Fiets
- selder
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
- Bedankt: 727 keer
Nieuwe regel: het eerste half uur wordt er niet tegen mij gesproken op't werk haha
Nah, valt allemaal goed mee, t-shirt nat in't zweet, maar het stinkt absoluut niet (en nee, geen gevalletje "ge riekt dat zelf niet", de secretaresse zei het toen ze naast me stond )
Nah, valt allemaal goed mee, t-shirt nat in't zweet, maar het stinkt absoluut niet (en nee, geen gevalletje "ge riekt dat zelf niet", de secretaresse zei het toen ze naast me stond )
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
- selder
- Moderator
Derde dag met de fiets!
Enkele tips (die ik in deze thread toch nog niet gelezen heb)
- Ademhaling is alles! Van zodra je de eerste seconde op je fiets zit begin al maar goed diep in en uit te ademen. Voel je je hartslag stijgen, blijf gewoon kalm in en uit ademen zo diep mogelijk. Wil je niet dat je zo'n droge mond hebt na een tijdje, adem dan langs je neus in en uit via je mond.
- Als het bergop gaat, kies dan een versnelling waarmee je voelt dat je het lang kan volhouden, trap dan zo "net" onder je grens van verzuring in je benen. Als het nodig is, schakel dan nog een versnelling lager als het moeilijker wordt.
- Gaat het fel bergaf, trap dan maar goed bij met dezelfde techniek als hierboven. Kost je minder energie en je krikt er je gemiddelde snelheid een heel pak mee naar boven. Uitbollen doe ik eigelijk nooit, ik trap altijd.
- Probeer zo min mogelijk te stoppen, vertrekken kost teveel energie vergeleken met trager rijden en terug versnellen. Berekenen en berekenen en nog eens berekenen, rode lichten, voorsorteren etc, alles om te blijven bewegen.
- Als er een kalm stukje is, als je toch niet snel kan rijden, wissel dan af tussen rechtop zitten (dus 90°) tegenover de normale fietshouding (met de handen op het stuur)
- Pack light, ik heb alleen een rugzakje bij dat op m'n bagagedrager vastgebonden is met een pullover in, that's it.
Ok, het is nog maar de derde dag, ik zal wel zien (en deze thread updaten) hoe het nog verder loopt. Het is ook alleen nog maar goed weer geweest, dus 's morgens rond 07h een T-shirt met m'n regenjas, 's avonds rond 17h met alleen m'n T-shirt. Van de regen heb ik geen schrik, maar als het regent dan waait het meestal ook veel feller. Valt te zien dan of het wind mee of wind tegen is.
Nu alleen nog van die sigaretten afgeraken en dan zitten we wel op een goeie weg denk ik
Enkele tips (die ik in deze thread toch nog niet gelezen heb)
- Ademhaling is alles! Van zodra je de eerste seconde op je fiets zit begin al maar goed diep in en uit te ademen. Voel je je hartslag stijgen, blijf gewoon kalm in en uit ademen zo diep mogelijk. Wil je niet dat je zo'n droge mond hebt na een tijdje, adem dan langs je neus in en uit via je mond.
- Als het bergop gaat, kies dan een versnelling waarmee je voelt dat je het lang kan volhouden, trap dan zo "net" onder je grens van verzuring in je benen. Als het nodig is, schakel dan nog een versnelling lager als het moeilijker wordt.
- Gaat het fel bergaf, trap dan maar goed bij met dezelfde techniek als hierboven. Kost je minder energie en je krikt er je gemiddelde snelheid een heel pak mee naar boven. Uitbollen doe ik eigelijk nooit, ik trap altijd.
- Probeer zo min mogelijk te stoppen, vertrekken kost teveel energie vergeleken met trager rijden en terug versnellen. Berekenen en berekenen en nog eens berekenen, rode lichten, voorsorteren etc, alles om te blijven bewegen.
- Als er een kalm stukje is, als je toch niet snel kan rijden, wissel dan af tussen rechtop zitten (dus 90°) tegenover de normale fietshouding (met de handen op het stuur)
- Pack light, ik heb alleen een rugzakje bij dat op m'n bagagedrager vastgebonden is met een pullover in, that's it.
Ok, het is nog maar de derde dag, ik zal wel zien (en deze thread updaten) hoe het nog verder loopt. Het is ook alleen nog maar goed weer geweest, dus 's morgens rond 07h een T-shirt met m'n regenjas, 's avonds rond 17h met alleen m'n T-shirt. Van de regen heb ik geen schrik, maar als het regent dan waait het meestal ook veel feller. Valt te zien dan of het wind mee of wind tegen is.
Nu alleen nog van die sigaretten afgeraken en dan zitten we wel op een goeie weg denk ik
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
- Bedankt: 48 keer
LOL
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 194 keer
We horen het al: die spinnenwebben op den BMW gaan er nooit meer afvliegen!
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
- Bedankt: 222 keer
Volgende week tot 30°, wedden dat die airco gaat gemist worden?
- selder
- Moderator
Bring it on!
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
- Bedankt: 83 keer
Wat voor app/toestel gebruik je voor die info te krijgen? Strava?selder schreef:Nieuwe regel: het eerste half uur wordt er niet tegen mij gesproken op't werk haha
Screenshot 2016-08-16 09.25.47.png
- selder
- Moderator
Yes, Strava op de iPhone en Apple Watch. Wel van de Apple Watch starten, anders neemt hij de hartslag info niet mee.lanadekat schreef:Wat voor app/toestel gebruik je voor die info te krijgen? Strava?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
- Bedankt: 83 keer
Dat is wat te duur voor mij, en ik wil niet vastzitten in het Apple ecosysteemselder schreef:Yes, Strava op de iPhone en Apple Watch. Wel van de Apple Watch starten, anders neemt hij de hartslag info niet mee.lanadekat schreef:Wat voor app/toestel gebruik je voor die info te krijgen? Strava?
Ik zal eens proberen op Android.
- selder
- Moderator
Vanmorgen eerste keer "slecht" weer, maar zonder gietende regen.
Wel veel "wind tegen", en ik had het gevoel van toch een pak trager te rijden dan de vorige keren vorige week.
Blijkt dat het dus allemaal nogal meevalt:
Gemiddeld van 19,6 ligt wat onder de 22 normaal, maar de tijd gereden is niet geweldig veel langer: 55m tegenover 48m.
Blijkbaar ook serieus wat rustiger gereden:
En dat dus met slecht weer, na een weekend niet op de fiets gezeten te hebben.
Was ook niet bijzonder geweldig bezweet als ik aankwam, en ook helemaal niet buiten adem (de vorige keren eigelijk ook niet, het laatste stuk is rustig)
Ik update de thread maar hé, voor diegenen die het hier niet goed zagen komen
Wel veel "wind tegen", en ik had het gevoel van toch een pak trager te rijden dan de vorige keren vorige week.
Blijkt dat het dus allemaal nogal meevalt:
Gemiddeld van 19,6 ligt wat onder de 22 normaal, maar de tijd gereden is niet geweldig veel langer: 55m tegenover 48m.
Blijkbaar ook serieus wat rustiger gereden:
En dat dus met slecht weer, na een weekend niet op de fiets gezeten te hebben.
Was ook niet bijzonder geweldig bezweet als ik aankwam, en ook helemaal niet buiten adem (de vorige keren eigelijk ook niet, het laatste stuk is rustig)
Ik update de thread maar hé, voor diegenen die het hier niet goed zagen komen
-
- Elite Poster
Met de Stravistix extensie voor chrome kan je nog leukere statistieken uit je Strava toveren. Een ritje van vorige week maandag bv.
- selder
- Moderator
Too. much. info.
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
48.6 km/u ... en jij fietste normaal niet ?selder schreef:VBlijkt dat het dus allemaal nogal meevalt:
Ik heb toch sterke twijfels over je apps hoor !
- selder
- Moderator
Ja, gooi anders heel het kind met het badwater weg omdat er op 1 momentopname iets staat wat eventueel niet kan kloppen...r2504 schreef:...48.6 km/u...
Die momentopname van 1 moment hoe kort dan ook voor de maximumsnelheid is toch totaal niet belangrijk.
Het gemiddelde is toch veel belangrijker, en door de vele meetpunten (een uur aan snelheidsgegevens) zit daar toch veel minder foutmarge op.
Stel nu dat het niet maximum 48 km/u was, maar maar 38 km/u, hoeveel % denk je dat het gemiddelde dan naar beneden gaat?
- Zorba
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
- Bedankt: 57 keer
Een smarpthone GPS is niet accuraat genoeg om heel de tijd 100% juiste snelheden weer te geven. Vandaar dat er af en toe wel eens een uitschieter zichtbaar is in apps als Strava en andere.
-
- Elite Poster
Zelfde trouwens voor het aantal geregistreerde hoogtemeters. Een Garmin (edge) is voorzien van een barometrische hoogtemeter, een smartphone heeft er geen. Bij lange beklimmingen krijg je dan altijd piekjes op de Strava App (en meer HM dan je realistisch gereden hebt). Snelheidsmeting via GPS op de fiets is altijd wat tricky, ik maak gebruik van een ANT+ snelheids- en cadanssensor die mee registreert in mijn Garmin (als die wegvalt doet hij wel snelheidsmeting via GPS).Zorba schreef:Een smarpthone GPS is niet accuraat genoeg om heel de tijd 100% juiste snelheden weer te geven. Vandaar dat er af en toe wel eens een uitschieter zichtbaar is in apps als Strava en andere.
- Zorba
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
- Bedankt: 57 keer
Een iPhone heeft tegenwoordig wel een barometer hoor, maar Strava maakt er geen gebruik van. Dus idd bruggen ed worden nooit meegerekend.
En ja als wielrenner is een cadans en snelheidssensor standaard uitrusting, voor iemand als selder volstaat een smartphone. Maar wat niet is kan nog komen he, Selder?
En ja als wielrenner is een cadans en snelheidssensor standaard uitrusting, voor iemand als selder volstaat een smartphone. Maar wat niet is kan nog komen he, Selder?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
- Bedankt: 313 keer
de betere samsung smartphone's hebben ANT+ ondertsteuning (ook sommige sony's). Kan je gewoon een ANT+ hartslagband, cadansmeter en snelheidsmeter toevoegen bij Endomondo. Ik weet niet als Strava Ant+ ondersteunt.
https://play.google.com/store/apps/deta ... roid&hl=nl
https://www.amazon.de/Garmin-Premium-He ... +brustgurt
https://www.amazon.de/Garmin-Geschwindi ... %2B+cadenz
mijn garmin 1000 calibreert automatisch wielformaat (gewoon dat ding rond uw wielas vasthangen)
https://play.google.com/store/apps/deta ... roid&hl=nl
https://www.amazon.de/Garmin-Premium-He ... +brustgurt
https://www.amazon.de/Garmin-Geschwindi ... %2B+cadenz
mijn garmin 1000 calibreert automatisch wielformaat (gewoon dat ding rond uw wielas vasthangen)
-
- Elite Poster
Je hebt tegenwoordig ook BT sensoren. Mijn hartslagmeter is bv. BT en ANT+, de strava app kan die wel gebruiken (ant+ weet ik niet, maar gsm's met ant+ is een niche markt).satsurfer schreef:de betere samsung smartphone's hebben ANT+ ondertsteuning (ook sommige sony's). Kan je gewoon een ANT+ hartslagband, cadansmeter en snelheidsmeter toevoegen bij Endomondo. Ik weet niet als Strava Ant+ ondersteunt.
Ik heb nog de oude snelheids- en cadanssensor van garmin. Maar die berekend de wielmaat ook automatisch (is op basis van afgelegde afstand op GPS etc.).
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
- Bedankt: 313 keer
BT sensoren bestaan al langer, maar die eerste versies waren véél duurder dan Ant+ hartslagbanden en veel energieverslindender....
Ik weet niet hoe het nu zit...
En als je een garmin of andere fietsgps hebt, is het toch nog altijd ANT+ die de standaard is. en dan kan je deze vb gebruiken bij het lopen of het fietsen.
https://www.thisisant.com/directory
Hier smartphone van samsung van 250-300 € met ANT+ ondersteuning
Ik weet niet hoe het nu zit...
En als je een garmin of andere fietsgps hebt, is het toch nog altijd ANT+ die de standaard is. en dan kan je deze vb gebruiken bij het lopen of het fietsen.
https://www.thisisant.com/directory
Hier smartphone van samsung van 250-300 € met ANT+ ondersteuning
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
- Bedankt: 222 keer
Selder, dat wordt 10u fietsen.
- selder
- Moderator
Bwoah, vroeg genoeg vertrekken, zoals vandaag, dan schijnt de zon nog niet fel. En dan ergens in de late namiddag naar huis fietsen op het dooie gemak. Ik raad het iedereen gewoon los aan om de auto te laten staan en met de fiets naar het werk te gaan, hah
- cadsite
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 169 keer
- Bedankt: 344 keer
- Contacteer:
Leuk é.selder schreef:Bwoah, vroeg genoeg vertrekken, zoals vandaag, dan schijnt de zon nog niet fel. En dan ergens in de late namiddag naar huis fietsen op het dooie gemak. Ik raad het iedereen gewoon los aan om de auto te laten staan en met de fiets naar het werk te gaan, hah
Als je dat een paar weken gedaan hebt voelt het zo normaal aan dat je je ongemakkelijk voelt als je nog eens met de auto gaat werken.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
- Bedankt: 190 keer
Vandaag ook voor het eerst met de fiets (elektrisch) naar het werk gereden. 24km enkel en er zo'n 1u15 over gedaan (moest de weg nog wat zoeken via smartphone. Ik moet ook altijd de Sint-Annatunnel door en blijkbaar zijn de liften kapot. Niet evident om de eerste keer van die roltrappen te gaan met een toch wel zware fiets. Daar dus wat tijd verloren
Het heeft wel goed gedaan, moet ik zeggen. Qua tijd zal het wel nog iets korter kunnen, ik schat dat 1u05 mogelijk moet zijn. In Antwerpen zelf verlies je ook wel wat tijd aan verkeerslichten.
Vandaag is het een prima dag, maar ik vraag mij echt af als het regent... Dat lijkt mij minder evident... Ok, we hebben wel douches op het werk, maar toch...
Het heeft wel goed gedaan, moet ik zeggen. Qua tijd zal het wel nog iets korter kunnen, ik schat dat 1u05 mogelijk moet zijn. In Antwerpen zelf verlies je ook wel wat tijd aan verkeerslichten.
Vandaag is het een prima dag, maar ik vraag mij echt af als het regent... Dat lijkt mij minder evident... Ok, we hebben wel douches op het werk, maar toch...
Internet & TV: Orange Love Trio
GSM: Go Plus + Carrefour Mobile (vervanging vaste lijn)
Mifi: Tempo Giga
iPhone 11 64GB SG | Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) | Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) | iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw | Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
iPhone 11 64GB SG | Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) | Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) | iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw | Apple TV 4 | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
- cloink
- Elite Poster
- Twitter: cloink
- Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
- Bedankt: 137 keer
- Contacteer:
Daar stinkt iedereen tenminste niet naar zweet! (*)brubbel schreef:De stap naar de bus is nog maar klein nu.
(*) mogelijks wel sporen van urine
ooh. shiny.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 16 keer
Daar stonden wij vroeger "in mijne jongen tijd" met een zware bromfiets (Yamaha RD) op. Naar beneden en naar boven.Vaganzza schreef: Ik moet ook altijd de Sint-Annatunnel door en blijkbaar zijn de liften kapot. Niet evident om de eerste keer van die roltrappen te gaan met een toch wel zware fiets. Daar dus wat tijd verloren
Moesten enkel opletten dat we niet gingen tanken voor we de tunnel deden, anders liep de benzine langs de tankstop eruit. Als ik zie hoeveel mensen met zelfs een gewone fiets daar staan te sukkelen. Heb die trappen met de fiets al honderden keren gedaan. Is zuiver een kwestie van gewoonte hé!
- heist_175
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
Aangezien je in die tunnel geen wind hebt, kan je daar GEWELDIG hard rijden.
SintAnna zal voetgangerstunnel zijn, dus dat mag daar niet.
Maar in de fietserstunnel wat verder, heb ik 48km/h gereden als 15-jarige.
SintAnna zal voetgangerstunnel zijn, dus dat mag daar niet.
Maar in de fietserstunnel wat verder, heb ik 48km/h gereden als 15-jarige.
- selder
- Moderator
De bus nooit vanzeleven, dat is voor ***** hahahaha!
Wat zou trouwens het voordeel zijn van de bus als je weet dat ik anderhalf uur onderweg ben met de bus voor woon-werk (1 keer overstappen en dan nog 2,5Km te voet). Langer onderweg, en geen fysieke inspanning 's morgens en 's avonds? Waar zit het voordeel? Het milieu? Als van alle lezers van deze thread een heel laag percentage met de vlieger op vakantie gaan, dan is het voordeel voor het milieu als ik met de bus zou gaan toch al lang uitgevlakt, m.a.w. de co2 die ik bespaar door met de bus ipv een auto te gaan maakt geen fluit meer uit. Met de fiets vervuil ik nog veel minder dan met de bus, toch?
En ook: het blijft hier maar rondzwerven in deze thread dat je stinkt als je zweet.
Ik weet eigelijk niet waar jullie dat allemaal van halen.
Als ik 's morgens aankom en ik stop dan met fietsen (Strava zegt dat ik tijdens de rit een move ratio van 1 heb, dus ik sta geen enkele keer stil) dan stink ik helemaal niet. Ik ruik nog naar de douche van een uurtje ervoor en de deodorant (*). M'n T-shirt is wel klam, dat wel, maar dat stinkt ook helemaal niet, die ruikt gewoon fris. M'n jas hang ik over m'n fiets zodat die kan verluchten, en de T-shirt hang ik ook op de fiets, maar die doe ik niet meer aan. Ik doe een hemd aan dat in m'n auto hangt en van "stinken" is de hele dag geen sprake.
En nee, dat is geen gevalletje "je ruikt dat zelf niet". De secretaresse (ik kom er nog al goed mee overweg) zei het zelf ook al toen ik de post ging halen aan de receptie "Amai, voor zo te fietsen ruik jij fris". Kwestie van persoonlijke hygiene zeker, en daarbij dan nog een héél groot aandeel gewoon "persoon tot persoon". Voeg er nog aan toe dat iedereen deodorant verkeerd gebruikt en dan kan ik het al iets beter begrijpen vanwaar dat "gestink" komt.
Moest ik nu niet doeshen, en steeds (zowel tijdens het fietsen als op kantoor als thuis) dezelfde T-shirt dragen, uiteraard begin je dan te stinken na de eerste dag - je bent dan ook gewoon vuil!
(*) Wat wij hier in België verstaan onder deodorant heeft eigelijk 2 functies: transpiratie verminderen en transpiratiegeur wegwerken. De transpiratie verminderen doen de deo's door een dun laagje over de zweetklieren te vormen, en met allerlei producten die bacterievorming tegengaan - bijvoorbeeld alcohol (dat de bacteriën doodt, of andere ingrediënten die de huid zuur maken zodat er geen bacteriën op kunnen overleven - of toch véél minder. Het wegwerken van de geur doen ze gewoon door parfum. Het correct gebruik van deo is dus net voor het doeshen je deo te gebruiken. Het laagje wordt gevormd, de bacteriën worden gedood, de huid wordt wat zuur gemaakt, de bacteriën overleven dus niet meer, en dus je zal minder zweten zolang dat actief is. Daarna doesh je en was je je gewoon onder je oksels, niet zitten schrobben ofzo. Met gewoon te wassen haal je al de overbodige restanten van die deo van je huid onder je armen af. Het actieve deel (het beschermend laagje) blijft gewoon zitten. Gevolg: je ruikt gewoon helemaal fris. Niks te stinken aan.
Wat zou trouwens het voordeel zijn van de bus als je weet dat ik anderhalf uur onderweg ben met de bus voor woon-werk (1 keer overstappen en dan nog 2,5Km te voet). Langer onderweg, en geen fysieke inspanning 's morgens en 's avonds? Waar zit het voordeel? Het milieu? Als van alle lezers van deze thread een heel laag percentage met de vlieger op vakantie gaan, dan is het voordeel voor het milieu als ik met de bus zou gaan toch al lang uitgevlakt, m.a.w. de co2 die ik bespaar door met de bus ipv een auto te gaan maakt geen fluit meer uit. Met de fiets vervuil ik nog veel minder dan met de bus, toch?
En ook: het blijft hier maar rondzwerven in deze thread dat je stinkt als je zweet.
Ik weet eigelijk niet waar jullie dat allemaal van halen.
Als ik 's morgens aankom en ik stop dan met fietsen (Strava zegt dat ik tijdens de rit een move ratio van 1 heb, dus ik sta geen enkele keer stil) dan stink ik helemaal niet. Ik ruik nog naar de douche van een uurtje ervoor en de deodorant (*). M'n T-shirt is wel klam, dat wel, maar dat stinkt ook helemaal niet, die ruikt gewoon fris. M'n jas hang ik over m'n fiets zodat die kan verluchten, en de T-shirt hang ik ook op de fiets, maar die doe ik niet meer aan. Ik doe een hemd aan dat in m'n auto hangt en van "stinken" is de hele dag geen sprake.
En nee, dat is geen gevalletje "je ruikt dat zelf niet". De secretaresse (ik kom er nog al goed mee overweg) zei het zelf ook al toen ik de post ging halen aan de receptie "Amai, voor zo te fietsen ruik jij fris". Kwestie van persoonlijke hygiene zeker, en daarbij dan nog een héél groot aandeel gewoon "persoon tot persoon". Voeg er nog aan toe dat iedereen deodorant verkeerd gebruikt en dan kan ik het al iets beter begrijpen vanwaar dat "gestink" komt.
Moest ik nu niet doeshen, en steeds (zowel tijdens het fietsen als op kantoor als thuis) dezelfde T-shirt dragen, uiteraard begin je dan te stinken na de eerste dag - je bent dan ook gewoon vuil!
(*) Wat wij hier in België verstaan onder deodorant heeft eigelijk 2 functies: transpiratie verminderen en transpiratiegeur wegwerken. De transpiratie verminderen doen de deo's door een dun laagje over de zweetklieren te vormen, en met allerlei producten die bacterievorming tegengaan - bijvoorbeeld alcohol (dat de bacteriën doodt, of andere ingrediënten die de huid zuur maken zodat er geen bacteriën op kunnen overleven - of toch véél minder. Het wegwerken van de geur doen ze gewoon door parfum. Het correct gebruik van deo is dus net voor het doeshen je deo te gebruiken. Het laagje wordt gevormd, de bacteriën worden gedood, de huid wordt wat zuur gemaakt, de bacteriën overleven dus niet meer, en dus je zal minder zweten zolang dat actief is. Daarna doesh je en was je je gewoon onder je oksels, niet zitten schrobben ofzo. Met gewoon te wassen haal je al de overbodige restanten van die deo van je huid onder je armen af. Het actieve deel (het beschermend laagje) blijft gewoon zitten. Gevolg: je ruikt gewoon helemaal fris. Niks te stinken aan.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
- Bedankt: 190 keer
Ja, het zal zeker gewoonte zijn. Voor mij was het de eerste keer deze morgen, dat is altijd wat zoeken en niet zo evident. Maar goed, we hebben de ervaring nu en weten hoe het moetskipper schreef:Daar stonden wij vroeger "in mijne jongen tijd" met een zware bromfiets (Yamaha RD) op. Naar beneden en naar boven.Vaganzza schreef: Ik moet ook altijd de Sint-Annatunnel door en blijkbaar zijn de liften kapot. Niet evident om de eerste keer van die roltrappen te gaan met een toch wel zware fiets. Daar dus wat tijd verloren
Moesten enkel opletten dat we niet gingen tanken voor we de tunnel deden, anders liep de benzine langs de tankstop eruit. Als ik zie hoeveel mensen met zelfs een gewone fiets daar staan te sukkelen. Heb die trappen met de fiets al honderden keren gedaan. Is zuiver een kwestie van gewoonte hé!
Internet & TV: Orange Love Trio
- selder
- Moderator
Gefietst gelijk ne bomba, hartslag zo laag mogelijk, ademhaling superrustig, gestopt bij ons ma en pa in't midden van 't traject...
En ipv 48 minuten onderweg, heb ik maar 1 uur en 20 minuten gefietst, was totaal niet bezweet als ik thuis kwam!
Zo'n paar dagen en ik heb nog een schoon kleurke ook! Hah!
En ipv 48 minuten onderweg, heb ik maar 1 uur en 20 minuten gefietst, was totaal niet bezweet als ik thuis kwam!
Zo'n paar dagen en ik heb nog een schoon kleurke ook! Hah!
- mailracer
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 224 keer
- Bedankt: 318 keer
Als ik dit zo doorlees moet ik zeggen dat selder het geweldig doet met zijn tweewieler en vind ik het spijtig dat ik maar drie kilometer meer met de fiets moet doen. Vroeger was dit anders. Vroeger het Traject nieuwrode - Mechelen. Normaal met de fiets tot Wezemaal, een acht tal kilometer en dan de trein tot mechelen. Maar in de zomer kon ik gemakkelijk 3 à vier keer per week het traject tot Mechelen met de fiets doen. Een 34 kilometer enkel op een uur en 10 minuten, Toptijd en met Een MTB.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
- Bedankt: 143 keer
- Contacteer:
Toch nog even zo'n echt regenweer afwachten (maar dat is pas ten vroegste volgende week ...). Draag je een bril Selder ... ? Dat is namelijk een behoorlijk bijkomende afknapper bij fietsen bij regenweer ...
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro