Pagina 4 van 6

Re: Grote internetpanne bij Telenet (3-Feb)

Geplaatst: 03 feb 2013, 18:03
door Dettie
http://klantenservice.telenet.be/conten ... ruari-2013

Telenet Website Tegemoetkoming !!!!!

Re: Grote internetpanne bij Telenet (3-Feb)

Geplaatst: 03 feb 2013, 18:38
door kamiel
Ik heb er eigenlijk wel begrip voor dat het eens kan mis gaan. Dan pas weten we wat we anders wel hebben. Wij gingen deze voormiddag een meubelzaak bezoeken en hadden internet nodig om te kijken of het open was.
Maar langs de andere kant, als wij een keer te laat betalen of teveel downloaden hebben ze er bij Telenet ook geen begrip voor...

Re: Grote internetpanne bij Telenet (3-Feb)

Geplaatst: 03 feb 2013, 18:58
door tommekentom
eternum schreef:Ik ben nu toch wel "een beetje" benieuwd naar wat die verbeteringswerken precies inhouden ... :lol:

Afbeelding

Gelukkig werkt mijn BGC VDSL2 verbinding vlekkeloos.
en 't is ondertussen bijna 19u ;-)

Re: Grote internetpanne bij Telenet (3-Feb)

Geplaatst: 03 feb 2013, 19:12
door jaker
Ondertussen is de tekst aangepast op Mijn Telenet, onderbreking tot 20u:

Code: Selecteer alles

Mijn Telenet is niet beschikbaar van zaterdag 2/02 van 18u tot zondag 3/02 20u wegens verbeteringswerken. Onze excuses voor het ongemak.

Re: Grote internetpanne bij Telenet (3-Feb)

Geplaatst: 03 feb 2013, 19:13
door Dettie

Re: Grote internetpanne bij Telenet (3-Feb)

Geplaatst: 03 feb 2013, 19:25
door kaarsenbril
Ik vind dat de internet only klanten ook een compensatie moeten krijgen. Zeker 2 uur mee bezig geweest vanmorgen, modems resetten, proberen bellen enz...
Zelf zijn ze ook hard voor ons, 1 bit teveel downloaden en je wordt op smalband gegooid....

Re: Grote internetpanne bij Telenet (3-Feb)

Geplaatst: 03 feb 2013, 19:27
door raf1
Modbreak:
Niet toegelaten actie: onzinnige antwoorden.
Internet only klanten krijgen ook een compensatie: gratis onmiddellijke overstap naar VDSL2. :lol:

Re: Grote internetpanne bij Telenet (3-Feb)

Geplaatst: 03 feb 2013, 19:34
door tommekentom
jaker schreef:Ondertussen is de tekst aangepast op Mijn Telenet, onderbreking tot 20u:

Code: Selecteer alles

Mijn Telenet is niet beschikbaar van zaterdag 2/02 van 18u tot zondag 3/02 20u wegens verbeteringswerken. Onze excuses voor het ongemak.
ola, blijkbaar hebben ze veel te verbeteren ;-)

Re: Grote internetpanne bij Telenet (3-Feb)

Geplaatst: 03 feb 2013, 19:49
door stevenvs
Dettie schreef:http://klantenservice.telenet.be/conten ... ruari-2013

Telenet Website Tegemoetkoming !!!!!
:lol: zelfs de compensatie werkt niet, op sport 2 beeld en geen klank op sport 3 en sport golf beeld en klank en of alle andere sport zenders gewoon zwart beeld.

en eigenlijk heb ik geen behoefte aan die sport zenders dus graag andere compensatie die mij wel interesseert !!

Re: Grote internetpanne bij Telenet (3-Feb)

Geplaatst: 03 feb 2013, 20:14
door MrBlueSky
tommekentom schreef:
jaker schreef:Ondertussen is de tekst aangepast op Mijn Telenet, onderbreking tot 20u:

Code: Selecteer alles

Mijn Telenet is niet beschikbaar van zaterdag 2/02 van 18u tot zondag 3/02 20u wegens verbeteringswerken. Onze excuses voor het ongemak.
ola, blijkbaar hebben ze veel te verbeteren ;-)

Inderdaad, want het is nog steeds onbereikbaar.
Verder kan ik ook die Sport-kanalen niet goed ontvangen. 1 & 2 gaan, bij de overige tem 8 krijg ik de melding dat ik een abonnement nodig heb.
En bij Sporting Golf heb ik enorm veel blokjes :?

Re: Grote internetpanne bij Telenet (3-Feb)

Geplaatst: 03 feb 2013, 20:17
door Roygenz
raf1 schreef:Internet only klanten krijgen ook een compensatie: gratis onmiddellijke overstap naar VDSL2. :lol:
Zou een mooie regeling zijn mocht VDSL2 hier eindelijk eens beschikbaar zijn... Een van de nadelen van op 't platteland te wonen zeker? Anyway, de "compensatie" van telenet is inderdaad vrij belachelijk, een middelvinger in de lucht naar internet only klanten hé ("het zal je leren, tv vlaanderen & alternatieve voip provider nemen" redeneren ze wss ginder in Mechelen)

Re: Grote internetpanne bij Telenet (3-Feb)

Geplaatst: 03 feb 2013, 21:00
door mailracer
DHCP server was dus de oorzaak, maar op 4 computers dezelfde fout :???: . Uit ervaring weet ik dat wat in de pers verschijnt als oorzaak soms niet de werkelijke fout was. Compensatie stelt ook niets voor als het grote probleem zich voordeed met internet, en interactieve TV.
Gelukkig dat zich dit voordeed op een zondagochtend. Ik had dan ook verwacht, omdat de problemen zich tot ruim 14 uur hebben voorgedaan, dat er minder internet traffiek ging zijn tijdens de zogenaamde rode uren. Maar smalband was toch aktief vanaf 12 uur.
Zelf herrinner ik me nog het voorval met het gsm-netwerk. Enkele uren konden sommige GSM's niet op het netwerk. Oorzaak onbekend. Compensatie was toen een tegoedbon die je kon gebruiken in de telecomzaken van telenet.
bron :

http://www.nieuwsblad.be/article/detail ... 110317_114

en begin oktober vorig jaar hadden nieuwe telenetklanten geen telefoon

bron : http://www.nieuwsblad.be/article/detail ... 5_00323393

Re: Grote internetpanne bij Telenet (3-Feb)

Geplaatst: 03 feb 2013, 21:12
door manitou
Idioten in het TN management.
Panne doet zich voor met internet en compensatie wordt gegeven in de vorm van digitale televisie.
'Internet only' klanten worden totaal vergeten.
Wakker worden TN!!!!!!!!!
U speelt met de k....n van duizenden klanten.
Dringend (internet)kabel openstellen voor andere providers!!!!!!!!!!

[Afbeelding Post made via mobile device ]

Re: Grote internetpanne bij Telenet (3-Feb)

Geplaatst: 03 feb 2013, 21:16
door metal
Da ze maar snel "mijn telenet" terug online zetten. Na die reset van mijn modem (dacht dat het allemaal aan mij lag) is mijn pass van de wifi veranderd :| . En ik heb het originele nergens opgeschreven. :?

Re: Grote internetpanne bij Telenet (3-Feb)

Geplaatst: 03 feb 2013, 21:23
door Tomsworld
@ metal bij de laatste homegateway's staat die op een van de stickers.

Re: Grote internetpanne bij Telenet (3-Feb)

Geplaatst: 03 feb 2013, 21:30
door mailracer
Het ziet ernaar uit dat er velen overuren aan het maken zijn.
Mijn Telenet is niet beschikbaar van zaterdag 2/02 van 18u tot zondag 3/02 24u wegens verbeteringswerken. Onze excuses voor het ongemak.

Re: Grote internetpanne bij Telenet (3-Feb)

Geplaatst: 03 feb 2013, 21:34
door Dima_2005
[youtube]opltgul0z_4[/youtube]

Gewoonweg hilarisch :banana:

Re: Grote internetpanne bij Telenet (3-Feb)

Geplaatst: 03 feb 2013, 21:34
door Abusimbal
Ik wil op de gewone telenet website komen, maar kom niet van dit sorry pagina af. Iemand een idee hoe ik die weg krijg ?
Vind de compensatie een mooi gebaar, in het verleden was het wel anders. Maar onbegrijpelijk dat mensen dien enkel internet en/of telefoon hebben niets krijgen.

Re: Grote internetpanne bij Telenet (3-Feb)

Geplaatst: 03 feb 2013, 22:01
door Patje
mailracer schreef:Het ziet ernaar uit dat er velen overuren aan het maken zijn.
Mijn Telenet is niet beschikbaar van zaterdag 2/02 van 18u tot zondag 3/02 24u wegens verbeteringswerken. Onze excuses voor het ongemak.
Heeft waarschijnlijk ook iets te maken dat vanaf 4 februari sommige abo's een betere product specificatie krijgen zoals meer volume en eerder al meer upload ...
http://blog.telenet.be/2012/11/uw-inter ... nog-beter/
misschien krijgen de recente abo's ook een upgrade zoals meer upload speed als compensatie, maar dan moeten ze wel op de juiste rode knop drukken en niet op de noodstop ;)

(heb toch nog een vleugje humor over op deze panne dag)

Re: Grote internetpanne bij Telenet (3-Feb)

Geplaatst: 03 feb 2013, 23:29
door TiTanium
Niet alles lag in panne vandaag :angel:

Code: Selecteer alles

Beste klant,

Graag herinneren wij u nog even aan uw elektronische Telenet-aanrekening van 19-01-2013. 

Waarom dit geheugensteuntje?
Bij Telenet begrijpen we dat een e-mail wel eens over het hoofd kan gezien worden. Daarom
ontvangt u 5 dagen voor de vervaldatum van uw aanrekening dit mailtje, uiteraard alleen als we
uw betaling nog niet hebben ontvangen.

Is uw betaling ondertussen al gebeurd?
Dan mag u deze mail negeren en hoeft u verder niets te doen. Na uw betaling kan het immers enkele dagen duren voor we het bedrag ontvangen.

Als u deze geheugensteuntjes niet meer wilt krijgen, kunt u eenvoudig uitschrijven via Mijn Telenet. 

Met vriendelijke groeten,
Hier lag het van de nacht plat tot een uur of 11.30. Ik heb dan maar van de gelegenheid gebruik genomen om de geplande taken eens af te werken die hier al lang liggen :p

Re: Grote internetpanne bij Telenet (3-Feb)

Geplaatst: 03 feb 2013, 23:37
door krisken
Dima_2005 schreef:

Gewoonweg hilarisch :banana:
De zoveelste parodie :)

Re: Grote internetpanne bij Telenet (3-Feb)

Geplaatst: 03 feb 2013, 23:53
door Petrikske
Maar vind em zeker geslaagd. :wink:

Re: Grote internetpanne bij Telenet (3-Feb)

Geplaatst: 04 feb 2013, 01:04
door littlebighuman
LOL!

Vooral grappig, omdat er nog een waarheid in zit ook.

1. 4 servers, die geschaald zijn om ieder het volledige verkeer te verwerken, wanneer er drie uitvallen . Check
2. Servers zijn fail-over van elkaar. Check
3. Patches eerst testen op test-servers en validatie doen. Check?
4. Roll-back in geval van fout duurt minder dan 30-min. Check??
4. Eerst 1 server patchen in productie, dan valideren, alvorens de volgende. Check???

Re: Grote internetpanne bij Telenet (3-Feb)

Geplaatst: 04 feb 2013, 11:00
door fluppie
De compensatie regeling van Telenet bewijst nog maar eens dat we dringend op zoek moeten naar kabelproviders hier in Belgie.Wat krijgen de Telenet klanten die alleen maar internet hebben van Telenet?? Ze proberen deze panne gewoon nog eens te gebruiken om mensen,die nog geen dig.tv hebben bij het bedrijf,nog eens onder druk te zetten.

Re: Grote internetpanne bij Telenet (3-Feb)

Geplaatst: 04 feb 2013, 12:15
door svenska
.Wat krijgen de Telenet klanten die alleen maar internet hebben van Telenet??
+1

De grootste impact was internet, want je kon nog gewoon tv kijken (digitaal en analoog).
Dus wat ben ik nu met een gratis film en gratis Superbowl als ik niet eens TV van hen heb... :?

Veel kaas van compensaties hebben ze daar toch niet gegeten!

Re: Grote internetpanne bij Telenet (3-Feb)

Geplaatst: 04 feb 2013, 12:35
door Teebee
Gelukkig bestond er nog teletext, anders hadden de niet-mobile klanten niet geweten wat er aan de hand was, vooralleer het op het nieuws ter sprake kwam 's middags.

Re: Grote internetpanne bij Telenet (3-Feb)

Geplaatst: 04 feb 2013, 13:10
door MClaeys
svenska schreef:
.Wat krijgen de Telenet klanten die alleen maar internet hebben van Telenet??
+1

De grootste impact was internet, want je kon nog gewoon tv kijken (digitaal en analoog).
Dus wat ben ik nu met een gratis film en gratis Superbowl als ik niet eens TV van hen heb... :?

Veel kaas van compensaties hebben ze daar toch niet gegeten!
Dat vroeg ik me ook af, nogal belachelijke vergoeding voor de internetklanten :P

Alsook: blijkbaar zijn er nog problemen met een pak modems: http://www.hln.be/hln/nl/942/Economie/a ... enet.dhtml. Hoe een bug in de DHCP-server er voor kan zorgen dat modems niet meer werken is me wel een raadsel, lijkt me eerder toeval of onkunde van de gebruikers die hun modem op de foute manier herstart hebben ofzo :roll:

Re: Grote internetpanne bij Telenet (3-Feb)

Geplaatst: 04 feb 2013, 13:20
door dopke
De modem een paar keer van de stroom halen zou geen probleem mogen zijn . Zegt meer over de kwaliteit van de modems , lijken op hetzelfde niveau van de digibox te staan :bang: .

Re: Grote internetpanne bij Telenet (3-Feb)

Geplaatst: 04 feb 2013, 15:21
door on4bam
Teebee schreef:Gelukkig bestond er nog teletext, anders hadden de niet-mobile klanten niet geweten wat er aan de hand was, vooralleer het op het nieuws ter sprake kwam 's middags.
Het was om 9 uur op de radio. Op dat ogenblik kon je het al weten.

Re: Grote internetpanne bij Telenet (3-Feb)

Geplaatst: 04 feb 2013, 15:31
door VOiD
Tja, als je zoals ik hier nog enkel internet radio staan hebt :angel:

Re: Grote internetpanne bij Telenet (3-Feb)

Geplaatst: 04 feb 2013, 15:32
door Petrikske
MClaeys schreef:Alsook: blijkbaar zijn er nog problemen met een pak modems: http://www.hln.be/hln/nl/942/Economie/a ... enet.dhtml. Hoe een bug in de DHCP-server er voor kan zorgen dat modems niet meer werken is me wel een raadsel, lijkt me eerder toeval of onkunde van de gebruikers die hun modem op de foute manier herstart hebben ofzo :roll:
En onmiddelijk de schuld bij de gebruiker leggen, foei TN :nono:

"De modem kan dan defect zijn gegaan na het iets te vaak 'resetten' van het toestel. Daar zijn die namelijk niet op voorzien."
Om inderdaad nog maar te zwijgen van de degelijk van hun apparatuur.

Re: Grote internetpanne bij Telenet (3-Feb)

Geplaatst: 04 feb 2013, 16:21
door fluppie
Heb daarnet het ook gehoord op de radio,de schade lijkt veel groter dan verwacht,men steekt het nu op de klanten,die gewoon teveel proberen resetten hebben.toch zal men overal nieuwe modems plaatsen(ik denk gratis) maar dat is niet vermeld op de radio. Bovendien krijgt Telenet (Ook Mobistar,en scarlet) nog een boete van 30 000 €.Opgelegd door het BIPT,dit omdat de info op de facturen niet in orde is.

Re: Grote internetpanne bij Telenet (3-Feb)

Geplaatst: 04 feb 2013, 16:28
door MrBlueSky
Dat zou inderdaad gratis moeten zijn, volgens het artikel op HLN.
Maar als blijkt dat je modem effectief de geest heeft gegeven, zorgt Telenet zo snel mogelijk voor een technieker, zegt Coenjaerts. "We hebben daarvoor extra mensen voorzien. Die service is gratis."

Re: Grote internetpanne bij Telenet (3-Feb)

Geplaatst: 04 feb 2013, 17:38
door Teebee
on4bam schreef:
Teebee schreef:Gelukkig bestond er nog teletext, anders hadden de niet-mobile klanten niet geweten wat er aan de hand was, vooralleer het op het nieuws ter sprake kwam 's middags.
Het was om 9 uur op de radio. Op dat ogenblik kon je het al weten.
Ik heb zelfs geen radio meer!

Re: Grote internetpanne bij Telenet (3-Feb)

Geplaatst: 04 feb 2013, 18:25
door Petrikske
mor duts toch. ;-)

Re: Grote internetpanne bij Telenet (3-Feb)

Geplaatst: 04 feb 2013, 18:31
door wied
slechts één oplossing: alles opzeggen daar! Op die manier heeft Electrabel ook een lesje gekregen...

Re: Grote internetpanne bij Telenet (3-Feb)

Geplaatst: 04 feb 2013, 18:33
door philippe_d
fluppie schreef:Wat krijgen de Telenet klanten die alleen maar internet hebben van Telenet??
Het aantal klanten die alléén internet hebben, en geen TV bij Telenet zal wel een héél klein percent zijn. Zeg nu zelf, wie wil er nu internet bij Telenet hebben, en TV van Belgacom? Het omgekeerde is waarschijnlijk veel populairder: Internet van Belgacom + TV van Telenet.

Ik vind ook dat je voor een consumenten abbo geen vergoeding moet verlangen, voor enkele uurtjes zonder internet.
Bedrijfsabbo's met SLA kunnen via hun contract schadevergoeding krijgen, of via de rechtbank de werkelijke schade claimen die ze hebben opgelopen (vb gederfde inkomsten wegens niet werken Bancontact.)

Wat wel zou mogen, is dat een langere onderbreking (dagen, weken ...) een reden zou moeten zijn voor verbreking contract zonder opzegvergoeding.

Wat betreft de compensatie (gratis sporting & 1 film). Ik vind dat een mooie geste. Dat je daarmee niet alle klanten bereikt, dat is pech. Als de Spoorwegen een "Sorry-pas" uitdelen aan de klanten die getroffen zijn door een Staking, dan profiteren hiervan ook alleen de klanten met een abonnement, en niet de klanten die voor die dag een treinkaartje gekocht hebben ....

Re: Grote internetpanne bij Telenet (3-Feb)

Geplaatst: 04 feb 2013, 18:48
door krisken
Philippe : treinkaartjes ook hoor. Heb zelf nog een sorry pas gaan halen. Je moet wel het ticket uiteraard in je bezit hebben (en voorleggen), het is een pak papierwerk en je moet er zelf achter vragen...

Re: Grote internetpanne bij Telenet (3-Feb)

Geplaatst: 04 feb 2013, 18:54
door Opus
Toch wel raar dat dit ook niet de frontpage van userbase website gehaald heeft :)
Maar ja tegenwoordig komt er niet veel meer op die frontpage heb ik zo het idee.

Re: Grote internetpanne bij Telenet (3-Feb)

Geplaatst: 04 feb 2013, 18:54
door MClaeys
De mensen die voor die dag een kaartje gekocht hadden krijgen hun geld dan gewoon terug :roll: Ge zou al zot zijn om bij een staking uw gekochte ticket niet te gaan terugvragen.
En in mijn nabije vriendenkring ken ik al een 7-tal mensen met Telenet internet maar zonder Telenet digitale tv (wel analoog), zij hebben dus helemaal niks aan deze compensatie. Ik geloof niet echt dat die groep zo klein is dus. Een korting op de factuur is op dat vlak gewoon eerlijker omdat elke klant er wat aan heeft. Waarom je een film krijgt op digitale tv terwijl het vooral de internetgebruikers waren die getroffen waren is mij toch een raadsel :). Als je een compensatie geeft, doe het dan goed ;). Maar goed, voor die paar uur dat een paar mensen zonder internet zaten snap ik niet dat ze daar zo een ramp van maken, al die nieuwsberichten en die Twitter beichten. Tging er wat over.