ingaat je antwoorden zich meteen verlagen naar wat we hierboven te zien krijgen. Ik ben zelf ook BGC technicus, maar ik durf tenminste grif toegeven dat telenet zowel 10 jaar geleden als nu producten heeft gelanceerd die voor BGC ongekend waren. Tenslotte waren ze de eerste, nog voor BGC, waar je 24/24 online kon blijven voor een vast bedrag. En ja, nu zijn ze de snelsten met hun 100mbit lijntjes. Maar ter verdediging van BGC en de andere ISP's die xDSL aanbieden dat ik liever 3x een VDSL lijn neem van diverse providers, dan 1 fiber100 waar ik tot de conclusie kom dat deze niet voldoet aan mijn noden, meer bepaald : dat ik bij 200GB reeds op smalband zou vliegen.

PS : in een vroeger leven ook voor TN gewerkt, beide bedrijven hebben voor- en nadelen!!!

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

er is maar 1 methode gewoon negeren op niks meer antwoorden van hem !
wan tis toch hopeloos en blijkbaar krijgt hij carte blanche van de moderators om zo iedereen uit te ka*ken.
Dus als zij het goed vinden (anders hadden ze al een ban gegeven) dan kan je hem gewoon maar negeren, want blijven er tegen in gaan gaat hij u beginnen bestoken met pb.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Rikkyrocker
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 349
Lid geworden op: 12 jul 2010, 13:23
Bedankt: 1 keer

proximusboyke schreef:er is maar 1 methode gewoon negeren op niks meer antwoorden van hem !
wan tis toch hopeloos en blijkbaar krijgt hij carte blanche van de moderators om zo iedereen uit te ka*ken.
Dus als zij het goed vinden (anders hadden ze al een ban gegeven) dan kan je hem gewoon maar negeren, want blijven er tegen in gaan gaat hij u beginnen bestoken met pb.



Dat mag jij zeggen op het 'Tik forum',waar ze jou al verschillende keren op je plaats hebben gezet.
Met uitspraken die helemaal geen kant raakten.


En nu mag je mij negeren. salu
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

ik zou het op prijs stellen, rickyrocker, dat je niet meer gaat posten met dubbelnick (aka kalawa)
U hebt zichzelf een beetje verraden. En ik snap het wel, dat het niet leuk is, om alleen te zijn met uw 'telenet is heilig' standpunt. Maar om dan niet meer alleen te zijn, dan een dubbel nick gebruiken, is flauw. En voor ons verwarrend.
de koe zegt boe
Rikkyrocker
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 349
Lid geworden op: 12 jul 2010, 13:23
Bedankt: 1 keer

bambipower schreef:ik zou het op prijs stellen, rickyrocker, dat je niet meer gaat posten met dubbelnick (aka kalawa)
U hebt zichzelf een beetje verraden. En ik snap het wel, dat het niet leuk is, om alleen te zijn met uw 'telenet is heilig' standpunt. Maar om dan niet meer alleen te zijn, dan een dubbel nick gebruiken, is flauw. En voor ons verwarrend.



Mag mijn Neef 'kalawa' nu nog niet eens mijn pc gebruiken,of mijn 2 broers en 3 zussen,terwijl ze hier zijn?
Wie moet ik daar toestemming voor vragen.
Wij gebruiken nick namen zoals we zelf willen,of niet.
We zijn wel alle 7 Telenetters.En niet in dezelfde buurt.
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

straffe kost. Uw neef en uw broers en zussen hebben de zelfde schrijfstijl
maken ook dezelfde schrijffouten
hebben dezelfde zinsbouw
en sluiten hetzelfde af als jij
Op tik is er nog een nickname, waarvan ik vrijwel zeker ben dat ook jij dat bent.
En nee, ik heb geen zicht op ip of macadres of whatever, dus dat het dan nog toevallig van hetzelfde ip is, is wel echt toeval.
In je laatste pm heb je je zelfs helemaal verraden. Want anders zou ik enkel twijfelen.

Maar u doet maar....
Ik ga naar de zwarte markt
bey bey
de koe zegt boe
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

ah bambipower ben jij ook bij de gelukkigen die pm krijgen :banana: :cop:
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

ja, en soms reply'd hij, niet wetend dat hij onder de verkeerde nick is ingelogd :-o
de koe zegt boe
Rikkyrocker
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 349
Lid geworden op: 12 jul 2010, 13:23
Bedankt: 1 keer

bambipower schreef:straffe kost. Uw neef en uw broers en zussen hebben de zelfde schrijfstijl
maken ook dezelfde schrijffouten
hebben dezelfde zinsbouw
en sluiten hetzelfde af als jij
Op tik is er nog een nickname, waarvan ik vrijwel zeker ben dat ook jij dat bent.
En nee, ik heb geen zicht op ip of macadres of whatever, dus dat het dan nog toevallig van hetzelfde ip is, is wel echt toeval.
In je laatste pm heb je je zelfs helemaal verraden. Want anders zou ik enkel twijfelen.

Maar u doet maar....
Ik ga naar de zwarte markt
bey bey



Wat anders, 6 komen uit dezelfde nest.Marktkramers.
Hoeveel IP's wil je hebben.Spoofed Mac Adres en jepsakee.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Dit topic wordt even gesloten. Er zal op de RvB van morgen besproken worden wat we hiermee doen.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

Zonder Telenet voor de rechtbank te dagen zullen we nooit weten of TN het spel fair speelt. Van enige goodwill tot openheid en controleerbaar maken van de contractuele clausules is geen enkele sprake. Omdat ik niet akkoord was met het antwoord van TN via de ombudsdienst, heb ik hen 't volgende gestuurd:

Ik ben niet akkoord met het standpunt van Telenet.

Er is geen enkele manier om te controleren of Telenet haar contract met haar klanten nakomt omdat Telenet de relevante gegevens niet vrijgeeft m.b.t. tot 'vrij downloaden'. Vroeger wist men altijd exact waar men stond, en dit op basis van meetbare objectieve gegevens. Die cijfers konden vergeleken worden met de eigen statistieken van mijn router zodat een dubbele controle mogelijk was.

Nochtans voorzien de nieuwe 'vrij downloaden' voorwaarden, die voortaan ook op mijn product van toepassing zijn gezien ik mijn lopend contract niet opgezegd heb en dus stilzwijgend akkoord ga met de nieuwe specificaties, een zeer concrete maatstaaf om te bepalen waneer men op verlaagde snelheid komt:

(1) De term "Vrij downloaden" betekent dat je een zeer grote hoeveelheid gegevens via het netwerk van Telenet kan doorsturen en ontvangen. Enkel bij buitensporig volumeverbruik waarbij het comfort van andere abonnees in het gedrang kan komen, zal Telenet je vragen je verbruik aan te passen.
Onder buitensporig volumeverbruik verstaan we verbruik dat minstens het dubbele bedraagt van het gemiddeld volumeverbruik van alle abonnees van je internetproduct. Telenet behoudt zich het recht voor om bij buitensporig volumeverbruik, de downloadsnelheid te verlagen naar minimaal 512 Kbps tot wanneer de volgende aanrekeningsperiode begint.

Wanneer Telenet gevraagd wordt om het gemiddelde volumeverbruik van alle abonnees van mijn internetproduct alsook het eigen verbruik mede te delen, wordt er rond de pot gedraaid en verwijst men steeds naar een standaard uitleg rond de Telemeter. Op deze vraag komt

na een telefonisch verzoek
na een email verzoek via contactformulier telenet site
na een verzoek via een aangetekend schrijven
na een verzoek via de ombudsdienst

geen enkel concreet antwoord.

Nochtans worden beide cijfers gebruikt om eenzijdig door Telenet de beslissing te nemen of een klant tot het einde van zijn facturatieperiode op een desdanig verlaagde snelheid komt te staan tijdens de drukke periodes, dat verschillende interactieve diensten niet meer vlot werken.

Verder is er in tegenstelling tot vroeger geen enkele manier om deze 'straf' af te kopen, dit terwijl men vroeger volumeblokken kon bijkopen en terug aan volle snelheid kon werken, tenzij men vandaag een aanzienlijke hogere maandelijke prijs betaalt voor een Business Fibernet L, een oplossing voor een probleem wat Telenet wegens gebrek aan transparantie gecreëerd heeft.

Concreet wens ik dus dat Telenet mij de relevante data bezorgt en bewijst dat buitensporig volumeverbruik van toepassing was (geen vage meter, maar meetbare objectieve bewijzen) m.b.t. augustus en september 2010, en dat Telenet mij voortaan op eenvoudig verzoek deze cijfers zal bezorgen m.b.t. nieuwe facturatieperiodes zonder hierrond rond de pot te draaien en mijn tijd te verspillen, zodat ik kan controleren of telenet zijn contractuele verbintenis nakomt aangezien ik nu contractueel gebonden ben aan de voorwaarden van “vrij downloaden” ipv een harde vaste limiet.


waarop ze gewoonweg geen antwoord geven op het gevraagde (wat is nu het gemiddelde), maar voor de 5e keer rond de pot draaien:

(ik heb de eerste twee maand even gecensureerd, maar stond wel in originele reactie)

Mijnheer X is zich heel goed bewust van zijn hoge verbruik. Hij werd hierover reeds telefonisch gecontacteerd door Telenet.

Om aan te tonen dat wij effectief permanent monitoren op het netwerk, ons baseren op de geregistreerde cijfers en hierop
de gemiddelde berekenen, geven we uitzonderlijk en eenmalig de verbruikscijfers van de heer X voor de
maanden juli, augustus en september mee.
Deze cijfers tonen aan dat hij effectief een zeer heavy user is.

Usage juli: XXX GB
aug: YYY GB
sep: 335 GB

Dit volume data kan perfect als hij rekening houdt met de periodes waarin hij up‑ en download.
Als de heer X echter geen rekening wil houden met onze Fair Use Policy, schakelt hij best over naar een ander
product.

***Fair Use Policy, ongelimiteerd surfen en Vrij downloaden:
‑ Ongelimiteerd gebruik enkel voor privédoeleinden en overeenkomstig de algemene voorwaarden van Telenet. Telenet
behoudt zich het recht voor klanten te verwittigen die regelmatig een opvallend hoger maandelijks volumeverbruik
hebben dan het gemiddeld verbruik van het product in kwestie.

‑ Vrij downloaden betekent dat je een zeer grote hoeveelheid gegevens via het netwerk van Telenet kan doorsturen en
ontvangen. Enkel bij buitensporig volumeverbruik, waarbij het comfort van andere abonnees in het gedrang kan komen,
zal Telenet je vragen je verbruik aan te passen. Onder buitensporig volumeverbruik verstaan we verbruik dat minstens het
dubbele bedraagt van het gemiddelde volumeverbruik van alle abonnees van je internetproduct. Telenet behoudt zich het
recht voor bij buitensporig volumeverbruik, wat dynamisch bepaald wordt en afhangt van het beschikbare
netwerkvolume, de downloadsnelheid te verlagen naar minimaal 512kbps tot wanneer de volgende aanrekeningsperiode
begint. Vrij downloaden mag enkel voor privédoeleinden gebruikt worden en in volledige overeenstemming gebeuren
met de algemene voorwaarden en de gedragscode van Telenet. Dit betekent ondermeer dat de abonnee enkel legale
gegevens mag verspreiden.


*** Product dat misschien beter past bij het profiel van de heer X:
Business Fibernet L:
Bij dit product krijgt hij een vast volume van 1 TB en kan hij zijn verbruik dagdagelijks via zijn Telemeter volgen.
Meer info over Business FiberNet L vindt hij terug op : http://telenet.be/business/nl/small/internet/business‑fibernet‑l


Wij vertrouwen erop dat wij u hiermee voldoende informatie hebben gegeven.“


dus ik mag concluderen dat telenet het spel niet fair wil spelen en ons een duurder product aansmeren voor een probleem (het ontbreken van enige transparantie) dat ze zelf gecreeerd hebben.

WAAROM WIL TELENET HET GEMIDDELDE NIET PUBLICEREN ? STAATSGEHEIM ??

er is namelijk geen enkele verantwoording van TN waaruit blijkt dat mijn traffic 2x het gemiddelde is, zeker voor de laatste maand stond ik vrij snel op verlaagde snelheid. Eerste twee maanden mag je wel aannemen dat ik over hun geheime limiet ben gegaan, dat waren dan ook tests om te kijken hoe ver je kon gaan met dit product omdat we evt naar een andere speler willen overschakelen en dus moeten weten waar we staan.
dasmewat
Plus Member
Plus Member
Berichten: 191
Lid geworden op: 07 jan 2010, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 14 keer

Ik heb het anders gedaan , ik moet er wel eerst bij vertellen dat ik geen onnozele bedreigingen heb ontvangen ..
Ik heb Telenet een bericht gestuurd dat ik geen enkele interesse aan hun stomme regenboog kan opbrengen en dat ik download wanneer ik wil.
Aangezien ik snel internet voor mijn werk moet hebben heb ik ze ook netjes medegedeeld dat ik direct nadat mijn snelheid mocht verminderen evenredig minder ga betalen ( kan lachen worden de boekhouding van Telenet,das ook een sociale werkplaats )en ook dat ik de hele boel asap verhuis naar een ander (tv,tel,internet etc etc) Antwoord = O..Het zal Telenet een zorg wezen mocht ik vertrekken , ik besef dat heel goed maar indien veel meer klanten lieten weten wat ze ervan denken zou het misschien wel beweging in de zaak brengen ??
Gebruikersavatar
regeri
Pro Member
Pro Member
Berichten: 414
Lid geworden op: 30 okt 2006, 14:04
Locatie: Riemst
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 2 keer

Misschien eens een online petitie aanmaken ,allen tekenen en naar telenet sturen :).
Dat we het niet eens zijn met de"limieten"."fair Use"
Live life to the Max
Rikkyrocker
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 349
Lid geworden op: 12 jul 2010, 13:23
Bedankt: 1 keer

regeri schreef:Misschien eens een online petitie aanmaken ,allen tekenen en naar telenet sturen :).
Dat we het niet eens zijn met de"limieten"."fair Use"



Weet je nog van die 50.000 handtekeningen,paar jaren geleden over limiet af te schaffen,zoals in Nederland.
Is nog nie veel veranderd sindsdien bij TN.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Rikkyrocker schreef:
regeri schreef:Misschien eens een online petitie aanmaken ,allen tekenen en naar telenet sturen :).
Dat we het niet eens zijn met de"limieten"."fair Use"



Weet je nog van die 50.000 handtekeningen,paar jaren geleden over limiet af te schaffen,zoals in Nederland.
Is nog nie veel veranderd sindsdien bij TN.

Of wie kent er deze nog

http://www.dagvandedownload.be/

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
regeri
Pro Member
Pro Member
Berichten: 414
Lid geworden op: 30 okt 2006, 14:04
Locatie: Riemst
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 2 keer

Tja maar als we het hier gewoon bij laten zitten blijft het nog zo,oke der is al best wat veranderd,iig niet meer die beperkte limieten van 10 of 20 gb,snelheid is omhoog etc.
Maar goed het kan zeker beter.Echt onbeperkt kan in onze buurlanden ook.
Live life to the Max
blowie
Starter
Starter
Berichten: 17
Lid geworden op: 29 mar 2010, 20:47

Ik heb het ook al een tijdje vlaggen, op smallband.
Heb op een zondag nammidag nog snel 10gb binnen gesluist, en had het vlaggen. En dit tot het einde van de maand...
Dit is niet om vooruit te gaan... Zelfs youtube en co werkt niet goed... Vind dit onaanvaardbaar voor een FUP.
Van 8u smorgens tot 23u savonds is teveel van het goede, wij moeten ook allemaal werken om dit abbo te betalen ;)

Heb BGC aangevraagd, 5 maanden voor 20 euro, en krijg er nog een ipod shuffle bij :)
Dus ik win hier 400 euro op. :) :) :) Telenet zijn echt afzetters! Ze hebben een leuk product, maar misbruiken het te hard.
Rikkyrocker
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 349
Lid geworden op: 12 jul 2010, 13:23
Bedankt: 1 keer

Na maanden discussieren over vrij downloaden,zou nu toch iedereen het onderhand moeten weten,waar ze aan toe zijn.
Nu moet toch iedereen wel eens gaan beseffen voor zichzelf,en een conclusie gaan trekken.
Waarom nog wachten,als het bij een andere provider beter is.
Als je toch veel op smalband terecht komt,en niet de snelheid krijgt,die ze beloven,kan je beter op stappen.
ADSL of VDSL,of nog andere providers buiten TN.Wat maakt het dan nog uit.En beterkoop.
Laatst gewijzigd door Rikkyrocker op 31 okt 2010, 15:17, 2 keer totaal gewijzigd.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Vraagje aan RickyRocker: Waarom via twee accounts posten?
Rikkyrocker
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 349
Lid geworden op: 12 jul 2010, 13:23
Bedankt: 1 keer

Lord Utopia schreef:Vraagje aan RickyRocker: Waarom via twee accounts posten?



Wil je er drie,of van heel het gezin,we zijn met 11.geen probleem.
Graag antwoord,Lord.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Lord,

Gewoon van elk lid van de familie die werkt via hetzelfde IP als rikkyrocker een copy van de identiteitskaart vragen hé. Indien niet mogelijk gewoon bannen :) Moeten daar verder geen woorden aan vuil maken, tis altijd hetzelfde met hem...

Kris

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Of hij hier nog goede praatjes voor heeft weet ik niet:
viewtopic.php?f=50&t=26731

Ben het ook wat beu hoor eerlijk gezegd.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Rikkyrocker
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 349
Lid geworden op: 12 jul 2010, 13:23
Bedankt: 1 keer

krisken schreef:Lord,

Gewoon van elk lid van de familie die werkt via hetzelfde IP als rikkyrocker een copy van de identiteitskaart vragen hé. Indien niet mogelijk gewoon bannen :) Moeten daar verder geen woorden aan vuil maken, tis altijd hetzelfde met hem...

Kris


Wat betaal je per kaart kristen.Of moet ik er jou geld bijgeven.
En bannen,dat moet de OP zelf uit maken.
Mij niet gelaten hoor.
Laatst gewijzigd door Rikkyrocker op 31 okt 2010, 14:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Rikkyrocker schreef:En bannen,dat moet de OP zelf uit maken.

Ik weet niet wie de OP is maar bij deze heeft hij of zij mijn support. Die kerel (Rickyrocker) en zijn 10 dwergen bannen, zonder waarschuwing!
Rikkyrocker
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 349
Lid geworden op: 12 jul 2010, 13:23
Bedankt: 1 keer

Astralon schreef:
Rikkyrocker schreef:En bannen,dat moet de OP zelf uit maken.

Ik weet niet wie de OP is maar bij deze heeft hij of zij mijn support. Die kerel (Rickyrocker) en zijn 10 dwergen bannen, zonder waarschuwing!



DOEN.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Rikkyrocker schreef:
krisken schreef:Lord,

Gewoon van elk lid van de familie die werkt via hetzelfde IP als rikkyrocker een copy van de identiteitskaart vragen hé. Indien niet mogelijk gewoon bannen :) Moeten daar verder geen woorden aan vuil maken, tis altijd hetzelfde met hem...

Kris


Wat betaal je per kaart kristen.Of moet ik er jou geld bijgeven.
En bannen,dat moet de OP zelf uit maken.
Mij niet gelaten hoor.

Je moet er mij in elk geval geen geld bijgeven, maar als je zo zeker bent van je zaak en je daar met 11 man woont kan een copy voor elke gebruikersnaam op je IP adres zo veel problemen niet geven dat je plots zo uit de hoek komt hé ;-)

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Rikkyrocker
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 349
Lid geworden op: 12 jul 2010, 13:23
Bedankt: 1 keer

krisken schreef:
Rikkyrocker schreef:
krisken schreef:Lord,

Je moet er mij in elk geval geen geld bijgeven, maar als je zo zeker bent van je zaak en je daar met 11 man woont kan een copy voor elke gebruikersnaam op je IP adres zo veel problemen niet geven dat je plots zo uit de hoek komt hé ;-)



Kijk morgen in het staatsblad.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

_iets_ zegt mij dat morgen het staatsblad niet zal verschijnen hoor.
Overigens, k denk ook niet dat jouw familie met naam en toenaam daar ooit in zal komen ;)

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Waarschuwing voor de vrij downloaders
1 november is een feestdag, dit wil zeggen dat iedereen thuis is, en het dus de hele dag rode uren zijn (in tegenstelling tot wat de afbeelding zegt).
Wees dus attent dat u nog sneller dan anders op smallband gezet wordt!
:twisted: :twisted: :twisted:
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Rikkyrocker
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 349
Lid geworden op: 12 jul 2010, 13:23
Bedankt: 1 keer

honda4life schreef:Waarschuwing voor de vrij downloaders
1 november is een feestdag, dit wil zeggen dat iedereen thuis is, en het dus de hele dag rode uren zijn (in tegenstelling tot wat de afbeelding zegt).
Wees dus attent dat u nog sneller dan anders op smallband gezet wordt!
:twisted: :twisted: :twisted:


Het past toch niet dat je op Allerheiligen de computer laat werken.
Gebruikersavatar
Teebee
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1558
Lid geworden op: 24 nov 2004, 08:50
Locatie: ROFL - Republic Of FLanders (Limburg)
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 40 keer

Dan zouden het juist groene uren moeten zijn, omdat toch iedereen offline is. :bang:
Vicarious
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 45
Lid geworden op: 21 dec 2009, 12:37

Het maakt geen hol uit welke dag het is voor Telenet.
Je bent toch de zak als je gaat verbruiken in de rode uren.

Vandaag mijn laatste dag van de aanrekeningsperiode en Telenet was weer zo vriendelijk om een
mailtje te sturen om m'n gedrag aan te passen. (Turbonet XL )
Nu heb ik deze maand eens bijgehouden wat ik heb binnengehaald.
Ongeveer 125 GB. Het meeste wel in de rode uren aangezien ik dan thuis ben.
Om maar te zeggen hoe krom de definitie van 'vrij downloaden' is bij Telenet.
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3870
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
Bedankt: 318 keer

Vicarious schreef:[Edit Mod: onnodige fullquote verwijderd. zie Forumregels]

Vraag aan iedereen in de straat om die dag niet on-line te gaan, en je hebt vrij spel. :idea:
Vicarious
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 45
Lid geworden op: 21 dec 2009, 12:37

mailracer schreef:[Edit Mod: onnodige fullquote verwijderd. zie Forumregels]

Goed idee. Alleen de uitwerking ervan ligt iets moeilijker. 8)
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”