Proximus stopt samenwerking met Dommel/Billi

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

dragonflo schreef:Wat als er een curator wordt aangesteld en al die mensen zijn overgestapt zonder op te zeggen? Kunnen ze dan nog een factuur sturen? Je contract loopt dan eigenlijk nog.
  1. Voor zover ik begrijp is Schedom (nog) niet failliet, het is Proximus die hun diensten aan Dommel stopzet, zodat Dommel niet meer kan leveren vanaf 1 april. Van curator is er dus (nog) geen sprake?
  2. Dommel heeft zelf een mail gestuurd naar klanten dat ze ermee stoppen op 31 maart (zie openingspost in deze topic). Met andere woorden: ze laten je gaan ...
Dommel/Billi schreef: ... We vinden echter wel dat de Belgische telecomgebruiker een concurrentieel, goed en transparant product verdient en zijn daarom op zoek naar alternatieve toeleveranciers.
We zullen hiervoor wel enkele weken nodig hebben, voor mobiel waarschijnlijk minder.
Als u hier niet op kan of wil wachten, begrijpen we dat uiteraard en raden we u aan een ander alternatief te zoeken voor onze dienstverlening. U kan op http://www.bestetarief.be een vergelijking maken van de huidige operatoren in de markt.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
M_016
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 76 keer

Ter info:
https://www.bipt.be/nl/consumenten/news ... mmel-billi

Toegegeven het BIPT blijft mijns inziens hier duidelijk in gebreke m.b.t. "de continuïteit van de dienstverlening voor de eindgebruiker" en zou op zijn minst zou wel duidelijker kunnen communiceren m.b.t. wat wanneer en hoe, desgevallend indien nodig op basis van tijdelijke "voorlopige maatregelen"

Concreet:
Uw nummer GSM en/of vast is uw nummer en kunt u uiteraard "behouden/recupereren" (mits bewijs), probleem is wel dat de dienstverlening Dommel stopt en u dus vanaf zondag zo wie zo zonder tijdige overdracht (tijdelijk) niet meer zult kunnen communiceren

Wat u internet betreft stelt zich naast de het probleem van de snelle stopzetting van de dienstverlening , de vraag naar wat met de specifieke e-mail adressen (en e-mails) voor de volgende 18 maanden?
Kunnen en mogen deze zonder meer als verloren beschouwd worden tenzij er asap een overnemer gevonden wordt?

P.S.
Is er effectief een door de handelsrechtbank een faillissement van Alpha11/Schedom/Dommel uitgesproken en is er een curator aangesteld?
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 208 keer

[mod=fullquote verwijderd.
Gelieve de "Plaats reactie" knop te gebruiken als je reageert op de laatste post]
M_016 schreef:Ter info:
https://www.bipt.be/nl/consumenten/news ... mmel-billi

Toegegeven het BIPT blijft mijns inziens hier duidelijk in gebreke m.b.t. "de continuïteit van de dienstverlening voor de eindgebruiker" en zou op zijn minst zou wel duidelijker kunnen communiceren m.b.t. wat wanneer en hoe, desgevallend indien nodig op basis van tijdelijke "voorlopige maatregelen"

Concreet:
Uw nummer GSM en/of vast is uw nummer en kunt u uiteraard "behouden/recupereren" (mits bewijs), probleem is wel dat de dienstverlening Dommel stopt en u dus vanaf zondag zo wie zo zonder tijdige overdracht (tijdelijk) niet meer zult kunnen communiceren

Wat u internet betreft stelt zich naast de het probleem van de snelle stopzetting van de dienstverlening , de vraag naar wat met de specifieke e-mail adressen (en e-mails) voor de volgende 18 maanden?
Kunnen en mogen deze zonder meer als verloren beschouwd worden tenzij er asap een overnemer gevonden wordt?

P.S.
Is er effectief een door de handelsrechtbank een faillissement van Alpha11/Schedom/Dommel uitgesproken en is er een curator aangesteld?
[/mod]
Ja kan dat in 2 richtingen bekijken, als je ziet dat proximus 17 januari de stopzetting aankondigt aan dommel/billi dan denk ik dat er tijd genoeg was voor continuïteit. Dan konden zij perfect half februari een maand naar de opzegging communiceren aan hun klanten en dan hadden zij 6 weken tot 31 maart. Het is vooral dommel/billi die hier 'vuil' gehandeld hebben.
kaarsenbril
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 43 keer

JelleLampaert schreef:Mijn overdracht is alvast aangevraagd. De Telenet-Shops is vlakbij en King is de eerste drie maanden gratis. Koopt me dus drie maanden tijd.
Slim, allez 3 maand gratis, zonder adders.....
Na die 3 maand gratis gebruik, kan je dan gratis weg...?
guy-pc
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 4 keer

GuntherDW schreef:Alsook, mijn naam is niet "Guy" :P.
Die van mij wel, maar ik begrijp je reactie niet: of was het niet op mij bedoeld? Of had die medewerker de mail naar mij willen sturen?
In ieder geval: ik ben privé-persoon en heb totaal geen link met enige commerciële firma!
Mijn vrouw en ik zijn net terug van de BASE-shop, waar we inderdaad allebei 15 euro betaald hebben voor een BASE 0-abonnement. Deze 15 euro krijgen we terug in de vorm van belwaarde. Tja... Je kan niet alles hebben, uiteraard. Jarenlang goedkoop gebeld via Dommel, dus nu maar de bluts met de buil!
M_016
Premium Member
Premium Member
Bedankt: 76 keer

@Tomsworld…
ik kan u zeker geen ongelijk geven wat het aspect "Dommel en zijn klanten" betreft
maar het BIPT was met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid op de hoogte van de problemen (en de rechtszaak) en had dus mijns inziens eerder moeten ingrijpen met (tijdelijke) voorlopige maatregelen om een vlotte overgang voor de consumenten te garanderen

P.S. Vooraleer een dominante speler als Proximus de dienstverlening naar een dienstverlener X kan/mag stopzetten is er reeds veel water naar de zee gevloeid (en blijven er quasi zeker een reeks onbetaalde facturen over)
tjoep
Starter
Starter
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer

B.Kafka schreef:Weet iemand waar je het circuit ID en de klantnummer bij Dommel vindt? Ik kon enkel de Easyswitch ID vinden op de factuur. EDPnet vraagt deze gegevens om sneller over te kunnen zetten.
Ik zag em als ik inlogde op de https://crm.schedom-europe.net/ onder mijn actieve abbo. Of daar even op R klikken, en ze sturen je een email met daar dan dat nummer onder "adsl-number:" (denk ik toch)

btw, laatste tijd ook niet echt tevreden over de kwaliteit van dommel. Nooit reactie gehad op mijn opmerking waarom ze mijn wachtwoord voor de crm in plaintext naar mij sturen bv. Of waarom de newsgroups plots niet meer werkten. Of waar mijn modem bleef...
Martco
Plus Member
Plus Member
Bedankt: 1 keer

Het circuitnr is het 12 cijferige nr dat bij adsl netlijne staat beginnend met 10**********.
Vandemorgen aangevraagd edpnet mailtje gekregen van edpnet met de vraag voor het circuit id .
Doorgegeven via Messenger naar edpnet direct logingevens gekregen en nu al op aangesloten via edpnet.
Zeer snelle servie.
Nu nog mailbox aanpassen.
Gr,Martco.
Sattv sinds 1985
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: KrSi78
Uitgedeelde bedankjes: 208 keer
Bedankt: 152 keer

Ik ga over naar edpnet mobile zodat ik op het Proximus-netwerk blijf. Ik hoop dat ik het juiste klantnummer heb ingegeven bij de overdracht...
Op basis van https://userbase.be/forum/viewtopic.php ... 19#p782825 heb ik 'U' geklikt ipv. 'R' en die 'id' als klantnummer beschouwd.
Kan iemand dit bevestigen?
Computer(k)nul
B.Kafka
Starter Plus
Starter Plus
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Helaas staat die 12cijferige code nergens bij mij. Ik ben al van ADSL tijden klant bij Dommel, en bij mij staat gewoon mijn telefoonnummer. Wat ik volgens de EDPnet medewerker absoluut niet mocht gebruiken.

Hij zei dat ik het maar niet moest invullen en zo heb ik besteld. Wordt 5 april opgeleverd, nieuwe modem is onderweg. Maar als ik het goed begrijp is het eigenlijk nu al actief en moet ik gewoon mijn oude modem aanpassen? Zit nog met een oude Sagem van Dommel. Zolang Dommel werkt geen probleem, maar maandag dan toch even proberen. Als die Sagem tenminste wil werken met EDPnet.

@sinna, de klant nummer die ik na veel zoeken gebruikt heb is de service ID (op de factuur serv-nummer, of gewoon voor de service op de CRM, wel enkel de nummer, zonder 'serv-' ervoor) Heeft blijkbaar gewerkt.
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 161 keer
Bedankt: 282 keer

B.Kafka schreef:Helaas staat die 12cijferige code nergens bij mij.
package.jpg
Deze code kan je vinden vlak onder de beschrijving van je 'package' (rode kader), of opvragen via mail door op de 'R' te klikken (blauwe kader).
-Met name de kosten in verband met de eindapparatuur (modem, settopbox, ...) zouden beperkt kunnen worden, als die toestellen hergebruikt zouden kunnen worden of vrij gekozen worden door de klant- Bron
B.Kafka
Starter Plus
Starter Plus

Nope, daar staat dus mijn telefoonnummer. En via R een mail krijgen met overzicht, idem, ADSL nummer is 011xxxxxx.

Mijn service heet overigens "vdsl2 speedconnect plus"

Bijkomend vraagje: blijft mijn analoog telefoontoestel werken? Ik heb EDPnet vaste telefonie erbij genomen, om van mijn Proximus vaste kost af te zijn. Maar dan zit ik via VOIP te bellen. Heb ik een speciaal VOIP telefoontoestel nodig of blijft mijn oude Panasonic ook bruikbaar?
koekjesvreter
Member
Member

Ik heb vandaag nog een proforma factuur via domiciliëring betaald. Heeft het zin om die terug te vragen of krijg ik de curator alsnog aan mijn been voor de volgende 4 dagen?
B.Kafka
Starter Plus
Starter Plus

@koekjesvreter - ik heb een mail gestuurd naar dommel met het verzoek mijn betaling voor de periode 11 apr - 11 mei terug te storten. Ben benieuwd en zal eventuele reacties hier posten.
MrBlueSky
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 136 keer
Bedankt: 53 keer

@ B.Kafka

Zoals Phillipe het eerder in dit topic mooi heeft samengevat :wink: :
philippe_d schreef: Indien je betaald hebt via domicilëring, kan je tot 8 weken na de verrichting - zonder enige opgave van reden - de betaling annuleren. Bij de meeste banken kan dat eenvoudig via de Internetbankieren App of web interface. Het geld komt onmiddelijk terug op je rekening.
Als je betaald hebt via een gewone overschrijving, kan je dat niet meer herroepen.
Vergeet ook niet dat je nu niet kan spreken over een curator of wat dan ook. Schedom is officieel (nog) niet in faling verklaard.
HONcircle
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer

Door de stopzetting van Dommel zijn wij verplicht over ter stappen naar een andere operator.

We wensen onze mobiele nummers behouden. De nieuwe operator vraagt ons het klantennummer van Dommel, die ik nergens terugvind (noch in de klantenzone noch op de factuur).

Bovendien wensen we ook onze vaste lijn over te dragen.
Doen we dit via de easy-switch ID, of ook via een klantennummer?
themaxxz
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

B.Kafka schreef:Nope, daar staat dus mijn telefoonnummer. En via R een mail krijgen met overzicht, idem, ADSL nummer is 011xxxxxx.

Mijn service heet overigens "vdsl2 speedconnect plus"

Bijkomend vraagje: blijft mijn analoog telefoontoestel werken? Ik heb EDPnet vaste telefonie erbij genomen, om van mijn Proximus vaste kost af te zijn. Maar dan zit ik via VOIP te bellen. Heb ik een speciaal VOIP telefoontoestel nodig of blijft mijn oude Panasonic ook bruikbaar?
Idem hier, nergens een circuit id nummer te vinden. :-(
GuntherDW
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 78 keer
Contacteer:

guy-pc schreef:
GuntherDW schreef:Alsook, mijn naam is niet "Guy" :P.
Die van mij wel, maar ik begrijp je reactie niet: of was het niet op mij bedoeld? Of had die medewerker de mail naar mij willen sturen?
In ieder geval: ik ben privé-persoon en heb totaal geen link met enige commerciële firma!
De PM begon met
Dag Guy,

als jarenlang EDPnet-verdeler kan ik u eventueel helpen bij een snelle en vlotte overstap naar EDPnet.
Ik ben ook 's avonds bereikbaar en kan het allemaal wel wat opvolgen.
Dus ofwel was hij verkeerd, ofwel was het een copy paste. Kan natuurlijk beide zijn inderdaad.

EDIT: Ik geloof dat ze bij EDPNet wat verward zijn. Tegenwoordig doet proximus ook aan voip, dus telefonie over je DSL lijn. Dan heb je inderdaad eerder je CID nummer nodig. Echter als je net zoals ik een PSTN lijn hebt met een echte nummer op van vroeger (bv discovery/classic line) dan is in principe die telefoonnummer voldoende.
TomMe
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer

Ik heb vanmiddag een bestelling geplaatst bij EDPnet met easy-switch, daarnet hebben ze mij reeds overgeschakeld. Ik moest wel in mijn Fritzbox EDPnet als ISP kiezen en de verkregen logingegevens van EDPnet invullen. Telefoon werkt (nog) niet, hopelijk blijf ik mijn nummer behouden..

Iemand een idee of ik de vorige factuur terugbetaald kan krijgen? Ik heb maar enkele dagen opgebruikt. Gelukkig had ik de volgende proforma factuur nog niet betaald..
guido4096
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 23 keer

Bij ons; om middernacht toen ik de mail van Dommel kreeg, gelijk de overstap bij edpnet aangevraagd. Om 11:30 deze morgen waren alle inloggegevens beschikbaar. Deze avond getest en de internet verbinding werkt al via edpnet. Super! Ik was al sinds 2007 of zo bij Dommel en min of meer tevreden. Ik denk wel dat edpnet een veel betere ervaring gaat zijn, vooral als ze een start als dit voortzetten in de rest van de relatie.
themaxxz
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

[mod=fullquote verwijderd.
Gelieve de "Plaats reactie" knop te gebruiken als je reageert op de laatste post]
guido4096 schreef:Bij ons; om middernacht toen ik de mail van Dommel kreeg, gelijk de overstap bij edpnet aangevraagd. Om 11:30 deze morgen waren alle inloggegevens beschikbaar. Deze avond getest en de internet verbinding werkt al via edpnet. Super! Ik was al sinds 2007 of zo bij Dommel en min of meer tevreden. Ik denk wel dat edpnet een veel betere ervaring gaat zijn, vooral als ze een start als dit voortzetten in de rest van de relatie.
[/mod]
Staat bij jou in my.edpnet.be 'VDSL xx' als fullfilled?
guido4096
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 23 keer

Nee. Maar vdsl gaat wel via edpnet.

Edit: ik bedoel dat het IP adres van edpnet is. Vdsl gaat natuurlijk via Proximus.
Edit2: ondertussen is VDSL opgeleverd en heb ik ipv6 aangezet.
Laatst gewijzigd door guido4096 27 maa 2019, 22:48, in totaal 2 gewijzigd.
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: goendi
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Heren,

Heden overstap richting proximus (met tegenzin maar bon, tegemoetkoming van werkgever) aangevraagd.

Daarnaast rechtsbijstand ingeschakeld aangezien ik minder dan een jaar geleden van cityconnect geforceerd werd overgezet met de prijsgarantie voor minimaal een jaar. Heden nog geen formele reactie van de ombudsdienst telecom, maar wel al een analyse vanwege een advocaat.

Eerlijk: ik raad eenieder aan hetzelfde te doen. Nergens werd hier eerder over gesproken, maar geschil of niet, gedurende jaren facturen niet betalen en dan de dienst op 3 dagen opzeggen is de reinste fraude. Ik verwacht overigens dat het parket hier eenzijdig stappen zal voor ondernemen, zonder strafklachten met burgerlijke partijstelling.

mvg
D.
jvd1971
Member
Member

Vanmiddag om 16.30 uur aanvraag gedaan bij EDPnet. Vanwege de telefonische wachttijd van 45 min. Gelijk vanavond om 20.15 uur de inloggegevens van internet en telefoon. Direct supersnel internet. Volgens de modem download 107 mb en 40 upload.
mgee2255
Starter
Starter

HONcircle schreef:Door de stopzetting van Dommel zijn wij verplicht over ter stappen naar een andere operator.

We wensen onze mobiele nummers behouden. De nieuwe operator vraagt ons het klantennummer van Dommel, die ik nergens terugvind (noch in de klantenzone noch op de factuur).

Bovendien wensen we ook onze vaste lijn over te dragen.
Doen we dit via de easy-switch ID, of ook via een klantennummer?
Aanmelden bij je Dommel: https://crm.schedom-europe.net
Link in het menu kies je: proforma invoices
Je kiest het meest recente factuur welke betaald is (statud = paid) : bv [001] xxxxxx of [002] xxxxxx (xxxx is het 'proforma invoice nummer).
Klik op xxxx zodat het schermpje van je factuurinfo opent.
Klik dan op de url die onder 'PAID' staat. url = click here to print your final (non-proforma) invoice.
Nu wordt normaal gezien je factuur in PDF formaat gedownload.

Op dit factuur zie een kolom 'Adsl-nr / Easyswitch-id'.

Mogelijks heb je meerdere lijnen op je factuur. Bv lijn 1 ADSL of VDSL, lijn 2 = boostpack, lijn 3 = gsm
101165342949 / 43000000000002399806
101165342949 / 430000000000022185372
0485675236/ 43000000000023089065

Adsl-nr = je Dommel klant nummer.
Ik heb zelf de switch gemaakt naar EDPNet en daar het 1e easywswitch nummer (=43000000000002399806) opgegeven.
Mijn mobiel nummer heb ik reeds een paar maanden geleden overgedragen naar Mobile Vikings.
guido4096 schreef:
Bij ons; om middernacht toen ik de mail van Dommel kreeg, gelijk de overstap bij edpnet aangevraagd. Om 11:30 deze morgen waren alle inloggegevens beschikbaar. Deze avond getest en de internet verbinding werkt al via edpnet. Super! Ik was al sinds 2007 of zo bij Dommel en min of meer tevreden. Ik denk wel dat edpnet een veel betere ervaring gaat zijn, vooral als ze een start als dit voortzetten in de rest van de relatie.
Gelijkaardige ervaring. Om 0u15 mail van Dommel ontvangen. Om 2u00 aanvraag naar EDPnet verstuurd. Om 3:30 bevestiging van bestelling ontvangen. Om 11:50 Bevestingen dat omschakeling vandaag zou uitgevoerd worden. Om 12u25 Dommel internet inactief. EDPnet gegevens ingegevenf om 12u30 operationeel op EDPnet netwerk.
themaxxz schreef:
Staat bij jou in my.edpnet.be 'VDSL xx' als fullfilled?
VDSL XL = opgeleverd
edpnet Telephony = Afwachten oplevering
TomMe schreef:
Iemand een idee of ik de vorige factuur terugbetaald kan krijgen? Ik heb maar enkele dagen opgebruikt. Gelukkig had ik de volgende proforma factuur nog niet betaald..
Op 18/3 had Dommel al via domiciliëring een factuur laten betalen voor de periode ' 1 april - 1 mei'. Daar ze op 31 maart de dienstverlening zullen beïndigen heb ik mijn bank gecontacteerd. Eerst kreeg ik te horen dat ik Dommel moest contacteren om de domiciliering stop te zetten. Na enig aandringen en ook verduidelijking dat Dommel mogelijks failliet is en ze enkel nog via mail bereikbaar zijn, heeft de bank de dommicilieringopdracht én de laatste betaling geschorst.
Laatst gewijzigd door mgee2255 27 maa 2019, 22:48, in totaal 4 gewijzigd.
Fluppeke
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 18 keer

Lees met ongeloof de reactie van het BIPT. Hebben ze dan als waakhond niet de plicht om dergelijke dingen te begeleiden ?
Iedereen vraagt zich af of nummeroverdracht nog kan... de overheidsinstellingen moeten elkaar weer beschermen en men wil PX niets opleggen om ervoor te zorgen dat de klant geen dupe is ... waarom betalen we belastingen voor instanties die toch niet (mogen) werken en enkel dienen om andere overheidsinstellingen te beschermen?
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
philippe_d
Moderator
Moderator

jvd1971 schreef:Vanmiddag om 16.30 uur aanvraag gedaan bij EDPnet. Vanwege de telefonische wachttijd van 45 min. Gelijk vanavond om 20.15 uur de inloggegevens van internet en telefoon. Direct supersnel internet. Volgens de modem download 107 mb en 40 upload.
Als ik hier al die positieve verhalen lees hoe vlot de overgang naar EDPNet verliep, dit meestal binnen de 12 uur (met een record hierboven van minder dan 4 uur), dan zeg ik "chapeau voor Joachim en zijn team"
:beerchug:
Ik denk dat ze de komende dagen veel overuren gaan kloppen bij EDPnet, hoewel de meeste processen waarschijnlijk volautomatisch verlopen. Maar volgens mij kan geen enkele Provider hier aan tippen!
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
GuntherDW
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 78 keer
Contacteer:

Het heeft waarschijnlijk 0 met edpnet te maken, maar zag net een VDSL sync loss.
Even gechecked wat er gebeurd was en na al die tijd "vast" te zitten op 100/35, zitten we nu op 100/40. In Zone 2, ~450m van een ROP.
Mooie upgrade ineens :beerchug: .

EDIT: Zie dat de AC name veranderd is. Zelfde MAC address als ervoor, maar de naam is veranderd van "SSR03WOM02-DH80020082" naar "BRAS01". De Dommel PPPoE connectie lukt ook niet meer. Beetje raar.

Pingtijden zijn ook enorm verbeterd.
https://www.speedtest.net/result/8144820657.png

Ik weet niet hoeveel aan EDPNet ligt, maar goeie god dit is een enorme verbetering tegenover bij Dommel :banana:
Laatst gewijzigd door GuntherDW 27 maa 2019, 23:19, in totaal 1 gewijzigd.
philippe_d
Moderator
Moderator

guy-pc schreef:Zelfs zojuist op het radionieuws van 15 uur (Radio 1) maar geen nieuwe informatie, alleen dat er voor mobiel telefoneren misschien wat langer respijt is dan 31-03 (als ik het goed begrepen heb althans)
Morgen (donderdag) zal De Inspecteur het hier over hebben (en krijgt bezoek van de Ombudsman Telecom). Hopelijk krijgen we nog meer info en tips :wink: .

Of misschien beter omgekeerd: de Inspecteur zal deze topic eerst eens doorlezen, dan kan hij de goede tips van Userbase doorgeven op Radio 2 :-D .
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

philippe_d schreef: Als ik hier al die positieve verhalen lees hoe vlot de overgang naar EDPNet verliep, dit meestal binnen de 12 uur (met een record hierboven van minder dan 4 uur), dan zeg ik "chapeau voor Joachim en zijn team"

Maar volgens mij kan geen enkele Provider hier aan tippen!
Toen Easynet er plots mee ophield contacteerde ik 's avonds Dommel, na het avondeten terug aan de computer had ik inloggegevens en kon ik online. Minder dan een uur tussen bestelling en actieve verbinding. Dat was in 2006, ik was toen al 5 jaar hostingklant. In 2008 was ik er met alles weg.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
B.Kafka
Starter Plus
Starter Plus

Zonet verbinding weg - chap authentication failed, en EDPnet staat nog op Afwachten oplevering.

Moet nu even via phone verder. Dank je wel Dommel! :bang: Of is dit EDPnet die iets niet goed gedaan hebben?
redman
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 88 keer

Of er nu staat bij Edpnet 'wachten op oplevering', heb je al je Edpnet gegevens in de modem ingevoerd om te kijken of het werkt?

Als je niet meer kunt inloggen bij dommel is de overdracht meestal gebeurd.
Als ik hier al die positieve verhalen lees hoe vlot de overgang naar EDPNet verliep, dit meestal binnen de 12 uur (met een record hierboven van minder dan 4 uur), dan zeg ik "chapeau voor Joachim en zijn team"
Dit zal niet alleen afhangen van 'Joachim en zijn team' maar ook de goodwill van Proximus.

Maar toch, proficiat voor Joachim en zijn team!
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 187 keer

Met spijt in het hart zal ik dommel verlaten.
Wat een schitterende no nonsense low cost provider !!!
Hopelijk komen ze ooit terug met een even interessant abbo

Ik wacht nog even af om over te schakelen, misschien komt er ergens nog een speciale overname actie uit de bus voor ex dommelaars
B.Kafka
Starter Plus
Starter Plus

Redman, bedankt voor de tip. Werkt inderdaad al met edpnet login!

Edit: en nu is er een ticket bij geplaatst dat de oplevering naar 27/3 's avonds vervroegd is. Wat dus ook gebeurd is.
MaT
Elite Poster
Elite Poster

philippe_d schreef:Als ik hier al die positieve verhalen lees hoe vlot de overgang naar EDPNet verliep, dit meestal binnen de 12 uur (met een record hierboven van minder dan 4 uur), dan zeg ik "chapeau voor Joachim en zijn team"
Hier ook besteld rond 19:30 en om 23:00 had ik de mails met de inloggegevens voor internet en VoIP al binnen :-D
Internet werkt, VoIP nog niet (error 603 in de fritzbox. Ofwel is de overgang nog niet rond ofwel doe ik iets verkeerd daar ik de instellingen manueel doe. Kan iemand eens een screenshot nemen van zijn instellingen zoals ik hier gedaan heb? Of gewoon vertellen kan ook uiteraard.

Voorlopig laat ik alles nog even via dommel lopen, dan werkt de VoIP nog.
duizend schreef:Met spijt in het hart zal ik dommel verlaten.
Wat een schitterende no nonsense low cost provider !!!
+1!
Er mogen dan vele doemverhalen te vinden zijn over dommel, ikzelf heb ik de meer dan 10 jaar klant te zijn nooit geen grote problemen gehad. Enkel de aansluiting in het begin verliep moeilijk, maarja dat was (groten)deels te wijten aan proximus..
duizend schreef: Hopelijk komen ze ooit terug met een even interessant abbo
Ik wacht nog even af om over te schakelen, misschien komt er ergens nog een speciale overname actie uit de bus voor ex dommelaars
Ik hoop het ook.
Of het nu de schuld van dommel of proximus is, het is bijzonder jammer dat er weer een optie verdwijnt voor de consument. Hoewel edpnet nu iets goedkoper zal uitvallen was de grootste troef van dommel hier dat je 2 VoIP nummers kreeg waarmee je 24/7 gratis kon bellen naast vaste en mobiele nummers. Dit maakte het gebruik van de vaste lijn zeer laagdrempelig hier.

Of wachten veel zin heeft zou ik betwijfelen. De diensten stoppen op over 4 dagen en dommel geeft zelf aan dat het weken kan duren eer ze misschien (!) een alternatief kunnen aanbieden.
Laatst gewijzigd door MaT 28 maa 2019, 07:55, in totaal 2 gewijzigd.
-Met name de kosten in verband met de eindapparatuur (modem, settopbox, ...) zouden beperkt kunnen worden, als die toestellen hergebruikt zouden kunnen worden of vrij gekozen worden door de klant- Bron
krisken
Moderator
Moderator
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Ik kan Philippe alleen maar bijtreden : samen met een vriend (eveneens UB'er) hier in Duitsland onze VDSL lijnen overgezet naar EDPnet en nadien mijn 2 voipnummers en 4 mobiele nummers naar EDPnet ... Tijdspanne tussen het het eerste bestelnummer en het laatste bestelnummer was amper een kwartier maar het bestelnummer was wel plots +80! Dus op iets minder dan een kwartier 80 extra bestellingen. Ik denk dat ze daar bij EDPnet overuren gaan kloppen de komende dagen!

Aan de andere kant vind ik het bijzonder jammer om weg te gaan bij Billi. Ik had er een leuke deal en had zodoende 2 VDSL lijnen gebundeld. Leuke snelheden dus, vooral in upload. Nu zal dit niet langer het geval zijn (terug naar één enkele lijn). Voordeel aan Billi (én ook aan EDPnet, wegens vorige ervaringen) : die kijken niet op een GB of TB meer of minder zoals de andere (gekende) providers.

Maar laten we ook even stil staan wat dit zal betekenen voor de medewerkers van Dommel en Billi. Op heden is er inderdaad nog geen faling, maar als alle inkomsten wegvallen zal deze vermoedelijk niet ver af zijn...

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 386 keer

krisken schreef:Tijdspanne tussen het het eerste bestelnummer en het laatste bestelnummer was amper een kwartier maar het bestelnummer was wel plots +80! Dus op iets minder dan een kwartier 80 extra bestellingen. Ik denk dat ze daar bij EDPnet overuren gaan kloppen de komende dagen!
Of het laatste cijfer in het bestelnummer is een controlecijfer en er waren 8 bestellingen.
Converted
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 13 keer

Flippi schreef:I.v.m. de tabel "Mobiele operatoren en hun netwerk": zitten JIM Mobile en Mobile Vikings ondertussen niet bij Orange?

Is vertraagd. Gaat nu gebeuren tussen april en juni in batches.
"ONEup -> 1000/40"
MaT
Elite Poster
Elite Poster

MaT schreef:Voorlopig laat ik alles nog even via dommel lopen, dan werkt de VoIP nog.
Wel, veel voorlopig was er niet meer aan :)
Deze ochtend geen internet meer, nieuwe gegevens ingevuld en weer online. Wat een verschil!

Code: Selecteer alles

Max. DSLAM throughput	kbit/s	110032	50000
Min. DSLAM throughput	kbit/s	    32		 0
Attainable throughput	kbit/s	107350	40659
Current throughput	kbit/s	   103594	40658
Seamless rate adaptation				off	  off

Latency		fast	fast
Impulse Noise Protection (INP)			43	37
G.INP		on	on

Signal-to-noise ratio	dB					7	6
Bitswap		on	on
Line attenuation	dB						15	16

Profile												17a		
G.Vector									full	full

Carrier record							  A43	A43
Nu nog wachten op telefonie en de nieuwe modem :beerchug:
philippe_d
Moderator
Moderator

redman schreef:Dit zal niet alleen afhangen van 'Joachim en zijn team' maar ook de goodwill van Proximus.
Maar toch, proficiat voor Joachim en zijn team!
Waarschijnlijk is hier geen manuele interventie vereist vanwege Proximus, en wordt die bestelling via gelinkte informaticasystemen direct in het Proximus systeem geïnjecteerd, waar de nodige aanpassing automatisch gebeurt?
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”