VDSL2 voor bestaande klanten (nieuwe formule op komst)

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
ozfunghi
Plus Member
Plus Member
Berichten: 202
Lid geworden op: 07 dec 2010, 22:00
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 6 keer

Ik vrees dat ik na 3 jaar weg ben bij Dommel. Hun cityconnect is nog een schim van wat het was (constant uitvallen, snelheid met moeite 1/3de van wat het was). Overstappen naar VDSL2 dus... alleen is ongelimiteerd downloaden voor ons (9 gebruikers) een must. Dan zit je bij dommel al aan 49 euro en reken daar nog 10 bij voor Belgacom. 59 euro en 99 euro installatiekost, ook voor trouwe klanten.

Vergelijk met de 40 euro bij Scarlet, die nu ook zonder FUP limietloos internet via VDSL2 aanbieden, zonder je nog een belgacom abo moet hebben, modem en installatie gratis, en je kan nog onbeperkt bellen in daluren naar vaste lijnen. Dat is een verschil van over de driehonderd euro het eerste jaar. Zelfs al volg je de jaarbasis formule van Dommel, komen ze nog 190 euro duurder uit. Scarlet is zelfs goedkoper dan de cityconnect (+BGC) die ik nu heb.
Afbeelding
Luke
Plus Member
Plus Member
Berichten: 123
Lid geworden op: 29 dec 2006, 14:14
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 3 keer

Vorige week de Sagem modem gekregen en daarnet even getest.
Ik geraak dus niet aangelogd op mijn nog zijnde adsl lijn. Is deze niet backwards compatible met adsl ?
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

De Sagem is wel degelijk backwards compatibel met ADSL2+ Annex A.
Laat die een tijdje aan, en je zal merken dat hij synct (DSL lampje brandt).
Als je dan ook nog de juiste logon ingeeft, dan zal het Internet lampje (@) ook oplichten.

Pas op. De Sagem kan ingesteld staan op "VDSL" in plaats van "automatisch". Dan zal hij niet syncen op ADSL.

Philippe.
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Luke
Plus Member
Plus Member
Berichten: 123
Lid geworden op: 29 dec 2006, 14:14
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 3 keer

thx Philippe

Peins dat 'm idd op vdsl stond (ogen waren half dicht van de verkoudheid) maar heb er verder niet naar gezien.
Als hij perfect overswitched zouden ze hem beter op automatisch zetten als ze hem leveren.
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”