Welkom op Userbase v3

Nieuws omtrent telecom
BertG3
userbase crew
userbase crew
Berichten: 1740
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 167 keer

Hmmmm. Toch nog niet perfect :-D

Copy-paste van Hardware.info ?
Hardware.info ?
Hardware.info ?
image.jpg (26.1 KiB) 4889 keer bekeken
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

BertG3 schreef:Hmmmm. Toch nog niet perfect :-D

Copy-paste van Hardware.info ?
Grrr, ik had Mclaeys' voorbeeld gebruikt :oops:.
Is het nu beter?
Ik merk wel dat ik niet (genoeg) rekening gehouden heb met die afgeronde hoekjes...
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Dik in orde nu, in 3 formaten ;)
diederik
Premium Member
Premium Member
Berichten: 490
Lid geworden op: 12 feb 2009, 13:55
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 8 keer

Staat tapatalk al op punt ? Kan er sedert een week niet meer op.
Rverm
Member
Member
Berichten: 83
Lid geworden op: 11 aug 2014, 13:33
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

De menu balk komt over het voorbeeld van je post, je moet eerst nog scrollen dan. Voor de rest netjes :)
Bijlagen
screenshot.png
screenshot.png (8.4 KiB) 4787 keer bekeken
Gebruikersavatar
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1778
Lid geworden op: 28 dec 2008, 19:38
Uitgedeelde bedankjes: 346 keer
Bedankt: 250 keer

Inderdaad, dat is niet alleen bij het plaatsen van een bericht, maar ook bij het bekijken van een nieuw bericht in een onderwerp. De tijdsaanduiding en de gebruikersnaam worden steeds verborgen achter die menubalk. Indien de gebruiker een avatar heeft, dan komt de gebruikersnaam er nog net onder piepen, maar in zowat in alle gevallen scroll ik toch eerst naar boven. Wreed ambetant. Het heeft iets met HTML ankers te zien denk ik. Voorbeeldje van directe link naar een bericht waar een deel verborgen zit: http://userbase.be/forum/viewtopic.php?p=638520#p638520
Afbeelding
jnsvr
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1144
Lid geworden op: 29 jun 2014, 11:27
Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
Bedankt: 129 keer

diederik schreef:Staat tapatalk al op punt ? Kan er sedert een week niet meer op.
Hier geen problemen met Tapatalk en userbase. Wel al eens extreem traag.
diederik
Premium Member
Premium Member
Berichten: 490
Lid geworden op: 12 feb 2009, 13:55
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 8 keer

Opgelost, update gehad naar lollipop en het werkt terug
macamba
Pro Member
Pro Member
Berichten: 316
Lid geworden op: 26 jul 2008, 08:50
Uitgedeelde bedankjes: 143 keer
Bedankt: 29 keer

Mooi gedaan, oogt lekker strak en modern.

Heb 1 suggestie: het Favicon zou het niet beter zijn een transparante versie te maken,
nu is het een blauw blok, wat ik bedoel als voorbeeld is het favicon van www.ns.nl of www.proximus.be, dat is enkel het logo en de rest is transparant.

Voor de rest: keep up the good work!
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4578
Lid geworden op: 10 mar 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 446 keer

idd, dat met het favicon was me ook al opgevallen... in de browser is echter énkel de frontpage dat (lelijk) blauw favicon, de forum pagina's zijn nog altijd het gewone oude logo...
BertG3
userbase crew
userbase crew
Berichten: 1740
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 167 keer

r2504 schreef:De knop heeft trouwens geen transparency in de hoekjes... op de grijze achtergrond zie je dit.
Ja... Dit stoort inderdaad wel een klein beetje...
Funfile
Pro Member
Pro Member
Berichten: 325
Lid geworden op: 28 jan 2006, 11:00
Locatie: Kinrooi
Uitgedeelde bedankjes: 69 keer
Bedankt: 27 keer

Heb er even mee gewacht, maar wil nu toch ook graag even reageren op Userbase v3.

Eerste indruk een paar dagen geleden was : Ziet er leuk uit, maar vind er mijn weg niet in terug. Maar dat is natuurlijk altijd zo als er iets veranderd.

Nu zijn we enkele dagen verder en ben versie v3 intussen al gewoon. Het is goed gelukt, en ik moet jullie nageven dat de overgang van de vorige versie naar deze versie voor mij, als gewone gebruiker van Userbase met weinig achtergrondkennis, vlot verlopen is.

Uiteraard zullen er wel voldoende redenen zijn geweest om over te schakelen naar een vernieuwde basis om Userbase op te bouwen. Toch vond ik de 'oude' Userbase (dateert die écht al van 2008 ? ) niet gedateerd. Dat komt uiteraard omdat jullie sinds 2008 toch regelmatig aanpassingen aan de site hebben gedaan.

In ieder geval : dankjewel om ook in 2016 en de volgende jaren weer voor een kwalitatieve, informatieve (met dank aan crew én forumleden) en goed onderhouden site aan te bieden.
Pluk de dag

Internet : Hoofdlocatie : Epic Combo Light Experience : 1 mobiel abo + Internet comfort + Light TV (Pickx)
2e locatie : Orange Flybox Easy Internet atHome 150 GB
OS : Windows 10, Linux Mint
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Dank je wel voor de leuke reactie, funfile. Vooral de homepage had toch echt wel een heropfrissing nodig. Deze was één groot veiligheidslek dat we met veel "beton" hadden dicht gegoten, maar toch. De link met het forum zal ook zorgen voor een meer dynamische content, waar de users meer zelf kunnen aan meewerken. Maar daar is natuurlijk nog wel wat werk aan.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8445
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
Bedankt: 618 keer

Ik moet nog altijd mijn specs ns sturen ivm de bugs die ik meldde vooraan in het topic.
Meestal werk ik op een oude ipad die nog ios5 draait (I know, ios6 vermeden vanwege geen google maps, daarna vond ik 7 oerlelijk, en nu durf ik niet meer upgraden omdat ik vrees dat de ipad onbruikbaar traag zou kunnen worden).

Ik krijg dus regelmatig bij backspacen die balk effe int midden vant scherm, en bij replyen staat ie gegarandeerd over het textfield als mijn virtueel keyboard omhoog popt (en is ie niet weg te krijgen). Please oh please laat ons dat gescroll afzetten, ik ben "van den ouwe stempel" en zie websites graag zo statisch mogelijk.


Dat gezegd zijnde, ik was daarnet een topic over voip aan het volgen, en vroeg me af of dit niet de moment is om ns een wiki aan userbase toe te voegen, waar we topics als "welke voip voor leken of advanced users", "modem vs router bij telenet" (om er nu 2 willekeurige voorbeelden uit te tillen), etc etc eens allemaal proberen uit te schrijven?
Gebruikersavatar
thomasv
Premium Member
Premium Member
Berichten: 515
Lid geworden op: 01 dec 2014, 16:52
Locatie: Regio Gent
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 52 keer

r2504 schreef:De knop heeft trouwens geen transparency in de hoekjes... op de grijze achtergrond zie je dit.
Je hebt gelijkt, dan zie je de hoekjes bij een blauwe achtergrond.
Bij deze met transparante hoekjes: https://www.dropbox.com/sh/qppdb2pm925o ... OQ81a?dl=0
Uiteraard weer gecomprimeerd zonder kwaliteitsverlies.
Goztow schreef:Thomas, als je zin hebt om ook hier iets mee te doen, feel free om voor te stellen!
Afbeelding
Misschien kan je dit gebruiken: Ratings
Ik heb de ratings (onder een profiel) ook aangepast. De groene kleur is identiek aan diegene in de bedankjes.
Afbeelding
Zie ook de Dropbox: https://www.dropbox.com/sh/qppdb2pm925o ... OQ81a?dl=0

Pagespeed
De pagespeed kan wel nog wat omhoog op vlakken.
Quick-win 1: alle afbeeldingen in de skin folder eens door Kraken halen. Klik 'lossless' aan. Werkt niet voor gifs, enkel png & jpg.
https://kraken.io/web-interface
Quick-win 2: vervang de jQuery file door eentje van een CDN. Ik raad CDNJS aan: https://cdnjs.com/libraries/jquery
Quick-win 3: browser caching staat niet aan. Vrij eenvoudig (type in Google: enable browser caching *webserver type*)
 iPhone 12 Pro —  iPad (9th Gen) —  Apple TV 4K (2nd Gen) —  MacBook Pro
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

ITnetadmin schreef:Ik moet nog altijd mijn specs ns sturen ivm de bugs die ik meldde vooraan in het topic.
Meestal werk ik op een oude ipad die nog ios5 draait (I know, ios6 vermeden vanwege geen google maps, daarna vond ik 7 oerlelijk, en nu durf ik niet meer upgraden omdat ik vrees dat de ipad onbruikbaar traag zou kunnen worden).

Ik krijg dus regelmatig bij backspacen die balk effe int midden vant scherm, en bij replyen staat ie gegarandeerd over het textfield als mijn virtueel keyboard omhoog popt (en is ie niet weg te krijgen). Please oh please laat ons dat gescroll afzetten, ik ben "van den ouwe stempel" en zie websites graag zo statisch mogelijk.
Inmiddels zijn we aan IOS 9, is IOS 5 dan niet een beetje de Windows 98 in zijn genre? Dus tof dat het nog werkt, maar niet verbazingwekkend dat het niet echt loopt zoals een bij de tijds systeem? :p
jnsvr
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1144
Lid geworden op: 29 jun 2014, 11:27
Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
Bedankt: 129 keer

Ik ervaar nog steeds enorm lange laadtijden bij Tapatalk (Android), zowel op wifi als mobiel internet.

Sent from my A0001 using Tapatalk
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3202
Lid geworden op: 05 dec 2010, 15:09
Bedankt: 451 keer

Als je de userbase link op facebook of viber deelt dan komt er een thumb met een user avatar te voorschijn :-)

Best even aanpassen naar het logo van Userbase. Dit kan je zo doen

Code: Selecteer alles

<meta name="thumbnail" content="https://userbase.be/forum/styles/UB_Basic/theme/images/logo_userbase_cubeonly_alpha20.png" />
<meta property="og:image" content="https://userbase.be/forum/styles/UB_Basic/theme/images/logo_userbase_cubeonly_alpha20.png" />
Meer info over "og" http://ogp.me/ & https://developers.facebook.com/docs/sh ... -practices
Gebruikersavatar
thomasv
Premium Member
Premium Member
Berichten: 515
Lid geworden op: 01 dec 2014, 16:52
Locatie: Regio Gent
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 52 keer

Goztow schreef:...
Bekijk jij even mijn reactie van hierboven?
 iPhone 12 Pro —  iPad (9th Gen) —  Apple TV 4K (2nd Gen) —  MacBook Pro
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3984
Lid geworden op: 08 jul 2008, 02:07
Locatie: 398m van de [email protected]
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 100 keer

Ik mis de markeer alles als gelezen optie op Android.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Sorry, development staat wat op een lager pitje sinds de vakantie voorbij is e het weer lekker druk is op het werk. We verliezen dit niet uit het oog maar het kan wat langer duren.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Normaal gezien kan je nu geen post meer wijzigen in te koop. Kan iemand dat testen?
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Feestbeest
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 31
Lid geworden op: 08 jan 2016, 17:18
Bedankt: 1 keer

Ik heb gereageerd een paar dagen geleden op een FB.
Na een paar uur kon ik mijn bericht aanpassen.
Weet niet of deze info iets is waar u wat mee kan?
Gebruikersavatar
JoskeVermeulen
Premium Member
Premium Member
Berichten: 565
Lid geworden op: 22 aug 2012, 02:04
Locatie: Liedekerke
Uitgedeelde bedankjes: 53 keer
Bedankt: 71 keer

Vertraging op de mailserver van het forum? Krijg hier een hele hoop berichten van dezelfde onderwerpen van reacties dat nog van gisterenavond laat afkomstig zijn.
Goztow schreef:Normaal gezien kan je nu geen post meer wijzigen in te koop. Kan iemand dat testen?
https://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=73&t=46677
Kan je mijn post verwijderen? Gaat inderdaad niet meer om te wijzigen.
:troosten:
TV: Afbeelding
ISP: Afbeelding
Tel.: Afbeelding + Afbeelding + Afbeelding
ringlord
Plus Member
Plus Member
Berichten: 169
Lid geworden op: 22 apr 2009, 23:18
Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
Bedankt: 14 keer

Bedankt voor de mooie update.

Enige wat ik me nog zou kunnen wensen is een groter lettertype voor de berichten.
Heb gezocht in mijn profiel, maar ik kan dat precies niet zelf aanpassen?
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2759
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

Grootte van lettertype pas je best aan in je webbrowser zelf -- voor Firefox heb je ook extra add-ons zoals NoSquint waarmee je de tekst afzonderlijk kan vergroten (per website), en/of de hele website inzoomen.
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 mar 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

Niet het hele topic doorlezen of deze al gemeld staat. In je profiel kan je je twitter handle meegeven, mijn handle heeft een niet alfa-numeriek karakter (karel_be) en is niet toegelaten blijkbaar ;-)
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

ringlord schreef:Bedankt voor de mooie update.

Enige wat ik me nog zou kunnen wensen is een groter lettertype voor de berichten.
Heb gezocht in mijn profiel, maar ik kan dat precies niet zelf aanpassen?
We zouden eventueel een nieuwe skin kunnen maken met een groter lettertype, maar zoals hieronder al gezegd, lijkt me dat eerder iets dat de user zelf best aanpast in zijn browser door "in te zoomen".
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1513
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 217 keer

Nog een klein foutje gevonden met de karaktercodering op de homepage:

Afbeelding

De codering staat standaard ingesteld op UTF-8. Als ik deze in mijn browser manueel wijzig naar ISO-8859-15, dan worden de speciale tekens wel correct weergegeven.
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6305
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

In safari op iOS kan je een website refreshen door hem naar beneden te trekken, maar met de menubalk die bovevaan blijft staan marcheert dat niet :)
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
Gebruikersavatar
FiberMonkey
Plus Member
Plus Member
Berichten: 166
Lid geworden op: 05 sep 2015, 17:25
Locatie: Balen
Bedankt: 4 keer

Goztow schreef:Normaal gezien kan je nu geen post meer wijzigen in te koop. Kan iemand dat testen?
Klopt, dat zou dus nog aangepast moeten worden.
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Nee, dat is bewust ingevoerd. Dat het niet werkt is dus correct en by design ;)
Gebruikersavatar
FiberMonkey
Plus Member
Plus Member
Berichten: 166
Lid geworden op: 05 sep 2015, 17:25
Locatie: Balen
Bedankt: 4 keer

MClaeys schreef:Nee, dat is bewust ingevoerd. Dat het niet werkt is dus correct en by design ;)
Waarom is dat bewust ingevoerd als ik mag vragen?
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Zodat er geen discussies ontstaan omdat zaken achteraf veranderd worden, zoals "ik bied 10 euro" en daarna wordt dat "ik bied 9 euro", of zelfs een bieding intrekken.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Ik was een wel verrast,door de nieuwe look,maar ik vind het toch proper gedaan hoor,proficiat daarmee.
Gebruikersavatar
thomasv
Premium Member
Premium Member
Berichten: 515
Lid geworden op: 01 dec 2014, 16:52
Locatie: Regio Gent
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 52 keer

meon schreef:Zodat er geen discussies ontstaan omdat zaken achteraf veranderd worden, zoals "ik bied 10 euro" en daarna wordt dat "ik bied 9 euro", of zelfs een bieding intrekken.
(Geen idee of deze functies standaard in phpBB zitten)
Ik ben wel voorstander van een geschiedenis knopje? Dan kan je zien hoe een bericht er initieel uitzag voor bewerking (Wikipedia principe). Dan is er nooit discussie.
En ook leuk zou een percentage zijn: reactie is x% gewijzigd. Dan weet je al of het om fundamentele wijzigingen gaat (20% gewijzigd bv) of eerder correctie van spellingfauten (2% gewijzigd bv).
 iPhone 12 Pro —  iPad (9th Gen) —  Apple TV 4K (2nd Gen) —  MacBook Pro
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3131
Lid geworden op: 18 apr 2013, 09:41
Locatie: Leuven
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

Misschien is het al voorgesteld of zelfs technisch onmogelijk, maar wanneer ik klik op forum in de balk gebeurt er niets. Dan moet ik eerst via het dropdown menu op forum klikken. Kan je geen link zetten achter dat dropdown menu dat je meteen naar het forum gaat als je er op klikt? Lijkt mij makkelijker. :)
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6305
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

Bovenstaand voorstel werkt niet goed op touchscreens
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Kunnen jullie niks doen aan die Cookie Consent?
Cookies staan af bij mij, moet ik dat dan echt elke keer weg mikken?
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1513
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 217 keer

Neen, aangezien die melding wettelijk verplicht is en het aanvaarden ervan ook als cookie wordt opgeslagen. Cookies volledig uitschakelen is nogal drastisch. Als je dat doet weet je op voorhand dat dit tot ongemakken zal leiden, bv. telkens opnieuw moeten inloggen, sommige websites die niet meer (correct) werken, etc.

Verstuurd vanaf mijn C6603 met Tapatalk
Plaats reactie

Terug naar “Telecom nieuws”