Inderdaad, ivob slaat nagels met koppen. NVA verliest elk jaar aan geloofwaardigheid. Je kan wel toeteren over verandering maar waar is ze buiten dat zij nu het meerendeel van de posten bezetten. Show us the money, zoals ze het zelf zeiden
Ik kan me enkel inbeelden dat iemand van Antwerpen-centrum nog enige tevredenheid kan hebben over hun parcours. Voor de rest is het gewoon same as usual, veel beloven en weinig geven doet de...
Er is dan ook nog het debacle van de vlucht uit de droomcoalitie wat de geloofwaardigheid verder heeft aangetast. Dat was een grote vergissing op tactisch vlak maar er is ook het narratief. Enerzijds is men bezig met economische thema's maar anderzijds wil men wel vuil genoeg blijven om de "ik ben gene racist maar..."-kiezer niet te verliezen. Een Francken doet daar zijn duit in het zakje als het niet in een Brusselse bloembak is. Maar zoals we in Nederland gezien hebben is dat een gevaarlijke strategie. Waarom zouden de niet-racisten kiezen voor een partij die maar flauwtjes is als je voor the real thing kan gaan? Uiteindelijk stem je toch op een partij die drijft op racisme omdat je totaal niet racistisch bent.
Het kan natuurlijk ook dat deze mensen denken dat VB vooral beter gaat besturen... in het land dat ze kapot willen. Dat is even logisch als zijnde niet-racist voor een racistische partij te stemmen. Maar het kan ook zijn dat ze voor het uitstekende palmares en verdiensten valt, inclusief landverraad en dwepen met nazi's. een kleine groep kan ook dromen van het leven als trad-wife.
En BDW begint inderdaad met de dag meer te lijken op een wanhopige kapitein op de titanic. Zijn schip maakt alsmaar meer water en het personeel is niet in staat reddingsboot te spellen. Dat is grotendeels zijn eigen verdienste want wie vooral uit oude studievrienden kiest moest ook hun resultaten kennen. Het stond in marmer gekapt dat hij maar even voorzitter zou blijven maar uit miserie moet hij de job blijven doen. Zo niet dreigen zijn studievrienden zijn partij even goed te beheren als hun departementen.
Het is een beetje vreemd want BDW blijft het grootste politieke talent van de laatste 20 jaar maar zoals in de sport moet een grote belofte ooit ook eens scoren/presteren. BDW is echter in zijn stadhuis blijven kamperen ipv de verantwoordelijkheid op te nemen die de grootste politicus toekomt, regeren. Zelfs zijn droomcoalitie wou hij niet aansturen als leider maar nu zal het wel gebeuren, echt?
Wat ik ook vreemd aan hem vind is dat hij blijkbaar niet kan inzien dat je mensen waarmee je moet samenwerken ook met enig respect moet behandelen. De man maakt echter sneller vijanden door anderen te schofferen bij elke gelegenheid. Nadien valt hij uit de lucht dat ze hem niet meer kunnen luchten, tja.
In het land der blinden is eenoog koning, en BDW is daar een mooie illustratie van. Een groot talent dat nooit gescoord heeft omdat hij bij wedstrijden liever op de bank zat. Maar steeds overtuigd dat het de schuld is van den arbiter, die vuile zw...