Creg keurt netvergoeding voor particulieren met zonnepanelen
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
- Bedankt: 74 keer
- Contacteer:
De omvormers van zonnepanelen moeten afschakelen vanaf een bepaald voltage, anders worden ze niet goedgekeurd. Als er idd 270V op het net staat is het aan de netbeheerder om te onderzoeken waar de schuldige zit, maar ik zou het straf vinden als dat door de zonnepanelen komt. Zelfs al is er 1 omvormer ergens kapot of niet conform dan nog zouden alle andere omvormers in de omgeving uitschakelen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
- Bedankt: 103 keer
- Contacteer:
ik heb hier bij mij toch gemiddeld 242 volt......
voor wat betreft de netvergoeding val ik onder gaselwest, mijn panelen liggen er pas sinds november, ik krijg 90 euro per 1000kwh en heb 5500kwp gelegd gezien deze ZW liggen zal ik max 4600kwp hebben netto, dwz dat ik 86 x 5,5 moet betalen en maar 4,6 x 90 zal krijgen maw heb ik niks !
Eigenlijk had de netvergoeding voor mensen die later intekenden ook minder moeten zijn of niks omdat we ook die dure certificaten niet hebben......
Is dit eigenlijk wel wettelijk een verschil van 50% op de aankoopprijs(distributiekost) en netvergoeding van de elektriciteitsfaktuur
voor wat betreft de netvergoeding val ik onder gaselwest, mijn panelen liggen er pas sinds november, ik krijg 90 euro per 1000kwh en heb 5500kwp gelegd gezien deze ZW liggen zal ik max 4600kwp hebben netto, dwz dat ik 86 x 5,5 moet betalen en maar 4,6 x 90 zal krijgen maw heb ik niks !
Eigenlijk had de netvergoeding voor mensen die later intekenden ook minder moeten zijn of niks omdat we ook die dure certificaten niet hebben......
Is dit eigenlijk wel wettelijk een verschil van 50% op de aankoopprijs(distributiekost) en netvergoeding van de elektriciteitsfaktuur
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
- Joe de Mannen
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 487 keer
- Bedankt: 556 keer
Het is sowieso weer een gemakkelijkheidsoplossing om de vergoeding te baseren op het piekvermogen.
J.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
- honda4life
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
- Bedankt: 315 keer
Beter een vast bedrag per certificaat maa goed... het zal helaas niet meer veranderen 

✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
- Bedankt: 717 keer
En vanaf 2014 moeten alle nieuwbouw woningen verplicht uitgerust worden met zonnepanelen. Betekent concreet dat de overheid weet wie bouwt en dus wie er zonnepanelen heeft. Geen ontsnappen meer mogelijk aan de netvergoeding. Geeft meteen ook aan hoe absurd de wetgeving is. Je wordt door de overheid verplicht om toch maar een bijdrage te leveren aan het stroomnet, ongeacht of je nu wel of niet je eigen stroom opwekt. Wie nu nog panelen laat leggen (voor 2014) die is meer dan gek dat hij ze laat registreren. Qua subsidie brengen ze toch zo goed als niks meer op. En wat niet weet, niet deert. En als je moet wachten tot er eens een controleur op pad gaat en met zijn kop in de lucht alle daken gaat controleren, tegen die tijd zit je 2 meter onder de grond.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Bron ? Voor zover ik weet moet er een "groen" aspect aan je woning zijn... maar dat hoeven zeker geen zonnepanelen te zijn.Jack Daniels schreef:En vanaf 2014 moeten alle nieuwbouw woningen verplicht uitgerust worden met zonnepanelen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
- Bedankt: 103 keer
- Contacteer:
vanaf 2014 moeten er ofwel zonnepanelen of een zonneboiler geinstalleerd worden bij een nieuwbouw.....dit staat in een of ander verslag van Freya.....
Echter als je 4 panelen legt of zelfs maar 1 ben je ook in orde met de wetgeving......
Voor wat betreft het NIET melden van de zonnepanelen....ik ging dit ook zo regelen omdat ik maar 90 euro per cerificaat krijg en ik 86 euro moet betalen.....geen enkel probleem, ware het niet dat eandis je energieleverancier dan niet het noodzakelijke document kan bezorgen voor de verlaging van je voorschotfactuur.....
Ik ga heus geen ecolening van 15000 euro afbetalen aan 289 euro/maand en er bovenop blijven 300 euro per maand betalen.....
Ja na een jaar krijg ik dan een mooie teruggave, ik moet toch niet voor bankier spelen en wanneer je dan een "nulfactuur" krijgt zal er bij eandis heus wel een lichtje gaan branden en zal je het mogen gaan uitleggen......
Echter als je 4 panelen legt of zelfs maar 1 ben je ook in orde met de wetgeving......
Voor wat betreft het NIET melden van de zonnepanelen....ik ging dit ook zo regelen omdat ik maar 90 euro per cerificaat krijg en ik 86 euro moet betalen.....geen enkel probleem, ware het niet dat eandis je energieleverancier dan niet het noodzakelijke document kan bezorgen voor de verlaging van je voorschotfactuur.....
Ik ga heus geen ecolening van 15000 euro afbetalen aan 289 euro/maand en er bovenop blijven 300 euro per maand betalen.....
Ja na een jaar krijg ik dan een mooie teruggave, ik moet toch niet voor bankier spelen en wanneer je dan een "nulfactuur" krijgt zal er bij eandis heus wel een lichtje gaan branden en zal je het mogen gaan uitleggen......
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
radiometeor.be
radiometeor.be
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 3 keer
[quote]
Eigenlijk had de netvergoeding voor mensen die later intekenden ook minder moeten zijn of niks omdat we ook die dure certificaten niet hebben......[/quote]
Dat kunnen ze niet, omdat officieel de netvergoeding niets te maken heeft met de groene stroomcertificaten. Je moet netvergoeding betalen voor een theoretisch verbruik.
Eigenlijk had de netvergoeding voor mensen die later intekenden ook minder moeten zijn of niks omdat we ook die dure certificaten niet hebben......[/quote]
Dat kunnen ze niet, omdat officieel de netvergoeding niets te maken heeft met de groene stroomcertificaten. Je moet netvergoeding betalen voor een theoretisch verbruik.
- heist_175
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 433 keer
- Bedankt: 856 keer
Je moet ofwel zelf energie opwekken (zonnepanelen, zonneboiler, warmtepomp), ofwel super energiezuinig bouwen.r2504 schreef:Bron ? Voor zover ik weet moet er een "groen" aspect aan je woning zijn... maar dat hoeven zeker geen zonnepanelen te zijn.Jack Daniels schreef:En vanaf 2014 moeten alle nieuwbouw woningen verplicht uitgerust worden met zonnepanelen.
Om dus te zeggen dat elke bouw zomaar zonnepanelen zal hebben, is veel te kort door de bocht.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
- Bedankt: 717 keer
http://www.hln.be/hln/nl/13978/Wonen/ar ... kken.dhtmlr2504 schreef:Bron ? Voor zover ik weet moet er een "groen" aspect aan je woning zijn... maar dat hoeven zeker geen zonnepanelen te zijn.Jack Daniels schreef:En vanaf 2014 moeten alle nieuwbouw woningen verplicht uitgerust worden met zonnepanelen.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 6890LTE + OVH VoIP
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
- Bedankt: 120 keer
Uit de geciteerde tekst van HLN:
Extra streng isoleren is op lange termijn de allerbeste oplossing.Isolatie
Er blijft weliswaar nog één uitweg: wie echt geen energiesysteem wil installeren, kan ervoor kiezen om extra streng te isoleren.
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Maar zoals je link aangeeft hoeft dit niet met zonnepanelen... in tegenstelling tot wat je eerder schreef dus.Jack Daniels schreef:http://www.hln.be/hln/nl/13978/Wonen/ar ... kken.dhtml