Pagina 4 van 5
Geplaatst: 08 jan 2006, 14:27
door dietervanb
Bij mij blijft het huilen met de pet op :
Your current download speed:
1356kbit/s
or
170kbyte/s
Heb dan daarnet ook een mail gestuurd naar
[email protected]
Niet alleen voor de snelheid, maar ook voor de toegang tot de box, het openzetten van poorten voor bittorrent, de antwoorddienst van de telefoon .....
Benieuwd of dit iets zal uithalen.
Geplaatst: 08 jan 2006, 14:32
door kaween
Interessant. Bedankt voor die reactie ! Ik kon me niet voorstellen dat de 716 echt slechter zou zijn als de 510, maar blijkbaar heeft het produkt nog ettelijke "rooting problems". Kan. Volgens de techneut van Tele2 die ik gesproken heb zijn ze nu al aan de 7e firmware revisie of iets dergelijks.
Ik heb me voorgenomen om IEDERE DAG een nieuwe "waar zijn mijn poorten" email te sturen. Kost me niks, en uit ervaring weet ik dat zelfs de meest onbekwame support lijn uiteindelijk een lijst moet doorsturen van unresolved items naar zijn management. Ik heb me voorgenomen dat MIJN vraag daar effectief zal tussenstaan.
Op korte termijn verwacht ik daar niks van, maar indien nu iedereen met poort problemen hierover op dezelfde manier een email stuurt, zal er allersinds EEN reaktie van Tele2 moeten komen.
Geplaatst: 08 jan 2006, 14:38
door kaween
dietervanb schreef:Bij mij blijft het huilen met de pet op :
Your current download speed:
1356kbit/s
or
170kbyte/s
Heb dan daarnet ook een mail gestuurd naar
[email protected]Niet alleen voor de snelheid, maar ook voor de toegang tot de box, het openzetten van poorten voor bittorrent, de antwoorddienst van de telefoon .....
Benieuwd of dit iets zal uithalen.
Hoi Dieter.
Laat zeker iets weten daarover. Ben benieuwd. Ik ga allersinds je voorbeeld volgen : gewoon omwille van dezelfde politiek als de "open issues" op een technische dienst.
Geplaatst: 08 jan 2006, 15:56
door dietervanb
kaween schreef:Interessant. Bedankt voor die reactie ! Ik kon me niet voorstellen dat de 716 echt slechter zou zijn als de 510, maar blijkbaar heeft het produkt nog ettelijke "rooting problems". Kan. Volgens de techneut van Tele2 die ik gesproken heb zijn ze nu al aan de 7e firmware revisie of iets dergelijks.
Ik heb me voorgenomen om IEDERE DAG een nieuwe "waar zijn mijn poorten" email te sturen. Kost me niks, en uit ervaring weet ik dat zelfs de meest onbekwame support lijn uiteindelijk een lijst moet doorsturen van unresolved items naar zijn management. Ik heb me voorgenomen dat MIJN vraag daar effectief zal tussenstaan.
Op korte termijn verwacht ik daar niks van, maar indien nu iedereen met poort problemen hierover op dezelfde manier een email stuurt, zal er allersinds EEN reaktie van Tele2 moeten komen.
Ik heb al een ticketnummer en vraag bijna dagelijks naar een update (evenwel zonder antwoord).
Bellen heb ik opgegeven. Ben het beu telkens 30 minuten te wachten.
Geplaatst: 08 jan 2006, 16:00
door kaween
dietervanb schreef:kaween schreef:Interessant. Bedankt voor die reactie ! Ik kon me niet voorstellen dat de 716 echt slechter zou zijn als de 510, maar blijkbaar heeft het produkt nog ettelijke "rooting problems". Kan. Volgens de techneut van Tele2 die ik gesproken heb zijn ze nu al aan de 7e firmware revisie of iets dergelijks.
Ik heb me voorgenomen om IEDERE DAG een nieuwe "waar zijn mijn poorten" email te sturen. Kost me niks, en uit ervaring weet ik dat zelfs de meest onbekwame support lijn uiteindelijk een lijst moet doorsturen van unresolved items naar zijn management. Ik heb me voorgenomen dat MIJN vraag daar effectief zal tussenstaan.
Op korte termijn verwacht ik daar niks van, maar indien nu iedereen met poort problemen hierover op dezelfde manier een email stuurt, zal er allersinds EEN reaktie van Tele2 moeten komen.
Ik heb al een ticketnummer en vraag bijna dagelijks naar een update (evenwel zonder antwoord).
Bellen heb ik opgegeven. Ben het beu telkens 30 minuten te wachten.
Ticketnummer heb ik ook al een hele tijd (2 zelfs). Maar dat gaan er dus vanaf volgende week wel degelijk MEER gaan worden. *grijns*
.... de verleiding om aan mailbombing te doen stijgt iedere dag.
Geplaatst: 08 jan 2006, 16:10
door FST
Bellen heb ik opgegeven. Ben het beu telkens 30 minuten te wachten.
Raar.. ik heb nog nooit moeten wachten eigenlijk...
ik bel meestal s'avonds rond 8/9 uur ofzo
Geplaatst: 08 jan 2006, 16:36
door spacekiek
Is er bij iemand 's avonds langsgeweest voor een installatie ? Mij hebben ze eindelijk gebeld (inschrijving 15/11!!) maar ze kunnen maar langskomen ten laatste tegen 16u ?! Houden ze dan echt geen rekening met mensen die werken ?? Enfin heb dit doorgegeven aan de helpdesk (na 15 min muziek
) en ze gingen dit doorgeven ... ne keer benieuwd !
Geplaatst: 08 jan 2006, 17:23
door KL
kaween schreef:dietervanb schreef:kaween schreef:Interessant. Bedankt voor die reactie ! Ik kon me niet voorstellen dat de 716 echt slechter zou zijn als de 510, maar blijkbaar heeft het produkt nog ettelijke "rooting problems". Kan. Volgens de techneut van Tele2 die ik gesproken heb zijn ze nu al aan de 7e firmware revisie of iets dergelijks.
Ik heb me voorgenomen om IEDERE DAG een nieuwe "waar zijn mijn poorten" email te sturen. Kost me niks, en uit ervaring weet ik dat zelfs de meest onbekwame support lijn uiteindelijk een lijst moet doorsturen van unresolved items naar zijn management. Ik heb me voorgenomen dat MIJN vraag daar effectief zal tussenstaan.
Op korte termijn verwacht ik daar niks van, maar indien nu iedereen met poort problemen hierover op dezelfde manier een email stuurt, zal er allersinds EEN reaktie van Tele2 moeten komen.
Ik heb al een ticketnummer en vraag bijna dagelijks naar een update (evenwel zonder antwoord).
Bellen heb ik opgegeven. Ben het beu telkens 30 minuten te wachten.
Ticketnummer heb ik ook al een hele tijd (2 zelfs). Maar dat gaan er dus vanaf volgende week wel degelijk MEER gaan worden. *grijns*
.... de verleiding om aan mailbombing te doen stijgt iedere dag.
aan die verleiding heb ik allang niet kunnen weerstaan, heb paar dagen geleden zeker 10 keer dezelfde mail gedaan op tijd van 2 minuten, helaas niks teruggekregen ... ik word eerlijk gezegd een beetje hopeloos van deze situatie ... bellen heb ik ook opgegeven , ik betaal niet meer om een goedkope trut (excuseer me voor de uitlating) te horen zeggen dat DE GEBRUIKERS NIET IN DE MODEM KUNNEN
Tis dus nu zo dat ik af en toe oude modem aanhang om mijn internet deftig te kunnen configureren, maar dan hebben we natuurlijk geen telefoon meer tot grote ergernis van sommige in dit huishouden
ik snap dus echt niet waarom een poortje openzetten zo moeilijk kan zijn
:(
nu ja ik steun iedereen die dezelfde problemen heeft , en als dat niet opgelost geraakt moeten we gezamenlijk iets doen vind ik
Geplaatst: 08 jan 2006, 18:27
door dicamillo
Bij mij nog meer huilen met de pet op: kom amper aan 100 KByte/sec. Kzou al blij zijn met 170 KByte/sec. Al drie weken een ticketnummer, nog steeds niets gebeurd. Kan trouwens ook niet inloggen op Mijn Tele2, nog iemand met dat probleem?
Wordt er eigenlijk een factuur opgestuurd (naar huis of mail) of...?
Geplaatst: 08 jan 2006, 19:40
door kaween
ik snap dus echt niet waarom een poortje openzetten zo moeilijk kan zijn
Okay, vraag me NIET van WIE ik dit vandaan heb. Ik wil niemand in problemen brengen, en ik heb het ook maar gehoord omdat de persoon in kwestie een beetje zijn mond voorbij praatte.
1) het is *niet* moeilijk. Het is zelfs poepsimpel, en het WERKT (portforwarding) vanuit Tele2. BINNEN DE MINUUT kan je modem in portforwarding staan, en dat heb ik ZELF gezien met mijn eigen ogen. Jammer genoeg kunnen ze het ook even snel ongedaan maken.
2) Tele2 maakt intern een verschil tussen een "low end client" en een "high end client" (dit is de exacte terminologie die ik van hun gehoord heb). Voor een HIGH end client (dat zijn dan bedrijven en dergelijke) wordt er geen probleem gemaakt rond portforwarding (Tele2 tech aan de andere kant van de lijn ging even uit de bocht), voor een LOW end willen ze dit echter NIET doen. Raad eens wie WIJ zijn voor Tele2.
Mijn poorten hebben enkele dagen opengestaan, maar sinds gisterenavond is het ook bij MIJ gedaan ermee.
Geplaatst: 08 jan 2006, 20:51
door FST
Hmm, ik heb gezien dat de All In formule alleen voor particulieren is
Mischien is dat dan voor andere abo's van hun...
Geplaatst: 08 jan 2006, 21:41
door KL
kaween schreef:ik snap dus echt niet waarom een poortje openzetten zo moeilijk kan zijn
Okay, vraag me NIET van WIE ik dit vandaan heb. Ik wil niemand in problemen brengen, en ik heb het ook maar gehoord omdat de persoon in kwestie een beetje zijn mond voorbij praatte.
1) het is *niet* moeilijk. Het is zelfs poepsimpel, en het WERKT (portforwarding) vanuit Tele2. BINNEN DE MINUUT kan je modem in portforwarding staan, en dat heb ik ZELF gezien met mijn eigen ogen. Jammer genoeg kunnen ze het ook even snel ongedaan maken.
2) Tele2 maakt intern een verschil tussen een "low end client" en een "high end client" (dit is de exacte terminologie die ik van hun gehoord heb). Voor een HIGH end client (dat zijn dan bedrijven en dergelijke) wordt er geen probleem gemaakt rond portforwarding (Tele2 tech aan de andere kant van de lijn ging even uit de bocht), voor een LOW end willen ze dit echter NIET doen. Raad eens wie WIJ zijn voor Tele2.
Mijn poorten hebben enkele dagen opengestaan, maar sinds gisterenavond is het ook bij MIJ gedaan ermee.
dat ze dat dan zeggen, en niet stilzwijgen alsof hun neus bloedt en zogezegd niet weten hoe het moetgvd ...
had ik dit op voorhand geweten had ik deze formule NOOIT genomen
raad eens wat wij zijn voor tele2: een nummer net gelijk al de andere users, meer niet ....
Geplaatst: 08 jan 2006, 22:27
door kaween
dat ze dat dan zeggen, en niet stilzwijgen alsof hun neus bloedt en zogezegd niet weten hoe het moetgvd ...
had ik dit op voorhand geweten had ik deze formule NOOIT genomen
Ik zeg je gewoon wat ik met mijn eigen oren en ogen gehoord en gezien heb bij de installatie bij mijn thuis. Of jullie mij geloven of niet is helemaal jullie zaak.
Dat van die bedrijven trouwens, daar had ik zelfs nog niet bij stilgestaan, en de technicus ook niet, want toen ik hem vroeg "wat is dan een high end" gaf hij als antwoord "bedrijven en zo".
Geplaatst: 08 jan 2006, 22:48
door KL
kaween schreef:Ik zeg je gewoon wat ik met mijn eigen oren en ogen gehoord en gezien heb bij de installatie bij mijn thuis. Of jullie mij geloven of niet is helemaal jullie zaak.
ik geloof je zeer zeker wel hoor tele2 collega:D
't was op de tele2 helpdesk bedoeld
Geplaatst: 09 jan 2006, 08:49
door Torpens
Algemene verkoopvoorwaarden van de dienst "TELE2 ALL IN"
Artikel 4: TELE2 Internet Services
4.5 TELE2 kan zonder kennisgeving elke internetdienst annuleren die door de klant
gedurende meer dan 120 opeenvolgende dagen niet werd gebruikt.
TELE2 kan de toegang tot internet of tot het versturen van berichten via
de SMTP-server blokkeren indien meer dan 50 berichten worden verstuurd
binnen 5 minuten. TELE2 kan de toegang tot bepaalde internetpoorten,
waarvan de lijst is weergegeven op het portaal, blokkeren of
beperken. Deze lijst kan gewijzigd worden. TELE2 kan de toegang tot
bepaalde internetpoorten of -adressen die de wet niet respecteren, blokkeren
of beperken. TELE2 kan de toegang tot internet of tot een of meerdere
diensten deactiveren of annuleren volgens de Netiquette-regels die
beschikbaar zijn op het portaal.
Heeft iemand deze lijst gevonden?
Geplaatst: 10 jan 2006, 13:25
door FST
nope
Contractbreuk
Geplaatst: 10 jan 2006, 13:58
door GeertAki
Dan is dit contractbreuk en dan kan je ze volgens mij in gebreke stellen en aangetekend opzeggen en zeggen dat ze alles moeten komen halen en terugbetalen.
Op mijn aangetekend schrijven, hebben ze nooit gereageerd en daar stond in dat de tekst die in de brief stond na 7 dagen automatisch bindend is.
Geplaatst: 11 jan 2006, 06:26
door Tinkl2000
test deze ochtend 6.24hrs CET
Down
2750kbit/s
or
344kbyte/s
Up
166kbit/s
or
21kbyte/s
Ben zwaar aan het overwegen Tele2 op te zeggen. Hoe doe ik dit? (zonder de resterende 11 maanden te betalen
Geplaatst: 11 jan 2006, 12:15
door spacekiek
Euh, met uw 344Kb/s zou ik al een gat in de lucht springen ... ik geraak meestal net niet boven de 100Kb/s !
Geplaatst: 11 jan 2006, 12:45
door Block
@Tinkl2000
Die snelheid is toch meer dan goed?
Geplaatst: 11 jan 2006, 13:15
door fred_be9300
Block schreef:@Tinkl2000
Die snelheid is toch meer dan goed?
Maar die up is toch laag? Bij mij (tele2allin adsl, maar nog geen T2-box) is consequent d. 1500 kbps, u. 315 kbps
Ben ook aan't overwegen de hele boel te laten annuleren.
<offtopic>
Btw, ik wil mijn domiciliering opzeggen, maar ze is nog niet aangemaakt bij de bank... (heb alleen bij order toegezegd te laten domicilieren) Dus, hoe opzeggen?
</offtopic>
Geplaatst: 11 jan 2006, 13:36
door kaween
Down
2750kbit/s
or
344kbyte/s
Up
166kbit/s
or
21kbyte/s
Die Down is goed (genoeg) voor een 4MB lijn. Op andere plaatsen waar ik regelmatig kom is de snelheid op een 4.6MB lijn ook niet veel meer als 350~380kb, regelmatig een heel stuk lager.
Die UP is een ander paar mouwen. Ik zie bij mij thuis identiek hetzelfde, en daar wordt die inboeting van snelheid veroorzaakt door de Tele2 box zelf. Schakel je daar een gewone ADSL modem aan, springt de UP speed onmiddelijk naar 39kb.
Ik blijf vermoeden dat de Speedtouch gewoon continu een minimum bandbreedte reserveert voor Voice, en dit niet dynamisch toekend op basis van gebruik.
Maar enkel DAARVOOR opzeggen lijkt me een beetje stug. Er zijn echt wel betere redenen te bedenken. Helaas.
Geplaatst: 11 jan 2006, 13:37
door GeertAki
<off-topic-reply>
Ik had hetzelfde probleem voor. Al een geluk dat ik dit ook via pc-banking in de gaten kan houden en van zodra ik het zie verschijnen, dan annuleer ik het onmiddellijk.
</off-topic-reply>
edit: was reply op fred_be9300
Geplaatst: 11 jan 2006, 17:58
door Tinkl2000
Ja , de snelheid wel
De router niet , de helpdesk niet, de data limiet niet meer
Ik ben die eikels al na een maand kotsbeu en hun snelheid mogen ze in hun g....t steken
Geplaatst: 11 jan 2006, 20:23
door kaween
Tinkl2000 schreef:Ja , de snelheid wel
De router niet , de helpdesk niet, de data limiet niet meer
Ik ben die eikels al na een maand kotsbeu en hun snelheid mogen ze in hun g....t steken
Cru, maar juist.
Geplaatst: 11 jan 2006, 20:44
door TH
Puur afgaand op de prijs ben ik aan het overwegen om Tele2 Allin te nemen.
Als ik echter dit forum lees is mijn enthousiasme precies al wat getemperd.
Maar
Ik vraag me af of je niet gewoon een gelijkaardig toestel kunt kopen als die 'Tele2Box'. Voordeel is dat je dan alle instellingen zelf kunt doen (en dus ook relatief veilig wireless, portforwarding, ...). Ik neem hierbij ook aan dat de configuratie om online te geraken niet zo complex kan zijn (of meegedeeld kan worden hier ofzo
)
-> problemen met de tele2blackbox omzeilen... (haalbaar?)
Enige nadeel is dan natuurlijk dat je nog steeds die 80euro betaalt voor een toestel waar je niets mee bent/niets kunt aan veranderen
Geplaatst: 11 jan 2006, 21:25
door kaween
TH schreef:Puur afgaand op de prijs ben ik aan het overwegen om Tele2 Allin te nemen.
Als ik echter dit forum lees is mijn enthousiasme precies al wat getemperd.
Maar
Ik vraag me af of je niet gewoon een gelijkaardig toestel kunt kopen als die 'Tele2Box'. Voordeel is dat je dan alle instellingen zelf kunt doen (en dus ook relatief veilig wireless, portforwarding, ...). Ik neem hierbij ook aan dat de configuratie om online te geraken niet zo complex kan zijn (of meegedeeld kan worden hier ofzo
)
-> problemen met de tele2blackbox omzeilen... (haalbaar?)
Enige nadeel is dan natuurlijk dat je nog steeds die 80euro betaalt voor een toestel waar je niets mee bent/niets kunt aan veranderen
Het probleem is niet zozeer het online geraken. De meesten van ons hebben een tijdje (of nog steeds) een niet-tele2 box actief op de Tele2 lijn, gebruik makende van tele2/versatel inbelcodes. Werk perfect trouwens.
Probleem zit hem in de afgeschermde SIP/Voip settings, die ons op dit moment onbekend zijn. Ik begrijp trouwens je "enige nadeel is dan .... niets aan veranderen" opmerking niet. Hoe bedoel je ?
Geplaatst: 11 jan 2006, 21:41
door TH
kaween schreef: Ik begrijp trouwens je "enige nadeel is dan .... niets aan veranderen" opmerking niet. Hoe bedoel je ?
Wel, als ik alles goed gelezen en begrepen heb is er meest ergernis over het feit dat je zo'n box koopt en er niets zelf mag/kunt aan veranderen. Als je dus een ander gelijkaardig toestel zou gebruiken is die grootste ergernis al weg.( Rest 'alleen' nog de trage verbinding.) Maar ik was inderdaad die Voip settings uit het oog verloren.
-> 2 opties (mijns inziens)
1. (de handigste en goedkoopste) die box wordt gekraakt
2. de Voip settings worden 'gevonden'
Geplaatst: 12 jan 2006, 11:33
door Sensei Zeon
Even een vraagje aan de mensen met een Tele2 4 mega ADSL abonnement (dus géén All in) heeft er iemand van jullie die modem die Tele2 aanbiedt gekocht?
Zo ja, is die ook gelockt?
Geplaatst: 12 jan 2006, 12:00
door LeeW
Even een theorietje :
Stel ik heb een adsl-modem/router met één RJ11 connector en vier ethernetpoorten.
- Kan ik nu om mijn draadloze toegang naar het net dicht te spijkeren of nog beter, deze zelf te beheren, eerst deze modem/router plaatsen en daarop, op één van de ethernetaansluitingen die TELE 2-box om alsnog de VOIP te kunnen gebruiken ?
- Ben ik op deze manier in de mogelijkheid om zelf te bepalen wat er met mijn draadloos en mijn poorten gebeurt, terwijl de VOIP geregeld wordt door die rotbox en gewoon mee dóór mijn eigen modem/router gaat ??
- Dus voor alle duidelijkheid, de PC op de eigen modem/router en de TELE 2-box enkel voor telefonie.
Geplaatst: 12 jan 2006, 12:03
door NickG
Ja, je gaat je draadloze netwerk van
je eigen router volledig kunnen beheren.
Toegang naar het net dichtspijkeren? Nee aangezien de box van Tele2 óók een (ander) draadloos netwerk "uitzendt". Mensen in de buurt kunnen dus niet op jouw persoonlijke netwerk (als het goed beveiligd is
) maar wél nog op het netwerkje dat de box verzorgt (dat is slecht beveiligd).
Je interne netwerk kan je zo beveiligen zodat hackers niet aan je gegevens kunnen, maar je kan niet verhinderen dat mensen redelijk simpel gaan meesurfen op jouw verbinding.
Geplaatst: 12 jan 2006, 12:34
door LeeW
NickG schreef:Ja, je gaat je draadloze netwerk van
je eigen router volledig kunnen beheren.
Toegang naar het net dichtspijkeren? Nee aangezien de box van Tele2 óók een (ander) draadloos netwerk "uitzendt". Mensen in de buurt kunnen dus niet op jouw persoonlijke netwerk (als het goed beveiligd is
) maar wél nog op het netwerkje dat de box verzorgt (dat is slecht beveiligd).
Je interne netwerk kan je zo beveiligen zodat hackers niet aan je gegevens kunnen, maar je kan niet verhinderen dat mensen redelijk simpel gaan meesurfen op jouw verbinding.
Had in mijn vorige interventie blijkbaar toch nog iets vergeten te vermelden :
het zou de bedoeling zijn om het draadloos gedeelte van de TELE 2-box door TELE 2 zelf te laten afzetten. En deze box dus louter en alleen voor het VOIP-gedeelte te laten opdraaien en dit dan dóór mijn eigen modem/router die wel zijn eigen netwerkje draait (4 PC's)
Dit blijft voor mij voorlopig een theorietje, want hier zijn ze nog niets komen plaatsen
(voorlopig nog geen praktijkoefeningen voor mij
)
Geplaatst: 12 jan 2006, 14:13
door kaween
LeeW schreef:Even een theorietje :
Stel ik heb een adsl-modem/router met één RJ11 connector en vier ethernetpoorten.
- Kan ik nu om mijn draadloze toegang naar het net dicht te spijkeren of nog beter, deze zelf te beheren, eerst deze modem/router plaatsen en daarop, op één van de ethernetaansluitingen die TELE 2-box om alsnog de VOIP te kunnen gebruiken ?
- Ben ik op deze manier in de mogelijkheid om zelf te bepalen wat er met mijn draadloos en mijn poorten gebeurt, terwijl de VOIP geregeld wordt door die rotbox en gewoon mee dóór mijn eigen modem/router gaat ??
- Dus voor alle duidelijkheid, de PC op de eigen modem/router en de TELE 2-box enkel voor telefonie.
HELE Goede vraag, ik denk het niet, maar ik zal het deze avond eens proberen. I'll let ya kno.
Geplaatst: 12 jan 2006, 18:04
door Sensei Zeon
LeeW schreef:Even een theorietje :
Stel ik heb een adsl-modem/router met één RJ11 connector en vier ethernetpoorten.
- Kan ik nu om mijn draadloze toegang naar het net dicht te spijkeren of nog beter, deze zelf te beheren, eerst deze modem/router plaatsen en daarop, op één van de ethernetaansluitingen die TELE 2-box om alsnog de VOIP te kunnen gebruiken ?
- Ben ik op deze manier in de mogelijkheid om zelf te bepalen wat er met mijn draadloos en mijn poorten gebeurt, terwijl de VOIP geregeld wordt door die rotbox en gewoon mee dóór mijn eigen modem/router gaat ??
- Dus voor alle duidelijkheid, de PC op de eigen modem/router en de TELE 2-box enkel voor telefonie.
- Het draadloos zelf beveiligen lukt vrij goed, je kan de antenne's cvan de Tele2 box vijzen volgens mij (desnoods met wat kracht
)
- nee
De TELE2 box heeft namelijk geen default gateway dat in te stellen is naar de andere router, de TELE2 box kan enkel verbinden met internet via de rj-11 poort en dus ook de VOIP
Dit is misschien wel mogelijk als de default gateway van de TELE2 box kan aangepast worden, maar ik denk niet dar TELE2 dat zal willen doen.
Geplaatst: 12 jan 2006, 22:42
door kaween
de TELE2 box kan enkel verbinden met internet via de rj-11 poort en dus ook de VOIP
Yup. Tegen beter weten in toch maar eens geprobeerd. Zoals ik wel dacht, no way José. Maar ik had ze toch naast elkaar hangen, was dus maar een kleine moeite.
Geplaatst: 13 jan 2006, 01:38
door teki
Van: Speedtouch Dutch Support [speedtouch_supportDu at thomson dot net]
Verzonden: donderdag 12 januari 2006 14:02
Onderwerp: Upgrade drivers (KMM*******)
Bijlagen: 716 v5 (WL) 5.3.3.5.zip
Geachte heer ,
Hartelijk dank dat u contact heeft opgenomen met SpeedTouch Technische Ondersteuning.
Uw referentie nummer bij onze helpdesk is: ***
Hier stuur ik de upgrade wizard voor uw 716 router.(zie attachment)
Naar aanleiding van deze mail kunt u een eSurvey ontvangen. Om onze service te verbeteren vragen we u vriendelijk om deze in te vullen.
Met vriendelijke groet,
SpeedTouch Helpdesk
Product Support Specialist
Deze correspondentie wordt als vertrouwelijk beschouwd. Reproductie voor publieke onthulling is verboden zonder schriftelijke toestemming van ondergetekende. Indien u niet de beoogde ontvanger bent verzoeken wij u vriendelijk de verzender hiervan op de hoogte te stellen en kopiëen van dit bericht teniet te doen.
We zullen eens testen
Geplaatst: 13 jan 2006, 04:55
door KL
teki schreef:Van: Speedtouch Dutch Support [
[email protected]]
Verzonden: donderdag 12 januari 2006 14:02
Onderwerp: Upgrade drivers (KMM62030I6774L0K)
Bijlagen: 716 v5 (WL) 5.3.3.5.zip
Geachte heer ,
Hartelijk dank dat u contact heeft opgenomen met SpeedTouch Technische Ondersteuning.
Uw referentie nummer bij onze helpdesk is: ***
Hier stuur ik de upgrade wizard voor uw 716 router.(zie attachment)
Naar aanleiding van deze mail kunt u een eSurvey ontvangen. Om onze service te verbeteren vragen we u vriendelijk om deze in te vullen.
Met vriendelijke groet,
SpeedTouch Helpdesk
Product Support Specialist
Deze correspondentie wordt als vertrouwelijk beschouwd. Reproductie voor publieke onthulling is verboden zonder schriftelijke toestemming van ondergetekende. Indien u niet de beoogde ontvanger bent verzoeken wij u vriendelijk de verzender hiervan op de hoogte te stellen en kopiëen van dit bericht teniet te doen.
We zullen eens testen
ik hoop dat 't je lukt hoor, maar volgens mij heb je , om de firmware te updaten je login en pasw nodig van je router ...
nogmaals ik hoop dat je 't kunt testen en dan 't je lukt:D
Geplaatst: 13 jan 2006, 08:23
door kaween
... tuurlijk. Je kan die updates ook rechtstreeks van de Speedtouch.NL site halen, en het eerste wat dat ding zal doen is zichzelf installeren, de modem zoeken .... en dan je pass/login vragen om verder te gaan.
Was zowat het allereerste wat ikzelf geprobeerd heb.
Geplaatst: 13 jan 2006, 09:46
door meon
teki schreef:Deze correspondentie wordt als vertrouwelijk beschouwd. Reproductie voor publieke onthulling is verboden zonder schriftelijke toestemming van ondergetekende.
Toch maar oppassen met het posten van dit soort mails. Nu staat er wel niets wereldschokkends in, maar disclaimers zijn altijd leuk om naar te verwijzen om zichzelf in het recht te stellen.
Geplaatst: 27 jan 2006, 17:49
door Jos Michiels
Als ik dit lees zakt de moed mij in de schoenen.Ook ik heb mij dus een olifanten oor laten aannaaien.Heb vlug mijn doorlopende opdracht laten cancelen.Aan mijn geld kunnen ze dus al niet meer aan.Ik betaal niet voor diensten die ik niet krijg.Wat snelheid betreft zit ik nog tamelijk goed maar de telefonie is een echte ramp.Deze werkt 1u per dag en soms als ik de Maibox(1919)inschakel valt alles gewoonweg uit.Ligt het aan mij en zo ja kan iemand me helpen wwarvoor mijn dank.BTW ik ben geen informatica specialist.