Het staat elk bedrijf dan ook vrij om compensaties te geven voor de afschaffing van firmawagens, maar aangezien iedereen gelijktijdig moet aanpassen, zullen er weinig alternatieven zijn.powaq schreef:Daar zijn destijds in best veel bedrijven compensaties voor geweest hoor.heist_175 schreef: Niemand heeft ooit compensatie gekregen voor de VAA-hervorming onder DiRupo
Het zou een goed begin zijnDarkV schreef:het is de schuld van de firmawagen dat ons OV een ramp isDizzy schreef:Dat is gewoon uitstellen en hopen op afstel want je weet dat er van de alternatieven weinig komt zonder geld... dat nu naar subsidies gaat. Files subsidiëren lijkt me geen gezond verstand.![]()
Moesten we firmawagens afschaffen dan zouden we een prima OV hebben... duidelijk gebrek aan enige realiteitszin![]()

Als je de 4miljard subsidies aan firmawagens zou investeren in OV, het zou wat geven. Geen éénmalige investering, maar jaarlijks!
40 miljard op 10 jaar. Daar kan je al iets mee doen hé?
Het onderscheid salariswagen vs firmawagen is ook een fantasietje. Geef een definitie van het verschil en elke werknemer+werkgever zal het zo draaien dat het toch plots een firmawagen is. Laten we het gewoon houden op een auto waar je bijna niets voor moet betalen, die je ter beschikking krijgt van de werkgever en die je privé ook mag gebruiken.DarkV schreef:Trouwens was jij het die mijn gebruik van de wagen bestempelde als salariswagen (en daarmee beweerde dat er quasi geen bedrijfswagens zijn) ?Dizzy schreef:De salariswagen, daarmee doel ik op ipv firmawagen, is niet de schuld dat het OV slecht werkt.
Ik zie weinig Proximus-buskes aan het zwembad, aan de supermarkt, ... Dát zijn werkcamionetten. De rest zijn dus fiscaal gesubsidieerde voertuigen die méér (privé)kilometers doen dan de rest van het wagenpark.
In eerdere posts, toen nog onder een ander alter-ego, had je het ook altijd over de enorme flexibiliteit. Die is zowat nergens in de firmawagen-discussie te merken

PS: voor de langtenen en "flexibelen" van geest: ik rij zelf al heel mijn carrière met firmawagens. Het loonbeleid in BE is daar gewoon op gebaseerd.