PC of Mac kopen?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
- Bedankt: 717 keer
Bij mijn weten bestaat er geen enkele Mac emulator op PC waarop je OS X kan installeren. En als het niet besproken mag worden (de reden ontgaat mij trouwens), dan hoeft het in de eerste plaats niet aangehaald te worden. Dan kan je evengoed verder borduren en anderen informeren hoe het wél kan. Beetje kinderachtig zoals het nu overkomt.
Tenzij je Unibeast bedoelt. Nogal ingewikkelde bedoening om OS X te installeren, in tegenstelling tot Parallels of Bootcamp of...
Tenzij je Unibeast bedoelt. Nogal ingewikkelde bedoening om OS X te installeren, in tegenstelling tot Parallels of Bootcamp of...
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
- selder
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
- Bedankt: 727 keer
Omdat we niet aan illegale prut doen op dit forum. Uiteraard mag je daarover spreken, maar links of howto's die daarover gaan mogen niet.
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
- Bedankt: 69 keer
Hij heeft het hoogst waarschijnlijk over Hackintosh ...Jack Daniels schreef:En als het niet besproken mag worden (de reden ontgaat mij trouwens) ...
-
- Elite Poster
En waarom zou je TS dan in de richting van illegale dingen sturen? Als het volledig legaal moet zijn, dan vernoem je het ten eerste niet op dit forum en ten tweede stel je dan niet de vraag waarom je geen OS X op een PC zou kunnen installeren. En deze reactie is niet aan jou bedoeld selder maar wel richting iceke. Wel een beetje consequent blijven hier en niet de TS op een dwaalspoor brengen.selder schreef:Omdat we niet aan illegale prut doen op dit forum. Uiteraard mag je daarover spreken, maar links of howto's die daarover gaan mogen niet.
- iceke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
- Bedankt: 611 keer
We zijn al lang niet meer over de TS zijn problemen bezig he JD... Alsof de TS er voordeel bij heeft om W8 op zijn Macbook te draaien (daarvoor koop je een een Pc)
Waarom gebruik je W8 op een mac ? omdat niet alles in die omgeving draait. (Net zoals ik ook niet alles met mijn Ubuntu kan oplossen, het mag dan fijn en snel draaien, vroeg of laat heb ik Windows nodig) Omgekeerd is al veel minder de bedoeling, en diegene die het evt wel nodig hebben zullen wel technisch genoeg onderlegd zijn om het draaiende de krijgen in een vm omgeving.
Ik stuur niemand in een illegale richting... Een Windows omgeving op een Mac is bijna een noodzaak geworden, omgekeerd ? Leuk om eens te testen of het werkt,maar daar blijft het dan ook bij.
Waarom gebruik je W8 op een mac ? omdat niet alles in die omgeving draait. (Net zoals ik ook niet alles met mijn Ubuntu kan oplossen, het mag dan fijn en snel draaien, vroeg of laat heb ik Windows nodig) Omgekeerd is al veel minder de bedoeling, en diegene die het evt wel nodig hebben zullen wel technisch genoeg onderlegd zijn om het draaiende de krijgen in een vm omgeving.
Ik stuur niemand in een illegale richting... Een Windows omgeving op een Mac is bijna een noodzaak geworden, omgekeerd ? Leuk om eens te testen of het werkt,maar daar blijft het dan ook bij.
- iceke
- Elite Poster
Toevallig just aan een Macbook Air aan't prutsen
1 jaar oud , batterij staat op 50% na nog geen 2 uur.
Over de malware die erop staat zullen we maar zwijgen zeker ?
Moet ook eens een fotoke posten van de batterijtijd van m'n eeepc van 2010, die speelt evengoed presentaties af (zonder extra adaptors te hoeven aankopen & aan een 5de van de prijs ) ?
1 jaar oud , batterij staat op 50% na nog geen 2 uur.
Over de malware die erop staat zullen we maar zwijgen zeker ?
Moet ook eens een fotoke posten van de batterijtijd van m'n eeepc van 2010, die speelt evengoed presentaties af (zonder extra adaptors te hoeven aankopen & aan een 5de van de prijs ) ?
- lacer
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
- Bedankt: 133 keer
Wat voor malware is dit eigenlijk iceke ?
Ik vraag mij af wat de verschillende manieren er zijn om infecties op te doen met een Mac ?
Windows daarentegen ...
Wij gebruiken hier thuis sinds 2007 uitsluitend Ubuntu en afgeleiden en heb nog nooit infecties, malware of een virus gehad en moet erbij zeggen dat ik mij niet moet inhouden op 't internet. Ik durf op bijna alles te klikken
Ik vraag mij af wat de verschillende manieren er zijn om infecties op te doen met een Mac ?
Windows daarentegen ...
Wij gebruiken hier thuis sinds 2007 uitsluitend Ubuntu en afgeleiden en heb nog nooit infecties, malware of een virus gehad en moet erbij zeggen dat ik mij niet moet inhouden op 't internet. Ik durf op bijna alles te klikken
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
Ubuntu Mate 18.04
- iceke
- Elite Poster
Zoals overal, browers hijacker die reclame tussen je browsers zet.
Maar zoals ik al zij, je hebt dit op elk os, het is maar hoe je er mee omgaat...
Het valt natuurlijk wel op dat op al die systemen, of met torrents gewerkt wordt, of een heleboel youtubedownload/fileconverter/enz. geïnstalleerd is.
Het meeste van die prullen komt mee in "gratis software" van het eerste/beste google resultaat.
(voor ik opmerkingen krijg, die resultaten uit Avast zijn quarantaine bestanden uit adwaremedic die ik eerst laten draaien heb)
Maar zoals ik al zij, je hebt dit op elk os, het is maar hoe je er mee omgaat...
Het valt natuurlijk wel op dat op al die systemen, of met torrents gewerkt wordt, of een heleboel youtubedownload/fileconverter/enz. geïnstalleerd is.
Het meeste van die prullen komt mee in "gratis software" van het eerste/beste google resultaat.
(voor ik opmerkingen krijg, die resultaten uit Avast zijn quarantaine bestanden uit adwaremedic die ik eerst laten draaien heb)
- lacer
- Elite Poster
Tiens, wat je hier opnoemt,helemaal geen last van, allee, denk ik..gebruik ook torrent (Transmission) en Youtube download extensie van Firefox..
Heb je toevallig geen voorbeeld zodat ik eens kan testen ...
EdpNet XL 99/35 Mbps
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
Ubuntu Mate 18.04
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
Ubuntu Mate 18.04
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
- Bedankt: 267 keer
Ik heb hier ook beide: Transmission (torrent) en Youtube center (Safari) en ik heb hier ook geen last van...lacer schreef:Tiens, wat je hier opnoemt,helemaal geen last van, allee, denk ik..gebruik ook torrent (Transmission) en Youtube download extensie van Firefox..
- iceke
- Elite Poster
De volgende die binnenkomt vogel ik ff uit vanwaar ze juist komen, maar das waarschijnlijk makkelijker gezegd dan gedaan.
Pup is simpel die kan je gewoon verwijderen bij programma"s
Kijk ff de changelog na bij unchecky en je hebt al een hoop belangrijke/populaire programma's die pup meeinstalleren : http://unchecky.com/changelog
Bij browser extensies wordt het al wat moeilijker om te achterhalen wanneer ze juist geïnstalleerd zijn.
Vorige week had ik ook weer een leuke binnen, alles clean met malwarebytes/hijackthis/ runonce in het register/hitman pro/combofix
Telkens als je browser opstart kwam het terug bovenpiepen. Wat bleek, die extensie veranderde de link naar de browser zodat die altijd opstartte met nieuwe extenties. (rechtsklikken op snelkoppeling, eigenschappen, doel veranderen)
Pup is simpel die kan je gewoon verwijderen bij programma"s
Kijk ff de changelog na bij unchecky en je hebt al een hoop belangrijke/populaire programma's die pup meeinstalleren : http://unchecky.com/changelog
Bij browser extensies wordt het al wat moeilijker om te achterhalen wanneer ze juist geïnstalleerd zijn.
Vorige week had ik ook weer een leuke binnen, alles clean met malwarebytes/hijackthis/ runonce in het register/hitman pro/combofix
Telkens als je browser opstart kwam het terug bovenpiepen. Wat bleek, die extensie veranderde de link naar de browser zodat die altijd opstartte met nieuwe extenties. (rechtsklikken op snelkoppeling, eigenschappen, doel veranderen)
- selder
- Moderator
Helemaal offtopic, maar ik zou die wintel laptop die die mensen dan gebruikt zouden hebben niet onder handen willen hebben...
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
-
- Elite Poster
Het zal wel aan mij liggen zeker, maar je hebt zo van die personen die de grootste rotzooi binnenhalen op hun PC of Mac. Bij mij is dat in die ruim 30 jaar dat ik met Mac werk nog nooit gebeurd. Ik heb de indruk dat Iceke zo een aantrekker is van allerhande rotzooi waar een ander geen last van heeft.
- FunkStar
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 192 keer
- Bedankt: 92 keer
Oracle extends its adware bundling to include Java for Macs
Summary:For years, Oracle has tormented Windows users by bundling adware with its Java installer for Windows PCs. With the most recent update of Java for the Mac, Oracle has begun including the same adware as part of a default installation, using the same deceptive techniques.
http://www.zdnet.com/article/oracle-ext ... -for-macs/
Summary:For years, Oracle has tormented Windows users by bundling adware with its Java installer for Windows PCs. With the most recent update of Java for the Mac, Oracle has begun including the same adware as part of a default installation, using the same deceptive techniques.
http://www.zdnet.com/article/oracle-ext ... -for-macs/
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
- Bedankt: 143 keer
- Contacteer:
Heb ik ook (eeepc 1000h). Was een fijne netbook, heel draagbaar en toch redelijk goed typcomfort met die oplopende hellingsgraad van het toestel. Ook een prima geluidsklank, ik neem het nog graag mee op reis als muziek en informatiebron. De schermresolutie was wel bedroevend laag.iceke schreef:Moet ook eens een fotoke posten van de batterijtijd van m'n eeepc van 2010, die speelt evengoed presentaties af (zonder extra adaptors te hoeven aankopen & aan een 5de van de prijs ) ?
Maar dat werd nog geleverd met windows xp, dus dat is nu zeker geen optie meer om mee rond te lopen voor demo's ... Ik heb er win7 opgezet en ram vervangen door 2 g (meer kan er niet in). Maar pokketraag. Daar ga je geen moderne presentaties mee geven hoor, waar bv. video in zit.
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
- iceke
- Elite Poster
Ik doelde eerder op de batterij prestaties... 3 uur en een klets voor een macbook air van een jaar oud is nu niet echt om over naar huis te schrijven.
De EEEpc's werden indertijd ook verkocht als notebook alternatief met lange batterijduur...
De EEEpc's werden indertijd ook verkocht als notebook alternatief met lange batterijduur...
- sirWard
- Erelid
- Twitter: sirWard
- Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
- Bedankt: 87 keer
Met coconutbattery (ald ik me niet vergis van naam) kan je op OSX je batterijwaarden uitlezen (laadcycli, capaciteit origineel en huidig,..).
- lacer
- Elite Poster
Wat, is dat niet standaard aanwezig op Mac ? Zou toch gemogen hebben.
http://www.macupdate.com/app/mac/19085/coconutbattery
http://www.macupdate.com/app/mac/19085/coconutbattery
EdpNet XL 99/35 Mbps
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
Ubuntu Mate 18.04
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
Ubuntu Mate 18.04
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 483 keer
- Bedankt: 98 keer
- Contacteer:
Cycli kan je wel degelijk uitlezen. Apple-icoon -> About this Mac -> System Report -> Power.
- selder
- Moderator
Die coconut batterij leest ook maar de info van OSX uit en plooit dat in een overzichtje hoor.
iStat leest die informatie ook uit:
iStat leest die informatie ook uit:
-
- Elite Poster
Mij ontgaat het ook volledig. Maar dat zal wel komen omdat ik een Mac gebruiker ben en die worden toch bestempeld als dom.
[ Post made via mobile device ]
- lacer
- Elite Poster
De video laat blijken dat Apple support om een scam te verwijderen via remote desktop 400 dollar kost of iets in die aard
EdpNet XL 99/35 Mbps
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
Ubuntu Mate 18.04
RPi 2B + 3B +3B+ Kodi
Ubuntu Mate 18.04
- Sylvester
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
- Bedankt: 182 keer
Ja die had ik al. Dus jij komt vertellen dat de support op de Mac pokkeduur is? Beetje flauw hè. Als je een beetje uitkijkt heb je dergelijke support voor 'dit' probleem niet nodig. Je hebt sowieso minder support nodig op de Mac , en dergelijke praktijken vind je overal terug.
- Garpenlov
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 61 keer
- Bedankt: 50 keer
Ik was altijd tegen mac omdat iedereen dat deed, met het argument dat je teveel betaald voor wat je krijgt.
Maar enkele jaren geleden tweedehands een macbook pro 13 inch uit 2010 gekocht voor 200 euro.
En eigenlijk viel dat allemaal wel goed mee! Het operating system is geweldig voor laptops, die touchpad is geschapen uit de hemel!
Het bleef natuurlijk eerst wel wat zoeken hoe alles werkt als je alleen maar met windows werkte, maar je leert dat allemaal snel bij.
en sindsdien koop ik nooit meer geen windows laptop.
De prijzen zijn idd wat onozel voor wat je krijgt, maar ik moet zeggen dat macbook pro's echt van premium kwaliteit zijn.
Dit is mijn persoonlijke mening over mac, als levenslange windows gebruiker! Don't knock until you try it
Maar enkele jaren geleden tweedehands een macbook pro 13 inch uit 2010 gekocht voor 200 euro.
En eigenlijk viel dat allemaal wel goed mee! Het operating system is geweldig voor laptops, die touchpad is geschapen uit de hemel!
Het bleef natuurlijk eerst wel wat zoeken hoe alles werkt als je alleen maar met windows werkte, maar je leert dat allemaal snel bij.
en sindsdien koop ik nooit meer geen windows laptop.
De prijzen zijn idd wat onozel voor wat je krijgt, maar ik moet zeggen dat macbook pro's echt van premium kwaliteit zijn.
Dit is mijn persoonlijke mening over mac, als levenslange windows gebruiker! Don't knock until you try it
ISP: Telenet 1000/40 (CV8560E -> Unifi UDM-B)
Mobiel: PX Mobilus M (Iphone 13)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
- Bedankt: 618 keer
Niet echt een eerlijke vergelijking. Voor 200 euro zou ik ook een tweedehands macbook pro in huis halen. Dat laat niet weg dat ik er geen nieuwprijs voor zou betalen. (ook al omdat ik als ITer te vaak software zou moeten gebruiken die er niet op draait)
- Sylvester
- Elite Poster
Voor hem was het een 'test', een éérste kennismaking, veronderstel ik.
En hij heeft zelf al aangegeven om geen windows PC meer te kopen, dus de volgende aankoop zal een Mac zijn.
Nee, de prijzen zijn niet onnozel.
Je moet echt alles in rekening brengen. Alles wat je uitgeeft : aankoop laptop, operating systeem, uitbreidingen, virus scanners, kosten voor support als hij weer eens nukkig doet, enz...
Vergeet niet dat een Mac doorgaans een grotere verkoopwaarde heeft op de tweedehands markt. Dat moet je ook in rekening brengen.
Vergeet niet dat je met een Mac minder support kosten nodig hebt, minder tijdverlies...
Bereken deze kost over één jaar, en je zal zien dat het in sommige gevallen zelfs goedkoper is om een Mac te kopen.
En nu gaat de hel weer losbarsten...
En hij heeft zelf al aangegeven om geen windows PC meer te kopen, dus de volgende aankoop zal een Mac zijn.
Nee, de prijzen zijn niet onnozel.
Je moet echt alles in rekening brengen. Alles wat je uitgeeft : aankoop laptop, operating systeem, uitbreidingen, virus scanners, kosten voor support als hij weer eens nukkig doet, enz...
Vergeet niet dat een Mac doorgaans een grotere verkoopwaarde heeft op de tweedehands markt. Dat moet je ook in rekening brengen.
Vergeet niet dat je met een Mac minder support kosten nodig hebt, minder tijdverlies...
Bereken deze kost over één jaar, en je zal zien dat het in sommige gevallen zelfs goedkoper is om een Mac te kopen.
En nu gaat de hel weer losbarsten...
- Garpenlov
- Premium Member
Dat was mijn bedoeling, ik wilde het eerst is echt gebruiken.
Mijn volgende gaat idd een macbook air worden, die vallen qua prijs wel goed mee.
Dat van tweedehands waarde is een beetje een raar verhaal.
Iedereen denkt dat zijn mac tweedehands zoveel waard is, maar die zoekertjes blijven toch jaren staan.
Zoals mijn 13 inch 2010, die stondt toch al een jaar te koop, begonnen met 750, 500, 400. uiteindelijk ging ze toch maar weg voor 200.
Echter vindt ik imacs niet zo prettig als een windows desktop.
osx voelt zo'n beetje prettiger aan op een laptop.
Mijn volgende gaat idd een macbook air worden, die vallen qua prijs wel goed mee.
Dat van tweedehands waarde is een beetje een raar verhaal.
Iedereen denkt dat zijn mac tweedehands zoveel waard is, maar die zoekertjes blijven toch jaren staan.
Zoals mijn 13 inch 2010, die stondt toch al een jaar te koop, begonnen met 750, 500, 400. uiteindelijk ging ze toch maar weg voor 200.
Echter vindt ik imacs niet zo prettig als een windows desktop.
osx voelt zo'n beetje prettiger aan op een laptop.
- Garpenlov
- Premium Member
Pokketrage website, maar volgens mac2sell zou mijn ding momemteel...
Omschrijving computer :
MacBook Pro unibody 13 inch Intel Core 2 Duo 2,40 GHz 4096 / 750 GB / superdrive
De Mac2Sell-waarde van uw computer is :
270 € incl BTW
Omschrijving computer :
MacBook Pro unibody 13 inch Intel Core 2 Duo 2,40 GHz 4096 / 750 GB / superdrive
De Mac2Sell-waarde van uw computer is :
270 € incl BTW
- Sylvester
- Elite Poster
Site is inderdaad traag op dit moment.
Deze prijs is een minimum richtprijs. Deze prijs zou je er minstens voor moeten krijgen, als hij in orde is.
300 euro zou je er toch minstens voor moeten krijgen als de accu nog goed is.
Trek dit van de nieuwwaarde af, dan heb je al een beter zicht op de totaalprijs.
Deze prijs is een minimum richtprijs. Deze prijs zou je er minstens voor moeten krijgen, als hij in orde is.
300 euro zou je er toch minstens voor moeten krijgen als de accu nog goed is.
Trek dit van de nieuwwaarde af, dan heb je al een beter zicht op de totaalprijs.
-
- Elite Poster
De prijs voor meest debiele reactie anno 2015 gaat naar deze schrijver.Garpenlov schreef:Ik was altijd tegen mac omdat iedereen dat deed...
- Garpenlov
- Premium Member
En dat één zinnetje moet je direct stenen van schijten?
Het is helaas wel waar, het is een "trend" om mac te haten voor geen enkele goede reden. Ik zat zelf ook bij dat volk.
Maar zoals hierboven vermeld, heb ik mezelf laten bijleren.
Het is helaas wel waar, het is een "trend" om mac te haten voor geen enkele goede reden. Ik zat zelf ook bij dat volk.
Maar zoals hierboven vermeld, heb ik mezelf laten bijleren.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 164 keer
- Bedankt: 618 keer
Ieder zijn meug.
Ik heb genoeg macs gehad die last hadden met externe hdds en usb die ntfs geformateerd waren om te weten dat het geen rozegeur en maneschijn is; aan beide kanten trouwens.
Alleen vind ik makkelijker mijn weg terug in windows, puur uit ervaring.
En ik heb nog maar 1 keertje een virus gehad in windows, en dat was in de tijd van win98, meer dan 12 jaar geleden. Daar geef ik nog even bij mee dat ik op de meeste van mijn bakken enkel een virussscannertje heb draaien, en geen firewall of andere verdediging onder het motto "als het foutgaat reinstallen we gewoon"; enkel mijne main desktop draait een totaalpakket av-firewall-registryprotector.
Het is bij alle OS een kwestie van "weten wat je doet", hoewel OSX dat makkelijker maakt vanwege hun closed appstore en dergelijke, waarbij je moeilijk fout kan gaan. Bij windows is dat wel effe anders; ik kan me zelfs gerust voorstellen dat vele windows users een afkeer hebben/hadden van die windows 8 store, omdat ze vreesden dat ook windows meer een meer een closed platform zou worden.
Ik vind een mac teveel closed off; ik install graag mijn programmas waar ik dat wil, en de settings ook. Zoveel zelfs dat ik begin een afkeer te krijgen van progs die niet standalone/portable zijn, en bv hun settings niet in een lokale ini file, maar in het user profile steken.
Ik heb er al wel mee gewerkt, en vindt macs leuk aanvoelen voor de user, zeker de casual user.
Ik zou er zelfs met plezier eentje kopen aan 200 euro, al ist maar om ns een poging te wagen om op ios iets te developen (dat dit niet kan vanop een windows bak en de anti-trust commissions daar nog geen graat in gezien hebben gaat mijn pet te boven).
Maar voor mij zou het nooit mijn primary device worden (teveel archieven aan programmas en abandonware games die moeten bijven werken ). Leuk als portable is het wel, compact, stevig, licht... Mijn tablet is een ipad, en ik ben daar redelijk content van, zelfs met de nadelen (closed off, moeilijk te managen zonder itunes, geen wifi scanner en andere nuttige apps mogelijk, ...)
Maja, de concurrentie daar is android, en qua privacy protection is dat een ramp out of the box, en ik ga echt niet al mijn toestellen reinstallen en dergelijke, met kans op bricking en alle mogelijke ellende vandien. Zeg wat je wil, maar in het ergste geval herinstall je gewoon je pc, zonder risico, terwijl gsms en tablets toch nog altijd iets moeilijker te herinstallen zijn. Lang leve de open platformen; de rest zijn gewoon tools die hun ding moeten doen zonder te veel geprul voor mij.
Ik heb genoeg macs gehad die last hadden met externe hdds en usb die ntfs geformateerd waren om te weten dat het geen rozegeur en maneschijn is; aan beide kanten trouwens.
Alleen vind ik makkelijker mijn weg terug in windows, puur uit ervaring.
En ik heb nog maar 1 keertje een virus gehad in windows, en dat was in de tijd van win98, meer dan 12 jaar geleden. Daar geef ik nog even bij mee dat ik op de meeste van mijn bakken enkel een virussscannertje heb draaien, en geen firewall of andere verdediging onder het motto "als het foutgaat reinstallen we gewoon"; enkel mijne main desktop draait een totaalpakket av-firewall-registryprotector.
Het is bij alle OS een kwestie van "weten wat je doet", hoewel OSX dat makkelijker maakt vanwege hun closed appstore en dergelijke, waarbij je moeilijk fout kan gaan. Bij windows is dat wel effe anders; ik kan me zelfs gerust voorstellen dat vele windows users een afkeer hebben/hadden van die windows 8 store, omdat ze vreesden dat ook windows meer een meer een closed platform zou worden.
Ik vind een mac teveel closed off; ik install graag mijn programmas waar ik dat wil, en de settings ook. Zoveel zelfs dat ik begin een afkeer te krijgen van progs die niet standalone/portable zijn, en bv hun settings niet in een lokale ini file, maar in het user profile steken.
Ik heb er al wel mee gewerkt, en vindt macs leuk aanvoelen voor de user, zeker de casual user.
Ik zou er zelfs met plezier eentje kopen aan 200 euro, al ist maar om ns een poging te wagen om op ios iets te developen (dat dit niet kan vanop een windows bak en de anti-trust commissions daar nog geen graat in gezien hebben gaat mijn pet te boven).
Maar voor mij zou het nooit mijn primary device worden (teveel archieven aan programmas en abandonware games die moeten bijven werken ). Leuk als portable is het wel, compact, stevig, licht... Mijn tablet is een ipad, en ik ben daar redelijk content van, zelfs met de nadelen (closed off, moeilijk te managen zonder itunes, geen wifi scanner en andere nuttige apps mogelijk, ...)
Maja, de concurrentie daar is android, en qua privacy protection is dat een ramp out of the box, en ik ga echt niet al mijn toestellen reinstallen en dergelijke, met kans op bricking en alle mogelijke ellende vandien. Zeg wat je wil, maar in het ergste geval herinstall je gewoon je pc, zonder risico, terwijl gsms en tablets toch nog altijd iets moeilijker te herinstallen zijn. Lang leve de open platformen; de rest zijn gewoon tools die hun ding moeten doen zonder te veel geprul voor mij.
-
- Starter
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 4 keer
Hallo allemaal,
Alle opties overwogen en aangezien ik in April begin met mijn activiteiten heb ik besloten over te gaan tot aankoop. Om eerlijk te zijn was ik door vrienden 75% overtuigd om voor een Mac te gaan. Gisteren kwam ik Facebook het bericht tegen dat Apple zijn prijzen aardig de hoogte heeft ingejaagd maar dat je in enkele webshops een MacBook Pro kon kopen aan lagere prijzen.
ik heb dus snel gisteren een 15 inch MacBook Pro besteld bij MyCom (aan een voordeel van € 220 T.O.V. de prijs in de Apple Store) en deze morgen is hij netjes geleverd.
Waarom toch Apple?
De voornaamste redenen waren de betrouwbaarheid en het retina scherm, ik ga namelijk bij klanten hun website's bespreken die ik telkens ook Retina ready maak.
Nogmaals, het is een strikt persoonlijke keuze geweest. De toekomst zal mij zeggen of het de juiste keuze was.
Alvast bedankt voor jullie meningen!
Alle opties overwogen en aangezien ik in April begin met mijn activiteiten heb ik besloten over te gaan tot aankoop. Om eerlijk te zijn was ik door vrienden 75% overtuigd om voor een Mac te gaan. Gisteren kwam ik Facebook het bericht tegen dat Apple zijn prijzen aardig de hoogte heeft ingejaagd maar dat je in enkele webshops een MacBook Pro kon kopen aan lagere prijzen.
ik heb dus snel gisteren een 15 inch MacBook Pro besteld bij MyCom (aan een voordeel van € 220 T.O.V. de prijs in de Apple Store) en deze morgen is hij netjes geleverd.
Waarom toch Apple?
De voornaamste redenen waren de betrouwbaarheid en het retina scherm, ik ga namelijk bij klanten hun website's bespreken die ik telkens ook Retina ready maak.
Nogmaals, het is een strikt persoonlijke keuze geweest. De toekomst zal mij zeggen of het de juiste keuze was.
Alvast bedankt voor jullie meningen!
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 483 keer
- Bedankt: 98 keer
- Contacteer:
Blij dat je een keuze hebt kunnen maken! Hopelijk heb je toch iets gehad aan dit topic ondanks de vele reacties hier die de keuze ongetwijfeld niet makkelijker hebben gemaakt.