Dommel Mobile : 3 euro/maand/simkaart minimum

Vragen, opmerkingen, klachten over een aanbieder die niet in bovenstaande lijst staat? Plaats ze dan hier.
Gebruikersavatar
bitbite
Premium Member
Premium Member
Berichten: 558
Lid geworden op: 18 dec 2012, 14:01
Uitgedeelde bedankjes: 39 keer
Bedankt: 42 keer

Nalv de minimumkost enkele nummers opgezegd, in de 1e helft van oktober bevestiging van het ticket en aparte opzegmail per nummer. En wat vinden we vandaag in onze mailbox? Jawel, een factuur van 3 euro per nummer :bang:
tb0ne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1017
Lid geworden op: 24 aug 2012, 11:49
Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
Bedankt: 84 keer

Hier hetzelfde, gsm nummer al meer dan een jaar weg bij Dommel.
En hun support platform ligt plat, waarschijnlijk in de soep gedraaid door de toevloed van tickets over dit. :-)

Edit: Dan maar een mail naar de administratie verstuurd.
Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2635
Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 133 keer

Hier lijkt het ok, 1 nummer opgezegd, factuur van 0 €.
Ander nummer daarentegen :nono:
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
DIBO
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 839
Lid geworden op: 28 mar 2009, 22:21
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 88 keer

Hier ook OK, 1 nummer correct overgedragen; factuur overgebleven nr dank zij Android update naar een volle 6 euro gestegen. Tenminste geen 3€ voor 'niks' moeten betalen deze maand :-)
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

Ik heb hier ook problemen. :(
- Eerste factuur van 3 euro van Dommel deze maand ontvangen.
- Vorige maand werd mijn nummer naar Jim Mobile overgedragen. Ik ben sinds december niet meer actief op Dommel zijn netwerk.
- Wel is de renew date van mijn mobiel package een maand opgeschoven. Staat nu al op: 2019/02/01 in mijn account :(
- Op 25 nov had ik nochtans ook een opzeggingsmail naar [email protected] gestuurd (die mail is blijkbaar niet aangekomen of goed verwerkt). Hun mailadres lijkt me ook veranderd te zijn. Staat nu op [email protected] (lees ik zonet op hun website).

Bizar. Ik heb daarnet eens naar Dommel gebeld. Ze hebben een support ticket voor me aangemaakt. Gaan de status van mijn mobiele package op non actief zetten. De man aan de telefoon vertelde me dat JIM Mobile dit aan hen vergeten doorgeven is. Wat is dat nu voor iets (voor een uitspraak) ? Betekent het porteren van mijn nummer naar een andere provider "logischerwijs" ook niet dat men die dienst niet meer moet aanrekenen ? Ze is immers 'technisch' geporteerd ? Of porteert de facturatie ervan niet mee misschien ? JIM Mobile heeft de opzeg van mijn mobiel nummer aan Dommel doorgegeven (dat hebben ze me beloofd en ook geantwoord in hun support mail). En nu komt Dommel zeggen dat JIM Mobile dit nagelaten heeft. Hen hiervan niet op de hoogte heeft gebracht. Wie liegt er in deze ? Handelt kwader trouw of onbekwaam.

Zucht. Waarom kan alles niet gewoon eens vlot (eerlijk en correct) verlopen ? Altijd maar dat proberen en bedriegen. Word ik soms zo moe van. Plopper de plop. Jandorie nog aan toe.

En hoe lang moet ik die 3 euro per maand nu nog betalen ? Weet er iemand dit ? Sinds december maak ik van hun diensten geen gebruik meer. Mijn laatste factuur van november (aan 3 euro) zal ik nog betalen. Maar daarna mag het wel stoppen voor me.

Stuur ik (uit voorzorg) nu al een aangetekend schrijven naar hun ? Dat ik hun in gebreke stel. Vanaf heden (december) geen factuur meer zal betalen. Gezien ze ook geen diensten meer aan me leveren.

Iemand advies ?
Hoe vlot loopt dit verder bij jullie ?
Laatst gewijzigd door Gent32m op 04 dec 2018, 10:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
satellitetv
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 145
Lid geworden op: 20 nov 2017, 17:39
Bedankt: 3 keer

Dommel is een onbetrouwbaar bedrijf. Ze zeggen dat ze goedkoop zijn maar vergelijk eens met hun concurrenten! Ik begrijp dan ook niet waarom dit bedrijf nog niet bankroet is. Alles wat mis kan gaan gaat ook mis! handen af van "dommel.com"!
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2786
Lid geworden op: 04 sep 2004, 19:37
Locatie: Antwerpen... naast de parking
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

Gent32m schreef:
Stuur ik (uit voorzorg) nu al een aangetekend schrijven naar hun ? Dat ik hun in gebreke stel. Vanaf heden (december) geen factuur meer zal betalen. Gezien ze ook geen diensten meer aan me leveren.

Iemand advies ?
Met aangetekend hun in gebreke te stellen, zet je je wel safe voor verdere misserie. Mijn antwoord is dus 'ja', doen
de koe zegt boe
tb0ne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1017
Lid geworden op: 24 aug 2012, 11:49
Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
Bedankt: 84 keer

Hun ticket systeem werkt niet, ze reageren niet op de mail.
Straks eens bellen, zal leuk worden. :-)

Edit, nu toch bevestiging:
We have processed your cancellation.

We regret your decision to cancel your service with us. We do hope to welcome you again in the near future as a new customer.

Meanwhile, we need to point out that possible current and future (e.g. telephone charges or early cancellation fees) invoices that are not paid yet, contractually are still due and need to be wired to our bank account.
Denken ze nu echt dat ik die 3 euro zal betalen?
Laatst gewijzigd door tb0ne op 04 dec 2018, 11:56, 1 keer totaal gewijzigd.
GuntherDW
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1139
Lid geworden op: 11 mei 2007, 14:00
Locatie: zwijndrecht
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 78 keer
Contacteer:

satellitetv schreef:bash bash bash
Van alle personen die zouden roepen of iets goedkoop of niet is ben jij wel de laatste die ik zou vertrouwen met je zever.
Kan je meer dan alleen maar baseless assumptions smijten en aan providerbashing doen (en liegen met cijfers)?

Ik begrijp dan ook niet waarom jij nog altijd kan posten. :lol:
Gebruikersavatar
EotT
Premium Member
Premium Member
Berichten: 550
Lid geworden op: 13 sep 2010, 13:11
Uitgedeelde bedankjes: 127 keer
Bedankt: 188 keer

Hier ook 3 euro te betalen, terwijl er geen telefoonnummer meer bij hen is (op de site staat het wel nog als actief).
Enkele jaren geleden hetzelfde voorgehad met een internetabonnement. Toen gewoon geweigerd om te betalen. Ze hebben wel nog enkele keren geprobeerd om me te laten betalen, maar daarna niets meer van gehoord.
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

Het verbruik bij mijn laatste factuur (in november) was 0 euro.

Zou ik die laatste factuur van November nog betalen ? (ik twijfel)
Wil dat gerust nog doen (gezien hun voorwaarden ondertussen gewijzigd zijn en ik misschien zelf eerder had moeten opzeggen)

Wel ben ik niet bereid de facturen erna nog te betalen (van december, januari, ...), gezien ik sinds eind november geen enkele dienst meer bij hen afneem. Mijn mobiel nummer is overgedragen naar JIM Mobile.

Een aangetekend schrijven kost me ook geld.

Hoe lang kunnen ze je dit 'wettelijk' nog blijven factureren ? (hebben ze zelf een poot op om op te staan)
Weet er iemand dit.
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
Matthias_VL
Plus Member
Plus Member
Berichten: 220
Lid geworden op: 29 jun 2008, 17:22
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 3 keer

Hier dezelfde zever... zonet meerdere facturen van 3 euro terwijl we al lang overgestapt zijn naar JIM. Kreeg eerst nog facturen met 0.00 EURO !!!
Echt rotzakkerij... :evil: Nooit meegemaakt met andere operatoren !
Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2635
Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 133 keer

Hier ook van dat :x
1 nummer overgezet in oktober en bij kostenoverzicht was dit voor november 0 €, het ander nr was iets van 2.09 € btw in.
Nu bij hun afrekening 2,48 € voor de één en 2,48 € voor de andere, dus samen 6 €.
Op mij schrijven voor nummer overdracht lieten ze niks weten.
Overgedragen nr staat ook nog actief zag ik, al werkt het nummer reeds een maand bij Jim mobile :|
Nog eens een contact formuliertje ingevuld en verzonden. Zal niet veel helpen zeker ?
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2417
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 208 keer
Bedankt: 152 keer

Deze maand ook de eerster keer de aanronding naar €3 gekregen, mijn vrouw zat met de gesprekskosten sowieso al boven de €3.
Niemand hier lid van Test-Aankoop? Lijkt mij een leuk gevalletje om hen eens te laten uitspitten.
Je zou op den duur bang zijn om je nummer weg te migreren...
Computer(k)nul
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

De Mobiele package is uit mijn account verwijderd. De laatste factuur van 3 euro ook verwijderd. Ik heb geen Dommel producten meer actief noch openstaande facturen staan. Hiermee werd alles correct afgesloten. Dommel bellen werkt beter dan ze mailen (lijkt me).

Staat bij jullie de mobiele package nog vermeld (in de klantentool van Dommel) ?
Laatst gewijzigd door Gent32m op 05 dec 2018, 22:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Belgacom Internet Overal Start + WeePee (inkomend/uitgaand) en Poivy/Jumblo (uitgaand).
Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2635
Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 133 keer

Wilde bellen, maar al hun lijnen zijn bezet :|
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
tb0ne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1017
Lid geworden op: 24 aug 2012, 11:49
Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
Bedankt: 84 keer

Bevestiging op mijn ticket gehad, fout ligt bij hen en hoef dus niks te betalen.
Als het goed is mag het ook gezegd worden.
nightwish
Starter
Starter
Berichten: 19
Lid geworden op: 30 jul 2008, 23:37
Bedankt: 2 keer

De communicatie per e-mail aangaande de €3 is niet verlopen zoals vermeld in punt 5.2 van de contractuele voorwaarden:

5.2. SCHEDOM NV/SA behoudt zich het recht haar prijzen op elk
ogenblik te wijzigen. De kennisgeving wordt gedaan door middel van een
gewone brief gericht aan het facturatieadres
van de klant minstens 1
maand voor het nieuwe tarief in werking treedt. Bij een prijsverhoging
heeft de Klant het recht om onmiddellijk een einde te stellen aan het
lopend contract en dit vanaf de datum waarop de verhoging van kracht
wordt, zonder enige eventuele verbrekingsvergoedingen te moeten
betalen.


Bijgevolg kan iedereen die €3 betwisten.
Bababa
Premium Member
Premium Member
Berichten: 536
Lid geworden op: 28 jul 2014, 19:20
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 29 keer

Gevraagd om 2 nummers te annuleren, de andere nummers heb ik overgezt naar andere provider. Nu ook een factuur van 2X 3 eur gekregen. Heb uit zekerheid de domiciliering bij mijn bank geblokkeerd, voor de rest trek ik me niets meer aan.
Orange Love Trio
Orange Flybox
Orange Extra surf card
bf62
Plus Member
Plus Member
Berichten: 213
Lid geworden op: 03 feb 2006, 23:34
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 3 keer

Vandaag de laatste van de 3 abonnementen die mijn family had bij dommel overgezet naar JIM mobile. Elke keer is dat goed gegaan. Alleen voor data moet je de nodige instellingen op je gsm uitvoeren (de informatie staat zeer duidelijk op de site van JIM mobile). Er is ook een manier om het automatisch te laten gebeuren, maar ik verkoos de manuele manier. Momenteel zeer tevreden, en blij dat ik geen 3 euro per maand meer moet betalen. Vermits ik bijna alles doe met data, ook telefoneren en berichten (whatsapp), ben ik ook nog eens 2 keer goedkoper af dan bij dommel. Ik betaal nu meer 1 cent per MB, bij dommel kost het 2 cent.
Plaats reactie

Terug naar “Andere, MVNO, kleine virtuele aanbieders”