
En zolang ze dat doen in de spitsuren en niet midden in de nacht mij ook goed zenne.
Het stuk trajectcontrole op de E40 is een prachtig voorbeeld. Sinds de installatie zijn daar zelfs bijna geen ongevallen gebeurd, laat staan gewonden gevallen!r2504 schreef:Graag statistieken per zwart punt met cijfers van minstens 5 jaar voor en liefst ook na het plaatsen van de camera (alsook bevestiging dat de infrastructuur nog identiek is).Slafes schreef:Op zwarte punten in Vlaanderen staan camera's, en daar dalen de ongevallen ook stevig.
Ge staat daar tegenwoordig dan ook altijd in de file, een ongeval met gewonden wordt dan erg lastig (zo kunt ge alles bewijzen) of mss dat die flitspalen die er stonden ongevallen met gewonden veroorzaakten (en blijkbaar had het flitsen dan toch geen effect).Op het viaduct van Gentbrugge gebeurde sinds de installatie van het 'trajectcontrolesysteem' in juni 2012 geen enkel ongeval met gewonden meer.
Jack Daniels schreef:Dan passen we toch snel even de wet aan zeker? Alles is goed om de werkende Belg het geld uit de zakken te kloppen onder het mom van verkeersveiligheid. Voort van de rest trekken dievenbendes doorheen het hele land, is de politie er van op de hoogte maar steken ze geen poot uit. Ramkraken worden gepleegd dat het een lieve lust is, in Geraardsbergen wordt een vrachtwagen vol sigaretten gestolen, in Wemmel wordt een gewapende overval gepleegd op een warenhuis... Maar bij de politie moeten ze hun prioriteiten kennen zeker? Want bij die bende leeghangers, profiteurs, nietsnutten, vreemdelingen... die hier de boel onveilig maken, daar valt geen cent te rapen natuurlijk. Maar o wee, betaal eens een boete niet omdat je 5 km per uur te hard hebt gereden en durf dan ook nog eens volharden in de boosheid. Als je een eigendom hebt zal het gerecht je daar wel raken. Maar de eerstgenoemde categorie, die hebben geen nagel om aan hun gat te krabben, dus die kunnen ze ook niks afpakken. Correct me if I am wrong.
mag ik hieruit concluderen dat het jou niet uitmaakt wat er staat op die borden en je rijd "op het gevoel". Ik weet dat er soms dergelijke borden zijn voor bvb geluidshinder tegen te gaan (optrekkende wagens), omwille van het feit dat er kruispunten zijn waar het zicht beperkt is, etc. Ik stel mij geen vragen waarom dat bord er staat, ik pas mijn snelheid aan naar dat bord.r2504 schreef:Misschien moet men dan eens kijken WAAROM daar overtredingen gebeuren... ik heb altijd geleerd de oorzaak op te lossen, niet de gevolgen. Vaak is er al enkele honderden meters voor het einde van de bebouwde kom geen enkel spoor van bebouwing meer te zien (laat staan "spelende kindjes" want die doet het goed in de categorie "emo-politiek")... en is het nut van daar 50 km/u te rijden dan ook zo goed als nul. Een bestuurder die anticipeerd op reeele gevaren (en niet puur op de borden) is hier dus steeds gezien.krisken schreef:Dan nog is dit hun volste recht, want het zijn in die zones waar de meeste verkeersovertredingen gebeuren.
Flitsers hebben net niets met onaangepaste snelheid te maken... die flitsen gewoon vanaf snelheid X... ongeacht of de baan verlaten was of superdruk, droog of nat, ...[/quote]krisken schreef:Dat je zegt dat men niks doet aan onaangepaste snelheid begrijp ik niet : daar dienen (onder andere) de flitsers voor.
Ook dit heeft weer niets met associaal gedrag te maken... want het ding valt enorm op zodat een objectieve analyse van een handeling gewoon niet mogelijk is.[/quote]krisken schreef:En wat je argumentering betreft in verband met asociaal rijgedrag zou ik ook maar meer en meer beginnen opletten. In de zone Waregem/Deerlijk hebben ze onlangs leuk speelgoed gekocht om dergelijke zaken (mobiel) te controleren.
Reed je te snel omdat er een bord stond van 50, of omdat de situatie het niet toelaat ? Spijtig genoeg is het overgrote deel in Belgie vanwege de eerste reden (zone 30 en 50's schieten als paddestoelen uit de grond !), en niet vanwege de tweede reden. Het resultaat is dan ook dat mensen die gepakt worden binnen afzienbare tijd terug dezelfde overtreding zullen begaan omdat er geen motivering (behalve repressie) is om stiller te rijden.[/quote]krisken schreef:Het heeft redelijk wat pijn gedaan in mijn portefeuille maar jawel ik heb er uit geleerd. Fijn is wat anders, ipv een slag rond uw oren was het meteen een zweepslag die ik kreeg als slag maar goed, wat kan ik er tegen inbrengen hé : ik reed te snel. Punt uit.
Mij lijkt het anders volkomen normaal. Vroeger waren er ook veel minder auto's op de weg dan nu. Ook wonen er dankzij onze lintbebouwing alsmaar meer mensen langs een drukke weg die klagen dat anderen daar aan 90km/uur voorbij vlammen. Door diezelfde lintbebouwing gaat ook de bebouwde kom van gemeentes steeds groter worden waardoor je nu van de ene bebouwde kom in de andere gaat rijden. En dat je nu beperkt word om 30 te rijden in plaatsen waar nu eenmaal veel volk samen komt (bvb scholen), lijkt mij niet meer dan normaal?Jack Daniels schreef:Inderdaad. Vroeger kon je op bepaalde stukken 90 km/u rijden, dan werd het terug gebracht naar 70, dan 50. Nu op vele plaatsen al 30. Er gaat een tijd komen dat we met onze auto achteruit gaan rijden.
Idem dito voor de zielen hier die vinden dat ze boven de wetgeving staan en het moeilijk hebben met regels (bvb snelheidslimieten) te volgen...Jack Daniels schreef:Iemand die als reactie alleen maar "en dan?" kan uitbrengen op het feit dat er tegen misdrijven allerhande niks wordt gedaan, die is dringend toe aan een hersenonderzoek.
Niet veel kaas gegeten van hoe het er aan toe gaat op onze wegen? Ik denk dat van al degene die hier reageren in dit hele topic in degene ben met de meeste ervaring juist op dat vlak. Dan spreek ik niet alleen over mijn vrijetijdsbesteding als vrijwilliger bij Drive Up Safety en Responsible Young Drivers maar ook als ambulancier. Wat mij verschillend maakt van anderen hier is niet het feit wat mijn mening is tegenover het verkeersbeleid, maar wel dat ik wetgevingen (hoe absurd ook soms) respecteer in plaats van denken dat ik boven alle wetten sta en ik dus sneller mag rijden dan wat aangegeven staat. En blijkbaar vinden sommige deze attitude dan nog doodnormaal ook! Je bent van Lochristi, meld je eens aan bij de ambulance aldaar (die bestaat daar sinds een jaar of 2/3 als ik mij niet vergis) en vraag eens waarom er juist daar een ambulancepost is opgericht... Ik hoop dat je voor dat zij daar kwamen geen ambulance nodig had. De kans dat de firma die verantwoordelijk was voor Lochristi (meestal lifecare Gentbrugge) daar te laat toekwam is te wijten aan pipo's die zichzelf boven de wet achten...Astralon schreef:@krisken, je werpt je op als een zeer grote verdediger van het idiote verkeersbeleid dat al jaren tot te veel doden leidt maar uit je antwoorden kan ik afleiden dat je niet veel kaas gegeten hebt van hoe het er aan toe gaat op onze wegen. Dat je je inzet voor een veiliger leefomgeving is nobel maar dat doe ik ook.
Graag statistieken dat dit niet zo is? Net zo makkelijk.r2504 schreef:Graag statistieken per zwart punt met cijfers van minstens 5 jaar voor en liefst ook na het plaatsen van de camera (alsook bevestiging dat de infrastructuur nog identiek is).Slafes schreef:Op zwarte punten in Vlaanderen staan camera's, en daar dalen de ongevallen ook stevig.
LOL, wat een onzin. Ik woon in W-Vl en werk in Brussel en doe dat traject dus wel vrij vaak (niet dagelijks omdat ik ook thuiswerk). Ik vermijd zoals vroeger de spits en sta daar gewoon nooit in de file.silencer schreef:Ge staat daar tegenwoordig dan ook altijd in de file, een ongeval met gewonden wordt dan erg lastig (zo kunt ge alles bewijzen) of mss dat die flitspalen die er stonden ongevallen met gewonden veroorzaakten (en blijkbaar had het flitsen dan toch geen effect).
Veel -> het nut van flitsers is volgens mij in de eerste plaats nog altijd dat je niet te hard rijdt, niet dat je te hardt rijd en een boette betaald.krisken schreef:Ah ik zat vorig weekend in de omgeving van Virton en daar schieten flitsers ook als paddenstoelen uit de grond. Echter zetten ze 250m voor die flitser een bord van minimum 1.5x1.5m met daar op "RADAR" en het bekende tekeningetje. Ik vraag mij af hoeveel nut die flitsers dan hebben...
Feit is dat ik veel scholen zie op drukke wegen en dus zone 30... en dat terwijl de school ook een andere uitgang heeft in een rustige straat.iceke schreef:Dus : zone 30 -> hier maak je het de automobilist zo moeilijk mogelijk om sneller te rijden daar aanpasingen aan het wegdek (zone 30 op een gewestweg aan een school zonder het straatbeeld te veranderen is bs)
+1 Ik betaal mijn boetes altijd op tijd.iceke schreef:Veel -> het nut van flitsers is volgens mij in de eerste plaats nog altijd dat je niet te hard rijdt, niet dat je te hardt rijd en een boette betaald.krisken schreef:Ah ik zat vorig weekend in de omgeving van Virton en daar schieten flitsers ook als paddenstoelen uit de grond. Echter zetten ze 250m voor die flitser een bord van minimum 1.5x1.5m met daar op "RADAR" en het bekende tekeningetje. Ik vraag mij af hoeveel nut die flitsers dan hebben...
Als je achter het stuur zit dan moet he geen e-mail lezen, punt uit. En altijd file is ook een flagrante fout. Misschien heb je het op de B401, al staan daar natuurlijk geen flitspalen of trajectcontroles... Wel LTE, om je mail snel binnen te halen.silencer schreef: Ge staat daar tegenwoordig dan ook altijd in de file, een ongeval met gewonden wordt dan erg lastig (zo kunt ge alles bewijzen) of mss dat die flitspalen die er stonden ongevallen met gewonden veroorzaakten (en blijkbaar had het flitsen dan toch geen effect).
Met de icoyote aan valt de trajectcontrole goed mee: heb je een stukje trager gereden (aan het bellen ofzo) dan kun je daarna stukje 140-150 bollen en je hebt het goeie gemiddelde (icoyote berekent dit). Het is alleen lastig om te multitasken met die trajectcontole (als je bvb. net een mailtje wilt lezen).
Of te roken in je auto, of gewoonweg nog maar je vrouw mee te nemenkrisken schreef:dan moet je ook verbieden om de autoradio in te stellen tijdens het rijden.
Op veiligheid staat toch geen prijs ?krisken schreef:Op zich kan ik mij vinden in je redenering iceke, maar is dit dan geen bijzonder dure oplossing voor het verkeer wat te laten vertragen? Verkeersheuvels en wegversmallingen lijken mij dan even goed te werken en lijken mij alvast goedkoper?
Idd, wegen veranderen , scholen moeten ook kunnen + ontmoedigen dat je kind per wagen tot de school gebracht wordt. Bij ons is er parkeerverbod aan de school tussen 8/9 & 4/5lion51 schreef:School in/uitgang is geplaatst in gedachte van ophaling zokinderen door ouders met auto
Stom maarja is nu zo terwijl diezelfde school meestal wel via andere mindere druk straat ook bereikbaar zou kunnen worden gemaakt
Idd geen eigendommen op hun eigen naam of in België. Niet alles is wat het lijkt ...Jack Daniels schreef:Maar de eerstgenoemde categorie (leeghangers, profiteurs, nietsnutten, vreemdelingen), die hebben geen nagel om aan hun gat te krabben, dus die kunnen ze ook niks afpakken. Correct me if I am wrong.
Nog straffer, ook DIT kan automatisch. Er zijn voertuigen die uitgerust zijn met nummerplaatherkenning die zelfstandig voertuigen kunnen bekijken in de database van verzekerde voertuigen/belastingen/.... Alleen mogen de auto's de camera's niet gebruiken wegens een beperkte camera wetgeving.thamar schreef:'Zo zal je er ook een pak uithalen die onverzekerd/ongekeurd/oningeschreven rondrijden, zonder rijbewijs of zelfs dronken. Want al die zaken worden niet gecontroleerd bij een gewone snelheidsovertreding.
Geloof het of niet, maar Polen is 0.2!krisken schreef:- 0 of 0.2 promille : ik zou zeggen ik ben voor, maar euhm...behalve een paar Scandinavische landen hoeveel zijn er zo nog met dergelijke regelgeving?
Soms worden er hier nogal kemels de wereld in gestuurd, amai. Een jaar of 2 geleden geflitst tegen een veel te hoge snelheid waardoor er geen sprake meer was van minnelijke schikking maar ik moest verschijnen voor de politierechter in Halle. En daar kon de openbaar aanklager maar al te goed aflezen van mijn "strafblad" dat ik al een paar keer een boete had gehad (minnelijke schikking) wegens overdreven snelheid. Hoezo, geen historie bijgehouden van je overtredingen????Joe de Mannen schreef:Het zou logisch zijn dat iemand die regelmatig tegen de lamp loopt een zwaardere straf krijgt, maar zolang je de minnelijke schikking betaalt wordt er geen historie bijgehouden van je overtredingen. En waarom zou men, zolang je betaalt is het kassa kassa.
J.
Maar die met een loon van 6000 euro zal ook een andere levensstijl hebben (bv. 3000 euro aan z'n lening ipv. 500 euro).Dafke schreef:En waarom niet de boetes koppelen aan het loon?
Wat is een boete van 250€ voor iemand die 6000€ netto per maand verdient?
Wat is 250€ voor iemand die 1000€ per maand verdient?