HONcircle schreef:Door de stopzetting van Dommel zijn wij verplicht over ter stappen naar een andere operator.
We wensen onze mobiele nummers behouden. De nieuwe operator vraagt ons het klantennummer van Dommel, die ik nergens terugvind (noch in de klantenzone noch op de factuur).
Bovendien wensen we ook onze vaste lijn over te dragen.
Doen we dit via de easy-switch ID, of ook via een klantennummer?
Aanmelden bij je Dommel:
https://crm.schedom-europe.net
Link in het menu kies je: proforma invoices
Je kiest het meest recente factuur welke betaald is (statud = paid) : bv [001] xxxxxx of [002] xxxxxx (xxxx is het 'proforma invoice nummer).
Klik op xxxx zodat het schermpje van je factuurinfo opent.
Klik dan op de url die onder 'PAID' staat. url = click here to print your final (non-proforma) invoice.
Nu wordt normaal gezien je factuur in PDF formaat gedownload.
Op dit factuur zie een kolom 'Adsl-nr / Easyswitch-id'.
Mogelijks heb je meerdere lijnen op je factuur. Bv lijn 1 ADSL of VDSL, lijn 2 = boostpack, lijn 3 = gsm
101165342949 / 43000000000002399806
101165342949 / 430000000000022185372
0485675236/ 43000000000023089065
Adsl-nr = je Dommel klant nummer.
Ik heb zelf de switch gemaakt naar EDPNet en daar het 1e easywswitch nummer (=43000000000002399806) opgegeven.
Mijn mobiel nummer heb ik reeds een paar maanden geleden overgedragen naar Mobile Vikings.
guido4096 schreef:
Bij ons; om middernacht toen ik de mail van Dommel kreeg, gelijk de overstap bij edpnet aangevraagd. Om 11:30 deze morgen waren alle inloggegevens beschikbaar. Deze avond getest en de internet verbinding werkt al via edpnet. Super! Ik was al sinds 2007 of zo bij Dommel en min of meer tevreden. Ik denk wel dat edpnet een veel betere ervaring gaat zijn, vooral als ze een start als dit voortzetten in de rest van de relatie.
Gelijkaardige ervaring. Om 0u15 mail van Dommel ontvangen. Om 2u00 aanvraag naar EDPnet verstuurd. Om 3:30 bevestiging van bestelling ontvangen. Om 11:50 Bevestingen dat omschakeling vandaag zou uitgevoerd worden. Om 12u25 Dommel internet inactief. EDPnet gegevens ingegevenf om 12u30 operationeel op EDPnet netwerk.
themaxxz schreef:
Staat bij jou in my.edpnet.be 'VDSL xx' als fullfilled?
VDSL XL = opgeleverd
edpnet Telephony = Afwachten oplevering
TomMe schreef:
Iemand een idee of ik de vorige factuur terugbetaald kan krijgen? Ik heb maar enkele dagen opgebruikt. Gelukkig had ik de volgende proforma factuur nog niet betaald..
Op 18/3 had Dommel al via domiciliëring een factuur laten betalen voor de periode ' 1 april - 1 mei'. Daar ze op 31 maart de dienstverlening zullen beïndigen heb ik mijn bank gecontacteerd. Eerst kreeg ik te horen dat ik Dommel moest contacteren om de domiciliering stop te zetten. Na enig aandringen en ook verduidelijking dat Dommel mogelijks failliet is en ze enkel nog via mail bereikbaar zijn, heeft de bank de dommicilieringopdracht én de laatste betaling geschorst.