Geplaatst: 27 aug 2005, 18:57
hier speed wel in orde.. wel zeldzaam boven de 300 k .. maar altijd minstens 150kb.. ( tot een 290kb )
gamen lukt hier zeker goed ^^
gamen lukt hier zeker goed ^^
Users United
https://test-goztow.userbase.be:443/forum/
https://test-goztow.userbase.be:443/forum/viewtopic.php?t=8021
Geef eens URL's en voorbeelden van goede tijden en ik test ze uit voor jou.ruben schreef:vraagje aan de klanten : hoe zit het eigenlijk de laatste tijd met de stabiliteit / snelheid van het netwerk ?
is geen nieuws goed nieuws ?![]()
zelf zit ik nog altijd even af te wachten om over te stappen , aangezien ik niet altijd leech verwacht ik ook een stabiele verbinding met goede pings om online te gamen en ik weet niet of dit al bereikt is bij realdsl
hmm had dit ook ff .. ( zie mijn thread hier "cannot get ip from pppoe server" ) en bij mij lag dit aan een slechte filter.. ( ookal werkte deze perfect met skynet ) de filter ff uittrekken/terug insteken werkte bij mij voor enkele uren ^^ nieuwe filter ( €9 bij bgc boetiek ) was bij mij een defenitieve oplossingzeppos4 schreef:Normaal gisteren aangesloten op het RealDSL-netwerk, maar als ik probeer in te loggen via de XP pppoe-interface zegt ie dat de externe computer niet reageert. Ook zie ik wanneer hij verbinding probeert te maken dat het lampje "Line TX" knippert maar het lampje "Line RX" niet. Dit betekent -volgens mij, kan foutzitten- dat hij ATM cells verstuurt maar er geen terug gestuurd krijgt. Kan iemand me misschien bevestigen dat de fout dus niet bij mij ligt maar bij RealDSL. Karel heeft ondertussen al een ticket aangemaakt bij Belgacom en zou er maandag antwoord op krijgen. Iemand misschien meer info hieromtrent ?
Karel moet blijkbaar eerst bgc ticket aanmaken, dan pas telenet.Is het niet mogelijk om hun rechtstreeks te contacteren zonder tussenkomst van rdsl, wrsch njet. En die filter wa is dat eigelijk, tis hier een compeet nieuwe installatie met uitzondering van modem en splitter, ligt het daar dan wel aan?Tracer07 schreef: hmm had dit ook ff .. ( zie mijn thread hier "cannot get ip from pppoe server" ) en bij mij lag dit aan een slechte filter.. ( ookal werkte deze perfect met skynet ) de filter ff uittrekken/terug insteken werkte bij mij voor enkele uren ^^ nieuwe filter ( €9 bij bgc boetiek ) was bij mij een defenitieve oplossing Smile
btw .. ticket van bgc maakt nix uitnormaal.. tis telenet solutions die ze moeten aanmaken en die mannen bellen u normaal op en doorlopen wa der scheelt enzo
voorbeelden van goede tijden ? vooral een stabiele ping (dus zeker geen packetloss / ping die constant veranderd) in cs 1.6 spreken we dan van een +- 20mspatrickc schreef:Geef eens URL's en voorbeelden van goede tijden en ik test ze uit voor jou.ruben schreef:vraagje aan de klanten : hoe zit het eigenlijk de laatste tijd met de stabiliteit / snelheid van het netwerk ?
is geen nieuws goed nieuws ?![]()
zelf zit ik nog altijd even af te wachten om over te stappen , aangezien ik niet altijd leech verwacht ik ook een stabiele verbinding met goede pings om online te gamen en ik weet niet of dit al bereikt is bij realdsl
ruben schreef:voorbeelden van goede tijden ? vooral een stabiele ping (dus zeker geen packetloss / ping die constant veranderd) in cs 1.6 spreken we dan van een +- 20mspatrickc schreef:Geef eens URL's en voorbeelden van goede tijden en ik test ze uit voor jou.ruben schreef:vraagje aan de klanten : hoe zit het eigenlijk de laatste tijd met de stabiliteit / snelheid van het netwerk ?
is geen nieuws goed nieuws ?![]()
zelf zit ik nog altijd even af te wachten om over te stappen , aangezien ik niet altijd leech verwacht ik ook een stabiele verbinding met goede pings om online te gamen en ik weet niet of dit al bereikt is bij realdsl
met hoger kan ik ook nog leven , maar again zolang het maar stabiel is en ik aangenaam online kan gamen is het voormij inorde
![]()
hoe zit het met de snelheid ? constant rond de 3mbit ?
alvast bedankt voor jullie hulpvaardigheid
ruben
Deze morgen RealDSL (abo: GeekDSL up 512Kbs down 3.3Mbs):Tracer07 schreef:hier zittek met soms een time-out probleem..
het ene moment gaat alles zeer snel.. het andere moet ik een site 5x aanroepen eer deze verschijnt ^^
hoe enerverend dit ook soms is, ik hoop dat het netwerk in de loop der tijd aangepast/geupgrade wordt zodat dit ook wegvalt
voor de rest.. content
Er zijn een paar mogelijkheden die ik kan bedenken:rapweg schreef:als ik een traceroute doe komt sinds ik realdsl heb 192-168-0-11.vpn.e-concepts.be te staan als mijn eerste hop ipv het ip van mijn router 192.168.0.11 heb al wat gezocht op e-concepts.be maar ben er niet echt wijzer uit, kan dit te maken hebben met native ipv6 ondersteuning?
vb:
Tracing route to be-bru-sql01.realdsl.be [217.22.50.130]
over a maximum of 30 hops:
1 <1 ms <1 ms <1 ms 192-168-0-11.vpn.e-concepts.be [192.168.0.11]
2 * * * Request timed out.
3 ..
Zoals reeds gezegt dit kan onmogelijk een reverse DNS zijn van RealDSLrapweg schreef:hier draait geen dns-server,
waarschijnlijk zal dat die reverse-dns zijn van realdsl dus.
wat mij opvalt is dat ik alle functies van een geek-abo krijg terwijl ik basic besteld heb (static ip e.d.)
hangt er een beetje van af.rsca schreef:Ons abbonement van Skynet gaat tot eind augustus. Wanneer zou ik dan met
Realdsl online kunnen gaan. Krijg ik dan gegevens via de post zoals Skynet?
Mijn vader heeft vorige week donderdag betaald voor realdsl![]()
alvast bedankt
Amai,rsca schreef:Ons abbonement van Skynet gaat tot eind augustus. Wanneer zou ik dan met
Realdsl online kunnen gaan. Krijg ik dan gegevens via de post zoals Skynet?
Mijn vader heeft vorige week donderdag betaald voor realdsl :-D
alvast bedankt
Ha, dit is wel een reverse dns van RealDSL, de dns server die je namelijk moet opgeven heeft (of had?) weldegelijk reverse dns van die lokale ip range. E-concepts.be is een domain van een werknemer daarprodata schreef: Zoals reeds gezegt dit kan onmogelijk een reverse DNS zijn van RealDSL
jou hop (router/modem) zijn reverse DNS is niet op het internet zichtbaar.
Hoe kan je dit testen.
Open even een dos venster (of een terminal venster in linux):
Ik heb men skynet anders nog niet opgezecht en ik heb gisteren gebeld en ze konden me vertellen dat het nrmlgezien vandaag omgeschakeld ging wordenX-2datop schreef:Amai,rsca schreef:Ons abbonement van Skynet gaat tot eind augustus. Wanneer zou ik dan met
Realdsl online kunnen gaan. Krijg ik dan gegevens via de post zoals Skynet?
Mijn vader heeft vorige week donderdag betaald voor realdsl![]()
alvast bedankt
Volgens mij ga je nog even zonder internet zitten denk ik. Belgacom behandeld zowiezo maar pas de aanvraag vanaf jouw vorige lijn word afgesloten (morgen/overmorgen) dus, waarna je nog minimaal 1 week moet wachten (als alles goed gaat). Gezien mijn, en meerdere ervaringen hoop ik dat je nog in september terug online kunt zijn.
Grtz,
X
PS: Tip, bel zelf 1 september naar Skynet om zeker te zijn dat zij het signaal van je lijn halen, want anders kan het een serieus getouwtrek worden als Skynet/BGC moeilijk doet om de lijn vrij te geven.
Da lukt bij mij dus ook ni precieskhsw schreef:Met je RealDSL login en paswoord kan je inloggen op www.cheapass.be. Je hebt daar voldoende credits voor een domeinnaam met bijhorende webruimte en mailboxen.wh4t3v3r schreef:hoe zit da nu me mail enzo ? en mijn domein naampje, heeft er iemand de nodige url's ? vind ze zo ni direct terug
... en wa had hij te vertellen ?Tracer07 schreef:"Ongeldige gebruikersnaam en paswoord"
hier lukt da dus toch al ni ^^
karel nog is mailen hierover gok ikde mail maakt mij ni uit..domein ook ni .. ma webspace is altijd handig
Anonymous schreef:Ben ik de enige die de laatste 2 dagen geen mails kan versturen met smtp.realdsl.be? De status kan ik niet bekijken, want wanneer ik naar www.realDSL.be surf, krijg ik een 'Apache Web Server Startpagina'
Het beste dage kunt doen is het van zo nabij mogelijk op te volgen, door regelmatig is te belle (om de 2 dage) & als hij zei dat hij u ging terugbellen dienen dag, kunde best voor 17 uur terugbellen alsge nog niks hebt gehoordzeppos4 schreef:Zou nu al bijna 2 weken aangesloten moeten zijn maar nog steeds is onmogelijk om een verbinding tot stand te brengen. Heb de helpdesk nu al elke dag kunnen telefoneren om een status te vragen. Eerst was het Belgacom die iets fout had gedaan in de centrale, dan was er ander adsl-signaal(op een nieuwe lijn/ telnr.!?!) dat het van rdsl stoorde en op 1 september was alles (bij Belgacom) in orde. De netwerkbeheerders zouden het gisteren nakijken en Karel zou me vandaag bericht laten. Iemand een idee wat ik best kan doen ? Is het niet best ze een technieker te laten sturen die de fout kan zoeken ipv elke dag te corresponderen over de telefoon. Zo kan ik hier nog maanden zitte, het zou mij en probably Karel ook VEEL moeite besparen
Great !, blijkbaar is Karel wel iets langer dan 17u op kantoor, vrijdag had ik hem om half 6 of ietske later nog kunnen vastkrijgen. 't Probleem is dat hij op 1 september een 'sheet' van bgc had gekregen waarin stond dat alles in orde was( bij u ook ?). Blijkbaar belt hij toch ni zo graag terug naar de klanten zeRobbe schreef:Het beste dage kunt doen is het van zo nabij mogelijk op te volgen, door regelmatig is te belle (om de 2 dage) & als hij zei dat hij u ging terugbellen dienen dag, kunde best voor 17 uur terugbellen alsge nog niks hebt gehoordzeppos4 schreef:Zou nu al bijna 2 weken aangesloten moeten zijn maar nog steeds is onmogelijk om een verbinding tot stand te brengen. Heb de helpdesk nu al elke dag kunnen telefoneren om een status te vragen. Eerst was het Belgacom die iets fout had gedaan in de centrale, dan was er ander adsl-signaal(op een nieuwe lijn/ telnr.!?!) dat het van rdsl stoorde en op 1 september was alles (bij Belgacom) in orde. De netwerkbeheerders zouden het gisteren nakijken en Karel zou me vandaag bericht laten. Iemand een idee wat ik best kan doen ? Is het niet best ze een technieker te laten sturen die de fout kan zoeken ipv elke dag te corresponderen over de telefoon. Zo kan ik hier nog maanden zitte, het zou mij en probably Karel ook VEEL moeite besparen
Als het u een troost kan zijn, 'k heb exact hetzelfde meegemaakt en 'k heb ook 2 weken zonder gezeten, dankzij belgacom![]()
Uiteindelijk komt het wel in orde, maar het duurt zo vreselijk lang
Anonymous schreef:Blijkbaar belt hij toch ni zo graag terug naar de klanten ze, al verscheidene keren beloofd dat hij het ging doen maar nog maar één keer gebeurt. Mja das nu geen ramp , voorderest is hij héél vriendelijk.
Die gast ben ik dus... Jij impliceert mss dat hij bij u z'n werk niet deed maar bij mij kon hij mij TOT gisteren niet anders doen dan naar bgc doorverwijzen omdat die nog met de aansluiting bezig was,er was bericht datdat in orde was nu hoop ik dat ze bij realroot snel met een oplossing op de proppen kome.Derstrak een zekere Cain aan de lijn die mij, heb er expliciet nog achter gevraagd , vandaag "nog iets zou laten weten".poohbeer schreef:Anonymous schreef:Blijkbaar belt hij toch ni zo graag terug naar de klanten ze, al verscheidene keren beloofd dat hij het ging doen maar nog maar één keer gebeurt. Mja das nu geen ramp , voorderest is hij héél vriendelijk.
Amaai, gij zijt content met alleen vriendelijkheid?!
Ik heb nochtans leiver dat iemand z'n werk fatsoenlijk doet en hetgeen hij zegt fatsoenlijk nakomt dan dat hij vriendelijk blijft hoor.
Ik herhaal je even en zal wat in't vet zetten om je oogjes proberen te openen, ok?zeppos4 schreef: Die gast ben ik dus... Jij impliceert mss dat hij bij u z'n werk niet deed maar bij mij kon hij mij TOT gisteren niet anders doen dan naar bgc doorverwijzen omdat die nog met de aansluiting bezig was,er was bericht datdat in orde was nu hoop ik dat ze bij realroot snel met een oplossing op de proppen kome.Derstrak een zekere Cain aan de lijn die mij, heb er expliciet nog achter gevraagd , vandaag "nog iets zou laten weten".
Dat noem jij z'n werk goed doen?! Damn, ocharme de mens die u in dienst neemt als jij over je eigen werk ook zo snel tevreden bent.Blijkbaar belt hij toch ni zo graag terug naar de klanten ze , al verscheidene keren beloofd dat hij het ging doen maar nog maar één keer gebeurt. Mja das nu geen ramp , voorderest is hij héél vriendelijk.
'k peis dat ge hier duidelijk een onderscheid moet maken tussen wie hij tevreden is, nl. RealDSL (Karel) & Belgacom (Pipos)poohbeer schreef:Ik herhaal je even en zal wat in't vet zetten om je oogjes proberen te openen, ok?zeppos4 schreef: Die gast ben ik dus... Jij impliceert mss dat hij bij u z'n werk niet deed maar bij mij kon hij mij TOT gisteren niet anders doen dan naar bgc doorverwijzen omdat die nog met de aansluiting bezig was,er was bericht datdat in orde was nu hoop ik dat ze bij realroot snel met een oplossing op de proppen kome.Derstrak een zekere Cain aan de lijn die mij, heb er expliciet nog achter gevraagd , vandaag "nog iets zou laten weten".
Dat noem jij z'n werk goed doen?! Damn, ocharme de mens die u in dienst neemt als jij over je eigen werk ook zo snel tevreden bent.Blijkbaar belt hij toch ni zo graag terug naar de klanten ze , al verscheidene keren beloofd dat hij het ging doen maar nog maar één keer gebeurt. Mja das nu geen ramp , voorderest is hij héél vriendelijk.
Doorbomen is nu niet het woord maar enige nuancering is hier toch op zijn plek!Robbe schreef:'k peis dat ge hier duidelijk een onderscheid moet maken tussen wie hij tevreden is, nl. RealDSL (Karel) & Belgacom (Pipos)poohbeer schreef:Ik herhaal je even en zal wat in't vet zetten om je oogjes proberen te openen, ok?zeppos4 schreef: Die gast ben ik dus... Jij impliceert mss dat hij bij u z'n werk niet deed maar bij mij kon hij mij TOT gisteren niet anders doen dan naar bgc doorverwijzen omdat die nog met de aansluiting bezig was,er was bericht datdat in orde was nu hoop ik dat ze bij realroot snel met een oplossing op de proppen kome.Derstrak een zekere Cain aan de lijn die mij, heb er expliciet nog achter gevraagd , vandaag "nog iets zou laten weten".
Dat noem jij z'n werk goed doen?! Damn, ocharme de mens die u in dienst neemt als jij over je eigen werk ook zo snel tevreden bent.Blijkbaar belt hij toch ni zo graag terug naar de klanten ze , al verscheidene keren beloofd dat hij het ging doen maar nog maar één keer gebeurt. Mja das nu geen ramp , voorderest is hij héél vriendelijk.
& als 'k dat berichtje lees begrijpk dat hij de vriendelijkheid van Karel kan appreciëren, vooral omdat de effectieve verhelping van het probleem niet bij hen ligt, maar bij Belgacom (Belgacom installaties = Belgacom techniekers)![]()
en over Belgacom ... zal da wel wa minder positief zijn (zie 2 weken wachttijd + trage techniekers)![]()
Nu nog hopen dat hier ni wordt over doorgeboomd, want dat is het echt niet waard
Daar hebben ze (zeggen ze toch) voor mij de laatste 2 weken meermaals een ticket aangemaakt, zonder dat ze terug contact met me opnemen en 't gaat hier nog steeds meestal tegen max 50kByte/sec, soms rapper, dikwijls gewoon niet.Tracer07 schreef:da laten weten doen ze ni ..
telenet solutions daarentegen die bellen je welop..als je daar een ticket bij heb kan je iets verwachten..
idem hier.Anonymous schreef:Ben ik de enige die de laatste 2 dagen geen mails kan versturen met smtp.realdsl.be? De status kan ik niet bekijken, want wanneer ik naar www.realDSL.be surf, krijg ik een 'Apache Web Server Startpagina'
Jep heb ik ook ondervonden.Limburg schreef:idem hier.Anonymous schreef:Ben ik de enige die de laatste 2 dagen geen mails kan versturen met smtp.realdsl.be? De status kan ik niet bekijken, want wanneer ik naar www.realDSL.be surf, krijg ik een 'Apache Web Server Startpagina'
Er is iets vreemds met de dns van realdsl aan de hand, sommige aliases resolven sinds donderdag (om 20 uur voor het eerst gemerkt) naar een verkeerd adres:
Official name: be-bru-sql01.realdsl.be
IP address: 217.22.50.130
Aliases: www.realdsl.be
vanaf realdsl dns: 83.217.75.190 --en daar zie je de apache page.
Vanaf buiten het realdsl netwerk is de homepage nog wel bereikbaar, je kan dit testen door even een proxy buiten rdsl te gebruiken.
Official name: relay.realdsl.be
IP address: 217.22.50.132
Aliases: smtp.realdsl.be
vanaf realdsl dns: 217.22.50.183
om je mail toch te verzenden mag je relay.realdsl.be gebruiken ipv smtp.realdsl.be, dat lukt wel.
Nog meer mensen last?
Wat is er aan de hand Ditch?