BelgacomTV decoder

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

zijn er al mensen die bij scarlet zijn en die kunnen bevestigen dat ze al Charles op hun decoder staan hebben ?

anders heb ik van een bgc technieker me blaasjes laten wijs maken !
mvg
Gebruikersavatar
LighScan
Member
Member
Berichten: 69
Lid geworden op: 16 jul 2011, 13:12
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 5 keer

vuurvos schreef:Géén TV overal ? Natuurlijk wel. Geen FON ? Natuurlijk wel. 500.000 zelfs, of kijk jij nooit TV ?
Grapje zeker? Als Scarlet klant zend je modem geen FON uit, en heb je daar ook geen toegang toe. De TV Overal-dienst is bij mijn weten ook niet beschikbaar als Scarlet-klant zijnde.
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Correctie FON bij Scarlet
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Gebruikersavatar
vuurvos
Erelid
Erelid
Berichten: 978
Lid geworden op: 11 jul 2011, 22:34
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 211 keer
Bedankt: 208 keer
Contacteer:

OK, sorry, ik wist effe niet wat ik las.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Hoe kan je dit zien,of je al charles hebt gekregen(als scarlet klant dan wel)
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

juist onder de software versies

"Decoder software versie opvragen"
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Steven_09 schreef:Scarlet klanten krijgen de nieuwe tv-software uiteraard wel, zoals overigens vermeld bij de aankondiging van 'Charles'. Maar net zoals bij de vorige grote update, gebeurt dat niet geografisch (gebied per gebied)
Maar waarom doen ze dan een downgrade bij de decoders die het out of the box hebben? Dat lijkt me niet logisch.
Steven_09
Plus Member
Plus Member
Berichten: 147
Lid geworden op: 04 sep 2012, 07:15
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 62 keer

Aan elk lijnnummer is op ieder ogenblik slechts 1 softwareversie gekoppeld: ongeacht de versie die voorgeïnstalleerd staat op de decoder (zoals hier het geval), wordt die versie geïnstalleerd. Je kan de versie gekoppeld aan je lijnnummer geforceerd binnenhalen met een zgn. 'factory reset', of wachten tot het automatisch ('s nachts) gebeurt, maar vroeg of laat komt de software gekoppeld aan je lijnnummer binnen.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Factory reset haalt ook niks uit als BGC de Charles niet gekoppeld heeft aan je lijnnummer/Dec.
mvg
lirec
Premium Member
Premium Member
Berichten: 524
Lid geworden op: 03 aug 2010, 14:43
Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
Bedankt: 82 keer

Als het inderdaad zou werken met de "koppeling" waarover je spreekt dan is het wel uiterst bizar dat zowel belgacom als scarlet gebruikers vroeger net via een factory reset sneller (maanden opvoorhand) nieuwere firmware konden bekomen. Of heeft men net om dit tegen de gaat zulke koppeling onlangs ingevoerd?
Gebruikersavatar
LighScan
Member
Member
Berichten: 69
Lid geworden op: 16 jul 2011, 13:12
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 5 keer

Even bij mijn grootouders gaan testen, zij hebben:
  • Bij installatie reeds een V4 decoder gekregen, dus nooit een V3 gehad noch een tweede decoder of vervanging...
  • De modem draait tevens op de laatste firmware, dus dat is ook al prima... Ze zijn tevens Scarlet.
De decoder met een factory reset geforceerd de SW binnen te halen (zij nemen overigens nooit iets op, dus ik hoefde al niet te vrezen voor verloren opnames), en helaas... Er blijft Myrioi-39 opstaan ipv Charles.
Dit bevestigt het "niet beschikbaar voor Scarlet-klanten" vermoeden wel.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Dan hebben ze mij geen blaasjes wijsgemaakt ;-)

Een factoryreset doen als bgc de software niet gekoppeld heeft a/d lijn/dec zal niks terzake doen.
Toen de nieuwe software uitgekomen was heb ik dagelijks geprobeerd via een facory reset maar dat was ieder keer nada
tot mijn gebuur mij opeens 's morgens melde ik heb precies nieuwe software en die dag had ik nog mijn factory reset niet gedaan
en daarom direct geprobeerd en ja daar stond onze Charles ineens te pronken.

Dus BGC moet het eerst koppelen en ze werken precies per zones.
mvg.
Gebruikersavatar
LighScan
Member
Member
Berichten: 69
Lid geworden op: 16 jul 2011, 13:12
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 5 keer

Die zones zou best kunnen ja, helaas wonen mijn grootouders binnen dezelfde zone als wij dus kan ik dit niet volledig uitsluiten.

Wie gaat er een Scarlet protestmars organiseren? Wij willen FON, TV Overal en de laatste decoder SW :banana:

Onze modem is immers exact hetzelfde (zowel hardware als software, enkel de behuizing is anders), TV Overal hoort bij Belgacom TV - wat wij als Scarlet klant ook afnemen - en onze V4's kunnen immers Charles ook draaien hoor :beerchug:
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2831
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:21
Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
Bedankt: 542 keer

Ha ja, maar je maandelijks prijskaartje is "ietsje" anders.
Vandaar misschien het verschil. :wink:
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Waarom ga je dan niet gewoon naar Belgacom als je dat ook allemaal wilt?
ELKE vdsl2 gebruiker (een paar testopstellingen daar gelaten) heeft een VDSL2 modem van Sagem (of bbox2), dus elke vdsl2 klant (ook die van edpnet, dommel, telenet, ...) zou een FON de lucht in kunnen gooien. Hoewel je als scarlet klant BelgacomTV hebt, wilt dit niet zeggen dat je alles gaat krijgen wat een Belgacom klant heeft hé... Je zit bij een low-budget provider (hoewel de prijs inmiddels al wat ingehaald is), dus is het toch logisch dat je het met minder moet doen???

Fon, TV Overal, etc zijn allemaal "added values", en wie meer betaald krijgt meer in de plek (zoals bvb ook een betere helpdesk)...

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Volledig akoord,Scarlet levert zijn One abbo aan een absoluute bodemprijs,en de geleverde diesten zijn (in normale omstandigheden)zeer goed van kwaliteit. Wil je al het lekkere van extra's,dan moet je naar een andere provider (Belgacom) voor een duurder abbo.
Het is zowat hetzelfde systeem bij een auto,je kan hetzelfde model krijgen in bijv. drie uitvoeringen,hoe duurder,hoe meer extra's,maar de auto zelf zal altijd van dezelfde kwaliteit zijn.
Gebruikersavatar
LighScan
Member
Member
Berichten: 69
Lid geworden op: 16 jul 2011, 13:12
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 5 keer

krisken schreef:Waarom ga je dan niet gewoon naar Belgacom als je dat ook allemaal wilt?
Zo graag wil ik het nou ook weer niet, dank je wel :angel:
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

Van Fon en Tv Overal kan ik dat perfect begrijpen (al heeft Scarlet op Twitter eens gezegd dat het er aan zat te komen, wel zonder precieze datum), een kameraad van mij moet ook niet op Yelo proberen gaan of op de Telenet hotspots, puur omdat hij Telenet digitale tv heeft. Hij heeft immers geen Telenet internet en dat is een van de voorwaarden :).
Echter zijn digitale tv is wel identiek dezelfde als de digitale tv die eender welke Telenet klant krijgt, daar is bij Belgacom blijkbaar wel een onderscheid (nuja als ik het hier zo lees krijgen ze wel de firmware-upgrade, maar wel later dan Belgacomklanten terwijl daar niet echt een reden toe is. Alsook eerst de oude boxen etc...). Of je Belgacomtv nu afzonderlijk neemt of bij Scarlet of bij Belgacom, het zou gewoon Belgacomtv moeten zijn, of ben ik mis? :-)
Gebruikersavatar
honda4life
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5659
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 315 keer

Ik weet niet of het hier thuis hoort:

Waarom krijg ik in fully routed error 2?
Ik heb het volgende gedaan:
Decoder uit
Modem op fully routed
Wachten tot modem herstart is
Decoder aan
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
ByteMe
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 05 jan 2011, 13:43
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer

LighScan schreef: helaas... Er blijft Myrioi-39 opstaan ipv Charles.
Dit bevestigt het "niet beschikbaar voor Scarlet-klanten" vermoeden wel.
Gho, hier net factory reset uitgevoerd op Belgacom Maxi/BelgacomTV met 50/6, en kom telkens telkens terug op myrioi--7, jawel 7, op meerdere decoders.
Misschien moet ik ook eens naar Belgacom bellen..
Gebruikersavatar
LighScan
Member
Member
Berichten: 69
Lid geworden op: 16 jul 2011, 13:12
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 5 keer

Dat zou ik inderdaad eens doen dan, want ook de V3's draaien -39. Heb je een V4 dan is de kans vrij groot dat je Charles uitgerold krijgt, gezien je bij Belgacom bent.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Normaal zou het voor
Dec(V4) SW: rel5.reno.myrioi--39 UI: T14.rel5_11_bgc
en voor
Dec(V3) SW: rel7.reno.myrioi--60 UI: T15.rel7_9_bgc
moeten zijn
bluezy
Member
Member
Berichten: 83
Lid geworden op: 02 okt 2010, 14:34
Bedankt: 7 keer

Heb ondertussen op een V3 :

SW: rel8.reno.myrioi--7 UI: T15.rel7-11_bgc

Het voornaamste verschil dat ik heb gezien is dat je terug je serie-opnames kan zien, ook als er geen opnames gepland zijn in de komende week (vroeger waren die dan onzichtbaar tot de serie plots opnieuw in de lijst verscheen).
Gebruikersavatar
vuurvos
Erelid
Erelid
Berichten: 978
Lid geworden op: 11 jul 2011, 22:34
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 211 keer
Bedankt: 208 keer
Contacteer:

Misschien nog eens herhalen wat ik eerder poste:
De Charles s/w is dus idd. van Wyplay en wordt eerst uitgerold op V4 decoders bij Belgacom. Daarna op de oudere decoders bij Belgacom. Pas daarna wordt het uitgerold bij Scarlet.
Als je niet graag als laatste de nieuwste update krijgt moet je een Belgacom abonnement nemen 8) Zoals Krisken ook al poste:
krisken schreef:Waarom ga je dan niet gewoon naar Belgacom als je dat ook allemaal wilt? Hoewel je als scarlet klant BelgacomTV hebt, wilt dit niet zeggen dat je alles gaat krijgen wat een Belgacom klant heeft hé... Je zit bij een low-budget provider (hoewel de prijs inmiddels al wat ingehaald is), dus is het toch logisch dat je het met minder moet doen???

Fon, TV Overal, etc zijn allemaal "added values", en wie meer betaald krijgt meer in de plek (zoals bvb ook een betere helpdesk)...
Is dat bij een low-budget provider dan zo moeilijk te begrijpen ?
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

inderdaad als je vergelijkt tussen de zelde packs bij scarlet en het pack comfort bij BGC wat vergelijkbaar is dan betaal je ongeveer 10 euro / maand minder dus zal de service waarschijnlijk ook 10 euro per mand minder zijn :wink:
bschelst
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 41
Lid geworden op: 06 mei 2006, 20:44
Locatie: Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 8 keer

Is dat bij een low-budget provider dan zo moeilijk te begrijpen ?
Deze opmerking is nogmaals niet correct.
Mensen hebben BELGACOM TV , geen Scarlet TV. Mensen sluiten ook een contract voor Belgacom TV te ontvangen.
Mensen met scarlet betalen EVENVEEL voor Belgacom TV.
Belgacom heeft recht niet om mensen met scarlet anders te behandelen ivm de software op de decoder.
Dit is ook onwettig, maar niemand die de ballen heeft om daar iets tegen te doen
Gebruikersavatar
LighScan
Member
Member
Berichten: 69
Lid geworden op: 16 jul 2011, 13:12
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 5 keer

Overigens gaat het niet om zomaar om het even low-budget provider, gezien Scarlet nu al een tijdje een dochter is van Belgacom. :wink:
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

bschelst schreef:Mensen met scarlet betalen EVENVEEL voor Belgacom TV.
Belgacom heeft recht niet om mensen met scarlet anders te behandelen ivm de software op de decoder.
Dit is ook onwettig, maar niemand die de ballen heeft om daar iets tegen te doen
Ik denk niet dat Belgacom de Scarlet klanten anders behandelt ivm de software op de decoder. Ze moeten nu eenmaal een uitrol schema hebben, daar is niets onwettigs aan.
En zoals vuurvos al opmerkte: Scarlet users hebben het voordeel dat ze de Belgacom klanten als beta testers gebruikt hebben ;).
vuurvos schreef:
krisken schreef:Fon, TV Overal, etc zijn allemaal "added values", en wie meer betaald krijgt meer in de plek (zoals bvb ook een betere helpdesk)...
Is dat bij een low-budget provider dan zo moeilijk te begrijpen ?
Dit zijn inderdaad een aantal "added values" bij Belgacom, die het prijsverschil bepalen. En daarover is er duidelijkheid.

Wat ik niet begrijp (en ook niet goedkeur) is dat het aantal TV streams (HD, SD) verschillend is - zelfs bij eenzelfde modem profiel.
Scarlet klanten kopen "Belgacom TV" (via een ander kanaal), en de gepubliceerde gegevens - op de Belgacom website - over het aantal streams blijkt dus niet te kloppen voor Scarlet klanten. Dat vind ik wel misleidend.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Steven_09
Plus Member
Plus Member
Berichten: 147
Lid geworden op: 04 sep 2012, 07:15
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 62 keer

Philippe, tenzij ik iets gemist heb, is het verhaal van die streams ontstaan omdat één gebruiker (Scarlet klant) meldde dat hij geen 3 decoders aangesloten kreeg ondanks zijn 30mbit profiel. Nu, als ik me goed herinner, dan had deze gebruiker een 30/2 profiel, dus 20/2 via DLM opgewaardeerd tot 30/2. Voor BelgacomTV is dit nog altijd hetzelfde als 20/2, met de bijhorende mogelijkheden/beperkingen, en dat geldt ook voor Belgacom klanten. Diezelfde gebruiker zag op de BelgacomTV beschikbaarheidstest dat hij in aanmerking kwam voor een 30/6 profiel en de bijhorende mogelijkheden. Maar om één of andere reden had hij dat profiel (nog) niet gekregen. Ik ben er vrij zeker van dat die persoon wél dezelfde TV mogelijkheden (3 x HD) zou hebben als een Belgacom klant, mocht hij een 30/6 profiel hebben.
De moraal van heel dat verhaal is dat er volgens mij geen verschil in aantal en type streams bestaat tussen de Scarlet klanten en de Belgacom klanten. Waarom die gebruiker op de beschikbaarheidstest iets anders zag staan dan wat hij in werkelijkheid had, dat weet ik niet, maar ik weet wel dat het niet de eerste keer zou zijn dat die test afwijkt van de realiteit...
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

OK, dan is ook dat misverstand definitief uit de wereld :-) .
En moet iedereen ophouden met suggereren dat je dan bij Scarlet minder Belgacom TV krijgt dan bij Belgacom wegens "low cost provider" :eek: ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Ze krijgen wel "minder TV" hé : bvb TV Overal hebben ze niet. Qua SD en HD streams op hun decoder heb je gelijk.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

bschelst schreef:
Is dat bij een low-budget provider dan zo moeilijk te begrijpen ?
Deze opmerking is nogmaals niet correct.
Mensen hebben BELGACOM TV , geen Scarlet TV. Mensen sluiten ook een contract voor Belgacom TV te ontvangen.
Mensen met scarlet betalen EVENVEEL voor Belgacom TV.
Belgacom heeft recht niet om mensen met scarlet anders te behandelen ivm de software op de decoder.
Dit is ook onwettig, maar niemand die de ballen heeft om daar iets tegen te doen
Nu moet jij mij eens de wettekst tonen volgens dewelke dit onwettig zou zijn... 'k Zijn benieuwd... En aan de prijssetting kan je zelfs uit uitmaken dat mensen met scarlet evenveel betalen voor de tv optie als de mensen die Belgacom hebben.

Nu, de positie zoals het nu is zal niet lang meer duren ...

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

in ieder geval je moet er niet jaloers om zijn dat je Charles niet hebt want er zitten nog veel bugs in ,
nPVR opnames die verloren gaan
regelmatig melding no signal en tijdje zwart beeld bij zappen
zo veder ....
en reset lost het niet op en eenfFactoryreset heeft soms tot gevolg dat je opnames verloren zijn.
HDMI problemen zij er ook nog

Bij sommigen hebben ze op de v4 de oude software terug gezet !!!

'k zal maar stoppen zeker :-(
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6018
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 343 keer

krisken schreef:Nu, de positie zoals het nu is zal niet lang meer duren ...
:???: :???: :???:
Gebruikersavatar
LighScan
Member
Member
Berichten: 69
Lid geworden op: 16 jul 2011, 13:12
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 5 keer

jackho schreef:Bij sommigen hebben ze op de v4 de oude software terug gezet !!!
Tot zover hun goede samenwerking met Wyplay, ze kiezen er toch telkens weer de beste partners uit. :lol:
Gebruikersavatar
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1247
Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 59 keer

De nieuwe firmware is stukken beter op enige bugs na, die snel zullen worden opgelost.
De enige reden dat die software soms wordt teruggezet is dat deze software nog niet is toegepast op het platform. Als er Scarlet klanten zijn die nu al Charles hebben, dan is dit omdat ze deze zelf hebben laten upgraden op een Belgacom lijn of omdat de techniekers dit reeds hebben gedaan zodat de decoder sneller opstart bij installatie. Als het platform dan herkent dat er een andere software op staat dan de bedoeling is wordt de "juiste" er op gezet.
De Charles update komt ook officieel naar Scarlet binnen korte tijd.
Gebruikersavatar
vuurvos
Erelid
Erelid
Berichten: 978
Lid geworden op: 11 jul 2011, 22:34
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 211 keer
Bedankt: 208 keer
Contacteer:

jackho schreef:in ieder geval je moet er niet jaloers om zijn dat je Charles niet hebt want er zitten nog veel bugs in
Is dat je eigen ervaring ? Mijn ervaring is iig véél beter en ben het met Devilzown eens. Sommigen zien er er van slag redenen in om de samenwerking met Wyplay te moeten bespotten :nono:
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4309
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 277 keer

Eigen ervaring en ook die van familieleden en kenissen, zo heeft mijn neef gevraagd van de oude software versie er terug op te zetten en dat hebben ze bij BGC ook gedaan want hij kon met de nieuwe software HDMI niet meer gebruiken en moest via scart passerren.
Ik heb de indruk dat het erger is bij mensen die een lager profiel hebben want ik heb minder last dan mijn neef die een 16,5 profiel heeft, dit is nattuurlijk geen exacte wetenschap !

mvg
Gebruikersavatar
ctgilles
Plus Member
Plus Member
Berichten: 208
Lid geworden op: 22 mei 2006, 19:48
Locatie: 016
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 4 keer

LighScan schreef:Dit probleem heb ik ook... Technieker is eergisteren een oude V3 komen omruilen met een V4. Dit had de nieuwste "Charles" update voorgeïnstalleerd, en ik heb daar gebruik van kunnen maken tot 's nachts. Toen ik 's ochtends het apparaat aanzette, bleek hij terug gedowngraded naar de oude myrioi--39 SW.
Ben zelf overigens een Scarlet klant.

Topic hieromtrent op het Belgacom Forum
Ik zit ook op 50/6 en kan gewoon NIETS kijken als ik HD opneem. Zelfs geen non-HD, ook niet met de 2e 'corder disabled. :cry:
edit: opgelost door vriendelijke belgacom mens. over de menu's kon hij me echter geen extra info geven. ik vermoed dat scarlet pas een afgewerkt menu zal zien, kwestie van minder updates te moeten pushen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
vuurvos
Erelid
Erelid
Berichten: 978
Lid geworden op: 11 jul 2011, 22:34
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 211 keer
Bedankt: 208 keer
Contacteer:

honda4life schreef:Ik weet niet of het hier thuis hoort:

Waarom krijg ik in fully routed error 2?
Ik heb het volgende gedaan:
Decoder uit
Modem op fully routed
Wachten tot modem herstart is
Decoder aan
Ik vermoed dat dit niet wordt ondersteund voor Scarlet (door Belgacom). In het begin van TV Overal werd er gewerkt met een fat client (applicatie) op de PC. De modem had een update gekregen om fully routed te ondersteunen. In fully routed mode kreeg de eerste decoder het LAN IP adres 192.168.1.64 (de 2de kreeg 192.168.1.65).

De applicatie op de PC simuleerde een setopbox. Na vele tests bleek de hele setup niet te voldoen. BGC heeft toen besloten om de fat client oplossing op te schorten en is begonnen met de setup van TV Overal gebaseerd op het thin client model. Niet alleen voor PC (via de internetbrowser), ook voor smartphones en tablets op Android en iPhone/iPad op IOS (met nieuw ontwikkelde app).

Bovenstaande is ontwikkeld voor en door Belgacom. Vermits TV Overal niet verkrijgbaar was bij Scarlet (en nog steeds niet is) is het mijn insziens zo dat het achterliggende gedeelte bij BGC om Belgacom TV te leveren aan Scarlet "fully routed" niet/niet volledig ondersteund.
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”