Pagina 4 van 4

Geplaatst: 04 feb 2006, 00:29
door ubremoved_983
Ofloo schreef:Is fulldsl niet overgenomen door scarelet???? Laten we eerlijk zijn voor de overname was het altijd perfect ! Waar denk je dan dat het schoentje wringt..

Weet je wat je doet richt je tot belgacom want dat is de bron van alles en telenet solutions.. http://www.prodata.be/realdsl/ hier kijk hier eens naar je moet dus nog naar telenet solutions bellen. Die ben je vergeten ! En wat denk je van scarelet..


Nope, Academic Broadband is overgenomen door FullAdsl (zit onder Signpost). De setup van Fulladsl is totaal anders dan RealDSL. Fulladsl zit op turboline (dus geen telenet solutions dat er tussen zit). Realroot verzorgt echter voor beide de ip-transit en infrastructuur.

Op het eerste zicht heeft hij gelijk dat het probleem bij RR ligt, aangezien zij de IP transit / routing verzorgen. Het probleem is dat hij gewoon in het foute forum bezig is wat een verkeerd beeld schept van RealDSL. Daarenboven is RealROOT niet eens een rechtstreeks aanspreekpunt voor FULLADSL klanten, zij moeten zich richten tot de fulladsl helpdesk (outsourced aan IPG als ik me niet vergis.)

Geplaatst: 04 feb 2006, 00:32
door Ofloo
ditCh schreef:
Ofloo schreef:Is fulldsl niet overgenomen door scarelet???? Laten we eerlijk zijn voor de overname was het altijd perfect ! Waar denk je dan dat het schoentje wringt..

Weet je wat je doet richt je tot belgacom want dat is de bron van alles en telenet solutions.. http://www.prodata.be/realdsl/ hier kijk hier eens naar je moet dus nog naar telenet solutions bellen. Die ben je vergeten ! En wat denk je van scarelet..


Nope, Academic Broadband is overgenomen door FullAdsl (zit onder Signpost). De setup van Fulladsl is totaal anders dan RealDSL. Fulladsl zit op turboline (dus geen telenet solutions dat er tussen zit). Realroot verzorgt echter voor beide de ip-transit en infrastructuur.


Kan wel zijn maar in plaats van iedere isp te bellen zou hij beter zijn eigen isp onder handen nemen.. tenslote is het deze isp die het allemaal niet goed regelt.

Als ik realdsl bel verwacht ik ook niet dat een support medewerker zegt tegen mij dat het bij belgacom ligt en dat ik zelf moet bellen, ik verwacht dat het opgelost geraakt. Door die ene persoon te bellen. En dat die persoon het nodige onderneemt dat alles inorde geraakt.


EDIT: 'k had dat laatste deel niet gelezen.. maar blijkbaar denk je er hetzelfde over als ik.

Geplaatst: 04 feb 2006, 00:35
door ubremoved_983
Ofloo schreef:Kan wel zijn maar in plaats van iedere isp te bellen zou hij beter zijn eigen isp onder handen nemen.. tenslote is het deze isp die het allemaal niet goed regelt.

Als ik realdsl bel verwacht ik ook niet dat een support medewerker zegt tegen mij dat het bij belgacom ligt en dat ik zelf moet bellen, ik verwacht dat het opgelost geraakt. Door die ene persoon te bellen. En dat die persoon het nodige onderneemt dat alles inorde geraakt.


Zit ik hier al heel de tijd te roepen dat hij fulladsl moet contacteren en niet hun toeleverancier RealROOT ! Tis rr niet die de fout in gaat (ook al leveren ze niet de juiste / goede service aan fulladsl), maar fulladsl aangezien zij het eindproduct afleveren aan de klant.

Geplaatst: 04 feb 2006, 00:37
door Ofloo
Ja sorry 'k had dat laatste deel niet gelezen .. maar ik heb een goed excuus 'k heb iets in mijn ogen gehad en 'k zie wat wazig hehe..

Geplaatst: 04 feb 2006, 00:40
door ubremoved_983
Ofloo schreef:Ja sorry 'k had dat laatste deel niet gelezen .. maar ik heb een goed excuus 'k heb iets in mijn ogen gehad en 'k zie wat wazig hehe..


Tis u vergeven :lol: :lol: :lol:

Geplaatst: 04 feb 2006, 00:44
door Ofloo
Dank u hehe :lol:

Geplaatst: 04 feb 2006, 14:33
door PHO
Ofloo schreef:
Weet je wat je doet richt je tot belgacom want dat is de bron van alles en telenet solutions.. http://www.prodata.be/realdsl/ hier kijk hier eens naar je moet dus nog naar telenet solutions bellen. Die ben je vergeten ! En wat denk je van scarelet..


Met dien verstande dat het Telenet solutions ATM netwerk niet te zwak is, maar dat realDSL niet meer wil !

Telenet solutions levert veelvouden van wat realDSL heeft aan verschillende bedrijven.

Geplaatst: 04 feb 2006, 14:38
door ubremoved_983
PHO schreef:Telenet solutions levert veelvouden van wat realDSL heeft aan verschillende bedrijven.


En die bedrijven betalen dan ook wel min. 500 euro voor zo een lijn met sla's !

Geplaatst: 04 feb 2006, 15:39
door PHO
ditCh schreef:
PHO schreef:Telenet solutions levert veelvouden van wat realDSL heeft aan verschillende bedrijven.


En die bedrijven betalen dan ook wel min. 500 euro voor zo een lijn met sla's !


Ik denk dat je me iets verkeerd begrepen hebt. Ik bedoelde dat Telenet solutions veelvouden van de bandbreedte aan verschillende bedrijven levert, dan de bandbreedte die RealDSL "aangekocht" heeft.
(Dus dat het niet het telenet solutions netwerk is dat te zwak is !).

Geplaatst: 04 feb 2006, 15:59
door DaNi0
Omdat ze er absurd hoge prijzen voor aanrekenen zeker?

Geplaatst: 04 feb 2006, 16:47
door netdata
PHO schreef:(Dus dat het niet het telenet solutions netwerk is dat te zwak is !).


Dat klopt, maar die betalen dan ook veeel meer dan dat realdsl betaald.

RealDSL betaald per klant (PPP sessie) en per klant voor een upgrade vraagt men 80€/maand, ja das nie echt haalbaar voor een abbonement van 45€ he :d ROFL

Geplaatst: 04 feb 2006, 17:28
door PHO
prodata schreef:
PHO schreef:(Dus dat het niet het telenet solutions netwerk is dat te zwak is !).


Dat klopt, maar die betalen dan ook veeel meer dan dat realdsl betaald.

RealDSL betaald per klant (PPP sessie) en per klant voor een upgrade vraagt men 80€/maand, ja das nie echt haalbaar voor een abbonement van 45€ he :d ROFL


DaNi0 schreef:Omdat ze er absurd hoge prijzen voor aanrekenen zeker?


Denk er dan misschien eens aan waarom bijv in Nederland bij ADSL formules vanaf 8 mbit er een overbooking van 1:40 wordt toegepast !! Omdat het anders niet betaalbaar is! Bij de snelle ADSL2+ formules is het zelfs nog hoger!

Het is zeker niet zo dat de prijzen hier in BE 4 keer zo hoog liggen als in NL.

Geplaatst: 04 feb 2006, 17:42
door netdata
ik begrijp je punt niet helemaal.
Wat wil je nu net zeggen.

Geplaatst: 05 feb 2006, 18:27
door Hypoliet
PHO had beter niet gequote in zijn reply aangezien zijn berichtje niets te maken heeft met wat hij quote. Maar hij deelt gewoon een 'weetje' mee:
velen denken dat breedband internettoegang in Nederland veel goedkoper is dan in België maar dan houdt men geen rekening met de overbooking die in Nederland nogal ingeburgerd is en waar ik bij Belgische providers nog niet veel over gelezen heb. Ik zou wel eens willen weten welke overbookingsratio Telenet, Scarlet, Belgacom en RealDSL toepassen.

Verder kan ik helemaal niet klagen over RealDSL. Ik heb, vanaf het begin van mijn overstap van Scarlet naar RealDSL, nooit last gehad van lage upload/download, disconnects, hoge pings,...
Het enige wat ik tot nu toe ervaren heb als negatief is de 100KB/s cap op poort 119. En daarvoor ben ik dan maar bezig met workarounds :wink:
Ik hoop dat RealDSL nog lang kan voortdoen en dat de cap ook verdwijnt en ze met een nieuw netwerk iedereen weer een normale service kunnen verlenen.

Geplaatst: 06 feb 2006, 19:53
door PHO
prodata schreef:ik begrijp je punt niet helemaal.
Wat wil je nu net zeggen.


Bij het opstellen van m'n tekst is er blijkbaar wat verkeerd gelopen.
(de "eindredactie")

Ik wilde gewoon zeggen dat er hoogst waarschijnlijk nog andere contractmogelijkheden waren dan per ppp sessie te hoeven betalen.
In d'n beginne was dat misschien de intressantste prijs, maar met het productaanbod was het toch niet meer dan logisch dat het net de zware profielen zouden zijn die de overstap zouden maken. Men had IMHO er dan ook van in het begin rekening mee moeten houden, iets wat blijkbaar nauwelijks gebeurd is.