Mijn positieve ervaring van de dag - dit maakt mijn dag goed!
-
- Elite Poster
- Berichten: 6018
- Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
- Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
- Bedankt: 343 keer
Tja, hoeveel % van de wagens stopt aan zo een oversteekplaats omdat ze niet weten dat ze niet moeten stoppen?
En hoeveel % van de fietsers steekt een dikke middelvinger op naar de wagens die wel voorbij rijden omdat ze denken voorrang te hebben?
Bij een zebrapad moet je voorrang geven aan voetgangers, mensen gaan er gewoon vanuit dat dat bij elke oversteekplaats voor zwakke weggebruikers is. Mooie getuige hiervan is het rond punt aan het zwembad in Sint-Niklaas. Fietsers hebben geen voorrang, er staan ook dikke haaientanden op het fietspad. Ik heb er al fietsers met opzet tegen een wagen zien rijden die hen geen voorrang gaf, schelden of er een klop op geven, maar wat verwacht je dan ook, 90% van de automobilisten daar geeft hen wel voorrang . (vlak ernaast is een zebrapad, als ze afstappen en via het zebrapad gaan hebben ze uiteraard wel voorrang )
OT: Door men mail backlog geraakt die in men verlof was opgehoopt.
En hoeveel % van de fietsers steekt een dikke middelvinger op naar de wagens die wel voorbij rijden omdat ze denken voorrang te hebben?
Bij een zebrapad moet je voorrang geven aan voetgangers, mensen gaan er gewoon vanuit dat dat bij elke oversteekplaats voor zwakke weggebruikers is. Mooie getuige hiervan is het rond punt aan het zwembad in Sint-Niklaas. Fietsers hebben geen voorrang, er staan ook dikke haaientanden op het fietspad. Ik heb er al fietsers met opzet tegen een wagen zien rijden die hen geen voorrang gaf, schelden of er een klop op geven, maar wat verwacht je dan ook, 90% van de automobilisten daar geeft hen wel voorrang . (vlak ernaast is een zebrapad, als ze afstappen en via het zebrapad gaan hebben ze uiteraard wel voorrang )
OT: Door men mail backlog geraakt die in men verlof was opgehoopt.
- selder
- Moderator
- Berichten: 6305
- Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
- Locatie: Tienen
- Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
- Bedankt: 727 keer
Weet jij hier misschien iets over? https://www.hln.be/nieuws/binnenland/ge ... ~a9cc89a8/krisken schreef:4 dagen de nachtshift (20u tot 8u) gedraaid op Tomorrowland (EHBO post) en toch ... een pak minder intox ethyl (alcohol) en intox drugs gezien dan gedacht! In totaal 6 EHBO posten met telkens 10 bedden in de uitslaapzone, nooit waren deze allen tegelijk volzet!
Wel diverse keren moeten afvoeren wegens intox van diverse soorten drugs tegelijk.
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
-
- Elite Poster
- Berichten: 8445
- Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
- Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
- Bedankt: 618 keer
Ja.MClaeys schreef:Tja, hoeveel % van de wagens stopt aan zo een oversteekplaats omdat ze niet weten dat ze niet moeten stoppen?
En hoeveel % van de fietsers steekt een dikke middelvinger op naar de wagens die wel voorbij rijden omdat ze denken voorrang te hebben?
Bij een zebrapad moet je voorrang geven aan voetgangers, mensen gaan er gewoon vanuit dat dat bij elke oversteekplaats voor zwakke weggebruikers is.
Maar veel mensen weten het verschil ook niet tussen een overstekend fietspad (dunne lange strepen), waar fietsers voorrang hebben, en een fietsoversteekplaats (korte dikke blokken), waar fietsers geen voorrang hebben (er staat tegenwoordig vaak wel een haaietand, maar die is niet verplicht).
En ja, idd, veel fietsers maken misbruik van het feit dat, eenmaal ze aan het oversteken zijn, ze zoiezo voorrang hebben.
Op fb (waar anders) nog een discussie over gehad met ne onnozelaar die beweerde dat ie overstekende fietsers op een zebrapad genadeloos afsneed.
- petrol242
- Elite Poster
- Berichten: 4368
- Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
- Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
- Bedankt: 271 keer
Het is bovenstaand misschien slecht verwoord. Voor alle duidelijkheid even op een rijtje voor fietsers:
Algemeen gelden de voorrangsregels voor alle weggebruikers (dus ook in geval van sporen van tram en trein etc). Komde van rechts, een omgekeerde driehoek, stopbord, of haaientanden zijn duidelijk hé. Daar moet je stoppen.
Voor fietsers hebben we dan de uitzonderingen : een doorlopende witte streep wil zeggen dat het fietspad doorloopt, ook op een eventueel kruispunt, en heeft de fietser dus altijd voorrang, want het blijft een fietspad (en geen "fiets-zebrapad" zoals hier verkeerdelijk aangehaald is).
Bij de bekende "blokskes" paden heeft een fietser initieel GEEN voorrang, behalve als de andere voorrangsregels dit overtreffen. Als de fietser dus van rechts komt heeft hij WEL voorrang. Die blokskes zijn er eigenlijk gekomen voor de autobestuurders, om aan te geven dat het een drukke oversteekplaats is voor fietsers. Ni meer ni minder.
Wat betreft suggestieve fietspaden is het hetzelfde verhaal als de blokses. Het is meer voor de autobestuurders want het "vernauwd" de rijweg, maar heeft verkeerstechnisch geen enkele waarde.
Algemeen gelden de voorrangsregels voor alle weggebruikers (dus ook in geval van sporen van tram en trein etc). Komde van rechts, een omgekeerde driehoek, stopbord, of haaientanden zijn duidelijk hé. Daar moet je stoppen.
Voor fietsers hebben we dan de uitzonderingen : een doorlopende witte streep wil zeggen dat het fietspad doorloopt, ook op een eventueel kruispunt, en heeft de fietser dus altijd voorrang, want het blijft een fietspad (en geen "fiets-zebrapad" zoals hier verkeerdelijk aangehaald is).
Bij de bekende "blokskes" paden heeft een fietser initieel GEEN voorrang, behalve als de andere voorrangsregels dit overtreffen. Als de fietser dus van rechts komt heeft hij WEL voorrang. Die blokskes zijn er eigenlijk gekomen voor de autobestuurders, om aan te geven dat het een drukke oversteekplaats is voor fietsers. Ni meer ni minder.
Wat betreft suggestieve fietspaden is het hetzelfde verhaal als de blokses. Het is meer voor de autobestuurders want het "vernauwd" de rijweg, maar heeft verkeerstechnisch geen enkele waarde.
-
- Elite Poster
- Berichten: 962
- Lid geworden op: 25 jun 2012, 17:31
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 72 keer
Hoeveel gaan er zich hier nog geroepen voelen om iets te komen verduidelijken?
Ik kruis altijd met de nodige voorzichtigheid zelf in voorrang. Ge weet nooit met welke overtuigingen dien tegenliggende zot zich in het verkeer beweegt.
Ik kruis altijd met de nodige voorzichtigheid zelf in voorrang. Ge weet nooit met welke overtuigingen dien tegenliggende zot zich in het verkeer beweegt.
- petrol242
- Elite Poster
- Berichten: 4368
- Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
- Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
- Bedankt: 271 keer
Ik verduidelijk alleen maar wat er op papier staat. En soms kan een verduidelijking al eens verheldering brengen? Ik wil ze de kost niet geven die de regels gewoonweg niet kennen.
Uiteraard moet je je altijd met de nodige voorzichtigheid in het verkeer begeven. Ge weet nooit hé.
Uiteraard moet je je altijd met de nodige voorzichtigheid in het verkeer begeven. Ge weet nooit hé.
-
- Elite Poster
- Berichten: 774
- Lid geworden op: 04 jan 2007, 01:06
- Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
- Bedankt: 70 keer
Hopelijk heel snel een punten rijbewijs.
Stoppen voor een zwakke weg gebruiker zal rap ingeburgerd zijn.
Maar ja de smart phone , aan het stuur , en da bordje heeft men niet gezien.
Graag aan alle oversteek plaatsen slimme camera's.
Probleem zal rap opgelost zijn.
Stoppen voor een zwakke weg gebruiker zal rap ingeburgerd zijn.
Maar ja de smart phone , aan het stuur , en da bordje heeft men niet gezien.
Graag aan alle oversteek plaatsen slimme camera's.
Probleem zal rap opgelost zijn.
-
- Elite Poster
- Berichten: 8445
- Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
- Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
- Bedankt: 618 keer
En daar vergis je je dus in.boonpwnz schreef:Fietser hebben geen voorrang bij een zebrapad, enkel als ze afstappen hebben ze voorrang!
Wat je zegt klopt perfect, tot ze aan het oversteken zijn. Dan hebben ze zoiezo voorrang.
Je mag dus op een bredere baan een fietser die al fietsend een zebrapad oversteekt niet de weg afsnijden, zodat die zou moeten stoppen in het midden van het zebrapad.
Eenmaal de zwakkere weggebruiker aan het oversteken is, krijgt die nl voorrang.
-
- Elite Poster
- Berichten: 6018
- Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
- Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
- Bedankt: 343 keer
Voor de fietsers dan ook eentje want die maken zich even schuldig aan die zaken (ja I know, minder zware gevolgen, al zijn er met speedpeleks ook al doden). Vorige week mocht er nog eentje blij zijn dat men remmen goed werken, fietsen met gsm en valt voor men auto op de baan. Staat recht, werkt sms? Bericht af terwijl hij voor men wagen staat en fietst verder met gsm bezig...fendtje schreef:Hopelijk heel snel een punten rijbewijs.
Stoppen voor een zwakke weg gebruiker zal rap ingeburgerd zijn.
Maar ja de smart phone , aan het stuur , en da bordje heeft men niet gezien.
Graag aan alle oversteek plaatsen slimme camera's.
Probleem zal rap opgelost zijn.
Versta me niet verkeerd, ik lig niet wakker van een rijbewijs met punten, zij die t wel doen zullen wel weten waarom .
OT: Lokerse Feesten! Wel zwaar in combo met t werk dus kga niet elke dag.
-
- Elite Poster
- Berichten: 4357
- Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 100 keer
Hmm dat wel maar in feite is het meer mensen dankvol zijn om je te laten oversteken dan wat andersITnetadmin schreef: Eenmaal de zwakkere weggebruiker aan het oversteken is, krijgt die nl voorrang.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1106
- Lid geworden op: 08 maa 2009, 22:27
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 119 keer
Nee, hij heeft gewoon gelijk. Punt.ITnetadmin schreef:En daar vergis je je dus in.boonpwnz schreef:Fietser hebben geen voorrang bij een zebrapad, enkel als ze afstappen hebben ze voorrang!
... tot ze aan het oversteken zijn. Dan hebben ze zoiezo voorrang.
Wat jij zegt is gewoon een algemeen geldende regel. Dat je iemand die geen voorrang heeft niet moedwillig de pas mag afsnijden of aanrijden indien hij die toch neemt geldt voor élke persoon en voertuig in het verkeer en heeft niets specifiek met fietsers te maken. Dat wil echter niet zeggen dat ze voorrang hadden om mee te beginnen! Het zou anders nogal simpel zijn, op het laatste nippertje voor ene zijn wielen fietsen en dan zou je zogezegd voorrang hebben want "ik was al aan het oversteken". Zo werkt het niet hé.
Rijdende fietsers hebben aan een zebrapad geen voorrang, punt.
Laatst gewijzigd door gm123 06 aug 2018, 22:30, in totaal 4 gewijzigd.
- petrol242
- Elite Poster
- Berichten: 4368
- Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
- Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
- Bedankt: 271 keer
Ik moet geen medewerker zijn. Al jaren heel goeie vriend van één van de artiesten die er al vanaf de eerste editie bij was... Op het W-festival weliswaar.MClaeys schreef:Ben medewerker, dus dat is hier ook geen probleem . Dit jaar wel maar gelegenheidsmedewerker, te druk voor de rest. Maar alt goeie ambiance ^^
@gm123:Over wie heb je het eigenlijk nog? Ik kan niet meer volgen. ITnetadmin heeft een quote en dan geef jij nog een anonieme quote en een reactie...
-
- Elite Poster
- Berichten: 8445
- Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
- Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
- Bedankt: 618 keer
Zijn antwoord volgde op deze originele quote van mij:gm123 schreef:Nee, hij heeft gewoon gelijk. Punt.
Wat jij zegt is gewoon een algemeen geldende regel. Dat je iemand die geen voorrang heeft niet moedwillig de pas mag afsnijden of aanrijden indien hij die toch neemt geldt voor élke persoon en voertuig in het verkeer en heeft niets specifiek met fietsers te maken. Dat wil echter niet zeggen dat ze voorrang hadden om mee te beginnen.
Waarin ik dus exact dit beweer.ITnetadmin schreef:En ja, idd, veel fietsers maken misbruik van het feit dat, eenmaal ze aan het oversteken zijn, ze zoiezo voorrang hebben.
Wél dus als ze zich al op de rijbaan bevinden.gm123 schreef:Rijdende fietsers hebben aan een zebrapad geen voorrang, punt.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1106
- Lid geworden op: 08 maa 2009, 22:27
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 119 keer
Ahzo, excuses.ITnetadmin schreef:Zijn antwoord volgde op deze originele quote van mij:Waarin ik dus exact dit beweer.ITnetadmin schreef:En ja, idd, veel fietsers maken misbruik van het feit dat, eenmaal ze aan het oversteken zijn, ze zoiezo voorrang hebben.
't zal de warmte zijn geweest.
-
- Elite Poster
- Berichten: 4357
- Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
- Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
- Bedankt: 100 keer
Het feit blijft wel dat ze hoe dan ook in de fout zijn als ze oversteken al fietsend. Niet tegenstaande dat ik het zelf wel doe als er geen tegenliggers aankomen van beide richtingen. Je mag gewoon op een zebrapad rijden met een fiets alleen mag je geen voorrang verwachten. Waar ik woon doe ik dat meestal in de rustige periodes want met die terroristen(toeristen) is het soms erg gevaarlijk.
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Je hebt ze toch wat drinken/eten gegeven ?
-
- Elite Poster
- Berichten: 2759
- Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
- Locatie: 053 Aalst
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 194 keer
Hier ook steeds egels 's nachts, vermoedelijk voor de appelklokhuizen en kommetje water.
-
- Elite Poster
- Berichten: 7538
- Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
- Locatie: Dendermonde
- Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
- Bedankt: 717 keer
Mijn avondlijke bezoeker van elke dag. Te bewonderen tussen 22.30 en 23.15u ongeveer. Ben altijd content als ik deze kerel zie langskomen om kattenbrokjes naar binnen te werken. Vind het zulke schattige beesten. Het is zelfs zover gekomen dat ik op straat ga kijken om te zien of hij niet plat gereden is als hij wat "vertraging" heeft. Gek hé.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
- petrol242
- Elite Poster
- Berichten: 4368
- Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
- Uitgedeelde bedankjes: 88 keer
- Bedankt: 271 keer
Nog een positieve ervaring vandaag : na een eerder negatief advies heb ik nu toch een positief advies gekregen voor een kleine verbouwing
en dan nog via een vergunning zonder voorwaarden.
en dan nog via een vergunning zonder voorwaarden.
-
- Elite Poster
- Berichten: 870
- Lid geworden op: 18 jun 2012, 19:58
- Uitgedeelde bedankjes: 156 keer
- Bedankt: 40 keer
Net een nieuw spreekwoord tegen gekomen op 't internet:
'Ik ga naar Marrakech' = naar het zwembad gaan met zwemgerief maar niet de intentie hebben om te zwemmen!
'Ik ga naar Marrakech' = naar het zwembad gaan met zwemgerief maar niet de intentie hebben om te zwemmen!
Internet: EDPnet VDSL XS met Fritzbox 7360 als modem en router
VOIP: EDPnet (inkomend), Freevoipdeal (uitgaand) via C510IP
GSM: EDPnet (met Xiaomi Redmi)
VOIP: EDPnet (inkomend), Freevoipdeal (uitgaand) via C510IP
GSM: EDPnet (met Xiaomi Redmi)
-
- Elite Poster
- Berichten: 870
- Lid geworden op: 18 jun 2012, 19:58
- Uitgedeelde bedankjes: 156 keer
- Bedankt: 40 keer
PC gekocht bij bedrijf dat in tweedehands pc's doet. Had een gekocht met enkel SSD. Met HD 500GB erbij was €50 meer. Bij ontvangst direct PC open gedaan om eens na te zien, en er zit een SSD van 240GB en HD van 500GB erin. Opgestart, maar in verkenner geen HD te vinden. Met partion editor was hij wel zichtbaar. Drive letter toegekend en geformateerd, en we hebben er 500GB bij
Is maar een kleinigheid, maar toch mooi mee genomen!
Is maar een kleinigheid, maar toch mooi mee genomen!
Internet: EDPnet VDSL XS met Fritzbox 7360 als modem en router
VOIP: EDPnet (inkomend), Freevoipdeal (uitgaand) via C510IP
GSM: EDPnet (met Xiaomi Redmi)
VOIP: EDPnet (inkomend), Freevoipdeal (uitgaand) via C510IP
GSM: EDPnet (met Xiaomi Redmi)
-
- Elite Poster
- Berichten: 4340
- Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
- Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
- Bedankt: 331 keer
Op 15/12 moesten we met Latam van Stanley (Falklands) naar Rio Gallegos (Argentinie) vliegen. 's Morgens, net wakker, wordt op de deur geklopt... Vlucht gecancelled wegens te veel wind, luchthaven gesloten tot de volgende ochtend 05:00.
Internet is er traag, duur en met een kaartje/50 minuten (Inmarsat) maar eigenares van de B§B geeft de login gegevens van haar privé account zodat we alles kunnen regelen (ze heeft een abo met 7GB/maand!). Positieve ervaring van de dag #1.
We proberen ons hotel voor de volgende nacht te herboeken naar en dag later maar dat gaat niet, dus cancellen maar 24u op voorhand is dat niet gratis. Hotel begrijpt het probleem en rekent niets aan. Positieve ervaring van de dag #2.
De vlucht naar Buenos Aires die we moesten halen op 16/12 konden we natuurlijk niet halen en zouden we moeten veranderen naar 17/12. Een vlucht veranderen online kan niet, enkel telefonisch. Call center spreekt enkel Spaans maar gelukkig kan de Argentijn die bij ons in dezelfde B§B zit via zijn ouders Whatsappen en zij slagen er in om onze vlucht een dag te verlaten. Positieve ervaring van de dag #3.
Om een vlucht aan te passen vraagt men een herboekingskost (die zou rond de €750 draaien werd telefonisch gezegd, bijna de prijs van nieuwe tickets zo last minute). We hadden weinig keuze want op 18/12 is de vlucht naar huis.
17/12 vroeg in de ochtend zijn we de tweede in de rij om in te checken, de man in de balie leest lang op zijn scherm, vraagt of we een dag voordien onze vlucht gemist hadden.. ja dus. Gaat overleggen met iemand aan de kassa en wij gaan er van uit dat hij ons de rekening zal presenteren.... na 5 minuten komt hij terug en print onze boardingpassen en bagagelabels. Onze bagage van 17 en 19.5 Kg wordt op de band gezet (maximum 15Kg/ persoon toegelaten). Hij wenst ons goede reis en vraagt geen betaling.... Positieve ervaring van de 2e dag op rij.
Internet is er traag, duur en met een kaartje/50 minuten (Inmarsat) maar eigenares van de B§B geeft de login gegevens van haar privé account zodat we alles kunnen regelen (ze heeft een abo met 7GB/maand!). Positieve ervaring van de dag #1.
We proberen ons hotel voor de volgende nacht te herboeken naar en dag later maar dat gaat niet, dus cancellen maar 24u op voorhand is dat niet gratis. Hotel begrijpt het probleem en rekent niets aan. Positieve ervaring van de dag #2.
De vlucht naar Buenos Aires die we moesten halen op 16/12 konden we natuurlijk niet halen en zouden we moeten veranderen naar 17/12. Een vlucht veranderen online kan niet, enkel telefonisch. Call center spreekt enkel Spaans maar gelukkig kan de Argentijn die bij ons in dezelfde B§B zit via zijn ouders Whatsappen en zij slagen er in om onze vlucht een dag te verlaten. Positieve ervaring van de dag #3.
Om een vlucht aan te passen vraagt men een herboekingskost (die zou rond de €750 draaien werd telefonisch gezegd, bijna de prijs van nieuwe tickets zo last minute). We hadden weinig keuze want op 18/12 is de vlucht naar huis.
17/12 vroeg in de ochtend zijn we de tweede in de rij om in te checken, de man in de balie leest lang op zijn scherm, vraagt of we een dag voordien onze vlucht gemist hadden.. ja dus. Gaat overleggen met iemand aan de kassa en wij gaan er van uit dat hij ons de rekening zal presenteren.... na 5 minuten komt hij terug en print onze boardingpassen en bagagelabels. Onze bagage van 17 en 19.5 Kg wordt op de band gezet (maximum 15Kg/ persoon toegelaten). Hij wenst ons goede reis en vraagt geen betaling.... Positieve ervaring van de 2e dag op rij.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
https://on4bam.com
-
- Elite Poster
- Berichten: 5295
- Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 397 keer
Vandaag eens deze peer reviewed, de normen voor digitale cinema, meer bepaald met volume in de zalen:
https://navigator.emis.vito.be/mijn-nav ... woId=58323
meer bepaald:
https://emis.vito.be/nl/artikel/onderzo ... open-kaart
en de studie:
https://emis.vito.be/sites/emis.vito.be ... scopen.pdf
Die geeft de research vrijwel cadeau waar bij een actiefilm de luidste scenes zitten
Ik ben heb vele jaren home cinema's professioneel ingeregeld. Er is echter altijd discussie wat referentie niveau is, en THX referentieniveau vind ik persoonlijk veel te luid (105dB piek per speaker, 115dB peak subwoofer, 120dB alles open piek). Ik speel zeker 20 tot 25dB onder dat niveau.
Nu heb ik vandaag de dB meter in de A-weging stand gezet, met het slow integratiewindow, en dan in luide scenes van The Expendables 2 gekeken of ik exact op 95dB(A) uitkwam, en dit werd bereikt bij de -10 stand op mijn Anthem surround pre-amp (waarbij je mag assumeren dat 0dB de referentie is, en luider dan dat gaat het niet, bij de Anthem zit ook een microfoon met calibratiefile, dus het systeem weet intern wat referentievolume is).
En dan zien we in de studie, dat de overheid ook -10dB op de main fader (aka de volumeknop op de cinema processor) bij professionele cinema's aanbeveelt .... exact de setting op de Anthem om ook aan de 95dB norm te komen
https://navigator.emis.vito.be/mijn-nav ... woId=58323
meer bepaald:
https://emis.vito.be/nl/artikel/onderzo ... open-kaart
en de studie:
https://emis.vito.be/sites/emis.vito.be ... scopen.pdf
Die geeft de research vrijwel cadeau waar bij een actiefilm de luidste scenes zitten
Ik ben heb vele jaren home cinema's professioneel ingeregeld. Er is echter altijd discussie wat referentie niveau is, en THX referentieniveau vind ik persoonlijk veel te luid (105dB piek per speaker, 115dB peak subwoofer, 120dB alles open piek). Ik speel zeker 20 tot 25dB onder dat niveau.
Nu heb ik vandaag de dB meter in de A-weging stand gezet, met het slow integratiewindow, en dan in luide scenes van The Expendables 2 gekeken of ik exact op 95dB(A) uitkwam, en dit werd bereikt bij de -10 stand op mijn Anthem surround pre-amp (waarbij je mag assumeren dat 0dB de referentie is, en luider dan dat gaat het niet, bij de Anthem zit ook een microfoon met calibratiefile, dus het systeem weet intern wat referentievolume is).
En dan zien we in de studie, dat de overheid ook -10dB op de main fader (aka de volumeknop op de cinema processor) bij professionele cinema's aanbeveelt .... exact de setting op de Anthem om ook aan de 95dB norm te komen
-
- Elite Poster
- Berichten: 870
- Lid geworden op: 18 jun 2012, 19:58
- Uitgedeelde bedankjes: 156 keer
- Bedankt: 40 keer
Vandaag een oude LPG installatie moeten uitlezen. Diagnose kabel is met seriële poort. Dus oude Compaq laptop van een jaar of 20 terug boven gehaald na zeker 5 jaar stil te staan. Voeding erin en opstarten.
Eerst vuurwerk en rook uit de laptop . Vlug lader los gekoppeld. Maar aangezien dit de enige pc is met seriële poort die we nog hebben, nog eens geprobeerd. En start gewoon op en werkt zoals het hoort!
Misschien best toch maar eens kijken voor een alternatief voor als ik die binnen 5 jaar nog eens nodig heb.
Eerst vuurwerk en rook uit de laptop . Vlug lader los gekoppeld. Maar aangezien dit de enige pc is met seriële poort die we nog hebben, nog eens geprobeerd. En start gewoon op en werkt zoals het hoort!
Misschien best toch maar eens kijken voor een alternatief voor als ik die binnen 5 jaar nog eens nodig heb.
Internet: EDPnet VDSL XS met Fritzbox 7360 als modem en router
VOIP: EDPnet (inkomend), Freevoipdeal (uitgaand) via C510IP
GSM: EDPnet (met Xiaomi Redmi)
VOIP: EDPnet (inkomend), Freevoipdeal (uitgaand) via C510IP
GSM: EDPnet (met Xiaomi Redmi)
-
- Elite Poster
- Berichten: 1264
- Lid geworden op: 17 apr 2019, 11:48
- Locatie: Attenhoven (Landen)
- Uitgedeelde bedankjes: 102 keer
- Bedankt: 65 keer
Als je dat maar om de 5 jaar nodig hebt en in de buurt van Landen zit, heb ook een usb->serieel (db9) die ik nog maar zelden nodig heb
(dacht <20€ zonder naar China te gaan)
(dacht <20€ zonder naar China te gaan)
-
- Elite Poster
- Berichten: 5295
- Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 397 keer
Naar garage met oude Volvo diesel met al 306K op de teller, nadien naar keuring, alles erdoor - geraak aan de babbel met de kerel die het roet meet omdat ik extreem lage waarde heb die ver onder het normale ligt, en er komt een interessante babbel van nadien als ik die persoon opnieuw zie met een wagen parkeren en dan aan de uitcheckbalie hem kan bevragen wat volgens hem normale waarden zijn en hoe nog objectiever te meten
Ik vrees totaal niet de keuring, er zitten daar ook mensen met een hart voor autotechniek, vandaag was het bewijs ervan Ze vonden het tof dat ik de silent blocks had laten vervangen die ze vorig jaar hadden opgemerkt dat die wel eens vervangen mochten worden maar toen geen aanleiding gaven tot een herkeuring.
Ik vrees totaal niet de keuring, er zitten daar ook mensen met een hart voor autotechniek, vandaag was het bewijs ervan Ze vonden het tof dat ik de silent blocks had laten vervangen die ze vorig jaar hadden opgemerkt dat die wel eens vervangen mochten worden maar toen geen aanleiding gaven tot een herkeuring.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1170
- Lid geworden op: 20 aug 2015, 15:07
- Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
- Bedankt: 67 keer
Meten ze enkel roet? Want oude diesels zijn vooral wegens NO2 uitstoot slecht voor de menselijke gezondheid.
https://curieuzeneuzen.be/faq/hoe-beinv ... ezondheid/
Sorry als ik uw dag hiermee om zeep help.
Maar ik heb eigenlijk ook redelijk goede ervaringen met de autokeuring.
https://curieuzeneuzen.be/faq/hoe-beinv ... ezondheid/
Sorry als ik uw dag hiermee om zeep help.
Maar ik heb eigenlijk ook redelijk goede ervaringen met de autokeuring.
-
- Elite Poster
- Berichten: 5295
- Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 397 keer
De roetmeting is een lichtsensor die kijkt hoeveel licht er wordt weggenomen door de uitstoot van je diesel.
In de toekomst gaan ze investeren in een partikelmeter
In de toekomst gaan ze investeren in een partikelmeter