Nieuw VDSL2-profiel: 50 Megabit ?

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
lion51
Premium Member
Premium Member
Berichten: 605
Lid geworden op: 12 nov 2009, 12:21
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 72 keer

Persoonlijk kan ik maar toevoegen dat heel wat personen gelukkig de moed blijven hebben om ons deze info te bezorgen
Sommige hebben soms wel bepaalde info wat te vroeg gebracht omdat zaken nog in testfase staan
Wel leuk om te weten maar voor velen hier op dit forum een reden om zaken aan te vallen met negatieve kritiek
Ik bekijk dit misschien uit ander oogpunt gezien mijn ervaring van jaren hoofdtechnicus bij Telecom NMBS en door de jaren al die technieken heb zien evolueren en zodoende ook geleerd hebben dat men in dat soort zaken soms geduld moet hebben
Velen van de jongeren hier willen steeds kunnen spurten terwijl ze soms maar juist kunnen lopen
Ze moeten echt eens leren wat geduld te oefenen of zou dit het resultaat zijn van het soort opleidingen dat men hedendaags geeft op de hogere scholen
Dit was misschien even topic en ik hoop dat iedereen even goeie vrienden blijft hier en elkaar verder info geeft en hulp bij eventuele probleemkes zoals da was in het verleden
error
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 mei 2009, 15:25

ff on-topic. Zopas mijn lijnwaardes nagekeken en ik ben blijkbaar op een 30/6 profiel gezet. :-D

Downstream line rate 30048 kbps
Upstream line rate 6048 kbps
Downstream Training Margin 16.5 dB

Afbeelding
jorgo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 839
Lid geworden op: 21 dec 2009, 15:59
Uitgedeelde bedankjes: 146 keer
Bedankt: 30 keer

lion51 schreef:Ze moeten echt eens leren wat geduld te oefenen of zou dit het resultaat zijn van het soort opleidingen dat men hedendaags geeft op de hogere scholen


Wat wil je hiermee insinueren? Mag ook per PM om niet verder offtopic te gaan.
lion51
Premium Member
Premium Member
Berichten: 605
Lid geworden op: 12 nov 2009, 12:21
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 72 keer

jorgo schreef:
lion51 schreef:Ze moeten echt eens leren wat geduld te oefenen of zou dit het resultaat zijn van het soort opleidingen dat men hedendaags geeft op de hogere scholen


Wat wil je hiermee insinueren? Mag ook per PM om niet verder offtopic te gaan.

Ik stel gewoon vast dat de meerderheid van de jong opgeleiden op dit moment heel weinig begrip meer hebben van rustig iets af te wachten, het moet steeds sneller en beter zijn zelfs als iets nog in proefstatium is
Ook hun eigen priveleven is een haastig moment aan t worden
Iets stabiel houden bvb economische of bankwereld da s niet goed meer want alles moet steeds groeien en zo snel mogelijk
Misschien komt dit door mijn ouderdom of door de positieve alsok negatieve ervaringen door de jaren heen
De wereld draait steeds sneller en spijtig genoeg worden onze jeugd nog meer aangespoord van uit hun opleidingen om alles sneller te laten evolueren en steeds meer winsten te maken
Wat niet wil zeggen dat ik alle evoluties verkeerd vind en sommigen zelfs broodnodig waren maar de manier waarop alles nu bestuurd wordt zal op termijn vermoedelijk ons zwaar worden aangerekend
Ik weet dit is niet zo gemakkelijk om het hier neer te pennen zodat het kan begrepen worden wat ik bedoelde
Heb hierover reeds in uitgangs leven meerdere malen in gesprek met jongeren (20 tot 30tigers) hierover gehad en sommigen moeten toegeven dat ik op bepaalde punten gelijk heb maar de huidige samenleving dwingt hen eenmaal ze in het beroepsleven staan zo mee te draaien of ze kunnen gaan stempelen
Dit even op antwoord alhoewel het eigelijk offtopic is
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

Is waar lion alles moet steeds sneller gaan !
Toen ik afstudeerde waren we al blij met ene 56K modem.
En infeite komt het alijd op hetzelfde neer alles mag verbeteren mensen blijven klagen en zagen.
Ik zeg altijd je mag bvb gsm onbeperkt bellen en smsen aan 1€ geven dan nog gaan er mensen zijn die niet tevreden zijn
internet is juist hetzelfde
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Spyder
Member
Member
Berichten: 90
Lid geworden op: 30 mar 2006, 20:16
Bedankt: 1 keer

tja zo zijn er ook velen die zegge allé jong waarom belgacom , telenet is zoveel beter... ieder heeft zijn eisen en als ik klantendienst telenet met belgacom vergelijk is deze nog steeds onveranderd na de eerste keer da wij telenet bij ons ouders nog hadden ... dar hebben we serieus mee afgezien !

Ik ben pas overgegaan en tot nu toe correcte mensen aan klantendienst die alles zonder probleem uitleggen en genoeg tijd hiervoor uitrekken !

het is idd waar dat het nooit genoeg is voor de mensen tegenwoordig ...het zal er niet op verbeteren !
ik vind 30mbit wat je bij VDSL2 krijgt al immens ! ( kzit nu op 6/0.6 bij dommel tot eind deze maand )

lion je hebt gelijk hoor ... hoeveel zie je er niet rondrijden , pas rijbewijs met een dikke auto onder hun gat ...
ik ben gestart met een gammele Peugeot 405 ! ( ben 25 jaar nu )

heb ook nog met 56K gesurft en man toen ging dat goed :D
stiekem op internet ( want was toen zeer duur ) om wat te chatten of op ICQ te zitten :D
ik denk als je die tijd hebt meegemaakt dat het je echt niet uitmaakt ...
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

icq zalig :-D maarja da kennen de jonge gasten niet meer ze hebben veel liever msn nu waar microsoft alles kan controleren en big brother spelen maar dat beseffen ze helaas niet :oops:


nu terug naar de tread

volgens mij zal dit een goed antwoord zijn op fibernet 50 en als de prijs hetzelfde zou zijn dan de intense dan zal het product goed verkopen.
Laatst gewijzigd door proximusboyke op 06 nov 2010, 11:45, 1 keer totaal gewijzigd.
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Regulus
Pro Member
Pro Member
Berichten: 380
Lid geworden op: 16 mar 2010, 14:41
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

ik lees, ik luister, ik leer ... en ik zwijg (meestal 8) ) ... en ik hoef niet zonodig een continue "hic et nunc" syndroom :!: :wink:
Rikkyrocker
Forumtroll
Forumtroll
Berichten: 349
Lid geworden op: 12 jul 2010, 13:23
Bedankt: 1 keer

proximusboyke schreef:icq zalig
nu terug naar de tread

volgens mij zal dit een goed antwoord zijn op fibernet 50 en als de prijs hetzelfde zou zijn dan de intense dan zal het product goed verkopen.


Hopelijk komt hun antwoord niet te laat.
Tegen die tijd zet TN met fibernet wel 'n tandje bij.
Of denken ze dat die Nederlander ligt te slapen,daar in Mechelen.
En daar heeft ie vadertje staat niet voor nodig.
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2385
Lid geworden op: 23 dec 2007, 15:56
Locatie: nevele
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 101 keer

Hopelijk komt hun antwoord niet te laat.
Tegen die tijd zet TN met fibernet wel 'n tandje bij.
Of denken ze dat die Nederlander ligt te slapen,daar in Mechelen.
En daar heeft ie vadertje staat niet voor nodig.


jaja fibernet 200/10 aan 200€? daar zal veel interesse voor zijn!

als belgacom afkomt met 50/6 aan 56€
& telenet nu 50/2,5 aan 69€ is de keuze rap gemaakt

de kabelboeren rekenen op de zelfstandigen die hun internet kunnen aftrekken....want wie heeft nu zo veel geld om fibernet100 te betalen => de meesten NIET
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Hm, denk je nu echt dat elke zelfstandige zo prijsonbewust is omdat hij het mag aftrekken?
Aftrekken wil niet zeggen dat het niet betaald moeten worden.

Ik ben zelf ondernemer en ik probeer prijsbewust te kopen. Heb nu nog een Basic abbonement bij Telenet en een Belgacom Intense.
Voor de twee samen betaal ik net iets meer dan Fibernet 100.
Buster
Pro Member
Pro Member
Berichten: 234
Lid geworden op: 23 jul 2004, 13:47
Locatie: Tessenderlo
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 7 keer
Contacteer:

q-tec schreef:als belgacom afkomt met 50/6 aan 56€
& telenet nu 50/2,5 aan 69€ is de keuze rap gemaakt


idd, fibernet 100/5mbit aan 99€..

Niet iedereen heeft nu eenmaal het geluk om vdsl2 aansluitbaar te zijn, en in mijn situatie na jaren op een 2.2mbit profiel betaal ik met plezier die 99euro en heb ik eindelijk die adsl rotzooi eruit kunnen gooien. Het aanbod van vdsl2 blijft mooi natuurlijk, maar een downgrade naar 30 of 50mbit, no thx. :-D
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Rikkyrocker schreef:Tegen die tijd zet TN met fibernet wel 'n tandje bij.

Nog meer rode uren?
Rikkyrocker schreef:Of denken ze dat die Nederlander ligt te slapen,daar in Mechelen.

Ik begin het al te snappen denk ik. Jij bent (ex?)Nederlander en ja er bestaan alleen maar slimme Nederlanders en domme Belgen.

Daal eens af uit je ivoren toren of waar je ook mag zitten.
Je probeert een produkt te verdedigen dat gewoon heel slechte gepositioneerd is in de markt.
En van mij mag je dat tot vervelens toe blijven doen maar besef wel dat JIJ diegene bent die geld naar mij, de aandeelhouder, brengt.
Dus als aandeelhouder hoop ik dat er nog veel mensen zijn zoals jij en een te duur produkt blijven kopen en ophemelen.

Bedankt voor je blijvende steun en je centjes. Ik zal met de gemaakte winst zeker iets leuk doen.

Rikkyrocker schreef:En daar heeft ie vadertje staat niet voor nodig.

Toch wel want als vadertje staat de kabel had opengsteld dat had Telenet nu een nog veel groter probleem.
Laatst gewijzigd door Astralon op 06 nov 2010, 13:14, 1 keer totaal gewijzigd.
BBB
Premium Member
Premium Member
Berichten: 698
Lid geworden op: 13 jun 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Ik heb intense en zit nog altijd op 20/2 alhoewel ik 30 of 50 ook wel zou willen. (ik zit op 110m)
Ik had gehoopt ondertussen ook op een hoger profiel te zitten.

edit: ik zit ondertussen op een 30/4.5 profiel om te surfen :-D, dankzij de hulp van een vriendelijk forumlid. (wel geen 50Mbit, maar ben toch super tevreden, upload is zo snel als fibernet 100)
Laatst gewijzigd door BBB op 07 nov 2010, 10:19, 1 keer totaal gewijzigd.
...
lion51
Premium Member
Premium Member
Berichten: 605
Lid geworden op: 12 nov 2009, 12:21
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 72 keer

Astralon schreef:Hm, denk je nu echt dat elke zelfstandige zo prijsonbewust is omdat hij het mag aftrekken?
Aftrekken wil niet zeggen dat het niet betaald moeten worden.

Ik ben zelf ondernemer en ik probeer prijsbewust te kopen. Heb nu nog een Basic abbonement bij Telenet en een Belgacom Intense.
Voor de twee samen betaal ik net iets meer dan Fibernet 100.

Da s een positeve noot dat er eindelijk zelfstandigen zijn die prijsbewust worden
Hopelijk leidt dit een eerlijkere prijspolitiek van uit de kant van de providers
Daarmee bedoel ik betalen voor wat je echt aangeboden krijgt niet op basis van de theoretisch waarden
Zoals ik hier al schreef op dit forum: Liever een stabiele goedwerkende verbinding al dan niet met onbeperkt volume dan steeds hogere en hogere snelheden die men door allerlei omstandigheden maar aan een klein percentage kan leveren
Pas op ik bedoel daarmee alle providers want ze hebben allen hun goeie en slechte kantjes
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2385
Lid geworden op: 23 dec 2007, 15:56
Locatie: nevele
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 101 keer

Hm, denk je nu echt dat elke zelfstandige zo prijsonbewust is omdat hij het mag aftrekken?


nee, maar als het er een is van ik wil het snelste zal die er wel gebruik van maken.
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
Moustache
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 48
Lid geworden op: 24 okt 2010, 17:40

Snel internet is zoals snelle auto's!
Wie dat wil,vraagt niet naar de prijs.
Ook al rijdt ie maar 200Km in de maand.
redman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1626
Lid geworden op: 26 okt 2005, 23:19
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 88 keer

Modbreak:
Geen full quotes ajb, zie gedragsregels
Moustache schreef:Snel internet is zoals snelle auto's!
Wie dat wil,vraagt niet naar de prijs.
Ook al rijdt ie maar 200Km in de maand.

Wat is dat nu weer voor een redenering?
Een snelle auto kun je ook hebben zonder al te veel moeten te betalen.
Je vraagt altijd naar de prijs.
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Moustache schreef:Snel internet is zoals snelle auto's!

Ik heb zo een snelle auto en in tegenstelling tot Fibernet heb ik geen rode uren.
Dat ding kan altijd 260/uur rijden ongeacht het aantal kilometers dat ik in die maand gereden heb.
Laatst gewijzigd door Astralon op 06 nov 2010, 16:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Moustache
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 48
Lid geworden op: 24 okt 2010, 17:40

Modbreak:
Geen fullquotes, ajb, zie gedragsregels
Astralon schreef:
Moustache schreef:Snel internet is zoals snelle auto's!

Ik heb zo een snelle auto en in tegenstelling tot Fibernet heb ik geen rode uren.
Dan ding kan altijd 260/uur rijden ongeacht het aantal kilometers dat ik in die maand gereden heb.


Hopelijk stottert jou motor niet zoals de meeste met VDSL2 ,want dan heb je 'n probleem.
ogy
Plus Member
Plus Member
Berichten: 173
Lid geworden op: 28 aug 2006, 20:55
Bedankt: 3 keer

Moustache schreef:Snel internet is zoals snelle auto's!
Wie dat wil,vraagt niet naar de prijs.
Ook al rijdt ie maar 200Km in de maand.


dit is een VDSL2 thread!
er zijn geen fans van snelle auto's met een lege tank hier :P
krisken
Moderator
Moderator
Berichten: 19634
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
Bedankt: 1003 keer
Contacteer:

Rikkyrocker schreef:Tegen die tijd zet TN met fibernet wel 'n tandje bij.
Of denken ze dat die Nederlander ligt te slapen,daar in Mechelen.
En daar heeft ie vadertje staat niet voor nodig.

Ah, gaan ze eindelijk eens in de walen ook beginnen dan? :)
Astralon schreef:Hm, denk je nu echt dat elke zelfstandige zo prijsonbewust is omdat hij het mag aftrekken?
Aftrekken wil niet zeggen dat het niet betaald moeten worden.

Ik ben zelf ondernemer en ik probeer prijsbewust te kopen. Heb nu nog een Basic abbonement bij Telenet en een Belgacom Intense.
Voor de twee samen betaal ik net iets meer dan Fibernet 100.

Hoe kan dat???
BasicNet kost €18.90 volgens http://telenet.be/257/0/1/nl/thuis/inte ... icnet.html
Intense kost €56.00 volgens http://www.belgacom.be/private/nl/jsp/d ... l_res_plus
Samen komt dit neer op €74,90 wat nog altijd een pak minder geld is dan fibernet 100 (http://telenet.be/2688/0/1/nl/thuis/int ... t-100.html), wat €99,00 kost.

Internet = Orange 100/10Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

eum RR hoeveel aucounts ga je nog zo aanmaken :banana:
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

krisken schreef:Hoe kan dat???

Moest zijn: iets meer dan de helft :oops: .
Jouw berekening klopt. Alleen wordt het nog goedkoper als je rekening houdt met de packs/shakes die ik heb.
Regulus
Pro Member
Pro Member
Berichten: 380
Lid geworden op: 16 mar 2010, 14:41
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 2 keer

Moustache schreef:
Astralon schreef:
Moustache schreef:Snel internet is zoals snelle auto's!

Ik heb zo een snelle auto en in tegenstelling tot Fibernet heb ik geen rode uren.
Dan ding kan altijd 260/uur rijden ongeacht het aantal kilometers dat ik in die maand gereden heb.

Hopelijk stottert jou motor niet zoals de meeste met VDSL2 ,want dan heb je 'n probleem.

Veralgemenen dat kost absoluut niets, meestal het resultaat van de GGD :x ... mijn VDSL2 lijn stottert niet en deed dat (veiligheidshalve: tot nu toe) nog nooit ... :twisted: :roll:
Zeuske
Plus Member
Plus Member
Berichten: 169
Lid geworden op: 21 apr 2009, 10:56
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 6 keer

Spyder schreef:t
het is idd waar dat het nooit genoeg is voor de mensen tegenwoordig ...het zal er niet op verbeteren !
ik vind 30mbit wat je bij VDSL2 krijgt al immens ! ( kzit nu op 6/0.6 bij dommel tot eind deze maand )

lion je hebt gelijk hoor ... hoeveel zie je er niet rondrijden , pas rijbewijs met een dikke auto onder hun gat ...
ik ben gestart met een gammele Peugeot 405 ! ( ben 25 jaar nu )

heb ook nog met 56K gesurft en man toen ging dat goed :D
stiekem op internet ( want was toen zeer duur ) om wat te chatten of op ICQ te zitten :D
ik denk als je die tijd hebt meegemaakt dat het je echt niet uitmaakt ...


Spyder,

Ik ken dat :) met een inbelverbindig :P 5 a 6 KB per sec :) lol Ik was bij planet internet :P dat was een tijd :p
lion51
Premium Member
Premium Member
Berichten: 605
Lid geworden op: 12 nov 2009, 12:21
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 72 keer

Heb die tijd ook nog gekend bij Planet
Wat een luxe nu zelfs al hebben we maar profiel 16,5Mbit
Joneszy
Plus Member
Plus Member
Berichten: 209
Lid geworden op: 08 jan 2010, 13:10
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 4 keer

mijn allereerste modem was een 2400bps in de tijd van de BBS'en :-D 1kb duurde dan enkele seconden haha
qless
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1584
Lid geworden op: 13 dec 2002, 11:44
Locatie: Lokeren
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 127 keer
Contacteer:

Ik heb nog ooit een asymm. modem gehad, 1200/30 baud waarbij je kon kiezen langzaam download, heeeeeeel langzaam upload of heeeeel langzaam download en langzaam upload ;)

30 baud is zo traag dat je bijna met de hand de binaire code kan meeschrijven ;)
Gebruikersavatar
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1764
Lid geworden op: 14 dec 2005, 11:58
Locatie: 03BOO0
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer

qless schreef:Ik heb nog ooit een asymm. modem gehad, 1200/30 baud waarbij je kon kiezen langzaam download, heeeeeeel langzaam upload of heeeeel langzaam download en langzaam upload ;)

30 baud is zo traag dat je bijna met de hand de binaire code kan meeschrijven ;)


euhm volgens mij bedoel je 300 baud, en was het zo'n turbodaisy modem van wijlen Telindus ?

In feite was 300 baud de tweede standaard die uit kwam (V.21 of bell 103 modem) Daarvoor bestond nog een 110 baud modem ( bell 101 modem)...

Waar is den tijd ;-)
Edpnet VDSL XL - 100/30 Fritz!Box 7530
Orange go plus
qless
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1584
Lid geworden op: 13 dec 2002, 11:44
Locatie: Lokeren
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 127 keer
Contacteer:

fryelectro schreef:
qless schreef:Ik heb nog ooit een asymm. modem gehad, 1200/30 baud waarbij je kon kiezen langzaam download, heeeeeeel langzaam upload of heeeeel langzaam download en langzaam upload ;)

30 baud is zo traag dat je bijna met de hand de binaire code kan meeschrijven ;)


euhm volgens mij bedoel je 300 baud, en was het zo'n turbodaisy modem van wijlen Telindus ?

In feite was 300 baud de tweede standaard die uit kwam (V.21 of bell 103 modem) Daarvoor bestond nog een 110 baud modem ( bell 101 modem)...

Waar is den tijd ;-)


Nope, die ken ik ook, dit was echt 1200/30.... met een schakelaartje om de richting te selecteren
Gebruikersavatar
quistnix
Erelid
Erelid
Berichten: 1646
Lid geworden op: 08 mar 2007, 13:46
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 7 keer

Mijn eerste verbinding was met een acoustic coupled modem @300 baud 8)
lion51
Premium Member
Premium Member
Berichten: 605
Lid geworden op: 12 nov 2009, 12:21
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 72 keer

Hehe de nostalgie komt bij iederen boven precies
Toch leuk om dit te lezen dat er hier heel wat personen aanwezig zijn die reeds jaren met internet bezig zijn
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Mijn eerste ervaringen met internet waren professioneel via een PDP-11 computer en privé via een modem verbonden met Compuserve.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

quistnix schreef:Mijn eerste verbinding was met een acoustic coupled modem @300 baud 8)

Hehe, 'k heb ook nog zo eentje gehad (van Tandy)
Nummer draaien en dan de hoorn op die "modem" leggen ;).
En ik die dacht dat Userbase vol zat met jonge geweld .... 'k ben hier blijkbaar toch nog niet de oudste :-D .
Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

ik ben nu ook nie van de jongste maar dat heb ik net neiet meegemaakt :oops:
Bij mij was het inbellen op een skynet nr en er kon niemand meer bellen
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Zeuske
Plus Member
Plus Member
Berichten: 169
Lid geworden op: 21 apr 2009, 10:56
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 6 keer

Gebruikersavatar
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6939
Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
Locatie: kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 150 keer
Bedankt: 364 keer

dat was dan al adsl die groene modems
iphone 8+ : prox MUP
iphone 12 : max 512gb prox MUP
mercedes e220 = extra surf
AirCard 810S : cic mobile in saint cyprien
imac : orange love + boost
ipad pro 12,9 : 256gb prox MUP
Gebruikersavatar
tomw
Premium Member
Premium Member
Berichten: 573
Lid geworden op: 04 sep 2008, 13:32
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 10 keer

Onze eerste verbinding 56kbps 8)
Nu ongeveer 12 jaar later 25Mbps, toch een goede vooruitgang als je het mij vraag!

Vroeger ook nog zo'n groene schildpad gehad. Ik vind toch dat ze vroeger meer smaak hadden qua design, hoewel het nog niet overliep :d
Gebruikersavatar
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1764
Lid geworden op: 14 dec 2005, 11:58
Locatie: 03BOO0
Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
Bedankt: 143 keer

Lol als we dan toch lekker off-topic nostalgisch doen: ik heb zelfs nog een BBS gerund :) Soft Connection II bekend in A'pen en omstreken :)
Edpnet VDSL XL - 100/30 Fritz!Box 7530
Orange go plus
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”