Pagina 4 van 39

Re: Generation Connect

Geplaatst: 08 dec 2011, 10:35
door Muziekbos
De mensen van MV zijn sportief genoeg om dit aan te zien. Zie hun reactie op FB. Heel die Generation is een storm in een glas water op dit moment met hun beperking van 5000 kaarten. Of hoe de marketing afdeling iets met alle middelen kan hypen. Hou er ook rekening mee dat ze 5 euro duurder zijn dan MV. Dat zijn we gewoon van Proximus / Belgacom dat ze de duurste zijn. Je krijgt er wel 3G voor in de plaats.
Nu nog even wachten (een jaartje tot max 2 jaar) tot Proximus / Belgacom de prijzen omhoog of de limieten naar omlaag gaat doen omdat hun netwerk het niet aankan. Naar analogie met wat er de voorbije jaren in Nederland is gebeurd.

Re: Generation Connect

Geplaatst: 08 dec 2011, 10:39
door FlashBlue
Dat kan goed zijn Muziekbos...

Maar na het zoveelste probleem met slecht netwerk en wegvallende data, is de keus rap gemaakt om 5€ meer te betalen, en wèl een deftig netwerk te hebben.

MV moet dat wel sportief oppakken, hadden ze maar niet het base netwerk moeten kiezen, waarvan altijd geweten was dat het vrij crappy was. Ze hebben veel klanten gehaald door de markt wat open te breken op dat vlak, en nu gaat proximus meespelen, en moeten ze daar tegen kunnen.

En wat er over X jaar kan gebeuren met bgc of proxi hun tarieven of limieten, see me care, dat zien we dan wel weer. Prepaid dus kan weg als ik wil.

Re: Generation Connect

Geplaatst: 08 dec 2011, 10:42
door xenne
de limiet van 5,000 inschrijvingen zal wel degelijk strikt opgevolgd worden

ik denk eigenlijk dat deze Generation Connect formule weinig schade gaat aanbrengen aan Mobile Vikings. ze zullen in eerste instantie dan wel een pak klanten verliezen, maar eens de limiet van de 5000 inschrijvingen gehaald bij proximus zullen er misschien klanten op zoek gaan naar een gelijkaardig aanbod en zo bij mobile vikings terecht komen. in feite krijgt mobile vikings onrechtstreeks veel aandacht in de pers op deze manier... ook zie ik dat veel proximus klanten blijkbaar hun dure abo gaan downgraden naar deze formule

Re: Generation Connect

Geplaatst: 08 dec 2011, 10:44
door FlashBlue
Als ze het daadwerkelijk zo strikt opvolgen, dan ben ik amazed door het beperkte success van de actie.
Ik had echt verwacht dat die 5000 in no time gehaald zou zijn gisterenavond.

Vandaar dat ik twijfelde aan de waarheid van die limiet.

Re: Generation Connect

Geplaatst: 08 dec 2011, 10:45
door Marlboro
Ik zal ook moete bellen subiet want heb nog helemaal niks ontvangen.

Muziekbos: mv is goed, we hebbe het aan deze te danken allemaal maar de reden waarom ik vorig jaar al naar proxi ben overgeschakelt is omdat ik met mv te vaak plat lag met de data, ik zelfs op meerdere plaatsen geen bereik had zelfs.

Proxi heeft een stabieler netwerk,meer 3G,sneller 3G en hun netwerk staat bolledig klaar voor 4G.

[Afbeelding Post made via mobile device ]

[Afbeelding Post made via mobile device ]

Re: Generation Connect

Geplaatst: 08 dec 2011, 10:48
door pm
Net nog maar eens contact opgenomen met klantendienst 6000, ik hang nog aan mijn contract tot septemper 2012.
Ik wou het opzeggen en de opzegkosten betalen. Nu moet ik mijn opzegging aangetekend opsturen en pas als dit helemaal is verwerkt (opzegtermijn loopt minimum tot het einde van de maand) kan ik overschakelen naar generation connect.
Als ik nu dus aangetekend opzeg en de actie is afgelopen tegen die tijd heb ik mijn opzegkosten verloren + is misschien de generation connect actie afgelopen.
Het is dus onmogelijk om snel op te zeggen (contractbreuk te doen) en direct om te schakelen.

Nu een kaartje kopen en achteraf aan nummerwijziging doen was blijkbaar ook onmogelijk.

Re: Generation Connect

Geplaatst: 08 dec 2011, 10:50
door q-tec
Als ze het daadwerkelijk zo strikt opvolgen, dan ben ik amazed door het beperkte success van de actie.
Ik had echt verwacht dat die 5000 in no time gehaald zou zijn gisterenavond.
Het is niet omdat er hier op ub zoveel reactie op is dat de gemiddelde belg er wakker van ligt!
HEt zijn dan nog vooral proximus klanten die willen overstappen omdat ze anders in het zak gezet worden.

Re: Generation Connect

Geplaatst: 08 dec 2011, 10:50
door proximusboyke
q-tec er is een limiet van 5000 en die moet worden nageleefd.
Het is nu niet zo dat na een paar dagen al 5000 klanten zijn hoor !!!
De eerste dagen gaat dit ontzettend hard maar na kleine week valt dat stil.
Toen happytime one mobile werd gelanceerd hetzelfde verhaal heeft toch een 14 maanden geduurd vooraleer de 5000 abos de deur uit waren.
Hier geeft dit een vertekend beeld omdat de die hards hier zitten.

Re: Generation Connect

Geplaatst: 08 dec 2011, 11:09
door Marlboro
Ik heb net gebeld naar dat nummer van e-shop en idd, tis het beste je daar naartoe belt, ik had een franstalige die nederlands sprak :-), verstond me gelukkig heel goed en heeft me goed geholpen; gister had ik dus een fout gemaakt, je kan dus idd nie overschakelen van proximus abo naar generation connect, deze gaat dat annuleren en mijn 20 euro terug storten, schitterend (nu wel nog wachten dat effectief zal gebeuren natuurlijk).
Ik had/heb geen email of sms ontvangst gekregen maar het is dus toch in orde :).

Ze zien dus idd meteen of het gelukt is of niet (behalve als je die fout hebt gemaakt zoals mij, dat moet je echt wel zelf voor bellen).

En iets wat velen zal interesseren denk ik;
Ik had deze dan gevraagd van kijk; ik heb nadien een nieuw nummer aangevraagd, is dit gelukt mijnheer want ik ben niet tot de 4de pagina geraakt (maar ik had wel op pagina 3 mijn ordernummer opgeschreven,gelukkig maar) en ik gaf dat ordernummer door en deze zag dat het gelukt was :-), een groot moment van opluchting voor mij hoor :-).

Proximusboy; ik zie toch redelijk wat mensen op mv facebook zegge ze overschakelen en ook op andere fora zie ik toch redelijk wat mensen zeggen ze van mv naar proximus gaan en men mag dan van marketing stunt spreken, degene die het hebben hebben het toch maar mooi zeg ik, ik heb dit al gepost; 40 euro voor 1.5GB,60belminuten en nu 20 euro voor 2GB en 80belminuten (mee sms kom ik meer dan toe). :banana:

Mijn abo kan ik normaal gezien volgend maand gratis opzeggen dusja, de keuze is snel gemaakt dan.

Re: Generation Connect

Geplaatst: 08 dec 2011, 11:13
door manitou
Eén groot nadeel van Generation Connect t.o.v. Mobile Vikings is dat de niet opgebruikte belminuten niet automatisch worden overgedragen naar de volgende maand.Dus na een maand ben je het saldo belminuten kwijt en begin terug met 80 minuten.
Een iets minder groot nadeel maar toch belangrijk is dat je bij GC zelf actie moet ondernemen om te herladen (via website) terwijl je bij MV automatisch kan herladen via een maandelijkse automatische bankoverschrijving en zelfs een automatische herlading wanneer je belkrediet een zelf bepaalde waarde heeft bereikt.
Ik blijf voorlopig de underdog trouw en hoop dat Base het netwerk spoedig update want EDGE is niet meer van deze tijd !!!!!!!

Re: Generation Connect

Geplaatst: 08 dec 2011, 11:18
door LPS
@manitou, je bent je minuten niet kwijt. Je totale belwaarde is 12 maanden geldig (vanaf herlading van 10€), staat in de faq.
En je kan bij Connect evt ook via mbanxafe herladen, het enige probleem is dat er geen herlading van 20€ voorzien is in het menu. Je kan evt wel voor 25€ herladen (want alle herlaadwaarden van 20€ of meer geven recht op de promo's).

BASE is al jaren bezig met z'n netwerk up te daten, er is 3G, enkel niet zo wijdverspreid als Proximus jammer genoeg. Maar daar kies je ergens ook voor als je kies voor hun netwerk. Ze zijn al jaren de 'smart follower' dus de vertraagde implementatie van diensten (zie ook MMS indertijd) is daar een gevolg van, wat lastig kan zijn voor de veeleisende gebruiker :').

Re: Generation Connect

Geplaatst: 08 dec 2011, 11:19
door timofp
@Manitou, ik denk het niet hoor op de site staat expliciet

"* De herlaadbonussen, 2 GB Internet On GSM en 2000 sms’en, blijven geldig tot de eerstvolgende herlaadbeurt van € 20 of meer, met een maximum van 31 dagen. Enkel geldig in België op alle netwerken met uitzondering van speciale nummers."

Hier staat dat de internet en sms bonus vervalt, maar het belkrediet wordt hier niet genoemd.

Re: Generation Connect

Geplaatst: 08 dec 2011, 11:21
door LPS
Idd @timofp:
Hoe lang blijft de kaart actief?
De kaart blijft gedurende 12 maanden actief vanaf elke herlaadbeurt van € 10 of meer. Zie er dus op toe dat je minstens om de 12 maanden voor € 10 of meer herlaadt, zoniet wordt je kaart gedeactiveerd. Als je voor slechts € 5 herlaadt, wordt de geldigheid van de kaart met een maand verlengd.
En ja, ze bedoelen met 'de kaart' de belwaarde.

Re: Generation Connect

Geplaatst: 08 dec 2011, 11:25
door manitou
Net gebeld naar de klantendienst van Proximus en daar wordt gezegd dat het saldo belminuten vervalt op het einde van de maand!
Stuur de link eens door waar het tegenovergestelde wordt beweerd welliswaar specifiek voor GC en niet voor de andere producten?

Re: Generation Connect

Geplaatst: 08 dec 2011, 11:27
door meon
Je raakt géén belminuten kwijt, want die 80 minuten die ze aanhalen zijn die 20 euro die je opbelt.
Wat je wél kwijt raakt zijn de 3 bonussen:
- 2 GB data nationaal
- 2000 smsjes binnen bundel
- 10 MB roaming data

Re: Generation Connect

Geplaatst: 08 dec 2011, 11:30
door xenne
de 10MB roaming data verlies je ook niet, die kan je opsparen tot 100MB

Re: Generation Connect

Geplaatst: 08 dec 2011, 11:33
door LPS
Dat is me ook nog niet volledig duidelijk hoe dat precies werkt van die roaming. Ik heb de vraag al aan Eva v BGC gevraagd maar nog geen antwoord ontvangen.
Is het zo dat je maximaal 10 opeenvolgende maanden (maanden in de zin van 'tijdsduur') kan opsparen? Dus als je om en om de maand herlaad, kan je dan maximaal 50 MB opsparen? Of is het dat je de 10 MB van 10 herlaadbeurten kan opsparen, ongeacht of dit maand na maand is of met rustpauzes tussen?

Re: Generation Connect

Geplaatst: 08 dec 2011, 11:33
door Marlboro
Manitou; opletten met die klantendienst hoor, ik heb het al genoeg meegemaakt de één van de ander nie wist, de één de ander tegensprak ook :-).
Je moet vooral nu naar dat e-shop nummer bellen, niet naar 6000.
Hbe je dat er bijgezegd tegen die persoon dat dat op hun site zo staat dat ze alleen spreken over internet en smsen die vervallen maar dat er dus nergens bijstaat je belkrediet verdwijnt.

LPS; wil ik ook wel eens weten, 1ding staat vast, iedere maand 1keer herladen wil zeggen 100MB kunnen gebruiken als je dat hebt opgespaard voor in den buitenland, das iets wat al zeker is maar ik ben ook benieuwd mocht ge 2keer herladen of ge idd dan al 20MB hebt.

Meon; uw roaming data behoud je tot 100MB die je dan kan opgebruiken :-). Je bent dus fout je je roaming data kwijt bent.

Re: Generation Connect

Geplaatst: 08 dec 2011, 11:40
door krismeeus
ik ben proximus klant en zou willen overschakelen naar deze formule.

kan iemand mij vertellen of dit mogelijk is want op de één plaats zeggen ze van niet ne op de andere van wel????

heeft er misschien ook iemand een telenfoonnummer waar ik goede info krijg ipv iemand aan de telefoon te krijgen die er maar amper iets van weetn?

alvast bedankt

kris

Re: Generation Connect

Geplaatst: 08 dec 2011, 11:43
door Marlboro
Kris; ik heb een proximus abo en ik kan nie overschakelen, ik heb een nieuw nummer genomen nu :-). Dat nummer weet ik nog niet, dat weet ik pas als ik het thuis gestuurd krijg.

Ik denk dus de enige mogelijkheid een nieuw nummer zal zijn.

Je moet naar het e-shop nummer bellen die hier gepost is op een vorige pagina.

Re: Generation Connect

Geplaatst: 08 dec 2011, 11:44
door timofp
Ik heb 4 maal naar de klanten dienst gebeld, en steeds hetzelfde antwoord, indien je al proximus bent kan je enkel 'overschakelen' door je huidige abbo stop te zetten en een nieuw nummer aan te vragen met generation Connect. Je kan dus gebruik maken van de actie, maar overschakelen is het natuurlijk niet echt te noemen :).

Ik heb het in ieder geval toch gedaan.

Re: Generation Connect

Geplaatst: 08 dec 2011, 11:45
door LPS
En als je P^ prepaidklant bent kan je 6000 bellen en vragen of ze je willen overzetten. Gisteren heb ik gebeld om 19u en rond 2u deze nacht ben ik overgeschakeld.

Re: Generation Connect

Geplaatst: 08 dec 2011, 11:45
door proximusboyke
lps iedere keer je herlaad krijg je 10 mb.

Re: Generation Connect

Geplaatst: 08 dec 2011, 11:45
door devastator
Interessant aanbod.

Ik vind echter niets terug over de roaming kosten mbt bellen/sms'en in het buitenland.
Iemand enig idee ?

Hoe verhoudt dit zich tot het aanbod van Colruyt ?

Gr,
Deva

Re: Generation Connect

Geplaatst: 08 dec 2011, 11:47
door krismeeus
Ik ga dus nog niet overschalelen want wil toch absoluut mijn nummer behouden!

jarenlange, trouwe klanten worden zijn nog maar is de dupe!! jammer

Re: Generation Connect

Geplaatst: 08 dec 2011, 11:52
door Marlboro
timofp schreef:Ik heb 4 maal naar de klanten dienst gebeld, en steeds hetzelfde antwoord, indien je al proximus bent kan je enkel 'overschakelen' door je huidige abbo stop te zetten en een nieuw nummer aan te vragen met generation Connect. Je kan dus gebruik maken van de actie, maar overschakelen is het natuurlijk niet echt te noemen :).

Ik heb het in ieder geval toch gedaan.
Of dus gewoon een nieuw nummer aan te vragen he :-). Zoals ik heb gedaan en mijn abo zeg ik dan binnenkort op aangezien ik het normaal gezien gratis kan opzeggen tenzij dat verandert zou zijn? Ik heb een abo van 24maanden, ik meende je na 18tal maand gratis kan opzeggen.

Devastor; 0.50cent per 1MB als je erover zit of nie zou herladen en blijven verder surfen.
0.12 voor ne sms dan
en 0.25cent per minuut als je belt.

Proximusboyk; waar haal je dat of lees je dat dat telkens je herlaad je die 10MB hebt? Als je 3keer per maand zou herladen heb je toc de 30MB roaming dus?

Re: Generation Connect

Geplaatst: 08 dec 2011, 11:55
door devastator
@Marlboro, zijn dat de roaming tarieven of de tarieven indien je je bundel hebt opgebruikt ?
Mijn lijk het eerder het laatste ...

Hoeveel kost een oproep ontvangen in NL bijvoorbeeld ? (aangezien ik een grensarbeider ben ...)

Re: Generation Connect

Geplaatst: 08 dec 2011, 11:56
door LPS
@marlboro: devestator vroeg de roamingtarieven, die idd niet op de website vermeld staan (maar ik vermoed gelijk zijn aan die van Pay&Go) ;-)

Re: Generation Connect

Geplaatst: 08 dec 2011, 11:58
door proximusboyke
debastor roaming is bij iedere operator hetzelfde daar ze europees zijn vastgelegd

Voor elke herlaadbeurt van € 20 of meer krijg je ook 10 MB, cumuleerbaar tot 100 MB, die je in 28 Europese landen kan gebruiken! Zo profiteer je ten volle van mobiel internet, ook in het buitenland.

Re: Generation Connect

Geplaatst: 08 dec 2011, 11:59
door Marlboro
LPS schreef:@marlboro: devestator vroeg de roamingtarieven, die idd niet op de website vermeld staan (maar ik vermoed gelijk zijn aan die van Pay&Go) ;-)
Dan heb je niet goed gelezen bij de vragen lps, daar staat duidelijk bij de 28 europese landen :-).

Devastator; ik heb dus wel gelijk, de prijzen zijn dezelfde als belgie als voor bv in die 28landen die gepost staan op hun site. :)

Re: Generation Connect

Geplaatst: 08 dec 2011, 11:59
door FlashBlue
Bgc twitter account :
Alle prepaid klanten kunnen #generationconnect worden. Postpaid klanten moeten hun contract opzeggen.

Re: Generation Connect

Geplaatst: 08 dec 2011, 12:02
door Serious
Serious schreef:
FlashBlue schreef:
Serious schreef:Ik heb nog heel wat krediet op mijn MV kaart staan. Iemand een idee of ik de proximus kaart nu kan bestellen, maar kan wachten met activeren tot mijn MV leeg is? Of ben ik sowieso mijn MV krediet kwijt als ik nu een kaart bestel met nummer overdracht?
De overdracht van uw gsm-nummer wordt uitgevoerd binnen de 2 werkdagen na de overdrachtsdatum vermeld op het overdrachtsdocument dat u ontvangt bij levering van uw goederen en indien de aanvraag niet geweigerd wordt door uw huidige operator. U kunt de nieuwe simkaart gebruiken wanneer het scherm van uw gsm "Proximus" vermeldt nadat u uw PIN-code hebt ingegeven.
Dus, simkaart zal worden opgestuurd, met document waarop datum activatie opstaatn.
Lijkt me niet dat dat uitstelbaar is ?

Heb dit nergens gevonden :).. Is wel spijtig, ik ga niet m'n resterend krediet weggooien. Maar ik vrees dat als ik wacht, ik niet meer bij die 5000 ga zitten..
Iemand hier nog iets zinnig over te zeggen?

Re: Generation Connect

Geplaatst: 08 dec 2011, 12:03
door Marlboro
Flasblue; ik houd jullie op de hoogte, als ik volgende week mijn nieuwe kaartje en nieuwe nr heb dan is er geen probleem, ik heb mijn abo nog + generation connect weliswaar met een nieuw nummer dan.
En dan zeg ik het abo volgende maand op gratis en voor niks.

Ik zal zien of dat lukt of niet, de man aan de telefoon in de e-shop heeft niks gezegd dat ook niet zou gaan op de manier ik het nu heb gedaan :).
Die zegde me gewoon dat mijn order gelukt was en bevestigd is en ik mijn kaartje zou ontvangen en ze alsook de 20 euro hebben ontvangen.

Tzal afwachten worden nu, ik ga jullie zeker op de hoogte houden.

Serious; moeilijk om antwoord op te geven als ik zelf zit te twijfelen :).

Re: Generation Connect

Geplaatst: 08 dec 2011, 12:06
door manitou
Klantendienst Proximus was,denk ik,redelijk op de hoogte aangaande de voorwaarden.
Deze persoon vertelde mij dat het aanbod bedoelt is voor de 'heavy internet users' en dat het belkrediet niet de hoofdzaak is van dit tariefplan.
De website is vrij duidelijk over alles alleen vindt je niks terug over de overzetting van het saldo belkrediet naar de volgende maand.
Heeft iemand een link waar dit duidelijk vermeld staat?
Bij MV gaat er steeds een stukje belkrediet over naar de volgende maand zodat ik steeds voldoende belkrediet heb ook voor gebruik in het buitenland.
20 euro bij GC kan vrij vlug op zijn wanneer je vanuit het buitenland belt.
Bij MV wordt er automatisch bijgeladen als ik onder een niveau ga.

Re: Generation Connect

Geplaatst: 08 dec 2011, 12:06
door FezzFest
Ik snap niet wat hier zo geweldig aan is. In alle opzichten is Mobile Vikings goedkoper of even duur/goedkoop (sms, data en bellen). Enige reden die ik kan bedenken is het betere 3G-netwerk van Proximus. Edge is voldoende voor mij en waar ik woon heb ik goede 3G-dekking. "Gratis" data roaming? Op MV heb ik een klein spaarpotje staan waar ik lang mee kan data roamen @€0,50/MB. Soms blijf je beter waar je bent :wink:: ik blijf bij MV.

Re: Generation Connect

Geplaatst: 08 dec 2011, 12:10
door LPS
Marlboro schreef:
LPS schreef:@marlboro: devestator vroeg de roamingtarieven, die idd niet op de website vermeld staan (maar ik vermoed gelijk zijn aan die van Pay&Go) ;-)
Dan heb je niet goed gelezen bij de vragen lps, daar staat duidelijk bij de 28 europese landen :-).

Devastator; ik heb dus wel gelijk, de prijzen zijn dezelfde als belgie als voor bv in die 28landen die gepost staan op hun site. :)
Niet te snel 8) Ik lees enkel dat het 10-100MB surfvolume kan gebruikt worden in die 28 landen. Over de overige roamingtarieven (bellen, sms'en) lees ik nergens iets. Jij wel? En ook niet over de landen buiten die 28, wat devestator ook naar kan reizen he ;-)

@manitou: zie http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... 20#p408300 waarbij ik een copypaste heb gedaan van een stuk uit de faq van hun site

Re: Generation Connect

Geplaatst: 08 dec 2011, 12:17
door xenne
Serious schreef: Iemand hier nog iets zinnig over te zeggen?
zoals hierboven staat, je krijgt je de sim kaart en paar dagen later wordt ze automatisch geactiveerd... nu vraag ik me wel af, stel dat de simkaart verloren gaat in de post... dan valt na paar dagen je gsm uit en zit je zonder. dus misschien dat je de opgestuurde kaart toch eerst moet activeren? dat zal wel duidelijk worden als mensen hun simkaarten ontvangen

Re: Generation Connect

Geplaatst: 08 dec 2011, 12:18
door Marlboro
LPS schreef:
Marlboro schreef:
LPS schreef:@marlboro: devestator vroeg de roamingtarieven, die idd niet op de website vermeld staan (maar ik vermoed gelijk zijn aan die van Pay&Go) ;-)
Dan heb je niet goed gelezen bij de vragen lps, daar staat duidelijk bij de 28 europese landen :-).

Devastator; ik heb dus wel gelijk, de prijzen zijn dezelfde als belgie als voor bv in die 28landen die gepost staan op hun site. :)
Niet te snel 8) Ik lees enkel dat het 10-100MB surfvolume kan gebruikt worden in die 28 landen. Over de overige roamingtarieven (bellen, sms'en) lees ik nergens iets. Jij wel? En ook niet over de landen buiten die 28, wat devestator ook naar kan reizen he ;-)

@manitou: zie http://userbase.be/forum/viewtopic.php? ... 20#p408300 waarbij ik een copypaste heb gedaan van een stuk uit de faq van hun site

Wat gebeurt er wanneer ik het volume van de herlaadbonussen overschrijd?
Wanneer je de bonus voor 100% hebt opgebruikt (sms, nationale data of dataroaming), word je er via sms van op de hoogte gebracht. Als je sms’en blijft versturen of data blijft verbruiken, begin je het resterende krediet op je kaart te verbruiken volgens de opgegeven prijzen:
Nationale sms’en naar alle netwerken: € 0,12
Surf Mobile (België en 28 Europese landen): € 0,50/MB (gefactureerd per schijf van 10 KB)


Amerika bv staat er meende ik niet tussen; dat zal waarschijnlijk extreem duur zijn dan, mss 13-20euro voor 1MB ofzo.

Re: Generation Connect

Geplaatst: 08 dec 2011, 12:22
door proximusboyke
je kan ook terug herlade hé dan krijg je opnieuw he bonus

Re: Generation Connect

Geplaatst: 08 dec 2011, 12:58
door theduvelking
Maar dat was de vraag niet.

De vraag was wat de gevolgen zijn dan ...