Pagina 4 van 4

Re: opzeggen Edpnet

Geplaatst: 03 mei 2014, 11:26
door bambipower
philippe_d schreef: Ik zie hier geen enkele bepaling die in strijd zou zijn met de telecom wet!
Natuurlijk wel!!! En de praktijk toont ook aan, dat ze in strijd handelen. Daarom kreeg ik ook gelijk van de ombudsman, en er zijn hier op het forum al velen die tegen de zelfde problemen aanlopen.

Wat ik lees in strijd :

* Wanneer je contract reeds stilzwijgend is overgegaan in een contract van onbepaalde duur, dan dien je rekening te houden met een opzegtermijn van 1 maand, dewelke samenloopt met je eerstvolgende abonnementsmaand.


* Dat hangt af van het moment dat wij je schriftelijke opzegging ontvangen. De datum van effectieve stopzetting wordt aan je meegedeeld via een ticket per e-mail. Je kan dit zelf inschatten


Komt er dus op neer, dat er in die wiki niet veel wettelijk staat. Enkel dingen waarop ze geen recht hebben. iRockabizzydilly heeft wel gelijk, dat het u precies moeilijk ligt, om fouten van edpnet toe te geven.

Re: opzeggen Edpnet

Geplaatst: 03 mei 2014, 11:41
door darkzero
mijn brief, zie mijn laatste post hierboven, is net aangetekend verstuurd. heb als opzegdatum maandag 05/05 opgegeven.
de facturen die ik ontvangen heb met ingang van 23/05 en 27/05 betaal ik niet. ik ben meer dan een jaar klant en berust mij op de telecomwet.

Re: opzeggen Edpnet

Geplaatst: 03 mei 2014, 12:06
door philippe_d
iRockabizzydilly schreef:Ik durf er haast op te wedden dat, moest het niet edpnet zijn maar haast eender welke andere provider, je niet zou telkens opnieuw proberen ontkennen dat het op zijn minst deels misleidend is.
Nee hoor, ik heb geen enkele binding of voorkeur voor EDPnet. Ik speel gewoon een beetje "advocaat van de duivel" :wink: .
Dommel heeft onlangs van het BIPT een boete gekregen omdat hun contracten of algemene voorwaarden niet conform waren.
Indien de contracten van EDPNet niet conform zouden zijn, waar wacht het BIPT dan op om in te grijpen (wat hun taak is)?
iRockabizzydilly schreef:En euh... ik heb een stevige rechtenachtergrond, maar een contract opzeggen en verbreken is in principe en zeker in de volksmond hetzelfde. Je kan een contract vroegtijdig verbreken en vroegtijdig opzeggen.
Je hebt gelijk. sorry voor mijn (verkeerde) interpretatie

Maar ik had het vooral over vroegtijdig verbreken (of opzeggen), met andere woorden binnen de 12 maanden van de contractduur.
Hun algemene voorwaarden zeggen toch dat je zonder kosten het contract na 6 maand vroegtijdig kan opzeggen? Dus conform de wet.
iRockabizzydilly schreef:En opnieuw, de één maand opzegtermijn ook na de 6 maanden is NIET volgens de nieuwe telecomwet.
Ik interpreteer dat als volgt:
  • - indien je opzegbrief géén gewenste datum vermeldt, dan gelden de bepalingen van het contract
    - indien je opzegbrief wel een gewenste datum vermeldt, dan moet dat gerespecteerd worden, conform de telecom wet.
Het zou inderdaad wel beter zijn als ze dat expleciet vermelden in hun voorwaarden.
bambipower schreef:En de praktijk toont ook aan, dat ze in strijd handelen. Daarom kreeg ik ook gelijk van de ombudsman, en er zijn hier op het forum al velen die tegen de zelfde problemen aanlopen.
Dat mag inderdaad niet. Ze moeten de telecom wet respecteren, en de datum die de klant opgeeft aanvaarden.

Re: opzeggen Edpnet

Geplaatst: 03 mei 2014, 12:12
door iRockabizzydilly
Misschien weet het BIPT dit gewoon nog niet? Misschien moeten we met andere woorden zelfs eens naar het BIPT of test aankoop schrijven (ookal ben ik helemaal geen fan van die laatste).
Het is hoe dan ook misleidend en men kan bij edpnet niet anders dan er zich van bewust zijn. Wie niet weet niet deert...

Re: opzeggen Edpnet

Geplaatst: 03 mei 2014, 12:54
door Fluppeke
* Wanneer je contract reeds stilzwijgend is overgegaan in een contract van onbepaalde duur, dan dien je rekening te houden met een opzegtermijn van 1 maand, dewelke samenloopt met je eerstvolgende abonnementsmaand.
Je hebt als klant recht om onmiddellijk op te zeggen. Je hoeft de contractuele opzeggingstermijn niet te eerbiedigen. Maar indien u de vervaldatum van het contract niet preciseert, kan de operator u verplichten de in het contract vastgelegde termijnen in acht te nemen.

Hieruit kan je dus verstaan het edpnet (en andere isp's) niet verboden is een opzeggingstermijn voor te stellen indien klanten zelf geen specifieke datum vermelden. Die grijze zone is door de wetgever gemaakt.
We weten allemaal dat een contract geen afbreuk mag doen aan wettelijke bepalingen.. Ik ben echter geen jurist dus of het 'niet' vermelden van deze wettelijke bepalingen juridisch een fout is. Het feit dat ze dat niet vermelden laat natuurlijk wel vermoeden dat ze niet staan te springen om die regel toe te passen. Grappig is dat test-aankoop hun algemene voorwaarden 'ooit' heeft goedgekeurd en dus prijkt dat logo daar :)

BIPT heeft dommel op de vingers getikt in januari voor soortgelijke feiten. Als gevolg hebben ze hun jaarlijkse betaalcyclus laten vallen en hun voorwaarden toch wat aangepast.
Maar laat het ons over 1 ding eens zijn : Deze wet schiet zijn doel voorbij en is op maat gemaakt van het duopoly. De concurrentie doodmaken ipv stimuleren , net wat ze in gedachten hadden. Buiten het feit dat de kleintjes leeglopen (jaarlijkse cyclus bij dommel weg) vraag me trouwens af of de OLO geen kosten maakt bij belgacom door het respecteren van de telecomwet

Re: opzeggen Edpnet

Geplaatst: 03 mei 2014, 16:45
door ITnetadmin
In je opzegging (die iirc niet meer per brief moet, hoewel dat een mooie indekking is als je met moeilijke bedrijven werkt) gewoon "met directe ingang" ofzo vermelden zou goed genoeg moeten zijn.

[Afbeelding Post made via mobile device ]

Re: opzeggen Edpnet

Geplaatst: 30 jun 2014, 14:31
door satsurfer
heel nuttige info hier...

vandaag telenet geïnstalleerd.

opzeg telenet 30/06/2014 via pm nu aan het doen.

Mijn factuur van 19/6 (vervaldatum 19/7) Periode: 19/07/2014 - 19/08/2014 die ik ontvangen heb, is niet betaald, en hoef ik ook niet meer te betalen. Zal dit zo vermelden aan edpnet?

En dan moeten ze nog 1/7->19/7 crediteren?

Re: opzeggen Edpnet

Geplaatst: 30 jun 2014, 14:49
door lacer
Dat crediteren van 1/7 tot 19/7 zal je op je buik mogen schrijven , denk ik :roll:

Re: opzeggen Edpnet

Geplaatst: 30 jun 2014, 21:58
door satsurfer
een goed uur na mijn ticket ingediend te hebben, was er al een statuswijziging.

En nu vanavond zie ik dat mijn voip al niet meer online staat :-D Echter, ze kunnen mij hiermee niet straffen.... :-D

Gelukkig hebben we een weepeenr., met die nummerportering alleen maar stress en miserie....

op mijn buik schrijven? Is niet mijn eerste klacht bij ombudsdienst Telecom (waar ik gelijk gekregen heb in zaak Telenet), dan binnenkort een 2de met Edpnet als beklaagde partij? :-D

Re: opzeggen Edpnet

Geplaatst: 01 jul 2014, 09:31
door satsurfer
Creditnota 19/7 tot 19/8 ontvangen. Nu nog van 1/7 tot 18/7 :-)

Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk

Re: opzeggen Edpnet

Geplaatst: 01 jul 2014, 09:32
door bambipower
mag je op je buik schrijven, zelfs al krijg je gelijk van de ombudsdienst. (was bij mij ook zo)

Re: opzeggen Edpnet

Geplaatst: 01 jul 2014, 09:46
door satsurfer
Dan had ik telenetinst. Beter later laten doen?

Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk

Re: opzeggen Edpnet

Geplaatst: 01 jul 2014, 11:10
door lacer
Die creditnota 19/7 tot 19/8 was toch al niet betaald, dus gemakkelijk voor hen om de factuur te crediteren.

Re: opzeggen Edpnet

Geplaatst: 01 jul 2014, 12:18
door satsurfer
Ja, maar ze konden ook doen of hun neus bloedde...

Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk