Proximus Persbericht: Netflix binnenkort op Proximus TV
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
- Bedankt: 300 keer
Als ze met Rio willen concurreren tegenover Netflix zullen ze eerst hun prijs minimaal moeten halveren (zelfs meer). 7,99 (8,99) tegenover 24,95 en de keuze is snel gemaakt lijkt mij. Zeker in de huidige economische context.
Voordeel van Proximus is dat hun volume in veel gevallen niet gelimiteerd is. Telenet zal de komende maanden daarmee steeds meer en meer onder druk komen te staan. Streamingsdiensten als Netflix, Spotify, Deezer, Google Music, .... zullen misschien voor ons het typisch Telenet probleem met datavolume voor ons oplossen. Door de druk via de consument te verhogen tegenover Telenet. Maar dit is een andere discussie voor op een ander topic.
Om terug on-topic te komen. Proximus zit met hun huidig beleid super goed. Ze zijn allert en springen mee op de kar ipv als een oude krokodil te vechten tegen een bierkaai.
Voordeel van Proximus is dat hun volume in veel gevallen niet gelimiteerd is. Telenet zal de komende maanden daarmee steeds meer en meer onder druk komen te staan. Streamingsdiensten als Netflix, Spotify, Deezer, Google Music, .... zullen misschien voor ons het typisch Telenet probleem met datavolume voor ons oplossen. Door de druk via de consument te verhogen tegenover Telenet. Maar dit is een andere discussie voor op een ander topic.
Om terug on-topic te komen. Proximus zit met hun huidig beleid super goed. Ze zijn allert en springen mee op de kar ipv als een oude krokodil te vechten tegen een bierkaai.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 147 keer
- Bedankt: 68 keer
Ik dacht dat Scarlet One gewoon Belgacom tv is,inderdaad (vroeger was het toch zeker zo,dat heeft men toch altijd toegegeven zolang het One abbo te verkrijgen was)terwijl Scarlet Trio een iets lichtere versie is van Belgacom tv,voor Scarlet.Met lichter bedoel ik mindere zenders(28),en ook Anne bijv.is niet te zien op Scarlet Trio.Kwaliteit zal wel hetzelfde zijn.Heronic schreef:scarlet trio heeft ook belgacomtv. Bedoel je dat scarlet one de belgacom firmware gebruikt?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 355 keer
- Bedankt: 282 keer
...Ze zijn allert en springen mee op de kar...
natuurlijk, want proximus is een blijver in medialand. De zenders daarentegen weten dat zij op termijn het loodje gaan leggen!
natuurlijk, want proximus is een blijver in medialand. De zenders daarentegen weten dat zij op termijn het loodje gaan leggen!
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
- Heronic
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 426 keer
- Bedankt: 208 keer
Ik heb bij trio ook het betalend voetbal hoor.
Die netflix app heeft weinig met de beschikbare zenders te maken, vraag mij gewoon af of die mee gaat komen naar de "scarlet" firmware.
Die netflix app heeft weinig met de beschikbare zenders te maken, vraag mij gewoon af of die mee gaat komen naar de "scarlet" firmware.
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
My excuse? Being dunk. Whats yours?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 355 keer
- Bedankt: 282 keer
heeft er inderdaad niets mee te maken! Mijn bbox3 werkt hier perfect met sony smartTV zonder enig (proximus) TV betaal-abo...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
- Bedankt: 3720 keer
- Recent bedankt: 23 keer
Blijkbaar wordt de Netflix App op de Proximus TV decoders uitgerold in de week 15-21 december.
Eerst op de v5 en de v5mini, later op de v4
Daarmee houden ze de belofte dat Netflux beschikbaar zou zijn op Proximus TV voor het einde van het jaar.
Er is ook een update van de B-box nodig (waarschijnlijk om de Netflix traffic niet via de VLAN30 te laten routen)?
bron:
http://forum.adsl-bc.org/viewtopic.php?f=52&t=90487
http://www.telepro.be/011-33432-Netflix ... haine.html
Daarmee houden ze de belofte dat Netflux beschikbaar zou zijn op Proximus TV voor het einde van het jaar.
Er is ook een update van de B-box nodig (waarschijnlijk om de Netflix traffic niet via de VLAN30 te laten routen)?
bron:
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 96 keer
- Bedankt: 244 keer
Wel spijtig dat ze niet de interne vla's gebruiken, mijn modem maakt geen ppp sessie meer dus netflix app op de decoder gebruiken zal er niet inzitten.philippe_d schreef:Blijkbaar wordt de Netflix App op de Proximus TV decoders uitgerold in de week 15-21 december.
bron:
- Marsmillo
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
- Bedankt: 19 keer
Ik vroeg mij al af wanneer dat dat er kwam. Had voor eind van het jaar gelezen ergens. Mijn tv heeft geen netflix app, en om een of andere bizarre reden loopt het via mijn laptop en hdmi kabel niet echt lekker. Had veel screen tearing na lang zoeken en testen gevonden dat ik in win7 de aero thema moet gebruiken, screen tearing is nu weg en een kleine microshutter is in de plaats gekomen.
Geen zin op stukje hardware te kopen omdat ik weet dat het binnenkort op decoder komt. En ik na 6m proef waarschijnlijk niet ga verlengen
Sent from my iPad using Tapatalk
Geen zin op stukje hardware te kopen omdat ik weet dat het binnenkort op decoder komt. En ik na 6m proef waarschijnlijk niet ga verlengen
-*-
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
- Bedankt: 279 keer
- Recent bedankt: 1 keer
op de laatste software (decoder V5) dat ze nu volop aan het uitrollen zijn kan je al via het menu/instellingen het volgende zien:
verwittiging internetvolume verbruik Netflix
verwittiging internetvolume verbruik Netflix
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 683 keer
- Bedankt: 156 keer
Betekent dit dat de Netflix app niet zal werken op de decoder als de decoder aan een Fritzbox gekoppeld is en niet aan een BBox?Tomsworld schreef:Wel spijtig dat ze niet de interne vla's gebruiken, mijn modem maakt geen ppp sessie meer dus netflix app op de decoder gebruiken zal er niet inzitten.philippe_d schreef:Blijkbaar wordt de Netflix App op de Proximus TV decoders uitgerold in de week 15-21 december.
bron:
- selder
- Moderator
- Bedankt: 763 keer
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
- Bedankt: 14 keer
- dus als je enkel Proximus TV hebt en geen internet, dan gaat het niet werken?
- heb je 1 of 2 Netflix streams in dat abbo? Maw kun je op een ander toestel een 2de stream kijken (al of niet een proximus tv box)
- Geeft de proximus tv decoder ook Dolby Digital + door?
- heb je 1 of 2 Netflix streams in dat abbo? Maw kun je op een ander toestel een 2de stream kijken (al of niet een proximus tv box)
- Geeft de proximus tv decoder ook Dolby Digital + door?
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Jij bedoelt dan in combinatie met Scarlet? Nee, Netflix op de decoder is niet voor Scarlet.dus als je enkel Proximus TV hebt en geen internet, dan gaat het niet werken?
Indien je nog een oude PSTN + TV hebt (of misschien enkel TV) -> dit werkt ook niet. Netflix op decoder van Proximus werkt enkel icm Internet van Proximus.
Dat hangt af van welk abonnement bij Netflix je neemt. Laat dit kristalhelder zijn: je neemt nog altijd een abonnement af bij Netflix en wordt door hen gefactureerd. Proximus biedt enkel de mogelijkheid van een app op de decoder te installeren. Handig als je geen smart TV hebt maar wel een decoder bvb.- heb je 1 of 2 Netflix streams in dat abbo? Maw kun je op een ander toestel een 2de stream kijken (al of niet een proximus tv box)
Verbruik door Netflix op de decoder wordt gerekend, daarom wordt aangeraden een abonnement met onbeperkt volume te nemen (vanaf Comfort in Pack, of optie unlimited voor Start + Comfort).
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
- Bedankt: 14 keer
Tx Lord
"enkel Proximus TV en geen internet"
Mijn schoonouders hebben bv enkel Proximus TV en geen internet abbo. Als die Netflix willen moeten ze wel veel extra kosten doen. Toegegeven, dat zouden ze ook moeten doen als ze Netflix op een andere apparaat zouden kijken. Maar de aankondiging "Netflix ook op Proximus TV" dat klopt voor hen niet als dusdanig.
En wie kan mijn vraag over Dolby Digital+ nog beantwoorden?
"enkel Proximus TV en geen internet"
Mijn schoonouders hebben bv enkel Proximus TV en geen internet abbo. Als die Netflix willen moeten ze wel veel extra kosten doen. Toegegeven, dat zouden ze ook moeten doen als ze Netflix op een andere apparaat zouden kijken. Maar de aankondiging "Netflix ook op Proximus TV" dat klopt voor hen niet als dusdanig.
En wie kan mijn vraag over Dolby Digital+ nog beantwoorden?
- raf1
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
- Bedankt: 1934 keer
- Recent bedankt: 5 keer
Dat betwijfel ik, de Proximus-decoder moet gewoon de Netflix-servers op internet kunnen bereiken. Kan in principe via eender welke internetverbinding.Lord Utopia schreef:Netflix op decoder van Proximus werkt enkel icm Internet van Proximus.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 147 keer
Eigenlijk is er niet zoveel winst voor de klant(behalve dan het gebruiksgemak) als de data toch word gerekend,dit had ik niet verwacht.Ik ben nog een Scarlet One klant,met een V4,ik zal er dus niet kunnen van genieten,is geen drama dan.
- hardyscript
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 300 keer
- Bedankt: 30 keer
waar heb je je login gegevens moeten invoeren ? ik kan het nergens terugvinden. update gehad...
- raf1
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
- Bedankt: 1934 keer
- Recent bedankt: 5 keer
bron: http://www.proximus.be/nl/id_cr_netflix ... fa8c0ff7d5Druk op de « Menu » knop van uw afstandsbediening
Selecteer « Films » in de rubriek « op aanvraag ». Bevestig met OK.
Selecteer vervolgens « Netflix » en bevestig met OK.
- hardyscript
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 300 keer
- Bedankt: 30 keer
-
- Moderator
Wat weerhoudt jou ervan om op jouw b-box een PPPoE sessie te starten? Toch een kleine moeite om ook Netflix te hebben op de decoder?Tomsworld schreef: Wel spijtig dat ze niet de interne vla's gebruiken, mijn modem maakt geen ppp sessie meer dus netflix app op de decoder gebruiken zal er niet inzitten.
Ik neem aan dat het inderdaad niet zal werken, als de decoder aan een Fritzbox gekoppeld isjohcla schreef:Betekent dit dat de Netflix app niet zal werken op de decoder als de decoder aan een Fritzbox gekoppeld is en niet aan een BBox?
Lord bedoelt waarschijnlijk dat je een Internet abbo nodig hebt om netflix via de decoder te bekijken.raf1 schreef:Dat betwijfel ik, de Proximus-decoder moet gewoon de Netflix-servers op internet kunnen bereiken. Kan in principe via eender welke internetverbinding.Lord Utopia schreef:Netflix op decoder van Proximus werkt enkel icm Internet van Proximus.
Technisch gezien zou Proximus deze stream via VLAN30 kunnen routen, en vanaf daar naar de Nteflix servers.
Maar dat zou betekenen dat je "gratis en onbeperkt" internet geeft aan de Proximus TV klanten (die geen Internet hebben).
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 96 keer
- Bedankt: 244 keer
Beetje zuinigheid, ipv4 wordt zeldzamer, als alle klanten dat doen weer zoveel ipv4 minderphilippe_d schreef:Wat weerhoudt jou ervan om op jouw b-box een PPPoE sessie te starten? Toch een kleine moeite om ook Netflix te hebben op de decoder?Tomsworld schreef: Wel spijtig dat ze niet de interne vla's gebruiken, mijn modem maakt geen ppp sessie meer dus netflix app op de decoder gebruiken zal er niet inzitten.

-
- Moderator
Heeft trouwens iemand een idee hoe dat technisch werkt met die Netflix App, om de netflix streams van de TV streams te scheiden?
En gezien dit zowel op decoders aangesloten op een b-box2 als op een b-box3, moet het dus een oplossing zijn die werkt op "bridged" als "fully routed"?
.
En gezien dit zowel op decoders aangesloten op een b-box2 als op een b-box3, moet het dus een oplossing zijn die werkt op "bridged" als "fully routed"?
- - Maakt de decoder (met Netflix update) VLAN's aan?
- Is hiervoor een software wijziging nodig geweest op de b-boxen?

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 683 keer
- Bedankt: 156 keer
Ik heb zonet naar Breaking Bad gekeken via de Proximus decoder. Ik merkte geen verschil met de app van de Samsung TV.
Kijken via decoder en halverwege verder kijken via de Smart TV app ging ook zonder problemen.
Kijken via decoder en halverwege verder kijken via de Smart TV app ging ook zonder problemen.
-
- Elite Poster
- Bedankt: 279 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Normaal, je moet in feite niks zelf doen, het wordt gradueel uitgerold dus ook normaal dat iedereen dit nog niet heeft op zijn decoder.
Eerst op de V5 dan de V5 mini en tenslotte wordt het op de v4 gepusht.
Ik wacht ook nog geduldig af.
Eerst op de V5 dan de V5 mini en tenslotte wordt het op de v4 gepusht.
Ik wacht ook nog geduldig af.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Het werkt enkel fully routed. Als je nog een bbox2 hebt in bridged mode krijg je bij het opstarten van de netflix app de vraag of je de modem wil laten bijwerken (wordt dan op fully routed gezet). De decoder gebruikt volgens mij dus gewoon de internetverbinding van de bbox voor de netflix trafiek.philippe_d schreef:Heeft trouwens iemand een idee hoe dat technisch werkt met die Netflix App, om de netflix streams van de TV streams te scheiden?
- Marsmillo
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
- Bedankt: 19 keer
Mijn 'technische' probleem is na contact met Proximus opgelost. Modem moest inderdaad nog update krijgen, medewerker heeft dit zelf gepushed. Netflix app werkt lekker vlot, beter dan laptop via hdmi kabel... Tevreden.
-*-
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 298 keer
- Bedankt: 273 keer
Beter is nog altijd relatief. Het is een stuk minder handiger in gebruik als een Chromecast en het verbruikt twintig keer zoveel stroom als een Chromecast. Als je vaak kijkt is het de 35 euro investering meer dan waard.Marsmillo schreef:Mijn 'technische' probleem is na contact met Proximus opgelost. Modem moest inderdaad nog update krijgen, medewerker heeft dit zelf gepushed. Netflix app werkt lekker vlot, beter dan laptop via hdmi kabel... Tevreden.