Belgacom Internet Overal: Volledig vernieuwd gamma producten

Nieuws omtrent telecom
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Moest EDPNET nu eens BGC TV kunnen aanbieden, dan pakte ik misschien wel mijn klieken en mijn klakken :).
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4954
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 235 keer
Bedankt: 1542 keer

Tja, Belgacom doet volop aan convergentie en de alternatieven kunnen dat voorlopig niet.

Als EDPnet, Mobile Vikings en Weepee nu eens zouden fuseren?
dragonflo
Premium Member
Premium Member
Berichten: 734
Lid geworden op: 30 dec 2009, 23:49
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 22 keer

@fryelectro Ik heb eerder het gevoel dat ze klanten willen binden en overstap naar telenet willen tegen gaan. Misschien heeft nog iemand die statistieken van edpnet, waaruit bleek dat maar een klein aantal mensen meer als 100GB per maand download. Al die mensen zullen nu een lager abonnement nemen, als ze een duurder abonnement hadden voor de snelheid.
Telenet zal sowieso reageren door hun goedkoopste abonnement op te krikken.
Gebruikersavatar
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1764
Lid geworden op: 14 dec 2005, 11:58
Locatie: 03BOO0
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer

raf1 schreef:Tja, Belgacom doet volop aan convergentie en de alternatieven kunnen dat voorlopig niet.

Als EDPnet, Mobile Vikings en Weepee nu eens zouden fuseren?
en TV vlaanderen erbij :)
Edpnet VDSL XL - 100/30 Fritz!Box 7530
Orange go plus
Zamba
Pro Member
Pro Member
Berichten: 426
Lid geworden op: 05 sep 2008, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 16 keer

en niet vergeten 500.000 hotspots via FON terwijl Telenet er maar 1200 heeft.
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Pff, nu gaan ze de specs van abonnementen verlagen en dat allemaal om Telenet te counteren :x .
Dat de marketingjongens hun borst maar nat maken want ik ben nog niet overtuigd dat ze dit in de markt kunnen zetten en klanten van Telenet terug winnen, of is het alleen maar damage control?
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

da's een serieuze verandering, had niemand kunnen raden zoiets :wink: ik weet nog niet goed wat ik er moet van vinden, ik laat het nog fkes bezinken.
ik zit nog altijd met generation internet... 3G data zat ik zelf eigenlijk niet op te wachten want heb reeds MV&GC... dus of er voor mij iets gaat veranderen weet ik nog zo niet.... blijkbaar is 50Mbit internet leveren niet zo evident voor belgacom
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 maa 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

Heeft dit ook een impact op de packs voor zelfstandigen en kleine ondernemers (de zogenaamde bizz packs) ?

Hoog tijd dat ik mijn pack eens ga herbekijken.
devastator
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1218
Lid geworden op: 01 nov 2005, 10:53
Locatie: Pelt
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 56 keer

Is het nog altijd mogelijk om bij de niet-onbeperkt abo's een optie van 10 euro te nemen om toch onbeperkt te hebben ?
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5757
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 710 keer
Bedankt: 469 keer

Zoveel tamtam voor minder... Voor mij krijgt Belgacom vanaf heden de FLOP status... Beetje 3g bijgeven waar de gemiddelde gebruikergeen nood aan heeft... Uploadsnelheid naar beneden... Edp here I come!

Een teleurgestelde belgacomgebruiker...

[Afbeelding Post made via mobile device ]
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 EVO 960 500GB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Provider: Telenet
OneUP ~ TVbox ~ HGW CH8568LG
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Smartphone: Samsung S21 Ultra 512GB[/size]
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1613
Lid geworden op: 05 mei 2008, 12:32
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 85 keer

Het officiële bericht van Belgacom: http://www.belgacom.com/be-nl/newsdetai ... where.page met persbericht.

Losse internetabonnementen
Afbeelding
Start: upload 1.5 Mbps / 50 Gb
Comfort: upload 2.5 Mbps / 150 Gb
Maximum: upload 3.5 Mbps / unlimited


Pakketten
Afbeelding
Laatst gewijzigd door driesve 28 maa 2012, 12:46, in totaal 3 gewijzigd.
Gebruikersavatar
yama
Premium Member
Premium Member
Berichten: 643
Lid geworden op: 24 jul 2007, 16:40
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 5 keer

Denk toch ook dat het maar bij 1 jaartje belgacom zal blijven zijn we gaan ff edpnet site ff rustig al eens van nader bekijken terug
Afbeelding
lucdec
Premium Member
Premium Member
Berichten: 594
Lid geworden op: 09 jan 2008, 18:47
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 58 keer

Ik begrijp het niet.
Het enige waarin ze Telenet de meerdere zijn, is dat ze zonder problemen voor iedereen de volumelimiet kunnen opheffen.
Waarom spelen zij toch die troef niet uit?? integendeel het is dan nog altijd Telenet die de limiet telkens opnieuw een belachelijk
klein beetje optrekt.... 50 gig voor internet start, huilen met de pet op... Wie gaan ze daarmee kunnen strikken...
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

http://www.belgacom.com/assets/content/ ... ewSite=cow

heb zo een vermoeden dat mensen die bij belgacom willen blijven beter af zijn met een bus abo
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
NickG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1599
Lid geworden op: 13 sep 2005, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 51 keer

Ik snap 't ook (nog niet) helemaal... Vervangen deze 3 packs dan alle andere huidige packs? Of komen deze er gewoon bij? Als ze gewoon vervangen worden lijkt me dit toch gewoon een prijsverhoging? Een pack met BGCTV+Telefoon+Internet Comfort is nu toch gewoon goedkoper dan de 59,95€ in het nieuwe pack?
Zeuske
Plus Member
Plus Member
Berichten: 169
Lid geworden op: 21 apr 2009, 10:56
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 6 keer

Belgacom Internet Overal Maxi = 44,94 euro
= Intense? is nu 58.66

Dus goedekoper? neen?
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

Code: Selecteer alles

Huidige klanten hoeven niets te doen, de aanpassingen gebeuren automatisch op 16 april.
dus de bestaande formules komen te vervallen?
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Edward Valckx
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1104
Lid geworden op: 23 nov 2005, 17:11
Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
Bedankt: 99 keer

In tegenstelling tot velen hier blijkbaar, vind ik dit wel een mooi aanbod. Meer en meer mensen gebruiken 3G, en als dat gratis inbegrepen is (ook al is het slechts in kleine volumes) zal dit zeker nog meer mensen ertoe aanzetten dit eens te proberen.

De combinatie van VDSL + 3G + FON is wel origineel. En qua snelheid zal Belgacom vermoedelijk wat bandbreedte willen overhouden ivm hun TV. Dat hun hoogste uploadsnelheid nu verlaagd is wel een tegenvaller (alhoewel iedereen die dit nu heeft, natuurlijk zijn huidig abonnement kan behouden).

EDPnet wordt hier vaak genoemd. Vergeet echter niet dat je daar 50,- euro activatiekost moet betalen, en ook zelf voor een modem moet zorgen (99,- euro). Het eerste jaar kan je dan al 12,42 euro per maand bij het abonnement tellen. Bij Belgacom (en Telenet) is dit allemaal gratis.

Vergeet ook niet dat de overgrote meerderheid van de klanten geen nood heeft aan een onbeperkt volume.

Het zou goed zijn indien iedereen die ontevreden is, ook effectief overstapt naar een andere provider. Enkel op die manier zal er wat veranderen. Want met klagen alleen zal het aanbod niet aangepast worden...
Gebruikersavatar
ikkejonge
Pro Member
Pro Member
Berichten: 296
Lid geworden op: 22 maa 2004, 20:11
Locatie: Zulte
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 7 keer

Ik heb zelf nu ook een redelijk goed pack met internet favorite, Tv Comfort en Belgacom Mobile 10 voor ca. 55 euro. Ik zie echter niet of ik dit goede pack kan behouden of plots men internet favorite (dus ongelimiteerd) zal kwijtspelen en een duurdere pack zal mogen kiezen.
Laatst gewijzigd door ikkejonge 28 maa 2012, 13:12, in totaal 1 gewijzigd.
Just enjoy life and don't whine about it.
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2169
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

Die maxi heeft ook tragere upload dan intense hé.

Kvind het sowieso wel spijtig dat ze Intense afschaffen (of liever, diens specificaties). Eens zien of we dat abonnement gewoon kunnen behouden.
dupondje
Premium Member
Premium Member
Berichten: 483
Lid geworden op: 14 sep 2006, 23:55
Bedankt: 18 keer

Als je een Pack hebt met Internet Favorite, dan is de prijs wel lager.

Betaal nu € 65,27/maand, terwijl dar dus iets meer dan 5eur zakt :)
Always good!
Zamba
Pro Member
Pro Member
Berichten: 426
Lid geworden op: 05 sep 2008, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 16 keer

TomG schreef:Die maxi heeft ook tragere upload dan intense hé.

Kvind het sowieso wel spijtig dat ze Intense afschaffen (of liever, diens specificaties). Eens zien of we dat abonnement gewoon kunnen behouden.
zoals eerder gezegd in dit topic blijft internet intense behouden voor bestaande klanten.

In de plaats komt Office & Go Intense van begin mei. Zie persbericht van Belgacom. De link kan je ook eerder in dit topic vinden.
PTiTDaV
Member
Member
Berichten: 86
Lid geworden op: 03 jun 2008, 19:00
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 1 keer

En wat gebeurd er dan met de mensen die een pack Internet + Tv hebben ?
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

Alle internetklanten Belgacom krijgen mobiel internet

Belgacom integreert vanaf 16 april vast en mobiel internet standaard in de abonnementen van alle internetklanten. Dat beloofde het telecombedrijf woensdag bij de voorstelling van het nieuwe aanbod 'Internet Overal'. De aanpassing gebeurt automatisch en zonder prijsverhoging.

Klanten krijgen één abonnement waarmee ze thuis en buitenshuis kunnen surfen, met hun computer, laptop, tablet of smartphone. Belgacom belooft een 'totaal nationaal bereik', dankzij de combinatie van het thuisnetwerk van de klant, een netwerk van 500.000 hopspots (WiFi Fon Spots) en het 3G-netwerk van gsm-operator Proximus.

'Een nieuw Belgacom is geboren', verklaarde de telecombedrijf dinsdag met veel bravoure. Belgacom stelt dat het met de nieuwe formule tegemoet komt aan de vraag van de gebruikers, die overal en op elk moment toegang willen hebben tot het internet.

'Belgacom Internet Overal' wordt op 16 april beschikbaar voor particulieren en op 2 mei voor zelfstandigen en kmo's. De bestaande internetklanten moeten volgens Belgacom niets doen: de aanpassingen worden automatisch doorgevoerd. Eventueel moeten ze een gratis simkaart aanvragen om mobiel te kunnen surfen.

bron : het nieuwsblad
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Zamba
Pro Member
Pro Member
Berichten: 426
Lid geworden op: 05 sep 2008, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 16 keer

klanten kunnen hun bestaande pack behouden.
NickG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1599
Lid geworden op: 13 sep 2005, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 51 keer

dupondje schreef:Als je een Pack hebt met Internet Favorite, dan is de prijs wel lager.

Betaal nu € 65,27/maand, terwijl dar dus iets meer dan 5eur zakt :)
Always good!
Ja, maar als je een pack hebt met comfort gaat dit dus niet op. Tenzij de huidige packs met internet comfort omgezet worden naar het nieuwe pack start, dan blijft de prijs vergelijkbaar.

Ben zelf al een eeuwige BGC-klant, maar als ik nu vergelijk met een basic shake van Telenet blijkt BGC dus toch 11€ duurder per maand? Ok, de specs zijn mss beter (sneller, mobiele data inbegrepen,...) maar wie van de modale medemens heeft dit nodig? Wie komt niet toe met de specs van het "lichtste" BGC pack of shake bij Telenet?
Ik vertelde mensen tot nu toe altijd dat de prijs vergelijkbaar is tussen de 2, maar als mijn eerste indruk klopt zal ik toch moeten zeggen dat Telenet een stuk goedkoper is.

//EDIT: iets te snel geroepen, je moet nog kabeldistributie bijtellen bij Telenet, en da's 10€/maand waardoor de prijs toch nog steeds vergelijkbaar blijft.
Laatst gewijzigd door NickG 28 maa 2012, 13:17, in totaal 1 gewijzigd.
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1403
Lid geworden op: 08 dec 2008, 22:54
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 299 keer

De huidige packs met mobiele telefonie van Proximus komen dus te vevallen met dit nieuw aanbod?

Bedoel zo'n pack met Internet + Belgacom tv + Proximus generation mtv.

De focus ligt op dit moment op packs met vaste telefonie.
dragonflo
Premium Member
Premium Member
Berichten: 734
Lid geworden op: 30 dec 2009, 23:49
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 22 keer

NickG schreef: Ben zelf al een eeuwige BGC-klant, maar als ik nu vergelijk met een basic shake van Telenet blijkt BGC dus toch 11€ duurder per maand? Ok, de specs zijn mss beter (sneller, mobiele data inbegrepen,...) maar wie van de modale medemens heeft dit nodig? Wie komt niet toe met de specs van het "lichtste" BGC pack of shake bij Telenet?
Bij telenet moet je ook nog je tv kabel betalen, die niet in die prijs is inbegrepen.(circa €15)
NickG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1599
Lid geworden op: 13 sep 2005, 10:11
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 51 keer

Ah, ik was net mijn post al aan't editten om mijn fout recht te zetten! :lol:
Gebruikersavatar
vuurvos
Erelid
Erelid
Berichten: 978
Lid geworden op: 11 jul 2011, 22:34
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 211 keer
Bedankt: 208 keer
Contacteer:

TomG schreef:Die maxi heeft ook tragere upload dan intense hé.

Kvind het sowieso wel spijtig dat ze Intense afschaffen (of liever, diens specificaties). Eens zien of we dat abonnement gewoon kunnen behouden.
Als ik de link volg zoals eerder gepost kom ik uit bij de Office & Go Intense met dezelfde specs als het bestaande Intense abbo. Maar dan wel voor 53,47 i.p.v. 58,66.
Bovendien is er support op dezelfde dag, remote support 24/7, 2 x 20 GB BeCloud en 500 MB via 3G. Ik zou als bestaande Intense gebruiker wel weten wat ik zou doen :-D
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Dat zal wel exclusief btw zijn he.
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1841
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer
Contacteer:

Hoe zit het met de dowloadsnelheden van de lopende abonnementen (Internet start heeft bv toch een veel lagere download nl.15 ipv 30).
Gaan die ook omhoog of zitten we nu met 2 produkten met dezelfde naam en prijs maar verschillende snelheden :?
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1 - Voip EDPNET in en Megavoip uit - One+ - Roku3 - PS4Pro
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Klanten met een Start, Comfort en Favorite (met oude snelheden) worden overgezet op de nieuwe Internet Overal abonnementen, met dus de nieuwe snelheden.
dupondje
Premium Member
Premium Member
Berichten: 483
Lid geworden op: 14 sep 2006, 23:55
Bedankt: 18 keer

En met de nieuwe prijzen? Want mijn contractjaar is nog niet verlopen, maar als het goedkoper is hoor je mij niet klagen :)
Zamba
Pro Member
Pro Member
Berichten: 426
Lid geworden op: 05 sep 2008, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 16 keer

Lord Utopia schreef:Klanten met een Start, Comfort en Favorite (met oude snelheden) worden overgezet op de nieuwe Internet Overal abonnementen, met dus de nieuwe snelheden.
deze migratie zal verspreid worden over een aantal maanden.
Gebruikersavatar
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1764
Lid geworden op: 14 dec 2005, 11:58
Locatie: 03BOO0
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer

Hmm ik heb net mijn factuur voor intense betaald tot eind april. Als ze dit abonnement overzetten naar een ander product met inferieure specificaties, kunnen ze mij een credit nota sturen want dan zeg ik de boel meteen op. Het is niet dat ik veel download, maar die upload was voor mij indertijd de reden om naar Intense te gaan.
Edpnet VDSL XL - 100/30 Fritz!Box 7530
Orange go plus
Zamba
Pro Member
Pro Member
Berichten: 426
Lid geworden op: 05 sep 2008, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 16 keer

fryelectro schreef:Hmm ik heb net mijn factuur voor intense betaald tot eind april. Als ze dit abonnement overzetten naar een ander product met inferieure specificaties, kunnen ze mij een credit nota sturen want dan zeg ik de boel meteen op. Het is niet dat ik veel download, maar die upload was voor mij indertijd de reden om naar Intense te gaan.
er werd al meermaals gezegd in dit topic dat er voor klanten met internet intense niets veranderd.
ringlord
Plus Member
Plus Member
Berichten: 169
Lid geworden op: 22 apr 2009, 23:18
Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
Bedankt: 14 keer

Ik heb nu een pack Favorite met Internet en Telefonie (dus geen TV) wat zal er voor mij veranderen ?
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2759
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
Bedankt: 194 keer

Maar die 1Mbit vermindering in uploadspeed van de Intense is wel het opvallendste deel van hun nieuwe aanbod. Het FON plezier van passanten krijgt blijkbaar voorrang op het comfort van je eigen internet.


EDIT :: ik doorstreep mijn reply omdat het een reactie was op ons newstopic, dat de Intense formule weglaat terwijl dat blijkbaar ook als nieuw product gaat blijven bestaan: http://www.belgacom.be/onetelco/be-nl/p ... ernet.page.
Laatst gewijzigd door cptKangaroo 28 maa 2012, 15:03, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

1Mbit vermindering? intense blijft hetzelfde... favorite wordt maxi en blijft ook op zelfde uploadsnelheid
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Plaats reactie

Terug naar “Telecom nieuws”