Kom eens een weekje in Wallonië werken. Hier durven de arbeiders zelfs staken, zonder dat er een vakbondsvertegenwoordiging in het bedrijf is, gewoon uit solidariteit met de andere stakers als er een staking is. Drukker legde de machine stil, baas vraagt wat hij doet en arbeider stelt doodleuk dat hij staakt uit solidariteit met de andere stakers hier in de industriezone. Dan kan je als baas maar zien dat je zelf aan de machine gaat staan of er wordt niet geproduceerd. Andere arbeider snijdt zich in de vinger, geen arbeidsongeval maar uit lompigheid: zegge en schrijve 4 maanden thuis. Met niks in orde qua ziekenbond bv. Aan de drukpersen bezig zijn met sms berichten te sturen om hun dag gevuld te krijgen, liever dat dan op te ruimen. En zo kan ik nog tientallen voorbeelden aanhalen. Om het met de gevleugelde woorden van mijn baas te zeggen: ik was beter een fabriek in de Congo opgestart dan in de Walen.Joe de Mannen schreef: Er zijn, mijns inziens, niet meer verschillen tussen vlamingen en walen dan tussen pakweg een limburger en een westvlaming, of een vlaams-brabander en een antwerpenaar.
J.
Belgium beyond expectations
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
- Bedankt: 717 keer
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
- Bedankt: 556 keer
Dan had hij dat moeten doen, volgens mij heeft hij er toch voor gekozen om dat in wallonie te doen.
Trouwens deze situatie kan zich evengoed in vlaanderen voordoen hoor.
J.
Trouwens deze situatie kan zich evengoed in vlaanderen voordoen hoor.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
- Bedankt: 717 keer
Zoals ik al eerder schreef: ik heb in Brussel gewerkt, Vlaanderen en Wallonië. Een Vlaming is een werker. Werk je als Vlaming in Brussel moet je op je kop laten sch**ten van de Franstaligen en Brusselaars. Werk je in Wallonië, kom je terecht in de hangmatcultuur waar het erop aankomt zoveel mogelijk te profiteren en zo weinig mogelijk te doen. En stel dat mijn werkgevers een fabriek in het buitenland hadden opgestart, dan kon je hier als domme commentaar gaan posten dat zij de Belgische economie niet steunen en liever werk verschaffen in het buitenland aan niet-Belgen waardoor er hier weer een aantal aan den dop zouden komen te staan. En zo kan je blijven discussiëren tot in het oneindige. Want hij zou volgens jou beter in het buitenland gestart zijn en had hij dat gedaan was het ook weer niet goed, voor de doppers die er bij komen. Ik geef het op, ik kan het niet halen van Mr. Perfect.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
- Goztow
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
-
Te Koop forum
Ik heb de indruk dat we hier wat aan het einde van de mogelijkheid tot constructieve discussie gekomen zijn. Daarom ga ik dit topic sluiten. Ik denk sowieso niet dat UB het juiste forum is om dergelijke problemen op te lossen.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op te klikken