TV-Vlaanderen Basic Light wordt alweer duurder

Alles over TV via satelliet
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Misschien m'n vorige post eens lezen... er zijn nog amper redenen (tot geen voor de gemiddelde kijker) om voor TV Vlaanderen te kiezen.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

dat is geen antwoord, maar de vraag ontlopen! Tweakers zijn misschien wel mensen die verkiezen om geen abo's meer te betalen, of niet-lineair te kijken, of meer VOD te verkrijgen, enz... Een groeiende groep dus: dit is een (gefundeerde) veronderstelling 8)

Misschien m'n vorige post eens lezen...

die heb ik gelezen, en ben het er mee eens ook :wink:
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

wied schreef:of niet-lineair te kijken, of meer VOD te verkrijgen, enz...
Je geeft bij deze nogmaals extra argumenten aangezien dergelijke dingen via SAT niet beschikbaar zijn.

Ik bewonder je liefde voor SAT... maar wees objectief en je zal merken dat er in Belgie weinig tot geen behoefte aan is !
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

r2504 schreef:En zo komen we terug on-topic... vandaag de dag is er zo goed als geen reden meer waarom de gemiddelde TV kijker nog voor TV Vlaanderen zou kiezen... niet het aanbod van Vlaamse (HD) zenders, niet de kwaliteit van diezelfde zenders, niet het gebruiksgemak, niet de kost, ... pas wanneer je een Tweaker bent met specifieke interesses is het een geldig alternatief (al minderen die ook met de dag).
Kijk, een zoekfunctie is altijd handig. En zo blijkt dat er al een ander topic loopt (met bronvermelding en cijfermateriaal) waaruit blijkt dat kijken via satelliet in stijgende lijn gaat:
http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=37&t=37869
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

De populariteit van satelliettelevisie blijft groeien in België. In 2012 groeide het aantal huishoudens dat tv- en radioprogramma’s direct via de Astra-satelliet ontvangt, naar 540.000 huishoudens.
Over misleiding gesproken... het gaat daarbij niet over Belgische cijfers... maar Europese (waar de situatie totaal anders is).

De cijfers dateren trouwens al van 2012.
Gebruikersavatar
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1778
Lid geworden op: 28 dec 2008, 19:38
Uitgedeelde bedankjes: 346 keer
Bedankt: 250 keer

Het marktonderzoek was Europees, maar die cijfers zijn wel specifiek voor België.

Bij de overschakeling naar Proximus TV hebben wij onze satellietinstallatie trouwens behouden. Er zijn genoeg FTA zenders die nog interessant zijn. Voor jan modaal is satelliet misschien niet interessant, maar onlangs zag ik nog iets merkwaardigs staan in het lastenboek van meerdere nieuwbouwprojecten voor appartementsblokken.

Bijvoorbeeld: http://victoria1140.eu/nl/project
Pre-installatie satelliet
Er is een verbuizing voorzien in de woonkamers en in de grote slaapkamers tot aan het verdeelbord van elk appartement en van daaruit naar een punt op het dak. Optioneel kan de bekabeling worden inbegrepen mits een eventueel prijssupplement.
Wie had 10 jaar geleden ooit gedacht dat een aannemer dit zou doen? Mooie evolutie denk ik zo. :beerchug:
Laatst gewijzigd door Kenw00t op 06 jan 2015, 14:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

@r2504

wie zegt dat dit alles op Sat te vinden is? Zelf heb ik mijn TVV abo opgezegd omdat ik mijn heil gedeeltelijk elders ga zoeken (herlees desnoods deze draad maar eens). On-topic nu: TVV gaat eruit bij mij, niet omdat ze duurder worden maar om totaal andere redenen...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

r2504 schreef:
De populariteit van satelliettelevisie blijft groeien in België. In 2012 groeide het aantal huishoudens dat tv- en radioprogramma’s direct via de Astra-satelliet ontvangt, naar 540.000 huishoudens.
Over misleiding gesproken... het gaat daarbij niet over Belgische cijfers... maar Europese (waar de situatie totaal anders is). .
Er staat dit te lezen:
De populariteit van satelliettelevisie blijft groeien in België. In 2012 groeide het aantal huishoudens dat tv- en radioprogramma’s direct via de Astra-satelliet ontvangt, naar 540.000 huishoudens.
Het gaat dus wél degelijk over Belgische cijfers en niet over Europese. Op Europees niveau heb je een paar miljoen huishoudens die via satelliet kijken. Niks misleiding.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Waar staat dan de evolutie voor Belgie ?

540.000 huishoudens (+19%) is een Europeese gegeven... voor Belgie staat er louter het getal 130.000 (geen +/- %).

Voor wie gelooft dat er in Belgie 540.000 huishoudens naar TV Vlaanderen kijken... wishfull thinking... dit is haast één derde van het aantal TN klanten.
Gebruikersavatar
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1778
Lid geworden op: 28 dec 2008, 19:38
Uitgedeelde bedankjes: 346 keer
Bedankt: 250 keer

Satellietontvangst wordt ook gebruikt door bezitters van caravans, campers en tweede huizen. Volgens het onderzoek van SES Astra waren er eind vorig jaar 130.000 Belgische huishoudens die satellietontvangst voor recreatieve doeleinden gebruiken.
Leer lezen hé zeg.
r2504 schreef:Voor wie gelooft dat er in Belgie 540.000 huishoudens naar TV Vlaanderen kijken... wishfull thinking... dit is haast één derde van het aantal TN klanten.
Dat staat er ook helemaal niet! Het onderzoek gaat over wie kijkt naar de vloot van SES Astra. TV Vlaanderen zit toevallig ook op die vloot, maar dit onderzoek telt ook de FTA kijkers. De cijfers zijn in dat geval een stuk realistischer.

Bronnen kan je in dit bericht vinden: http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... 69#p493325
Laatst gewijzigd door Kenw00t op 06 jan 2015, 15:10, 2 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

@Jack

op europees niveau gaat het over tientallen miljoenen waarschijnlijk! En dit misschien alleen al voor duitsland...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Kenw00t schreef:Dat staat er ook helemaal niet!
Dat is jou interpretatie... het artikel is allerminst duidelijk hierover.

Volgens een artikel van een professor (zie http://aps.vlaanderen.be/sgml/largereeksen/6552.htm ) waren er in 2012 slechts 115.000 niet-interactieve digitale kijkers (wat naast TVV ook nog DVB-T ea. was). In de spreadsheet zie je ook duidelijk dat dit een dalende trend is.

TV Vlaanderen zwijgt trouwens angstvallig over concrete cijfers rond het aantal abonnementen.
Kenw00t schreef:maar dit onderzoek telt ook de FTA kijkers. De cijfers zijn in dat geval een stuk realistischer.
Oh, en hoe tel je die... je steekt een natte vinger in de lucht ?
Gebruikersavatar
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1778
Lid geworden op: 28 dec 2008, 19:38
Uitgedeelde bedankjes: 346 keer
Bedankt: 250 keer

De cijfers van de professor spreken enkel over het Vlaams Gewest. Die van SES Astra beslaan heel België. Er staat verder trouwens in belangrijke opmerking in jouw artikel:
Het is zeer moeilijk een juist beeld te krijgen van niet-lokale satelliettelevisie, omdat de meeste kanalen ‘Free to Air’ zijn. Een gezin met roots uit een Maghreb land of uit Turkije kan bepaalde kanalen uit hun land van herkomst ontvangen zonder abonnement. Het is niet onwaarschijnlijk dat er een paar 100.000 satellietontvangers in Vlaanderen in gebruik zijn. Maar deze worden niet opgenomen bij de cijfers als ‘kijkers die digitaal naar lokale uitzendingen kijken’. De cijfers bij digitaal niet-interactief zijn dus “exclusief de gezinnen die via analoge kabelkanalen naar het lokale aanbod kijken en via digitale satellietkanalen uitsluitend naar buitenlandse kanalen kijken”.
Verder denk ik dat je best eens opzoekt wat het verschil is tussen TV Vlaanderen en SES Astra.
Afbeelding
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
Bedankt: 542 keer

r2504 schreef:
Kenw00t schreef:Dat staat er ook helemaal niet!
Dat is jou interpretatie... het artikel is allerminst duidelijk hierover.
Dat aangehaalde artikel is daar zéér duidelijk over: "De populariteit van satelliettelevisie blijft groeien in België."
Wat dan ook betekent dat jij ongelijk hebt ... maar dat niet kan toegeven.
Een herkenbare situatie...
r2504 schreef: Volgens een artikel van een professor (zie http://aps.vlaanderen.be/sgml/largereeksen/6552.htm ) waren er in 2012 slechts 115.000 niet-interactieve digitale kijkers (wat naast TVV ook nog DVB-T ea. was). In de spreadsheet zie je ook duidelijk dat dit een dalende trend is.
Omdat deze professor een bepaalde definitie heeft van "niet-interactieve digitale kijker":
  • Digitaal: een kijkgezin is digitaal wanneer het op de voornaamste kijkplaats in de woning een digitaal gecodeerd signaal gebruikt om lineair naar lokale uitzendingen te kijken.
  • Digitaal interactief: een kijkgezin wordt gerekend tot de categorie interactieve televisiegezinnen via Belgacom of Telenet indien zij gebruik maken van een Belgacom decoder, een Digibox of een Digicorder op de voornaamste kijkplaats in de woning.
  • Digitaal niet-interactief: een kijkgezin wordt gerekend tot de categorie niet-interactieve digitale televisiegezinnen indien zij op de voornaamste kijkplaats in de woning de lokale signalen ontvangen via DVB-T, via TV Vlaanderen of via een STB van INDI.
Deze professor beweert helemaal niet dat er minder mensen van satelliet gebruik maken.
Maar dat wil jij er wel van maken om je gelijk te halen...
Meer: deze professor beseft zelf zéér goed dat er véél satellietkijkers zijn maar heeft duidelijk niet gedetailleerd gekeken naar deze doelgroep.
En dat geeft hij ook duidelijk aan.
Volledigheid
  • De cijfers zijn beperkt tot het Vlaamse Gewest. De opdeling tussen Telenet en Numéricable in het Brusselse gebied is volledig geografisch en zegt niets over de participatiegraad van Nederlandstalige gezinnen in de digitalisering van televisie in het Brusselse gebied.
  • Het is zeer moeilijk een juist beeld te krijgen van niet-lokale satelliettelevisie, omdat de meeste kanalen ‘Free to Air’ zijn. Een gezin met roots uit een Maghreb land of uit Turkije kan bepaalde kanalen uit hun land van herkomst ontvangen zonder abonnement. Het is niet onwaarschijnlijk dat er een paar 100.000 satellietontvangers in Vlaanderen in gebruik zijn. Maar deze worden niet opgenomen bij de cijfers als ‘kijkers die digitaal naar lokale uitzendingen kijken’. De cijfers bij digitaal niet-interactief zijn dus “exclusief de gezinnen die via analoge kabelkanalen naar het lokale aanbod kijken en via digitale satellietkanalen uitsluitend naar buitenlandse kanalen kijken”.
  • Er werden ook een aantal andere schattingen gemaakt: het aantal abonnees van Belgacom TV in Vlaanderen (Belgacom rapporteert op een hoger niveau); inschatting van de abonnees TV VLAANDEREN in Vlaanderen (weinig cijfers beschikbaar en abonnementen soms genomen ikv buitenverblijf in Wallonië en buitenland wat hier niet opgenomen moet worden gegeven de definitie); inschatting digitale antenne-ontvangst (niet via abonnement maar gratis voor VRT-zenders en dus geen rapportage).
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Kenw00t schreef:Verder denk ik dat je best eens opzoekt wat het verschil is tussen TV Vlaanderen en SES Astra.
Dat ken ik goed genoeg... maar het heeft weinig zin dat een Turk FTA naar een Turkse zender kijkt op sat.

Die mens heeft geen belang bij TV Vlaanderen, noch bij Proximus, Scarlet, Telenet... en heeft dan ook niets met dit topic te maken.
eternum schreef:Meer: deze professor beseft zelf zéér goed dat er véél satellietkijkers zijn maar heeft duidelijk niet gedetailleerd gekeken naar deze doelgroep.
Maar die doelgroep heeft niets te zien met TV Vlaanderen zoals ik hierboven al schreef.

Het gaat in dit topic over het "nut" van TV Vlaanderen te kiezen boven Proximus/Belgacom... niet over hoe goed of hoe slecht SAT wel is (wat zo vatten jullie het persoonlijk op).
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
Bedankt: 542 keer

Ik denk dat ook jij "in het heetst van strijd" soms iets anders schrijft dan wat je feitelijk bedoelt.
Hieronder scheerde je het hele SAT gebeuren over één en dezelfde kam ... zonder specifiek TV Vlaanderen te benoemen.
En dan, 't ja, breek de hel los. :lol:
r2504 schreef:Je geeft bij deze nogmaals extra argumenten aangezien dergelijke dingen via SAT niet beschikbaar zijn.

Ik bewonder je liefde voor SAT... maar wees objectief en je zal merken dat er in Belgie weinig tot geen behoefte aan is !
Maar goed. Een 540.000 gebruikers van SAT in België is natuurlijk niet niks...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

eternum schreef:Ik denk dat ook jij "in het heetst van strijd" soms iets anders schrijft dan wat je feitelijk bedoelt.
Is het niet andersom... zijn jullie SAT liefhebbers niet vergeten wat er in het onderwerp van dit topic staat ?
eternum schreef:Hieronder scheerde je het hele SAT gebeuren over één en dezelfde kam ... zonder specifiek TV Vlaanderen te benoemen.
Het lijkt me logisch dat ik in een topic van TVV niet bij iedere zin ga schrijven dat het over TVV gaat.
eternum schreef:Maar goed. Een 540.000 gebruikers van SAT is natuurlijk niet niks...
Zeker niet... alléén zijn FTA gebruikers niet te tellen... dergelijke cijfers blijven dus betwistbaar (maar daar gaat dit topic niet over).
Gebruikersavatar
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1778
Lid geworden op: 28 dec 2008, 19:38
Uitgedeelde bedankjes: 346 keer
Bedankt: 250 keer

r2504 schreef:
Kenw00t schreef:Verder denk ik dat je best eens opzoekt wat het verschil is tussen TV Vlaanderen en SES Astra.
Dat ken ik goed genoeg... maar het heeft weinig zin dat een Turk FTA naar een Turkse zender kijkt op sat.
Grapjas! Turk FTA zit helemaal niet op de vloot van SES Astra. Tot zover je kennis dus. Zie nogmaals: http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... 69#p493325

Als je hier alleen al uitkraamt dat 540.000 gebruikers een Europees gegeven is denk ik niet dat jij weet waarover je praat. Hint: satelliet heeft in Duitsland een marktaandeel van 40%. Hoeveel volk woont er daar nu weer?
Afbeelding
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
Bedankt: 542 keer

r2504 schreef:
eternum schreef:Ik denk dat ook jij "in het heetst van strijd" soms iets anders schrijft dan wat je feitelijk bedoelt.
Is het niet andersom... zijn jullie SAT liefhebbers niet vergeten wat er in het onderwerp van dit topic staat ?
Neen helemaal niet.
Maar indien er door iemand een generalisatie van een hele gebruikersgroep plaats vindt ... dan gaat die eigenlijk "een beetje off-topic".
Soms durft het gebeuren dat die dan "wat op zijn stappen" terugkomt ... en de anderen laat geloven dat niet hij/zij "een beetje off-topic" ging.

Laat me zeggen dat ik dit hier al meermaals op dit forum heb zien gebeuren. :wink:
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

waar dit topic dan wel over gaat is het duurder worden van TVV. En niet uitsluitend over TVV vs TN, en dan nog voor 4 ontvangers tegelijk!
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Kenw00t schreef:Grapjas! Turk FTA zit helemaal niet op de vloot van SES Astra. Tot zover je kennis dus.
Dat heb ik toch ook niet geschreven ? Het voorbeeld was misschien niet geheel correct... maar er is een hele groep SAT kijkers die geen doel publiek zijn voor dit topic... waarom wil je het steeds opnieuw opentrekken naar alle mogelijk SAT kijkers (die nooit een TV Vlaanderen abbo zullen nemen) ?
wied schreef: en dan nog voor 4 ontvangers tegelijk!
Zelfs met één ontvanger is TVV duurder... gebasseerd op de officiele prijzen van de betreffende providers.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

en is het in dit land misschien verboden om desnoods een duurdere oplossing te verkiezen!?
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

Nee, maar jij beweert bij hoog en laag dat tvv meer mogelijkheden biedt, goedkoper is, makkelijker, meer -weliswaar anderstalige- zenderaanbod (de installatiekost vergeet je 'per toeval' om uw gelijk te halen).

Bgc start + unlimited + tvv ram je ons ook al jaren door de strot :-o

Dus je kiest wel 'plots' voor de duurdere oplossing :-)
En nu kom je met argument dat je nt perse vr goedkoopste oplossing kiest. Ge draait als een duivel in een wijwatervat om uw grote gelijk te halen.

En we proberen hier een objectieve A/B vergelijking te maken, helaas is dat hier nt mogelijk met 'emo' argumenten.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

welkom in de UB kleuterschool!
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

En 3x raden wie de rol van de kleuter speelt? LOL
leohein
Plus Member
Plus Member
Berichten: 140
Lid geworden op: 13 mei 2013, 19:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 11 keer

Zonet een brief gehad dat TVV het oude basis pakket ( 11.90 eur ) gaat afschaffen. Ze gaan me automatisch upgraden naar BASIC ( 16.90 EUR, maar 2 EUR korting voor 1 jaar ) :bang:
Wat een vieze truk van hun !!. Zullen wel vele mensen zijn die dit gewoon gaan aanvaarden.
Dit weekend eens bekijken of ik nu ga opzeggen, of downgraden naar BASIC LIGHT (12.90 eur)
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

of vervangen door netflix (8,00€) en DVB-T (gratis)...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5424
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
Bedankt: 313 keer

Here we go again: Da's weeral appels met peren vergelijken :-(
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

wied schreef:of vervangen door netflix (8,00€) en DVB-T (gratis)...
Dit is geen vervanging voor TV, eerder een toevoeging...
Netflix heeft geen TV aanbod, enkel wat series en films. DVB-T heeft enkel de VRT zenders. Geen VTM, 2BE, Vier, Vijf, Vitaya, Nederlandse zenders, Franse zenders, lokale zenders, BBC, CNN, ... Tevens is het niet overal beschikbaar.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1513
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 217 keer

Ik lees hier veel over die 'Extra Kaart' (voor een 2de en 3de tv), die € 80 kost in aankoop en € 2,50 per maand aan abonnement, en dat dit enkel te omzeilen zou zijn door je kaart te delen tussen Linux-ontvangers. Heeft er hier dan nog niemand van de Clone+ gehoord?

Bij mijn vader staan drie ontvangers in huis, alle drie van TV-Vlaanderen zelf (één DSR8121 recorder en twee DSR7141 ontvangers), die tegelijkertijd gebruik kunnen maken van één smartcard. De smartcard van TV-Vlaanderen zit in de Clone+ Wireless Access Server, die centraal staat opgesteld, en in elke ontvanger zit een Clone+ Wireless Client Card. De aankoopprijs van een set met twee Client Cards en één extra Client Card bedroeg € 135,80, minder dan de prijs van twee Extra Kaarten (€ 160), zonder extra maandelijkse abonnementskosten en met alle zenders van het hoofdabonnement op alle tv's.

Overigens had hij tot 31/12/2014 een abonnement op Basic+, maar toen er in december een factuur kwam die weeral bijna 10% hoger was dan een jaar geleden (€ 274,80 in plaats van € 250,80) heeft hij besloten om over te schakelen op Basic Light (toen nog € 11,90 per maand = € 142,80 voor een jaar) omdat hij toch niet veel naar de extra zenders van Basic en Basic+ kijkt. Bij de aanvraag tot degradatie hebben wij ook als reden opgegeven dat de prijs weer met bijna 10% gestegen is, terwijl we hier vrijwel niets voor in de plaats krijgen en dat de zenders 2BE, VIER en VIJF zelfs nog steeds niet beschikbaar zijn in HD (ondanks de bewering van "beste HD-aanbod van België"). Ik was dan ook verrast hier te lezen dat 2BE en VIER nu wel beschikbaar zullen worden in HD.

Ik vraag mij echter wel af welk bedrag men ons nu zal aanrekenen voor Basic Light. Wij hebben reeds € 142,80 overgeschreven (in plaats van de € 274,80), maar er zal pas eind deze maand een nieuwe factuur worden opgemaakt naar aanleiding van het gewijzigde zenderpakket. Veel kans dus dat men € 154,80 zal aanrekenen en dat we nog zullen moeten bijbetalen.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Misschien moet je je nood voor een TV Vlaanderen oplossingen toch eens bekijken.... nu ja, je hebt al veel centen uitgegeven aan decoders en card sharing oplossingen (welke je elders niet had moeten doen).
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5891
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

(welke je elders niet had moeten doen).

:???:
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Noch bij Proximus, Scarlet, Telenet... moet jij zelf investeren in card sharing oplossingen.

Ik heb thuis twee decoders staan en ik betaal hier geen cent extra voor !

Ik weet trouwens ook dat het gewoon zal blijven werken wat morgen misschien niet meer het geval is met de vermelde oplossing.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

nickz schreef:Ik lees hier veel over die 'Extra Kaart' (voor een 2de en 3de tv), die € 80 kost in aankoop en € 2,50 per maand aan abonnement, en dat dit enkel te omzeilen zou zijn door je kaart te delen tussen Linux-ontvangers. Heeft er hier dan nog niemand van de Clone+ gehoord
Als je gebruik maakt van Linux ontvangers, dan heb je geen Clone+ nodig (lees: de aanschafprijs van dat toestel spaar je uit). Heb je goedgekeurde TVV dozen, dan moet je natuurlijk je toevlucht nemen tot dergelijke oplossingen en ben je minimaal 100 euro kwijt. Voor die prijs heb je een Linux doos.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7538
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 717 keer

r2504 schreef:Noch bij Proximus, Scarlet, Telenet... moet jij zelf investeren in card sharing oplossingen.

Ik heb thuis twee decoders staan en ik betaal hier geen cent extra voor !

Ik weet trouwens ook dat het gewoon zal blijven werken wat morgen misschien niet meer het geval is met de vermelde oplossing.
Bij sat. ontvangst kan je meerdere decoders aansluiten en op elke tv naar een ander programma kijken, maximaal 4 verschillende kanalen (grens van max. 4 te bekijken en/of op te nemen zenders werd door providers hardwarematig beperkt een hele tijd geleden) door gebruik te maken van interne share. Hier betaal je geen cent extra voor. Bij sat. tv blijft het ook gewoon werken. Het verwondert mij altijd, als het over sat tv gaat, dat mensen steevast de bedenking maken "als het morgen nog zal werken". Maar ja, je had ook een bepaalde categorie mensen die al sinds een jaar na de oprichting van Apple computer van de daken schreeuwen dat ze ooit wel failliet zullen gaan.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1513
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 217 keer

r2504 schreef:Misschien moet je je nood voor een TV Vlaanderen oplossingen toch eens bekijken.... nu ja, je hebt al veel centen uitgegeven aan decoders en card sharing oplossingen (welke je elders niet had moeten doen).
Mijn vader woont in het buitenland, dus er zijn geen andere oplossingen om Vlaamse zenders te ontvangen ;)
r2504 schreef:Noch bij Proximus, Scarlet, Telenet... moet jij zelf investeren in card sharing oplossingen.

Ik heb thuis twee decoders staan en ik betaal hier geen cent extra voor !
De decoders van Proximus, Scarlet en Telenet zijn dan ook enkel bruikbaar als je over een vaste aansluiting beschikt. De smartcards van TV-Vlaanderen zijn bruikbaar op eender welke locatie binnen de footprint van Astra 1 en 3. Logisch dus dat zij geen extra smartcards geven zonder bijkomende abonnementskosten, anders zou je één abonnement kunnen delen met vrienden en familie. Zelfs met het systeem van de Extra Kaart is er al mogelijkheid tot misbruik.
Laatst gewijzigd door nickz op 13 jan 2015, 16:17, 3 keer totaal gewijzigd.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

En jij gaat je buur of wie dan ook garanderen dat dergelijke decoders/sharing morgen nog werkt in combinatie met TVV (volgens je contract is het vermoedelijk zelf niet eens toegelaten) ?

Het hoeft niet zo dramatisch te zijn... maar je oplossing heeft geen ondersteuning vanuit TVV... en voor jou is dat misschien geen probleem, maar voor menig persoon wel (laat staan dat hij zelf cardsharing oplossingen op z'n Linux ontvanger kan instellen of troubleshooten als het om één of andere reden niet meer werkt).
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

r2504 schreef: maar je oplossing heeft geen ondersteuning vanuit TVV...
Heel vreemd denkpatroon, in een vrije markt worden standaarden gebruikt en geeft de verkoper of fabrikant van de apparatuur ondersteuning, niet de provider die het tv-signaal levert.

Zoals hier aangehaald in het topic, kan je voor systemen als Clone+ of Smartwi op elk moment aankloppen bij een satellietspeciaalzaak zoals http://www.satelec.be/smartwi.htm
Of rechtstreeks bij de Benelux-verdeler of bij de fabrikant.
Gebruikersavatar
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3824
Lid geworden op: 18 okt 2003, 12:29
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

Idd, ga maar eens bij een winkel binnen waar ze satelliet materiaal verkopen,
daar leggen ze je perfect uit hoe je intern je kaart kan delen, er zijn er zelfs ook bij die het instellen voor je.

Ik zou eens willen weten hoeveel mensen er zouden vertrekken als tvv het intern delen moest dwarsbomen.
Het zullen er een heel pak zijn.
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4539
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:37
Uitgedeelde bedankjes: 254 keer
Bedankt: 210 keer

raf1 schreef:
r2504 schreef: maar je oplossing heeft geen ondersteuning vanuit TVV...
Heel vreemd denkpatroon, in een vrije markt worden standaarden gebruikt en geeft de verkoper of fabrikant van de apparatuur ondersteuning, niet de provider die het tv-signaal levert.
Als een verkoper van Linux apparateur jou garandeert dat jouw TVV kaart binnen een jaar nog werkt, dan bluft hij gewoon.
Hij kan absoluut niet weten wat TVV nog gaat veranderen aan security.
Misschien komen ze wel met een boxkey, wie weet.
Je spreekt van een vrije markt, maar feitelijk is dat niet zo.
Iedereen kan wel apparatuur aanbieden, maar het is wel de provider die zijn security bepaalt.
raf1 schreef:Zoals hier aangehaald in het topic, kan je voor systemen als Clone+ of Smartwi op elk moment aankloppen bij een satellietspeciaalzaak zoals http://www.satelec.be/smartwi.htm
Of rechtstreeks bij de Benelux-verdeler of bij de fabrikant.
Ja, maar welke garantie heb je ?
Voor TVV de 4 opnames tegelijk limiet invoerde kon je met zo'n toestellen heel veel opnames tegelijk maken (afhankelijk van het aantal tuners, en hoeveel zenders je per transponder tegelijk wilt opnemen).
TVV voert de 4 opnames tegelijk limiet in, en kijk, die toestellen kunnen daar niet omheen.
Waar is dan je zogenaamde garantie dat het allemaal blijft werken ?
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Plaats reactie

Terug naar “Satelliet aanbieders: TV Vlaanderen, Telesat”