We verdubbelen de downloadvolumes

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
kaarsenbril
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 43 keer

Volgens mij is Telenet zelfs illegaal bezig, door internetabo's af te knijpen vanaf 100gb. De Europese richtlijn omtrent
netneutraliteit verbiedt een provider zelf om de toegang tot netflix, video on demand en dergelijke onmogelijk te maken.

Dit is juist hetgene wat Telenet wel doet, zodat rechtstreeks hun eigen diensten bevoordeligd worden. Google anders maar even op "netneutraliteit"
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

kaarsenbril schreef:De Europese richtlijn omtrent netneutraliteit
Volgens mij is er hier in België nog geen regelgeving over ...
kaarsenbril schreef: .... verbiedt een provider zelf om de toegang tot netflix, video on demand en dergelijke onmogelijk te maken.
Telenet maakt niets onmogelijk ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
kaarsenbril
Pro Member
Pro Member

Volgens mij is er hier in België nog geen regelgeving over ...

In Nederland wel, en daar is geen limiet

Telenet maakt niets onmogelijk ...

Probeer jij maar tv te kijken met 100gb/maand en na een paar dagen op onwerkbare smalband
krisken
Moderator
Moderator
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Onwerkbare snelheid? 5Mbps is niet mis. Kan je vlotjes Bhaalu mee bekijken, zonder enig probleem!

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 153 keer

Die 5Mbps is voor de abos met "vrij dowloaden".
Die met vast Volume (100GB) krijgen daarna slechts 1Mbit dacht ik.

Edit: met link
http://klantenservice.telenet.be/conten ... gasearch=1

"Internetabonnement met vast volume?
Je surft trager (1 Mbps downstream en 256 kbps upstream) als je maandelijkse basisvolume in je lopende aanrekeningsperiode op is."

Niet genoeg voor video vrees ik... :-)
Laatst gewijzigd door ddd 24 maa 2014, 16:15, in totaal 1 gewijzigd.
krisken
Moderator
Moderator
Contacteer:

Je kan nog steeds volume bijkopen ook hé. Velen vergeten dat precies?

Telefonie = EDPnet + OVH
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 153 keer

Bijkopen? Dat kan ja, aan deze prijzen...
€ 0,50
(per GB, per maand)

€ 0,0015
(per MB, éénmalig)

http://telenet.be/nl/opties
krisken
Moderator
Moderator
Contacteer:

Tjah je hebt ook nog een andere mogelijkheid hé : overschakelen naar de concurrentie.
Er zijn mensen die alleen maar Telenet kunnen nemen en waar VDSL/ADSL tegen deftige snelheid nog steeds niet kan, maar dit lijkt me een grote minderheid.

Telefonie = EDPnet + OVH
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer
Bedankt: 222 keer

r2504 schreef:
Slafes schreef:Kan je ook eens normaal reageren ipv de hoogdravende professor uit te hangen en dan nog eens klinkklare nonsens loopt te verkondigen?
Iedere bewering dat niet het merendeel van de TN gebruikers ernstige problemen heeft met z'n limieten zijn volgens jou klinkklare nonsens. Ik denk dat mijn beeld van de "gemiddelde gebruiker" nog steeds heel wat dichter staat tegen de realiteit dan dat van jou.

Als laatste... mijn persoonlijke indruk is dat dik 95% van de klanten geen enkel probleem heeft met de limieten... jij hebt daar duidelijk een ander oordeel over en dat is jou vrijheid... end of discussion wat mij betreft. Officiele cijfers die iets anders beweren zijn er toch niet, zelfs hier op Userbase.be zie je nog amper klagers.
Ik denk toch echt dat begrijpend lezen ECHT een probleem is voor jou... Ik heb zelf geen problemen met mijn 100 gig limiet en nergens heb ik geschreven dat het merendeel van de klaten een probleem heeft met de limieten van Whop/basic. Ik zit ook nergens te bashen op de limieten. Ik zeg wel dat ze in de toekomst zeker niet toereikend zullen zijn als mensen van een gemiddeld gezin de geneugten van een online tv dienst gaan ontdekken. Ondertussen toch al 18000 Stievie en Bhaalu klanten samen en als je tv kijkt, verbruik je ook en is die 100 gig voor hen al krap, al zullen er ook whoppa klanten onder zitten die daar minder last van hebben.

Dat jij de cijfers van Netflix gebruik in Nederland even negeert die hier gepost werden is uw zaak natuurlijk, maar ontkennen dat ze er niet zijn is bs...

Jij hebt inderdaad geen enkel argument om limieten niet te verhogen, in tegenstelling, als er geen probleem is voor het merendeel van de klanten dan kan Telenet ook vlot zijn limiet opheffen natuurlijk. Daar wringt het schoentje want dat is niet zo omdat veel klanten ineens veel meer data zouden gebruiken die er nu wel op letten.

Dat er weinig klagers zijn op userbase is voornamelijk omdat het hier vol zit met power users die nu wel erg tevreden zijn dat Telenet zijn limieten voor het top product heeft verhoogd. Voor de minder gefortuneerden onder ons die geen 3p willen of niet twee keer zoveel willen betalen voor meer snelheid en fup, ja, die blijven hangen en letten gewoon op hun verbruik. Het is niet dat ze hier niet klagen dat ik de enige ben hoor. Trouwens, durf hier eens te klagen, dan krijg je een resem berichten zoals die van u en dan zijn die klagers ook snel weer weg natuurlijk.

Maar goed, zo sla je elke discussie monddood met non argumenten natuurlijk....
crosserke
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
Bedankt: 5 keer

Dat er weinig klagers zijn op userbase is voornamelijk omdat het hier vol zit met power users die nu wel erg tevreden zijn dat Telenet zijn limieten voor het top product heeft verhoogd. Voor de minder gefortuneerden onder ons die geen 3p willen of niet twee keer zoveel willen betalen voor meer snelheid en fup, ja, die blijven hangen en letten gewoon op hun verbruik. Het is niet dat ze hier niet klagen dat ik de enige ben hoor. Trouwens, durf hier eens te klagen, dan krijg je een resem berichten zoals die van u en dan zijn die klagers ook snel weer weg natuurlijk.
Heel goed gezegd.
Windows 10--- WIGO 9GB--- Wireless modem 3.0 all in one CH6643E--- Google Chrome Browser--- Avira Antivir--- Honda VFR 1200X.
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Slafes schreef:Maar goed, zo sla je elke discussie monddood met non argumenten natuurlijk....
@Slafes,
Ik heb vandaag 6 uur YouTube aangezet en heb daarnaast mijn normale werk gedaan (VPN, email, backup, etc...) en heb net geen 3GB verbruikt.
Dus, mogen we nu ook van jou een samenvatting verwachten met echte data?
Bijlagen
Userbase_Abnormaal_Verbruik_End.png
(6.23 KiB) 389 keer gedownload
Userbase_Abnormaal_Verbruik_Beg.png
(6.69 KiB) 389 keer gedownload
TiTanium
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

Lord Utopia schreef:
Joneszy schreef:
Telenet hun topabonnement staat op € 72.95 (120/6)
Belgacom hun topabonnement staat op € 74.95 (50/6)
numericable hun topabonnement staat op € 69.90 (200/8)
VOO hun topabonnement staat op € 98.95 (100/5)
kleine kanttekening: bij belgacom zit er voor die prijs al een gsm abbo t.w.v. 15€ inbegrepen.
Er zijn veel kanttekeningen te maken bij zo'n blinde vergelijking. Bij Belgacom heb je de mobile voice abonnementen -5 en -10 euro, FON, TV Overal, tot 2 GB mobiel volume extra, gratis zenderpaketten, etc.
Ik heb doelbewust gekozen om alleen de top te nemen, ongeacht wat er in zit, iedereen zal wel zijn extra zaken hebben, triiing, yelo, tv overal etc etc... Niet alle klanten gebruiken alles van de extra aangeboden zaken die er in zitten. Ik wou alleen maar laten zien dat er maar echt 1 is, die zeer duur te noemen is, nl. Voo
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
wied
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 334 keer
Bedankt: 253 keer

@kaarsenbril

http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... 47#p528420

zo te zien valt smalband misschien wel mee...
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Red, Netflix/Disney+, IPTV, Astra1&2 FTA
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster

Astralon schreef:
Slafes schreef:Maar goed, zo sla je elke discussie monddood met non argumenten natuurlijk....
@Slafes,
Ik heb vandaag 6 uur YouTube aangezet en heb daarnaast mijn normale werk gedaan (VPN, email, backup, etc...) en heb net geen 3GB verbruikt.
Astrolon, ook voor jou, begrijpend lezen is een probleem? :) Heden vs toekomst?

Om even de vraag weer te kaatsen, ben jij een gemiddeld gezin? Man/ vrouw met pakweg 2 kids? Gebruik je ook een dienst als Stievie of Bhaalu of Yelo of TV overal wat in sommige gezinnen toch wel frequent wordt gebruikt?

Vandaag trouwens al 640 mega verbruik en heb enkel een uurtje online gegamed, de gameclient geupdate, enkele nieuwssites bekeken en op userbase en facebook gezeten en ben dan ook nog eens alleen thuis... Gisteren zat ik aan 4 gig, wat geen abnormaal gebruik is denk ik als je een hele dag thuis zit.

Maar goed, je zegt het eigenlijk zelf he, 3 gig x30 en je krijgt al herinneringsmails bij Telenet als je Basic of Whop hebt. :)

Maar ben er van overtuigd dat anderen gaan zeggen dat ik zeker en vast een zware gebruiker ben en nerd... :roll:

Edit: typo
Laatst gewijzigd door ubremoved_22196 24 maa 2014, 21:44, in totaal 1 gewijzigd.
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 187 keer

r2504 schreef: Dit zijn complexe dingen met vaak volledige VM's welke varieren tussen 10 a 20 GB. Aan 20 Mbits kost me dit dus 1 a 2u, tegen 120 Mbits is dit er op een kwartiertje door en kan ik het andere anderhalf uur gebruiken om die zaken te bekijken. Ik vind het trouwens zonde van het geld om maar te downloaden om te downloaden... anders kom je niet aan volumes van 1 TB en meer zoals sommigen hier.
En de andere kant levert vlot die 120Mbit up ?
En thuiskomen, een pintje drinken, een klapke met uw gezin doen, avondeten, dit terwijl ge eerst uw 20GB download gestart hebt zodat die na het eten binnen is, is geen optie ? Zeker als je dit maar heel af en toe moet doen voor je job zoals je schrijft ...

Zonde van het geld om veel te downloaden ? Welk geld, veel downloaden kost niet meer dan een beetje downloaden ... :roll:
Synman
Plus Member
Plus Member
Bedankt: 12 keer

Ik start mijn downloads op vanop het werk. Tegen dat ik thuis ben is het gedaan. Het mag dus iets langer duren [WINKING FACE]
lucdec
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 58 keer

ddd schreef:
Edit: met link
http://klantenservice.telenet.be/conten ... gasearch=1

"Internetabonnement met vast volume?
Je surft trager (1 Mbps downstream en 256 kbps upstream) als je maandelijkse basisvolume in je lopende aanrekeningsperiode op is."

Niet genoeg voor video vrees ik... :-)

Ik haal nog niet de helft qua upload. Zou ik dit mogen aankaarten bij onze vrienden die claimen "supersnel" te zijn :wink: ?

http://www.speedtest.net/result/3393006539.png
Bijlagen
3393006539.png
(31 KiB) 213 keer gedownload
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 301 keer
Bedankt: 267 keer

philippe_d schreef: Toen we vorig jaar met Userbase het NOC bezochten hebben we wat cijfertjes gezien.
Tijdens de piekuren was het totale gebruik van alle Belgacom internetlijnen samen ca 240 Gbps.
Tijdens de daluren zakte dit tot ca 40 Gbps, het dag gemiddelde ligt rond de 140 Gbps.
Als je dit getal vermenigvuldigt met 24 * 3600 (seconde/dag) en deelt door 8 kom je op ongeveer 1.512 Terabyte
Dit is dus ongeveer 1GB per klant (1.5 miljoen klanten), of 30 GB per maand

Gezien dit één jaar geleden is, en het internet voortdurend groeit, is mijn schatting dat de gemiddelde Belg tegenwoordig dus maximaal 50GB verbruikt per maand.
Pas op met gemiddelden: dit gemiddelde wordt zeer sterk omhoog getrokken door de "enkele" grootgebruikers.
Als we zouden aannemen dat de top-5% grootgebruikers een gemiddeld verbruik hebben van 500 GB (en dus voor >80% van de totale traffiek zorgen), dan wil dat ook zeggen dat de overgrote meerderheid (95%) toekomt met 5 GB

De cijfers mag je gerust met een "korreltje" zout interpreteren, maar het geeft in ieder geval de "grootte orde" aan.

Mensen die beweren dat een gemiddeld gezin absoluut niet toekomt met bijvoorbeeld 150GB weten niet waarover ze praten.
Je vergeet wel even dat er een hoop gebruikers zijn, en dan spreek ik over de oudere medemens die enkel een desktop (en misschien een tablet) heeft en daar juist een paar mails mee leest en internetbankieren gebruikt. De meeste oudere mensen zitten naar mijn ervaring grotendeels op telenet. En van een paar weet ik dat ze af en toe net boven de 1GB per maand gaan, deze mensen trekken het gemiddelde omlaag. Ook heb je nog de doorsnee alleenwonende mens, die zijn verbruik ook niet bijster hoog zal liggen.
Als ik dan over een gemiddeld (hedendaags) gezin bezig ben, denk ik aan een gezin met 3 kinderen die niet schuw zijn van youtube, waar de kinderen (of ouders) ook wel weten hoe ze een film op een niet zo legale manier binnenhalen. Dit gemiddelde gezin vertegenwoordigd dan ook geen groot deel van BGC zijn klantenbestand. Ik denk dat dat niet meer als 40% zal zijn (ruwe schatting)

Ook nog een ding over die cijfers die je daar hebt gezien, geldt dit voor de totale (internet, dus zonder IPTV) dat vanuit BGC naar het internet(knoopunt) vertrekt? Of is dit echt de trafiek van Belgacom zelf? Ik vermoed dat dingen zoals torrents een substantieel deel van de trafiek voor de tweede veroorzaken, die tellen immers twee keer als downloader en uploader (als ze beiden BGC zijn). En laat de torrent mensen juist de 'grootverbruikers' zijn.
r2504 schreef:Wees gerust dat als Netflix ooit naar Belgie komt de nodige discussies met de providers wel zullen gebeuren.

Met 300 GB kan je trouwens heel wat uurtjes TV streamen zonder enig probleem... al zal de "gemiddelde gebruiker" volgens sommigen weer 30u TV kijken per dag (en ondertussen ook nog YouTube bekijken, Spotify beluisteren, z'n Linux distributies bijwerken, ...) :roll:
300GB is 3u per dag alleen aan TV (van een 7Mbit 1080p stream, wat een redelijke kwaliteit heeft), dat is wel wat, maar als er twee man in een gezin niet het zelfde willen zien krimpt dat nog verder. Ik zeg niet dat dat weinig is, maar voor mensen die een paar series volgen en eens een filpmje willen zien is het niet overdreven.
Astralon schreef:Belgacom TV streamen via een Telenet verbinding :roll: ?
Via een VPN servertje thuis! (en dan telt data dubbel mee :lol: )
krisken schreef:Laat ons nu stellen dat die 90 uur tv gebruik per maand een correct getal is, dan nog heeft geen invloed op het meer of minder consumeren van bandbreedte. Stel dat een gezin bestaat uit 4 gezinsleden die elk 90 uur tv kijken per maand, dan komt dit samen neer op 360 uur tv kijken. Echter kijk je soms tv met de familie samen... wat een heel ander berekeningprentje geeft.
90 uur aan 7Mbit = 300GB
360 uur aan 7Mbit = 1200GB

En 7Mbit is nog maar matig soms, de betere streams beginnen van 12Mbit.

Beiden zou ik niet proberen op een TN lijn, zeker omdat het tv kijken vaak valt in het slechte deel van hun regenboog.
krisken schreef:Laat ons nu stellen dat die 90 uur tv gebruik per maand een correct getal is, dan nog heeft geen invloed op het meer of minder consumeren van bandbreedte. Stel dat een gezin bestaat uit 4 gezinsleden die elk 90 uur tv kijken per maand, dan komt dit samen neer op 360 uur tv kijken. Echter kijk je soms tv met de familie samen... wat een heel ander berekeningprentje geeft.
90 uur aan 7Mbit = 300GB
360 uur aan 7Mbit = 1200GB

En 7Mbit is nog maar matig soms, de betere streams beginnen van 12Mbit.

Beiden zou ik niet proberen op een TN lijn, zeker omdat het tv kijken vaak valt in het slechte deel van hun regenboog.
kaarsenbril schreef:Volgens mij is Telenet zelfs illegaal bezig, door internetabo's af te knijpen vanaf 100gb. De Europese richtlijn omtrent
netneutraliteit verbiedt een provider zelf om de toegang tot netflix, video on demand en dergelijke onmogelijk te maken.

Dit is juist hetgene wat Telenet wel doet, zodat rechtstreeks hun eigen diensten bevoordeligd worden. Google anders maar even op "netneutraliteit"
Dit heeft niks, maar dan ook echt NIKS, te maken met netneutraliteit. Ik heb het gehad met mensen die overal tegenwoordig het woord netneutraliteit tegensmijten tegen onderwerpen zonder echt volledig de term te begrijpen.
/endrant

Als telenet Netflix zou knijpen ten voordelen van zijn eigen concurrent of bittorrent knijpt in drukke uren daarentegen heeft wel wat van niet echt net neutraal te zijn. Dat laatste is natuurlijk een gevoelig onderwerp, wil je zorgen dat je netwerk niet overbelast wordt door bittorrent of wil je je snelheden elk moment van de dag garanderen.

Sidenote: P2P-verkeer is veel minder zwaar dan iets waar alle data van een kant komt (zoals netflix)
Astralon schreef:
@Slafes,
Ik snap dus niet hoe dat iedereen hier zo weinig dat verbruikt, vandaag een heel rustige dag tot nu toe, met wat ppt/pdf/docs, mail, browsen.. etc. bezig geweest. Wat Google Music op de achtergrond en 20min Youtube. En dit bericht typen. In totaal net meer als een uur op de PC gezet en ik zit alleen voor mij aan 2.99GB voor vandaag (400MB telefoon zelf, de rest PC). (met bewijs) Ik zit niks te torrenten, VM's te downloaden, Video's te uploaden of whatever.

Ik ben waarschijnlijk geen doorsnee 'internet' gebruiker, maar is dit echt abnormaal? Reken dan is *5 personen en *30 dagen.

TL;DR datalimieten is de zwarte pest van de 21e eeuw en mogen er echt wel uit gaan nu. Het staat innovatie gewoon in de weg, net als de belachelijke uploadsnelheden in Belgie
Bijlagen
Screenshot_2014-03-24-21-09-14.png
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster

AndRo555, mooi verwoord, beter dan ik het kan doen maar volgens sommigen ben je dus duidelijk een nerd! Uw data verbruik is helemaal niet extreem in mijn ogen.. In tussentijd is mijn verbruik sinds vorig bericht met 100 mega gestegen, en dit enkel door te chatten, 2 facebook spelletjes te spelen en mijn dagelijkse nieuwssites te bekijken. Stel nu dat je dat in een familie doet waar de kinderen ook nog eens alles van het net halen voor hun school, dan haal je toch vlotjes enkele gig per dag? Precies wat mijn collega's zeggen, iets van 40-60 gig per maand zonder echt zot te doen... Dus ik vrees echt voor de spreekwoordelijke lijken uit de kast als iptv ingeburgerd raakt en als netflix hier verschijnt. Dan is de 100 gig voor Whop/Basic toch erg krap.
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
Bedankt: 611 keer

ik vraag me echt af wat uw probleem is om geen 10€ meer uit te geven per maand als je je lijn intens gebruikt....
Moest m'n whop interessant maken had niemand whoppa gekocht :angel: TN is geen vzw hé, mijn aandelen moeten groeien door mensen zoals jij.
TiTanium
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

Slafes schreef:Dus ik vrees echt voor de spreekwoordelijke lijken uit de kast als iptv ingeburgerd raakt en als netflix hier verschijnt. Dan is de 100 gig voor Whop/Basic toch erg krap.
Ik denk dat er zeer veel mensen nog niet gehoord hebben van Netflix, als je het over de gemiddelde mens wilt hebben vrees ik dat je de UB groep misschien iets meer buiten spel moet zetten :) Vraag aan 100 gezinnen of ze netflix kennen, denk dat je gaat verschieten hoe weinig het zullen kennen. Je hebt inderdaad ook Bhaalu en Stieve die te samen 18K klanten hebben, dat is als ik goed kan tellen 0.12% van de Belgische bevolking (dacht dat we met 11 miljoen waren). Zo gemiddeld vind ik dit toch niet ;)
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
Astralon
Elite Poster
Elite Poster

iceke schreef:Moest m'n whop interessant maken had niemand whoppa gekocht :angel: TN is geen vzw hé, mijn aandelen moeten groeien door mensen zoals jij.
Ik zou Basic en Whop gewoon afschaffen. Iedereen hetzelfde abonnement :beerchug: .
Slafes schreef:Astrolon, ook voor jou, begrijpend lezen is een probleem? :)
Ik kan heel goed (begrijpend) lezen, en ik lees het volgende...
Slafes schreef:Voor de minder gefortuneerden onder ons die geen 3p willen of niet twee keer zoveel willen betalen voor meer snelheid en fup, ja, die blijven hangen en letten gewoon op hun verbruik.
Je wilt niet voor een Ferrari betalen maar je wilt er wel mee rijden. Dat economisch model hebben ze al eens geprobeerd, weliswaar met Trabants, maar het was niet echt succesvol.
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 36 keer
Bedankt: 182 keer

komkom, niet overdrijven.
We rijden hier met een gewone gezinswagen (Whoppa), waar iedereen in principe gebruik van zou moeten kunnen maken. Zo spectaculair is het nu ook niet.
Vergeet niet dat er nog andere internet verbindingen zijn, die niet voor iedereen weggelegd zijn. Die mag je gerust vergelijken met een Ferrari.
Maar het erge is dat we een gewone of kleine wagen hebben, en voor een Ferrari betalen.
Astralon
Elite Poster
Elite Poster

Sylvester schreef:Maar het erge is dat we een gewone of kleine wagen hebben, en voor een Ferrari betalen.
Als een Whopa een Ferrari is, hoe noem je dan de Fibernet XL of business abonnementen of de 'Unlimited' abonnementen van Belgacom?
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

Toen ik enkele maanden terug zocht naar een upgrade voor mijn BI internet met 100GB, kwam ik bij diverse DSL providers uit, of bij telenet een product van 47 euro met vrij downloaden.

Dit product bestaat nu niet meer, en voor 47 euro krijg je nu dezelfde 100GB als het 26 euro basic internet abbo.

Zo kan ik het ook: producten met vrij downloaden bijna 2x zo duur maken, en daar dan een 2x zo hoge FUP op aanbieden.
Dit is geen cadeau van telenet maar consumentenbedrog en marketing die zo doorprikt kan worden als je wat brains hebt.
boran_blok
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 70 keer

Je spreekt daar waarschijnlijk over Fibernet 60, ik heb dit gelukkig nog, en no way in hell dat ik het af geef. 47 euro per maand voor 60/4 Mpbs en FUP (die nu ook op 300/1500Gb staat). Dat is volgens mij het beste telenet abonnement wat je kan hebben op dit moment qua prijs.
Nr10
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 16 keer

Astralon schreef:
Sylvester schreef:Maar het erge is dat we een gewone of kleine wagen hebben, en voor een Ferrari betalen.
Als een Whopa een Ferrari is, hoe noem je dan de Fibernet XL of business abonnementen of de 'Unlimited' abonnementen van Belgacom?
Lamborghini? McLaren? Snellere metaforen bij de vleet :-D
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

AndRo555 schreef:En 7Mbit is nog maar matig soms, de betere streams beginnen van 12Mbit.
Moet je mij eens vertellen waar jij 12 Mbits streams bekijkt... HDTV streams bij Netflix zijn maar 7 Mbits. Oh ja... je kijkt iedere dag vermoedelijk een 3D film via een product dat niet beschikbaar is in Belgie :bang:

Wat je hier allemaal leest om toch maar hoge volumes te verantwoorden... "gemiddelde gezinnen" met 3 kinderen waarbij alle 5 de leden simultaan naar een andere 3D film kijken op Netflix... gaan we het nog absurder maken... kijkt de hond soms ook nog op z'n eigen tablet :bang:
kaarsenbril
Pro Member
Pro Member

r2504 schreef:
AndRo555 schreef:
Wat je hier allemaal leest om toch maar hoge volumes te verantwoorden... "gemiddelde gezinnen" met 3 kinderen :bang:
Hoe gekker kun je het nog verdraaien

Wij moeten niks verantwoorden.

Telenet zou beter eens verantwoording moeten afleggen waarom wij veel te veel moeten betalen voor een minderwaardig produkt dat om de haverklap afgeknepen wordt of toegedraaid wordt.

Jij maakt vast deel uit van het monopolistische Telenet, dit kan niet anders. :bang: :bang: :bang: :bang:
iceke
Elite Poster
Elite Poster

Wie is hier de zot denk ik dan altijd ?
Als je niet graag bij den delaize winkelt ga je toch naar de Colruyt of desnoods naar den Aldi. (en als er geen Aldi of Colruyt in de buurt is kan je dat toch moeilijk den delaize verwijten ?)
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster

Astralon schreef:
Lees eens goed wat ik schrijf. Ik heb niet gezegd dat je Whoppa kan vergelijken met een Ferrari.
Trouwens... alles dat in I... gemaakt is, is prul, maar dat staat hier los van.
Sylvester
Elite Poster
Elite Poster

iceke schreef:en als er geen Aldi of Colruyt in de buurt is kan je dat toch moeilijk den delaize verwijten ?
Nee dat kan je ze niet verwijten, maar wel het feit dat ze misbruik maken van hun positie (monopoly/duopoly) en alzo de prijzen te hoog houden.
krisken
Moderator
Moderator
Contacteer:

Fout! Telenet moet niks verantwoorden. Zij doen een bepaalde prijssetting en jullie gaan daarmee akkoord door een abonnement aan te gaan en het te betalen. Jullie kunnen evengoed een andere operator kiezen. Dus de verantwoording ligt bij jullie als klant : waarom kies je voor Telenet? Niet dat je deze verantwoording verschuldigd bent aan mij of om het even wie op dit forum, maar misschien aan jezelf? Mij zal het worst wezen bij welke operator je bent?

Overigens : ik zie Mercedes of BMW ook geen verantwoording geven waarom hun auto zoveel meer kost in vergelijking met een Lada...

Telefonie = EDPnet + OVH
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Ik begrijp deze ganse discussie ook niet zo goed.

Volgens mij zijn we het er allemaal over eens, dat de nood aan meer volume, en rapper internet in de toekomst nog verder gaat toenemen. Zelfs r2504 zal hiermee akkoord gaan :-) .

De vraag is of de huidige volume beperkingen nog doenbaar zijn (voor sommigen is het nooit genoeg), en sommigen hebben hier toch een verdraaid idee van wat een gemiddeld gezin "nodig" heeft. Hierbij enkele bedenkingen.
  • Een "gemiddeld" gezin in België bestaat uit 2.5 gezinsleden (11 miljoen inwoners voor 4.6 miljoen gezinnen).
  • De voorbeelden die ik hier zie, waarbij een gezin uit 5 gezinsleden bestaat, waarvan er 3 continu de ganse avond apart 3D films bekijkt op Netflix, kan moeilijk een "gemiddeld" gezin genoemd worden. In mijn ogen is zo'n gezin zelfs geen gewone "grootverbruiker" maar een "super-groot-verbuiker" :wink: .
  • Zowel bij Belgacom als bij Telenet bestaan er aangepaste formules voor grootverbruikers.
  • We kunnen niet ontkennen dat meer snelheid en meer volume ook (veel) geld kost. Niet alleen moet de eigen infrastructuur van de ISP aangepast zijn aan de grotere behoeftes, maar ook transit van deze volumes kosten geld.
  • Zoals 95% van de gezinnen in België kom ik zelf ruimschoots toe met mijn limiet (Belgacom Start), en ik ben niet bereid om voor de kosten op te draaien die deze 5% grootverbruikers veroorzaken. Ik ga ervan uit dat - indien de volumes niet meer voldoende zijn voor het "grote publiek" - onze ISP's (zowel Belgacom als Telenet) geleidelijk de volumes voor de goedkopere abbo's ook zal aanpassen.
  • Ik heb begrip voor de beperkingen die Telenet oplegt aan zijn grootverbruikers. Ze zijn continu bezig om hun netwerk infrastructuur aan te passen (minder klanten per node), en zolang hun netwerk niet in staat is om iedereen gelijktijdig de volle snelheid & volumes te geven, mogen ze voor mij gerust de grootverbruikers "een beetje" aan banden leggen, om het surfcomfort van de andere klanten (95%) te garanderen. Dit is goed management.
  • Last but not least: de onlangs aangekondigde verdubbeling van de volumes geeft toch duidelijk aan dat Telenet ook wel beseft in welke richting alles evolueert, en ze de gepaste maatregelen nemen?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 346 keer
Bedankt: 250 keer

r2504 schreef:Tja, ik ook... begrijp het dus ook helemaal niet... tenzij deze personen YouTube opzetten het moment dat hun PC aan staat en constant naar 1080p video kijken ? Ik gebruik YouTube nogal eens om wat reviews te bekijken, trainingen te volgen, eens iets leuks te bekijken... maar da's geen uren non-stop.
Waar wij vroeger een lokale MP3-bibliotheek hadden voor Winamp, stelt de jeugd tegenwoordig gewoon een afspeellijst samen op YouTube. Je leest het goed, YouTube is voor velen een muziekspeler die ze wegstoppen in een tabblad en die constant aan het spelen is. Je zit dus met een overhead aan dataverkeer omdat ze niet naar de video kijken, maar enkel luisteren.

Het is maar een voorbeeld hoe een bende tieners in een gezin tegenwoordig omspringen (morsen?) met de beschikbare snelheden en volumes.
Afbeelding
iceke
Elite Poster
Elite Poster

En gelijk hebben ze.... of papa moet ze ongelijk geven en overstappen op een abbo met limiet.
Nu, zelf ben ik ook nogal van het verslindende type, wij kijken bijna exclusief naar series. DIe leech ik met sickbeard/sabnzbd, om het mezelf makkelijk te maken en niet telkens aan m'n vriendin te moeten vragen wat ze wel en niet kijkt dowload ik gewoon alles ;-) ik zit nu met 580 shows in sickbeard en dat geeft in sd kwaliteit een maandelijks volume van ...tatarata : 200-250gb
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

daar ben ik akkoord mee. Mijn 2 kinderen zijn zo een youtube muziek spelers
de koe zegt boe
krisken
Moderator
Moderator
Contacteer:

Hier op het werk zitten we op fiber, maar hebben we ook een telenetlijntje. Sinds een goede anderhalve maand is de fiber de backup geworden, en is telenet de main connectie. Deze maand hebben wij nog niet moeten overschakelen naar de fiber... We zitten hier met 11 mensen continue op internet. Dit zowel voor mail en webverkeer. Youtube etc doen anderen hier ook (via oortjes zodat ze anderen niet storen met hun muziek) als het kalm is. Ook webradio, voiptelefonie, bhaalu en dergelijken zijn hier niet ongekend. We beginnen om 9u, en sluiten om 18u. Eén iemand begint om 8u en één iemand stopt om 20u telkens.

Dan doen wij toch eigenlijk idioot weinig dataverkeer? Vraag me dan af (zonder mensen tegen de borst te willen stoten) wat sommigen doen op internet? Dat dataverbruik steeds toeneemt staat vast, maar je kan voor €26 ook niet alles willen (zoals Philippe reeds zegt : voor sommigen is het nooit genoeg).
Bijlagen
telemeter.gif

Telefonie = EDPnet + OVH
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

kaarsenbril schreef:Jij maakt vast deel uit van het monopolistische Telenet, dit kan niet anders.
Goh, volgens mij sta ik er zelfs op een zwarte lijst als moeilijke (maar correcte) klant :lol:
bambipower schreef:daar ben ik akkoord mee. Mijn 2 kinderen zijn zo een youtube muziek spelers
Wat doen je als je kinderen het kraantje laten openstaan na het wassen van hun handen... inderdaad, je geeft hen een berisping.

Waarom doe je dat niet wanneer ze andere diensten verkwisten ? Uiteindelijk worden er ook boompjes omgehakt voor bytes die over en weer gaan hoor !
krisken schreef:Hier op het werk zitten we op fiber, maar hebben we ook een telenetlijntje. Sinds een goede anderhalve maand is de fiber de backup geworden, en is telenet de main connectie. Deze maand hebben wij nog niet moeten overschakelen naar de fiber... We zitten hier met 11 mensen continue op internet.
Ik ken zo diverse bedrijven... zelfs met meer mensen en geen enkel heeft een probleem met z'n limiet... toch raar dat een "gemiddeld gezin" dat wel heeft ?

Nu ja, Netflix is de nieuwe "Linux distro's downloaden"... als het kind maar een naam heeft... genoeg zal het voor sommigen nooit zijn :roll:
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

Wat doen je als je kinderen het kraantje laten openstaan na het wassen van hun handen... inderdaad, je geeft hen een berisping.
een berisping? Op youtube kijken (luisteren) ze gratis muziek. Muziek die ik niet voor hun ga kopen, en... waarvan ik niet wil, dat ze illegaal gaan downloaden.
Dus geen berisping. Alleen een verbod op youtube als ik op 3g zit. Thuis heb ik geen downloadlimiet
de koe zegt boe
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Base, Chello, UPC)”